ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نمونه سوالات آزمون تافل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
نمونه سوالات آزمون تافل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید اهمیت نمونه سوالات آزمون تافل چیست و چگونه می توان آن ها را تهیه کرد؟ چنانچه قصد دارید در این آزمون نمره بالا را کسب نمایید، مرور سوالات آزمون TOFEL با جواب های تشریحی می تواند شما را به یک سطح آمادگی بالا برساند و از اتلاف زمان و هزینه تان جلوگیری نماید. داوطلبان گرامی می توانید از طریق مراجعه به سایت ایران تحصیل و تماس با کارشناسان ما، به دانلود رایگان نمونه سوال آزمون تافل PBT و IBT دست یابید. همچنین، مشاوران ما به شما در تمامی مراحل نام نویسی، شرکت در آزمون و نحوه مطالعه بهترین منابع کمک خواهند کرد.

 

 

برای دریافت نمونه سوالات آزمون تافل به همراه بهترین و جدیدترین منابع از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

دلیل اهمیت نمونه سوالات آزمون تافل

 

دانلود رایگان نمونه سوال آزمون تافل PBT

 

آزمون تافل که نه تنها در کشور ما، بلکه در تمام دنیا به عنوان یک مدرک معتبر بین المللی به شمار می آید، به ارزیابی سطح دانش زبان انگلیسی غیر انگلیسی زبانان می پردازد. هدف از اخذ این مدرک می تواند از ادامه تحصیل در دانشگاه های داخلی و خارجی تا استفاده در استخدام برخی مشاغل و مهاجرت متغیر باشد.

البته معیار و نمره مورد قبول هر موسسه یا دانشگاهی ممکن است با دیگری متفاوت باشد. اما مسلما با نمره بالاتر، اعتبار و احتمال پذیرش نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل برای شرکت کنندگان بسیار مهم است که بتوانند به سوالات بیشتری پاسخ درست دهند. یکی از مواردی که می توانند تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد، دستیابی به نمونه سوالات آزمون تافل است.

از آنجا که به طور معمول متقاضیان زمان و هزینه های زیادی برای بدست آوردن نمره بالا می کنند، شرکت چند باره می توانند دردسر آفرین باشد. از این رو، آشنایی با نحوه طراحی سوالات از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود. در ادامه به نحوه دانلود رایگان نمونه سوال آزمون تافل pbt خواهیم پرداخت.

 

 

به منظور دریافت مشاوره قبولی در آزمون تافل بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید

 

 

دانلود نمونه سوالات آزمون تافل

حال که با اهمیت نمونه سوالات آزمون تافل آشنا شدیم، سوال اصلی این است که سوالات آزمون TOFEL با جواب را از کجا می توان دریافت کرد. به نظر می رسد تعداد موسسات، آموزشگاه ها و مدرسانی که مبلغ برگزاری کلاس های تافل هستند و مدعی رساندن متقاضیان به بالاترین نمره می باشند، به تعداد شرکت کنندگان رسیده است.

حال، پیدا نمودن یک منبع معتبر شاید کار چندان آسانی نباشد. در صورتی که اگر داوطلبان بتوانند نمونه سوالات آزمون های قبل را تمرین کنند، به راحتی به نقاط ضعف و قوت خود دست پیدا کرده و آن ها بررسی نمایند. چرا که صرفا خواندن کتاب های متعدد نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد.

سامانه ایران تحصیل این امکان را فراهم کرده است تا متقاضیان عزیز، از دانلود رایگان نمونه سوال آزمون تافل PBT و IBT به راحتی بهره مند شوند. برای این مورد می توانید از طریق شماره های 909 9072952 از تهران و 909 9072952 همه کشور، با همکاران ما تماس گرفته تا لینک نمونه سوالات در اخنتیارتان قرار بگیرید.

 

 

اگر می خواهید از زمان برگزاری آزمون تافل در مراکز و موسسه های مختلف آگاه شوبد، لینک قرمز را لمس نمایید

 

 

تفاوت نمونه سوال آزمون تافل PBT و IBT چیست؟

احتمالا شما هم به عنوان داوطلب شرکت کننده در آزمون تافل، به اسامی همچون PBT و IBT برخورد کرده اید. در واقع این آزمون به دو روش اینترنتی یا IBT و یا کاغذی که همان PBT نامیده می شود، برگزار می شود. حال تفاوت این دو چسیت؟

موسسه EST که مجری اصلی آزمون های تافل است، برای رفاه حال داوطلبانی که به اینترنت دسترسی ندارند، این امکان را فراهم کرده است تا به صورت کاغذی آزمون دهند. اما نکته اصلی اینجا است که نمونه سوالات آزمون تافل کاغذی (PBT) با نوع اینترنتی آن IBT تفاوت ها و شباهت هایی دارد.

برای مثال سیستم نمره دهی آزمون کاغذی از 360 تا 677 می باشد، در حالی که نوع اینترنتی را از 0 تا 120 نمره دهی می کنند. از سوی دیگر، مهارت هایی زبانی که در نمونه سوالات آزمون تافل نوع کاغذی و اینترنتی مورد محک قرار می گیرد، با یکدیگر متفاوت است.

گرچه هر دو آزمون، چهار مهارت reading, Writing ,speking وlistening را مورد بررسی قرار می دهند، اما در تافل PBT بخشی از سوالات را گرامر به خود اختصاص می دهد. در حالیکه آزمون IBT به جای این قسمت، به ارزیابی اسپیکینگ می پردازد. بنابراین در شکل کاغذی آن دیگر اسپیکینگ نخواهیم داشت و در شکل اینترنتی، گرامر به شکل غیر مستقیم مورد سوال قرار می گیرد.

غیر از همه این ها، تفاوت های دیگری نیز وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتری دارد. شما می توانید با دانلود رایگان نمونه سوال آزمون تافل PBT و مطالعه آن به این موارد پی ببرید. اما برای آشنایی بیشتر، در مورد نحوه طراحی سوال این چهار مهارت بیشتر می آموزیم.

 

 

برای اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون آیلتس بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

 

 

بخش های مختلف آزمون TOFEL

 

سوالات آزمون TOFEL با جواب

 

 

در توضیحات فوق ذکر شد که آزمون تافل به ارزیابی توانایی داوطلبان خود در چهار مهارت زبان انگلیسی می پردازد. حال سهم هر کدام از این مهارت ها چقدر است و چند سوال را به خود اختصاص می دهند؟

از آنجا که امروزه آزمون تافل در کشور ما غالبا به صورت اینترنتی برگزار می شود، بهتر است به بررسی این فرمت بپردازیم. اگر به نمونه سوالات آزمون تافل ایران تحصیل نگاهی بیندازید، خواهید دید که ترتیب سوالات به ترتیب reading، listening، speeking و  writing می باشد. در جدول زیر با تعداد و روند کلی هر کدام از این مهارت ها آشنا شوید و سعی کنید تا سوالات آزمون TOFEL با جواب را حتما تهیه کنید تا تسلط بیشتری کسب نمایید.

 

 

نام مهارت به ترتیب مدت زمان مجاز پاسخگویی تعداد سوالات نمره جزئیات
Reading ۱ ۶۰ الی ۸۰ دقیقه ۳۰ الی ۴۰سوال ۰ الی ۳۰ ۳ الی ۴ متن با موضوع مجزا

 

Listening ۲ ۶۰ الی ۹۰ دقیقه ۲۸ الی ۳۹ سوال ۰ الی ۳۰ ۳ الی ۴ سخنرانی و ۲ الی ۳ گفتگو

 

Break ۳ ۱۰ دقیقه اجباری

 

Speaking ۴ ۲۰ دقیقه ۴ tasks ۰ الی ۳۰ شامل موضوعات familiar topics, campus situations, academic course content

 

Writing ۵ ۵۰ دقیقه ۲ tasks ۰ الی ۳۰ مقایسه یک passage و یک lecture و نوشتن نظرات

 

TOTAL ۲۵۰ دقیقه ۰ الی ۱۲۰

 

 

 

برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام در آزمون SAT وارد لینک مربوطه شوید

 

 

نمونه سوالات writing آزمون تافل

بخش نوشتاری یا همان writing آزمون تافل، به دو شکل ترکیبی و مستقل می باشد. در انشای ترکیبی، متقاضی ابتدا یک متن کوتاه را می خواند و سپس به یک فایل صوتی مرتبط با آن گوش می دهد که دیدگاه هایی متناقض با متن را بیان می کند. فرد باید در انشای حدود 150 کلمه ایی خود، هر دو دیدگاه را جمع بندی و آن را ترکیب نماید.

اما در writing مستقل که زمان آن نیز طولانی تر بوده و مستقل نامیده می شود، داوطلب باید درباره موضوعی که به او داده شده است، حدود 300 کلمه بنویسد. دقت داشته باشید که انجام این کار به تکرار و تمرین بسیار زیادی نیازمند است تا یک نوشته منسجم و در عین حال با علائم و قواعد نگارشی را تحویل دهید.

به همین دلیل، توصیه می شود که حتما نمونه سوالات آزمون تافل نوشتاری را بارها و بارها تمرین کنید تا بتوانید ضمن حفظ سرعت، نمره خوبی را به دست آورید.

 

 

به منظور دریافت اطلاعات و راهنمای ثبت نام آزمون آیلتس 2021 به لینک مربوطه مراجعه فرمایید

 

 

نمونه سوالات reading آزمون تافل

یکی از بخش هایی که اغلب شرکت کنندگان آزمون تافل با آن مشکل دارند، مربوطه به بخش خواندن می شود. نحوه پاسخدهی به این قسمت بدین شکل است که 3 تا 4 متن در اختیار داوطلب قرار داده می شود تا به سوالات هر متن در 20 دقیقه جواب داده شود.

البته زمان کلی 60 دقیقه است و فرد خود باید در تنظیم آن دقت داشته باشد. هدف از قسمت خواندن، این است که شرکت کننده تا چه حد توانسته است مطلب را درک کند. در سوالات آزمون TOFEL با جواب ایران تحصیل، می توانید به نمونه های این بخش دست پیدا کنید.

 

 

اگر می خواهید از زمان برگزاری آزمون تافل در مراکز و موسسه های مختلف آگاه شوبد، لینک قرمز را لمس نمایید

 

 

سوالات Listening آزمون TOFEL با جواب

برای پاسخ دادن به سوالات لیسنینگ، ابتدا می بایست هدفون روی سر قرار داده شده و سپس دستور العمل را مشاهده نماید.

بعد از آنکه به مکالمات یا سخنرانی ها گوش دادید، باید به سوالاتی که از دل آن بیرون کشیده شده است، جواب دهید. زمان هر سوال 10 دقیقه است و از شروع پاسخگویی محاسبه می شود.

 

 

به منظور اطلاع از جدول زمان بندی ثبت نام آزمون ept لینک قرمز را لمس نمایید

 

 

نمونه سوالات Speaking آزمون تافل

از جمله نفس گیرترین و پر استرس ترین سوالات هر کدام از شرکت کنندگان آزمون تافل، به بخش اسپیکینگ مربوط می شود. در ابتدای کار، یک هدفون به شرکت کننده داده می شود و از او خواسته می شود تا طبق دستورالعمل پاسخ دهد.

برای مثال، صحبت در مورد برخی از تاپیک ها و موضوعات عمومی از جمله این کارها است. همچنین، یک متن کوتاه برای متقاضی به نمایش درآمد که بعد از حدود 50 ثانیه پاک خواهد شد. سپس از وی خواسته می شود تا به سوالات برخاسته از آن جواب داده و نظر یا عقیده خود را بر اساس متن مربوطه بیان نمایید.

مهم ترین فاکتورها برای  بالا رفتن نمره اسپیکینگ که معمولا در نمونه سوالات آزمون تافل هم می آید، رعایت اصول گرامری، تلفظ صحیح، سلیس بودن و توانایی بسط موضوع است.

 

 

اگر می خواهید جزوه تضمینی آزمون زبان ept را داشته باشید، به لینک مربوطه مراجعه فرمایید

 

 

نحوه نمره دهی در آزمون تافل

یکی از ویژگی هایی که آزمون هایی همچون تافل از آن برخوردارند، این است که رقابتی یا حد نصابی نستند. یعنی کسی در آن رد یا پذیرفته نمی شود. بلکه معیار بر اساس نمره کسب شده می باشد و هر چه نمره بالاتر رو اعتبار آن به طبع بیشتر است. قبلا هم خدمتتان ذکر کردیم که در آزمون تافل IBT، نمره دهی از 0 تا 120 می باشد.

البته اینکه شما با چه هدفی در این آزمون شرکت کرده اید نیز مشخص کننده بدی، متوسط، خوب یا عالی بودن نمره خواهد بود. اما به طورکلی اعتقاد بر این است که نمره 85 تا 90 را به عنوان یک نمره متوسط می دانند.

به همین دلیل است که توصیه می شود در هنگام تهیه نمونه سوالات آزمون تافل به نمره ایی که می خواهید به آن دست یابید، توجه داشته باشید. در زیر به طور اجمالی میزان اعتبار دامنه نمرات را مرور می کنیم.

 

نمره 0 – 80 این دامنه از نمرات تافل نمره خوبی به شمار نمی آید و اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی را دارید، به احتمال زیاد پذیرفته نخواهد شد.

 

نمره 80-90 جزء نمرات متوسط محسوب می شود. با کسب این نمره احتمال پذیرش برای تحصیلات دوره های تکمیلی و ورود به بسیاری از دانشگاه ها بالاتر می ورد.

 

نمره 90-100 این رنج نمره را در تافل خیلی خوب می دانند. بدین ترتیب شانس شما برای اخذ پذیرش در دانشگاه های مختلف و یا حتی مشاغلی همچون دستیار استاد در دانشگاه بسیار بالا خواهد بود.

 

نمره 100-110 بدون شک این نمرات عالی خواننده می شوند و اغلب دانشگاه های سطح بالا از ان استقبال می کنند

 

نمره 110-120 بدیهی است که سقف نمرات می باشد و شکی در پذدیرش همه دانشگاه ها وجود ندارد.

 

 

 

برای اطلاع از زمان، نحوه و شرایط ثبت نام در آزمون yos بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

مشاوره بهره مندی از نمونه سوالات آزمون تافل

با توجه به نیازی که امروزه برای اخذ مدارک معتبر زبان احساس می شود، به دست آوردن برخی از آن ها از جمله تافل و آیلتس یکی از دغدغه های افراد جامعه است. با این وجود، هنوز شناخت چندان زیادی در رابطه با نحوه ثبت نام، میزان هزینه، چگونگی مطالعه برای کسب نمره یا امتیاز خوب و منابع درست … وجود ندارد.

به ویژه آنکه هر از چند گاهی قوانین اجرایی دستخوش تغییراتی می شود. مسلما اینکه ما صرفا سوالات آزمون TOFEL با جواب را مطالعه کنیم، نمی تواند تضمین کننده موفقیت ما باشد. عوامل بسیار دیگری نیز در این میان دخیل است.

به نظر می رسد که استفاده از راهنمایی های مشاوران خبره ایی که در جریان جدیدترین تغییرات قرار دارند و قادر به ارائه راهنمای مطالعاتی نیز هستند، یک گزینه ضروری است. چرا که نام این ازمون ها برای بسایر از علاقه مندان به یک غول بی شاخ و دم تبدیل شده که نا امیدی را در آن ها القا می کند. بنابراین، پیشنهاد می کنیم که از این طریق یک میانبر زده و به آسانی به آنچه می خواهید برسید.

 

 

برای دریافت نمونه سوالات آزمون sat بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با ضرورت مطالعه نمونه سوالات آزمون تافل آشنا کنیم و برخی از اطلاعات لازم در این مورد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

همچنین، متقاضیان گرامی می توانند علاوه بر دانلود رایگان نمونه سوال آزمون تافل PBT در این سایت، در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 1 شب با مشاورین ما تماس گرفته و در مورد هر کدام از آزمون های آیلتس، تافل، ای پی تی، تولیمو، و … مشاوره اختصاصی دریافت نمایند. 

 

به منظور آشنایی با نمونه سوالات آزمون تافل و دریافت یک مشاوره مطالعاتی تخصصی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

شرایط شرکت در آزمون تافل

زمان ثبت نام آزمون آیلتس

تحصیل در خارج از کشور

نمونه سوالات آزمون تافل

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نمونه سوالات آزمون تافل را از کجا می توان تهیه کرد؟

شما می توانید با مراجعه به سایت ایران تحصیل برای دانلود رایگان نمونه سوال آزمون تافل PBT اقدام فرمایید.

سیستم نمره دهی آزمون تافل IBT چگونه است؟

نمره آزمون تافل اینترنتی IBT از 0 تا 120 می باشد.

آیا آزمون تافل اینترنتی و کاغذی با یکدیگر تفاوت دارند؟

بله. شما در این تفاوت های موجود بین دو این آزمون را در مقاله حاضر بخوانید.

چگونه می توان نمره خوبی در آزمون تافل کسب نمود؟

شما با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و از مشاورین ما بهترین تکنیک های کسب نمره بالای این آزمون را دریافت نمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)