ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۸ آذر ۱۴۰۲
تاثیر معدل در کنکور 99
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بر طبق آخرین اخبار تاثیر معدل در کنکور تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ با توجه به مصوبات جدید سازمان سنجش آموزش کشور مشخص شد. پس از روی کار آمدن سیستم نظام جدید و ایجاد تغییراتی در نحوه برگزاری کنکور تاثیر معدل یازدهم در کنکور به اطلاع داوطلبان و متقاضیان شرکت در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها رسید.

تاثیر مثبت معدل در کنکور از جمله موضوعات مهمی است که در طی دو سال گذشته تاکنون استرس و نگرانی زیادی را به دانش آموزان و داوطلبان وارد کرده است.تاثیر معدل نظام قدیم در کنکور برای هر کدام از پنج گروه آزمایشی زبان، هنر، انسانی، تجربی و ریاضی به شکل مثبت برای هر کدام از داوطلبان اعمال می گردد.

میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری

باید عرض کنیم که ظرفیت در نظر گرفته شده برای پذیرش و جذب دانشجویان بر طبق سوابق تحصیلی آن ها برابر با 85 درصد تعیین شده است.

تاثیر معدل برای این دسته از افراد صددرصد در نظر گرفته شده است.

ولی کسانی که مدرک دیپلم خود را در گروه های آزمایشی علوم و معارف اسلامی، انسانی، تجربی و ریاضی از سال 1384 شمسی به بعد دریافت کرده اند و امتحانات یک یا تعدادی از دروس سال سوم آن ها به شکل نهایی بوده است تاثیر معدل در کنکور (معدل کتبی) شامل حال آن ها نیز می شود.

بر طبق طرح تصویبی در سال 1394 هم شاهد تاثیر مثبت معدل در کنکور بودیم هم تاثیر منفی که چندان برای داوطلبان خوشایند هم نبود.

اما خوشبختانه، بنا به تصمیم مسئولین این اثر مننفی از سال 1395 لغو شد و فقط اثر قطعی معدل را در کنکور برای داوطلبان داریم.

با این اوصاف. دیگر داوطلبان دارای معدل پایین نگرانی بابت تاثیر معدل در کنکور نیستند. چرا که، بر طبق آخرین اخبار تاثیر معدل در کنکور تاثیر معدل یازدهم در کنکور به شکل مثبت اعمال می شود و علاوه بر این داوطلبان میتوانند برای ترمیم معدل خود نیز اقدام کنند.

باید عرض کنیم که، دیگر شاهد تاثیر مثبت 5 درصدی نمرات امتحانات نهایی مقطع پیش دانشگاهی داوطلبان و تاثیر مثبت 25 درصدی سوابق تحصیلی سال سوم دبیرستان برای متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری هستیم.

آخرین اخبار تاثیر مثبت معدل در کنکور

افراد مشمول تاثیر مثبت 5 درصدی چه کسانی هستند؟

با توضیحات بالا حتماً این سوال برایتان پیش آمده که خب تاثیر مثبت 85 درصدی شامل حال چه کسانی می شود؟

در جواب به این سوال اولاً باید عرض کنیم که این تاثیر 5 درصدی معدل تنها به شرطی شامل حال دانش آموز می شود که یک یا چند درس از درس های مقطع پیش دانشگاهی خود را به شکل کشوری و یا همان نهایی پاس کرده باشند.

در این صورت است که می توانند چشم امید به داشتن تاثیر معدل در کنکور خود داشته باشند. اما صبر کنید. یک سوال دیگر هم در اینجا مطرح می شود.

آن هم این که، آیا این موضوع شامل همه داوطلبان می شود؟ یعنی تفاوتی ندارد که فرد چه زمانی مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده باشد؟

برای پیدا کردن جواب این سوال مهم می توانید با مشاوران خبره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برای افزایش معدل خود در سال سوم متوسطه با مشاوری خبره در این زمینه مشورت کنید.

افراد مشمول تاثیر مثبت 25  درصدی چه کسانی هستند؟

در مورد این که تاثیر مثبت 25 درصدی شامل حال چه افرادی می شود باید خدمتتان عرض کنیم که، این تاثیر 25 درصدی مختص کسانی است که یک یا چند مورد از امتحاناتشان در مقطع سوم متوسطه به صورت کشوری یا همان نهایی برگزار شده باشد.

حال باید دید این تاثیر مثبت 25 درصدی شامل تمامی دانش آموزان می شود یا فقط کسانی می توانند از این فرصت استفاده کنند که مدرک دیپلم خود را در طی سال های خاصی دریافت کرده اند؟

اگر شما هم جزء کنکوری های سال آینده هستید و نیاز به کسب اطلاعاتی در این مورد دارید می توانید با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

آیا چیزی در مورد تاثیر معدل برای دیپلمه های غیرمرتبط می دانید؟

شماری از داوطلبان کنکور سراسری مایل به شرکت در کنکور سراسری در رشته ای به جز رشته دیپلم خود را دارند. به طور مثال، فردی با مدرک دیپلم انسانی قصد شرکت در کنکور ریاضی فیزیک را دارد.

حال آن که، این سوال در ذهن ایجاد می شود که آیا تاثیر معدل در کنکور شامل دیپلمه های غیرمرتبط هم می شود یا خیر؟ اگر این طور است چند درصد؟

این ها سوالاتی است که جواب آن ها را می توانید از مشاورانی خبره و باتجربه بپرسید.

 

 

تاثیر مثبت معدل در کنکور

تاثیر معدل برای دیپلمه های رشته های فنی حرفه ای چگونه است؟

آیا شما جز داوطلبان کنکور فنی حرفه یا هستید؟ آیا می خواهید بدانید تاثیر معدل در کنکور شامل حال شما عزیزان می شود یا خیر؟

در صورت اعمال این اثر مثبت است یا منفی؟ در صورت داشتن تاثیر مثبت چقدر است؟ جواب این سوالات را می توانید در جلسه مشاوره تلفنی و یا حضوری از مشاوری باتجربه و متخصص بپرسید.

 

 

نحوه اعمال تاثیر مثبت معدل در کنکور

در اینجا ممکن است این سوال برای شما داوطلبان عزیز مطرح شود که این تاثیر معدل کتبی چه دروسی را شامل می شود؟ آیا این دروس از مجموع دروس اختصاصی و عمومی تشکیل می شود و یا تنها یکی از آن در نظر گرفته می شود؟

این ها سوالاتی است که مسلماً هر داوطلب کنکوری باید از آن ها اطلاع پیدا کند. اگر شما هم به دنبال جوابی درست و دقیق برای این قبیل از سوالات هستید هیچ کس به جز یک مشاور تحصیلی خوب و متبحر نمی تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

 

دانش آموز سال سوم به فکر افزایش معدل خود باشید!!!

شما هم جزء هزاران و شاید هم میلیون ها دانش آموز سال سوم در رشته های مختلف هستید؟ آیا از تاثیر مثبت معدل در کنکور اطلاعی دارید؟ آیا می دانید در صورت بالا بودن معدل کتبی دیپلم می توانید رتبه خود را به میزان زیادی پایین بیاورید؟

پس از همین الان به فکر راهی برای افزایش معدل خود باشید و وقت را هدر ندهید. این موضوع می تواند در آینده شما را به قبولی در رشته و دانشگاهی عالی و سطح بالا برساند.

پس آستین هایتان را بالا بزنید و به کمک یک مشاور مسیر را با تمام قوا جلو بروید.

یک مشاور می تواند به شما در داشتن برنامه ریزی درسی درست و دقیق برای افزایش معدل سال سوم شما و پیشرفت در درس خواندن به شما کمک کند.

همواره به یاد داشته باشید که به قول معروف کار نشد ندارد و فقط کافیست کمی اراده و پشتکار به خرج دهید تا بتوانید قله های پیشرفت و ترقی را بالا بروید و به جایگاه مورد نظر خود برسید.

 

 

چگونه نمرات خود را برای تاثیر مثبت معدل در کنکور بالا ببریم؟

اگر شما هم به هر دلیل نتوانسته اید معدل لازم را برای تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ کسب کنید نگران نباشید. شما می توانید به کمک طرح ترمیم معدل نمره یا نمرات خود را بالا ببرید.

اما در ابتدا باید شرایط و نحوه شرکت در طرح ترمیم معدل را بدانید. برای اطلاع دقیق از این موضوع و دانستن جزء به جزء ضوابط و قوانین و شیوه شرکت در این طرح بهتر است از کمک یک مشاور تحصیلی استفاده کنید.

 

 

مطالب مرتبط

برای کنکور 99 از کجا شروع کنم؟ 

موارد ممنوعیت شرکت در کنکور 99 

اعلام نتایج کنکور 99 

دانلود سوالات عمومی کنکور 99 همراه با پاسخنامه تشریحی

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

من در سال 83 فارغ التحصیل شده ام آیا تاثیر معدل در کنکور شامل حال من هم می شود؟

تاثیر معدل در کنکور از سال 1384 قطعی شده است و فارغ التحصیلان سال 84 به بعد مشمول این طرح نمی گردند.

تاثیر معدل برای کنکور 99 چه میزانی است؟

تاثیر مثبت معدل در کنکور برای کلیه داوطلبان و شرکت کنندگان آزمون سراسری 98 به صورت 30 درصد است. 

آیا تاثیر معدل نظام قدیم در کنکور نیز شامل حال داوطلبان این گروه نیز می شود؟ 

بله. طرح تاثیر معدل در کنکور برای تمامی داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم اجرایی است.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تمدید ثبت نام کنکور

    تمدید ثبت نام کنکور 1403 + آخرین فرصت

    تمدید ثبت نام کنکور 1403 یکی از مهم ترین دغدغه افرادی است که به هر دلیلی از نام نویسی در آزمون مورد نظر خود خود جا مانده اند. سازمان سنجش آموزش کشور در هر سال بازه زمانی مشخصی را برای...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور