ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حضور و غیاب در شاد چگونه است؟ + راهنما تصویری

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ دی ۱۴۰۲
حضور و غیاب در شاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید حضور و غیاب در شاد چگونه است؟ معلمان مدارس می توانند برای حضور و غیاب در شاد با روش های نظرسنجی ، ربات یا فرم گوگل اقدام نمایند. جهت انجام هر کدام از این روش ها لازم است که مراحل مختلفی طی شود. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای تصویری انجام حضور و غیاب در شاد برای دانش آموزان را با شیوه های مختلف آموزش دهیم.

همچنین، چنانچه معلمان یا دانش آموزان گرامی در این زمینه با سوال یا ابهامی مواجه شدند یا به منظور برطرف کردن مشکلات در هنگام کار با برنامه شاد دچار مشکل شدید، می توانید با پشتیبانی شاد آنلاین و تلفنی ایران تحصیل در تماس باشید.

حضور و غیاب در شاد چگونه است؟

از آنجا که داشتن نظم و انظباط و حضور بموقع دانش آموزان در هر کلاس یک امر ضروری به شمار می رود، همزمان با آنلاین شدن کلاس ها، بسترهایی جهت سهولت انجام حضور و غیاب فراهم شد. به گونه ایی که معلمان برای حضور و غیاب در شاد به آدرس Shad.medu.ir که اپلیکیشن اصلی برگزاری کلاس های مدارس به شمار می رود، می توانند از چند روش بهره گیرند.

ابتدایی ترین شیوه آن را می توان به صورت همان شکل سنتی برگزار کرد. یعنی از دانش آموزان خواسته شود تا هر کدام به صورت جداگانه اعلام حضور کنند. این کار در محیط های آنلاین با مشکلاتی مواجه است و  کاستی های خاص خود را دارد. بعلاوه، این احتمال می رود که اعلام حضوری ها در بین سایر پیام ها گم شود.

به همین دلیل، چند برنامه به منظور حضور و غیاب در شاد برای دانش آموزان طراحی شد تا معلمان و دبیران به راحتی از تعداد و اسامی افراد حاضر در جلسه مطلع شوند.

به عنوان مثال، حضور و غیاب در شاد با نظرسنجی ، ربات، یا گوگل فرم از جمله ابزارهایی است که در صورت آشنایی با آن ها هم می توان به این امر پرداخت و هم از هدف اصلی یعنی آموزش باز نماند. همچنین در صورت بروز مشکل می‌توانید با پشتیبانی شاد تماس بگیرید.

راهنمای تصویری حضور و غیاب در شاد با نظرسنجی

یکی از امکانات خوبی که برنامه شاد در اختیار دانش آموزان و معلمان گذاشته است، حضور و غیاب از طریق نظرسنجی می باشد. بدین ترتیب، معلمین با نظم بیشتر و به راحتی از اسامی افرادی که در کلاس حضور یافته اند مطلع شده و دیگر بی نظمی ها یا اشتباهات احتمالی رخ نمی دهد. برای حضور و غیاب در شاد با نظرسنجی بسیار ساده بوده و کافی است که مراحل زیر طی شود.

  • پس از احراز هویت در سامانه شاد وارد محیط برنامه شده و گزینه ورود به مدرسه من را انتخاب می کنید. با انجام این کار، در کادر باز شده بر روی نام خود به عنوان معلم کلیک نمایید.

 

حضور و غیاب در شاد چگونه است؟

 

  • زمانی که وارد کلاس شدید، روی سنجاق که که در نوار پایین گفتگو قرار دارد کلیک و نظر سنجی را لمس نمایید.

 

حضور و غیاب برای دانش آموزان در شاد

 

  • در پنجره بعد می بایست گزینه هایی همچون پرسش نظر سنجی و گزینه های پاسخ را پر نمایید. به عنوان مثال برای گزینه های پاسخ، عباراتی همچون” حاضر یا من حاضرم، و تایید معلم ” را قرار دهید. همچنین، می توانید از استیکرها یا ایموجی ها نیز استفاده نمایید.

 

حضور و غیاب در شاد برای دانش آموزان

 

 

  • توجه داشته باشید که تیک مقابل ” رای دادن به صورت ناشناس” را بردارید. این کار باعث می شود تا بتوانید نام دانش آموزانی که حاضری را زده اند، مشاهده نمایید. در نهایت لازم است که علامت تیک بالای پنجره نیز فشار دهید.

 

نحوه حضور و غیاب در شاد

 

  • از جمله کارایی های دیگر حضور و غیاب در شاد با نظرسنجی این است که با یک بار کلیک بر روی آن با یک پنجره روبرو خواهید شد که در آن چند گزینه اعم از پاسخ، متوقف کردن نظر سنجی، پس گرفتن رای، ارسال، سنجاق پیام، حذف. هر کدام از این موارد خود کاربردی دارد. اما مهم ترین آن ها سنجاق پیام می باشد.

 

حضور و غیاب در شاد با نظرسنجی

 

 

  • وقتی که حضور و غیاب را سنجاق کردید، دانش آموزان می توانند آن را در بالای صفحه کلاس مشاهده نمایند. به این ترتیب، هر دانش آموز با یک کلیک ساده بر روی آن می توانند بر روی پیام منتقل شوند.

 

لیست حضور و غیاب در شاد

 

اگر می خواهید از چگونه در سامانه شاد ثبت نام کنیم؟ مطلع شوید، وارد لینک شوید

حضور و غیاب در شاد با استفاده از ربات

علاوه بر آنچه که در مورد حضور و غیاب در شاد با نظرسنجی گفته شد، یکی دیگر از امکاناتی که ضمن آشنایی با نحوه تدریس در برنامه شاد می توان از آن بهره مند شد، استفاده از ربات حضور و غیاب است. روش نظر سنجش بیشتر برای زمانی کاربرد دارد که معلم قصد دارد تا در یک زمان خاص برای یک پرسش یا درس بداند که در حال حاضر چه کسانی در کلاس حاضر هستند و چه کسانی نه. اما ربات به طور خوکار میزان حضور دانش آموزان را در طول کلاس بررسی می کند.

  • وارد محیط برنامه اپلیکیشن
  • در پنجره بعد از میان گزینه های موجود، گزینه ” مدیریت حضور و غیاب” را لمس می کنیم. سپس لازم است که اسم مدرسه و بعد از آن نام کلاس انتخاب شود.

 

 

مدیریت حضور و غیاب در شاد

 

  • حال که وارد محیط کلاس شده اید، برای شروع حضور و غیاب در شاد با نظرسنجی بایستی قبل از هر چیز برنامه درسی مورد نظر را مشخص نماییم تا ربات اپلیکیشن بر اساس نام درس، و همچنین تاریخ و زمان برگزاری آن معین نماید که کدام دانش آموزان در کلاس حضور داشتند و کدام یک نه. اگر بر روی علامت سنجاق که در نوار پایین قرار دارد کلیک نمایید، قادر خواهید بود تا گزینه ” افزودن برنامه درسی” را انتخاب کنید.

 

حضور و غیاب در شاد با نظرسنجی و گوگل فرم

 

  • زمانی که مواردی همچون تاریخ، ساعت و نام درس را تعیین نمایید، برنامه کلاسی با موفقیت به ثبت خواهد رسید. همچنین با کلیک بر روی ” نمایش برنامه درسی ” لیست تمامی کلاس ها قابل مشاهده است. جهت تغییر نیز می توانید گزینه ” حذف ” را انتخاب نمایید تا درس مربوطه حذف گردد.

 

حضور و غیاب در شاد برای دانش آموزان از طریق فرم

 

  • حال نوبت به انجام حضور و غیاب در شاد برای دانش آموزان می رسد. برای این منظور نیز کافی است که روی گزینه ” وضعیت حضور و غیاب ” کلیک نمایید. سپس در کادری که برایتان به نمایش در می آید بایستی تاریخ و روز مورد نظر را انتخاب کنید تا ربات به شما نشان دهد که در آن بازه زمانی کدام دانش آموزان در کلاس حضور داشته اند.

به منظور آشنایی با دانلود مستقیم اپلیکیشن شاد برای کامپیوتر وارد لینک قرمز شوید

حضور و غیاب در شاد برای دانش آموزان از طریق فرم

یکی دیگر از روش های حضور و غیاب در شاد برای دانش آموزان از طریق فرم می باشد. این کار با روش های دیگر اندکی متفاوت است. چرا که بایستی می بایست از گوگل نیز کمک گرفت. انجام چنین شیوه ایی مراحل زیر مورد نیاز است.

  • در موتور جستجوگر خود عبارت google forms را جستجو کرده و بر روی عبارت فرم نگار google کلیک نمایید.
  • در صفحه بعدی عبارت ” رفتن به فرم نگار google ” را انتخاب کنید.
  • در این مرحله لازم است که ابتدا عنوان فرم را مشخص کنید. برای این امر بهتر است نام کلاس خود را نیز ذکر نمایید.
  • در گام بعدی می بایست عنوان سوال فرم را تعیین گردد. نکته مهم در این باره آن است که باید رد عنوان فرم سوال مواردی همچون نام و نام خانوادگی دانش آموزان ذکر شود.
  • در گام بعدی بایستی شکل Short answer مشخص شود و سپس گزینه جواب دادن را روشن کنید.
  • بعد از انجام مراحل فوق الذکر، یک بار بر روی گزینه سه نقطه کلیک کرده و به بخش تنظیمات بروید.
  • زمانی که به قسمت Presentation وارد شدید، می بایت بر روی عبارت  “حضور شما با موفقیت ثبت شد”  کلیک کنید تا دانش آموزان با درج نام خود قادر با دریافت این پیغام شوند.
  • با تائید کردن مراحل، روی علامت فلش مانند کلیک کنید تا ارسال انجام گیرد.
  • در اینجا لازم است که علامت سنجاق را بزنید تا لینک فرم به نمایش درآید.
  • از این مرحله می توانید لینک فرم ایجاد شده کپی نموده و به گروه درسی شاد ارسال کنید. توجه داشته باشید که برای این منظور باید لینک را در گروه الصاق کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله دیدم که حضور و غیاب در شاد برای دانش آموزان با نظر سنجی ، گوگل فرم و ربات به چه نحوی است و معلمان چگونه می توانند از امکانات و بخش های مختلف آن استفاده نمایند.

اگر شما نیز از کاربران برنامه شاد هستید، می توانید تمامی اطلاعات لازم در حیطه نحوه دانلود، نصب و احراز هویت در نسخه های تحت وب یا اپلیکیشن را به همراه سایر جوانب کاربردی آن از همکاران ما در ایران تحصیل کسب نماییدو کارشناسان ایران تحصیل در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 از طریق شماره های درج شده ردسامانه پاسخگوی همه عزیزان می‌باشند.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حضور و غیاب در شاد به چند روش انجام می گیرد؟

معلمان در برنامه شاد می توانند از سه طریق نظرسنجی ، ربات یا فرم گوگل بهره بگیرند.

حضور و غیاب در شاد با نظرسنجی به چه نحوی است؟

در این مقاله می توانید راهنمای تصویری حضور و غیاب در شاد برای دانش آموزان از طریق نظر سنجی را مطالعه فرمایید.

حضور و غیاب در شاد برای دانش آموزان با استفاده از ربات چگونه است؟

تمامی مراحل مورد نیاز جهت فعال سازی ربات حضور و غیاب برنامه شاد در مقالهکنونی گنجانده شده است.

اگر در هنگام فعالی ربات یا نظر سنجی حضور و غیاب شاد با مشکل مواجه شدیم، چگونه آن را رفع نماییم؟

برای طرح همه سوالات خود در این زمینه و دریافت پاسخ ها آن ها می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    شرایط آزمون نظام مهندسی 1403 + مدارک و سوابق کاری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)