ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه ثبت نام اینترنت رایگان + ورود مستقیم ICTGifts.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶
سامانه ثبت نام اینترنت رایگان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

منظور از سامانه ثبت نام اینترنت رایگان چیست؟ چگونه وارد سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی شویم؟ نحوه استفاده از اینترنت رایگان ictgifts.ir چگونه است؟ آیا در سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانش آموزی برای معلمان نیز اینترنت رایگان وجود دارد؟

سامانه ثبت نام اینترنت رایگان یا سامانه ictgifts.ir یکی از سامانه‌های وزارت ارتباطات کشور برای دانش آموزان، معلمان، طلاب و دانشجویان است. به طوری که آن‌ها با ورود به این سامانه از اینترنت رایگان وزارت کشور بهره‌مند می‌شوند. برای این کار لازم است جزو یکی از موارد ذکر شده در بالا باشند تا از مزایا و هدایا سامانه ثبت نام اینترنت رایگان استفاده کنند. در حال حاضر برای هر کد ملی یک بار هدیه اینترنت رایگان تعلق می‌گیرد که در صورت ثبت اطلاعات نادرست امکان اصلاح آن‌ها وجود ندارد. بنابراین مشمولین طرح به هنگام درج اطلاعات دقت کنند. حال نحوه ثبت نام در سامانه اینترنت رایگان ictgifts.ir چگونه است و برای فعال‌سازی اینترنت آن چیکار باید کنیم؟

در رابطه با جواب این سوال و سوال‌های مشابه قصد داریم در این مقاله از ایران تحصیل به آن اشاره کنیم. حال اگر هر گونه سوالی در رابطه با سامانه ثبت نام اینترنت رایگان وزارت کشور داشته باشید می‌توانید با کارشناسان با تجربه و متخصص ایران تحصیل صحبت کنید.

 

اطلاعیه: قیمت اینترنت در کشور بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ به صورت ناگهانی 100 درصد افزایش یافت. در این خصوص قبلا هیچ گونه اطلاعیه توسط وزارت ارتباطات و اپراتورهای مختلف کشور بیان نشده بود. به همین دلیل کاربران زیادی از افزایش نرخ اینترنت کشور ناراضی هستند.

 

سامانه ثبت نام اینترنت رایگان وزارت کشور چیست؟

بعد از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلیه مراکز آموزشی در کشور مانند مدارس، دانشگاه و حوزه علمیه آموزش مجازی در کشور شروع شد. به طوری که بعد از آن مصرف اینترنت در کشور افزایش یافت. به همین دلیل دولت برای کاهش هزینه اینترنت این افراد برای آن‌ها هدیه اینترنتی در نظر گرفته است که در آن هر کد ملی تنها یک بار می‌تواند از این هدایا استفاده کند. متقاضیان استفاده از این طرح باید شرایط لازم را داشته باشند.

 

برای اطلاع از اینترنت رایگان برنامه شاد کلیک کنید.

 

ictgifts.ir

ictgifts.ir

 

این اینترنت وزارت ارتباطات کشور از نوع اینترنت بین‌المللی است. یعنی شما به وسیله آن می‌توانید به سایت‌ها و شبکه‌های خارجی و داخلی متصل شوید. در حال حاضر این سامانه به آدرس الکترونیکی ictgifts.ir وجود دارد که با ورود به آن می‌توانید از تمام بسته‌های اینترنت رایگان معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب را ببینید. البته در برخی از مواقع سال برای افراد دیگری مانند خبرنگاران و غیره نیز هدیه در نظر می‌گیرند که آن‌ها نیز با درج اطلاعات می‌توانند از این مزایا استفاده کنند. اما به صورت کلی این سامانه برای تامین اینترنت دانش آموزان و دانشجویان راه‌اندازی شده است.

 

زمان بندی ثبت نام و استفاده از اینترنت رایگان ictgifts.ir

اینترنت رایگانی که از سمت وزارت کشور به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می‌شود، زمان بندی خاصی دارد. به طوری که آن‌ها تنها در محدوده زمانی خاصی می‌توانند در این طرح ثبت نام و از بسته اینترنتی خود استفاده کنند. لذا بعد از آن بسته اینترنت رایگان آن‌ها خود به خود غیرفعال شده و امکان استفاده آن وجود ندارد. به عنوان مثال در نوروز ۱۴۰۳ طی اینترنت رایگانی که به دانش آموزان و دانشجویان ارائه شد آن‌ها تنها 7 روز مهلت ثبت نام داشتند و تا 6 ماه آینده بعد از فعال شدن اینترنت خود می‌توانستند از آن استفاده کنند.

اصولا زمان بندی استفاده از اینترنت به هنگام ثبت نام توسط سامانه اعلام می‌شود که شما باید به آن دقت کنید تا در زمان مشخص شده از آن استفاده کنید. اما در صورتی که هیچ گونه زمان بندی برای اینترنت رایگان تعریف نشده باشد، استفاده از آن نامحدود است و شما می‌توانید تا تمام شدن بسته از آن استفاده کنید.

 

جهت اطلاع از ثبت نام در سامانه شاد  کلیک کنید.

 

نحوه ورود به سامانه ثبت نام اینترنت رایگان کشور

یکی از سوالاتی که برای دانش آموزان و دانشجویان پیش می‌آید این است که چگونه وارد سامانه ictgifts.ir شوند و در طرح‌های مختلف آن ثبت نام کنند. برای این کار لازم است روال زیر طی کنند:

  • آدرس الکترونیکی ictgifts.ir را در مرورگر خود جستجو کنند و وارد اولین صفحه شوند.
  • پس از ورود به صفحه اصلی روی گزینه مربوط به خود کلیک کنند. در واقع اگر شما دانشجو هستید باید روی گزینه «هدیه دانشجویان و طلاب» کلیک کنید. حال اگر دانش آموز هستید روی گزینه مربوط به خود کلیک کنید.

 

نحوه ورود به سامانه ثبت نام اینترنت رایگان کشور

نحوه ورود به سامانه ثبت نام اینترنت رایگان کشور

 

  • در این مرحله صفحه‌ای باز می‌شود و اطلاعاتی را در مورد بسته هدایا اینترنت رایگان ارائه می‌دهد که پس از مطالعه دقیق آن‌ها روی دکمه ادامه ضربه بزنید.

 

نحوه ورود به سامانه ثبت نام اینترنت رایگان

نحوه ورود به سامانه ثبت نام اینترنت رایگان

 

  • صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن کلیه شرایط و ضوابط سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان و دانش آموزان ذکر شده است. لذا شما با مطالعه آن تیک «مطالعه کردم و قبول دارم» را بزنید.

 

برای مشکلات برنامه شاد کلیک کنید.

 

ورود به سامانه ثبت نام اینترنت رایگان

ورود به سامانه ثبت نام اینترنت رایگان

 

  • پنجره جدید، باید در آن تمام اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. مثلا کد ملی، تلفن همراه، وضعیت اپراتور (اپراتور اصلی / ترابرد شده) و غیره را درج کنید. سپس با وارد کردن کد امنیتی مشخص شده دکمه تایید نهایی و ثبت را بزنید. حال اگر ثبت نام شما با موفقیت انجام شده باشد پیامی مبنی بر این موضوع ارسال خواهد شد.

 

ورود به سامانه ثبت نام اینترنت رایگان

ورود به سامانه ثبت نام اینترنت رایگان

 

خوب است بدانید که بسته اینترنت رایگان شما تا 72 ساعت آینده فعال خواهد شد که در صورت فعال شدن پیامکی ارسال می‌شود. لذا شما در مدت زمان مشخص شده توسط سایت ictgifts.ir می‌توانید از بسته اینترنتی خود استفاده کنید. حال اگر هر گونه سوالی در مورد سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانش آموزی و دانشجوی داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

مقررات سامانه ثبت نام اینترنت دانشجویی و دانش آموزی

استفاده از اینترنت سامانه ictgifts.ir برای خود قوانین و مقرراتی دارد که کلیه دانش آموزان و دانشجویان باید آن را در نظر بگیرند:

