ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + لینک دانلود

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در سایت‌های مختلفی به صورت فایل یا pdf قرار می‌گیرد و روزانه افراد زیادی تمایل به دریافت آن دارند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه باید دقت کنید این است که بعد از دریافت دفترچه انتخاب رشته باید تمام نکات آن را مطالعه کنید.

اصولا هر ساله آخرین تغییرات دانشگاه‌ها در وضعیت پذیرش دانشجو در دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ذکر می‌شود. به همین دلیل دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد اطلاعات جامعی را در مورد تمام دانشگاه‌های کشور را بیان می‌کند.

لذا شما جهت دریافت دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید در اسرع وقت اقدام کنید و از مشاوران با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

 

شما جهت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد روی لینک کلیک کنید.

 

زمان انتشار و دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ارشد بلافاصله دفترچه انتخاب رشته آن نیز منتشر می‌شود. در این کارنامه  رتبه، تراز و درصد دروس داوطلبان مشخص می‌شود و نام دانشگاه‌هایی که در آن مجاز به انتخاب رشته هستند را اعلام می‌کند. بنابراین در صورتی که شما مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه‌های روزانه یا آزاد باشید، آنگاه می‌تواند دفترچه انتخاب رشته آن را دانلود کنید. بعد از اینکه دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد را دریافت کردید باید نسبت محل‌هایی که رشته مورد نظر شما را ارائه می‌دهند را بررسی کنید تا با آگاهی کامل در دانشگاه‌های مورد نظر خود قبول شوید.

 

شما جهت دفترچه کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی و دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت روی لینک کلیک کنید.

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد

دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد

 

در حال حاضر با توجه به این که آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ برگزار نشده است. لذا امکان مشاهده و دانلود دفترچه آن وجود ندارد. سایت ما بلافاصله پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد آن را در سایت قرار می‌دهد تا شما عزیزان به آن دسترسی داشته باشید‌. اما شما می‌توانید به عنوان نمونه لینک دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۳ را در زیر دانلود و مشاهده کنید تا از مطالب و موضوعات مرتبط با دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد استفاده کنید‌.

 

باید دقت کنید که شما برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید در زمان مشخص شده توسط سازمان سنجش به سایت azmoon.org مراجعه کنید و در اسرع وقت با مطالعه کامل و دقیق دفترچه انتخاب رشته کنید. از آن جا که انتخاب رشته دقیق می‌تواند تاثیر زیادی در قبولی شما داشته باشد. لذا بهتر است در این مورد نیز با کارشناسان مجرب ایران تحصیل در تماس باشید. زیرا اولویت‌بندی کد رشته‌های انتخاب روی قبولی شما تأثیرگذار است.

برای آشنایی با نحوه دریافت مشاوره کنکور ارشد کلیک کنید.

مشاوره انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های انتخاب رشته دقیق انجام مشاوره کنکور ارشد و راهنمایی تخصصی در این زمینه است. اگر به صورت اصولی انتخاب رشته نکنید ممکن است پس از مشاهده نتایج شوکه شوید. بسیاری از افراد به دلیل اینکه از مشاوره تخصصی استفاده نمی‌کنند. خیلی زود پشیمان می‌شوند. ولی فراموش نکنید که انتخاب رشته یک فرایند عادی و ساده نیست که به راحتی توسط افراد مختلف صورت بگیرد. بلکه به تخصص و تجربه بالا نیاز دارد.

در صورتی که می‌خواهید در یکی از بهترین و مناسب‌ترین رشته‌هایی دفترچه قبول شوید باید با یک مشاوره خبره و با مهارت مشورت کنید. مشاوران ما علاوه بر ارائه مشاوره لازم جهت انتخاب رشته می‌توانند فرایند کامل انتخاب رشته را تشریح کنند. البته باید واقع‌بین باشید و انتظاری فراتری از رتبه کل خود نداشته باشید‌. زیرا بسیاری از افراد با دیدگاهی آرمانی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را بررسی می‌کنند و انتظار دارند که در رشته‌های بالاتر از رتبه کل خود قبول شود. اما مشاور تحصیلی شما را با یک دنیای واقعی روبرو می‌کند‌ و تمام تلاش خود را می‌کند تا در رشته مورد علاقه خود قبول شوید.

 

شما جهت تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد و تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد روی لینک کلیک کنید.

 

مشاوره انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

سهمیه رزمندگان و ایثارگران در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد برای رزمندگان و ایثارگران سمیه خاصی را در نظر گرفته است. به طوری که تمام مشمولین سهمیه ایثارگری و رزمندگان می‌توانند بر اساس قوانین تصویب شده در دفترچه انتخاب رشته کنند.

 

سهمیه رزمندگان در آزمون کارشناسی ارشد
نام سهمیه افراد مجاز به استفاده از سهمیه شرایط
سهمیه رزمندگان افرادی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس از سال 1359 تا 1368 را داشته باشند کسب حداقل 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد

 

البته علاوه بر خود رزمندگان و ایثارگران فرزندان و همسران آن‌ها نیز می‌توانند از این امتیاز در انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد استفاده کنند. در زیر جدول سهمیه ایثارگران و رزمندگان برای سال‌های گذشته ذکر شده است. لذا شما جهت دریافت آخرین اطلاعات آن برای انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۳ با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.  

 

سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد
نوع سهمیه ایثارگران  افراد مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران
سهمیه 25 درصدی ایثارگران همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد
آزادگان و همسر و فرزندان آنان
جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان
سهمیه 5 درصدی ایثارگران جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه

 

به یاد داشته باشید در صورتی که سهمیه 25 درصد ایثارگران توسط مشمولین آن تکمیل شده باشد، آنگاه برای ظرفیت باقی مانده از مشمولین 5 درصد استفاده می‌کنند.

 

شما جهت ویرایش انتخاب رشته ارشد آزاد و سوالات کنکور کارشناسی ارشد روی لینک کلیک کنید.

 

سهمیه استعداد درخشان دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد هر ساله تعداد زیادی از افراد را که تحت عنوان استعداد درخشان از طریق یک فراخوان در رشته‌های مختلف جذب می‌کند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات لازم است در مورد زمان ثبت‌نام و جذب دانشجو از این طریق به سایت دانشگاه آزاد مراجعه فرمایید. البته طبق معمول این فراخوان هم‌زمان با انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد یا کمی بعد از آن اعلام می‌شود.

 

شما جهت استعداد درخشان کارشناسی ارشد روی لینک کلیک کنید.

 

سهمیه درخشان در دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد

سهمیه درخشان در دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد

منظور از دانشجویان رتبه اول کارشناسی در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد چیست؟

خوب است بدانید که دانشجویان برتر دوره کارشناسی در صورتی که مقطع ارشد دانشگاه‌های آزاد قبول شوند برای آن‌ها سهمیه خاصی را در نظر گرفته‌اند. اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که منظور از دانشجویان ممتاز چیست؟ از نظر آن‌ها به دانشجویانی دانشجو برتر می‌گویند که طبق مندرجات دفترچه ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • کسی که دارای بالاترین معدل و رتبه تحصیلی در بین همکلاسی‌های خود داشته باشد.
  • بر اساس بند دوم دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد هر ساله برای مشخص کردن سهمیه شاگرد اولی، کلیه دانشجویانی که در یک رشته یا گرایش تحصیلی خاصی تا پایان تیر ماه آن سال فارغ‌التحصیل شدند. از لحاظ نمره کل با یکدیگر مقایسه می‌شوند و هر کسی که میانگین معدل کل بالاتر از حد تعیین شده باشد به عنوان شاگرد اول آن گرایش یا رشته مشخص می‌شود.
  • بر اساس بند سوم دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد، افرادی که مدت زمان تحصیلی بالاتر از حد مجاز داشته باشند. بر اساس این بند می‌توانند از امتیاز خود استفاده کنند.
  • بر اساس بند چهارم مدت زمان مجاز برای گذراندن دوره کارشناسی ۴ سال و کارشناسی ناپیوسته دو سال می‌باشد. اما در صورتی که سرفصل‌های مصوب آن‌ها بیشتر از موارد ذکر شده باشند، آنگاه می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.
  • دانشجو باید بر اساس آزمون سراسری در دانشگاه‌ها قبول شده باشد.
  • شرط دیگر این است که دانشجو در هیچ یک از دوره‌های تحصیلی مشروط نشده باشد و هیچ درس آن معادل‌سازی نشده باشد.
  • بر اساس بند ششم تمامی دانشجویانی که دارای شرایط یکسان و معدل برابر هستند در میان آن‌ها دانشجویانی که نیمسال تحصیلی کمتری را گذرانده‌اند به عنوان رتبه اول شناسایی می‌شوند. در غیر این صورت همه آن‌ها به عنوان شاگرد اول تلقی می‌شوند.

 

شما جهت تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد و انتقالی دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

سهمیه شاگرد ممتاز در دفترچه انتخاب رشته آزاد

سهمیه شاگرد ممتاز در دفترچه انتخاب رشته آزاد

 

  • کلیه دانشجویانی که از امتیاز ممتازی برخوردارند (بر اساس حد نصاب قبولی و ظرفیت محاسبه شده) مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن‌ها اعلام خواهد شد. در چنین مواردی از دانشجو خواسته می‌شود که اقدام به ارسال هیچ‌گونه مدرکی نکنند. بلکه تنها با مراجعه به دانشگاه، درخواست خود را طبق ضوابط اعلام کنند.
  • دانشجویان کارشناسی ناپیوسته نیز با رعایت کردن مفاد 1 تا 7 می‌توانند از مزایا دانشجو برتر در دانشگاه آزاد بهره‌مند شوند.

واحد آموزشی دانشگاه آزاد موظف است در مدت زمان مقرر فرم‌های مربوط به متقاضیان را به مرکز سنجش دانشگاه ارسال کند. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد شرایط دانشجو ممتاز داشته باشید می‌توانید آن را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

 

نکات مهم دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

لازم است دانشجویان به هنگام انتخاب رشته نکاتی را در نظر داشته باشند تا بتوانند به صورت اصولی کارهای خود را بدون دردسر انجام دهند.

  • شما برای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد باید به صورت اینترنتی اقدام کنید. برای این کار باید یک شناسه و رمز اینترنتی از سایت دانشگاه آزاد خریداری کرده و سپس کد رشته‌ها را وارد کنید.
  • در صورتی که شما در دانشگاه خارج از استان قبول شده باشید می‌توانید طبق آیین‌نامه نقل و انتقالات دانشجو از دانشگاه آزاد به دانشگاه آزاد محل زندگی خود منتقل شوید. ولی شما نمی‌توانید از واحدها، پردیس‌ها و مراکز بین‌المللی برون‌مرزی به دیگر واحدهایدانشگاه آزاد جابجایی، انتقال و میهمان شوید.
  • دانشجویانی که در دانشگاه آزاد ثبت‌نام کردند ولی به هر دلیلی قصد دارند از آن انصراف دهند؛ باید هزینه انصراف از دانشگاه را پرداخت کنند.
  • شهریه دانشگاه آزاد نیز بر اساس مصوبه هر سال آن تعیین می‌گردد. بنابراین جهت اطلاع از شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید. البته به یاد داشته باشید که شهریه واحدها، پردیس‌ها و مراکز بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی 2 برابر شهریه واحدهای داخلی می‌باشد.

 

شما جهت سامانه نقل و انتقالات ارشد وزارت بهداشت و دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

نکات مهم دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد

نکات مهم دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد

 

جهت دریافت مشاوره در مورد دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد، دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد، نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد، نحوه انتخاب رشته ارشد، آیا دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد آمده است، دفترچه انتخاب رشته ارشد با آزمون، زمان انتشار دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، هزینه ثبت‌نام در انتخاب رشته ارشد، دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد، زمان انتشار دفترچه راهنما و سهمیه رزمندگان و جانبازان در دانشگاه آزاد با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چه چیزهایی نوشته شده است؟

دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد راهنمای جامعی برای داوطلبان می‌باشد. به طوری که در آن تمام مراحل انتخاب رشته و پذیرش دانشگاه نوشته شده است. لذا شما با مطالعه دقیق آن می‌توانید از تمام شرایط و ضوابط آن اطلاع یابید. در زیر سرفصل‌های این دفترچه به همراه موضوعات آن را مشخص کردیم:

  • شیوه انتخاب رشته و پذیرش دانشجو
  • پذیرش نهایی داوطلبان
  • شرایط پذیرش فارغ‌التحصیلان
  • سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • پذیرش اتباع خارجی
  • نکات و تذکرات مهم
  • کد رشته محل‌ها

حال اگر شما نیاز به توضیحات بیشتری در مورد هر کدام از سرفصل‌های دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط:

دفترچه رشته های بدون کنکور

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

پایان نامه کارشناسی ارشد

آزمون های عملی کارشناسی ارشد

سهمیه های کنکور ارشد وزارت بهداشت

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری هم‌زمان منتشر می‌شود؟

خیر، معمولا دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد با دانشگاه سراسری در زمان‌های متفاوتی منتشر می‌شود. لذا باید شما آخرین اخبار آن‌ها را جداگانه دنبال کنید.

فاکتورهای مهمِ انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد چیست؟

دانشجو علاوه بر علاقه خود جهت انتخاب رشته در مقطع ارشد دانشگاه آزاد باید فاکتورهای دیگری مانند  علاقه، مسیر ، هزینه و کیفیت دانشگاه  را در نظر بگیرد. آن‌ها برای کسب راهنمایی‌های بیشتر در این مورد می‌توانند با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشند.

زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ کی است؟

در حال حاضر با توجه به شرایط اجتماعی معمولا کنکورهای سراسری در زمان مقرر شده برگزار نمی‌شوند. زیرا سلامت داوطلبان بسیار مهم‌تر است. بنابراین زمان انتشار دقیق دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد نیز متغیر است.

بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد می‌توان در آن انتخاب رشته کرد؟

کنکور سراسری کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد با هم یکسان است. بنابراین اگر شما مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه شدید، آنگاه می‌توانید در آن ثبت‌نام کنید. البته در صورتی که کنکور کارشناسی ارشد شرکت نکرده باشید می‌توانید در دانشگاه‌های بدون کنکور ثبت‌نام کنید.

 

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد

    راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد

    اطلاع از راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد برای کلیه داوطلبان و متقاضیان ورود به این دانشگاه کاملاً ضروری و مهم به نظر می رسد. ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد یکی از مراحل مهم برای ورود به دانشگاه‌های آزاد اسلامی است....
  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه تشریحی

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
تماس با مشاور