ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ورود به برنامه شاد با گوگل + بدون نصب + گام به گام | ایران تحصیل

ورود به برنامه شاد از شریق گوگل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امروزه به دلیل شرایط پیش آمده و پاندمی کرونا آموزش در مقاطع مختلف با مشکل مواجه شده است. آموزش و پرورش ایران برای به حداقل رساندن آسیب ناشی از دوری از محیط مدرسه و پیرو استقبال والدین و دانش آموزان از برنامه های پخش شده از صدا و سیما، نرم افزاری را تحت عنوان برنامه شاد طراحی کرده و در اختیار دانش آموزان قرار داده است. این برنامه هم به صورت اپلیکیشن و هم به صورت تحت وب قابل استفاده است.در این مقاله به چگونگی ورود به برنامه شاد با گوگل خواهیم پرداخت.

در آپدیت جدید این برنامه دانش آموزان با ناتوانی های مختلف مانند کم بینایی می توانند به سادگی از (شاد) استفاده نمایند. در ادامه به معرفی برنامه شاد، قابلیت های آن و آموزش ورود به این سامانه از طریق گوگل خواهیم پرداخت. در پایان هم نکاتی برای ساده سازی کار با این برنامه در اختیار معلمان و مدیران قرار گرفته است.

سامانه شاد چیست و ورود به برنامه شاد با گوگل

این سامانه بستری برای آموزش مجازی دانش آموزان است. در این سامانه آموزش به صورت آنلاین است و دانش آموزان باید در ساعت مقرر در کلاس های مجازی شرکت کنند. این سامانه تا کنون در هیچ فروشگاه مجازی عرضه نشده و تنها راه دسترسی آن از طریق نشانی اینترنتی https://shad.ir است.

شاد از یک رابط کاربری ساده برای احراز هویت استفاده می کند و معلمان، مدیران و دانش آموزان می توانند از این طریق به این سامانه وارد شوند. همچنین بر اساس راهنمای ارائه شده در ادامه مطلب ابتدا مدیر مدرسه باید وارد این سامانه شود و اطلاعات معلمان از جمله کدملی و شماره همراه آن ها را وارد نماید. در ادامه این روند برای هر معلم کلاس درسی تشکیل می شود.

معلمان موظف هستند که نسخه نرم افزار شاد را نصب کنند و با انتخاب نقش معلم و وارد کردن کد ملی و احراز هویت وارد کلاس درسی خود شوند. همچنین همان طور که در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد این امکان با نسخه ی تحت وب این نرم افزار هم فراهم می شود.

اولیا یا خود دانش آموزان نیز باید نسخه پیام رسان شاد را روی کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود نصب کرده و با انتخاب نقش دانش آموز بعد از تکمیل اطلاعات خواسته به کلاس درس مشخص شده وارد شوند. بر اساس گزارش مدیران سازمان آموزش و پرورش 17 میلیون نفر این برنامه را نصب کرده اند و 10 میلیون عضو فعال در این سامانه وجود دارد.

پیرو مشکلات پیش آمده در این سامانه از قبیل سرعت پایین بسیاری از مدارس اقدام به استفاده از سایر بستر های آموزشی کرده اند، در این شرایط آموزش و پرورش اقدام به رفع عیوب این نرم افزار نمود و با ارائه ی نسخه ی کامل تر معلمان را ملزم به استفاده از این برنامه کرد و هشدار داد در صورتی که از سایر پیام رسان ها بهره ببرند، علاوه بر اینکه ارزشیابی نخواهند شد، مدیران مدارس باید پاسخگو باشند.

برای کسب اطلاع از نحوه دانلود مستقیم اپلیکیشن شاد برای کامپیوتر با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

راهنمای تصویری ورود به برنامه شاد با گوگل

در نسخه تحت وب افراد می توانند بدون نیاز به تلفن همراه هوشمند و از طریق سیستم عامل ویندوز ثبت نام خود را انجام دهند.در این برنامه تمام محتوایی که ارائه می شود قابل ذخیره هستند همچنین طبق اعلام وزیر ارتباطات اینترنت مورد استفاده دانش آموزان در برنامه شاد رایگان است.

ورود به برنامه شاد با گوگل
ورود به برنامه شاد با گوگل
  • ابتدا به سامانه شاد آموزش و پرورش به آدرس shad.ir مراجعه نموده و روی گزینه (ورود به نسخه وب) کلیک نمایید. همچنین می توانید مستقیما  به آدرس web.shad.ir وارد شده و به مرحله بعد هدایت شوید.
راهنمای ورود به برنامه شاد
نحوه ورود به برنامه شاد
  • پس از ورود به سامانه مذکور در صفحه اول، شماره تلفن همراهی را وارد نمایید که در دسترس باشد.
ورود به برنامه شاد با گوگل
  • اکنون پیامکی حاوی یک کد فعال سازی برای شما ارسال می گردد که می بایست آن را در بخش مورد نظر وارد نموده کلید (مرحله بعد) را بفشارید.
ورود به برنامه شاد
ورود به برنامه شاد
  • پس از انتقال به صفحه جدید، گزینه (ورود) را از قسمت راست صفحه انتخاب نمایید.
ورود به برنامه شاد با گوگل
ورود به برنامه شاد با گوگل
  • در این مرحله می بایست نقش خود را به عنوان (معلم)،(دانش آموز) یا (مدیر) انتخاب کنید.
راهنمای تصویری ورود به برنامه شاد
راهنمای ورود به برنامه شاد
  • مطابق تصویر،کد ملی خود را ثبت نموده و سپس کلید (ارسال) را انتخاب نمایید. اتباع خارجی در این قسمت کد هویتی اتباع خود را وارد کنند. همچنین برای اتباع لزومی به پر کردن قسمت های مربوط به اطلاعات شناسنامه وجود ندارد.

برای اطلاع از نحوه ی ثبت نام در سامانه شاد کلیک کنید.

امکانات شبکه آموزشی شاد در هنگام ورود به برنامه شاد با گوگل

شبکه دانش آموزی شاد یا به اصلاح سامانه شاد ، امکانات فراوانی را در اختیار دانش اموزان قرار می دهد. از جمله مهم ترین این امکانات وارد شدن به گروه کلاس و آگاهی از برنامه های تدریس، ارتباط با معلم و سایر دانش آموزان است. از طرف دیگر، با ورود به سایت شاد می توان به صورت آنلاین کلاس های درس را مشاهده نمود. در صورت صلاحدید معلمان در برخی مواقع، کلاس ها ضبط شده و در این سامانه قرار می گیرند تا دانش اموزان غایب بتوانند از آن ها استفاده کنند.

البته دانش اموزان باید سعی کنند در تایم های مشخص سر کلاس حضور داشته باشند. تداخل داشتن کلاس های آنلاین این برنامه با کلاس های تلویزیون از جمله زمان هایی که نسبت به ضبط و بارگزاری کلاس آنلاین در سایت شاد اقدام می شود. همانطور که مشخص است این برنامه فعالیت های کلاسی را ساده تر و مجدودیت های کلاس غیرحضوری را جبران کرده است که در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

  • شادبین:  این قسمت قابلیت جدید برنامه شاد است که به دانش آموزان این امکان را می دهد تا به صورت رایگان به جستجو در اینترنت بپردازند. این ابزار تحت عنوان اینترنت دانش آموزی پاک ارائه شده است که نگرانی والدین در جهت مواجه کودکان با فضای مجازی را به حداقل می رساند.
  • حضور و غیاب هوشمند:  معلم با تعیین برنامه کلاسی به صورت هفتگی و با مراجعه به لیست کلاس ها از وضعیت حضور تمام دانش آموزان اطلاع حاصل می کند.علاوه بر این در کلاس آنلاین به‌ صورت خودکار هر هفت دقیقه حضور دانش‌آموزان ثبت شده و به معلم اطلاع داده می‌شود.
  • رابط کاربری زیبا و ساده: در این برنامه رابطه کاربری به سادگی طراحی شده است تا تمام کاربران و دانش آموزان با هر سطح  دانش از فضای مجازی قادر به استفاده از آن باشند. همچنین جذابیت های بصری و کاراکترهای رنگی استفاده شده در این برنامه با دید روانشناسی طراحی شده اند.
  • احراز هویت:  این برنامه در ابتدای ورود کاربران با احراز هویت و اعطای نقش به آن ها روند بسیار ساده ای را در نشکیل کلاس های آموزشی در پی گرفته است. در حقیقت در شاد سه نقش مدیر، معلم و دانش آموز در نظر گرفته شده است که بر اساس شماره تلفن وارد شده احراز هویت شده و دسترسی لازم را کسب می کنند.برای مثال به‌ محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه کلاس‌ های مدرسه به‌ صورت خودکار تعریف می‌شوند و دیگر نیازی به ساخت گروه‌ های کلاسی نیست.

برای اطلاع از مشکلات برنامه شاد روی لینک زیر کلیک کنید.

  • ارتباط زنده یک طرفه:  این سرویس به گونه ای طراحی شده است که تمام افرادی که در یک گروه عضو هستند می توانند به صورت یک طرفه لایو برگزار کنند. این ویدیو در صورت ذخیره شدن تا 24 ساعت قابل دانلود است
  • پخش زنده کلاسی ارتباط زنده دو طرفه:  این بخش با هدف برگزاری جلسات معلمان و مدیر، اولیا مربیان و همچنین در جهت پرسش و پاسخ در کلاس های آنلاین بین دانش آموزان و معلمان شکل گرفته است.
  • تماس دو سویه:  این بخش هم مانند آنچه توضیح داده شده به صورت دو سویه است و رایگان ارائه می شود و درجهت پرسش و پاسخ و امتحانات شفاهی طبق صلاح دید معلمان مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تکالیف دانش آموزان:  در راستای پیشرفت دانش‌ آموز به معلم کمک می‌ کند تا از وضعیت یادگیری دانش‌ آموز و نقاط ضعف و قوت او در دروس مطلع شود. سرویس تکلیف برای معلم شامل سه بخش تکالیف در جریان، تکالیف به اتمام رسیده و ثبت تکلیف جدید ارائه شده است.
  • آزمون ساز: آزمون ساز قابلیت برگزاری آزمون های آنلاین به صورت تستی و تشریحی را دارد. آزمون توسط معلم بارگزاری شده و دانش آموز با پاسخ دهی به سوالات و با کلیک بر گزینه اتمام آزمون معلم را از اتمام آزمون مطلع می سازد.
  • پروفایل دانش‌آموز کارپوشه:  این بخش برنامه برای ارزیابی فعالیت ها و پیشرفت های دانش آموزان در دسترس معلمان قرار می گیرد و در پایان ترم تحصیلی با عنوان کار و فعالیت کلاسی در جهت نمره دهی و ثبت امتیاز دانش آموز مورد استفاده قرار می گیرد.

شیوه ورود به سامانه شاد

تفاوت های نسخه تحت وب و نرم افزار نصبی برنامه شاد

اپلیکیشن دانش آموزی شاد جهت ارائه برخس دروس به محصلین مدارس در دو نسخه اندروید و ویندوز ارائه شد. اگر چه این دو نسخه جهت ارائه خدمات یکسان به وجود آمده اند اما تفاوت هایی دارند که در ادامه به برخی از موارد مهم آن پرداخته شده است.

  • امکان ارسال ویس در نسخه تحت وب وجود ندارد.
  • دانش آموزان نمی توانند تماس صوتی یا تصویری از طریق نرم افزار تحت وب برقرار کنند.
  • در نسخه ویندوز نمی توان نسبت به برگزاری لایو یا برنامه زنده و آنلاین اقدام نمود.
  • بخش شادینو و برخی از سرویس های موجود در نسخه اندروید اپلیکیشن‏، در سامانه تحت وب وجود ندارد.

همچنین شما می توانید در صورت داشتن گوشی همراه، با دانلود نسخه جدید برنامه شاد از امکانات این برنامه آموزشی به صورت رایگان استفاده کنید. برای مطلع شدن از جزئیات بسته اینترنت رایگان برنامه شاد، نیز می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. نکته دیگر این که اگر ساعت و زمان پخش کلاس دانش آموزان در تلویزیون با ساعات برگزاری کلاس های مجازی آن ها تداخل داشته باشد، می توانند از محتوای آموزشی ذخیره شده کلاس درسی در سامانه شاد، بهره مند شوند.

برای دانلود مستقیم برنامه شاد برای کامپیوتر کلیک کنید.

تداخل برنامه زمانی کلاس های شاد با صدا و سیما

راه اندازی سامانه شاد، مانع پخش دروس از تلویزیون نخواهد شد اما اگر ساعت کلاس های این دو با یکدیگر تداخل داشتند چه کار باید کرد؟ آیا برای دانش آموز غیبت محسوب می شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که تمامی مدارس موظف هستند، برنامه آموزشی کلاس هایی که ساعت آن ها با آموزش تلویزیونی تداخل دارند را دانلود کنند و با بارگذاری آن ها در سامانه شاد، دسترسی را برای تمامی دانش آموزان سهولت ببخشند. در نتیجه می توان گفت برای دانش آموزی غیبت محسوب نمی شود اما او باید در مهلت معینی نسبت به دریافت و مشاهده محتوای آموزشی موجود در شبکه آموزشی دانش آموزی، اقدام کند.

چنان چه تاخیر یا عدم شرکت دانش آموز در کلاس های مجازی از قبل به اطلاع معلم و مدیر رسیده باشد، برای او غیبت ثبت نمی شود. دانش آموزان باید بدانند که فعالیت های آن ها در فضای مجازی و نیز ارزشیابی هایی که در این مدت انجام شود، به منزله نمره مستمرشان خواهد بود.

ورود به برنامه شاد با گوگل

چگونگی افزودن دانش آموزان به گروه های درسی در برنامه شاد

مدیران و معلمان مدارس پس از ورود به سامانه شاد و احراز هویت خود، لازم است به دانش آموزان اطلاع دهند که نسبت به احراز هویت خود در سامانه شاد اقدام نمایند.پس از تکمیل مراحل و احراز هویت دانش آموزان قادر خواهند بود در سامانه شاد لیست کلاس های خود را مشاهده و وارد آن ها شوند.

یک روش دیگر برای ورود دانش آموز به گروه های درسی، افزودن او توسط معلم مدرسه می باشد که در این حالت معلم باید مراحل ذیل را انجام دهد.

  • ابتدا گروه درسی مورد نظر خود را انتخاب کند.
  • وارد پروفایل گروه مربوطه شود و گزینه “افزودن عضو” را انتخاب نماید.
  • در نهایت می تواند از بین مخاطبین خود، دانش آموز مورد نظر را انتخاب نماید.
  • در این روش معلم می تواند لینک دعوت به گروه درسی را نیز برای دانش آموزان خود ارسال کند و آن ها با کلیک بر روی لینک مذکور، وارد گروه شوند.

آخرین اخبار پیرامون سامانه شاد

  • دانش آموزان مراقب شبکه جعلی شاد باشند

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: اخیرا مجرمان سایبری، برنامه‌های جعلی شاد را در فضای مجازی انتشار داده‌ و با تبلیغات گسترده در شبکه‌ های‌ اجتماعی، دانش‌آموزان را به نصب نرم‌افزار جعلی شاد تشویق می‌کنند. وی اضافه کرد: برای نصب و بروزرسانی اپلیکیشن شاد نیازی به پرداخت وجه نیست و کاربران می توانند از وب سایت آموزش و پرورش و یا سایت های معتبر دانلود کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: دانش آموزان برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از گذر واژه های مناسب دو مرحله ای استفاده کنند. مدیران مدارس باید درخصوص سوء استفاده و کلاهبرداری تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی کرده تا علاوه بر مانع شدن برای کلاهبرداری از دانش آموزان استرس و اضطراب در آنها را کاهش دهند.

برای دانلود این مقاله به صورت pdf کلیک کنید.

خلاصه مطالب

آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در جهت بهبود روند آموزش آنلاین و جبران آسیب وارده به دانش آموزان در پاندمی کرونا و دوری از مجیط مدرسه اقدام به طراحی شبکه دانش آموزی تحت عنوان برنامه شاد کرد که بسیار در این مدت مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است. به همین علت در این مقاله به بررسی چگونگی ورود به برنامه شاد با گوگل پرداخته شد. همچنین اطلاعات کلی درمورد برنامه شاد، نحوه افزودن دانش آموزان به گروه توسط مدیر، ویژگی های این برنامه و به ذکر برخی از مشکلات به وجود آمده در برنامه ی شاد پرداخته شد.

3.6/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چطور شاد را در لپ تاپ دانلود کنم؟

در لپ تاپ می توانید از طریق سایت web.shad.ir وارد سایت شاد شوید.

آیا در نسخه تحت وب امکان احراز هویت وجود دارد؟

در نسخه ی تحت وب امکان احراز هویت وجود ندارد. بلکه ابتدا باید در نسخه اندروید احراز هویت کرده و سپس از نسخه تحت وب برای ورود استفاده کنید.

اتباع خارجی چگونه می توانند وارد سامانه شاد شوند؟

همانطور که در مقاله به آن اشاره شد این افراد باید به جای کد ملی، کد هویتی اتباع خود را وارد کنند و نیازی نیست که قسمت های مربوط به اطلاعات شناسنامه ای را تکمیل نمایند.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «ورود به برنامه شاد با گوگل + بدون نصب + گام به گام | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo امیر حسین گفت:

    برای اطلاعت بیشتر میخوام از شاد استفاده کنم

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام در صورت بروز هرگونه اختلال در برنامه شاد تماس بگیرید

      1. Avatar photo aylar گفت:

        سلام خسته نباشید برنامه شاد خیلی افتضاح شده مارو مسخره کردن بخدا 2 روزه هعی شمارمو وارد میکنم کد فعالسازی نمیاد هر راه کاری هم امتحان کردم گوشی و خاموش روشن کردم تند تند پشت سر هم ارسال مجدد کد رو زدم برنامه رو حذف کردم نصب کردم الان کلا اون یکی اکانتمم نمیاد میشع راهنمایی کنید

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر بنظر میرسد آی پی شما از ظرف سرور های شاد بسته شده است باید با اینترنت تلفن همراه های دیگر امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)