  • این خدمات شامل کلیه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در مدارس و مراکز آموزشی مورد تایید وزارت علوم کشور می‌باشد.
  • در صورت مشاهده هر گونه سو استفاده از بسته اینترنت رایگان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حق محدود کردن بسته اینترنت را دارد.
  • برای فعال‌سازی اینترنت رایگان سامانه ir باید مراحل قانونی تایید اطلاعات آن را طی کنند.
  • امکان فعال‌سازی اینترنت توسط اپراتورهای تلفن همراه و ثابت فراهم شده است. لذا دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنند.
  • دانش آموزان و دانشجویان تنها زمانی می‌توانند بسته اینترنت را روی تلفن همراه فعال کنند که مالکیت آن به کد ملی درج شده در کادر باشد.
  • هر کد ملی تنها یک بار می‌تواند از بسته اینترنت رایگان دانش آموزی و دانشجویی استفاده کند. لذا به هنگام ثبت اطلاعات خود دقت کنید. زیرا در صورت تایید اطلاعات امکان تغییر تلفن همراه یا تلفن ثابت وجود ندارد.
  • در صورتی که دانش آموزان و دانشجویان نتوانند به دلیل داشتن اطلاعات پایه در زمان مشخص شده در سامانه ثبت نام کنند می‌توانند در آخرین مرحله آن نام‌نویسی در این طرح اقدام کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نصب شاد در کامپیوتر کلیک کنید.

 

زمان شروع ثبت نام در سامانه ictgifts.ir

در حال حاضر زمان دقیقی برای شروع ثبت نام در سامانه ictgifts.ir وزارت ارتباطات کشور وجود ندارد. اما معمولا در هر نیمسال تحصیلی به مدت 6 ماه بسته اینترنت رایگان ارائه می‌شود. لذا شما به هنگام شروع هر نیمسال تحصیلی برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد زمان ثبت نام اینترنت رایگان دانش آموزی و دانشجویی می‌توانید با کارشناسان این سامانه تماس بگیرید.

 

سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی

سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی

 

اعتراض به سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویان

تاکنون چندین بار گزارش شده است که برخی از دانشجویان، طلاب، دانش آموزان و اساتید به هنگام درج کد ملی در سامانه موفق به دریافت اینترنت رایگان نشده‌اند. زیرا کد ملی آن‌ها در سامانه ثبت نشده است. لذا در این صورت آن‌ها می‌توانند جهت پیگیری موضوع، اطلاعات تکمیلی خود را در سامانه زیر درج کنند تا جهت بررسی و اخذ تاییدیه به نهاد متولی آن ارسال شود. اما باید در نظر بگیرند که با توجه به گستردگی جامعه دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و اساتید در کشور در درج اطلاعات خود دقت کنند. حال اگر هر گونه سوالی در مورد ثبت اعتراض در سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانش آموزی و دانشجویان دارید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

لینک سامانه: https://ictgifts.ir/UniversityStudents/Complain

 

بسته اینترنت رایگان سامانه ictgifts.ir چند گیگ است؟

حجم بسته رایگان اینترنت دانش آموزان، دانشجویان و غیره متفاوت است. به طوری که به عنوان مثال در مهر ماه ۱۴۰۳ برای معلمان 40 گیگ، اساتید 60 گیگ و برای دانشجویان و طلاب 30 گیگ در نظر گرفته شده است. حال حجم این بسته می‌تواند در مراحل بعدی متفاوت باشد که شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آخرین وضعیت سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی و دانش آموزی ۱۴۰۳ با شماره تلفن 9099075307 تماس بگیرید.

 

برای سامانه ساجد دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

آیا می‌توان هدیه سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانش آموزی را روی تلفن ثابت نیز فعال کرد؟

خوب است بدانید که وزارت کشور برای آسانی استفاده از بسته هدایا اینترنت رایگان امکان فعال‌سازی آن روی تلفن همراه و تلفن ثابت (ADSL) را فراهم کرده است. به طوری که شما در صورت نیاز می‌توانید به هنگام درج وضعیت اپراتور، شماره تلفن ثابت خود را وارد کنید تا از طریق به یک مودم یا وای فای از آن استفاده کنید.

 

در صورت فعال شدن بسته اینترنت رایگان سامانه ictgifts.ir وضعیت بسته فعلی چه می‌شود؟

در صورتی که شما در حال حاضر بسته فعال اینترنت داشته باشید. بعد از فعال شدن اینترنت رایگان بسته فعلی شما رزرو می‌شود و بعد از اتمام بسته اینترنت هدیه مجددا فعال می‌شود.  

 

سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانش آموزی

سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانش آموزی

 

 فعال‌سازی رایگان اینترنت دانش آموزی همراه اول، ایرانسل و رایتل

در راستای کمک به دانش آموزانی که از برنامه شاد استفاده می‌کنند، سیم کارت دانش آموزی ارائه می‌شود تا آن‌ها بتوانند با نصب برنامه شاد به صورت رایگان از آن استفاده کنند. پیش از این استفاده از سیم کارت شاد محدودیت سنی زیر 18 سال داشته است. اما در حال حاضر این محدودیت برداشته شده است و دانش آموزان با معلمان در هر رده سنی می‌توانند از این سیم کارت استفاده کنند. جهت دریافت سیم کارت شاد می‌توانید کد 225 را به شماره 30006860 ارسال کنید تا کد فعال‌سازی، تاریخ و ساعت مراجعه به دفتر پیشخوان برای شما ارسال شود.

سپس در تاریخ مقید شده با در دست داشتن مدارک شناسایی لازم مانند کارت ملی و شناسنامه در دفتر پیشخوان حضور داشته باشید تا بعد از دریافت سیم کارت شاد جهت فعال‌سازی آن می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

برای سامانه سجاد امور دانشجویان کلیک کنید.

 

اطلاعیه: مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات، در گزارش‌های جدید خود از وعده وزیر ارتباطات به شرکت‌های دانش بنیان صحبت کرد. او افزود با توجه به این که سال ۱۴۰۳ سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» است در این سال قصد داریم جهت توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ICT، اینترنت پر سرعت تا 100 مگا بیت بر ثانیه را به آن‌ها ارائه دهیم. هم‌چنین قرار است در سال جاری برای آزادسازی داده‌ها متناسب با نیاز این حوزه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

 

 

خلاصه مطلب

 سامانه ictgifts.ir یکی از سامانه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور است که در راستای اختصاص اینترنت رایگان برای دانش آموزان، دانشجویان و غیره راه‌اندازی شده است. به طوری که دانشجویان و دانش آموزان می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه از اینترنت رایگان آن بهره‌مند شوند. نحوه ثبت‌نام در سامانه اینترنت رایگان ictgifts.ir را در بالا به صورت مفصل بیان کرده‌ایم. هم‌چنین در مورد شرایط، حجم بسته و موارد دیگر آن صحبت کردیم. حال اگر شما با مطالعه این مقاله نیاز به توضیحات بیشتری در مورد سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانش آموزی و دانشجویی دارید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

 

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه ثبت نام اینترنت رایگان ictgifts.ir برای چه افرادی بسته می‌دهد؟

این سامانه معمولا برای دانش آموزان، معلمان، اساتید، دانشجویان و طلاب بسته اینترنت رایگان می‌دهد. اما در برخی مواقع مشاهده شده است که برای افراد خاص مانند خبرنگاران نیز بسته اینترنت رایگان می‌دهد.

لینک سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی کدام است؟

شما برای استفاده از اینترنت رایگان وزارت ارتباطات می‌توانید به آدرس الکترونیکی ictgifts.ir مراجعه کنید و با استفاده از اطلاعات مندرج در مقاله به سامانه وارد شده و از بسته‌های هدیه آن استفاده کنید.

زمان اهدا اینترنت در سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانش آموزی کی است؟

در حال حاضر زمان مشخصی برای اهدا بسته اینترنت رایگان در سامانه ictgifts.ir وجود ندارد. اما شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان دقیق ثبت نام در اینترنت رایگان دانش آموزی می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «سامانه ثبت نام اینترنت رایگان + ورود مستقیم ICTGifts.ir»

  1. Avatar photo مجتبی گفت:

    سلام. من نمتونم اینترنت داخلی رواستفادکونم ازچه برنامه استفاده کونم

    1. Avatar photo behrouzi گفت:

      سلام مطالب داخل مقاله را مطالعه کنید

  2. Avatar photo رسول رحیمی گفت:

    همش علکیه هزارتا صفحه باز شده همش تبلیقه

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام روز بخیر سوالتان چیست

  3. Avatar photo مرضیه سروش نژاد گفت:

    ضمن عرض سلام وخدا قوت من مرضیه سروش نژادم از استان کهگیلویه وبویراحمدشهر دهدشت خواهان اینتر نت رایگانم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست عزیزتوسط کارشناسانمجموعه باید تماس بگیرید موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور