ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی ۱۴۰۲ + شرایط و نحوه ثبت نام

لید مقاله
تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای مقطع کاردانی به کارشناسی در رشته‌های با ظرفیت خالی برگزار می‎‌گردد. این تکمیل ظرفیت هر ساله پس از اعلام نتایج و مشخص شدن تعداد افراد پذیرفته شده صورت می‌گیرد. در این ثبت نام تنها سوابق تحصیلی هر فرد در نظر گرفته شده و مطابق با شرایط اعلام شده می‌باشد.

رشته‌های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی، برای پذیرش در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در گروه رشته‌های صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی ارائه می‌گردد. توجه داشته باشید که مدت ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی محدود بوده و علاوه بر این هر گونه اشتباه در فرایند ثبت نام می‌تواند منجر به عدم تایید نام نویسی شما شود. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم تا برای ثبت نام راحت‌تر با برقراری تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ از طریق تلفن ثابت ضمن دریافت مشاوره ثبت نام خود را به مشاورین ایران تحصیل بسپارید.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

دانشگاه علمی کاربردی هر سال دو بار مانند دانشگاه‌های دیگر در دو ورودی مهر و بهمن ماه برای تکمیل ظرفیت خود اقدام به نام نویسی می‌نماید. این ثبت نام بدون آزمون بوده و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب می‌باشد.

معمولا ثبت نام بهمن ماه به عنوان تکمیل ظرفیت بوده و رشته‌های که در ورودی مهر ظرفیت خالی داشته باشند برای ورودی بهمن نام نویسی می‌شود. اگر داوطلب موفق به ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی در نوبت مهر و بهمن نشده باشد، این فرصت را دارد که در زمان تکمیل ظرفیت این دانشگاه  اقدام کند. تاریخ دقیق ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی به زودی از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعیه

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402  هنوز اعلام نشده است. به محض انتشار تاریخ نام نویسی این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و مراحل ثبت نام شما عزیزان می‌توانید اطلاعیه‌های اعلام شده از سوی سنجش را در دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی مطالعه نمایید. به محض انتشار این دفترچه لینک آن در این قسمت مقاله فعال خواهد شد.

دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402
لینک دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی کاردانی 1402 به محض انتشار فعال می گردد.
لینک دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی کارشناسی 1402 به محض انتشار فعال می گردد.

در سال گذشته زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی از اوایل آذر تا پابان آذر بوده است. در سال جاری هنوز زمان دقیق تکمیل ظرفیت اعلام نشده است. اما داوطلبان می‌‎بایست برای نام نویسی از زمان دقیقی که سازمان سنجش کشور، مجری وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کند، مطلع شوند تا از ثبت نام جا نمانند.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی بهمن دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ در سال‌های گذشته به صورت حضوری صورت می‌گرفت و فرد داوطلب باید برای ثبت نام به دانشگاه علمی کاربردی مراجعه و مراحل ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام می‌داد. اما در طی چند سال اخیر دیگر ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی ورودی مهر و بهمن کاملا به صورت اینترنتی بوده و فرد متقاضی باید در زمان اعلام شده از طریق سازمان سنجش اقدام به ثبت نام نماید تا بتواند در رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور ادامه تحصیل دهد.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

مراحل ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی ورودی مهر و بهمن به صورت زیر می‌باشد:

✅ ابتدا باید وارد سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org شده و دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی را دانلود و به طور دقیق و کامل مطالعه نمایید.

✅ سپس پس از مطالعه باید اقدام به ثبت نام کرده و در ابتدا کارت اعتباری ثبت نام را خریده و شماره سریال ثبت نام خود را یادداشت نمایید.

✅ مرحله بعدی باید مجدد وارد صفحه اول شده و سریال کارت را وارد کرده و وارد مرحله ثبت نام شوید.

✅ در این مرحله باید تمامی اطلاعات خواسته شده را دقیق و بدون غلط وارد نمایید و در نهایت فرم ثبت نام انجام شده خود را پرینت بگیرید.

✅ در آخر باید به دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و فرم پرینت شده خود را ارائه نمایید.

 

بنر کال تو اکشن

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی مانند شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری به دو دسته عمومی و اختصاصی دسته بندی می‌شود. شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی بهمن و مهر ماه مشابه هم است و تنها در برخی از مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته متفاوت می‌باشد. از مهم ترین شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

شرایط عمومی ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 1402

شرایط عمومی برای ثبت نام و تکمیل کلیه دانشگاه‌های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی یکسان است. بنابراین در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

شرایط عمومی ثبت نام تکمیل ظرفیت  علمی کاربردی
تابع دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد قبول
فرد باید تابعیت ایرانی داشته باشد.
هیچ گونه سو پیشینه کیفری و اخلاقی مورد قبول نیست.
توانایی جسمانی و روانی با توجه به رشته مورد نظر
تابع قوانینی که دانشگاه وضع کرده است.
آقایان وضعیت نظام وظیفه شان باید مشخص شده باشد و مشکلی در آن نباشد.

