ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری درخواست انتقالی سربازی

شرایط پیگیری درخواست انتقالی سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

همانطور که می دانید یکی از معضلات خدمت سربازی، گرفتن انتقالی است. از آنجایی که بسیاری به محل دور از محل زندگی خود اعزام می شوند به همین دلیل تصمیم به گرفتن انتقالی می گیرند. برای گرفتن انتقالی نیاز است یک سری مراحل طی شود. در ادامه ما نحوه دریافت و یا پیگیری درخواست انتقالی سربازی به همراه شرایط آن را بیشتر بررسی خواهیم کرد. اگر قصد ثبت درخواست برای انتقالی سربازی را دارید، نیاز است حتماً با مراحل و روال اداری این کار آشنا بوده و همچنین از مدارک و شرایط با خبر باشید، برای کسب اطلاعات دقیق در این رابطه و دریاقت مشاوره تخصصی و تضمینی برای دریافت انتقالی سربازی می توانید با شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید.

 

تعیین محل خدمت سربازی

تمامی افرادی که به خدمت اعزام می شوند، براساس دفترچه راهنما برای محل خدمت‌شان تصمیم گیری خواهد شد. در واقع تمامی افرادی که به خدمت اعزام می شوند، بر حسب نیاز ارگان‌ها در یکی از چهار ارگان نظامی به خدمت سربازی اعزام می شود. پس از مشخص شدن ارگان، در آن مراکز باید 2 ماه دوره آموزشی طی شود و سپس فرایند تقسیم بندی سربازان پس از دوره آموزشی در یکی از یگان‌های زیر مجموعه ارگان دوره‌ی آموزشی آنها، انجام می شود.

گروه‌بندی سربازان پس از مشخص شدن محل خدمت نیز توسط ستاد کل نیروهای مسلح و ارگانهای نظامی انجام شده و سازمان نظام وظیفه در آن تصمیمی نمی گیرد. تصمیم نهایی براساس نوع سهمیه و نیازهای نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

تمامی افراد مشمول پس از اعلام کردن آمادگی خود در رابطه با اعزام به خدمت، باید منتظر تصمیم هایی که برای شان گرفته می شود، بمانند. افراد مشمول نمی توانند خودشان در رابطه با محل اعزام به خدمت تصمیم گیرنده باشند. در واقع این تصمیم بر عهده سازمان مربوطه می شود. گاهی نیز مشاهده می شود که به دلایل مختلف افراد در محل دور از محل زندگی خود برای خدمت اعزام می شوند که در این صورت می توانند برای گرفتن انتقالی اقدام نمایند. البته گرفتن انتقالی خیلی هم آسان نیست و ما در این مطلب قصد داریم به بررسی شرایط آن و نحوه پیگیری درخواست انتقالی سربازی بپردازیم.

 

برای اطلاع از شرایط خاص تقسیم سربازی کلیک کنید.

 

خدمت در شهر نزدیک به محل زندگی

در واقع برای اینکه در استان محل زندگی خودتان مشغول به خدمت شوید، نیاز است در استان شما نیاز به سرباز وجود داشته باشد. به علاوه برای جابه جایی قوانین استان ها نیز در نظر گرفته خواهد شد. به صورت کلی قانونی که وضع شده است بر این اساس می باشد که جا به جایی سربازان به نزدیک‌ترین محل زندگی آن ها باشد.

به صورت کلی قانون براین اساس می باشد که سربازها حداکثر در  فاصله ۳۰۰ کیلومتر از محل زندگی شان اعزام شوند.

از جمله دیگر قوانین می توان به این موضوع اشاره کرد که فرمانده پادگان و فرمانده نیروی انسانی استان محل خدمت، مسئول جابجایی و انتقال سربازان خواهند بود  و درخواست انتقالی باید توسط آنها تایید شود.

 

موارد استثنا در تعیین محل خدمت سربازی

اگر دارای شرایط زیر باشید، خدمت شما در محل زندگی‌تان خواهد بود.

  • اگر پدر نظامی داشته باشید.
  • اگر متاهل باشید.
  • اگر همزمان دو برادر شما به خدمت اعزام شده باشد.
  • افرادی که تک فرزند پسر دارند.
  • افرادی که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می گیرند.

 

 

مراحل درخواست انتقالی سربازی

 

چگونه انتقالی سربازی بگیریم؟

در قسمت های قبل به این موضوع اشاره کردیم که اگر افراد در منطقه ای دور از محل زندگی شان به خدمت اعزام شوند، می توانند انتقالی بگیرند که در ادامه این مورد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

تغییر یگان خدمتی از طریق انتقالی

برای گرفتن انتقالی از طریق یگان، باید تا زمان تقسیم شدن صبر کرده و درخواست ملاقات خود را با فرمانده تنظیم نمایید. سپس با ارائه مدارک و مستندات در صورت موافقت فرمانده یگان تغییر محل خدمت به یکی از نزدیک‌ترین ارگان ها انجام خواهد شد.

اگر فردی بخواهد، انتقالی خود را بگیرد باید 6 ماه صبر نماید و سپس وارد سیستم پایش سرزمینی شود تا استان محل سکونت خود انتقال پیدا کند.

 

تغییر یگان خدمت از طریق جابجایی

برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ارائه درخواست به نیروی انسانی یگان محل خدمت.
  • معرفی سربازی که قرار است جایگزین شما باشد.
  • بررسی یگان محل خدمت (سرباز دوم باید در مشغول به خدمت در یگان شما باشد).
  • بررسی درجه و مدرک تحصیلی (باید یکسان باشد).
  • تایید درخواست.
  • انجام پروسه انتقالی.

در این روش مشکل اصلی مربوط به پیدا کردن سربازی است که تمایل به جا به جایی با شما دارد.

 

برای دانلود آیین نامه مرخصی سربازان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

انتقالی سربازان متاهل

اگر متاهل هستید، شانس بیشتری برای گرفتن انتقالی خواهید داشت. در واقع شما می توانید همزمان با انجام خدمت، در کنار خانواده خود نیز باشید. برای گرفتن این نوع انتقالی نیاز است که پس از تائید مدارک مورد نیاز توسط سازمان ناجا، می توانید در شهر خود به خدمت سربازی ادامه دهید. برای صادر شدن انتقالی سربازان متاهل ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • اصل و کپی عقدنامه.
  • اصل و کپی شناسنامه.

 

اطلاعیه:

افراد متاهل اگر قبل از خدمت درخواست انتقالی داشتند باید به مراکز پلیس به‌علاوه 10 و اگر بعد از اعزام درخواست انتقالی داشتند باید به مراکز آموزشی که در مشغول خدمت هستند، مراجعه کنند.

 

نکته ای که باید توجه کنید به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت دریافت خواهید کرد.

 

رایج ترین دلایل برای گرفتن انتقالی سربازی

برای اینکه بتوانید انتقالی سربازی خود را بگیرید، نیاز است یک سری دلایل را ارائه دهید که در ادامه به رایج ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

👈 متاهل بودن یا متاهل شدن در حین خدمت

افراد متاهل می توانند به نزدیک‌ترین یگانی که در محل زندگی همسرشان واقع شده، انتقالی بگیرند. البته توجه داشته باشید که ممکن است در نزدیک‌ترین یگان محل زندگی همسر یگان وجود نداشته باشد.

به طور مثال افرادی که در نیروی زمینی ارتش در حال خدمت هستند، باید به یکی از یگان های نیروی زمینی ارتش منتقل شوند.

👈 اثبات بیماری های اعصاب و روان

مورد بعدی که می توانید به واسطه آن انتقالی بگیرید، اثبات بیماری های اعصاب و روان است.

سربازانی که معاف از رزم اعصاب و روان هستند یا در حین خدمت دچار مشکلات اعصاب و روان شده اند بعد از تایید کمیسیون پزشکی میتوانند به نزدیک‌ترین یگان انتقالی بگیرند.

👈 اثبات بیماری های خاص یا لاعلاج و سخت علاج

اگر فرد دارای بیمارهایی باشد که عوارض دارند و کمیسیون پزشکی معافیت دائم نمی دهد، درخواست انتقالی آن ها مورد قبول قرار نمی گیرد.

👈 داشتن مهارت یا توانایی

اگر فرد دارای توانایی خاصی باشد، می تواند با ابراز آن و سپس تایید فرمانده یگان، انتقالی خود را بگیرد. زیرا برخی افراد ممکن است در مکانی غیر مرتبط با مهارتی که دارند، استخدام شوند.

برای مثال اگر سربازی در تیراندازی مهارت داشته باشد یا رشته تحصیلی با توانایی کمک به یگان نظامی را داشته باشد میشود از این طریق انتقالی خود را دریافت نماید.

