ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

زمان اعلام نتایج لاتاری 2025

زمان-اعلام-نتایج-لاتاری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان اعلام نتایج لاتاری آمریکا شش ماه بعد از اتمام مهلت ثبت نام در لاتاری در تاریخ هفتم ماه می یا همان 16 اردیبهشت ماه در سایت لاتاری گذاشته خواهد شد. افرادی که فرم ثبت نام لاتاری آمریکا 2025 را تکمیل نموده‌اند، اکنون برای دریافت جواب قرعه کشی لاتاری باید اطلاعاتی چون کد پیگیری ثبت نام، نام خانوادگی و سال تولد را در سایت dvprogram.state.gov وارد کنند.

پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام در لاتاری آمریکا، قرعه‌ کشی از طریق نرم افزارهای کامپیوتری انجام می‌شود و در حدود 55 نفر از شرکت ‌کنندگان به ‌صورت تصادفی انتخاب شده که از این تعداد 4000 نفر از ایران دارای سهمیه می ‌باشند. پس از گذشت حدود شش ماه از زمان ثبت نام، نتایج لاتاری اعلام می‌شود و افراد شرکت ‌کننده در این قرعه‌ کشی می‌توانند برای مشاهده جواب لاتاری در زمان اعلام نتایج، از طریق سایت رسمی لاتاری آمریکا اقدام نمایند.

زمان اعلام نتایج لاتاری آمریکا 2025

هر شخصی که اقدام به ثبت نام لاتاری می‌کند، باید قبل از هر چیز به خوبی با نحوه نام گذاری دوره‌‌های لاتاری، تاریخ ثبت نام هر دوره، تاریخ اعلام نتایج لاتاری در هر دوره و تاریخ بسته شدن پرونده هر کدام از دوره‌های لاتاری آشنایی پیدا کند. به عنوان مثال ثبت نام برنامه لاتاری 2025 آمریکا در 4 اکتبر 2024 انجام می‌شود و اعلام نتایج آن 6 الی 7 ماه بعد یعنی در ماه می است. برای فهم بیشتر این موضوع به جدول زیر دقت کنید.

نام برنامه لاتاری آمریکا

زمان ثبت نام

زمان اعلام نتایج

زمان بسته شدن پرونده

لاتاری 2022 آمریکا

سال 2020

سال 2021

سی سپتامبر 2022

لاتاری 2023 آمریکا

سال 2021

سال 2022

سی سپتامبر 2023

لاتاری 2024 آمریکا

سال 2022

سال 2023

سی سپتامبر 2024

لاتاری 2025 آمریکا

سال 2023

سال 2024

سی سپتامبر 2024

برخی از شرکت کنندگان به دلیل بی‌اطلاعی گمان می‌کنند که چون در سال 2024 ثبت نام خود را انجام داده‌‌اند، پس در برنامه لاتاری 2024 ثبت نام شده‌‌اند. ولی با توجه به جدول بالا، با ثبت نام در سال 2025، نتایج خود را باید در سال 2024 مشاهده کنند.

در تاریخ اعلام نتایج لاتاری باید به سایت رسمی اعلام نتایج لاتاری آمریکا مراجعه کنید.

اهمیت اطلاع از زمان اعلام نتایج لاتاری 2025

کشور آمریکا هر ساله برگزار کننده لاتاری و قرعه ‌کشی داوطلبان از کشورهای مختلف است. افراد با برنده شدن در لاتاری می‌توانند ویزای دائم آمریکا را اخذ کنند. تعداد افراد برنده در لاتاری هر سال کمی بیشتر از تعداد ویزاهای موجود اعلام می‌شود تا در صورت انصراف افراد، حد نصاب کشورهای مختلف نیز رعایت شود.

برای افرادی که در لاتاری آمریکا 2024 ثبت نام کرده‌اند، اطلاع از زمان اعلام نتایج لاتاری بسیار حائز اهمیت است. چرا که برندگان باید مدارک خود را به ‌موقع ارسال کنند تا بتوانند شانس بالاتری برای دریافت ویزای آمریکا داشته باشند. زمان اعلام نتایج لاتاری در تاریخ 7 می مصادف با هفده اردیبهشت ساعت 12:00 ظهر به وقت آمریکا است.

متقاضیان باید از طریق سایت اعلام نتایج لاتاری به آدرس dvprogram.state.gov  مراجعه کرده و نتایج خود را پیگیری نمایند. در هنگام مشاهده نتایج، افراد باید نام خانوادگی خود را با حروف لاتین، سال تولد میلادی و کد پیگیری که بعد از ثبت نام دریافت نموده‌اند را در سایت مذکور وارد نمایند.

اهمیت-اطلاع-از-زمان-اعلام-نتایج-لاتاری

اطلاعیه

در صورت گم شدن کد رهگیری ثبت نام لاتاری یا همان کانفرمیشن نامبر، باز هم امکان استعلام نتیجه لاتاری وجود دارد. می‌توانید از طریق فرم فراموشی کانفرمیشن این کار را انجام دهید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان نتیجه را بررسی کرده و به شما اعلام خواهند کرد.

اقدامات پس از اعلام نتایج لاتاری 2025

افرادی که در لاتاری آمریکا 2025 برنده می‌شوند و امکان دریافت گرین کارت آمریکا را دارند، می‌بایست مراحل دریافت ویزای آمریکا را طی کنند تا بتوانند وارد خاک آمریکا شوند. این مراحل پس از زمان اعلام نتایج لاتاری شامل آماده سازی و ارسال فرم‌‌ها و مدارک لازم، حضور در یکی از سفارتخانه‌های آمریکا جهت انجام مصاحبه و طی نمودن فرآیند اداری، اثبات تمکن مالی و سلامت جسمانی خواهد بود.

در صورت دریافت ویزای آمریکا و مهاجرت به این کشور، برای افرادی که در این قرعه ‌کشی برنده شده‌‌اند و همراهان آن ‌ها، گرین کارت آمریکا صادر خواهد شد. دریافت اقامت دائم در آمریکا به معنی داشتن اجازه کار، زندگی و حق ورود به این کشور بدون نیاز به داشتن ویزا است. افرادی که گرین کارت آمریکا را داشته باشند، می ‌توانند پس از پنج سال زندگی در آمریکا و برخورداری از شرایط قانونی برای بدست آوردن تابعیت اقدام نمایند.

اقدامات-پس-از-اعلام-نتایج-لاتاری

نحوه مشاهده نتایج لاتاری 2025

داوطلبان و شرکت کنندگان لاتاری آمریکا پس از ثبت نام بایستی برای اعلام نتایج آن که حدود 6 الی 7 بعد در اردیبهشت ماه اعلام می‌گردد، آماده شوند. بنابراین باید پس از منتشر شدن اعلام نتایج به سایت dvprogram.state.gov مراجعه کنند و سپس مطابق با مراحلی که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد، عمل نمایند:

✅ ابتدا آدرس سایت اصلی لاتاری dvprogram.state.gov را در مرورگر گوگل سرچ نمایید و بعد وارد صفحه اصلی سامانه شوید.

جستجو-سایت-زمان اعلام نتایج لاتاری

✅ سپس در صفحه اصلی بر روی گزینه   check dv entrant status کلیک کرده و بعد check status مراجعه کنید.

انتخاب-گزینه-chek-status

✅ در این مرحله لازم است که اطلاعات خود را با دقت وارد نمایید. این اطلاعات به صورت زیر می‌باشد:

✔️ نام و نام خانواگی به لاتین

✔️ تاریخ تولد به میلادی

✔️ کد امنیتی

تکمیل-فرم-اطلاعات

✅ پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده بر روی گزینه submit کلیک نمایید تا اعلام نتایج لاتاری 2025 برای شما نمایش داده شود.

برای اطلاع از سایت اعلام نتایج لاتاری آمریکا روی لینک کلیک کنید.

مدارک لازم برای دریافت لاتاری 2025

همانطور که در بخش قبلی گفتیم برای مشاهده اعلام نتایج لاتاری امریکا، لازم است در زمان مشخص شده به سایت dvprogram.state.gov مراجعه نمایید تا با کد رهگیری و وارد کردن اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و غیره به جواب قرعه کشی لاتاری دست پیدا کنید. بنابراین احتیاجی به داشتن مدارک و بارگزاری مستندات ثبت نام مثل عکس، کارت ملی و شناسنامه نیست.

اما با این وجود فردی که برنده لاتاری می‌شود، می‌بایست جدا از دیگران مدارکی را برای مصاحبه حضوری آماده کند. در واقع پس از انتشار اعلام نتایج، بین فردی که برنده لاتاری می‌شود و فردی که برنده لاتاری نمی‌شود، فرق بزرگی وجود دارد. بنابراین ضروری است مدارک و مستندات زیر را پس از زمان اعلام نتایج لاتاری و در صورت قبولی، حاضر کنید:

✅ فرم‌های تکمیل شده ds-260

✅ مدارک هویتی به همراه ترجمه انگلیسی

✅ مدارکی مبنی بر وضعیت مناسب مالی

✅ مدارکی مبنی بر صحت و سلامت جسمی و روحی

✅ مدارک و گواهی واکسیناسیون

بررسی نتیجه لاتاری آمریکا بدون کانفرمیشن نامبر

سایت اصلی لاتاری آمریکا مثل هر سایت دیگری برای ورود و مشاهده اعلام نتایج، کد رهگیری و رمز شخصی برای هر شرکت کننده گذاشته است. بنابراین در برخی موارد افراد درگیر فراموشی کانفرمیشن نامبر می‌شوند. اما جای نگرانی از این بابت وجود ندارد چرا که این سامانه مثل هر سایت دیگری به این موضوع فکر کرده و راه چاره‌ای گذاشته است.

داوطلبان برای بازیابی کد رهگیری در زمان اعلام نتایج لاتاری، می‌توانند به سایت dvprogram.state.gov مراجعه کنند تا بعد از انجام یکسری مراحل مشخص، نتیجه لاتاری آمریکا را مشاهده نمایند. اما ابتدا لازم است گزینه Forget Cinfirmation Number را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده برای بازیابی کد رهگیری را وارد کنید. تکمیل این اطلاعات به صورت زیر است:

✅ نام و نام خانوادگی

✅ آدرس ایمیل

✅ تاریخ و سال لاتاری آمریکا

✅ تاریخ تولد

کد-رهگیری-کانفرمیشن-نامبر

مشاوره اعلام نتایج لاتاری 2025

همان گونه که اشاره شد نتایج لاتاری مانند سال‌‌های گذشته در تاریخ هفتم می ماه است و این نتایج از طریق اداره مهاجرت آمریکا اعلام می‌شود. جهت مشاهده جواب لاتاری، افراد می‌توانند به سایت اصلی لاتاری آمریکا مراجعه نمایند. پس از ورود به این سایت، افراد منتخب باید اطلاعات خود را وارد نمایند و یا از طریق شرکت ‌های واسطه که عملیات ثبت نام را انجام داده‌اند، از جواب قرعه ‌کشی لاتاری خود باخبر شوند.

مدارک لازم برای دریافت جواب قرعه کشی لاتاری 2024 شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد پیگیری که در زمان ثبت نام شخص به شماره تلفن ثبت شده ارسال گشته است؛ می‌باشد. پس از آن فرد با وارد کردن اطلاعات خود در قسمت مربوط به نتایج لاتاری در سایت اصلی اعلام نتایج، از وضعیت برنده شدن خود اطلاع پیدا خواهد کرد.

با توجه به زمان محدود تعیین شده برای برنده لاتاری و عدم آگاهی کامل به اموری که حتما باید پس از ثبت نام انجام شود، توصیه می‌‌کنیم که برندگان لاتاری حتما از مشاوره موسسات معتبر استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که کارهای مهاجرت، اموری حقوقی هستند که از حساسیت‌‌های ویژه‌ ای برخوردار است. بنابراین باید در تکمیل فرم‌‌های مهاجرتی دقت ویژه‌‌ای داشته باشید، چرا که ممکن است به خاطر اشتباهی بسیار کوچک، شانس دریافت ویزا را از دست بدهید.

مشاوره-اعلام-نتایج-لاتاری

برای آشنایی با سوالات مصاحبه لاتاری امریکا روی لینک کلیک کرده

اخبار پیرامون نتایج لاتاری 2024 آمریکا

دسترسی اسامی برندگان لاتاری در ایران

جهت حفظ حریم شخصی افراد، اسامی برندگان لاتاری به طور عمومی منتشر نمی‌شود و هر یک از شرکت کنندگان می‌بایست با وارد کردن اطلاعات خود در سایت dvprogram.state.gov نتایج قرعه کشی را ببینند.

نحوه اطلاع رسانی نتایج لاتاری آمریکا

 مرجع برگزار کننده لاتاری آمریکا نتایج را به هیچ وجه به شرکت کنندگان اطلاع رسانی نمی‌کند، حتی اگر در لاتاری برنده شده باشید نیز هیچگونه پیام یا ایمیلی از سوی مرجع اصلی لاتاری آمریکا دریافت نخواهید کرد. جواب قرعه کشی لاتاری فقط از طریق سایت رسمی قابل دریافت است.

اطلاعیه

برندگان لاتاری 2024 آمریکا باید حتما مراحل اداری بعد از مشاهده جواب قرعه کشی و مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا را با موفقیت به انجام برسانند.

خلاصه مطالب

در این مطلب به بررسی زمان اعلام نتایج لاتاری 2024 آمریکا پرداختیم. افرادی که در لاتاری آمریکا ثبت نام کرده ‌اند، باید در تاریخ اعلام ‌شده جهت دریافت نتایج پذیرش خود و مشاهده جواب قرعه کشی لاتاری به سایت dvprogram.state.gov مراجعه کنند تا در مهلت تعیین شده بتوانند مدارک خود را جهت حضور در سفارتخانه ‌های آمریکا و انجام فرآیند فرآیندهای اداری آماده سازند.

توجه داشته باشید که هنگامی که ثبت نام خود در لاتاری را کامل می‌کنید، صفحه ای حاوی ” Confirmation numb ” (کانفرمیشن نامبر) و اطلاعات ثبت شده را مشاهده خواهید کرد که حتما باید این صفحه را پرینت بگیرید و یا به صورت فایل ذخیره کنید. برای چک کردن نتایج لاتاری تنها به رسید ثبت نام لاتاری خود نیاز دارید و نیاز به مدارک دیگری نیست. چنانچه در ارتباط با زمان اعلام نتایج لاتاری 2024 و نحوه مشاهده جواب سوالی داشته باشید، می ‌توانید با کارشناسان مجرب آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل نموده تا بهترین مشاوره را به شما ارائه دهند.

 برای دریافت فایل PDF زمان اعلام نتایج لاتاری روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نتایج لاتاری 2024 کی اعلام می‌‌شود؟

جواب لاتاری 2024 آمریکا از ماه می 2025 اعلام خواهد شد.

 چگونه می‌توان نتایج لاتاری آمریکا را دریافت کرد؟

شرکت کنندگان می‌توانند با وارد کردن کد پیگیری و سایر اطلاعات خواسته شده نتایج لاتاری را مشاهده کنند که توضیحات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است.

برای دریافت جواب لاتاری وارد کردن چه اطلاعاتی لازم است؟

افراد متقاضی می‌بایست کد پیگیری خود را که در زمان ثبت نام دریافت نموده‌اند به همراه سال تولد میلادی و نام خانوادگی خود وارد کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم

    ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1403 + شرایط آزمون و نکات مهم

    ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم که تا سال گذشته از طریق سامانه azmoon.medu.ir به صورت هماهنگ برگزار می‌گردید، هم اکنون براساس اعلامیه رسمی آموزش و پرورش، آزمون مدارس نمونه دولتی پایه تحصیلی ششم به هفتم از مقطع متوسطه...
  • نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403 + مشاهده جواب

    در حال حاضر بسیاری از داوطلبان منتظر اعلام نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403 هستند. جواب طرح وزارت بهداشت کی میاد؟ این سؤال شاید ذهن شما را هم مشغول کرده باشد. بعد از اینکه دانشگاه علوم پزشکی مدارک مشمولان...
  • اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور مهر

    اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1403 + مشاهده sanjesh

    زمان اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور 1403 اعلام شد. کلیه افراد می توانند در زمان اعلام نتایج بدون آزمون پیام نور اقدامات لازم را برای مشاهده نتایج دانشگاه پیام نور بدون آزمون انجام دهند. البته در این میان اطلاع...
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلولین

    اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلولین 1403

    کسانی که در آزمون استخدامی معلولین شرکت کردند باید منتظر نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلولین باشند که جواب آن در قالب نتایج اولیه و نهایی منتشر می شود. در آزمون استخدامی از میان داوطلبان شرکت کننده در آزمون...
تماس با مشاور