ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بودجه بندی عربی کنکور 1400

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
بودجه بندی عربی کنکور ۱۴۰۰
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

درس عربی یکی از دروس عمومی برای تمامی رشته هاست. بودجه بندی عربی کنکور تقریبا برای تمامی دروس یکسان است. اگر مباحث و دروس مهم عربی کنکور برای بالای ۹۰٪ را به خوبی بدانید، می توانید درصد بالایی داشته باشید. نحوه مطالعه دروس مهم عربی کنکور از جمله مسائل بسیار مهم می باشد. در ادامه علاوه بر اشاره به بودجه بندی قواعد عربی کنکور و همچنین مباحث مهم عربی کنکور نظام قدیم و نظام جدید ، در رابطه با نحوه مطالعه درس عربی نیز برای شما ارائه مطلب خواهی نمود.

 

 

برای دریافت بودجه بندی عربی کنکور ۱۴۰۰ – برنامه ریزی کنکور ، اطلاع از تکنیک های تست زنی و همچنین دریافت مشاوره با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

جدول بودجه بندی عربی کنکور ۱۴۰۳

 

جدول بودجه بندی عربی کنکور

جدول بودجه بندی عربی کنکور

 

چه بخواهیم و چه نخواهیم، نفرات برتر کنکور، تعیین کننده تراز هستند. اگر بخواهید درصدهای بالایی را در کنکور تجربه کنید شاید لازم است به راهی که آن ها رفته اند نکاهی بیندازید و با بررسی دقیق متوجه این مسئله شوید که آنها چگونه موفق به درصدهای بالا در این دروس شده اند، اگر بخواهیم به یک از نکات مهم در این زمنیه اشاره نماییم، اطلاع از مباحث و دروس مهم عربی کنکور برای بالای ۹۰٪ می باشد. بنابراین بدون اینکه مباحث مهم را بشناسید، شاید قبولی شما و همچنین داشتن درصد بالا بسیار سخت خواهد بود.

 

بودجه بندی عربی کنکور (نظام قدیم)
مبحث ۹۸ ۹۷ ۹۶ ۹۵ ۹۴
ترجمه و تعریب ۸ ۸ ۸ ۸ ۸
درک مطلب ۴ ۴ ۴ ۴ ۴
حرکت گذاری ۲ ۲ ۲ ۲ ۲
تحلیل صرفی ۳ ۳ ۳ ۳ ۳
قواعد ۸ ۸ ۸ ۸ ۸

 

بودجه بندی عربی کنکور (نظام جدید)

مبحث ۹۸
ترجمه و مفاهیم ۱۰
مفهوم لغات ۱
درک مطلب ۴
تحلیل صرفی ۳
حرکت گذاری ۱
جمع مکسر-متضاد-مترادف ۱
قواعد ۵

 

شاید شما هم همانند یکی از داوطلبان کنکور که به ما مراجعه نموده پس از مشاهده این بودجه بندی عربی کنکور ۱۴۰۰ آن را بیهوده بدانید و بگویید که مشخص است، همه مطالب مهم هستند و باید آن ها را بخوانیم. اما نکته مهم این است که آیا شما خودتان بدون اینکه از این بودجه بندی اطلاعی داشته باشید، موفق به تقسیم انرژی شده اید؟؟ هدف از مطالعه بودجه بندی چیست؟ ما می خواهیم با کمک بودجه بندی ها، به این راز مهم دست یابیم که برای تسلط بر مباحث هر قسمت کتاب مدام مطالب را باید بیشتر بخوانید و بر چه مباحثی مسلط شوید.

چنانچه دانش آموز هستیند، حتما و حتما اول خودتان تلاش نمایید تا بر مباحث مهم این کتاب تسلط یابید و در هر کدام از این مباحث اگر سوالی دارید، از معلم خود آن را بپرسید و به دنبال کسب اطلاع از آن باشید. داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که منظور ما از تسلط بر مباحث مهم بدین معنا نخواهد بود که از سایر محتواها غافل شوید، بلکه باید تمام انرژی خود را برای درصد بالا داشته باشید و تمام تلاش شما برای مطالعه درست باشد. داوطلبان کنکور نیز اگر بانک سوالات را مطالعه نموده باشند، قطعا به این مساله پی خواهند برد که چه مطالبی مهم می باشد.

 

نحوه مطالعه دروس مهم عربی کنکور

 

نحوه مطالعه دروس مهم عربی کنکور

نحوه مطالعه دروس مهم عربی کنکور

 

اهمیت درس عربی را می توان به دو دسته تقسیم نمود. یک مورد آن در یک عنوان برای تمامی داوطلبان کنکور در همه رشته ها و گروه هاست. بدین معنا که دروس عمومی برای همه این دسته از داوطلبان مهم است و باید به تسلط بر این مباحث برسند. اما دسته دوم، داوطلبان کنکور انسانی می باشند، که درس عربی از جمله دروس تخصصی برای آنان محسوب می شود به همین دلیل باید توجه بسیار ویژه تری به این درس لازم است داشته باشند. یکی از تصورات غلط دانش آموزان و داوطلبان کنکور در حال حاضر این است که گمان می کنند که درصد 50 و یا 60 درصد یعنی داشتن درصد بالا. در حالی که تراز درصد بالا در حال حاضر 90 و 80 است.

توصیه آقای مسعود بهزادی رتبه کنکور 1 سال 94 با درصد عربی 100 درصد این نکته را ذکر می نمایند که دانش آموزان برای جمع بندی کتاب عربی باید در همان تابستان، جمع بندی خود را به اتمام برسانند. آقای مسعودی ذکر می کنند که من در همان تابستان تمامی کتاب های عربی را جمع بندی نمودم. نحوه مطالعه ایشان بدین صورت بود که ایشان ابتدا لغت های مربوط به هر درس را از کتاب های گاج و قلم چی مطالعه می نمودند و پس از آن به سراغ متن کتاب می رفتند و متن کتاب را ترجمه می کردند.

پس از اینکه سوالات را ترجمه نمودید، به سراع متن کتاب بروید و همچنین از کتاب های کمک درسی نیز کمک بگیرید تا اگر در مواردی مشکل دارید و یا هنوز تسلط کافی بر آن ندارید، تسلط لازم را بیابید. هرگز نسبت به بودجه بندی قواعد عربی کنکور غافل نشوید و حتما در برنامه ریزی خود بدان اولویت دهید. جزئیات ترجمه و دروس بسیار مهم است. آزمون های دروس را بسیار مورد توجه قرار دهید. داوطلبان نظام قدیم، خصوصا داوطلبان علوم انسانی، از مباحث پیش دانشگاهی غافل نشوند.

 

 

روش های تست زنی کنکور عربی

همانطور که در قسمت مربوط به بودجه بندی عربی کنکور نیز ذکر گردید، یکی از مباحثی که هر ساله سوالات زیادی از آن طرح می گردد، به مبحث ترجمه مربوط می شود. به عنوان مثال در تمامی کنکورهای رشته های مختلف، اگر تکنیک های ترجمه عربی کنکور را به خوبی بلد باشید، می توانید حداقل 25 تا 35 درصد تست زنی عربی را در کنکور سراسری داشته باشید. به طور معمول این سوالات نیز آسان می باشند و داوطلبان می توانند به راحتی به آن پاسخ دهند. البته این مورد منوط به این شرط است که شما کتاب را به صورت دقیق مطالعه نموده باشید.

تعداد سوالات مفهومی بر اساس مباحث مهم عربی کنکور نظام قدیم و مباحث مهم کنکور نظام جدید زیاد نحواهد بود و معمولا یک یا دو سال از این مباحث مطرح می شود. به طور معمول این نوع سوال در سال های اخیر با کمی سختی و دشواری پاسخ همراه بوده است. اما اگر نتوانستید به این نوع سوال پاسخ دهید، به هیچ وجه نگران نباشید از کنار آن عبور کنید زیرا بسیار بهتر این است که شما درصد منفی داشته باشید.

