ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی 1403 + رشته ها و زمان

ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبانی که علاقه‌مند به ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی هستند، باید در زمان‌های تعیین‌شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرش در این دانشگاه‌ها، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

متقاضیان بایستی توجه داشته باشند که ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری، هر ساله دو بار، برای ورودی‌های مهر ماه و بهمن ماه صورت می‌گیرد. در مهلت‌های اعلام‌شده، معمولا چندین روز به عنوان تمدید این زمان در نظر گرفته می‌شود. برای اطلاع از زمان ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه سراسری همراه ما باشید.

زمان ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه سراسری 1403-1404

علاوه بر پذیرش دانشجو در مهرماه، دوره دوم ثبت‌نام برای نیمسال تحصیلی دوم سال 1403 که مربوط به ورودی ترم بهمن است، در دستور کار قرار دارد. داوطلبان متقاضی برای ثبت‌نام در این دوره، باید ضمن ارائه مستندات مورد نیاز برای ثبت‌نام، مبلغ هزینه ثبت‌نام بی‌آزمون دانشگاه‌های سراسری سال 1403 را نیز برای اخذ پذیرش در رشته بی‌آزمون مد نظر، پرداخت کنند.

طبق روال زمان ثبت نام نیمسال دوم دانشگاه دولتی سال گذشته که ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری بهمن در بازه زمانی آذرماه انجام‌ شده‌ بود، اما در سال جاری زمان ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن 1403 در هفته اول بهمن اعلام‌ شده‌ و ثبت‌نام از ۳ تا ۹ بهمن ماه بوده است.

ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی، در تاریخ ۳ بهمن ماه الی ۸ بهمن ماه بوده است که این تاریخ تا 2 روز تمدید شده است.

زمان ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه سراسری 

برای اطلاع از رشته های غیر حضوری دانشگاه دولتی کلیک نمایید.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری

بسیاری از افراد هر سال ثبت‌نام خود را به ساعات آخر مهلت ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۳ موکول می‌کنند و یا به هر دلیل دیگری موفق به تکمیل فرم ثبت‌نام این آزمون نمی‌شوند و به دنبال تمدید مهلت ثبت‌نام کنکور سراسری می‌باشند.

سامانه سنجش در زمان ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه سراسری برای افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در زمان ثبت نام نیمسال دوم دانشگاه دولتی اعلام شده ثبت نام نمایند، چند روز مهلت می دهد تا افراد جامانده بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ از تاریخ ۷ تا ۱۲ فروردین ماه بوده و معمولا در چند روز تمدید می‌شود. سپس نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری نیز اعلام می‌گردد. به محض آغاز مجدد مهلت ثبت‌نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در این مقاله اطلاع‌رسانی خواهد شد.

زمان اعلام نتایج سوابق تحصیلی نیمسال اول 1403

ثبت نام بدون کنکور برای نیمسال اول سال ۱۴۰۳ در ماه‌های مرداد و شهریور انجام خواهد شد. با توجه به اینکه زمان اعلام نتایج بدون آزمون تقریبا در ماه مهر انجام خواهد شد، داوطلبان پس از قبولی در رشته مورد نظر می‌توانند برای تکمیل ثبت نام به دانشگاه مقصد مراجعه نمایند.

نتایج رشته‌های بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به آدرس «sanjesh. org» و وارد کردن اطلاعات خود، به نتایج دسترسی پیدا کنند.

زمان اعلام نتایج نیمسال دوم اواسط بهمن ماه سال ۱۴۰۳ است.

روش ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور بهمن ماه ۱۴۰۳

اولین نکته‌ای که داوطلبان رشته‌های بدون کنکور باید آن را متوجه شوند، این است که فرآیند نام‌نویسی و پذیرش در این رشته‌ها می‌تواند به صورت کاملا مستقل از ثبت‌نام در کنکور سراسری صورت پذیرد.

تمامی افرادی که شرایط لازم برای ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی را دارند باید با توجه به مراحل زیر ثبت نام خود را تکمیل نمایند. برای ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی مراحل زیر را طی نمایید:

🔹 ابتدا وارد سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org برای ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی شده و بر روی گزینه سراسری کلیک نمایید.

روش ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور بهمن ماه 1

🔹 لینک فعال «سامانه ثبت‌ نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی سراسری – بهمن ماه سال ۱۴۰۳» را انتخاب نمایید.

روش ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور بهمن ماه2

🔹 جهت پرداخت هزینه ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه سراسری می‌بایست قبل از شروع ثبت‌نام، بر روی عبارت «خرید کارت» در سمت راست سایت کلیک کنید.

روش ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور بهمن ماه3

🔹 حال پس از فعال کردن عبارت «سریال ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری – بهمن ۱۴۰۳ – هزینه پیامک اطلاع‌رسانی»، گزینه «تایید و ادامه» را بفشارید.

روش ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور بهمن ماه4

🔹 لطفا نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و در صورت تمایل پست الکترونیک خود را در قسمت مربوطه وارد نمایید. پس از انتخاب درگاه پرداخت، لطفا بر روی دکمه «تایید و ادامه» کلیک کنید.

روش ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور بهمن ماه5

🔹 لطفا کد پیگیری پرداخت صادر‌ شده‌ را یادداشت کرده و سپس با فعال کردن تیک مربوط به مطالعه قوانین، گزینه «ادامه روند پرداخت» را فشار دهید.

روش ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور بهمن ماه6

🔹 پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی در بخش‌های مشخص شده، لطفا کلمه «پرداخت» را تایید کنید.

روش ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور بهمن ماه7

🔹 در صورت موفقیت‌ آمیز بودن پرداخت، سریال ثبت‌نام برای شما نمایش داده خواهد شد. سپس به صفحه اصلی ثبت‌نام بازگردید و گزینه «ثبت‌نام جدید» را انتخاب کنید.

روش ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور بهمن ماه8

🔹 برای شروع فرآیند ثبت‌نام، لطفا سریال ثبت‌نام و عبارت امنیتی را در جعبه‌های موجود در صفحه وارد کرده و در آخر دکمه «تایید» را فشار دهید.

روش ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور بهمن ماه9

🔹 پس از تکمیل فرم ثبت‌نام اینترنتی و انتخاب رشته، یک کد ۱۶ رقمی به عنوان نشانه قطعی شدن ثبت‌نام اولیه برای شما از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای شما ارسال خواهد شد که باید آن را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگه دارید.

🔹 توجه نمایید در زمان ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه سراسری، پس از قبولی باید وارد دانشگاه شده و ثبت نام خود را تکمیل و نهایی نمایید.

برای اطلاع از معدل قبولی رشته های بدون کنکور سراسری کلیک نمایید.

شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور بهمن ماه 1403

جهت ثبت نام در  رشته های بدون کنکور بهمن ماه ۱۴۰۳در زمان ثبت نام نیمسال دوم دانشگاه دولتی، تمام داوطلبان موظفند پیش از هر اقدام، شرایط و مقررات تعیین‌ شده‌ توسط سازمان سنجش را رعایت نمایند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

🔶 رعایت اصول نظام جمهوری اسلامی

🔶 نظام وظیفه برای آقایان نباید مشکلی داشته باشد.

🔶 اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسما معتبر در قانون اساسی کشور

🔶 عدم داشتن فساد اخلاقی

🔶 عدم عضویت در سازمان‌های غیر قانونی، فراماسونری و وابستگان آن‌ها

🔶 عدم وابستگی به مواد مخدر

شرایط اختصاصی ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

شرایط اختصاصی ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی به شرح زیر است:

🔶 داشتن یکی از اسناد زیر الزامی است:

گواهینامه دیپلم از نظام آموزشی جدید (نظری، فنی و حرفه ای، کار و دانش)، گواهینامه دوره پیش دانشگاهی، دیپلم دوره چهارساله متوسطه از نظام قدیم، کاردانی یا مدرک سطح یک حوزوی.

🔶داوطلبان می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ یکی از این اسناد را دریافت کنند.

🔶فارغ التحصیلان رشته‌های کاردانی مورد نیاز وزارت بهداشت باید تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ تعهدات خدمت خود را به پایان برسانند.

🔶فارغ التحصیلان دوره کاردانی غیر پزشکی می‌توانند در صورت انجام تعهدات قانونی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳، در این فرآیند ثبت نام کنند.

🔶دانشجویان محروم از تحصیل یا دانشجویان کارشناسی که مدرک معادل کاردانی را دریافت کرده اند، می‌توانند در صورت تسویه حساب کامل، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

ثبت نام بدون کنکور برای اتباع خارجی نیز شرایط خاصی دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان اقامت قانونی و انتخاب دانشگاه در محل‌های مجاز تردد را نام برد.

برای اطلاع از شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی کلیک نمایید.

شرایط اختصاصی ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

جهت ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور، مراحل ثبت نام با دقت و صحت باید انجام گیرد. مدارک و اطلاعات مورد نیاز باید بارگذاری و وارد سیستم شوند تا فرآیند ثبت نام به درستی پیگیری شود.

توصیه می‌شود که قبل از شروع مراحل ثبت نام، همه مدارک مورد نیاز را آماده و آماده‌سازی کرده و سپس در زمان مقرر اقدامات لازم را انجام دهید.

برای داوطلبانی که فارغ التحصیل پیش دانشگاهی هستند، تکمیل فرم شماره ۱ و تایید آن توسط مراجع ذیصلاح اجباری است.

همچنین، کد رشته تحصیلی و کد بخش باید از دفترچه ثبت نام بدون کنکور در اختیار داوطلبان موجود باشد.

اطلاعات شناسنامه و شماره تماس نیز باید به صورت دقیق و صحیح وارد شود.

دفترچه ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

افرادی که تمایل به ورود به رشته‌های بدون کنکور دارند، ابتدا باید اطلاعات لازم را مرور کنند.

دانشگاه‌ هایی که دانشجو بدون آزمون را قبول می‌کنند عبارت‌اند از دانشگاه‌های سراسری، آزاد و علمی کاربردی که در هر سال و در مقاطع مختلف، این امکان را فراهم می‌کنند.

برای اطلاعات دقیق در مورد رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف، متقاضیان باید دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مربوطه را با دقت مطالعه کنند.

لینک دانلود دفترچه ثبت نام برای دانشگاه‌های سراسری در جدول زیر قرار دارد که این امکان را فراهم می‌کند که نسخه پی‌ دی‌ اف را دریافت کنید.

در این دفترچه، رشته‌های مربوط به دانشگاه‌های آزاد ذکر‌نشده‌است و متقاضیان برای این رشته‌ها باید دفترچه ثبت نام برای دانشگاه‌های آزاد را مطالعه کنند.

دفترچه ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

لینک دانلود دفترچه

برای اطلاع از شرایط اخذ مهمانی در دانشگاه سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

رشته های ورودی بهمن دانشگاه دولتی

همانگونه که از مدارک موجود برمی‌آید، فرآیند انتخاب رشته و ثبت‌نام جهت حضور در رشته‌های بی‌آزمون به‌طور همزمان انجام می‌شود و داوطلبان موظفند با انتخاب حداکثر صد کد رشته از بین رشته‌محل‌های معرفی‌شده در دفترچه ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری، نام‌نویسی خود را به اتمام رسانند.

رشته های ورودی بهمن دانشگاه دولتی

در ادامه، فهرست جامعی از رشته‌های بدون کنکور که به صورت روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس و مجازی و در ماه بهمن در دفترچه مذکور ارائه شده‌اند، مشاهده خواهید نمود.

رشته های ورودی بهمن دانشگاه دولتی

ادبیات نمایشی باستان شناسی ریاضیات و کاربردها تاریخ زبان روسی آموزش زبان انگلیسی
ادیان و عرفان کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی آمار و سنجش آموزشی علوم مهندسی تاریخ تمدن ملل اسلامی علوم و مهندسی آب
زبان و ادبیات انگلیسی زبان و ادبیات عربی جغرافیا زبان و زبان شناسی علوم  قرآن و حدیث علم اطلاعات و دانش شناسی
زیست شناسی گیاهی شیمی کاربردی زبان و ادبیات کردی طراحی لباس کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی ایران شناسی
اقیانوس شناسی فلسفه و کلام اسامی آمار علوم کامپیوتر اقتصاد زیست شناسی سلولی و مولکولی
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) شیمی محض زمین شناسی علوم و مهندسی باغبانی علوم و مهندسی محیط زیست زیست شناسی جانوری
زیست شناسی دریا تاریخ اسلام مهندسی نساجی علوم و مهندسی شیلات کاردانی امور زراعی و باغی تکنولوژی تولیدات زراعی کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات
فیزیک مترجمی زبان عربی کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری مترجمی زبان انگلیسی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی مهندسی اقتصاد کشاورزی
مهندسی گیاه پزشکی کاردانی بهداشت عمومی مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولوزی فیزیک مهندسی مدیریت صنعتی مرمت آثار تاریخی
علوم ورزشی مهندسی مکانیک بایوسیستم علوم و مهندسی خاک مهندسی عمران مهندسی کامپیوتر علوم و مهندسی جنگل
کاردانی مامایی مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی مهندسی شیمی مهندسی حرفه ای معماری کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی نوازندگی موسیقی ایرانی

برای اطلاع از تمامی رشته های ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی سال جاری می توانید دفترچه را دانلود کرده و آن را مشاهده نمایید. همچنین حهت مشاوره و انتخاب رشته می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مشاوره مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری

برای ثبت نام در دانشگاه‌های بدون کنکور سراسری، زمان ثبت نام برای ورودی‌های مهر و بهمن هر بار بین یک هفته تا ده روز تعیین می‌شود و داوطلبان موظفند در این مهلت ثبت نام خود را تکمیل کنند.

برای تکمیل ثبت نام به صورت دقیق و کامل، هر داوطلب نیازمند مطالعه کامل دفترچه ثبت نام دانشگاه‌های بدون کنکور سراسری است تا بتواند در این دانشگاه‌ها پذیرش باشد.

بطور کلی، برخی از داوطلبان پس از ثبت نام در کنکور سراسری و شرکت در آزمون، از زمان ثبت نام در این دانشگاه‌ها به تاخیر می‌افتند و یا به هر نحوی از زمان تعیین‌ شده‌ برای ثبت نام عقب می‌مانند که برای این داوطلبان نیز معمولا یک زمان تمدیدی توسط سازمان سنجش تعیین می‌شود تا بتوانند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

این داوطلبان همچون سایر داوطلبان نیازمند مطالعه کامل شرایط موجود در دفترچه این دانشگاه‌ها هستند. برای مشاوره تلفنی کنکور سراسری  با کارشناسان ایران تحصیا در ارتباط باشید.

برای اطلاع از چگونگی تحصیل مجدد در دوره های روزانه دانشگاه سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مشاوره مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری 

خلاصه مقاله ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

زمان ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. در طول سال‌های اخیر، با افزایش تعداد رشته‌هایی که نیازمند به شرکت در آزمون ورودی نیستند و همچنین با افزایش تدریجی اهمیت معدل در این روند، تمایل داوطلبان به ثبت‌نام در زمان ثبت نام نیمسال دوم دانشگاه دولتی در این دسته از دانشگاه‌ها افزایش یافته است.

رشته‌های بدون نیاز به آزمون ورودی در دانشگاه‌های سراسری، مختص به داوطلبانی است که تمایل دارند بر اساس سوابق تحصیلی خود در فرآیند ثبت‌نام بدون کنکور مشارکت نمایند. این دسته از داوطلبان با مطالعه دفترچه راهنما و انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر خود، دیگر نیازی به شرکت در آزمون ورودی سراسری نخواهند داشت.

ما در این مقاله زمان ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه سراسری را بیان کرده و  مدارک مورد نیاز را بررسی نمودیم. در صورت نیاز به مشاوره و قبولی تضمینی می توانید با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری ۱۴۰۳ تمدید خواهد شد؟

این امکان وجود دارد که مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری ۱۴۰۳ تمدید گردد که در این مقاله به این موضوع پرداخته‌شده‌است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری بهمن در چه سامانه ای می باشد؟

این ثبت نام در سایت سازمان سنجش انجام می‌شود که آدرس وب‌سایت آن در این مقاله ذکر‌شده‌است.

شرایط ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های علمی کاربردی برای ماه بهمن ۱۴۰۳ چگونه است؟

ضوابط نام نویسی در این فرآیند به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود که به‌طور کامل در مقاله ذکر‌شده‌است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور