ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 + لیست رشته محل

ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد جهت انجام انتخاب رشته داوطلبان فعال می‌باشد. کلیه داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای انتخاب رشته بدون آزمون و با آزمون آزاد اقدامات لازم را در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام دهند. البته در این میان اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در هر دو دوره با‌ کنکور و بدون کنکور نیز الزامی به نظر می‌رسد. با توجه به اهمیت بالای امر انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی دریافت راهنمای گام به گام انتخاب رشته دانشگاه آزاد از یک مشاور تحصیلی خبره و کاردان نیز اهمیت بالایی دارد.

سامانه تلفنی انتخاب رشته دانشگاه آزاد به منظور سهولت در امر مشاوره و تکمیل روند انتخاب رشته از سراسر کشور نیز فعال است. دانشجویان مناطق محروم نیز به برترین مشاوران کشور در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دسترسی خواهند داشت. جهت اطلاع از خدمات سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مجموعه ایران تحصیل شما عزیزان را راهنمایی نمایند.

زمان انتخاب رشته با آزمون در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

اگر چه در حال حاضر شاهد عدم برگزاری آزمون دانشگاه آزاد و سراسری به صورت همزمان و در یک روز هستیم، اما انتخاب رشته این دو دانشگاه به هیچ وجه با یکدیگر و در سایت انجام نمی‌شود. در واقع، سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور دانشگاه سراسری با یکدیگر فرق دارد. زمان انتخاب رشته سراسری و آزاد نیز برای ورود به دانشگاه جهت ادامه تحصیل نیز با هم تفاوت دارند.

تمامی داوطلبانی که موفق به کسب تراز و رتبه مورد نظر در کنکور دانشگاه آزاد شده‌اند، امکان ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را برای طی مراحل ثبت نام در این دانشگاه را دارند. در سال قبل، تمامی داوطلبان توانستند در مهلت زمانی تعیین شده یعنی از اواخر مرداد ماه تا اوایل شهریور وارد سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوند و اقدامات لازم برای انتخاب رشته در دوره با آزمون را در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام دهند. دوستان عزیز دقت داشته باشید که هنوز در سال جاری زمان دقیق و مشخصی برای انجام انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام نشده است.

بنابراین، چاره‌ای به جز صبر تا زمان اعلام مسئولین مربوطه جهت شروع فرآیند ثبت نام در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست. اگر به دنبال اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستید با مشاوران ایران تحصیل در این زمینه در تماس باشید تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند و شما را از این موضوع مهم مطلع کنند.

اطلاعیه

قبل از هر اقدامی برای ثبت نام در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی از لیست رشته‌های دانشگاه آزاد و همین طور دانشگاه‌های پذیرنده این رشته‌های تحصیلی مطلع شوید.

 

زمان انتخاب رشته با آزمون در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

زمان ثبت نام بدون آزمون در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله طی دو دوره متفاوت از داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه در دوره بدون آزمون ثبت نام به عمل می‌آورد. به بیان دیگر، در هر سال تحصیلی تعدادی از متقاضیان ورود بدون آزمون به دانشگاه آزاد در مهر ماه و شماری دیگر در بهمن ماه به دانشگاه راه پیدا می‌کنند. به این موضوع مهم نیز توجه کنید که زمان ثبت نام دانشجویان ورودی مهر در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر طبق مقطعی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید کاملاً‌ متفاوت است.

به عنوان نمونه در سال تحصیلی گذشته داوطلبان مایل به ورود به دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و همین طور کاردانی ناپیوسته در اسفند ماه مؤفق به انجام انتخاب رشته در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شدند. ولی داوطلبان مایل به ورود به دوره کاردانی پیوسته می‌توانستند در چهارمین ماه از سال یعنی تیر ماه برای ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام کنند. ولی ثبت نام در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد جهت کلیه مقاطع تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه تا بیستم شهریور زمان داشت و تمامی داوطلبان می‌توانستند با خاطری آسوده برای ثبت نام اقدام کنند.

در حال حاضر نمی‌توان پیش بینی کرد که ثبت نام دانشگاه آزاد در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد در همان زمان اعلام شده در سال گذشته انجام شود.  در رابطه با زمان انتخاب رشته ورودی بهمن ماه برای دانشجویان مایل به شروع ترم تحصیلی از این ماه باید بگوییم احتمالاً در آبان ماه سال جاری سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای این امر فعال شود. ولی دقت داشته باشید که باز هم این زمان ذکر شده نمی‌تواند دقیق باشد و بالاجبار باید تا زمان اعلام سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد یعنی همان سایت azmoon.org برای اعلام زمان ثبت نام و انتخاب رشته صبر کرد.

برای دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزادروی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همانطور که می دانید مرحله انتخاب رشته آزاد، به طور جداگانه از مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری صورت می‌گیرد و داوطلبان قبلاز هر چیز باید با نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد آشایی داشته باشند. اقراد با داشتن کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد، می‌توانند طبق مراحل زیر وارد سامانه سنجش و پذیرش شوند.

  1. جست و جوی نشانی سامانه azmoon.org در مرورگر و وارد شدن به صفحه اصلی سامانه
  2. انتخاب کردن گزینه “سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲”
  3. درج نمودن اطلاعات مربوط به کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد و ثبت کد ملی داوطلب
  4. پرداخت کردن هزینه مربوط به فرایند انتخاب رشته
  5. تکمیل کردن فرم اینترنتی انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد روی لینک بزنید.

نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

نحوه ثبت نام دوره با آزمون دانشگاه آزاد

داوطلبانی که مایل به انجام مراحل انتخاب رشته هستند، بدون پرداخت هزینه انتخاب رشته و ثبت نام به هیچ وجه نمی‌توانند برای این امر اقدام نمایند. در واقع، ابتدا باید مبلغ درخواستی برای ثبت نام و انتخاب رشته را واریز کنید تا بدین ترتیب صفحه انتخاب رشته در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای شما عزیزان باز شود.

پس از واریز وجه اعلام شده برای انتخاب رشته در دوره با آزمون دانشگاه آزاد نوبتی هم که باشد نوبت به اقدام برای درج تمامی کد رشته محل‌های مورد علاقه در فرم انتخاب رشته البته بعد از تحقیق در رابطه با رشته‌های مورد نظر و شناخت آن‌ها می‌رسد. فراموش نکنید که اطلاع از زمان اعلام شده برای انتخاب رشته در دوره با آزمون آزاد واقعاً مهم و ضروری است. چون در صورت عدم اطلاع دقیق از زمان در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته امکان جا ماندن شما از انتخاب رشته و در نتیجه عدم ورود به دانشگاه و رشته مورد علاقه‌تان وجود دارد.

البته به این موضوع مهم هم دقت نمایید که در اختیار داشتن کد دسترسی جهت انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد از ضروریات است. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید این کد را پیدا کنید، کافیست به کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود دسترسی داشته باشید تا از بخش انتهایی آن کد دسترسی را پیدا کنید.  برای درج کد رشته‌های تحصیلی در فرم انتخاب رشته محدودیت دارید. یعنی سقف مشخصی برای انتخاب کد رشته محل‌ها وجود دارد و این گونه نیست که محدودیتی در این رابطه نداشته باشید. در این قسمت، به صورت تصویری نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در دوره با کنکور را خدمتتان عرض می‌کنیم.

. در قدم اول باید از طریق مرورگر خود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد یعنی azmoon.org وارد شوید.

گام اول ثبت نام دوره با آزمون دانشگاه آزاد 

. پس از ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک بر روی گزینه انتخاب رشته آزمون سراسری موجود در سامانه الزامی است.

گام دوم ثبت نام دوره با آزمون دانشگاه آزاد 

. به محض کلیک بر روی این گزینه صفحه‌ای در مقابلتان باز می‌شود که باید در آن کد ملی و همین طور کد دسترسی خود را درج کنید.

گام سوم ثبت نام دوره با آزمون دانشگاه آزاد 

. با درج این دو مورد در فیلدهای موجود در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که در آن می‌توانید گروه آزمایشی مورد آزمون و همین طور مشخصات فردی‌تان را ملاحظه بفرمایید. در ادامه عملیات انتخاب رشته باید برای پرداخت هزینه اقدام کنید. انجام این کار با درج رمز دوم، شماره کارت و مواردی از این دست امکان پذیر است.

گام چهارم ثبت نام دوره با آزمون دانشگاه آزاد 

. با پرداخت وجه درخواستی برای ثبت نام نوبتی هم باشد نوبت انتخاب کد رشته محل‌هاست که با ورود به صفحه انتخاب رشته می‌توانید آن را انجام دهید.

. در انتها و با تکمیل فرم انتخاب رشته می‌توانید کد رهگیری را از سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دریافت کنید و اینجاست که عملیات انتخاب رشته شما به پایان می‌رسد.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

شرایط انتخاب رشته با کنکور در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته در دوره با کنکور آزاد تحت شرایطی خاص برای افراد و داوطلبان انجام می‌گیرد. شرایطی که هر فرد در صورت داشتن آن‌ها باید اقدامات لازم برای انتخاب رشته در دوره با آزمون دانشگاه آزاد را انجام دهد.

به بیان دیگر، در صورت نداشتن شرایط و ضوابط لازم به هیچ فرد امکان انتخاب رشته در دوره با آزمون دانشگاه آزاد برای افراد و متقاضیان وجود ندارد. اما شرایط انتخاب رشته در دوره با آزمون دانشگاه آزاد شامل چه مواردی می‌شود؟ اگر به دنبال کسب اطلاعاتی دقیق و مفید در مورد شرایط تعیین شده برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستید می‌توانید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید.

اینفوگرافی نکات مهم انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برای دانلود دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

نحوه انتخاب رشته بدون آزمون آزاد

در مورد چگونگی انتخاب رشته در دوره بدون آزمون باید بگوییم که انتخاب رشته در این مرحله برای تمامی داوطلبان و متقاضیان تحصیل در دوره بدون آزمون به صورت آنلاین و اینترنتی در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام می‌گیرد.

ولی در رابطه با دوره بدون آزمون آزاد باید عنوان کرد که تمامی داوطلبان باید برای انجام ثبت نام و انتخاب رشته به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیل بروند و اقدامات لازم برای ثبت نام را با طی مراحلی انجام دهند. در ادامه سعی داریم توضیحات مفصلی را در رابطه با نحوه انتخاب رشته در دوره بدون آزمون آزاد در اختیار شما دوستان و عزیزان قرار دهیم. اما با این حال در صورت داشتن هر گونه سؤال یا ابهامی در رابطه با نحوه ثبت نام در دوره بدون آزمون دانشگاه‌های آزاد می‌توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از تیم مشاوره ما دریافت کنید.

برای دسترسی به راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

 

گزینش کد رشته های بدون کنکور در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد (دوره مهر)

. در اولین مرحله جهت ثبت نام در دوره بدون آزمون دانشگاه آزاد باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org وارد شوید.

. در قدم بعدی که از قضا یکی از مهم‌ترین مراحل هم به شمار می‌رود هر فرد داوطلب باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را از سایت دانشگاه آزاد اسلامی دانلود کند و جزء به جزء محتوای آن را با دقت بالا مورد مطالعه قرار دهد.

. مرحله بعدی اقدام برای واریز وجه مورد نیاز برای ثبت نام به صورت اینترنتی است که باید در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد این کار را انجام داد.

. با واریز هزینه فرد به آسانی می‌تواند وارد صفحه انتخاب رشته شود و کد رشته‌های مورد نظر خود را در فیلدهای تعبیه شده در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد کند.

. مرحله آخر بعد از واریز وجه و انتخاب کد رشته‌های مورد نظر دریافت کد رشته‌های مورد نظر از سامانه انتخاب رشته است.

نحوه انتخاب رشته بدون آزمون آزاد 

 

گزینش کد رشته های بدون کنکور در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد (دوره بهمن ماه)

. ورود به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی azmoon.org

. وارد شدن به سامانه انتخاب رشته و ثبت نام و دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته و مطالعه تمامی مندرجات آن از جمله شرایط و نحوه انتخاب رشته، لیست رشته‌ها و دانشگاه‌های پذیرنده و مواردی از این قبیل که می‌توانید در دفترچه راهنما آن‌ها را مشاهده کنید.

. اقدام برای تهیه کلیه مدارک شخصی و تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام و انتخاب رشته در دوره بدون آزمون آزاد

. مراجعه به صورت حضوری به دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل را آغاز کنید.

. دریافت انواع فرم‌های مورد نیاز از مسئولین و پرسنل دانشگاه و کامل کردن آن‌ها به طور کامل و دقیق

. اعلام نتایج قبولی و پذیرش داوطلب و در نهایت هم حضور وی در سر جلسه آزمون

شرایط انتخاب رشته در دوره بدون آزمون آزاد

همانگونه که می دانید شرایطی نیز برای انتخاب رشته در دوره بدون آزمون آزاد در نظر گرفته شده است که در زمان انتخاب رشته باید توجه لازم داشته باشید و از آنها غافل نشوید.

آیا می دانید چه شرایطی برای انتخاب رشته در دوره بدون آزمون آزاد در نظر گرفته شده است؟ جهت آشنایی هر چه بیشتر با شرایط انتخاب رشته آزاد در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا هر آن چه را که لازم دارید را در اختیار شما قرار دهند.

 

بزرای اطلاع از نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد لینک مربوطه شوید.

 

مدارک مورد نیاز ثبت نام در دوره بدون آزمون و با آزمون آزاد

دوستان عزیز دقت داشته باشید که بدون وجود مدارک شخصی و تحصیلی از جمله شناسنامه، کارت ملی و همین طور گواهی نامه‌های تحصیلی امکان ثبت نام و انتخاب رشته برای داوطلبان در این دوره‌ها وجود ندارد.

اما آیا از لیست مدارک اعلام شده برای ثبت نام در این دوره‌های پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اطلاعی دارید؟ اگر مایل به اطلاع و آشنایی با لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و انتخاب رشته در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد هستید، با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید.

رشته‌های ارائه شده در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی مقاطع تحصیلی یعنی کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته جذب دانشجو دارد. البته رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه جامع در تمامی گروه‌های آزمایشی هنر، زبان، ریاضی فیزیک، تجربی و انسانی هستند.

در نتیجه دست داوطلبان در انتخاب رشته باز است و می‌توانند در هر گروه آزمایشی که مایل باشند انتخاب رشته خود را در صورت داشتن شرایط انجام دهند. بسیاری در ارتباط با ظرفیت پذیرش این رشته‌های دانشگاهی ارائه شده در دانشگاه آزاد چه سؤال دارند و می‌خواهند بدانند کدام دانشگاه‌ها رشته مورد علاقه شما را ارائه می‌کنند؟ این‌ها سؤالاتی است که می‌توانید برای یافتن پاسخ درست آن‌ها با مشاوران خبره در زمینه تحصیلی و دانشگاهی مطرح کنید.

نکات مهم انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انجام انتخاب رشته چه برای دانشگاه آزاد و چه دانشگاه سراسری کاری بسیار حساس است که باید با دقت بالایی انجام بگیرد. زیرا در صورت داشتن انتخاب رشته‌ای نادرست فرد موفق به قبولی و پذیرش در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود نمی‌شود. اما دوستان عزیز در صورتی که نکات و اصولی خاص را رعایت کنید مطمئن باشید که چنین تجربه بدی را ندارید و می‌توانید موفق باشید. در ادامه نکات مهم در ارتباط با مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

اولین قدم _ از توجه به علایق خود غافل نشوید

علاقه به رشته انتخابی و همین طور دانشگاه پذیرنده اصل مهمی در زمان انتخاب رشته است. در صورت بی توجهی به این موضوع باید چند سال از عمر خود را در سر کلاس دروس رشته‌ای سر کنید که اصلاً‌ علاقه‌ای به آن ندارید. پس به علاقه خود به دانشگاه و رشته تحصیلی توجه کنید.

دومین قدم _ به استعدادهای درونی خود توجه لازم را داشته باشید

در زمان انتخاب رشته به استعدادها و توانایی‌های درونی خود توجه لازم را مبذول دارید و نسبت به آن‌ها بی توجه نباشید. به عنوان مثال، اگر قصد ادامه تحصیل در رشته معماری را دارید مسلماً باید اندکی استعداد در حوزه هنری داشته باشید. یا اینکه اگر قصد خواندن رشته حقوق را دارید و می‌خواهید در آینده وکیل شوید به مراتب باید فن بیان خوبی داشته باشید.

قدم سوم _ به بازار کار رشته‌های تحصیلی توجه داشته باشید

همواره به بازار کار رشته‌های تحصیلی توجه داشته باشید و رشته‌ای را انتخاب کنید که از بازار کار عالی آن اطمینان داشته باشید و بتوانید با اشتغال در آن به درآمدی عالی برسید. پس ملاحظه می‌کنید که هدف از ورود به دانشگاه و درس خواندن فقط گرفتن مدرک تحصیلی نیست. لزوماً رشته انتخابی باید از بازار کار خوبی هم برخوردار باشد تا بتوان در آینده برای تأمین نیازهای مالی اقدام کرد.

قدم چهارم _ به داشتن تحصیل در مقاطع بالاتر هم توجه کنید

از طریق مشاور تحصیلی، سایت‌های اینترنتی و سایر مراجع از این موضوع که آیا امکان ادامه تحصیل در دوره‌های بالاتر همچون ارشد و یا دکتری را دارید اطمینان حاصل کنید. اگر این امکان برای شما به عنوان یک داوطلب وجود دارد در کدام یک از دانشگاه‌های ایران این امر برای شما میسر است؟ حتی اگر مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور هم هستید بهتر است در این رابطه که آیا می‌توان در دانشگاه‌های خارجی در رشته مورد علاقه خود و در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید تحقیقاتی را انجام دهید. حتی بد نیست اگر در رابطه با دانشگاه‌های پذیرنده رشته تحصیلی‌تان در خارج از کشور و همین طور شرایط ادامه تحصیل در آن‌ها اطلاعاتی را بدست آورید.

قدم پنجم _ در زمان انتخاب رشته آزاد به شرایط خانواده هم توجه کنید

در زمان انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به شرایط خانواده خود هم توجه لازم را مبذول دارید. دقت داشته باشید که فرآیند انتخاب رشته تنها ردیف کردن تعداد زیادی از رشته‌ها نیست. بلکه این کار باید اصولی و با توجه به عوامل و شرایط مختلفی انجام بگیرد. زیرا رشته انتخابی می‌تواند تأثیری اساسی بر روی آینده کاری شما داشته باشد و از این نظر اهمیت زیادی دارد.

موضوع دیگر این که به بحث جنسیت هم در زمان انتخاب رشته توجه داشته باشید. زیرا در برخی از رشته‌ها تنها داوطلبان زن و در برخی دیگر تنها داوطلبان مرد پذیرش می‌شوند. اگر به دنبال کسب اطلاعاتی دقیق‌تر در رابطه با راهنمای گام به گام انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا راهنمای گام به گام انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به صورت دقیق‌تر در اختیارتان قرار دهند.

 

جهت دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد لینک مربوطه شوید.

نکات مهم انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

جدیدترین اخبار انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

تاریخ انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در همه رشته‌ها به جز رشته‌های پزشکی از طریق سامانه سنجش و پذیرش انجام می‌شود. داوطلبان پس از پرداخت هزینه می‌توانند برای انتخاب رشته خود اقدام کنند. فرایند انتخاب رشته آزاد، هر سال در مرداد ماه آغاز می‌شود.

تاریخ اعلام نتایج انتخاب رشته آزاد 1402

تاریخ اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد غالباً در شهریور ماه از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه خواهد بود و داوطلبان می‌توانند برای مشاهده نتایج آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

جدیدترین اخبار انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد توضیح دادیم. همانطور که می دانید داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، می‌توانند از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش آزاد به آدرس azmoon.org مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. فرایند گزینش کد رشته محل‌ها سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می‌باشد و داوطلبان باید فقط از طریق سامانه مذکور و پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته، برای چینش اولویت‌های خود اقدام کنند.

در این مطلب سعی کردیم به نکاتی در مورد نحوه انتخاب رشته آزاد اشاره کنیم.  چنانچه شما داوطلبان گرامی برای آشنایی با زمان و چگونگی انجام انتخاب رشته تحصیلی در دوره‌های بدون کنکور و با کنکور آزاد نیاز به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی دارید، می‌توانید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما را در این مسیر سرنوشت ساز همراهی نمایند.

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟ 

سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد سامانه ای به نام azmoon.org است.

برای اطلاع از راهنمای گام به گام انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید چه کاری انجام دهم؟

برای اطلاع دقیق از راهنمای گام به گام انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آیا انتخاب رشته دوره بدون آزمون بهمن آزاد در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام می شود؟ 

خیر. برای ثبت نام و انتخاب رشته در این دوره باید به صورت حضوری مراجعه کرد.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 + لیست رشته محل»

  1. Avatar photo حسین گفت:

    سلام
    من برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد سوالی داشتم اگه میشه منو راهنمایی کنید 🙏
    من دیپلمم تجربیه و میخوام مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد رو بخونم
    من مقطع کارشناسی پیوسته رو انتخاب کردم اما فقط رسته های علوم تجربی رو داره مشکل چی هست یا چه مقطعی رو باید انتخاب میکردم ؟؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      احتمالا کارت علوم تجربی خریداری کرده اید.

  2. Avatar photo ففف گفت:

    سلام، من به سایت وارد شدم و کد هفت رقمیمو هم وارد کردم و پرداخت رو هم کردم, ولی موقع انتخاب استان، فقط استان تهران رو میاره، چون من تبریز رو میخوام، ولی تبریز نمیاره، الان من چیکار کنم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      شاید کارت اعتباری اشتباهی خریداری کردید

  3. Avatar photo میثم گفت:

    سلام من وقتی میزنم سایت دانشگاه آزاد رو وقتی میرم رو گزینه انتخاب رشته موسم کلیک نمیکنه باید چکار کنم الان؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      مسئله شما نیاز به بررسی و اطلاعات بیشتری دارد.با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

  4. Avatar photo منصوری گفت:

    سلام خسته نباشید. سامانه انتخاب رشته آزاد همون azmoon.au.ir هستش؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)