ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره

بازار کار رشته مشاوره
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته راهنمایی و مشاوره از جمله رشته های پرطرفدار می باشد که بسیار مورد استقبال دانش آموزان و داوطلبان کنکور انسانی قرار کرفته ایت. در این مقاله از سایت ایران  تحصیل قصد داریم تا به موضوع بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره بپردازیم و شما را با این شته آشنا نماییم تا بهتر بتوانید با این رشته آشنا شوید. قزعا یکی از عوامل مهم برای کلیه افرادی که مایلند در این رشته پذیرفته شوند، موضوع وضعیت بازار کار رشته مشاوره می باشد .

 

گاهی اوقات انتظارای که داوطلبان و یا علاقه مندان به رشته مشاوره دارند، ممکن است با حقیقت رشته مورد نظر کاملا متفاوت باشد. به عنوان مثال بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره برای تمامی داوطلبان به این صورت نخواهد بود که همه آنها پس از پذیرش بتوانند به بهترین بازار کار دست یابند در واقع این رشته مسیری را دارد که با ظی کردن آن می توانید به وفقیت و یا به آنچه در آرزوی تحقق آن هستید دست یابید.

 

جهت اطلاع دقیق از بازار کار رشته مشاوره و راهنمایی – روانشناسی و … – مشاوره انتخاب رشته بر اساس بازار کار و اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه های آزاد – سراسری – علمی کاربردی و غیرانتفاعی با شماره های مرکز تماس بگیرید

9099075307 تماس از سراسر کشور – 9099075307 تماس از استان تهران

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد و پاسخگویی همه روزه از ساعات 8 صبح الی 12 شب

 

حداقل رتبه لازم برای قبولی در رشته مشاوره چند است ؟

کدام یک از دانشگاه های دارای رشته مشاوره از اساتید بهتری برخوردار می باشند؟

حداقل درصد لازم برای قبولی در رشته مشاوره در دانشگاه های تراز اول کشور جند است؟

آیا رشته مشاوره در تمامی دانشگاه ها وجود دارد؟

آیا رشته مشاوره در دانشگاه های بدون کنکور پذیرش دارند؟

 

 

بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره در ایران

در انتخاب هر رشته ای یک از مهم ترین عواملی که داوطلبان ممکن است به آن فکر کنند، به موضوع بازار کار رشته مورد نظر باز گردد. خوشبختانه دانشگاه های دارای رشته مشاوره به نسبت سایر دانشگاه ها دارای تعداد کمتری می باشند و به همین دلیل تعداد فارغ التحصیلان رشته مشاوره در دانشکاه های دولتی به نسبت سایر دنشگاه ها کمتر می باشد.

 

منظور شما از بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره در چه مقطعی می باشد؟ آیا منظور شما از بازار کار آینده همان مقطع کارشناسی است؟ که اگر اینظور باشد باید بگوییم که می توانید در مراکز مشاوره در صورت دارا بودن برخی از شرایط مشغول به کار شوید. که البته تحقق این امر با توجه به دارا بئدن برخی از شرایط و گذشت سال های زیادامکان پذیر می باشد و بنابراین نباید اینگونه تصور نمایید که پس از فارغ التحصیلی بتوانید به راحتی پس از فارغ التحصیلی در این رشته مشغول به کار شوید.

 

اگر فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مشاوره باشید، با توجه به گرایشتان می توانیم در این مورد اظهار نظر نماییم. اما به ظور کلی می توان گفت که بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره به نسبت سایر رشته های علوم انسانی از از شرایط مطلوب تری برخوردار می باشد. در ادامه برای آشنایی شما داوطلبانو علاقه مندان به این رشته اطلاعات مفید تری را ارائه خواهیم نمود.

 

 

استخدام لیسانس مشاوره و راهنمایی

یکی از محاسنی که برای فارغ التحیلان رشته مشاوره وجود دارد این است که می توانند پس از فارغ التحصیلی در استخدامی های مختلفی که توسط ارگان ها و یا سازمان های دولتی منتشر می شود، شرکت نمایند. به همین دلیل در این زمینه هیپ گونه محدودیتی وچود نخواهد داشت. در سال هایاخیر مطابق با اطلاعیه هایی که در ازموزش و پرورش برای رشته های مشاوره و آموزگاری منتشر می شود، تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این رشته توانسته اند مشغول به کار شوند.

 

نوع دیگری از استخدام لیسانس مشاوره و راهنمایی در مراکز مشاوره تحصیلی می باشد. مشاوران تحصیلی در مراکز مشاوره تحصیلی می توانند در صورت فراخوانی که وجود خواهد داشت، به استخدام در آیند. برخی از مراکز مشاوره نیز در صورت دارا بودن برخی از شرایطی همچون مدرک درمانی های مختلف خواهند توانست مضغول به کرا شوند.

 

مراکز بهزیستی و همچنین مراکز قوه قضائیه نیز در سل های اخیر نسبت به تستخدام فارغ االتحصیلان این رشته اقدام می نمایند. نته مهمی که لازم است بدان توجه نمایید این است که استخدام در تمامی ارگان ها به صورت دو مرحله ای خواهد بود. بدین معنا مه ابتدا با استفاد از آزمون اطلاعات شما را محک می زنند و پس از آن در طی انجام مصاحبه ای از شما به صورت دقیق اطلاعات را مورد سنجش قرار می دهند.

 

چارت درسی رشته راهنمایی و مشاوره

 

چارت دروس عمومی رشته راهنمایی و مشاوره

 

نام درس تعداد واحد نام درس تعداد واحد
دو درس ازدروس مبانی نظری اسلام 4 ادبیات فارسی 3
یک درس از دروس اخلاق اسلامی 2 زبان عمومی 3
یک درس از دروس انقلاب اسلامی 2 تربیت بدنی 1 1
یک درس ازدروس تاریخ وتمدن اسلامی 2 تربیت بدنی 2 1
یک درس از دروس آشنایی با منابع اسلامی 2 جمع 20

 

دروس پایه و اصلی رشته کارشناسی مشاوره

 

نام درس تعداد واحد نام درس تعداد واحد
ریاضیات پایه 2 آمار توصیفی 2
آمار استنباطی 2 اصول فلسفه آموزش و پرورش 3
آموزش و پرورش ابتدایی، راهنمایی، متوسطه 3 سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی و روان شناسی 2
روش تحقیق در علوم تربیتی و روان شناسی 2 روشها و فنون تدریس 3
مقدمات مدیریت آموزشی 2 تولید و کاربرد مواد آموزشی 2
مبانی جامعه شناسی 3 جامعه شناسی آموزش و پرورش 2
انسان از دیدگاه اسلام 2 فیزیولوژی انسان 2
خانواده در اسلام و ایران 3 روان شناسی عمومی 3
روان شناسی از دیدگاه دانشکندان اسلامی 2 روان شناسی رشد 1و2 4
روان شناسی اجتماعی 2 روان شناسی تربیتی 3
روان شناسی یادگیری 2 روان شناسی شخصیت 3
روان شناسی و آموزش و پرورش افراد استثنایی 2 آسیب شناسی روانی 1و2 4
اختلالات یادگیری 2 بهداشت روانی 2
مسائل نوجوانان و جوانان 2 آسیب شناسی اجتماعی 2
مبانی راهنمایی و مشاوره 3 جمع 76
روشها و فنون راهنمایی و مشاوره 2

 

 

 

دروس تخصصی رشته مشاوره و راهنمایی

 

نام درس تعداد واحد نام درس تعداد واحد
راهنمایی و مشاوره تحصیلی 2 راهنمایی و مشاوره شغلی 3
کاربرد آزمونهای هوش، استعداد و رغبت در مشاوره 2 کاربرد آزمونهای تشخیص و شخصیت در مشاوره 2
نظریه های مشاوره و روان درمانی 3 راهنمایی و مشاوره گروهی 3
مشاوره خانواده 3 مددکاری اجتماعی 3
روشهای تغییر و اصلاح رفتار 2 متون زبان تخصصی 3
پروژه تحقیقاتی 3 تمرین عملی راهنمایی و مشاوره 1 2
تمرین عملی راهنمایی و مشاوره 2 2 جمع 33

 

 

دروس اختیاری رشته کارشناسی راهنمایی و مشاوره

 
نام درس تعداد واحد نام درس تعداد واحد
بازی درمانی 2 تغییرات اجتماعی 2
خانواده نابسامان و عوامل آن 2 مقدمات روان پزشکی 2
سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران 2 سازماندهی و اداره خدمات راهنمایی و مشاوره 2
مبانی کامپیوتر 2 برنامه نویسی کامپیوتر 2
روان شناسی هنر و تبلیغات 2 جامعه شناسی ارتباطات 2
روشهای تحلیل سیاسی 2 هنر و خوشنویسی 2
بهداشت عمومی و کمکهای اولیه 2 منطق 2
تاریخچه هنر و هنر اسلامی 2 آشنایی با دفاع مقدس 2

بازار کار رشته مشاوره و راهنمایی در مقطع کارشناسی ارشد

همانطور که ذکر کردیم وضعیت بازار کار رشته مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد به نسبت سایر رشته ها بسیار شرایط بهتری خواهد داشت. همانطور که ذمی دایندف گرایش های مختلف رشته راهنمایی و مشاوره شامل : مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و ازدواج ، مشاوره توانبخشی ، مشاوره شغلی ، راهنایی و مشاوره می باشد. که رتبه و همچنین تراز لازم برای پذیرش در هر یک از این رشته ها متفاوت با دیگری می باشد.

 

بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد به دلیل اینکه بسیار به صورت کلی و عمومی می باشد و همچنین تخصصص خاصی را شامل نمی باشد، نمی تواند همانند سایر رشته ها و گرایش های تخصصی این رشته از مزیت های لازم برخوردار باشد. اما در برخی از موراد  وضعیت بازار کار رشته مشاوره در همین شته می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و شاید همین مورد موجب شود که در سایر رشته ها این امکان جود نداشته باشد.

 

| وضعیت بازار کار رشته مشاوره شغلی در صورتی که بتوانید در مراکز مربوطه مشغول به کار شوید می تواند مفید باشد. اما حقیقت این است که در ایارن برای این رشته ارزش و اهمیت خاصی قائل نمی شوند و به همین دلیل نمی توان گفت که این رشته بسیار خوب باشد.

 

بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره گرایش توانبخشی را می توان به دو صورت تقسیم نمود. نمونه ای از آن است که در صورتی که بتوانید در مراکز بهزیستی مشغول به کرا شوید حقوقی معادل با سایر کرامرندان را خواهید داشت. اما در صورتی که بتوانید خودتان در این رشته پیشرفت نمایید و اطلاعات خود را بالا برید، می توانید مراجعین زیادی را داشته باشید که راه کارهای جدیدی برای انان جهت ایجاد مشکلات توانبخشییان ارائه نمایید.

 

نوع سوم  بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره که مربوط به مشاوره خانواده می باشد، در رشته هایی است که باید بگ.ییم بهترین و همچنین پرطرفدارترین این رشته همین رشته مشاوره خانواده می باشد. که به همین دلیل در دانشگاه های کمی ارائه می شود و همچنین این رشته نیازمند کسب رتبه و تراز بالاتری نسبت به سایر رشته ها می باشد. در سال های اخیر به این رشته بسیار بها داده شده است و همچنین علاقه مندان به این رشته بسیار زیاد شده است.

 

نوع دیگری از گرایش راهنمایی و مشاوره ، مربوط به رشته مشاوره تحصیلی می باشد. همانطور که از نام این رشته پیداشت می توان حدس زد که در کجا می توانید مشغول به کرا شوید. با توجه به تب کنکور و بالا رفتن این تب برای داوطلبان تجربی در سال های اخیر ، می توان گفت بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره بسیار عالی می باشد.

 

 

 

وضعیت بازار کار رشته مشاوره و راهنمایی

وضعیت بازار کار رشته مشاوره را به دو دسته و به صورت می توانیم مورد ارزیابی قرار دهیم. نوعی از این ارزیابی مربوط به سال های جاری یم باشد که همانطور که در این مقاله با موضوع بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره ارائه گردید، از بازار کار بسیار خوبی برخوردار می باشد و در صورتی که مایل هستید تا به استخدام ارگان های دولتی در اینده در آیید، می توانید به راحتی به این استخدام مشغول شوید.

 

مبحث دومی که در رابطه با وضعیت بازار کار رشته مشاوره میباشد این است که شما با اینتخاب این رشته از آینده شغلی خوبی برخوردار خواهید شد. زیرا گرایش هایی که نسبت به استفاده از خدمات مشاوره در عموم مردم قابل مشاهده و قابل لمس می بادف می توان گفت این رشته از حمله رشته هایی است که از آینده ای امیدوار کننده و مناسب برخوردار خواهد بود و به همین دلیل با خبال راحت می توانید این رشته را انتخاب نمایید.

 

پنانپه هنوز هم سوالی در این رابطه دارید و یا اینه مایل هستیذ اطلاعات بیشتری را در زمینه وضعیت بازار کار رشته مشاوره به دست آورید، می توانید با استفاده از برقاری ارتباط با شمارین و متخصصین ایران تحصیل به چاسخ مناسبی برای این سوالات دست یابید. برای اطلاع دقیق از بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره کافی ایت با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول با بازار کار مشاوره و راهنمایی

آیا می توان با لیسانس رشته راهنمایی و مشاوره کلینیک مسقل داشت؟

با توجه به اینکه مجوز تاسیس کلیکنیک های درمانی با توجه به پروانه هایی که از سوی سازمان نظام مشاوره ایجاد می شود ، به همین دلیل تاسیس کلینیک های درمانی پس از اخذ پروانه واجازه از سوی نظام مشاوره امکان پذیر خواهد بود. یکی از مجوزهایی که این سازمان ارائه می دهداین است که این پروانه به فارغ التحصیلان مارشناسی به دلیل عدم اموزش درمان های مختلف ارائه نمی گردد. همچنین اخذ این پروانه پس از انجام مصاحبه های علمی صورت خواهد پذیرفت.

پردرآمئدترین گرایش رشته راهنمایی و مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد چیست؟

برای ادامه تحصیلف  در هر یک از گرایش ابتدا اهداف خود را در نظر بگیرید. و شایداین سوال برای رشته ای همانندرشته مشاوره که اصل اول آن رعایت اصول اخلاقی می باشد حرف درست و اصولی نتواند باشد. به همین دلیل ما به این سوال می توانیم اینگ.نه پاسخ دهیم که با توجه به اهمیت مشاوره ازدواج که در سال های اخیر توسط مجلس به تائید رسیده است. این موضوع می تواندموجب شود که اهمیت رشته هایی همچون رشته های مشاوره ازدواج و خانواده ار نقش پر رنگ تری برخوردار شود.

 

مطالب مرتبط :

رشته مشاوره خانواده بدون کنکور

تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی

 

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «بازار کار رشته راهنمایی و مشاوره»

  1. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر ی سوال داشتم
    من رشته مشاوره و راهنمایی میخوام برم مقطع کارشناسی اونم دانشگاه ازاد بدون کنکور میخواستم ببینم بازار کارش خوبه

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر باه اما باید مدرک ارشد همین رشته را نیز دریافت بفرمایید تا بتوانید مستقلا مشغول به کار شوید

  2. Avatar photo احسان گفت:

    سلام وقت بخیر آیا با گرفتن مدرک فوق لیسانس مشاوره امکان شرکت در آزمون استخدامی وجود دارد ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله این رشته جزو رشته های ارائه شده برای استخدام میباشد.

  3. Avatar photo Sana گفت:

    سلام من اگه مشاور و راهنمایی فرهنگیان بخونم بعد ادامه تحصیل بدم تو رشته روانشناسی میتونم مطب روانشناسی بزنم

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      شرایط تان باید مورد بررسی قرار بگیرد
      با ما تماس بگیرید

  4. Avatar photo اشکان درخش گفت:

    سلام.من الان ترم دوم رشته ی مشاوره هستم.میخوام ببینم تو مقطق لیسانس هم بازار کار داره یا نه؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام . بازارکار مسئله ای است که نیاز به یکسری مهارتها و تجارب میباشد که یکسری پارامتر ها باید داشته باشید . با کارشناسان ایران تحصیل جهت مشاوره تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
  • شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

    تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ + رتبه قبولی و رشته محل ها

    شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد. مطابق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کنکور شرکت نموده اند و در هنگام اعلام نتایج نهایی کنکور موفق به پذیرش در انتخاب رشته کنکور نشده‌اند، می‌توانند با...
  • مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد 1403 + اعتبار،شهریه و مزایا

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد از راه‌های مختلفی باید مورد بررسی قرار گیرد. هدف بسیاری از داوطلبان از مقایسه این لیست این است که آیا دانشگاه پیام نور خوبه یا آزاد؟ همچنین بسیاری از متقاضیانی که می‌خواهند در یکی...
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ + لینک دانلود | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نوبت اول و دوم سال 1403 منتشر شد. بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل کنکور سراسری به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری مربوط بوده و داوطلبان می‌بایست برای انجام انتخاب...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)