ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

باکلاس ترین رشته های دانشگاهی

باکلاس ترین رشته های دانشگاهی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

باکلاس ترین رشته های دانشگاهی چیست؟ این سوال اگرچه کمی عجیب به نظر می رسد، اما بسیاری به دنبال پاسخ آن هستند. اینکه با کلاس ترین رشته های دانشگاهی چیست و اینکه آیا با کلاس ترین رشته های دانشگاهی می توانند جزء پردرآمدترین موارد نیز باشند یا خیر. در این مطلب بررسی خواهد شد.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از باکلاس ترین و پولساز ترین رشته های دانشگاهی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

باکلاس ترین رشته های دانشگاهی

در خصوص باکلاس ترین رشته های دانشگاهی، باید به شما بگوییم که این بستگی به معیارهای شما دارد. به طور مثال برخی باکلاس ترین رشته های دانشگاهی را در گرو میزان درآمد از آن رشته می دانند. یعنی هر چه میزان درآمد فرد بیشتر باشد، شاید از تصور خودش رشته ای که انتخاب کرده با کلاس تر است. اما برخی دیگر، باکلاس ترین رشته های دانشگاهی را مربوط به نام رشته می دانند. به طور مثال ممکن است مهندسی هسته ای و مهندسی هوافضا درآمد آن چنانی نداشته باشد، اما نام با کلاسی دارد. برخی دیگر هیچ کدام از این موارد را به عنوان باکلاس ترین رشته های دانشگاهی نمی دانند. آن ها سختی قبول شدن در آن رشته را معیاری برای با کلاس بودن رشته می دانند. این افراد تمامی رشته های سخت را جزء با کلاس ترین رشته ها می دانند. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا مجموعه ای از این معیارها را برای انتخاب باکلاس ترین رشته های دانشگاهی به شما معرفی کنیم.

 

 

با کلاس ترین رشته ها در ایران

 

 

معرفی باکلاس ترین رشته های دانشگاهی در حوزه مهندسی

باکلاس ترین رشته های دانشگاهی در حوزه مهندسی را با در نظر گرفتن میزان درآمد بررسی خواهیم کرد.

 

 

مهندس مخابرات

مهندسی مخابرات ترکیبی از دو رشته مهندسی برق و کامپیوتر است. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، می توانند برای نصب و نگهداری خطوط تلفن، سوئیچینگ و فناوری اینترنت مشغول شوند.

گرایش‌ میدان‌ در رشته مهندسی مخابرات، در ارتباط با میدان‌های‌ مغناطیسی‌، امواج‌، ماکروویو، آنتن‌ و غیره می باشد.

گرایش‌ سیستم‌ در رشته مهندسی مخابرات، به دانشجو می آموزد که چطور سیگنال را از شکلی به شکل دیگر تبدیل کند.

زمینه های کاری و بازار کارگرایش رشته مخابرات شامل کار در سازمان های دولتی، خصوصی، نظامی وصدا و سیما می شود. همچنین افراد می توانند در فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها شرکت داشته باشند.

 

 

مهندسی صدا

مهندسی صدا همانطور که از نام آن پیداست، به بررسی ارتعاشات و صداها می پردازد. به علاوه افراد این رشته، می توانند به توسعه تکنیک های مورد نیاز در سالن های نمایش و ضبط نیز بپردازند.

این رشته در مقطع ارشد ظرفیت در دانشکده فنی و مهندسی صدا و سیما دارد. البته برای ورود به این رشته لازم است علاوه بر قبولی در کنکور، در مصاحبه نیز پذیرفته شوید. برای قبولی در مقطع ارشد به صورت روزانه لازم است دانش آموخته رشته مرتبط باشید؛ اما در دوره شبانه از دانش آموختگان سایر رشته ها نیز پذیرش دارد.

افرادی که در این رشته تحصیلات خود را به پایان می رسانند،  به عنوان کارشناس صدا در صدا و سیما استخدام خواهند شد.

 

 

مهندس مکانیک

مهندسی مکانیک نیز از جمله رشته های بسیار پرطرفدار است که می توانید در آن به تحصیل بپردازید. در این رشته شما با تمامی قطعات متحرک و طراحی آن ها رو به رو خواهید بود.

ماهیت رشته مهندسی مکانیک به این صورت است که باید به حل مسائل بپردازید. اگرچه تمامی رشته های مهندس با دروس ریاضی و فیزیک در ارتباط هستند، اما اهمیت این دروس در رشته مکانیک بیشتر است. توانایی هایی که برای وارد شدن به این رشته نیاز دارید شامل، خلاقیت، دانش و ابزار تحلیلی می شود.

افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند می توانند به انجام کارهایی مانند طراحی مفهومی، تحلیل و بررسی فرسودگی دستگاه ها و غیره بپردازند.

 

 

مهندس خودرو

افرادی که در رشته مهندسی خودرو به تحصیل می پردازند. می توانند در حوزه های طراحی و ساخت وسایل نقلیه، فعالیت کنند. این افراد در حوزه های پژوهشی نیز فرصت تحصیل خواهند داشت.

اگر عاشق کار روی اتوموبیل هستید و روحیه ابتکاری دارید، این رشته را به شما پیشنهاد می کنیم.

ماهیت رشته مهندسی خودرو به صورتی است که حتی افراد می توانند به ساخت خودروهای جدید بپردازند. علومی که به صورت ترکیبی در این رشته ارائه می شوند شامل، مکانیک و برق و مواد است.

 

 

با کلاس ترین رشته های حوزه مهندسی

 

 

مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما

همانطور که از نام این رشته مشخص است، افراد تحصیل کننده در این رشته می توانند به تعمیر، نگهداری و بازسازی سیستم های مکانیکی هواپیما بپردازند.

افرادی که در این رشته تحصیل می کنند دارای پایه خوبی در زبان انگلیسی، فیزیک، ترمودینامیک و غیره خواهند شد.

تمامی افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند، به هواپیمایی ها معرفی خواهند شد.

 

 

مهندس طراحی و معماری

در مهندسی طراحی و معماری، علم مهندسی با هنر و زیبایی شناسی ترکیب شده است. تمامی فعالیت های اصلی این رشته توسط نرم افزار انجام می شود. درآمد آن نیز با توجه به مهارت فرد متفاوت خواهد بود.

وظایف مهندسان معماری شامل موارد زیر می شود:

  • طراحی اولیه یا کامل اجزای یک بنا
  • رهبری و سرپرستی دفاتر معماری
  • نظارت بر انجام فعالیت های ساختمانی
  • مدیریت و هماهنگی اجرایی پروژه‌های معماری
  • تاسیس دفتر پیمانکاری
  • طراحی داخلی شهری
  • مشارکت در پروژه‌های برنامه ریزی
  • طراحی و انجام دکوراسیون داخلی
  • انجام کارهای در زمینه طراحی فضا

 

 

مهندس عمران

مهندسی عمران از جمله قدیمی ترین رشته های مهندسی است که با محیط زیست و ساخت و ساز مرتبط است. گرایش های این رشته شامل موارد زیر می شود:

مهندسی سازه از جمله برجسته ترین گرایش های رشته مهندسی عمران است. در این رشته افراد با نحوه طراحی، تجزیه و تحلیل ساختار ساختمان و … آشنا می شوند.

مهندسی ساخت و ساز نیز از جمله گرایش های دیگر این رشته است. دراین رشته افراد با مدیریت زمان، هزینه و کیفیت ساخت آشنا خواهند شد.

مهندسی محیط زیست، مهندسی حمل و نقل و مهندسی ساحلی نیز از جمله گرایش های دیگر این رشته است.

 

 

رشته خلبانی

رشته خلبانی در اصل با نام رشته هوانوردی معروف است. در این رشته 3 گرایش وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • رشته خلبانی
  • رشته مراقبت پرواز
  • رشته ناوبری هوایی

همانطور که می دانید خلبانی در نهایت به خلبان شدن منتهی می شود و این رشته علاوه بر پایه قوی در درس ریاضیات نیاز به یک سری شرایط عمومی دیگر نیز دارد که مربوط به سالم بودن دندان ها، شرط قد، شرط شنوایی و غیره می شود.

 

 

باکلاس ترین رشته های دانشگاهی در حوزه مدیریت

رشته های مدیریت نیز از جمله باکلاس ترین رشته های دانشگاهی محسوب می شوند. در این رشته انواع گرایش ها وجود دارد که می توانند درآمد خوبی برای تحصیل کنندگان ایجاد نمایند.

 

 

رشته مدیریت فناوری اطلاعات

این رشته تقریباً جزء رشته های جدید محسوب می شود. گرایش های آن نیز شامل مدیریت کسب و کار اینترنتی و مدیریت سیستم های اطلاعاتی پیشرفته، مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت دانش ومدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی  می شود. در این رشته افراد با انواع سیستم های اطلاعاتی مدیریتی و کاربرد و بهینه سازی آن ها آشنا خواهند شد. علاوه بر این ممکن است در برخی دانشگاه ها مهارت هایی را برای تحلیل داده نیز در اختیار شما قرار می دهند.

 در کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته، هدف ایجاد و استفاده از سیستم های اطلاعاتی سازمان ها است به صورتی که تصمیم گیری بهتری دررابطه با منابع انجام شود.

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب وکار الکترونیکی، مربوط به تبدیل نیازهای مشتری به یک نرم افزار الکترونیکی است.

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت دانش، مربوط به مدیریت دانش، جمع آوری و بهبود استفاده از دانش است. هدف در این گرایش، افزایش بهره وری سازمان ها است.

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی، دارای هدفی است که مربوط به مدیریت منابع اطلاعاتی سازمان ها می شود.

 

 

برای اطلاع از نحوه ثبت نام ارشد بدون کنکور وارد شوید

 

 

رشته مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی نیز جزء باکلاس ترین رشته های دانشگاهی محسوب می شود. در این رشته شما برای مدیریت تجارت و کسب و کار آماده خواهید شد. رشته مدیریت بازرگانی بین الملل می تواند درآمد بیشتری نسبت به بازرگانی داخلی داشته باشد.

در این قسمت همراه ما باشید تا گرایش های رشته مدیریت بازرگانی را بیشتر بررسی کنیم. از جمله گرایش های این رشته می توان به بازاریابی، بازرگانی بین المللی، تجارت الکترونیکی، مدیریت استراتژیک، بازرگانی داخلی،کارآفرینی و گرایش های مالی اشاره کرد.

در گرایش بازاریابی افراد توانایی خوبی برای تبلیغات به دست می آورند. در گرایش بازرگانی بین الملل، افراد در حوزه تجارت الکترونیک مهارت خوبی به دست خواهند آورد. در گرایش مدیریت استراتژیک، افراد می توانند گرایش های استراتژیک پروژه، مدیریت استراتژیک پروژه،مدیریت استراتژیک کارآفرینی ومدیریت استراتژیک پیشرفته را برای تحصیل انتخاب کنند. گرایش های مالی نیز شامل، مدیریت مالی، بازارهای ملی و مدیریت مالی شخصی می شود.

 

 

با کلاس ترین رشته ها در خارج از کشور

 

 

مدیریت MBA

مدیریت MBA نیز از جمله باکلاس ترین رشته های دانشگاهی محسوب می شود. در این رشته که ترکیبی از علوم مدیریتی و علوم مهندسی است. شما به یک مدیرتمام عیار تبدیل خواهید شد. این رشته برای مهاجرت تحصیلی نیز بسیار خوب و ایده آل است.

افرادی که در رشته MBA فارغ التحصیل می شوند، می توانند جای ارتقا شغلی بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند. افراد فارغ التحصیل در این رشته، امید سازمان ها برای تغییر و تحول هستند. افرادی هستند که می توانند یک سازمان را از چالش ها و مشکلات به سلامت عبور دهند.

 

 

برای دریافت مشاوره تحصیلی دانشگاهی کلیک کنید.

 

 

باکلاس ترین رشته های دانشگاهی در حوزه پزشکی

همانطور که ما در مقدمه اشاره کرده بودیم، باکلاس ترین رشته های دانشگاهی در این قسمت از نظر درآمد بررسی خواهد شد. از آنجایی که در جامعه ما رشته پزشکی تقریباٌ از نظر عموم، رشته ای با کلاس محسوب خواهد شد ما قصد داریم درآمد گرایش های مختلف این رشته را بیشتر بررسی کنیم. رشته هایی که با درآمد 20 الی 30 میلیون درحوزه پزشکی هستند، شامل، دندان پزشکی، داروسازی و غیره می شود.

گروه دوم گرایش هایی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، دارای درآمد 15 الی 20 میلیون در ماه هستند. این گرایش ها شامل فیزیوتراپی، پرستاری، سوپروایزری و استخدام به عنوان هیئت علمی می شود.

رشته هایی با درآمد 10-15 میلیون در ماه، شامل، دامپزشکی، پزشک عمومی و بینایی سنجی خواهد شد.

رشته هایی با درآمد 5-10 میلیون در ماه، شامل، داروساز عمئمی، فیزیوتراپ، مسئول فنی بینایی سنج، کلینیک گفتار درمانی و کاردرمانی می شود.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم، باکلاس ترین رشته های دانشگاهی را بررسی کنیم. همانطور که در مقدمه اشاره کرده بودیم، باکلاس ترین رشته های دانشگاهی مربوط به دیدگاه شما از باکلاس بودن دارد. این که چه معیاری را برای باکلاس بودن تعیین کنید. ما از نظردرآمد رشته های دانشگاهی را بررسی کردیم و سعی کردیم باکلاس ترین رشته های دانشگاهی را از نظر درآمد بررسی کنیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از باکلاس ترین و پردرآمدترین رشته های دانشگاهی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

بررسی و معرفی کامل گرایش های مهندسی پزشکی 

چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم؟

دریافت بانک سوالات کنکور تجربی

بهترین رشته های تحصیلی دنیا

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا با کلاس ترین رشته ها لزوماً جزء پر درآمدترین رشته ها هستند؟

این بستگی به دیدگاه شما دارد.

برای اطلاع از رشته های پردرآمد در خارج از کشور چه راهی وجود دارد؟

برای اطلاع از این مورد باید با ما تماس بگیرید.

آیا رشته حقوق در خارج از کشور نیز پردرآمد است؟

پاسخ این سوال بستگی به کشور مقصد شما دارد.

آیا می توانیم به لیست رشته های ارائه شده در این مطلب اعتماد کنیم؟

بله قطعاً می توانید این کار را انجام دهید، در صورت داشتن سوال تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور