ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۹ آبان ۱۴۰۱
ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی از طریق سامانه یکپارچه این دوره ها به نشانی ircme.ir انجام می شود و علاقه مندان می توانند از مزایای شرکت در این دوره ها بهره مند شوند. افراد دانش‌ آموخته در رشته های پزشکی و پیراپزشکی برای حضور در دوره های بازآموزی پزشکان به صورت حضوری یا غیر حضوری می توانند اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده و پس از گذراندن دوره گواهی شرکت در دوره را دریافت نمایند.

از آنجایی ‌که خدمات رشته های پزشکی و پیراپزشکی در کشور اهمیت ویژه ای دارد، اداره‌ کل آموزش مداوم جامعه پزشکی به‌ طور مداوم برای فارغ التحصیلان این رشته دوره های آموزشی برگزار خواهد کرد. تداوم دوره های آموزشی بعد از دانش ‌آموختگی، یکی از الزامات جهت افزایش دانش و آگاهی  فارغ التحصیلان و افزایش کیفیت خدمات آن ها محسوب می شود. به‌ همین علت شرکت در دوره های آموزش مداوم پزشکی می تواند فرصت مناسبی برای ارتقای دانش افراد فارغ التحصیل رشته پزشکی باشد. بسیاری از دانش آموختگان رشته های پیراپزشکی مانند پرستاری، مامایی و غیره این سوال را دارند که ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی به چه شکلی انجام می شود؟ با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه به بررسی زمان و نحوه ثبت نام دوره های مداوم پزشکی خواهیم پرداخت.

آموزش مداوم پزشکی

در سال ‌های اخیر آموزش مداوم افراد فارغ ‌التحصیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور با جدیت زیادی در مورد بررسی واقع شده است. این دوره ها با هدف افزایش کیفیت آموزش و سطح سلامت جامعه و همچنین ارتقاء سطح آگاهی دانش فارغ التحصیلان رشته پزشکی برگزار می شود. لذا نهاد های مرتبط تصمیم گرفتند که دوره های آموزش مداوم پزشکی را به‌ طور مستمر ارائه دهند و در حال حاضر این دوره ها با استقبال بسیار زیادی روبرو است و در سرتاسر کشور برگزار می‌ شوند.

دانش ‌آموختگان رشته های پزشکی و پیراپزشکی در حال حاضر می توانند با مراجعه به سایت آموزش مداوم پزشکی به نشانی ircme.ir از انواع دوره های ارائه شده و نحوه و شرایط شرکت در دوره ها اطلاعات کافی را کسب کنند و برای فرایند اسم ‌نویسی اقدام کنند.

قبل از راه ‌اندازی سایت ircme.ir که مربوط به برگزاری دوره های آموزش مداوم پزشکی است، تمام مراکز برگزار کننده سامانه‌ های مجزایی داشتند و روند ثبت نام به صورت جداگانه انجام می ‌شد، اما پس از تبادل نظر مدیران اداره‌ کل آموزش مداوم پزشکی، سامانه مرکز دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ‌عنوان مناسب ‌ترین سایت انتخاب ‌شد و از طریق این سامانه افراد می توانند در دوره های آموزشی شرکت کنند.

دوره هایی که در سامانه آموزش مداوم پزشکی وجود دارد، طیف وسیعی از رشته های مختلف را در بر می‌گیرد. افراد می توانند به صورت حضوری و غیر حضوری در این دوره ها شرکت کنند و در پایان هر دوره مدرکی به ‌عنوان گواهی حرفه ای 5 ‌ساله به افراد اعطا می شود. در شرایطی که در حوزه زیر مجموعه ‌های وزارت بهداشت، سخنرانی یا وبیناری برگزار شود، همه اعضای سامانه قادر به ثبت نام در این دوره ها می ‌باشند. عضویت در سایت آموزش مداوم یکی از ضروری ‌ترین اقداماتی است که افراد باید انجام دهند و فقط با عضویت در این سامانه می توانند در دوره ها شرکت کنند. همچنین افراد شرکت ‌کننده می توانند از اخبار دوره ها و وبینارها آگاهی یافته از و امکانات دیگری را که در بخش ‌های بعدی مورد بررسی قرار خواهند گرفت استفاده کنند.

شیوه ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی

برای آشنایی با سامانه اینترنتی ircme.ir بر روی لینک کلیک نمایید. 

دوره های آموزش مداوم پزشکی

دوره های آموزش مداوم پزشکی که توسط مراکز دانشگاه ‌های سراسر کشور برای دانش ‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران و خدمات درمانی برگزار می شود، به صورت ماهانه می باشند و ممکن است این دوره ها از نظر محل برگزاری، موضوع و طول مدت دوره با یکدیگر تفاوت داشته باشند. یکی از مهم ‌ترین تفاوت‌ های بین دوره های مداوم پزشکی نوع برگزاری آن ها می باشد که بعضی از این دوره ها به صورت حضوری و بعضی به صورت آنلاین خواهد بود. جهت اطلاع از دوره های آموزش پزشکی افراد باید به سایت مربوطه مراجعه کنند. علاوه بر دوره ها، کنفرانس ‌ها یا کارگاه های مختلف برای تمام رشته ها وجود دارد. در ادامه برخی از دوره های حضوری که می توان در آن ها ثبت نام‌ نمود را ارائه کرده ایم.

معرفی بعضی از دوره های حضوری آموزش مداوم پزشکی

CPR پیشرفته

تغییرات هورمونی در دوران بارداری

تجویز منطقی دارو در اختلالات جنسی

بررسی و درمان های دستی در انواع اختلالات مکانیکی ستون فقرات پشتی و قفسه سینه

مدیریت بیماران پره دیابتیک (Start wright)

بهبود و ارتقاء شاخص های سلامتی با ورزش

زایمان فیزیولوژیک 1 (آشنایی با دوره زایمان فیزیولوژیک و فرآیند انتخاب روش زایمان)

تریاژ مامایی و راه اندازی تریاژ در بلوک

تازه های بررسی و درمان بیماری های عفونی (CCHF)

بررسی سقط و قتل جنین از منظر اخلاق پزشکی

و …

افرادی که امکان حضور در دوره های حضوری آموزش مداوم پزشکی را ندارند، می توانند در دوره های آنلاین مراکز مختلف علوم پزشکی حضور یابند. در ادامه برخی از دوره های مجازی آموزش مداوم پزشکی را ارائه کرده ایم که افراد علاقه ‌مند می توانند در این رشته ها اسم‌ نویسی خود را انجام دهند.

معرفی بعضی از دوره های مجازی آموزش مداوم پزشکی

Injectable Therapy in Diabetes

مدیریت بیماران مبتلا به کرون خفیف 

نارسایی مزمن کلیه

اسهال مزمن و خونی و دیسپلاژی در بیمار IBD

رادیوآنکولوژی در سر و گردن

درمان بیمار PSC و مدیریت بیماران کولیت السروز خفیف تا متوسط

بیماری تب دانگ

رویکرد صوت درمانی جهت توانبخشی ” اختلالات عملکردی صوت”

Hypothyroidism and Hyperthyroidism

ارزیابی مهارت‌های زبانی در کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی زبان

و ..

شرایط ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی

جهت اطلاع از شرایط آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک کنید. 

نحوه ثبت نام در دوره های آموزش مداوم پزشکی

فارغ التحصیلانی که مایل به شرکت در دوره های آموزش مداوم پزشکی هستند، باید قبل از هر چیز در این سامانه عضو شوند تا بتواند از امکانات این سامانه استفاده کنند. ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی از طریق سامانه ircme.ir خواهد بود. بر اساس راهنمای تصویری نحوه ثبت نام در دوره ها که در ادامه ارائه شده است، می توانی فرایند اسم نویسی خود را انجام دهید.

1- متقاضیان باید ابتدا به سایت آموزش مداوم پزشکی به آدرس ircme.ir وارد شده و  گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب نمایند. پس از آن می توانند به قسمت ثبت نام دوره ها دسترسی یابند.

گام اول ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی

2- پس از آن وارد صفحه سامانه آموزش مداوم پزشکی خواهید شد. در این مرحله باید کد ملی و رمز عبور خود را وارد نمایید. بعد از ورود عبارت امنیتی می توانید در صورت عضو نبودن، عضویت خود را انجام دهید و سپس اطلاعات خود را وارد کنید. 

گام دوم ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی

3- پس از ورود، دوره های مختلف ارائه شده در هر رشته به شما نشان داده خواهد شد که پس از انتخاب دوره و پرداخت شهریه آن، می توانید فرایند اسم نویسی خود را تکمیل کنید. 

گام سوم ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی

 

اطلاعیه

افراد شرکت کننده در دوره ها، جهت پیگیری فرآیند اسم نویسی خود می توانند به بخش برنامه های فعال شده مراجعه کنند.

 

زمان و شرایط برگزاری دوره های آموزش مداوم پزشکی

افرادی که ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی را انجام داده‌ اند، می توانند برای اطلاع از زمان برگزاری دوره ها به سامانه اصلی مراجعه نمایند. از آنجا ‌که تنوع دوره های حضوری و غیر حضوری زیاد است، بنابراین روال مشخصی برای برگزاری دوره ها در نظر گرفته نشده است.

گفتنی است که زمان و مکان برگزاری دوره توسط مجری برگزار کننده تعیین می شود. در شرایطی که هر کدام از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، اقدام به برگزاری دوره های حضوری کنند، زمان آن از قبل در سایت برای افراد داوطلب قابل مشاهده می باشد. داوطلبان می توانند از طریق مشاهده اطلاعات دوره های ارائه شده، ثبت نام خود را تکمیل کنند.

در ارتباط با شرایط برگزاری دوره ها باید گفت که تعداد ظرفیت ‌های دوره های غیر حضوری برای مراجعان نمایش داده می شود. ممکن است ظرفیت برخی از دوره ها به سرعت تکمیل شود. بر همین اساس افراد متقاضی باید در فرصت مناسب قبل از تمام شدن ظرفیت‌ ها ثبت نام خود را تکمیل کنند.

تاریخ دقیق شروع و اتمام دوره ها نیز در بخش جزئیات کامل برنامه قابل‌ دسترس خواهد بود و اطلاعات کلی برنامه ‌ها برای دوره های غیر حضوری در سایت قابل مشاهده می باشد. همچنین در فرمی که در سایت وجود دارد، اطلاعات هر برنامه شامل زمان و نحوه برگزاری دوره های بازآموزی پزشکی قابل بررسی‌ است.

علاوه ‌بر این در مورد هدف و محتوای دوره غیر حضوری آموزش مداوم پزشکی و طراحان برنامه‌ در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. همچنین باید گفت که مدت زمان دوره های غیر حضوری غالباً طولانی تر از دوره های حضوری می باشد و ممکن است تا چند ماه ادامه یابد.

 برای اطلاع از نحوه دریافت دفترچه آزمون لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک نمایید. 

شهریه دوره های آموزش مداوم پزشکی

میزان شهریه دوره های آموزش مداوم پزشکی با توجه به نوع دوره (حضوری و آنلاین بودن آن) و مدت زمان آن دوره مشخص می شود. افرادی که مایل به ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی هستند، می توانند بعد از انتخاب دوره مورد نظر خود شهریه را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. افراد متقاضی می توانند تمام اقدامات مربوط را از طریق سایت آموزش مداوم پزشکی انجام دهند و از طریق آدرس اینترنتی ircme.ir به امکانات سایت دسترسی داشته و از میزان شهریه اطلاعات کافی را کسب نمایند.

نحوه ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی

کارنامه آموزش مداوم پزشکی

یکی از امکانات مهم سایت آموزش مداوم پزشکی، ارائه کارنامه به شرکت‌ کنندگان است. این سایت برای حمایت از افراد فارغ التحصیل در رشته پزشکی و اعتبار دادن به مراکز دانشگاه‌ های آموزشی سعی در ارائه خدمات متنوع از جمله ارائه کارنامه به شرکت ‌کنندگان دارد. افرادی که برای اسم نویسی اقدام نموده ‌اند، می توانند بعد از شرکت در آزمون، کارنامه خود را دریافت نمایند.

 این کارنامه جهت اطلاع داوطلبان از امتیازات کسب ‌شده و بررسی عملکرد آن ها بعد از برگزاری دوره در سایت منتشر خواهد شد که افراد برای مشاهده کارنامه خود می توانند به بخش کارنامه آموزش مداوم مراجعه کنند و به نتیجه آزمون خود دسترسی داشته باشند. همه نمرات کسب‌ شده فرد جهت شرکت در دوره های حضوری و غیر حضوری، سخنرانی‌ ها، دوره آموزشی و پژوهشی و … ارائه خواهد شد.

در شرایطی که فرد بتواند نمره حد نصاب را کسب کند، می تواند از بخش کارنامه دوره برای دریافت گواهی نیز اقدام نماید. اگر قبلاً گواهی از طرف مرکز صادر نشده باشد، می توانند با کارشناسان آن مرکز ارتباط برقرار کنند و درخواست صدور گواهی پنج‌ ساله از مرکز برگزاری دوره را بدهند. برای افرادی که متقاضی شرکت در دوره ها هستند و کارنامه آن ها از طریق مرکز برگزار کننده بررسی شده است، امکان دریافت گواهی به صورت غیر حضوری و آنلاین وجود خواهد داشت. تصویر زیر نمونه ای از کارنامه آموزش مداوم پزشکی است.

کارنامه دوره های آموزش مداوم پزشکی

برای آشنایی با نحوه مشاهده کارنامه آموزش مداوم وزارت بهداشت روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

دیگر امکانات سایت آموزش مداوم پزشکی

امکانات سایت مداوم آموزش مداوم پزشکی تنها به موارد ثبت نامی محدود نمی شود و افراد می توانند پس از عضویت در این سایت از سایر امکانات ارائه شده استفاده کنند. در ادامه برخی از این امکانات اشاره خواهیم کرد.

1- بخش “مراکز آموزش مداوم” یکی از قسمت هایی است که افراد می توانند به فهرست اسامی تمام مراکز برگزار کننده دوره ها دسترسی پیدا کنند.

سایر امکانات سایت آموزش مداوم پزشکی

2- بعد انتخاب لیست مراکز آموزش مداوم، مجموعه هایی که در حال برگزاری دوره می باشند همراه با اطلاعات تعداد دوره ها به شما نمایش داده می شود. 

دیگر امکانات سایت آموزش مداوم پزشکی

2- قسمت “معرفی سامانه ” یکی دیگر از بخش هایی است که در ارتباط با سایت و دوره های مختلف توضیحاتی را ارائه کرده است. 

امکانات سایت آموزش مداوم پزشکی

3- از قسمت های مهم سایت، بخش ” تماس با ما ” است که در منو اصلی قابل مشاهده است. از طریق این بخش می توانید به آدرس ایمیل سایت آموزش مداوم پزشکی، شماره های تماس و نشانی مرکز آموزش دسترسی یابید. 

امکانات دیگر سایت آموزش مداوم پزشکی

برای استفاده از مشاوره قبولی لیسانس به پزشکی بر روی لینک کلیک کنید. 

اخبار پیرامون ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی

هوشمند سازی صدور گواهی نهایی دوره آموزش مداوم پزشکی

طبق اطلاعیه های اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی، شرایط هوشمند سازی صدور گواهی نهایی در اسرع وقت از طریق این سامانه فراهم خواهد شد. 

نحوه شرکت در آزمون وبینارهای پزشکی

افراد متقاضی برای شرکت در آزمون های وبینار آموزش مدوام پزشکی می توانند از اپلیکیشن های اندروید و یا از سامانه تحت وب استفاده کنند و جهت دریافت راهنما به سامانه آموزش مداوم پزشکی مراجعه نمایند. 

چگونگی ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی

 

اطلاعیه

افراد متقاضی با بررسی فهرست برنامه های وبینار و یا دوره های مجازی موجود در سایت جامعه پزشکان، می توانند بر اساس نوع موضوع و زمان برگزاری، در دوره علوم پزشکی غیر حضوری شرکت کنند. 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی اشاره کردیم. افرادی که خواهان شرکت در این دوره ها هستند، قبل از هر چیز باید در سایت ircme.ir عضو شوند تا بتوانند از امکانات این سایت بهره ببرند. در ارتباط با زمان و نحوه برگزاری دوره ها باید اشاره کرد که با توجه به تنوع دوره ها نمی توان روال ثابت برای برگزاری مشخص کرد.

علاوه بر این داوطلبان برای هر کدام از دوره ها بسته به نوع دوره حضوری و آنلاین بودن آن و همچنین موضوع هر کدام، شهریه متفاوتی باید پرداخت نمایند. چنانچه مایل به شرکت در دوره های آموزش مداوم پزشکی هستید و اطلاع کافی از روند نام نویسی ندارید، می توانید قبل از ثبت نام با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید و در خصوص زمان و نحوه برگزاری دوره ها اطلاعات لازم کسب نمایید.

 

 برای دانلود پی‌ دی‌ اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی در چه سایتی انجام می شود؟

ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی در سایت ircme.ir انجام می شود.

به چه صورت می تواند در دوره های آموزش مداوم پزشکی ثبت نام کرد؟

متقاضیان جهت ثبت نام در دوره های مختلف حضوری و یا مجازی ابتدا باید در این سایت عضو شوند و سپس برای اسم نویسی اقدام کنند.

نحوه برگزاری کلاس های سامانه آموزش مداوم پزشکی چگونه است ؟

برگزاری کلاس ها به سه صورت حضوری، مجازی و وبینار خواهد بود و برای هر کدام از دوره ها گواهی صادر می شود.

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام دوره های آموزش مداوم پزشکی ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo بهیه السادات رنجبر گفت:

    باسپاس از برگزاری ی دوره های اموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تغییر رشته در سال دهم متوسطه

    تغییر رشته در سال دهم متوسطه 1403 + شرایط و مراحل

    برخی از دانش آموزان با پس از ورود به مقطع دهم نسبت به رشته انتخابی خود دچار شک و تردید می‌شوند و نمی‌توانند دروس را به درستی فراگیرند. وزارت آموزش و پرورش برای این دسته از دانش آموزان امکان تغییر...
  • تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

    تغییر رشته از پرستاری به داروسازی + بخشنامه 1403

    آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان از رشته پرستاری به رشته‌های دیگر مانند داروسازی تغییر رشته داد؟ برای این تغییر رشته باید چه شرایطی داشت؟ آیا تغییر رشته در این زمینه تصمیم درستی است؟ در...
  • شرایط تغییر رشته دبیرستان

    شرایط تغییر رشته دبیرستان + بخشنامه جدید 1403 | ایران تحصیل

    اطلاع از شرایط تغییر رشته دبیرستان به دانش آموزان متوسطه مقطع دوم فرصت دوباره ای می دهد تا در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند. گاهی پیش می آید برخی از دانش آموزان تصور خاصی از یک رشته تحصیلی داشته...
  • دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا

    دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا + راهنما تصویری | irantahsil

    در حال حاضر دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در سیدا امکان‌پذیر است. سامانه سیدای دانش آموزی به نشانی sida.medu.ir که ابتدا به منظور ثبت نمرات و اطلاعات دانش آموزان ایجاد شد، اکنون امکانات متعددی از جمله دریافت کارنامه تحصیلی، نقل...
تماس با مشاور