ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ تیر ۱۴۰۰
سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مرکز سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش جهت بررسی و همچنین نظارت بر امتحانات راه اندازی شد. تمامی اطلاعیه های مربوط به این وزارت خانه در سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش منتشر می گردد بنابراین دانش آموزان و همچنین داوطلبان می توانند با مراجعه به آن، اطلاعات لازم را دریافت نمایند. سوالات خود را می توانید در آدرس مرکز سنجش آموزش و پرورش در بخش ارتباطات مردمی مطرح نمایید. سامانه جامع ارزشیابی مرکز سنجش آموزش و پرورش به برخی از امتحانات به صورت اینرتتی نظارت دارد.

هرگونه تصمیم مبنی بر برگزاری امتحانات در سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش منتشر و به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. تصمیمات برگزاری امتحانات به صورت مجازی و یا حضوری پس از تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اخذ می گردد. تاکید این نهاد بر این است که ارزشیابی معلمان صرفا بر اساس امتحانات مجازی نباشد و بر اساس ارزشیابی تکوینی در طول ترم برای کلیه دانش آموزان در نظر گرفته شود.

 

 

برای اتصال به سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش و دریافت آخرین اخبار می توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

از وظایف سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش نظارت بر کیفیت آموزشی و همچنین نحوه برگزاری امتحانات برای مدارس داخل و خارج از کشور می باشد.

 

 

معرفی سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش

 

معرفی سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش

همانطور که ذکر شد کار اصلی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش برنامه ریزی برای زمان بندی امتحانات مدارس و همچنین دوره های آموزشی المپیاد های علمی برای کلیه استان ها و مراکز بین الملل در ایران و همچنین ابلاغ همین دستور ها و برنامه ها برای مدارس خارج از کشور می باشد.

در شرایط تحصیلی به وجود آمده به دلیل بیماری کرونا برخی از برنامه‌های تحصیلی و آموزشی برای برنامه ریزی امتحانات دچار تغییراتی شده است.  المپیادهای علمی نیز با توجه به تصمیم گیری مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش و بخشنامه های تعیین شده جهت زمان بندی آزمون ها و دوره های آموزشی المپیاد ها در مدارس داخل و خارج از کشور تصمیم گیری های لازم اتخاذ گردید و به تمامی مدارس ابلاغ شد.

هر ساله بخشنامه‌ مراحل برگزاری آزمون، زمان و نحوه ثبت نام، بارگذاری مدارک مورد نیاز داوطلبان و همچنین تاریخ برگزاری آزمون‌های مرحله اول و دوم دوره های المپیاد ها بر اساس تصمیمات این سازمان قابل اجرا خواهد بود. متن بخشنامه هر ساله در زمان تعیین شده در سامانه این سازمان قرار می‌گیرد که قابل مشاهده و دانلود می باشد.

 

 

برای دریافت راهنمای ثبت ارزشیابی در سامانه سناد بر روی لینک کلیک کنید

 

 

سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش المپیاد های علمی

بخشنامه و اصلاحیه صدور مجوز تاخیر برای برگزاری المپیادهای علمی در سال ۹۹ برگزاری آزمون به تعویق افتاده و در زمان دیگری اجرا می شد. به عنوان مثال مطابق با بخشنامه موجود برای آزمون و دوره های آموزشی المپیاد های علمی در مرحله اول برای انجام ثبت نام و همچنین ویرایش یا تمدید آن داوطلبان تا بیست و هشتم بهمن ماه مهلت داده شد. آزمون به صورت چند گزینه‌ای و یا کوتاه پاسخ می باشد و نتایج آزمون بیستم فروردین ماه اعلام می گردد.

تاریخ برگزاری آزمون های مرحله اول در سال ۹۹ در روزهای پانزدهم تا بیستم اسفند ماه بوده است. ساعت شروع آزمون برای هر یک از رشته ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر می باشد. برای نوبت صبح داوطلبان باید ۹ صبح آماده باشند و همچنین در نوبت بعد از ظهر ساعت 14 آغاز شده و می توانند در جلسه حضور داشته باشند.

دانش آموزانی که در رشته معارف اسلامی تحصیل می‌کنند، می‌توانند در المپیاد اقتصاد و مدیریت و المپیاد جغرافیا ثبت نام نمایید. مسئولیت صحت اطلاعات و بارگذاری عکس و همچنین ثبت نام قطعی به عهده داوطلبان می باشد و  در صورت انجام ثبت نام توسط مدرس حقی برای دانش آموز در نظر گرفته نخواهد شد. واریز وجه در سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش تا پایان مهلت ثبت نام امکان پذیر خواهد بود و به صورت الکترونیک امکان پذیر است.

 

برای دریافت راهنمای سامانه امین آموزش پرورش بر روی لینک کلیک کنید

 

 

مرکز سنجش آموزش و پرورش امتحانات نهایی

یکی از سوالات دانش آموزانی پایه های نهم و دوازدهم و داوطلبان آزاد از مسئولان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی دارند این است که آیا امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار می شود یا غیر حضوری؟  در این زمینه خسرو ساکی روابط عمومی آموزش و پرورش در رابطه با برگزاری جلسات مجازی معاون آموزش متوسطه کشور با توجه به روند برگزاری امتحانات خرداد اطلاعیه ای منتشر نمود.

مطابق با مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش با توجه به حساسیت نمرات پایه های نهم و دوازدهم و تاثیر آن بر روی پایه دهم و کنکور جهت برقراری عدالت آموزشی و احقاق حق کلیه دانش آموزان امتحانات این دو پایه به صورت حضوری و در خرداد ماه برگزار می شود. لازم به ذکر است که این تصمیم تنها برای دانش آموزان این پایه اتخاذ شده است و فعلاً در رابطه با مقاطع دیگر اطلاعیه ای منتشر نشده است.

سخنگوی عمومی آموزش و پرورش افزود؛ در رابطه با سایر پایه ها در رشته های فنی و غیر فنی مسئولیت ارزشیابی تمامی اطلاعات به عهده مدیر و تصمیم شورای عالی این سازمان خواهد بود. همچنین برای آن دسته از دانش آموزانی که به صورت جهشی تحصیل می‌کنند، امتحانات آنها به صورت حضوری می باشد. برای رشته‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش نیز که مهارت محور هستند ارزشیابی و صورت حضوری صورت خواهد پذیرفت.

 

 

برای اتصال به سامانه پشتیبانی شاد آنلاین و تلفنی بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

برگزاری امتحانات نیمسال اول چگونه بود؟

 

برگزاری امتحانات نیمسال اول چگونه بود؟

 

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در رابطه با برگزاری امتحانات نیمسال اول اظهار کرد با توجه به اینکه برگزاری امتحانات نیمسال اول در تمام دوره های تحصیل به صورت حضوری در تمام استان ها و شهرها وجود ندارد به همین دلیل ارزشیابی نیمسال اول مطابق با آیین نامه های مربوط به دوره های تحصیلی و با رعایت کامل تمامی شیوه نامه های بهداشتی صورت گرفت.

در برخی از مناطق که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس وجود ندارد، مدارس روزانه دوره اول و دوم متوسطه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی با مسئولیت معلم و با نظارت مدیر مدرسه به صورت آنلاین انجام گردید. همچنین نحوه سنجش دانش آموزان با توجه به ارزشیابی تکوینی در نیمسال اول تحصیلی تعیین شد.

برای مناطقی که امکان برگزاری آزمون آنلاین وجود ندارد، تصمیم بر این شد که معلم برای تعیین نمره پایانی ترم اول بر اساس ارزشیابی تکوینی در طول ترم اقدام نمایند. مدرسه از دانش آموزان پایه دوازدهم که در شهریور ماه موفق به کسب نمره ای قبولی شده اند می توانند از طریق مدارس بزرگسالان و آموزش از راه دور اقدام نماید.

 

برای اطلاع از نحوه احراز هویت در سامانه شاد بر روی لینک کلیک کنید

 

 

آدرس مرکز سنجش آموزش و پرورش

در صورتی که دانش آموزان و اولیای عزیز سوالی داشته باشند می توانند با مراجعه سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش سوالات خود را مطرح نمایند. آدرس اداره و یا محل کار با توجه به شرایط موجود به دلیل بیماری کرونا قرار داده نشده است و به همین دلیل احتمال پذیرش حضوری بسیار بعید به نظر می رسد.

دانش آموزان و اولیای عزیز می توانند برای ارسال فرم و یا ارائه پرسش خود به بخش ارتباطات مردمی مراجعه نموده و پس از تکمیل فرم و ارسال آن سوالات خود را از این مرکز بپرسید. سوالات شما در آدرس مرکز سنجش آموزش و پرورش به معاونت و بخش‌های مختلف وزارتخانه ارسال می گردد.  موضوع اصلی خود را بهتر است در حداکثر دو بند چهار سطری مطرح بفرمایید و در صورت تمایل اطلاعات خود را در جدول وارد نمایید.

در صورتی که تمایل به ارسال پول و یا ارائه پاسخ دارید می توانید پس از تماس با کارشناسان ما به پاسخ مناسب برای سوالات خود دست یابید و یا اینکه برای ارسال درخواست خود می توانید راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

 

برای اطلاع از نحوه نصب شاد در کامپیوتر بر روی لینک کلیک کنید

 

 

نحوه پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش به سوالات مردمی

 

نحوه پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش به سوالات مردمی

نحوه پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش به سوالات مردمی

 

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش برای شفاف سازی نقاط قوت و ضعف این نهاد تلاش برای تقویت فرهنگ پاسخگویی در آموزش و پرورش می باشد. با توجه به اینکه در سیر تحولی برای اجرای سند بنیادی تدارک دیده شده است ارزیابی ملی پرورش بر همین اساس نویسنده سند تحول تدوین کیفی طراحی و اجرا می شود.

یکی از اهداف سنجش آموزش و پرورش نظارت بر شفاف سازی عملکرد عناصر آموزشی و همچنین شناسایی نقاط قوت تهدید نظام آموزشی می باشد. بنابراین تمامی بخش های مدیریت باید پاسخگوی جامعه و مسئولین باشند. کار اصلی سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش رهبری و مدیریت آموزشی در اصول یادگیری و یاددهی می باشد و تمامی برنامه های تربیتی راهنمایی و مشاوره را در بر می‌گیرد.

یکی از مسائلی که نظارت و کیفیت آموزشی بر آن بسیار توجه دارد، بر اساس نمرات و درصد قبولی و همچنین پایه های مختلف تحصیلی می باشد. یکی از دلایل دیگر بر نظارت و ارزشیابی، تکرار پایه و یا ترک تحصیل و تصمیم گیری در این موارد است. با توجه به پیامد هایی که در سال های گذشته در رابطه با تصمیم هایی برای موارد اتخاذ شده تصمیمات لازم را اتخاذ نموده است.

 

 

برای انجام برنامه ریزی درسی آنلاین بر روی لینک کلیک کنید

 

 

تصمیم مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی برای المپیاد ها

پس از ورود به آدرس مرکز سنجش آموزش و پرورش درخواهید یافت که با توجه تصمیم مرکز سامانه جامع ارزشیابی مرکز سنجش آموزش و پرورش در رابطه با فعالیت های اسناد بالادستی در راستای فراهم کردن تسهیلات و امکانات برای آموزش دانش آموزان با استعداد و علاقه مند به تحصیل مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی دستورالعمل های لازم برای برگزاری المپیادهای علمی در استان‌ها ابلاغ گردید.

کلیه امور مربوط به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی و همچنین تمامی فرآیند های ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان شخصی سازی پاسخ برگ ها و تصحیح برگه ها و همچنین اعلام نتایج آزمون ها و پاسخگویی به اعتراضات دانش آموزان به صورت ستادی و متمرکز انجام خواهد شد.

دانش آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور با توجه به مصوبات و دستورات ارائه شده در این زمینه امکان ثبت نام و شرکت در آزمون ها را خواهند داشت. ارسال سوالات آزمون ها برای مدارس داخل و خارج از کشور در فضای الکترونیک و در فضای بسیار امن انجام خواهد شد. بنابراین؛ داوطلبان و اولیای عزیز نگرانی در این رابطه نداشته باشند.

 

 

برای انجام ثبت نام کنکور آزمایشی سنجش بر روی لینک کلیک کنید

 

 

تاثیر امتحانات دی ماه از نظر سامانه جامع ارزشیابی مرکز سنجش آموزش و پرورش

یکی از ملاک های در نظر گرفته برای ارزشیابی دانش آموزان فعالیت های آنها در طول ترم تحصیلی و همچنین حضور آنان در کلاس می باشد که ملاک این ارزشیابی بر عهده معلم خواهد بود. مطابق با مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش امتحانات دی ماه ملاک عمل دانش آموزان خواهد بود و علت مجازی شدن امتحانات تنها تصمیمات ستاد ملی کرونا می باشد.

در واقع نمرات امتحانات دی ماه تنها معیار سنجش عملکرد دانش آموز نخواهد بود و با توجه به عملکرد او در طول ترم و ارزشیابی تکمیلی تصمیم گیری های لازم در رابطه با برگزاری کلاس ها اتخاذ خواهد شد. برای معلمان و دانش آموزان و سهولت در امر آموزش برنامه ربات آزمون ساز پیش بینی شده است که با توجه به آن می توان آزمون های تستی و تشریحی را بارگذاری نمود.

با توجه به تصمیمات مرکز سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش اطلس های آموزشی در اختیار  مدیران مدارس قرار خواهد گرفت. همچنین برای آن دسته از دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند و یا مشکلاتی همانند عدم حضور در کلاس های آموزشی را دارند، درسنامه های آموزشی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و در صورت صلاحدید مدیران می‌توانند آزمون های دانش آموزان را به صورت حضوری برگزار نمایند.

 

 

برای مشاوره در رابطه با اینکه چگونه در کنکور موفق شویم؟ بر روی لینک کلیک کنید

 

 

اهم برنامه های سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش

ساکی در نشست وزیر آموزش و پرورش توضیح داد با توجه به تصمیم که این وزارتخانه در شرایط کرونا برای برگزاری امتحانات و کلاس ها، خوشبختانه با تلاش و پیگیری های همکاران موفق به تحلیل شاخص های کمی و کیفی برای تعیین شایستگی های دانش آموزان و ارزشیابی ملی نظام آموزشی شده اند. با توجه به برگزاری امتحانات الکترونیکی پاسخ به سوال های آزمون به صورت الکترونیک مورد تحلیل قرار گرفته است.

پس از ارتباط مردمی این وزارتخانه با والدین عزیز تلاش بر این شد که در زیست بوم های طراحی شده برای افزایش کیفیت آموزشی و روش های تدریس همچنین ارزشیابی معلمان مدل های لازم طراحی و اجرا شود. در صورت نیاز به صدور مدارک تحصیلی اطلاعات هویتی و تحصیلی دانش آموزان با استفاده از سامانه امین قابل انجام می باشد.

برنامه ریزی طراحی سوالات امتحانی ۵۷۹ عنوان درسی برای کلیه امتحانات نهایی داخل کشور و همچنین امتحانات خارج از کشور خرداد و شهریور برای تعیین حوزه های امتحانات نهایی ارائه شده و به صورت دقیق تحصیح شده اند. مرحله اول المپیاد های علمی برنامه ریزی و سازماندهی آنها بر اساس همین وزارتخانه انجام شده به صورت الکترونیک و یا حضوری نظارت های لازم صورت خواهد گرفت.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی در رابطه با سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش ارائه نماییم. برای برقراری ارتباط با مرکز سنجش آموزش و پرورش امتحانات نهایی و همچنین اطلاع از آدرس مرکز سنجش آموزش و پرورش به صورت دقیق می توانید با ما در ارتباط باشید. در صورتی که مشکلی در رابطه با سامانه جامع ارزشیابی مرکز سنجش آموزش و پرورش دارید می توانید با شماره های زیر در ارتباط باشید.

 

 

برای رفع مشکلات سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش و همچنین دانلود سوالات آزمون های متوسطه اول و دوم با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

بهترین سهمیه مناطق کنکور

شرایط ثبت نام مدارس سلام

تست هوش جهش تحصیل

آدرس مرکز سنجش آموزش و پرورش

سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش

اعلام نتایج المپیاد دانش آموزی

اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آدرس سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش چیست؟

برای اتصال به این سامانه لازم است به آدرس www.medu.ir وارد شوید.

وظیفه مرکز سنجش آموزش و پرورش امتحانات نهایی چیست؟

نظارت بر ارزشیابی امتحانات و همچنین نحوه برگزاری آن از وظایف این وزارت خانه می باشد.

چگونه می توان به آدرس مرکز سنجش آموزش و پرورش مراجعه نمود؟

برای ثبت سوال و ارسال درخواست در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی می توانید در سایت این مرکز اقدام نمایید.

آیا انجام وظایف سامانه جامع ارزشیابی مرکز سنجش آموزش و پرورش تنها مختص به مدارس ایران می باشد؟

خیر. وظیفه نظارت و ارزشیابی امتحانات داخل و خارج از کشور بر عهده این وزارت خانه می باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور