ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین رشته های علوم انسانی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
رشته های علوم انسانی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 رشته های علوم انسانی همواره علاقه مندان خاص خود را داشته و تعداد زیادی از افراد با هدف ورود به این رشته ها در کنکور علوم انسانی شرکت می کنند. البته بازار رشته های علوم انسانی به تناسب هر رشته متفاوت است و ممکن است موقعیت شغلی برخی نسبت به سایرین بهتر یا بدتر باشد. از آنجا که این موضوع بسیار اهمیت دارد و در تصمیم گیری داوطلبان نقش دارد. در ادامه به معرفی لیست کامل بهترین رشته های انسانی و جوانب مختلف آن می پردازیم.

 

 

جهت دریافت اطلاعات کامل در مورد موقعیت شغلی و بازار رشته های علوم انسانی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

قبل از هر گونه اقدامی برای انتخاب رشته های گروه انسانی بهترین آن ها را بشناسید

 

 

رشته های علوم انسانی برای چه افرادی مناسب هستند؟

 

 

رشته های علوم انسانی برای چه افرادی مناسب هستند؟

 

 

 

برای ورود به هر رشته ایی به روحیه، علاقه و استعدادهای خاصی نیاز است. به همین دلیل هم است که برای دانش آموزان پایه نهمی که قصد انتخاب رشته در دبیرستان را دارند، تست شخصیت انتخاب رشته گرفته می شود تا مشخص شود که ویژگی های شخصیتی فرد با کدام یک از رشته ها همخوانی بیشتری دارد.

اما به طور کلی می توان گفت که علیرغم تصور عموم، رشته انسانی چندان هم آسان نیست و نیاز به تجزیه و تحلیل قوی دارد. اگر می خواهید بدانید که برای این رشته مناسب هستید یا خیر، اول از خود بپرسید که آیا به مسائل اجتماعی و هر چه که به انسان ها مربوط می شوید، علاقه دارید؟ آیا در مورد دلیل رفتار آدم ها و ویژگی های شخصیتی آن ها کنجکاوید؟ قدرت به خاطر سپاری و حفظ مطالبتان تا چه حد است؟

این ها تنها بخشی از سوالاتی است که رابطه روانشناسی تیپ شخصیتی و انتخاب رشته به آن می پردازد و مشخص می کند که فرد تا چه میزان می تواند در رشته های علوم انسانی موفق باشد.

اگر شما نیز دوست دارید بدانید که برای چه رشته ایی مناسب هستید و در کدام می توانید موفقیت بیشتری کسب کنید، می توانید از مشاوره تخصصی انتخاب رشته ایران تحصیل استفاده نمایید.

 

 

پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی در ایران

انتخاب رشته یک امر سلیقه ایی است که ممکن است هر فرد معیارهای خاصی برای انتخاب خود داشته باشد. 

اما شاید برایتان جالب باشدکه بدانید که در بازار رشته های علوم انسانی کدام  رشته ها در کشورمان طرفدار بیشتری دارند.

آمارها نشان می دهد که به ترتیب رشته های حقوق، روانشناسی، حسابداری، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، مدیریت امور بانکی و مدیریت کسب و کار (MBA) در میان سایر رشته ها از محبوبیت خاصی بین افرادی که در رشته علوم انسانی تحصیل کرده اند، دارند.

البته این به معنای برتری این رشته ها و یا بد بودن سایر رشته ها نیست و توصیه می کنیم که داوطلبان عزیز به جای توجه به چنین مواردی، از راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته انسانی کنکور استفاده نمایند تا رشته مناسب خود را در پیش گیرند. 

 

 

لیست رشته های کنکور انسانی به تفکیک زیر گروه

 

ضریب دروس در هر زیرگروه رشته علوم انسانی

 

دروس اختصاصی زیر گروه یک زیر گروه دو زیر گروه سه زیر گروه چهار  

زیر گروه پنج

 

 تاریخ و جغرافیا  1  1  1  3  1
علوم اجتماعی  1  3  2  2  3
روان شناسی  1  2  1  3  3
 ریاضیات  2  4  4  3  3
 اقتصاد  1  2  3  2  2
 زبان عربی  4  1  1  1  1
 ادبیات فارسی  4  2  2  2  2
فلسفه و منطق  3  1  1  2  2

 

 

زیروگروه های رشته انسانی
زیر گروه 1 کاردانی: كارداني حقوق قضايي، كارداني تربيت مبلغ قرآن كريم، كارداني آموزش ديني و عربي، كارداني خدمات اداري، كارداني آموزش زبان و ادبيات فارسي، كارداني امور تربيتي، كارداني امور دولتي، كارداني تربيت معلم قرآن كريم
کارشناسی: شيعه شناسي، معارف اسالمي و تاريخ، معارف اسالمي و علوم تربيتي، علوم قرآن و حديث، فقه و حقوق امامي، فقه و حقوق حنفي، حقوق، زبان و ادبيات تركي آذري، معارف اسالمي و كالم،  فقه و حقوق شافعي، فقه و حقوق مذاهب اسالمي، فقه و مباني حقوق اسالمي، فلسفه، فلسفه و كالم اسالمي، مترجمي زبان عربي، مربيگري عقيدتي، اديان و مذاهب، اديان و عرفان،مطالعات امنيتي، ، آموزش الهيات، آموزش زبان عربي .معارف اسالمي، ايرانشناسي، تاريخ تمدن ملل اسالمي، تربيت مروج سياسي، زبان و ادبيات عربي، زبان و ادبيات فارسي، آموزش زبان و ادبيات فارسي، معارف اسالمي و كالم، آموزش زبان و ادبيات فارسي،  علوم قضايي، فرهنگ و معارف اسالمي، فقه شافعي، فقه و حقوق اسالمي، فلسفه و حكمت اسالمي، فلسفه و عرفان اسالمي، معارف اسالمي ـ تبليغ و ارتباطات، معارف اسالمي و اخالق، معارف اسالمي و اديان، معارف اسالمي و علوم قرآني معارف اسالمي و مديريت، زبان و ادبيات كردي

 

كارشناسي ارشد: كارشناسي ارشد پيوسته علوم قضايي، ارشد كارشناسي ارشد پيوسته معارف اسالمي و ارشاد، پيوسته معارف اسالمي و حقوق.
زیر گروه 2 کاردانی: کارداني آموزش مطالعات اجتماعي.
کارشناسی: مددكاري اجتماعي، مردمشناسي، آموزش علوم اجتماعي، امنيت بين الملل، پژوهشگري امنيت، جامعه شناسي، امنيت نرم، برنامه ريزي اجتماعي و تعاون، ضد تروريسم، علوم فني امنيت، حفاظت اطلاعات، روزنامه نگاري، علوم ارتباطات اجتماع، امنيت اطلاعات،
 زیر گروه 3 کاردانی: كارداني مديريت بازرگاني، كارداني مديريت صنعتي، كارداني مديريت گمركي، كارداني هتلداري، كارداني امور بانكي، كارداني گردشگري، كارداني حسابداري، كارداني بيمه، كارداني روابط كار، كارداني اشتغال، كارداني اقتصاد كار و بهره وري، كارداني امور فرهنگي، كارداني امور مالي و مالياتي.
کارشناسی : مديريت بيمه اكو، مديريت مالي، مديريت و بازرگاني دريايي، مديريت بازرگاني، مديريت بيمه، مطالعات ارتباطي، هتلداري، اقتصاد، امنيت اقتصادي، مديريت دولتي، مديريت كسبوكارهاي كوچك، حسابداري، روابط عمومي، فناوري اطالعات و ارتباطات، گردشگري، مديريت اطالعات و ارتباطات، ، مديريت صنعتي، مديريت فرهنگي هنري، مديريت امور بانكي، مديريت امور گمركي،
زیر گروه 4  کاردانی: كارداني علوم انتظامی، کارداني باستانشناسي
کارشناسی: آماد، آموزش تاريخ، آموزش جغرافيا، باستانشناسي، تاريخ، تاريخ اسالم، جغرافيا، زبانشناسي، علوم انتظامي، علوم سياسي.
زیر گروه 5 کااردنی: روانشناسي، علوم تربيتي، مطالعات خانواده، آموزش ابتدايي، آموزش مشاوره و راهنمايي، آموزش تربيت بدني، آموزش كودكان استثنايي، علم اطالعات و دانش شناسي، علوم ورزشي، مشاوره،
 

کارشناسی: كارداني علوم ورزشي، كارداني مربي كود، كارداني آموزش وپرورش ابتدايي، كارداني آموزش وپرورش كودكان استثنايي، كارداني علم اطلاعات و دانش شناسي.

 

معرفی لیست کامل بهترین رشته های انسانی و بازار کار آن ها

 

 

بهترین رشته های انسانی و بازار کار آن ها

 

 

رشته انسانی با داشتن 5 زیر گروه دارای رشته های بسیار متنوعی است. ضرایب دروس دبیرستان در هر کدام از این زیرگروه ها متفاوت است.

بنابراین، اگر می خواهید در یکی رشته های دانشگاهی انسانی علاقه دارید، حتماً به میزان تاثیر هر درس در رتبه قبولی دقت داشته باشید. مورد دیگر آنکه سعی کنید رشته ها را با شناخت انتخاب نمایید. 

این شناخت می تواند جوانب مختلفی مانند مواد درسی، طول دوران تحصیل، بازار، درآمد و وظایفی شغلی رشته مورد نظر را در بر گیرد. به همین منظور به معرفی لیست کامل بهترین رشته های انسانی می پردازیم. 

 

 

حقوق جزء بهترین رشته های علوم انسانی

رشته حقوق، یکی از محبوبترین ها در لیست مشاغل رشته های انسانی است که شاید هدف بسیاری از داوطلبین آن در زمان کنکور نیز باشد.

این رشته در مقطع کارشناسی دارای چهار گرایش به نام های، رشته حقوق خصوصی، رشته حقوق جزا و جرم شناسی، رشته حقوق بین الملل و رشته حقوق عمومی است.

در این میان، رشته حقوق بین الملل و رشته حقوق عمومی محبوبیت بیشتری در بین متقاضیان دارند.

اگر می خواهید در این رشته بازار کار خوبی داشته باشید، خوب است بدانید که صرفاً کسب یک مدرک نمی تواند شما را در موقعیت های شغلی خوبی قرار دهد.

از سویی، به دلیل پذیرش های بلایی که در طی چند سال گذشته در این رشته صورت گرفته است، فرصت های شغلی نسبتاً کم است و داشتن علم و مهارت بالا در این رشته بسیار اهمیت دارد.

اگر جویای بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته حقوق باشید، می توان از دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران، علامه، خوارزمی و دانشگاه قزوین نام برد.

مهم ترین عناوین شغلی برای فارغ التحصیلان شامل مشاور حقوقی بانک ها، شرکت ها، وزارتخانه ها، وکالت دعاوی دادگستری، شهرداری ها و سر دفتر اسناد رسمی می شود.

البته برای مدارج بالاترف فرصت شغلی بالاتری وجود دارد.

 

 

بازار کار رشته روانشناسی

از جمله جذاب ترین رشته های علوم انسانی که البته در گروه های ریاضی و تجربی نیز ارائه می شود، رشته روانشناسی است.

روانشناسان کسانی هستندکه به بررسی فرایندهای ذهنی، دلیل رفتارها و ویژگی های روحی انسانی پرداخته و علاوه بر این در درمان بیماری های روحی روانی مهارت دارند.

این رشته در مقطع کارشناسی در سه گرایش روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی و روانسنجی ارائه می شود.

اما برای مقطع ارشد تعداد این گرایش ها بیشتر شده و داوطلبان می توانند در صورت قبولی، در یکی از رشته های روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، سازمانی و روانشناسی شخصیت، روانسنجی، عمومی، روانشناسی بالینی و روانشناسی صنعتی به تحصیل بپردازند.

اما اگر می خواهید بدانید که بازار کار رشته روانشناسی چگونه است؟ قبل از هر چیز باید بگوییم که اگر می خواهید در بازار کار موفق باشید، سعی کنید ذهن فعال و کنجکاوی داشته باشد و در کارگاه های مختلف شرکت کنید.

با این حال، فرصت های شغلی فارغ التحصیلان رشته روانشناسی بسیار زیاد است و در صورت مهارت می توانند بازار کار خوبی داشته باشند.

به طور مثال، یک روانشناس بسته به گرایش خود می تواند در مراکزی مانند بهزیستی، نیروی انتظامی، کلینیک های ترک اعتیاد، کلینیک های مشاوره، کانون های اصلاح و تربیت، معلم مدارس، مشاوره تحصیلی، خانوادگی و شغلی، و یا مهدکودک ها فعالیت داشته باشد.

 

 

بازار کار رشته مدیریت چگونه است؟

در سال های قبل دید نسبتاً خوبی نسبت به رشته مدیریت وجود نداشت. اما رفته رفته تعداد ورودی ها و خروجی های آن بیش از پیش شد.

به جرأت می توان گفت که رشته مدیریت از پردرآمدترین رشته های علوم انسانی به شمار می رود که به گرایش های مختلفی همچون مدیریت‌ بازرگانی، مدیریت‌ صنعتی، مدیریت‌ گردشگری، مدیریت‌ بیمه، مدیریت بانکداری، مدیریت‌ امور گمرکی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت سازمانی و غیره تقسیم بندی می شود.

ظرفیت های پذیرش بالا در سال های اخیر، باعث محبوبیت هر چه بیشتر این رشته شده است.

برای مثال، رشته مدیریت مالی بدون کنکور و یا سایر گرایش ها تعداد فارغ التحصیلان بالایی را به خود اختصاص داده اند.

این افراد می توانند در مراکز و شرکت های دولتی یا خصوصی فعالیت داشته باشند. عمده مشاغل این رشته به تفکیک گرایش به ترتیب زیر هستند:

 

مدیریت بازگانی: مدیریت و یا مشاور اجرایی سازمان های بازرگانی ، دولتی ، صنعتی، سازمان ها ، شرکت های دولتی و خصوصی در حوزه های بازرگانی

 

مدیریت مالی: موسسات مالی و اعتباری ، شرکت های سرمایه گذاری و تامین مالی ، بورس اوراق بهادار

 

مدیریت امور بانکی: به عنوان سرپرستی شعب ، کارمند امور اداری ، مجری طرح ها و روش های نوین بانکداری، شرکت ها و موسسات مورد سرمایه گذاری بانک ها

 

مدیریت ارشد کسب و کار ( MBA):  دارای گرایش های مالی ، بازاریابی ، استراتژی ، منابع انسانی ، تکنولوژی ، کار آفرینی ، مدیریت سیستم های اطلاعاتی و اقتصاد مدیربت، مؤسسات مالی ، بانک ها ، کارگذاری ها ، اتوماسیون های اداری در طرح های تحقیقاتی 

 

 

رشته حسابداری و موقعیت های شغلی آن

در بازار رشته های علوم انسانی ، رشته حسابداری را می توان بسیار بارز دید. این رشته، هر ساله متقاضیان زیادی را از طریق کنکور انسانی به خود جذب می کند.

داشتن هوش محاسباتی و ریاضی در این رشته اهمیت بالایی دارد. بنابراین، اگر فکر می کنید در این زمینه استعداد یا علاقه خاصی ندارید، توصیه می کنیم که از انتخاب آن صرف نظر کنید.

حسابداران در همه سطوح کارشناسی، مدیریتی و سرپرستی فرصت شغلی دارند. چرا که هر سازمان، شرکت، کارخانه و یا نهادی به این افراد نیازمند است.

البته میزان توانایی و قابلیت های علمی شخص، در کنار ویژگی های مثبتی مانند امانتداری و درستکاری نیز در چگونگی موقعیت شغلی و درآمد تاثیر گذار است. گرایش ها و عناوین شغلی این رشته عبارتند از:

حسابداری مالی: همه شرکت ها و سازمان های اداری و تجاری

حسابداری مالیاتی: دفترها و ادارات بیمه

حسابداری دولتی: تمامی مراکز و سازمان های دولتی

حسابداری صنعتی: همه کارخانجات، شرکت ها و واحدهای صنعتی  

حسابداری بانکی: در تمام شعب بانکی به عنوان کارمند یا رئیس

 

 

رشته اقتصاد در بازار کار چه جایگاهی دارد؟

توجه به مسائل اقتصادی در همه کشورها، باعث شده است که این رشته از بازار کار رشته اقتصاد از موقعیت خوبی برخوردار باشد.

اما حقیقت آن است که در کشور ما نمی توان با مدرک کارشناسی اقتصاد از موقعیت شغلی خوبی برخوردار بود.

بنابراین، بهتر است به دنبال اخذ مدرک ارشد یا دکترای این رشته باشید.

از جمله مشاغل موجود برای فارغ التحصیلان این رشته شامل مدیر مالی، کارشناس تحقیقات بازار، پژوهشگر، مدیر خرید و تدارکات، تحلیل­گر مسائل مالی، مدیر فروش، کارشناسی گمرک، کارشناس  امور مالیاتی، وزارت‌خانه­‌ها، کارشناس بیمه، کارشناس بازاریابی، مدیر بازاریابی و متصدی بانک است.

عده ایی تصور می کنند که تنها با پیدا کردن روش مطالعه اقتصاد برای کنکور و یا داشتن قدرت محاسباتی خوب، می توانند در این رشته موفق شوند.

اما حقیقت این است که اقتصادانان همه جوانب سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در مجموع در نظر می گیرند و به تحلیل وضعیت موجود می پردازند.

 

 

رشته مشاوره و راهنمایی

قبل از هر چیز باید عرض کنید که بسیار از افراد به تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی توجه نمی کنند، و این دو رشته را یکسان می پندارند.

گرچه این دو رشته اشتراکاتی با هم دارند، اما در مواد درسی و فعالیت های شغلی با یکدیگر متفاوت هستند.

یک نکته مثبت در مورد این رشته این که به دلیل پذیرش کم آن، فرصت های شغلی نسبتاً خوبی دارند.

اما این بدان معنا نیست که صرف گرفتن مدرک دانشگاهی می توانید درآمدهای بالا کسب کنید.

اگر قصد دارید با مدرک کارشناسی مشاوره وارد بازار کار شوید، می توانید در فراخوان ها و آزمون های استخدامی شرکت کرده و در صورت قبولی جذب سازمان های مربوطه شوید.

البته استخدام در این رشته معمولا در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه اتفاق می افتد.

بازار کار رشته مشاوره و راهنمایی برای کارشناسان ارشد نیز شامل مشاوره خانواده و ازدواج ، مشاوره توانبخشی، راهنمایی و مشاوره، مشاوره تحصیلی و مشاوره شغلی می شود.

رشته مشاوره و راهنمایی از جمله رشته هایی است که با سطح علم و دانش به روز فرد رابطه مستقیم دارند.

چرا که این مشاوران با دنیای انسان و مشکلات او سر وکار دارند، و باید بتوانند به پیچیدگی های درون او راه یابند. 

 

 

ظرفیت پذیرش رشته های علوم انسانی 

برای بسیاری از داوطلبان رشته انسانی مهم است که بدانند ظرفیت دانشگاه ها جهت پذیرش به چه صورت است. این ظرفیت ها، دوره های مختلف همچون رزوانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و غیره را در بر می گیرد. اگر می خواهید از تعداد دقیق ظرفیت های مربوطه آگاه شوید، به جدول زیر مراجعه نمایید.

 

 

دوره روزانه شبانه پیام نور دانشگاه فرهنگیان ( ویژه داوطلبان آزاد) سهمیه مناطق محروم، زلزله زده و سایر مصوبات دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی جمع کل
ظرفیت با احتساب نمره آزمون و سوابق تحصیلی 23423 5232 6324 3945 382 11736 52227

 

بازار رشته های علوم انسانی در دانشگاه های خارجی

برخی از فارغ التحصیلان به دنبال اطلاع از شرایط تحصیل و بازار رشته های علوم انسانی در خارج از کشور هستند، اما شناخت درستی از موقعیت های موجود و اینکه کدام کشور بهتر است ندارند.

در ادامه لیست بازار کار رشته های انسانی جهت مهاجرت را با هم مرور می کنیم.

 

رشته حقوق: دانشگاه سوربن فرانسه بهشت این رشته نام دارد. به طور کلی کشورهای اروپایی موقعیت های بسیار خوب شغلی برای رشته حقوق دارند. البته پذیرفته شدن در دانشگاه ها و کسب مجوز کار در این کشورها کار چندان آسانی نیست.

 

رشته روانشناسی: در کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

گرایشی مانند روانشناسی صنعتی در این کشورها از محبوبیت خاصی برخوردار است. خبر خوب آنکه فارغ التحصیلان رشته روانشناسی می تواند موقعیت های شغلی عالی را در اروپا تجربه کنند.

 

حسابداری و مالی: با توجه به پیشرفت های صنعتی و تجاری کشورهای اروپایی و آمریکایی، فرصت های شغلی این کشورها بسیار بالا است. 

 

رشته MBA: نه تنها در کشور ایرانف بلکه می توان گفت به علت کاربرد وسیع آن در همه جای دنیا می تواند از بهترین موقعیت ها برخوردار باشد. 

 

رشته مدیریت: از جمله سه رشته برتر اروپا نام دارد. به طور معمول، فارغ التحصیلان می توانند  درآمد بسیار خوبی داشته باشند. 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بازار رشته های علوم انسانی و معرفی لیست کامل آن ها پرداختیم و مشاهده کردیم که موقعیت شغلی برخی رشته ها در داخل و خارج از ایران چگونه است.

چنانچه شما نیز قصد ورود به رشته های علوم انسانی را دارید، می توانید از طریق مشاوره ایران تحصیل در مورد جوانب مختلف همه رشته ها، رتبه مورد نیاز و ظرفیت های پذیرش اطلاعات لازم را از در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 12 شب از مشاوران ما دریافت کنید.

 

 

جهت دریافت اطلاعات کامل در مورد  رتبه قبولی و ظرفیت های پذیرش رشته های علوم انسانی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

دریافت مشاوره کنکور انسانی

بهترین رشته های بورسیه دار علوم انسانی را بشناسید

رشته های علوم انسانی

4/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بازار کار رشته های علوم انسانی در ایران چگونه است؟

برای اطلاع از موقعیت شغلی تمام رشته های انسانی می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

محبوبترین رشته های انسانی کدامند؟

حقوق، روانشناسی، حسابداری، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، مدیریت امور بانکی و مدیریت کسب و کار از پرطرفدارترین ها هستند.

کشورهای خارجی برای مهاجرت تحصیلی رشته های انسانی چه کشورهایی هستند؟

در این مقاله در مورد کشورهای مناسب برای تحصیل و کار در رشته انسانی آمده است.

آیا می توان در رشته های انسانی درآمد خوبی داشت؟

بستگی به رشته و توانایی علمی شما در آن دارد.

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور انسانی

    بانک سوالات کنکور انسانی

    پیش از کنکور ، حتما برای یک بارهم که شده بانک سوالات کنکور انسانی را مطالعه نمایید. با توجه به اینکه بسیاری از سوالات کنکور هر ساله مشابه سال‌های قبل می‌باشند، لذا دانلود رایگان سوالات و پاسخنامه ۲۰ سال کنکور...
  • زیرگروه های رشته انسانی

    زیرگروه های رشته انسانی و ضرایب دروس کنکور انسانی

    زیر گروه های رشته انسانی همچون دیگر رشته ها می باشد که در دفترچه ثبت نام کنکور ذکر می گردند. این زیرگروه ها هر کدام شامل مجموعه ای از رشته های تحصیلی هستند که داوطلب پس از اعلام نتایج کنکور...
  • راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته انسانی کنکور

    راهنما جامع انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ + نکات مهم | ایران تحصیل

    مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی برای هر فرد داوطلب و متقاضی انتخاب رشته از میان رشته‌های این گروه آزمایشی امری ضروری و مهم به نظر می‌رسد. در واقع هر فرد داوطلب یا دانش‌آموز برای انتخاب رشته کنکور انسانی به مشاوره...
تماس با مشاور