ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برنامه ریزی آزمون دکتری + بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری | ایران تحصیل

بهترین شیوه مطالعه بری کنکور دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تکنیک‌های قبولی در آزمون دکتری با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برنامه ریزی آزمون دکتری امری الزامی برای کسب موفقیت در این آزمون است. هر ساله افراد زیادی در آزمون دکتری تخصصی ثبت نام کرده و شانس خود را برای قبولی در این امتحان می آزمایند. اما در سال های اخیر و با توجه به روند افزایشی تعداد داوطلبان و همچنین محدودیت پذیرش دانشگاه های برتر، رقابت در این آزمون به یک چالش تبدیل شده است. چالشی که جز با برنامه ریزی و مطالعه هوشمندانه امکان پذیر نمی باشد.

انتخاب بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری بسیار اهمیت دارد. کنکور دکتری شرایط خاص خود را دارد و سطح دشواری و پیچیدگی آن، داوطلبان را نگران می کند. نحوه درس خواندن برای آزمون دکتری، برنامه ریزی برای کنکور دکتری، روش خواندن زبان برای دکتری و همچنین اطلاع از روش های تست زنی، دغدغه ها و سوالات و ابهامات داوطلبان آزمون دکتری می باشد.

متقاضیان آزمون دکتری می توانند با برنامه ریزی صحیح و اصولی، هدف گذاری، زمانبندی درست و شیوه مطالعه مناسب شانس کسب نمره قبولی را افزایش دهند. از آنجا که انتخاب بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری حائز اهمیت می باشد، در این مقاله سعی داریم به ارائه مطالبی در این خصوص بپردازیم. چنانچه شما داوطلب گرامی در ارتباط با بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری نیازمند دریافت مشاوره هستید، کافی است با کارشناسان مجرب ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

برنامه ریزی آزمون دکتری

اطلاع از ساختار کلی آزمون دکتری، به داشتن یک دید کلی و تنظیم برنامه اصولی کمک شایانی می کند. این آزمون تخصصی از دو مرحله کتبی و شفاهی (مصاحبه)، تشکیل شده است و پذیرفته شدگان مرحله اول به مصاحبه شفاهی دعوت می شوند. در ادامه تعداد سوالات هر گروه آزمایشی و میزان زمان پاسخگویی آنها آورده شده است. این جدول شما را برای تهیه یک برنامه اصولی و منطقی کمک می کند.

 

گروه آزمایشی تعداد سوالات درس زبان انگلیسی زمان پاسخگویی تعداد سوالات استعداد تحصیلی زمان پاسخگویی تعداد سوالات دروس تخصصی زمان پاسخگویی
علوم پایه 30 40 دقیقه 30 50 دقیقه 100 150 دقیقه
علوم انسانی 30 50 دقیقه  30 70 دقیقه 80-90 100 دقیقه
فنی و مهندسی 30 40 دقیقه 30 50 دقیقه 45 140 دقیقه
تربیت بدنی 30 60 دقیقه 30  60 دقیقه 80-90 100 دقیقه
کشاورزی 30 45 دقیقه 30 55 دقیقه 80 110 دقیقه
هنر 30 55 دقیقه 30 65 دقیقه 90 115 دقیقه
زبان 30 35 دقیقه 30 60 دقیقه 90 120 دقیقه

پس از مطالعه جدول فوق و اطلاع از ساختار کلی آزمون دکتری، نوبت به تنظیم یک برنامه اصولی می رسد، اما چه گام هایی برای یک برنامه ریزی صحیح نیاز است؟

اصول برنامه ریزی آزمون دکتری

اصول برنامه ریزی آزمون دکتری

اصول برنامه ریزی آزمون دکتری

همانطور که در بخش های پیشین مقاله توضیح داده شد، قبولی در آزمون دکتری به دلیل کثرت شرکت کنندگان و سختی آزمون، به چالشی برای داوطلبان تبدیل شده است. اما با داشتن یک برنامه ریزی اصولی و پایبندی به انجام برنامه، شناسایی منابع و جلوگیری از سردرگمی در بین منابع متعدد موجود در بازار و … می توانید احتمال قبولی خود در آزمون کتبی و شفاهی دکتری را به طور چشمگیری افزایش دهید. برخی از اصول اولیه و مهم برنامه ریزی آزمون دکتری در ادامه آورده شده است.

📚 اصل اول: تعیین هدف قابل دستیابی

همانطور که در مقدمه هم اشاره کرده بودیم، در برنامه ریزی آزمون دکتری تعیین هدف بسیار مهم می باشد. در مصاحبه با نفرات برتر نیز تعیین هدف بسیار مهم معرفی شده است. تعیین هدف و از آن مهم تر تعیین هدف های منطقی و قابل دستیابی از سردرگم شدن داوطلبان جلوگیری می کند. به طور کلی اهداف به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می شوند. شما در اولین گام باید هدف کلی خود از شرکت در آزمون دکتری را مشخص کنید و سپس با توجه به فاصله زمانی موجود تا آزمون، دروسی که باید مورد مطالعه قرار دهید را در برنامه های هفتگی و ماهانه خود بگنجانید.

پیشنهاد می شود دروس خود را بر اساس ضریب، اولویت بندی کنید و اهداف کوتاه مدت تعیین کنید. نکته قابل توجه این است که اهداف شما باید متناسب با وضعیت تحصیلی و شرایط زندگی شما باشد. بسیاری از افراد با تنظیم برنامه های سنگین و دور از واقعیت، دچار سرخوردگی و نا امیدی می شوند.

📚 اصل دوم: تهیه منابع درسی مناسب

یکی از دو راهی هایی که همه داوطلبان آزمون دکتری با آن مواجه هستند، تهیه منابع اصلی و کمک آموزشی است. لازم است بدانید که هر یک از این منابع نقاط قوت و ضعف خود را دارند که هر فردی با توجه به شرایطی که دارد، باید یکی از آن ها را انتخاب کند. با توجه به تعدد منابع موجود در بازار، بسیاری از داوطلبان دچار سردرگمی در انتخاب می شوند.

منابع انتخابی شما، باید متناسب به تسلط شما به دروس و میزان آمادگیتان باشد. چند منبعی و مطالعه ناقص منابع کمک چندانی به موفقیت شما در کنکور دکتری نخواهد کرد. شما می توانید با بهره گیری از تجربیات رتبه های برتر آزمون دکتری در سال های گذشته و یا اساتید خود نیز، از منابع خوب موجود در بازار مطلع شوید.

برای اطلاع از شرایط دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون، کلیک کنید.

📚 اصل سوم: زمانبندی صحیح

در آزمون دکتری باید به این باور برسید که هر فردی یک برنامه خاص و مختص به خودش نیاز دارد. به طور مثال در این برنامه لازم است آمادگی فرد در هر یک از دروس و همچنین میزان ساعتی که می تواند برای مطالعه اختصاص دهد، در نظر گرفته شود. اما به طور کلی دروسی که ضرایب بیشتری در آزمون گروه آزمایشی شما دارند را شناسایی کنید و زمان بیشتری را برای مطالعه و تست زنی این دروس در نظر بگیرید.

📚 اصل چهارم: شناخت نقاط ضعف و قوت

پیدا کردن نقاط قوت و ضعف نیز از جمله مواردی است که می تواند تاثیر قابل توجهی بین شما و رقبای تان ایجاد نماید. یک داوطلب موفق، در زمان برنامه ریزی و مطالعه، تلاش می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را به طور دقیق تحلیل کند و نقاط قوت خود را تثبیت و همچنین نقاط ضعف خود را نیز به نقطه قوت تبدیل کند.

📚 اصل پنجم: اولویت بندی دروس

در مقطع دکتری ضرایب دروس تخصصی 4، دروس استعداد تحصیلی 1 و زبان خارجی نیز 1 می باشد. از آنجایی که دروس اصلی ضریب بیشتری دارد، پس باید به آن ها توجه ویژه ای شود. همچنین زبان خارجی به علت ضعف عمده داوطلبان، می تواند به نقطه قوتی برای افرادی که این درس را به خوبی پاسخ دهند، باشد.

📚 اصل ششم: ایستگاه های جبرانی

داشتن برنامه ای انعطاف پذیر نیز می تواند به شما در موفقیت آزمون دکتری کمک بسیاری نماید. چرا که به طور قطع روز هایی در هفته وجود دارند که شما به هر دلیلی امکان مطالعه نخواهید داشت، در صورتی که برنامه ریزی شما اصولی و منعطف نباشد، جبران دروس آن روز برای شما کاری دشوار خواهد بود. یک برنامه منطقی و اصولی، دارای ایستگاه های جبرانی هفتگی و ماهانه است. البته توجه کنید که این ایستگاه های جبرانی باعث اهمال کاری شما نشود. در گام اول سعی کنید تا در شرایط دشوار نیز حداقل به بخشی از برنامه خود پایبند باشید.

📣 اطلاعیه 📣

داوطلبان کنکور دکتری تخصصی، می توانند جهت دریافت مشاوره و انجام امور ثبت نام و انتخاب رشته، با شماره 9099075307 تماس بگیرند.

📚 اصل هفتم: افزایش مهارت تست زنی

مهارت تست زنی را فراموش نکنید. زیرا افزایش مهارت در تست زنی یعنی پاسخ به سوالات بیشتر در زمان کمتر که بسیار مهم است. بسیار پیش آمده است که داوطلبان تسلط کاملی به دروس دارند اما به دلیل اینکه مهارت تست زنی خود را تقویت نکرده اند، نمی توانند در جلسه آزمون به درصد پاسخگویی مطلوبی برسند.

📚 اصل هشتم: مرور

پس از رعایت تمام نکات فوق و به خاطر سپردن مطالب، باید حتماً برنامه منظمی جهت مرور داشته باشید.  ابینگهاوس ادعا می کند، فراموشی به صورت یک منحنی است. به این صورت که اگر شما مطلبی را به طور کامل آموخته باشید، پس از گذشت 24 ساعت، 20 الی 30 درصد آن مطلب را فراموش خواهید کرد، به طوری اگر در روز های بعد نیز مطالب خوانده شده را مرور نکنید تنها 20 درصد از آن در ذهن شما باقی خواهد ماند. پس با در نظر گرفتن یک برنامه مرور اصولی، مطالبی که خوانده اید را تثبیت کنید.

طبق منحنی ابینگهاوس، فواصل زمانی مطلوب برای مرور به شرح زیر می باشند:

⏪ مرور اول: 20 دقیقه پس از مطالعه

⏪ مرور دوم: 1 روز پس از مطالعه

⏪ مرور سوم: یک هفته پس از مطالعه

⏪ مرور چهارم: 10 روز پس از اولین مطالعه

⏪ مرور پنجم: 1 ماه پس از اولین مطالعه

پس از این 5 دور مرور، فراموشی مطالب مرور شده، از یادگیری آن مطالب سخت تر خواهد بود.

📚 اصل نهم: پایبندی به برنامه

تعهد به اجرای صحیح برنامه، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از داوطلبان با آن مواجه هستند. به طوری که برخی مشاوران بر این باورند که اجرای 100 درصدی یک برنامه با کیفیت متوسط، از مطالعه 50 درصدی یک برنامه عالی، بهتر است. در نتیجه پایبندی به اجرای برنامه ریزی آزمون دکتری، گام بزرگی در جهت موفقیت در این امتحان است.

📚 اصل دهم: جمع بندی

آخرین مرحله در برنامه ریزی آزمون دکتری، جمع بندی صحیح است. با یک جمع بندی با کیفیت می توانید درصد پاسخگویی خود به سوالات را تا دو برابر ارتقا دهید. اما اگر جمع بندی خوبی نداشته باشید، شاید کمتر از نصف میزان ساعاتی که مطالعه کرده اید، نتیجه خروجی دریافت کنید. برای انجام این کار می توانید از آزمون های سال های گذشته استفاده کنید. این آزمون ها بهترین منبع برای جمع بندی و شبیه سازی محیط آزمون هستند.

برای اطلاع از نکات مربوط به ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

اهمیت هدف گذاری در هنگام مطالعه برای کنکور دکتری

یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام آمادگی برای شرکت در کنکور سراسری دکتری باید به آن توجه داشته باشید، تعیین هدف می باشد و این امر قبل از انتخاب بهترین شیوه مطالعه کنکور دکتری باید مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع شخص داوطلب باید  با انتخاب هدف مشخص راه رسیدن به نمره حد نصاب را تعیین کند و پس از آن با برنامه ریزی صحیح و اصولی برای کسب رتبه حد نصاب و قبولی در هر یک از مراحل آزمون تلاش کند.

متقاضیان کنکور دکتری باید براساس علاقه خود وارد رشته تخصصی شوند و براساس رتبه دانشگاه و رتبه هیئت علمی، تعداد مقالات، مسافت، میزان شهریه ثابت و متغیر و… برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی نماید. با تعیین کردن هدف مناسب داوطلبان این امکان را دارند که با برنامه ریزی اصولی راه رسیدن به مقصد را پیدا کنند. افرادی که در کنکور دکتری شرکت می کنند، قبل از هر چیز باید در آزمون کتبی قبول شوند و پس از آن در مرحله دوم، در مصاحبه دکتری شرکت نمایند. از این رو متقاضیان رشته های کنکور دکتری باید با تعیین هدف در دو مرحله آزمون دکتری، بتوانند برنامه ریزی درستی داشته باشند و روش های مناسب مطالعه را انتخاب کنند. اما آیا شما با بهترین شیوه مطالعه کنکور دکتری آشنایی دارید؟ در ادامه بیشتر به بررسی روش های صحیح مطالعه برای آمادگی در آزمون دکتری خواهیم پرداخت.

اهمیت هدف گذاری در هنگام مطالعه برای کنکور دکتری

برای اطلاع از انتخاب رشته دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

بررسی بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری

 بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری

کنکور دکتری یک مطالعه منسجم و پویا را می طلبد. شما داوطلبان باید بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری را انتخاب نمایید تا سرعت مطالعه شما را بالا ببرد، یادگیری تان را افزایش دهد، زمان مطالعه مفیدتان را کاهش دهد تا زودتر منابع آزمون دکتری به پایان برسد و زمان بیشتری برای مرور کردن و تمرین تست زدن بدست آورید. شیوه مطالعه کنکور دکتری باید جوری انتخایب شده باشد که مباحث در حافظه بلند مدت شما ثبت شوند و به یاد آوری آنها برایتان آسان تر شود. در ادامه روش های درس خواندن آزمون دکتری که بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری می باشد را به شما ارائه می دهیم:

بنر کال تو اکشن

نکته اول مطالعه کنکور دکتری

کاغذ و قلم باید در مدت زمان مطالعه یار همیشگی شما باشد. زمانی که سرفصل های آزمون دکتری 97 را مطالعه می کنید، از نوشتن و یادداشت برداری غافل نشوید که روشی بسیار غلط و ناکارآمد است و به شما خسارت زیادی وارد می کند. زمانی که منابع آزمون دکتری 97 را مطالعه می کنید، حتما نکات مهم را یادداشت برداری کنید. تا هم بهتر در ذهنتان بماند و هم در مراحل بعدی موجب افزایش سرعت مطالعه شما گردد. زیرا برای مرور می توانید تنها به آنها تکیه کنید و از خواندن مطلب اضافه رها شوید.

نکته دوم برای مطالعه برای کنکور دکتری

یکی از بهترین شیوه های مطالعه کنکور دکتری این است که زیر نکات مهم خط بکشید. برای این منظور می بایست ابتدا مبحث مورد نظر را کامل و دقیق و مو به مو مطالعه نمایید و پس از فهم کامل مطلب، برگردید و زیر نکات مهم خط بکشید.

 

نکته سوم برای مطالعه برای کنکور دکتری

یکی دیگر از روش های مفید مطالعه کنکور دکتری این است که طبق معمول مبحث انتخابی خود را بطور کامل مطالعه نموده و سپس در حاشیه های کتاب چکیده ای از برداشت و فهم خود را از موضوع مورد نظر بنویسید. برای دریافت مشاوره انتخاب رشته دکتری می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

نکته چهارم بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری با خلاصه نویسی

روش دیگر خلاصه نویسی می باشد که این روش نیز به نوبه خود مفید است. طبق روش های بالا، بعد از مطالعه کامل مطلب مورد نظر، خلاصه ای از نکات مهم مطلب را در جایی خلاصه نویسی کنید.

 

نکته پنجم مطالعه برای کنکور دکتری

یک روش مناسب و مفید برای مطالعه یادداشت نکات مهم مطلب، بصورت کلمات کلیدی است. موضوعات مهم را در کلمات کلیدی خلاصه می کنید و در جایی یادداشت می نمایید. زمان مرور مطالب، با نگاه کردن به این کلمات کلیدی کل مطلب به شما یادآوری می شود.

نکته ششم برای مطالعه برای کنکور دکتری

روش دیگری که از روش های بالا کاملتر و پربازده تر است، یادداشت کردن مطالب مهم و نکات کلیدی مبحث مورد نظر به زبان ساده خودتان است. سپس این یادداشت های مفید را به گونه ای منظم و دقیق می بایست سازمان دهی کنید تا در زمان مرور کردن، تنها به همین یادداشت ها مراجعه و به منابع مورد نظر کاری نداشته باشید.

اطلاعیه

برای انتخاب بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری و برنامه ریزی مناسب می توانید با کارشناسان ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

 

نکات مهم در رابطه با بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری

  1. برخی از داوطلبان در رابطه با حذف برخی دروس سوال می پرسند که باید بدانید، بهتر است این کار را انجام ندهید و تا جای ممکن همه دروس و سرفصل ها را مطالعه کنید.
  2. نکته بعدی مربوط به پیش بردن تمامی دروس با هم است، به جای اینکه یک درس را تمام کنید و بعد به سراغ درس بعدی بروید.
  3. از آنجایی که حجم مطالب درسی در آزمون دکتری بالا است، باید از روش های اصولی برای مطالعه استفاده کنید. این روش ها شامل خواندن منابع،  مرور منابع، مرور خلاصه‌ها و تست زدن جامع می شود.
  4. برای مرحله خواندن منابع همانطور که در موارد قبلی اشاره کرده بودیم، نیاز است از مواردی که بیشترین سوالات از آن طرح می شود، استفاده کنید. روش درست مطالعه نیز بدین صورت است که ابتدا پیش خوانی انجام داده و سپس به مطالعه عمیق بپردازید.
  5. برای مرحله پیش خوانی نیاز است که ابتدا به صورت سطحی مطالعه کرده و در مرحله بعدی کم کم عمق مطالعه را بالاتر ببریم.
  6. نکته بسیار مهم در هنگام مطالعه خلاصه نویسی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. با خلاصه نویسی نه تنها مطالب در ذهن شما بهتر می ماند، حتی می توانید در زمان مرور نیز انرژی کمتری برای به یاد آوری مطالب بگذارید.
  7. تست زدن جامع نیز مرحله آخر به خاطر سپاری مطالب است که در این مرحله نیاز است حتماً خودتان را در موقعیت کنکور قرار دهید.

نکات مهم در رابطه با بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری

برای اطلاع از نکات مهم در رابطه با ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید.

 

برای آمادگی در کنکور دکتری با چه درس‌ هایی شروع کنیم؟

یکی از سوالاتی که در رابطه با بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری پرسیده می شود، این است که با چه درس هایی باید شروع کنیم؟ از آنجایی که تمامی دروس در یک دفترچه و به صورت تفکیک نشده طرح می شوند، نمی توان اولویت بندی خاصی برای آن ارائه داد.

اما دو روش کلی را برای مطالعه می توانیم به شما پیشنهاد دهیم:

سوالات سال های قبل را بررسی کنیم و درس هایی که بیشترین سوالات را دارند، پیدا نماییم. هر چه تعداد سوالات در یک درس بالاتر باشد، قطعاً اولویت بالاتری را نیز خواهد داشت.

روش بعدی نیز شروع کردن از درس هایی است که علاقه بیشتر به آن ها داریم و انگیزه ما برای مطالعه آن ها بیشتر است.

 

جایگاه درس زبان انگلیسی در برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری

همانطور که می دانید زبان انگلیسی یکی از قسمت های مهم در آزمون دکتری است. نه تنها در آزمون بلکه در مرحله مصاحبه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل نیاز است تا به آن توجه ویژه ای شود. در آزمون کتبی درس زبان انگلیسی برای تمامی رشته ها ضریب یک را دارد. سوالات نیز شامل، لغت، درک مطلب و گرامر است.

زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و به صورت مستقیم از شما در رابطه با میزان سطح تان پرسیده می شود.

 

جایگاه درس استعداد تحصیلی در برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری

استعداد تحصیلی نیز یکی از دروس آزمون کتبی دکتری است. این سوالات نیز شامل یک سری سوالات هوش و سوالات دیگر می شود که در کتاب های موجود در بازار به آن ها پرداخته شده است. از جمله مواردی که در استعداد تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرد، شامل استدلال منطقی ( همه گروه ها به جز فنی و مهندسی )، تجسمی ( فقط گروه آزمایشی فنی و مهندسی )، تحلیلی و کمی است.

کال تو اکشن تماس

بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری زبان

تسلط در زبان از مهمترین اصول در کنکور دکتری می باشد. در صورتی که پایه زبان شما زیاد قوی نیست، پیشنهاد ما این است که حتما هر روز زبان را مطالعه نمایید و روزانه وقت مشخصی را برایش اختصاص دهید. زبان را به دو بخش لغت و گرامر تقسیم کنید و مثلا روزانه بصورت حداقلی، یک ساعت را به مطالعه لغت و یک ساعت را نیز به گرامی اختصاص دهید. برای یادگیری لغت جعبه لایتنر را به شما پیشنهاد می کنیم که بهترین روش حفظ کردن لغات انگلیسی است.

کتاب پانصد و چهار واژه را در صورتی که در آن تسلط کافی ندارید، ابتدا فشرده مطالعه نمایید. برای یادگیری گرامر نیز پیشنهاد من به شما کتاب های in use می باشد. البته این کتاب ها برای داوطلبانی که پایه قوی دارند، مناسب است. اشخاصی که پایه زبانشان قوی نیست، می بایست دنبال کتاب هایی باشند که گرامرشان به زبان فارسی است. برای تمرین تست زبان از تست های کنکور دکتری سال های قبل، تست های آزمون های زبان سنجش و دانشگاه تهران استفاده کنید.

اطلاعیه

برای موفقیت در کنکور سراسری دکتری بهتر است از شیوه های صحیح مطالعه استفاده کنید تا در هر مرحله از آزمون به موفقیت برسید.

 

جدیدترین اخبار پیرامون کنکور دکتری

  • نتیجه اولیه آزمون سراسری دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد

دکتر عبدالرسول پور عباس با اعلام خبر انتشار نتایج اولیه کنکور اعلام کرد: کارنامه نتایج اولیه کنکور دکتری تخصصی از طریق پایگاه اطلاع‌ رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شده و  قابل مشاهده می باشد. افراد متقاضی این امکان را دارند که با  شماره داوطلبی یا شماره شناسنامه و سال تولد و یا شماره پرونده به کارنامه نتایج اولیه کنکور دکتری دسترسی داشته باشند.

  • انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ آزمون سراسری دکتری ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری (نیمه‌ متمرکز) سال ۱۴۰۳ روز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شد. افرادی که براساس نمرات کارنامه مرحله اول، مجاز به انتخاب رشته‌ در کد محل های مختلف شده‌ اند، می توانند از تاریخ ۲۹ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای ثبت کد رشته‌ محل‌ های انتخابی به تعداد حداکثر ۵۰ کد رشته محل (در صورت وجود رشته ها) و براساس رشته امتحانی که در آن شرکت کرده اند، در سایت سنجش اقدام نمایند.

جدیدترین اخبار پیرامون کنکور دکتری 

برای اطلاع از نحوه دریافت دفترچه دکتری بر روی لینک کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری پرداختیم. کنکور دکتری یکی از آزمون های سخت و مهمی می باشد که باید برای کسب نمره حد نصاب حتما روش و شیوه مناسب مطالعه را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است موفقیت در کنکور دکتری تنها به آزمون ختم نمی شود. آزمون بخش آسان ماجراست. اما رتبه خوب در آزمون موجب می شود در انتخاب دانشگاه مناسب تاثیر مثبت داشته باشد و 30 درصد هم تاثیر خواهد گذاشت و نگاه اساتید را نیز به شما جلب می کند.

مهمترین بخش قبولی دکتری همان مصاحبه دکتری است و باید زمانی را برای جمع آوری رزومه پژوهشی اختصاص دهید. بنابراین سعی کنید برای شرکت در این آزمون مهم، بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری را انتخاب کنید. چنانچه شما داوطلب گرامی آزمون دکتری نیازمند دریافت مشاوره آزمون دکتری هستید، می توانید از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مجرب و خبره این مجموعه شما عزیزان را در مسیر موفقیت در این آزمون راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

3.7/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تکنیک‌های قبولی در آزمون دکتری با یک تماس.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین روش مطالعه برای آزمون دکتری چیست؟

بهترین روش مطالعه این است که به صورت اصولی و برنامه ریزی شده مطالعه کنید.

برای اطلاع از روش ها اصولی مطالعه آزمون دکتری چه راهی وجود دارد؟

برای اطلاع از این موضوع می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بهترین منابع برای مطالعه آزمون دکتری چه مواردی هستند؟

بهترین منابع مواردی هستند که بیشترین تعداد سوالات از آن ها طرح می شود.

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «برنامه ریزی آزمون دکتری + بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سوری گفت:

    سلام درباره بهترین راهی که برای مطالعه کنکور phd هست و همچنین روش های تمرکز برای جا افتادن بهتر دروس دکتری بیشتر راهنمایی کنید. نیاز خیلیاس

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      برا مشاوره دقیق تر میتونید با مشاورین مجموعه تماس بگیرید داخلی105

  2. Avatar photo بندری گفت:

    به نظر من بهترین نوع مطالعه برای کنکور دکتری حاشیه نویسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اعلام نتایج آزمون دکتری

    اعلام نتایج آزمون دکتری 1403+ مشاهده جواب sanjesh.org

    اعلام نتایج آزمون دکتری از روز 28 فروردین ماه 1403 آغاز شده و کلیه شرکت‌کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به دریافت کارنامه اولیه خود کرده و برای تعیین وضعیت خود برای...
  • دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری {لینک دانلود pdf 1403} | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 1403 منتشر شد. پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، یکی از مهم‌ترین فرآیندی که داوطلبان باید آن را با حساسیت انجام دهند، انتخاب رشته دکتری است. به این ترتیب قبول شدگان پیش از انتخاب...
  • انتخاب رشته دکتری۱

    انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته شدگان است، چرا که پس از  اعلام نتایج آزمون دکتری، قبول شدگان باید در بازه زمانی معین شده  برای انتخاب رشته در سامانه سنجش و آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس...
  • دکتری بدون آزمون

    دکتری بدون آزمون 1403 + زمان، شرایط و مراحل پذیرش

    پذیرش دکتری بدون آزمون 1403 یا همان دکتری استعداد درخشان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون برای این مقطع را ندارند، اما مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش...
تماس با مشاور