ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی ۱۴۰۳

تکمیل ظرفیت سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بعد از انتشار اسامی پذیرفته شدگان کنکور سراسری تعدادی از داوطلبان از قبولی خود راضی نیستند و دوست دارند در رشته یا دانشگاه دیگری تحصیل کنند. برخی دیگر نیز موفق به قبولی در هیچ کدام از رشته های انتخابی در فرم انتخاب رشته خود نشده اند و ترجیح می دهند منتظر اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها بمانند. بنابراین هنگامی که تعدادی از داوطلبان در رشته محل های قبولی خود ثبت نام نکنند ظرفیت بعضی از این رشته ها در دانشگاه های مختلف خالی می‌ماند و افراد دیگری می توانند از طریق اطلاعیه سازمان سنجش برای ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی از بین این رشته و دانشگاه ها اقدام کنند.
از این رو در این مقاله به بررسی اطلاعیه مرتبط با تکمیل ظرفیت کنکور، نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی، نحوه تقسیم رشته ها بر اساس کشوری و بومی، میزان تاثیر معدل در تکمیل ظرفیت و قوانین و شرایط ثبت نام در دوره های مختلف تکمیل ظرفیت دانشگاه ها خواهیم پرداخت. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید و در صورتیکه نیاز به مشاوره بیشتر دارید با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 

داوطلبانی که شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را داشته باشند می توانند به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه ها اقدام کنند. برای این کار پس از ورود به سایت سازمان سنجش، باید بر روی گزینه سراسری از منوی سمت راست کلیک شود.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 

سپس در صفحه جدید باید بر لینک “تکمیل ظرفیت کنکور سراسری” مجدداً کلیک شود و هزینه ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت از طریق کارت های عضو شتاب پرداخت گردد.

پس از انجام مراحل فوق اطلاعات مورد نیاز باید در فایل اطلاعات شخصی وارد شده و همچنین فایل عکس پرسنلی داوطلب بارگذاری گردد تا فرم انتخاب کد رشته محل باز شده و داوطلب بتواند کد رشته محل های مورد علاقه خود را وارد نماید. اما نکته مهم اینکه در آخر کار باید حتما بر گزینه “تایید و ثبت نهایی” کلیک شود تا انتخاب رشته با موفقیت ثبت گردد.

مدارک لازم برای ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی ارائه مدارک زیر در هنگام ثبت نام الزامی می باشند.

  • 6 قطعه عکس پرسنلی 4*3
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
  • اصل و کپی دیپلم متوسطه همراه با مهر و امضا آموزش و پرورش منطقه
  • اصل و کپی مدرک دیپلم نظام جدید
  • داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند (ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی)
  • فرم تاییدیه معدل برای افرادی که مدرک آن ها فاقد معدل است یا هنوز مدرک آنها صادر نشده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تکمیل ظرفیت پرستاری کلیک کنید.

شرایط و ضوابط ثبت نام تکمیل ظرفیت 

  • شرکت در آزمون کنکور سراسری اولین شرط برای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری دانشگاه ها می باشد.
  • رشته و دانشگاهی که داوطلب می خواهد در آنجا ادامه تحصیل دهد، باید در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ارائه شده باشد.
  • دریافت مدرک تحصیلی داوطلب قبل از 31 شهریور همان سال برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری الزامی می باشد.
  • مجاز به انتخاب رشته بودن داوطلب برای ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت ضروری است.
  • آن دسته از داوطلبانی که در حال حاضر دانشجو می باشند، در صورتی که در هر یک از رشته های تکمیل ظرفیت پذیرفته شوند، پذیرش در رشته جدید در واقع پذیرش نهایی آنها خواهد بود. به همین دلیل به هیچ عنوان امکان ادامه تحصیل در رشته فعلی را نخواهند داشت.
  • متقاضیان آقا نباید از لحاظ نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل در دانشگاه داشته باشند.
  • در صورتیکه داوطلبان در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری پذیرفته شوند و یا در تکمیل ظرفیت در هر یک از دانشگاه های پیام نور و همچنین غیر انتفاعی پذیرفته شده باشند، می توانند در رشته جدید ثبت نام نمایند و برای ادامه تحصیل دچار محدودیت نخواهند بود.
  • علاقه مندان بسته به نظام آموزشی خود باید یکی از مدارک پیش دانشگاهی، دیپلم نظام آموزشی جدید یا قدیم و یا کاردانی را داشته باشند.
  • امکان ثبت نام برای داوطلبانی که تا تاریخ 30 مهر ماه موفق به دریافت مدرک فارغ التحصیلی خود شده اند، وجود دارد.
  • پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری اگر داوطلبی در یک کد رشته محل پذیرفته شده و قصد شرکت در تکمیل ظرفیت بدون آزمون را دارد، در صورت پذیرش در این مرحله، قبولی قبلی لغو شده و مانند یک دانشجوی انتقالی با او برخورد می شود.
  • دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم که مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ندارند، اجازه ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت را نخواهند داشت.
  • متقاضیانی که تا پایان روز 30 بهمن ماه مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت کنند، در صورت موافقت دانشگاه با شروع تحصیل آن ها از نیمسال دوم تحصیلی می توانند در فرایند تکمیل ظرفیت شرکت نمایند.

اطلاعیه

ثبت نام و تحصیل داوطلبان تا زمانی که از سوی دانشگاه و سازمان سنجش آموزش کشور مورد تایید نهایی قرار نگیرد، به صورت مشروط می باشد.

شرایط و ضوابط ثبت نام تکمیل ظرفیت 

مشاوره تکمیل ظرفیت کنکور 

پیرو اطلاعیه سازمان سنجش، ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در مهرماه آغاز می‌گردد. لذا متقاضیان ثبت نام برای اطلاع از میزان ظرفیت پذیرش در رشته‌های مختلف می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری که پس از نتایج اولیه کنکور منتشر می‌ شود، در رشته محل‌های مورد نظر خود به انتخاب رشته بپردازند.

اطلاعیه 

ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی دانشگاه ها به طور معمول در دو نوبت مهر و بهمن انجام می پذیرد و داشتن معدل لازم و دیگر شرایط تعیین شده توسط هر دانشگاه اساس پذیرش دانشجو خواهد بود.

 

البته لازم به ذکر است مشورت با یک مشاور اگاه که از تمامی شرایط و ضوابط پذیرش دانشگاه ها اطلاع دارد و می تواند هوشمندانه به انتخاب رشته بپردازد می تواند قبولی داوطلبان را در رشته و دانشگاه دلخواهشان تضمین نماید. به همین دلیل توصیه می کنیم در صورت داشتن هرگونه سوال و یا دریافت مشاوره بیشتر با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور 

آن دسته از داوطلبان نظام جدید 3-3-6 که امتحانات دوازدهم آنان نهایی می باشد، مشمول طرح ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی خواهند بود و به همین دلیل میزان تاثیر سوابق تحصیلی آنان به میزان 30 درصد می باشد.

داوطلبان نظام قدیم که دیپلم خود را قبل از سال 84 دریافت نموده اند نیز مشمول طرح تاثیر سوابق تحصیلی می باشند. میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای این دسته از داوطلبان 25 درصد می باشد و این میزان در معدل کل آنان موثر خواهد بود.

فارغ التحصیلان رشته های نظری که مدرک خود را در دوره پیش دانشگاهی در سال های تحصیلی 91 – 90 به بعد دریافت نموده اند در صورتی که یک یا چند درس از آنان به صورت نهایی بوده است، امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی را دارند اما میزان تاثیر این سوابق برای آنان 5 درصد خواهد بود.

تاثیر سوابق تحصیلی در تکمیل ظرفیت

نحوه پذیرش در تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی

با توجه به اینکه تعداد رشته های موجود در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری محدود می باشد، لازم است از تمامی نکات و نحوه پذیرش در هر یک از رشته ها آگاهی داشته باشید تا بتوانید در رشته های مورد علاقه خود پذیرفته شوید.

تقسیم بندی ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی، بر اساس ظرفیت هر یک از مناطق بومی و همچنین سهمیه های هر یک از داوطلبان می باشد. بنابراین ظرفیت و همچنین نوع سهمیه در این انتخاب رشته می تواند در پذیرش و یا عدم پذیرش شما موثر واقع گردد. در ادامه نیز با نحوه تقسیم بندی و همچنین نوع پذیرش در زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی مطالبی ارائه خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

نحوه تقسیم رشته ها بر اساس کشوری و بومی

نحوه پذیرش برای هر یک از دانشگاه ها به دو صورت بومی و کشوری می باشد. رتبه کشوری منحصر به رشته هایی است که تنها در یک دانشگاه وجود دارند و به همین دلیل برای پذیرش در این رشته ها از تمامی داوطلبانی که در سطح کشور ثبت نام نموده اند پذیرش صورت می پذیرد. اما رشته های بومی بر اساس میزان پراکندگی رشته ها تقسیم می شوند و شامل سه نوع رشته های استانی، ناحیه ای و قطبی هستند، که تعریف آن ها به شرح زیر می باشد.

رشته های استانی : رشته هایی که در اغلب دانشگاه های استان های کشور وجود دارد، همانند رشته های حسابداری و …

رشته های قطبی : در واقع رشته های قطبی شامل رشته هایی هستند که در بیشتر نواحی وجود ندارند اما در چند ناحیه ای که کنار هم می باشند یک قطب را تشکیل می دهند. در زیر جدول قطب های کشور برای مشاهده شما عزیزان قرار داده شده است.

قطب های بومی  استان های تابعه
قطب 1 البرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم، مرکزی، گلستان، گیلان و مازندران
قطب 2 خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و کرمان
قطب 3  آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و همدان
قطب 4 اصفهان، چهارمحال بختیاری، یزد، ایلام، خوزستان و لرستان
قطب 5 بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان

رشته های ناحیه ای : رشته هایی که در بیشتر استان ها دایر نمی باشد اما در برخی از استان های همجوار، این رشته ها وجود دارد و داوطلبان می توانند بر اساس همین موضوع ثبت نام نمایند.

کشور ایران نیز به 9 ناحیه تقسیم می گردد و داخل هر ناحیه چند استانی که از نظر موقعیت مکانی در مجاورت هم هستند، قرار دارند که در زیر ناحیه های در برگیرنده هر استان را ذکر می کنیم.

ناحیه 1 ﺍﻟﺒﺮﺯ، ﺗﻬﺮﺍﻥ، ﺯﻧﺠﺎﻥ، ﺳﻤﻨﺎﻥ، ﻗﺰﻭﻳﻦ، ﻗﻢ ﻭ ﻣﺮﻛﺰﻱ
تاحیه 2 ﺁﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎﻥ ﺷﺮﻗﻲ، ﺁﺫﺭﺑﺎﻳﺠﺎ ﻥ ﻏﺮﺑﻲ ﻭ ﺍﺭﺩﺑﻴﻞ
ناحیه 3 ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ، ﭼﻬﺎﺭﻣﺤﺎﻝ ﻭ ﺑﺨﺘﻴﺎﺭﻱ ﻭ ﻳﺰﺩ
ناحیه 4 (ﺳﻴﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ) ﻭ ﻛﺮﻣﺎﻥ
ناحیه 5 ﺑﻮﺷﻬﺮ، ﻓﺎﺭﺱ، ﻛﻬﮕﻴﻠﻮﻳﻪ ﻭ ﺑﻮﻳﺮﺍﺣﻤﺪ ﻭ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ
ناحیه 6 ﻛﺮﺩﺳﺘﺎﻥ، ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ ﻭ ﻫﻤﺪﺍﻥ
ناحیه 7 (ﺍﻳﻼﻡ، ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ
ناحیه 8 ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺭﺿﻮﻱ، ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺷﻤﺎﻟﻲ ﻭ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺟﻨﻮﺑﻲ
ناحیه 9 ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ، ﮔﻴﻼﻥ ﻭ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻥ

تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کلیک کنید.

نحوه محاسبه سهمیه در پذیرش رشته های کشوری

ظرفیت هر یک از رشته های کشوری پس از اختصاص سهمیه های مربوط به خانوده های محترم ایثارگران و شاهد محاسبه و نسبت شرکت کنندگان در هر یک از سهمیه های موجود به تمامی شرکت کنندگان تعیین می شود. البته پس از کسر سهمیه رزمندگان، ظرفیت باقیمانده به نسبت حدود %80 داوطلب بومی و 20 % داوطلب غیربومی تقسیم می گردد.

منظور از کلمه آزاد در توزیع ظرفیت، آن است که در این قسمت داوطلبان بدون در نظر گرفتن سهمیه و یا نوع استان بومی و صرفاً بر اساس تقدم نمره کل در زیر گروه پذیرش می شوند. در برخی از رشته ها مانند تمامی رشته های هنر در دوره روزانه به علت محدودیت ظرفیت پذیرش گزینش بومی اعمال نمی شود. در واقع نوع گزینش این قبیل رشته ها کشوری است و شرط ورود داوطلبان به گزینش کدرشته های انتخابی برای داوطلبان سهمیه شاهد و رزمنده، کسب 75 % حدنصاب گزینش آزاد می باشد.

بررسی تحصیل در دانشگاه پیام نور

داوطلبانی که قصد استفاده از معافیت تحصیلی دارند حداکثر زمان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کاردانی 5 سال و برای سایر داوطلبان حدودا 10 سال می باشد و برخلاف دانشگاه های دوره روزانه، شرکت در کلاس های پیام نور اختیاری است.

میزان شهریه پیام نور برای پذیرفته شدگان رشته های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه کم تر از دانشگاه های شبانه و همچنین دانشگاه آزاد است. دروس عملی در دانشگاه پیام نور به صورت حضوری و به طور معمول در پایان هفته تشکیل می شود پس اگر قصد ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور را دارید این نکات را مد نظر داشته باشید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دفترچه تکمیل ظرفیت آزاد کلیک کنید.

بررسی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

یکی از شرایطی که دانشگاه های شهید رجایی و فرهنگیان را از سایر دانشگاه ها متمایز می نماید، این است که این داوطلبان می توانند پس از فارغ التحصیلی در این دانشگاه به راحتی به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

البته برای پذیرفته شدگان پسر این دانشگاه معافیت از سربازی منظور خواهد شد. همچنین داوطلبانی که قبل از پذیرش در دانشگاه خدمت سربازی خود را به پایان رسانده باشند زمان خدمت سربازیشان به عنوان سابقه آن ها در سال های بعدی به حساب می آید.

بررسی تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی

داوطلبان پذیرفته شده در ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی در صورت قبولی در هریک از رشته ها، لازم است شهریه ثابت و متغیر را برای هر یک از واحدهای دانشگاهی را پرداخت نمایند البته از نظر شهریه، وام های دانشجویی برای پذیرفته شدگان در نظر گرفته شده است. 

اطلاعیه 

دانشگاه های پیام نور تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان ندارند.

بررسی تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان

تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان در واقع همانند تحصیل در دانشگاه های دولتی می باشد به همین دلیل شما می توانید از تمامی امکانات دانشگاه های دولتی استفاده نمایید اما تحصیل در این دانشگاه ها نیازمند پرداخت شهریه مخصوص دانشگاه پردیس خودگردان است که از شهریه دانشگاه های آزاد نیز بیشتر می باشد.

پردیس بین الملل ارس

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شهریه دانشگاه پردیس خودگردان کلیک کنید.

اما نکته قابل توجه اینکه با توجه به بین المللی بودن این دانشگاه ها، بسیاری از دروس آن ممکن است به زبان انگلیسی تدریس شوند و در کل می توان گفت نقش مهارت شما در زبان انگلیسی بسیار با اهمیت می باشد. بهتر است قبل از ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی در دانشگاه پردیس بین الملل بر روی زبان انگلیسی خود و افزایش این مهارت کار کنید.

بررسی پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی

  • آن دسته از داوطلبانی که دارای دیپلم نظام جدید می باشند در صورتی که مدرک خود را تا پایان شهریور ماه اخذ نمایند، می توانند برای ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی رشته های بدون کنکور اقدام نمایند. همچنین دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم نیز می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.
  • همچنین برای آن دسته از داوطلبانی که دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش دارند نیز در صورتی که دارای مدرک کاردانی باشند، امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی در رشته های بدون کنکور وجود خواهد داشت.

اطلاعیه

شرط ضروری برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری داشتن شرایط مربوط به استعدادهای درخشان و شرط اصلی برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه های شهریه پرداز داشتن معدل بالا می باشد.

آخرین اخبار مرتبط با ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی

عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در رشته های با آزمون

شورای سنجش و پذیرش دانشجویان از سال 1397 اعلام کرده است مرحله تکمیل‌ ظرفیت کنکور سراسری برگزار نمی شود و تکمیل ‌ظرفیت رشته های با آزمون کنکور حذف شده است بنابراین با توجه به اینکه آخرین مرحله برگزاری تکمیل ظرفیت مربوط به سال 96 است و از سال 97 تکمیل ظرفیت کنکور سراسری حذف شده است پس پیش بینی می کنیم تکمیل ظرفیت در کنکور سال ۱۴۰۳ برگزار نشود.

اطلاعیه

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان هر سال برگزار می شود.

244 هزار صندلی خالی دانشگاه ها در پذیرش بدون کنکور

با وجود اینکه متقاضیان می‌توانند ۱۰۰ کدرشته را انتخاب کنند اما این ظرفیت طرفدار چندانی ندارد و  تنها حدود ۱۳ درصد از ظرفیت پذیرش تاکنون نسبت به ثبت نام در این رشته ها اقدام کرده اند. از این میزان ظرفیت ۴ هزار و ۵۱۰ نفر به دوره روزانه، ۳ هزار و ۵۳۸ نفر به دوره نوبت دوم (شبانه) و پردیس خودگردان، ۸۱ هزار و ۵۰۵ نفر به دوره های پیام نور و ۱۵۵ هزار و ۱۸۷ نفر به دوره های غیرانتفاعی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اختصاص دارد.

به این ترتیب از ظرفیت ۲۴۴ هزار و ۷۴۰ نفری پذیرش بدون کنکور تنها ۲ درصد ظرفیت به دوره روزانه (رایگان) اختصاص دارد و ۹۸ درصد به دانشگاه هایی اختصاص دارد که شهریه پرداز هستند.

صندلی خالی دانشگاه ها در پذیرش بدون کنکور

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کارنامه سبز کنکور کلیک کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی پرداختیم و در ابتدا نحوه ثبت نام، مدارک لازم ، شرایط و ضوابط ثبت نام تکمیل ظرفیت را بیان کردیم. سپس میزان تاثیر سوابق تحصیلی و نحوه پذیرش در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها بر این اساس را شرح دادیم و پس از آن نحوه تقسیم رشته ها بر اساس کشوری یا بومی بودن را معرفی کرده و سهمیه هر کدام را توضیح دادیم. در آخر نیز تحصیل در دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی، فرهنگیان و پردیس خودگردان را بررسی کردیم.
اما نکته مهم این که شورای سنجش و پذیرش دانشجویان از سال 1397 اعلام کرده است مرحله تکمیل‌ ظرفیت کنکور سراسری برگزار نمی شود و تکمیل ‌ظرفیت رشته های با آزمون کنکور حذف شده است بنابراین با توجه به اینکه آخرین مرحله برگزاری تکمیل ظرفیت مربوط به سال 96 است و از سال 97 تکمیل ظرفیت کنکور سراسری حذف شده است پس پیش بینی می کنیم تکمیل ظرفیت در کنکور سال ۱۴۰۳ برگزار نشود.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد اما شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

برای دانلود فایلPDF مقاله کلیک کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور در چه سایتی امکان پذیر می باشد؟

ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور در سایت sanjesh.org قابل مشاهده است.

شرط لازم برای پذیرش در دانشگاه سراسری با سوابق تحصیلی چیست؟

از سال 97 بر اساس مصوبات وزارت علوم، تکمیل ظرفیت کنکور سراسری رشته های با آزمون حذف شده است و شرط ضروری برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری داشتن شرایط مربوط به استعدادهای درخشان و معدل بالا می باشد.

آیا دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم که مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ندارند اجازه ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت را خواهند داشت؟

خیر دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم بدون مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی اجازه ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت را ندارند.

نظرات

100 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo لونا گفت:

    سلام
    ثبت نام تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ازاد چه زمانی شروع میشه؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمالا اواخر دی ماه ثبت نام میسر گردد

  2. Avatar photo Birdy گفت:

    سلام تکمیل ظرفیت 1402 بهمن شانس قبولی در دانشگاه روزانه قم هست؟
    میشه شماره تماستون رو بدین برای مشاوره؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوره ی روزانه تکمیل ظرفیت اعلام نمیکند. 9099075307

  3. Avatar photo علی گفت:

    نتایج کی میاد
    تکمیل ظرفیت

    1. Avatar photo مشاور براتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      دوست عزیز دررابطه با اعلام نتایج دانشگاه وردی بهمن ماه صرفا براساس سوابق تحصیلی هنوز نتایج در سایت مرجع اعلام نشده است .

    2. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر
      نتایج تکمیل ظرفیت ها به زودی منتشر خواهد شد

  4. Avatar photo آیلین گفت:

    سلام وقت بخیرنتایج تکمیل ظرفیت کی اعلام میشود؟؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      احتمالا تا آخر این هفته

  5. Avatar photo علی گفت:

    سلام وقت بخیر نتایج تکمیل ظرفیت چندم مشخص میشه؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام دوست عزیز
      زمان ثبت نام دانشگاه ازاد براساس سوابق تحصیلی به اتمام رسیده است.

  6. Avatar photo حامد گفت:

    سلام.باتوجه به زمان گذرشده،امکان برگزاری تکمیل ظرفیت فرهنگیان برای سایراستانها هست؟سپاس

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز، دانشگاه فرهنگیان تکمیل ظرفیت اعلام نمیکند.

  7. Avatar photo رها گفت:

    سلام نتایج با سوابق تحصیلی چند هفته بعد از ثبت نام مشخص میشه؟؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      نتایج هفته سوم دی ماه اعلام خواهد شد . جهت بررسی بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

      1. Avatar photo Birdy گفت:

        سلام سال 1402 تکمیل ظرفیت دانشگاه روزانه نداریم؟
        اگه داریم چجوری انتخاب رشته کنیم

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          در حال حاضر زمان ثبت نام دوره های تکمیل ظرفیت برای رشته های بدون کنکور اعلام نشده است در صورت داشتن مدرک دیپلم مورد تایید وزارت آموزش و پرورش می توانید ثبت نام کنید

  8. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چندم شروع میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در اواخر اذرماه هست.

  9. Avatar photo هانیه گفت:

    سلام ثبت نام با سوابق تحصیلی کی شروع میشه؟

    1. Avatar photo مشاور بهروزی گفت:

      سلام روزتون بخیر زمان ثبت نام بدون کنکور اواخر اذرو اوایل دی است

      1. Avatar photo Ala گفت:

        باسلام تا کی باید متتظر دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی موند؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت به خیر
          تکمیل ظرفیت هرساله نیست و بستگی به پذیرش دانشگاه ها دارد.

          1. Avatar photo Ala گفت:

            حتی دانشگاه های غیر انتفاعی؟

          2. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

            برای دانشگاه های غیر انتفاعی هم میتوان اقدام نمود که هنوز دفترچه مربوطه ارسال نشده.

        2. Avatar photo rahdar گفت:

          سلام وقت بخیر
          فعلا باید منتظر بمانید تا اطلاع رسانی شود . تاریخ دقیقی در نظر گرفته نشده است

  10. Avatar photo مریم گفت:

    سلام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی فنی و حرفه ای با سوابق تحصیلی کی میاد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      وقت بخیر باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش باشیم

  11. Avatar photo مهدیه گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا میتوان بر اساس سوابق تحصیلی در نیمه دوم (بهمن ماه) دانشگاه دولتی را انتخاب کرد؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بله برا اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

    2. Avatar photo مشاور براتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیرر.البته بعضی از رشته ها که خیلی پرمتقاضی نیستند براساس سوابق تحصیلی ارائه میشودولی تازمانیکه دفترچه کنکور سراسری براساس سوابق تحصیلی منتشر نشودقطعی نمیشودگفت که چه رشته هایی ارائه میشود وبالعکس.

  12. Avatar photo Ala گفت:

    ثبت نام بهمن رشته های بدون آزمون امسال برگزار میشه؟

    1. Avatar photo مشاور بهروزی گفت:

      سلام روزتون بخیر بله جهت اطلاع از شرایط ان تماس حاصل فرمایید

  13. Avatar photo Saina گفت:

    سلام وقتتون بخیر. تکمیل ظرفیت دانشگاه های غیر انتفاعی امسال کی آغار میشه ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      تکمیل ظرفیت هر ساله نیست و بستگی به شرایط پذیرش دانشگاه ها دارد.

  14. Avatar photo صفورا گفت:

    سلام وقت بخیرمن الان دوره روازنه قبول شدم ودردانشکده وابسته درس میخونم ولی روزانه اس ومن هیچ شهریه ای نمیدم میخاستم بدونم اگه تکمیل ظرفیت امسال ارائه بشه ومن بخام شرکت کنم نیازب انصراف ازدانشگاه داره یابرای ثبت نام نیازی نیس اگه قبول شم بعدانصراف بدم .؟واینکه اگه من قبول بشم روزانه درتکمیل طرفیت نیازی ب پرداخت شهریه نیس برای بهمن ماه؟واینکه اگه درتکنیل ظرفیت شرکت کنم ورشته دلخواهموقبول نشم یه رشتع دیگع قبل بشم تکلیف رشته فعلیم چی میشه؟من اگه تکمیل طرفیت همون رشته ای ک الان دارم تحصیل میکنم قبول بشم میتونم درساموباهاش تطبیق بدم چون ترم اولم وبهمن میشم ترم دوم یانه بایدانصراف بدم ازدانشگاه وازاول بخونم.؟ودراخراگه من تکمیل طرفیت قبول بشم چون این رشتع فعلیم روزانه اس من انصراف بدم وبرم تکمیل ظرفیت روزانه ک قبول شده باشم مشکلی ک پیش نمیادمثلااینکه بگن بایدشهریه بدم یااینکه نمیتونم ازروزانه انصراف بدم ورشته ای دیگع روروزانه دردانشگاه دیگه بخونم؟

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی بعد از قبولی باید انصراف بدین.بستگی به دانشگاهی داره که قبول میشین.مشکلی به وجود نمیاد.
      جهت بررسی دقیق تر با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرین.

  15. Avatar photo فریبا گفت:

    لطفا کمکم کنید، عجله دارم
    سلام من دیپلم رشته کامپیوتر سال ۹۹_۹۸ رو دارم. الان میخوام برای کنکور کاردانی سال ۱۴۰۱ ثبت نام کنم کد سوابق تحصیلی میخواد الان نمیتونم کد سوابق تحصیلی رو بگیرم چکار کنم مگه کد سوابق تحصیلی برای رشته های نظری نبود، حتی کنکور سال ۹۹ شرکت کردم، قبول شدم و انصراف دادم الان چیکار کنم سامانه دیگه ای هم هست برای انصرافی ها چون هر دو سایت https://sahat.medu.ir/ و https://dipcode.medu.ir/ مینویسه شماره همراه شما مغایرت نداره درصورتی که مدرک دارم که همون شماره رو به مدرسه دادم. کمکم کنید

    1. Avatar photo mansuri گفت:

      سلام وقت بخیر در صورتی که دانش اموز نظام 6-3-3 هستید و تیک مربوطه را درست میزنید نیازی به وارد کردن کد سوابق تحصیلی نمی باشد .در صورت نیاز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
  • شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

    تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ + رتبه قبولی و رشته محل ها

    شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد. مطابق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کنکور شرکت نموده اند و در هنگام اعلام نتایج نهایی کنکور موفق به پذیرش در انتخاب رشته کنکور نشده‌اند، می‌توانند با...
  • مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد 1403 + اعتبار،شهریه و مزایا

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد از راه‌های مختلفی باید مورد بررسی قرار گیرد. هدف بسیاری از داوطلبان از مقایسه این لیست این است که آیا دانشگاه پیام نور خوبه یا آزاد؟ همچنین بسیاری از متقاضیانی که می‌خواهند در یکی...
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ + لینک دانلود | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نوبت اول و دوم سال 1403 منتشر شد. بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل کنکور سراسری به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری مربوط بوده و داوطلبان می‌بایست برای انجام انتخاب...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)