ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه درسا دانشگاه امام رضا darsa.imamreza.ac.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
سامانه درسا دانشگاه امام رضا darsa.imamreza.ac.ir
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای دریافت محتوای آموزشی کلاس های مجازی خود می توانید به سامانه درسا دانشگاه امام رضا darsa.imamreza.ac.ir وارد شوید. سایت درسا دانشگاه امام رضا امکان دریافت ترم تابستانه را نیز فراهم نموده است. راهنمای امکان ارائه درس افزار دانشگاه امام رضا نیز از دیگر مزایای این سامانه شناخته می شود. در این مقاله به شرح کامل این موارد خواهیم پرداخت و علاوه بر آن، می توانید برای دریافت راهنمایی بشتر با مشاوران ایران تحصیل که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

برای ورود به سامانه درسا دانشگاه امام رضا دانشجویی به نشانی darsa.imamreza.ac.ir می توانید با شماره دانشجویی و همچنین کد ملی خود به عنوان نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شوید. برای انجام ثبت نام ترم تابستانه نیز لازم است هزینه ای را بابت پرداخت شهریه برای گذارندن کلاس های آموزشی خود داشته باشید. لازم به ذکر است که پرداخت شهریه با استفاده از همین سامانه به صورت الکترونیک امکان پذیر خواهد بود.

دانشجویان مهمان در سامانه درسا دانشگاه امام رضا لازم است ابتدا نامه ای از سوی دانشگاه توسط دبیرخانه ارسال نمایند تا شماره دانشجویی جدید را دریافت نمایند.

سامانه درسا دانشگاه امام رضا

سامانه درسا دانشگاه امام رضا

به دلیل شیوع بیماری کرونا و همه گیری این ویروس، کشور ما نیز به تبع سایر کشورهای دیگر، با توجه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا کلاس های دانشگاه‌ها و مدارس را به صورت مجازی و اینترنتی خواهند داشت. نرم افزار های مختلفی برای آموزش مجازی به دانشجویان تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است که هر یک مزایا و معایب خاص خود را خواهد داشت.

دانشگاه بین المللی امام رضا جهت بومی نمودن استفاده از نرم افزارهای جایگزین خارجی و همچنین حتی بیشتر اساتید برای بارگذاری محتوای آموزشی خود تصمیم به ایجاد سامانه‌ای به نام سامانه درسا دانشگاه امام رضا   darsa.imamreza.ac.ir گرفته است که با استفاده از آن، اساتید محترم دانشگاه می توانند به راحتی فایل های آموزشی خود را در این سامانه بارگذاری نمایید.

پس از آن استفاده از هر نرم افزار و یا سامانه ای می‌تواند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشد. اما تصمیم متولیان این امر در این است که بر روی نقاط قوت استفاده از این سامانه بسیار تمرکز شود و در عین حال نقاط ضعف آن را به حداقل ممکن برساند در رابطه با نحوه استفاده از از این زمانه در ادامه مطالب مفیدی را ارائه خواهیم کرد.

برای اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ بر روی لینک کلیک کنید.

آیا استفاده از سامانه درسا دانشگاه امام رضا برای تمامی دانشگاه های کشور می باشد؟

تمامی دانشگاه های سراسر کشور، یک سامانه مناسب به فرد را برای کلاس های آنلاین خود تهیه دیده اند که با استفاده از آن، بسیاری از اساتید آموزش های مجازی خود را ارائه می نماید. این نوع سیستم می‌تواند نسبت به نوع دانشگاه نیز متفاوت باشد و نمی توان گفت برای همه دانشگاه‌ها یکسان است.

چنانچه دانشگاه شما از  استفاده می کند، حتماً لازم است رمز عبور و نام کاربری برای ورود به سامانه را داشته باشید و با استفاده از آن بتوانید وارد سامانه مورد نظر شوید. دقت داشته باشید که برای ورود به سامانه ها بهتر است از سیستم کامپیوتر و یا لپ تاپ استفاده کنید. تا با کیفیت بهتر و بدون مشکل در کلاس های خود حضور داشته باشید.

نحوه ورود به سایت درسا دانشگاه امام رضا

در زمان تعطیلات، کلاس های حضوری برای معلوم نشدن دانشجویان عزیز از آموزش های لازم و نداشتن دغدغه های آموزشی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام امکان برگزاری کلاس ها را به صورت الکترونیکی و مجازی را در این سامانه فراهم نموده است. نحوه ورود به آن به شرح زیر خواهد بود.

برای ورود به سامانه  لازم است ابتدا از مرورگرهای خود را به روز کنید. بنابراین اگر برای ورود به سایت دانشگاه دچار مشکل هستید، نسخه مرورگر خود را تغییر دهید و آن را به روز کنید. جهت برقراری ارتباط بهتر، لازم است فیلتر شکن خود را قبل از ورود به سامانه در حالت عدم اتصال قرار دهید.

نحوه ورود به سایت درسا دانشگاه امام رضا
نحوه ورود به سایت درسا دانشگاه امام رضا

پس از ورود به سایت با صفحه ای همانند تصویر مواجه خواهید شد، که در آن لازم است نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. نام کاربری در واقع شماره دانشجویی شما خواهد بود و رمز عبور نیز کد ملی شما می باشد. در وارد نمودن اطلاعات دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید وارد سایت شوید و از محتوای آموزشی استفاده کنید.

برای اطلاع از شرایط و مراحل انصراف از دانشگاه دولتی بر روی لینک کلیک کنید.

زمان برگزاری درس افزار دانشگاه امام رضا

امکان درس افزار دانشگاه امام رضا و ترم تابستانه دانشگاه بین المللی امام رضا بر اساس زمانبندی خاص خود وجود خواهد داشت و می توانید از این سامانه استفاده نمایید. لازم به ذکر است که  انجام کلیه اقدامات در این سامانه، بر اساس زمانبندی خاص خود خواهد بود و پس از آن، سامانه به طور اتوماتیک بسته خواهد شد و زمان مجددی برای انجام امور نخواهد داد.

در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر شروع ترم تابستانه و زمان بندی آن در سامانه darsa.imamreza.ac.ir اعلام نشده است. اما بر اساس اطلاعیه های قبلی در رابطه با نحوه برگزاری ترم تابستان جهت انتخاب واحد در زمان 30 و ۲۹ تیرماه، امکان انتخاب واحد فراهم می باشد. شروع کلاس ها از ۳۱ تیرماه ماه در سال گذشته بوده است و امکان ارزیابی اساتید از ۱ شهریور تا سوم شهریور ماه می باشد.

در سال گذشته پایان کلاس ها در ششم شهریور ماه به اتمام رسیده است و امتحانات ترم تابستان نیز از دهم الی دوازدهم شهریورماه برگزار و به پایان می رسد. با توجه به اینکه در سال جاری شروع دانشگاه ها در زمان معمول و همیشگی خود نبوده است برای اطلاع از زمان دقیق می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

برای ورود به سامانه گلستان فرهنگیان education.cfu.ac.ir بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام در سامانه darsa.imamreza.ac.ir

برای انجام ثبت نام دانشجویان در دانشگاه بین المللی امام رضا، می توانند از طریق پرتال دانشجویی اقدام نمایید. اما برای دانشجویان مهمان شرایط ثبت نام غیر حضوری به شرح زیر می باشد.

  1. ارائه معرفی نامه که از سوی دانشگاه مبدا صادر شده و توسط اداره آموزش به تائید رسیده است. این معرفی نامه از طریق سیستم دبیرخانه وزارت علوم به صورت الکترونیکی erp  باید ارسال شود.
  2.  پس از ارسال نامه؛ برای دریافت نتیجه اولیه و همچنین شماره دانشجویی، دانشجویان لازم است خانم ها با شماره تلفن های دانشگاه مخصوص به نوع جنسیت خود و دانشجویان برادر نیز با شماره تلفن مخصوص به خود تماس حاصل نمایید.
  3.  پس از دریافت شماره دانشجویی به پرتال دانشجویی سامانه درسا دانشگاه امام رضا مراجعه نموده و برای انجام ثبت نام الکترونیکی نسبت به بارگذاری تصویر کارت ملی، اسکن شناسنامه، عکس دانشجویی و تایید فرم تعهد اخلاقی و … اقدام نمایید سپس اطلاعات فرم را به طور کامل تکمیل کنید.
  4. متناسب با این که رویدادهای آموزشی از طریق پیامک به دانشجویان اطلاع رسانی و ارسال خواهد شد، به هنگام ثبت شماره تلفن همراه دقت داشته باشید که قابلیت دریافت پیامک در شماره ثبت شده وجود داشته باشد.
  5.  پس از وارد نمودن اطلاعات و تکمیل آنها و همچنین تایید نهایی، می توانید با شماره تلفن های دانشگاه برای پیگیری انتخاب واحد اولیه تماس حاصل نمایید و یا اینکه با مشاوران ما در ارتباط باشید.
  6.  پس از انتخاب واحد جهت واریز شهریه از طریق پرتال دانشجویی اقدام نموده و سپس بر روی لینک مالی کلیک کنید در مرحله بعدی پس از کلیک بر پرداخت الکترونیک قسمت شهریه رفته و نسبت به واریز شهریه خود اقدام کنید.
  7.  در صورت واریز موفقیت‌آمیز شهریه برای پیگیری درست و شرکت در جلسات و کلاس های آنلاین و همچنین دریافت واحد درسی خود می توانید به سامانه درسا به نشانی darsa.imamreza.ac.ir مراجعه نمایید.

برای اطلاع از مشکل ورود به سیستم ناد را چگونه رفع کنیم؟ بر روی لینک کلیک کنید.

شهریه دانشگاه بین المللی امام رضا چقدر است؟

مطابق با مقررات؛ شهریه ترم تابستان در واقع ۵۰ درصد شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر دروس انتخابی می باشد. پرداخت شهریه به صورت الکترونیک و با توجه به فاکتور ارائه شده در وب سایت و پرتال مخصوص به خودشان امکان پذیر خواهد بود. با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب به رمز دوم می توانید نسبت به پرداخت شهریه اقدام کند.

نکته مهمی که در رابطه با برگزاری کلاس ها در این سامانه وجود دارد این است که چنانچه ظرفیت کلاس ها به حد نصاب نرسد، امکان برگزاری کلاس ها وجود نخواهد داشت و کلاس مورد نظر تشکیل نخواهد شد.

برای اطلاع از نحوه گزینش دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳ بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط دانشگاه امام رضا در دوران کرونا

ارائه کلاس ها در سایت درسا دانشگاه امام رضا به صورت الکترونیک می باشد. اما با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه های این دانشگاه نیز با توجه به این شرایط دچار نوسانات و تغییراتی شده است که به شرح زیر می باشد.

  • وب سرویس غذاخوری و تریا دایر نخواهد بود.
  •  تمامی دروس این دانشگاه به صورت غیر حضوری و الکترونیکی از طریق همین سامانه برگزار خواهد شد و دانشگاه از پذیرش مراجعان حضوری معذور خواهد بود و چنانچه نیاز به مراجعه حضوری وجود داشته باشد، مطابق با اطلاعیه های دانشگاه این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.
  •  رعایت مقررات و حفظ شئونات اسلامی و دانشجویی در کلیه کلاس های آنلاین سامانه مجازی و تالارهای گفتگو و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراجعات حضوری برای تمامی دانشجویان الزامی خواهد بود و در صورت عدم رعایت آنها با متخلفین برخورد خواهد شد.

برای دریافت نام کاربری و رمز عبور هم آوا بر روی لینک کلیک کنید.

ویژگی های سامانه درسا

همانطور که ذکر گردید یکی از امکانات خوب این سامانه امکان درس افزار دانشگاه امام رضا می باشد، هر یک از سامانه ها و یا نرم افزارهای مجازی معایب و مزایای مخصوص به خود را خواهد داشت که با توجه به آنها امکان ارائه کلاس را با کیفیت بالا و یا کیفیت پایین، امکان‌پذیر خواهد نمود. اما از جمله ویژگی های این سامانه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •  امکان مشاهده تمامی دروس ارائه شده در ترم جاری برای دانشجویانی که مایل به تماشای دوباره فیلم های خود می باشند وجود خواهد داشت.
  •  امکان برگزاری کلاس های آنلاین برای کلیه اساتیدی که در این سامانه ثبت نام نموده اند و مجوز تدریس را دارند، فراهم خواهد بود.
  •  ارائه تکلیف به صورت مجازی و ارسال فایل در این سامانه امکان پذیر می باشد.
  •  دانشجویان و اساتید می توانند پرسش و پاسخ های خود را با استفاده از این سامانه و کاربردهای آن داشته باشند.

برای آشنایی با گواهی اشتغال به تحصیل کلیک کنید.

نحوه ورود به سیستم درسا برای اساتید

نحوه ورود به سیستم درسا برای اساتید
نحوه ورود به سیستم درسا برای اساتید

اساتید محترم برای وراد شدن به سامانه دانشگاه بین المللی امام رضا و صفحه شخصی خود، پس از وارد نمودن آدرس دانشگاه به نشانی darsa.imamreza.ac.ir در انتهای آدرس کلمه dorsapax را به آدرس اضافه نموده و وارد سایت شوید. پس از وارد نمودن آدرس بالا وارد صفحه ای می شوند که به شکل زیر خواهد بود.

عمس

در این صفحه سامانه درسا دانشگاه امام رضا لازم است نام کاربری و کلمه عبور خود را در فیلم های مربوطه وارد نموده و پس از آن در قسمت کد امنیتی کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کرده و بر روی دکمه ورود کلیک کنید. وارد صفحه مدیریت محتوای خود شوید و پس از آن در قسمت سمت راست ماژول در نظر گرفته شده می توانند  هر یک از این ماژول ها را انتخاب نمایند.

برای دریافت راهنمای صدور گواهی اشتغال به تحصیل بر روی لینک کلیک کنید.

لیست ماژول های موجود برای استفاده از اساتید به شرح زیر می باشد.

  • مقالات پژوهشی اساتید
  • کتب و جزوات اساتید
  • جوایز و افتخارات اساتید
  •  بیوگرافی اساتید
  •  پایان نامه های اساتید
  •  اخبار و اطلاعیه اساتید
  •  پیشینه تحصیلی
  •  پیشینه آموزشی و تدریسی
  •  پیشینه پژوهشی و فناوری
  •  دانلودهای اساتید
  •  دانشجویان اساتید
  • پیشینه اجرایی
  •  عضویت در انجمن های علمی

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با سامانه درسا دانشگاه امام رضا darsa.imamreza.ac.ir ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با نحوه ورود به سایت درسا دانشگاه امام رضا می باشید و یا اینکه مایل به دریافت درس افزار دانشگاه امام رضا  هستید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ورود به سامانه درسا دانشگاه امام رضا چه اطلاعاتی لازم است؟

برای ورود به سامانه لازم است شماره دانشجویی و همچنین کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و رمز عبور وارد نمایید.

برای ورود به darsa.imamreza.ac.ir با چه مرورگری باید وارد شد؟

استفاده از مرورگرهای فایرفاکس، کروم و اینترنت اکسپرور برای این دانشجویان امکان پذیر است. مرورگر خود را به روز نمایید تا به راحتی بتوانید وارد سایت شوید.

برای استفاده از درس افزار دانشگاه امام رضا چگونه باید اقدام نمود؟

وارد سایت شوید و اطلاعات لازم را پس از مطالعه این مقاله به دست آورید.

آدرس ورود به سایت درسا دانشگاه امام رضا برای استاتید چیست؟

برای وارد شدن به سامانه darsa.imamreza.ac.ir می توانید به انتهای آدرس کلمه dorsapax را اضافه نمایید تا وارد سایت شوید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • وام ازدواج دانشجویی

    وام ازدواج دانشجویی 1403 + شرایط، مدارک + مبالغ | راهنما ثبت نام

    زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی آغاز شد. پرداخت شهریه یکی از مهم‌‎ترین دغدغه‌های اغلب دانشجویان می‌باشد. برای رفع و کاهش این دغدغه‌ها، دانشگاه‌ها مبلغی را به عنوان وام دانشجویی برای هر یک از دانشجویان در نظر گرفته‌ است. در...
  • ثبت نام وام دانشجویی

    ثبت نام وام دانشجویی 1403 {مدارک، شرایط} + ورود swf.ir

    ثبت نام وام دانشجویی از طریق سامانه swf.ir امکان پذیر است. این مورد یکی از خدمات مهم اداره رفاه دانشجویان بوده که با هدف کمک به تامین نیازهای اولیه دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شود. از این رو تمامی دانشجویان در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)