شرایط اختصاصی ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی ۱۴۰۲

به غیر از شرایط عمومی ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی، شرایط اختصاصی وجود دارد که معمولا هر دانشگاه با توجه به قوانین و ضوابط درون چهارچوب آموزشی، آن را پیش از ثبت نام و تکمیل ظرفیت در سایت قرار می‌دهد. به همین منظور برای آشنایی متقاضیان گرامی قصد داریم به شرایط اختصاصی تکمیل ظرفیت علمی کاربردی بپردازیم:

شرایط اختصاصی ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی
داشتن مدرک دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم برای ثبت نام کاردانی الزامی است.
برای ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته مدرک کاردانی الزامی می باشد و فرد باید در زمان ثبت نام آن را ارائه نماید.
افراد شاغل و کارمند برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت  علمی کاربردی باید از محل خدمت خود مدرک معتبر ارائه نمایند.
افرادی که در کارشناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شده باشند، می توانند مجدد در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته های دیگر تحصیل نمایند.
اگر فرد داوطلب دارای مدرک کارشناسی پیوسته، ارشد و یا دکتری باشد می تواند برای تکمیل ظرفیت  ثبت نام نماید.
به تشخیص و صلاح دید دانشگاه برخی را آزمون های پایان ترم به صورت سراسری و متمرکز برگزار می گردد.
اگر داوطلبی در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده باشد و در تکمیل ظرفیت تیز شرکت نماید، قبولی اول وی حذف شده و با او بر اساس قوانین انتقالی برخورد می گردد.
هر داوطلب تنها مجاز به انتخاب یک رشته است، و اگر دو رشته را انتخاب نماید به صورت خودکار یکی از دو رشته حذف شده و فرد اجازه اعتراض نخواهد داشت.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

مدارک مورد نیاز ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1402

یکی از مهم‌ترین ارکان در روند ثبت نام و فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی، مدارک است. متقاضیان به این نکته توجه داشته باشند که بدون بارگذاری مدارک امکان نام نویسی وجود نخواهد داشت. پس برای ثبت نام تکمیل ظرفیت  مهر و بهمن، لازم است مدارکی را ارائه نمایید که این مدارک شامل موارد زیر است:

مدارک مورد نیاز ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی
6 عدد عکس گرفته شده در سال جاری به صورت پرسنلی با پشت زمینه سفید
اصل شناسنامه و یک نسخه کپی آن برای ثبت نام الزامی می باشد.
زمان ثبت نام فرد داوطلب باید کارت ملی و یک نسخه کپی آن را ارائه نماید.
دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید با یک نسخه کپی آن
اگر گواهینامه پایان تحصیلات فرد هنوز صادر نشده باشد باید اصل فرم تاییدیه معدل را ارائه نماید.
افراد شاغل برای ثبت نام باید گواهی اشتغال به کار خود را به همراه فیش حقوقی و آخرین حکم کارگزینی و یا قرار داد کار خود را ارائه نماید.
وضعیت نظام وظیفه آقایان باید مشخص شده باشد و منع قانونی نداشته باشد و فرد متقاضی باید مدرکی بر این دلایل ارائه نماید.

برای اطلاع از شرایط ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

داوطلبانی که برای تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کرده اند، بی صبرانه منتظر دریافت نتایج هستند. باید بگوییم زمان اعلام نتایج علمی کاربردی بهمن از سوی دانشگاه علمی کاربردی اعلام خواهد شد.

معمولا نتایج تکمیل ظرفیت این دانشگاه در بهمن منتشر می شود و داطلبان می تواند پس از اعلام نتایج برای ثبت نام نهایی خود اقدام کرده و مدارک را به شکل حضوری تحویل دهند.

اخبار پیرامون دانشگاه علمی کاربردی

تکمیل ظرفیت برای کارشناسی های دانشگاه علمی کاربردی اجرا شد
دکتر عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام و انتخاب رشته برای ظرفیت‌های خالی مانده در رشته‌های تحصیلی دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در نوبت بهمن ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.
اخبار پیرامون دانشگاه علمی کاربردی

در آخرین خبر از خبرگزاری مهر در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، دکتر حسین بلندی بیان کرد که تنظیم برنامه‌‌های تحصیلی در دانشگاه با همکاری افراد متخصص با شناسایی بازار کار در فرآیندی مشخص به برنامه تحصیلی تبدیل می‌شود.

در ادامه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به شکلی است که این دانشگاه نه تنها در کنار علم و صنعت بلکه این بخشی از جامعه صنعتی به حساب می‌آید. در این دوره تلاش کردیم تا با طراحی الگوی جدید، ارتباط با صنایع از طریق تعهد در دانشگاه علمی کاربردی بیشتر از قبل شود.

کال تو اکشن تماس

خلاصه مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش می‌باشد که افراد داوطلب دانشگاه‌های علمی کاربردی که موفق به ثبت نام در بازه اعلام شده نشدند و یا در رشته مورد علاقه خود پذیرفته نشده باشند، می‌توانند در این بازه ثبت نام نمایند. توجه بفرمایید در بازه تکمیل ظرفیت تنها رشته‌هایی که دارای ظرفیت خالی هستند، ارائه می‌گردند.

ما در این مقاله هر آنچه باید در مورد تکمیل ظرفیت علمی کاربردی بدانید را برای شما شرح دادیم. اگر پس از مطالعه دقیق، دچار سوال یا ابهامی شدید، می‌توانید با کارشناسان ما با شماره 9099075307 تماس گرفته و یا در زیر همین مقاله کامنت بگذارید. ما در اولین فرصت پاسخگو شما عزیزان می‌باشیم.

برای دانلود pdf مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی کلیک کنید.

5/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ چه زمانی آغاز می‌شود؟

زمان دقیق ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی به دو صورت عمومی و اختصاصی در این مقاله بیان شده است.

تکمیل ظرفیت علمی کاربردی از طریق چه سایتی انجام می شود؟

داوطلبان به منظور ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی ۱۴۰۲ + شرایط و نحوه ثبت نام»

  1. Avatar photo پارسا گفت:

    سلام من میخوام ورودی بهمن 402 ثبت نام کنم علمی کاربردی
    ولی امسال اصن باز نشده تکمیل ظرفیت و هیچ اطلاعی ندادن
    دوستام که بهمن رفتن میگن بیست بهمن کلاس ها برگذار میشه
    الان یازده بهمن هنوز ثبت نام باز نشده
    الان ی متن تو سایت سنجش اومده:: ثبت‌ نام مرحله تمدید پذیرش دوره مهندسی فناوری و كارشناسی حرفه‌ای(ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی- كاربردی بهمن ماه سال 1402

    این همون تکمیل ظرفیت باید تو این ثبت نام کنیم

    تورو خدا راهنمایی کنید ن سنجش جواب درست میده ن علمی کاربردی
    امکان داره برگزار نشه اصلا؟

    من نباید جا بمونم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر در حال حاضر سامانه باز هست

  2. Avatar photo پروانه گفت:

    آیا حضوردرکلاسهای دانشگاه علمی کاربردی اجباری است ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به استاد دارد

  3. Avatar photo نفس گفت:

    سلام وقت بخیر
    کسایی که با تکمیل ظرفیت از ورودی بهمن ماه برن علم کاربردی،چه تفاوتی دارن با ورودی های مهرماه؟
    منظور قراره ورودی های بهمن ماه با ورودی های مهر تو یک کلاس باشن؟
    چون بچه های مهر از لحاظ درسی جلوتر افتادن برای همین خواستم بپرسم شرایطش چجوریه؟ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      این 2 باهم فرق میکند وشما با کسایی که ورودی بهمن ماه بودند هم کلاس خواهید شد دانشگاه با مدرسه فرق میکند

  4. Avatar photo مرضیه گفت:

    سلام احتمال اینکه کسی توی تکمیل ظرفیت تو دانشگاه علمی کاربردی قبول شه چقدره؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      علمی کاربردی در پذیرش دانشجو سخت گیر نیست

  5. Avatar photo نسترن گفت:

    سلام. توی تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی حدودا چند نفر اضافه میگیره؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      پذیرش دانشجو در علمی کاربردی سختگیرانه نیست

  6. Avatar photo نیما گفت:

    من دیپلم فنی حرفه‌ای دارم
    میخواهم از بهمن ماه در رشته ماشین ابزار یا طراحی صنعتی در دانشگاه آزاد یا علمی کاربردی بدون کنکور درس بخوانم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به شرایط شما این امر امکان پذیر میباشد جهت اطلاع از شرایط و واحد های ارائه دهنده رشته های مذکور با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

    رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور + بهمن 1402 | sanjesh

    لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی دوبار در سال اعلام می‌گردد. معمولا رشته‌ها به چهار گروه صنعت، مدیریت، کشاورزی و هنر و فرهنگ دسته‌بندی می‌شود و پس از تایید وزارت علوم کشور اعلام می‌شوند؛ بنابراین شما قبل از انتخاب رشته...
  • ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی

    ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی 1402 | ایران تحصیل

    ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی از طریق سامانه جامع این دانشگاه امکان پذیر است.  بسیاری از افراد به دلایل مختلف همچون ازدواج، فوت پدر یا مادر و غیره تصمیم میگیرند محل زندگی خود را تغییر دهند که این...
  • سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

    سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی + ورود edu.uast.ac.ir

    سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی با هدف سهولت امر دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی شده است که دانشجویان زیادی به خصوص دانشجویان جدید الورود هنگام کار با این سامانه دچار مشکلات زیادی می‌شوند. از آنجا این سامانه جایگزین...
  • ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

    سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 + رشته ها | sanjesh

    دانشگاه علمی کاربردی یکی از برترین مراکز علمی آموزشی ایران است که بیش از هزار واحد آموزشی در سراسر کشور دارد که به دو صورت بدون کنکور در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه علمی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)