از دیگر مباحثی که می توان گفت درصد قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد درک مطلب است. با توجه به اینکه تست زنی و همچنین مطالعه این مطلب ممکن است وقت زیادی را از داوطلب بگیرد. خصوصا اگر داوطلب تمرین و تکرار کافی را در پاسخ دهی به این مطالب نداشته باشد، به همین دلیل توصیه می نماییم که ابتدا انرژی خود را برای سوالاتی که می توانید بدان پاسخ دهید، مصرف نمایید و پس از آن، به این درک مطلب بازگردید. زیرا اگر تسلط شما بر سایر مباحث بیشتر باشد، با عدم تست زنی در مطلب، تنها 4 سوال را به طور میانگین از دست داده اید.

از دیگر مباحثی که در بودجه بندی عربی کنکور وجود دارد و هر ساله سوالاتی از آن طرح می شود، اعراب گذاری است. در سوال مربوط به اعراب گذاری اگر تمرین خوبی در منزل داشته باشید برای شما بسیار آسان خواهد بود و به راحتی می توانید به ان پاسخ دهید.

یکی از مهم ترین دروس مهم عربی کنکور در واقع مبحث مربوط به قواعد می باشد. از پرتکرار ترین و مهم ترین مباحثی که باید بدان پاسخ دهید همین مورد است و اگر از روش های نوین مطالعه کنکور سراسری استفاده نموده باشبد، خواهید توانست به سوالات این بخش نیز پاسخ دهید و درصد بالایی را در کنکور داشته باشید. تحلیل صرفی نیز از دیگر مباحثی است که ممکن است داوطلبان از آن ترس و واهمه داشته باشند. درحالی که با دانستن برخی از جزئیات به راحتی می توانید به این مبحث نیز مسلط شوید.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با بودجه بندی عربی کنکور ۱۴۰۰ به شما داوطلبان عزیز ارائه نماییم. در صورتی که سوالی در رابطه با مباحث و دروس مهم عربی کنکور برای بالای ۹۰٪ دارید و یا مایلید با نحوه مطالعه دروس مهم عربی کنکور آشنا شوید، می توانید سوالات خود را از مشاوران ما بپرسید. توصیه ما به کلیه داوطلبان عزیز این است که برنامه ریزی خود را بر اساس بودجه بندی قواعد عربی کنکور طراحی نمایید. دریافت فایل دانلود مباحث مهم عربی کنکور نظام قدیم و مباحث مهم کنکور نظام جدید پس از برقراری ارتباط با مشاوران ما امکان پذیر است.

 

 

مطالب مرتبط

مباحث و دروس مهم عربی کنکور برای بالای ۹۰

روش مطالعه عربی کنکور 

مباحث مهم کنکور نظام جدید

بودجه بندی عربی کنکور ۱۴۰۰

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا بودجه بندی عربی کنکور ۱۴۰۰ برای کنکور نظام قدیم و نظام جدید متفاوت است؟

با توجه به مباحث و دروس مهم عربی کنکور برای بالای ۹۰٪ می توان گفت تفاوت هایی با یکدیگر خواهند داشت. برای مشاهده این بودجه بندی وارد سایت شوید و این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

چگونه مباحث مهم کنکور نظام جدید را تشخیص دهیم؟

راه های پی بردن به مباحث مهم عربی کنکور نظام قدیم و نظام جدید : اطلاع از بودجه بندی سوالات ، مطالعه بانک سوالات کنکورهای سال های گذشته و کمک از معلمین و مشاوران کنکور عربی است.

با مطالعه دروس مهم عربی کنکور چند درصد در کنکور می توانم داشته باشم؟

مطالعه به تنهایی نمی تواند هیچ داوطلبی را در کنکور پذیرفته کند. اما به عنوان مثال اگر تمامی اصول قواعد را شما بلد باشید، بر اساس بودجه بندی قواعد عربی کنکور ممکن است بتوانید درصد 70 تا 80 داشته باشید.

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
  • ثبت نام کنکور سراسری

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 آغاز شد + ورود سایت اصلی sanjesh.org

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 طبق اعلامیه جدید سازمان سنجش برای نوبت دوم از 7 فرودین 1403 آغاز و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت. داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش به نشانی...
تماس با مشاور