👈 اعلام نیاز نیرو توسط یگان های دیگر

گاهی اوقات یگان ها خودشان نیاز به نیرو دارند که بستگی به شرایط کشوری و منطقه ای خواهد داشت و افراد جا به جا خواهند شد. برای مثال در زمان حضور داعش در مرزهای غربی کشور سربازان بطور مقطعی از سراسر کشور به یگان های غرب کشور منتقل خواهند شد.

👈 تبعید به دلیل مشکلات انضباطی

اگر فردی مشکلات انضباطی داشته باشد نیز برای منتقل کردن وی برنامه ریزی خواهد شد.

شرایط انتقالی سربازی

پس از اعلام درخواست انتقالی، باید شرایط گرفتن انتقالی را داشته باشید تا با درخواست شما موافقت شود. به عنوان مثال اگر به دلیل بیماری قصد دریافت انتقالی را دارید، باید مدارک مربوطه را ارائه دهید. به علاوه مدتی را نیز زیر نظر کمیسیون پزشکی باشید.

یا اگر به دلیل متاهل بودن قصد دریافت انتقالی را دارید باید، عقدنامه و سند ازدواج و همچنین اجاره نامه قول نامه بنام خودتان یا همسر برای اثبات شهر محل سکونت ارائه دهید و از این طریق ظرف کمتر از یک ماه انتقالی صورت میگیرد.

 

برای دریافت آخرین اخبار در رابطه با خرید خدمت سربازی وارد لینک مربوطه شوید

 

روش های انتقالی سربازی

می توانید برای گرفتن انتقالی سربازی از یکی از روش های زیر استفاده کنید :

اگر سابقه بیماری روانی و بستری شدن در بیمارستان ها دارید، با ارائه کردن گواهی پزشک اعصاب و روان می توانید انتقالی خود را بگیرید.

👈  توجه داشته باشید بدون داشتن مدارک یا بدون تایید یگان با تمارض به بیماری روانی نمیشود انتقالی گرفت.

👈 اگر در حین خدمت ازدواج کرده اید نیز می توانید انتقالی بگیرید.

👈 اگر از محل زندگی خود دور هستید می توانید با توافق شخصی دیگر سربازها با وی جا به جا شوید.

👈 اگر دوستان یا اشخاصی در یگان های دیگر دارید که می توانند سفارش شما برای جا به جایی را نمایند نیز گرفتن انتقالی میسر خواهد شد.

 

 

ثبت درخواست انتقالی سربازی

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

انتقالی سربازی با پارتی ممکن است؟

اگر بگوییم این امر ممکن نیست، شاید اغراق باشد. بله اگر شما دارای فردی هستید که می توانید با بالادستی ارتباط داشته باشد، قطعاً گرفتن انتقالی برای تان بسیار آسان تر خواهد شد.

هستند سربازانی که در محل های سخت و رزمی و بد آب و هوا یا کلا دور از محل سکونت اعزام شده اند و کمک درجه داران مشغول در ستاد فرماندهی یا قسمت تقسیم نیروی آن یگان توانسته اند انتقالی بگیرند و به محل سکونت یا جای دلخواه منتقل شوند.

 

 

نامه انتقالی سربازی چیست؟

همانطور که می دانید برای گرفتن نامه انتقالی سربازها، باید یک سری مراحل اداری طی شود. این مراحل شامل نامه نگاری خواهد بود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

نامه انتقالی در فرآیند انتقالی در دو نوبت باید نوشته شود.

👈 اول اینکه سرباز درخواست انتقالی را با طی مراحل اداری و ارائه سند و مدرک کافی به فرمانده بدهد تا پرونده سرباز ثبت شود. این نامه باید توسط فرمانده یگان و فرمانده نیروی انسانی پادگان تایید شود تا فرآیند انتقالی آغاز گردد.

 

متن نامه درخواست انتقالی توسط سرباز

با سلام

احتراما به استحضار میرساند

فرماندهی محترم یگان جناب …

اینجانب سرباز وظیفه …… جمیع گروهان ……

به دلایلی همچون بیماری ….. یا تاهل …… قصد انتقالی به محل یگانی در محل سکونت و شهر بومی خود را دارم.مدارک لازم و کافی ضمیمه نامه شده است.

لطفا با درخواست بنده موافقت فرمایید.

سپاس از لطف و همکاری شما

امضا و تاریخ

 

👈دوم نامه تایید یگان برای انتقالی سرباز و معرفی به یگان جدید می باشد که این نامه توسط سلسله مراتب یگان تایید و امضا خواهد شد و مهر نیروی انسانی تحویل سرباز خواهد شد.این نامه حاوی سابقه خدمتی سرباز و اطلاعات شناسایی کامل او و نام یگان مشخص شده برای انتقالی خواهد بود.

بعد از این سرباز فرصت دارد تا خود را به یگان جدید منتقل کند تا اطلاعات در سامانه ثبت شده و مابقی خدمت سربازی در یگان جدید سپری گردد.

 

برای اطلاع از حقوق سربازان در سال جاری کلیک کنید.

 

مشاوره تلفنی برای جابجایی سرباز

برای مشاوره تلفنی درخواست انتقالی و سامانه جابجایی سرباز در سال می توانید با سامانه ایران تحصیل تماس بگیرید. کارشناسان ما  پاسخگوی سوالات شما در زمینه انتقالی و جابجایی سرباز هستند. میتوانید برای مشاوره ثبت درخواست ، پیدا کردن سرباز آماده جابجایی محل خدمت و نحوه اعلام درخواست به ارگان های نظامی تماس حاصل فرمایید.

متقاضیان دریافت انتقالی محل اعزام به خدمت سربازی می توانند برای مشاوره در زمینه شرایط و مدارک لازم برای جابجایی و انتقال سرباز سپاه، ارتش و نیروی انتظامی اقدام نمایند.

 

 

شرایط خدمت سربازان متاهل چگونه است

شرایط خدمت سربازی افراد متاهل به این صورت می باشد که این افراد از امکانات ویژه ای نسبت به سایر افراد برخوردار می باشند. افراد واجد شرایط می توانند این شرایط را در زیر مشاهده نمایند.

  • گذراندن دوران خدمت سربازی افراد متاهل در محل سکونت خود و همسر شان امکان پذیر است.
  • برخورداری از کسری خدمت پیش‌بینی شده برای افراد متاهل وجود دارد.
  • این افراد می توانند از مرخصی بیشتر استفاده نمایند.
  • مرخصی سربازان متاهل در ماه بیشتر از دیگر سربازان دیگر خواهد بود.
  • این افراد باید مرخصی به مدت ۳ روز در هفته پس از ساعت اداری داشته باشند که جزو موارد مرخصی آنها حساب نخواهد شد.
  • برخورداری از سه ماه کسری خدمت در ازای هر فرزند برای افراد متاهل نیز وجود دارد.
  • تعلق گرفتن حق عائله مندی همسر و فرزند مانند دیگر کارکنان رسمی نظام وظیفه نیز برای این افراد وجود خواهد داشت.
  • اولویت داشتن اعزام به دوره های آموزشی مهارت آموزی برای افراد متاهل ارائه می شود.
  • اولویت داشتن در گرفتن امریه سربازی نیز امکان پذیر است.
  • دارا بودن هدیه ازدواج و فرزند دار شدن در حین خدمت به میزان نصف هدیه ای که برای سربازان رسمی در نظر گرفته شده است برای افراد متاهل وجود دارد.
  • دو هفته مرخصی تشویقی در صورت فرزند دار شدن حین خدمت نیز ارائه می شود.
  • بالاتر بودن حقوق سربازان متاهل به علت داشتن حق عائله مندی همسر و فرزند  ارائه می شود.
  • به کارگیری بیشتر سربازان متاهل در نیروی انتظامی و سپاه به علت عدم وجود یگان ارتش در برخی مناطق  نیز از مزایای متاهل بودن است.
  • این قانون برای سربازانی که قبل از خدمت یا در حین خدمت ازدواج کرده‌اند، قابل اجرا می باشد.

 

پیگیری درخواست انتقالی سربازی

 

روش های انتقالی در سربازی

اگر واجدین شرایط هستید می توانید با استفاده از روش های زیر اقدام به انتقالی سربازی نمایید.

در ابتدا نیاز است 6 ماه را در یگانی که اعزام شده اید، بگذرانید.

سپس با معرفی سربازی که قرار است جایگزین شود به این معنی که فرد باید از یگانی که قصد گرفتن انتقالی به آن جا دارد اطلاعات کسب کنید تا در صورت وجود چنین سربازی آن را به یگان خود معرفی نمایید.

بررسی یگان محل خدمت که هر دو باید در یک یگان مشخص اما در دو محل مختلف مشغول به انجام خدمت باشند.

بررسی درجه و مدرک تحصیلی هر دو  سرباز که باید از شرایط یکسانی برخوردار باشند.

تایید درخواست که توسط فرمانده هر دو یگان مقصد و مبدا انجام خواهد شد.

انجام پروسه اداری انتقالی سربازی که ثبت در نیروی انسانی یگان محل خدمت می باشد.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی نحوه پیگیری درخواست انتقالی سربازی و همچنین نکات مربوط به نحوه ثبت درخواست و شرایط ثبت درخواست انتقالی سربازی بپردازیم. از آنجایی که دریافت انتقالی سربازی نیاز به شرایط متفاوتی دارد ما تمامی این موارد را بررسی کرده و همچنین نحوه اعلام درخواست را بررسی نمودیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این رابطه داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دریافت انتقالی سربازی برای افراد متاهل آسان تر است؟

بله متاهل ها به دلیل شرایط خاص می توانند راحت تر انتقالی بگیرند.

آیا برای گذراندن سربازی در شهر محل سکونت شرایط خاصی وجود دارد؟

بله برای این موضوع شرایط خاصی تعیین شده است.

برای اطلاع از شرایط دریافت انتقالی سربازی باید با چه شماره ای تماس گرفت؟

در این خصوص می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

نظرات

11 دیدگاه دربارهٔ «پیگیری درخواست انتقالی سربازی»

  1. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید
    یه سوال داشتم،من برای اومدن به شهر خودم برای انتقالی به تهران نامه زدم حالا میخوام دیگه انتقالی نگیرم و در جای قبلیم خدمت کنم چجوری از درخواست انتقالی انصراف بدم ممنون میشم کمکم کنین

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. باید از طریق منابع انسانی پادگانتون پیگیری کنید.

  2. Avatar photo Mohammad گفت:

    سلام من کرجم میخوام برم مشهد انتقالی کسی نمیخواد؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در سایت انتقال سرباز اقدام کنید.

  3. Avatar photo پارسا گفت:

    سلام ببخشید اگه ۶ماه در یگان را سپری نکنی امکان انتقالی وجود ندارد چون واقعا نمیتونم دو بار فراری شدم آیا حتما باید ۶ماه در یادگان اول حضور داشته باشی

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما باید حداقل 6 ماه حضور داشته باشید

  4. Avatar photo مسعود گفت:

    سلام روز بخیر سرباز نیروی هوایی بندر عباس هستم امکان جابجایی هست از نیروی هوایی به پدافند هوایی
    سربازیم هست که بخواد بیاد بندر از کیش در خدمتم 09139130075 تماس بگیرید

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر درخواست خود را از طریق فرماندا یکان پیگیری نمایید

  5. Avatar photo حسین چعب گفت:

    سلام من تک فرزند هستم و پدرم بیماری سرطان دارد با سند و مدارک ایا ۶ماه طول میکشد تا انتقال بگیرم یا کمتر لطفاً جواب دهید؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      نمیشه صدرصد گفت چه زمانی
      باید با 096480 تماس بگیرید مشورت کنید.

  6. Avatar photo امیرحسین گفت:

    سلام من سرباز نیروی انتظامی استان سیستان بلوچستان هستم کسی هست که درخواست جابه‌جایی داشته باشه اگه در شهرستان جیرفت خدمت میکنی با این شماره پیام بدین 09307349028

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • پرداخت اقساط بیمه سربازی

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی + لینک اینترنتی | ورود es.tamin.ir

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی برای مشمولانی که از حق بیمه استفاده می کنند، طراحی شده است. قانون پرداخت اقساط بیمه سربازی همگانی و اجباری است و همه افراد باید از آن پیروی کنند. در حقیقت افرادی که تأخیر غیر...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1403

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
  • طرح انصار سربازی

    طرح انصار سربازی 1403 + خبر خوش مشمولان غایب

    امکان شرکت در طرح انصار سربازی فراهم شد. این طرح که به مشمولان غایب سربازی تعلق می گیرد، به‌ تازگی تصویب شده و در کشور به اجرا درآمده خواهد آمد. مهمترین دلیل استفاده از این طرح، کمک به آن دسته...
تماس با مشاور