ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دفترچه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ + دانلود PDF

دفترچه آزمون لیسانس به پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برخی از افراد با وجود داشتن مدرک کارشناسی، هنوز علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی هستند. در چنین شرایطی آن ها می توانند در زمان مشخص به سایت دانشگاه تهران مراجعه و با ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی شانس خود را جهت قبولی در رشته پزشکی بسنجند. آن ها برای ثبت نام در این آزمون باید شرایط و مدارکی را دارا باشند که تمامی آن ها در دفترچه آزمون لیسانس به پزشکی قید شده است. از همین جهت به شما توصیه می کنیم تا برای کسب اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام و دریافت انتقالی از کارشناسی به پزشکی قبل از انجام فرایند ثبت نام، به دقت این دفترچه را مطالعه نمایید. برای دانلود و مطالعه این دفترچه، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

📣 اطلاعیه: داوطلبان برای پذیرش نهایی و ورود به رشته پزشکی باید آزمون کتبی و شفاهی را با موفقیت پشت سر بگذارند. اسامی داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی چند برابر ظرفیت اعلام شده است و افرادی که در مصاحبه موفق شوند، به رشته پزشکی وارد خواهند شد.

آشنایی با آزمون لیسانس به پزشکی

پیش از آن که بخواهیم دفترچه این آزمون را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، بهتر است که با آزمون لیسانس به پزشکی به خوبی آشنا شوید. آزمون لیسانس به پزشکی هر ساله توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و فارغ التحصیلان مقطع لیسانس با رعایت شرط معدلی و شرط سنی، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. در واقع، تعداد زیادی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی علاقه مند به تغییر رشته و ادامه تحصیل در رشته پزشکی می باشند. این دسته از افراد می توانند در آزمونی که توسط معاونت آموزشی دانشگاه تهران تحت عنوان آزمون لیسانس به پزشکی برگزار می شود، شرکت نمایند.

به عبارتی دیگر می توان گفت که ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی یکی از آزمون هایی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود. این آزمون با هدف ارائه فرصتی مجدد برای دانشجویانی که قبلا به هر دلیلی شانس حضور در رشته پزشکی را از دست داده اند طراحی شده تا دانشجویان بار دیگر فرصت حضور در رشته پزشکی را داشته باشند. یکی از بهترین راهنمایان داوطلبان کنکور در زمان مطالعه دروس اطلاع از درصد ها و رتبه های لازم برای قبولی در رشته مورد نظر است.

زمان برگزاری آزمون کارشناسی به پزشکی

زمان برگزاری آزمون کارشناسی به پزشکی

زمان برگزاری آزمون کارشناسی به پزشکی در سال های گذشته اغلب در ماه اسفند بوده است، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در دو سال اخیر تاریخ برگزاری این آزمون دستخوش تغییراتی بوده است. پایگاه خبری دانشگاه پزشکی تهران هر ساله قبل از برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی اقدام به انتشار اطلاعیه ای در مورد زمان دقیق برگزاری این آزمون می کند. لازم به ذکر است تا بدانید که امسال نیز مانند سال های گذشته، ثبت نام لیسانس به پزشکی در 1 دی ماه آغاز شده و تا 10 بهمن ماه ادامه دارد. اگر نمی دانید چگونه باید در این آزمون ثبت نام کنید، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

دریافت دفترچه آزمون لیسانس به پزشکی

سازمان سنجش برای افرادی که شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را داشته باشند، هر ساله قبل از آغاز مهلت ثبت نام اقدام به انتشار یک دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون می کند. مطابق با موارد اعلام شده در این دفترچه، افراد در صورت دارای بودن دو دسته از شرایط عمومی و اختصاصی با ارائه مدارک شناسایی می توانند اقدام به شرکت در این آزمون نمایند. شرایط عمومی از دسته مواردی است که برای تمامی افراد الزامی می باشد و شرایط اختصاصی در اغلب موارد مربوط به موضوعاتی است که فرد در صورت قبولی باید به آن ها توجه داشته باشد، عدم توجه به دفترچه آزمون لیسانس به پزشکی می تواند موجب اشتباه طی نمودن فرایند ثبت نام و در پی آن ایجاد مشکل برای افراد متقاضی شرکت در این امتحان گردد.

دانلود دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی از جمله مواردی است که برای کسب آمادگی متقاضیان شرکت در این آزمون می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد. این دفترچه سوالات هر ساله برای رشته های مختلف پزشکی متفاوت و متغیر می باشد و فرد بسته به رشته مد نظر خود باید به سوالات مختلفی پاسخ دهد. در ادامه لینک دانلود دفترچه جامع سوالات آزمون لیسانس به پزشکی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی سال 1399 دانلود دفترچه 
دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی سال 1400 دانلود دفترچه 
دفترچه سوالات آزمون لیسانس به پزشکی سال ۱۴۰۲ دانلود دفترچه 

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

همان طور که در بخش های مختلف مقاله بیان کردیم، تمامی داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید مشمول شرایط آزمون لیسانس به پزشکی باشند که برخی از مهم ترین این شرایط، شامل موارد زیر می باشند:

✅واجد شرایط عمومی تحصیل رایگان در جمهوری اسلامی

✅فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته و یا نا پیوسته یکی از رشته های گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی می باشند.

✅حداکثر سن در زمان ثبت نام ۲۵ سال تمام باشد.

✅مدت سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می شود.

✅دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از نظام وظیفه

✅دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و تخصصی و دانشگاه‌های سراسری و آزاد و غیره حق شرکت در این آزمون را ندارند.

✅داشتن مدرک زبان انگلیسی مطابق جدول فوق الذکر

✅معدل کل شرکت کننده ۱۸ و بالاتر از آن

✅معدل کل شرکت کننده کارشناسی ۱۶ و بالاتر از آن

✅دانشجویان استعداد های درخشان در رشته های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیاد از معدل کل بالاتر از ۱۸ و معدل کارشناسی بالاتر از ۱۶ معاف می باشند.

✅داوطلبان برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی نیاز مند داشتن مدرک معتبر زبان می باشند.

✅داوطلبانی که مدرک زبان ندارند به صورت مشروط می توانند در آزمون شرکت کنند اما در صورت قبولی در آزمون کتبی مدرک زبان در هنگام مصاحبه در دانشگاه ضروری است.

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

فرد متقاضی برای ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی باید علاوه بر دارا بودن شرایط،  یک سری از مدارک و مشخصات را نیز باید به همراه داشته باشد، در ادامه به بررسی مدارکی خواهیم پرداخت که افراد برای آزمون لیسانس به پزشکی باید هنگام ثبت نام داشته باشند:

✔️ پرداخت الکترونیکی مبلغ ۱ میلیون ریال از طریق سامانه ثبت برگه ثبت نام تکمیل شده یک قطعه عکس ۴×۳ روی فرم ثبت نام

✔️دریافت فرم ثبت نام آزمون

✔️مدرک معتبر که نشان دهنده معدل کل مقطع دیپلم متوسطه باشد.

✔️معدل پیش دانشگاهی مد نظر نمی باشد.

✔️مدرک معتبر که نشان دهنده معدل مقطع کارشناسی رشته های مورد پذیرش باشد.

✔️کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم

✔️مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی داوطلبانی که مشمول گذراندن طرح نیروی انسانی هستند در صورت قبولی هنگام ثبت نام در دانشگاه ملزم به ترخیص از طرح می باشند.

✔️علاوه بر موارد فوق، تمامی داوطلبان باید یکی از مدارک زبان انگلیسی که در ادامه بیان می کنیم را دارا باشند.

مدارک زبان انگلیسی پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی
توضیحات حد نصاب قبولی نام مدرک زبان
50 MHLE
50 MCHE
50 MSRT
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور 480 TOEFL (PBT)
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور 60 TOEFL (IBT)
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور 5 IELTS
480 TOLIMO
70 MELAB

نحوه ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی تماما به صورت اینترنتی بوده و فرد برای انجام آن باید مراحلی که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت را طی کند:

🔘 ثبت نام و ارائه مدارک در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران

🔘شرکت در آزمون مرحله اول کتبی

🔘در صورت پذیرفته شدن شرکت در آزمون مرحله دوم یعنی مصاحبه الزامی می باشد.

🔘در صورت پذیرفته شدن در مصاحبه ثبت نام در رشته های پزشکی دانشگاه تهران امکان پذیر است.

📌 لازم به ذکر است تا بدانید که این موضوع می‌ تواند به نوعی میزان ساعت مطالعه داوطلب و هدف گذاری وی را در آزمون آزمایشی مشخص نماید تا داوطلب بداند به هر درس بایستی چه میزان وقت برای مطالعه بگذارد. دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر که به تازگی طرح پذیرش پزشکی از لیسانس را آغاز کرده اند، دانشگاه‌ های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی، مشهد، کرمان، اصفهان هستند که این دانشگاه‌ ها پذیرش را از ۵ درصد ظرفیت آغاز و بعد از پنج سال ظرفیت آنها به ۲۰ درصد هم می رسد.

👈 برای اطلاع از ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی روی لینک مربوطه کلیک کنید. 👉

نکات مهم ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

شما عزیزان در زمان ثبت نام در این آزمون باید نکاتی را دانسته و رعایت کنید که تعدادی از مهم ترین آن ها، شامل موارد زیر می باشند:

☑️ کد رهگیری به معنی تکمیل مدارک نیست برای مطلع شدن از تکمیل و تایید مدارک بعد از سه روز کاری به سایت مراجعه تا پیام تکمیل مدارک را مشاهده کنید، وگرنه اعتراض بعد از مهلت پذیرفته نیست.

☑️همچنین داوطلب بعد از مشاهده پیام ناقص باید سریعا نسبت به آن اقدام کند. این افراد در صورت تکمیل نکردن مدارک مجاز به شرکت در آزمون نخواهند بود.

☑️یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود این است که شرکت کنندگان در آزمون باید فارغ التحصیل شده باشند. کارت دانشجویی و ریز نمرات غیر قابل قبول است.

☑️با مراجعه مکرر به سایت از اطلاعیه و احبار جدید آگاهی پیدا کنید.

☑️مدارک بصورت دستی و مراجعه حضوری بعد از اتمام مهلت پذیرفته نیست. برگه ثبت نام را از داخل سایت پرینت کرده و بصورت دستی تکمیل کنید و برگه را امضا و عکس دار کرده و سپس اسکن نمایید.

نحوه ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی

جدیدترین اخبار آزمون لیسانس به پزشکی

📝 شرایط سنی آزمون لیسانس به پزشکی

افراد داوطلب شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی دقت نمایند. شرایط سنی که در دفترچه آزمون لیسانس به پزشکی درج شده است به این صورت است که حداکثر سن داوطلب باید ۲۵ سال باشد. یعنی متولدین ۱/۱۰/۷۴ به بعد مجاز به ثبت نام در این آزمون هستند.

📝 شرط معدل شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

حداقل معدل کل دیپلم برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی برای داوطلبان ۱۸ است و حداقل معدل مقطع لیسانس برای داوطلبان ۱۶ می باشد.


خلاصه مطالب 📜

دریافت دفترچه آزمون لیسانس به پزشکی اولین مرحله ای است که افراد برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی باید طی کنند، مواردی اعم از شرایط عمومی و خصوصی، مباحث و مدارک لازم در این دفترچه ذکر شده است و در صورتی که فرد موارد ذکر شده در این دفترچه را مطالعه نکنند، ممکن است تا عدم طی کردن درست فرایند ثبت برای شرکت در آزمون یا بعد از قبولی با مشکل های مختلفی مواجه گردد. تاریخ انتشار این دفترچه یک روز قبل از آغاز مهلت ثبت نام در این آزمون می باشد و متقاضیان قبل از اقدام به ثبت نام در این آزمون باید این دفترچه را مطالعه کنند تا با تمامی موارد پیرامون ثبت نام در این آزمون آشنا گردند. چنانچه در ارتباط با دریافت دفترچه آزمون لیسانس به پزشکی نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با مشاوران ما در آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل نموده تا در اسرع وقت راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

 

📥 برای دانلود pdf مقاله دفترچه آزمون لیسانس به پزشکی کنید. 📥

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه افرادی در چه زمانی باید برای مصاحبه پذیرش پزشکی حاضر شوند؟

داوطلبانی که اسامی آنها به عنوان قبولی مرحله اول اعلام می شود باید در زمان مقرر در مصاحبه شرکت کنند .

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی چه موقع می باشد؟

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی معمولا یک ماه بعد از تحویل مدارک داوطلبان ثبت نامی می باشد.

چه زمانی برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی باید اقدام کرد؟

تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی چند روز قبل از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت ثبت نام امریه سربازی

    سایت ثبت نام امریه سربازی 1403 + زمان و شرایط ارگان ها

    مشمولان نظام وظیفه باید از سایت ثبت نام امریه سربازی سازمان های ارائه دهنده امریه اطلاع داشته باشند. از راه های گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه دریافت امریه می باشد. بسیاری از ارگان ها و سازمان هایی که نیروی انسانی...
  • ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث 1403 +شرایط و رشته ها

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد. دانشگاه قرآن و حدیث با هدف پرورش پژوهشگر و استاد حوزه قرآنی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه با آزمون و بدون آزمون برای...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد

    آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403

    ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403 آغاز شد. داوطلبانی که تمایل دارند بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه آزاد شوند، می‌توانند برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی (پیوسته...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)