ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راه های غیرقانونی خرید سربازی ۱۴۰۳ + 15 تخلف رایج

راه های غیرقانونی خرید سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

راه های غیرقانونی خرید سربازی، دلال خرید خدمت، وکیل برای خرید سربازی، جعل گواهی معافیت پزشکی، خدمت سربازی همواره از موارد اجباری بوده است که جز با گذراندن دوره آن، راه دیگری ندارد مگر در مواردی که بر اساس قانون، امکان معافیت آن هم با طی کردن مسیر صعب العبوری امکان پذیر می باشد.

عدم معافیت سربازی و یا نداشتن کارت پایان خدمت، در زمینه های مختلفی موجب بروز مشکل برای مشمولان می گردد و همین انر سبب می شود تا برخی از آن ها به سراغ راه های غیرقانونی خرید سربازی بروند.

یکی از موارد که مشمولان را به سمت راه های غیرقانونی خرید سربازی سوق می دهد، عدم استخدام آن ها در ادارات دولتی می باشد وگرنه اداره اقدام به استخدام آن ها نماید، تحت پیگیرد قانونی قرار می گیرد.

راه های غیرقانونی خرید سربازی

راه های غیرقانونی خرید سربازی، دلال خرید خدمت، وکیل برای خرید سربازی، جعل گواهی معافیت پزشکی. در جامعه نیز علاوه بر مشکلات قانونی، برخی مسائل دیگر نیز برای مشمولان غایب موجب به وجود آمدن مشکل می گردد که از جمله آن ها می توان به مقدمات ازدواج و کسب رضایت طرف مقابل برای ازدواج با مشمول غایب اشاره کرد که به سختی فراهم می‌شود.

در نتیجه برخی از افرادی که به صورت قانونی از خدمت معاف نشده اند، ممکن است برای فرار از این موضوع و جلوگیری از مشکلات مذکور، به راه های غیرقانونی خرید سربازی متوسل شوند که تبعات سنگینی به همراه دارد.

راه‌های غیر قانونی فرار از خدمت سربازی

معافیت سربازی برای برخی از افراد آن قدر موضوع حیاتی ای است که حتی حاضرند به قیمت لطمه زدن به سلامت فیزیکی و آسیب به جسم خود، در صدد دریافت معافیت پزشکی بر بیایند.

جهت اطلاع از ساده ترین راه معافیت سربازی و معافیت پزشکی سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

جعل اسناد و قانون مجازات اسلامی

برخی مواقع نیز، افراد مذکور راه های ساده تری را برای استفاده از این معافیت انتخاب می‌کنند و به جعل گواهی معافیت پزشکی که یکی از این راه‌ها است، می پردازند، گرچه جعل هر چیزی خلاف واقعیت می باشد.

▪︎ایجاد مکتوبات یا اسناد
▪︎بازسازی مهر و امضای اشخاص
▪︎خراشیدن یا تراشیدن کلمه به منظور از بین بردن یا تغییر آن
▪︎قلم بردن در مکتوبات به منظور تغییر اعداد و …
▪︎الحاق چیزی با هدف افزودن موارد جدید به سند
▪︎خط زدن، سیاه کردن یا از بین بردن بخشی از نوشته ▪︎ایجاد تغییر در تاریخ سند
▪︎الصاق دو نوشته به یکدیگر
▪︎استفاده از مهر فرد بدون اجازه او

این ها از مصادیق جرم جعل اسناد است. به موجب قانون مجازات اسلامی و قانون خدمت وظیفه عمومی برای جعل اسناد و مدارک پزشکی مجازات های مختلفی در نظر گرفته شده است.

 

راه‌های غیر قانونی فرار از خدمت سربازی 

قانون مجازات جعل اسناد

طبق اصلاحیه ماده ۶۰ قانون خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون: جعل شناسنامه، مهر، امضاء، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ،‌ شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه‌ عمومی فراهم سازند، به اتهام آن ها در دادگاه صالحه رسیدگی شده، با رعایت شرایط و امکانات خاطی، دفعات و مراتب جرم و تأدیب از وعظ‌، توبیخ و تهدید به حبس تعزیری از ۱ تا ۵ سال محکوم می‌شوند.

جهت اطلاع از انواع معافیت‌های سربازی و چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

دلال خرید خدمت

راه های غیرقانونی خرید سربازی، دلال خرید خدمت، وکیل برای خرید سربازی، جعل گواهی معافیت پزشکی. قانون مجازات متخلفان صدور معافیت و دلال خرید خدمت، برای نیرو‌های مسلح وضع شده که برای افراد نظامی و کارمندان دولتی که مرتکب این جرم می‌شوند کیفر شدیدتری در نظر گرفته می شود.

قانون مجازات متخلفان صدور معافیت و دلال خرید خدمت، در ماده ۷۹ قانون مجازات جرایم نیرو‌های مسلح پیش بینی شده افرادی که با علم به جعلی بودن اسناد، اقدام به استفاده از آن‌ها می‌کنند، ضمن لغو امتیازات کسب شده و اعزام به خدمت، به ۶ ماه تا ۳ سال حبس یا پرداخت ۳ تا ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شوند.

نظامیانی که شرایط معافیت یا اعزام شخصی را مخالف مقررات فراهم کرده، اگر در قانون دیگر کیفر شدیدتری در نظر گرفته نشده باشد، و به دلیل غیر قانونی باعث شوند نام فرد در لیست مشمولان ذکر نشود، یا با کمک شخص دیگری و یا شخصا گواهی خلاف واقع تنظیم و صادر کنند، به حبس از ۱ تا ۵ سال و یا پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۶ تا ۳۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

جهت اطلاع از تاثیر معافیت پزشکی در استخدام و جدیدترین تغییرات خدمت نظام وظیفه بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

وکیل برای خرید سربازی

راه های غیرقانونی خرید سربازی، دلال خرید خدمت، وکیل برای خرید سربازی، جعل گواهی معافیت پزشکی. مجازات جعل کارت پایان خدمت، جعل یک جرم است و مجازات دارد. مطابق قانون خدمت وظیفه عمومی، کسی که با جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت معافیت یا پایان خدمت، شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، گواهی غیر واقع و دروغین، شهادت دروغ، پنهان کردن دروغ، رشوه و یا فریب، لوازم معافیت خودش و یا دیگران را فراهم کند، مرتکب جرم شده و از یک سال تا پنج سال حبس تعزیری خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که مجازات جعل کارت پایان خدمت بسته به اینکه خود فرد شخصا مرتکب آن شود و یا با صدور تصدیق‌نامه جعلی توسط پزشک این کار را انجام دهد متفاوت است.

اگر خود فرد مرتکب جرم جعل کارت پایان خدمت شود و برای معافیت خودش این کار را انجام دهد و یا به وسیله شخص دیگری سندی را به اسم پزشک جعل کند، به حبس از ۶ ماه تا ۱ سال و یا به ۳ تا ۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود.

اگر معافیت سربازی به واسطه کمک یکی از کارمندان دولت یا افراد نظامی انجام شود، مجازات افراد خاطی شدیدتر خواهد بود.

جهت اطلاع از معافیت پزشکی شکستگی دنده و معافیت پزشکی افسردگی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

همان گونه که اشاره شد، اگر شخص نظامی موجبات معافیت کسی را فراهم کند و یا به کمک شخص دیگری برای او گواهی خلاف واقع صادر کند، به حبس از ۱ تا ۵ سال و یا ۶ میلیون تا ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

علاوه بر این اگر برای این کار رشوه گرفته باشد باید این رشوه را استرداد کند و بر اساس قانون به دلیل جرم ارتشا نیز محکوم و مجازات می‌شود.

اگر پرسنل اداره وظیفه عمومی و ارگان‌ها و موسسات دولتی و نمایندگان شوراها مرتکب این جرایم شوند، یا رشوه بگیرند و خلاف واقع اسباب معافیت کسی را فراهم کنند، علاوه بر انفصال دائم از خدمت دولتی، به مدت ۳ تا ۷ سال به حبس تعزیری محکوم می‌شوند.

علاوه بر موارد مذکور، مطابق با قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح، شخص مشمول متخلف هم اگر خلاف واقع امتیازی کسب کند، به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و یا به ۳ تا ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود و باید به خدمت سربازی نیز اعزام شود.

دلال خرید خدمت

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

مجازات جعل مدارک پزشکی پایان خدمت

راه های غیرقانونی خرید سربازی، دلال خرید خدمت، وکیل برای خرید سربازی، جعل گواهی معافیت پزشکی. برخی افراد ممکن است با کمک پزشک اسباب معافیت سربازی را فراهم کنند. به عبارت دیگر پزشک برای شخص مشمول، تصدیق‌ نامه‌ ای خلاف واقع نوشته تا فرد از این نامه در ادارات رسمی یا برای ارائه به مراجع قضایی استفاده کند.

در این صورت پزشک متخلف، به ۶ تا ۲ سال حبس و به ۳ تا ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود. همچنین اگر برای صدور گواهی جعلی رشوه هم گرفته باشد، باید پول را پس داده و مشمول مجازات جداگانه‌ای به دلیل ارتکاب جرم ارتشا نیز خواهد شد.

بر اساس ماده ۶۰ قانون خدمت وظیفه عمومی کسی که با جعل، اعمال نفوذ، گواهی کذب و یا رشوه و غیره… موجبات معافیت خود یا دیگران را فراهم کند در دادگاه محکوم خواهد شد و برای او حبس تعزیری در نظر گرفته می‌شود.

رحیم زارع در نشست کمیسیون تلفیق گفت: در خصوص موضوع خرید خدمت سربازی برای مشمولان داخل کشور در کمیسیون تلفیق پیشنهادی ارائه شد که به دلیل بالا بودن مبالغ رای نیاورد، برای مثال در این پیشنهاد برای دیپلم ۲۰۰ میلیون تومان، برای کارشناسی ۲۵۰ میلیون تومان، برای کارشناسی ارشد ۳۰۰ میلیون تومان، برای دکترای عمومی ۴۰۰ میلیون تومان و برای دکترای تخصصی ۵۰۰ میلیون تومان در نظر بود.

جهت اطلاع از تاثیر معاف از رزم در استخدام و کارت پایان خدمت معاف از رزم بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که مبنای تصمیم کمیسیون در خصوص خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب خارج از کشور چه بود، اظهار کرد: این پیشنهاد یکی از همکاران بود اگرچه هیچ برنامه‌ای از سوی دولت در این باره ارائه نشده بود، اما چون هنوز نظر نیروهای مسلح گرفته نشده این موضوع نهایی نیست و ممکن است یک رای‌گیری مجدد در این باره انجام شود.

اگرچه در رای‌گیری اولیه اکثریت اعضاء به آن رای دادند. تاکید می‌کنم این موضوع هنوز نهایی نشده باید نظر نیروهای مسلح گرفته شود در صحن بررسی شود و به تایید شورای نگهبان هم برسد.

موضوع خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور بیش از دو سوم در کمیسیون رای آورد؛ البته این موضوع نهایی نیست، این کار باید با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی درخصوص اختیارات رهبری معظم انقلاب و رعایت پیشنهاد نیروهای کل مسلح انجام شود و شاید یک رای گیری مجدد در این خصوص شاهد باشیم.

وکیل برای خرید سربازی

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

احتمال تصویب فروش سربازی در لایحه بودجه ۱۴۰۳

اکثر اعضای کمیسیون تلفیق به خرید خدمت مشمولان خارج از کشور رای دادند. رحیم زارع پیش از این از امکان خرید خدمت سربازی توسط آن دسته از مشمولان غایب خارج از کشور که پنج سال از زمان فراخوان آن ها به خدمت زیر پرچم می‌گذرد، با پرداخت پانزده هزار یورو خبر داده بود.

با توجه به تاکید سخنگوی کمیسیون تلفیق مبنی بر رای نیاوردن پیشنهاد فروش خدمت سربازی به مشمولان غایب داخل کشور، احتمال تصویب این پیشنهاد در مراحل بعدی بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ با مبالغ و شرایط متفاوت دور از ذهن نباشد.

جهت اطلاع از مشاوره نظام وظیفه آنلاین و مشکلات سربازی در سپاه بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

فروش سربازی به مشمولان داخل کشور نخستین بار نیز تابعی از محدودیت بودجه ای دولت به تبع سقوط سنگین قیمت نفت در سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ بود.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو دیگر کمیسیون تلفیق در این باره گفته بر اساس این مصوبه کسانی که از پیش از زمان مشمولیت‌ آن‌ها در خارج از کشور بوده و چند سال است که از زمان مشمول بودنشان برای خدمت سربازی می‌گذرد و در خارج به سر می‌برند به منظور اینکه برای تردد به کشور با مشکلی مواجه نشوند می‌توانند خدمت سربازی خود را با قیمت ۱۵ هزار یورو بخرند.

جهت دانلود این مقاله کلیک نمایید.

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا راه های غیرقانونی خرید سربازی ۱۴۰۳ + 15 تخلف رایج را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص راه های غیرقانونی خرید سربازی ۱۴۰۳ + 15 تخلف رایج برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره تخصصی نظام وظیفه با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مجازات جعل مدارک پزشکی پایان خدمت چیست؟

بر اساس ماده ۶۰ قانون خدمت وظیفه عمومی کسی که با جعل، اعمال نفوذ، گواهی کذب و یا رشوه و غیره… موجبات معافیت خود یا دیگران را فراهم کند در دادگاه محکوم خواهد شد و برای او حبس تعزیری در نظر گرفته می‌شود.

جعل اسناد و قانون مجازات اسلامی شامل چه مواردی است؟

▪︎ایجاد مکتوبات یا اسناد
▪︎بازسازی مهر و امضای اشخاص
▪︎خراشیدن یا تراشیدن کلمه به منظور از بین بردن یا تغییر آن
▪︎قلم بردن در مکتوبات به منظور تغییر اعداد و …
▪︎الحاق چیزی با هدف افزودن موارد جدید به سند
▪︎خط زدن، سیاه کردن یا از بین بردن بخشی از نوشته ▪︎ایجاد تغییر در تاریخ سند
▪︎الصاق دو نوشته به یکدیگر
▪︎استفاده از مهر فرد بدون اجازه او

اقدام از راه های غیرقانونی جهت خرید سربازی چه حکمی دارد؟

افرادی که به راه های غیرقانونی خرید سربازی متوسل شوند، تبعات سنگینی به همراه دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور