ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

جدول زمان بندی ثبت نام آزمون EPT

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه آزاداسلامی می بایست مدرک زبان معتبری را به این دانشگاه ارائه دهند. اگر شما از جمله داوطلبانی هستید که مدرک زبان انگلیسی معتبری برای ارائه ندارید، نگران نباشید. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد آزمونی را تحت عنوان آزمون ای پی تی برگزار می کند و به متقاضیان امکان کسب مدرکی معتبر را می دهد. با توجه به اینکه این آزمون در طول سال چندین بار برگزار می شود، لازم است تا از جدول زمان بندی ثبت نام آزمون EPT اطلاعات دقیقی داشته باشید تا منابع لازم را تهیه کرده و هر چه سریع تر خود را برای این آزمون آماده کنید. در ادامه با نحوه کسب اطلاع از جدول زمان بندی و مهلت ثبت نام این آزمون آشنا خواهید شد. پس تا انتهای مقاله با ایران تحصیل همراه باشید.

آزمون EPT چیست

 

جدول زمان بندی ثبت نام آزمون EPT سال ۱۴۰۳

همانطور که می دانید دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان و داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری در این دانشگاه، آزمونی را به جهت تعیین سطح زبان انگلیسی آن ها با عنوان EPT که مخفف عبارت English Proficiency Test می باشد، برگزار می کند. این آزمون فرصت خوبی است برای ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد را دارند. زمان ثبت نام این آزمون که در طول سال چندین بار برگزار می گردد، توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، تعیین می شود.

فراموش نکنید که در صورت فراموش کردن ثبت نام در موعد مقرر در این آزمون، موفق به ثبت نام مجدد نخواهید بود مگر زمانی که شاغل باشید. تنها دانشجویان دوره دکتری تخصصی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی که در زمان مشخص شده موفق به ثبت نام در آزمون ای پی تی نشده اند می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی english.iau.ac.ir نسبت به ثبت نام آزمون EPT اقدام و همچنین از منابع و بودجه بندی سوالات این آزمون آگاهی یابند.

طبق اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، زمان ثبت نام این آزمون از تاریخ 8 الی 23 اردیبهشت می باشد و نیز زمان برگزاری آزمون ای پی تی نیز 6 خرداد ۱۴۰۳ می باشد. با توجه به اینکه ممکن است تغییراتی در جدول زمان بندی دوره های بعدی آزمون ept به وجود بیاید، توصیه ما به کلیه داوطلبان عزیز این است که برای اطلاع دقیق در رابطه با زمان برگزاری این آزمون به کارشناسان و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

 

 

نکته مهم:

داوطلبان و علاقه مندان شرکت در آزمون EPT سال ۱۴۰۳ لازم است ابتدا مبلغ مورد نظر را به صورت الکترونیکی و با داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم پرداخت نموده و سپس نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام برای تمامی شهر های کشور به صورت هم‌ زمان و هماهنگ اقدام کنند.

 

 

نکات مهم در رابطه با ثبت نام آزمون EPT

اگر که شما از متقاضیان شرکت در این آزمون هستید، باید توجه داشته باشید که به علت اینکه ثبت نام آزمون EPT به صورت محدود تنها در چند شهر و استان صورت می پذیرد، لذا متقاضیان عزیز لازم است به نکات مهمی در هنگام ثبت نام توجه داشته باشند. برخی از این نکات مهم را در ادامه برای شما شرح داده ایم که عبارتند از:

  • ثبت نام برای کلیه متقاضیان زمانی قطعی و تکمیل خواهد شد که پرداخت وجه مورد نظر انجام شده باشد و تایید نهایی پرداخت برای کلیه داوطلبان عزیز صورت پذیرفته باشد.
  • آن دسته از داوطلبانی که سهوا و یا عمدا در ارائه اطلاعات خود دچار خطا شده باشند و یا اینکه مغایرتی بین مدارک ارسالی با اصل اسناد و مدارک آنها وجود داشته باشد، از حضور در جلسه آزمون ای پی تی محروم خواهند گشت.
  • با توجه به تاکیدی که مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بر ارائه و وارد نمودن اطلاعات به درستی داشته است، لذا هر گونه سهل انگاری در این زمینه مسئولیت آن متوجه شخص داوطلب خواهد بود و این مرکز مسئولیتی را به عهده نمی گیرد.
  • به هنگام حضور در جلسه آزمون ارائه کارت شناسایی معتبر و به همراه داشتن آن برای تمامی داوطلبان الزامی می باشد.
  • برگزاری این آزمون تنها در شهر های تهران، تبریز، مشهد، اهواز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، رشت، کرمان، اردبیل، کرج، ساری، یزد، همدان، ارومیه، قزوین، گرگان،خرم آباد، اراک، بوشهر و زاهدان که جمعا ۲۱ حوزه می باشد، صورت خواهد پذیرفت.
  •  داوطلبان گرامی از ثبت نام هم زمان دو نفر یا بیشتر در یک سیستم کامپیوتری اکیدً خودداری نمائید.
  • به عنوان نکته آخر توجه داشته باشید که برای قبولی در آزمون EPT مطالعه دقیق منابع آزمون EPT می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

نکات مهم در رابطه با ثبت نام آزمون EPT

 

از جمله نکات دیگری که در زمان شرکت در این آزمون می بایست داوطلبان رعایت کنند می توان به عدم همراه داشتن مدارک و وسائل الکترونیکی در جلسه آزمون و نیز حضور در محل آزمون به مدت حداقل نیم ساعت قبل از شروع آزمون چرا که درب های ورود به جلسه، نیم ساعت قبل از شروع آزمون بسته خواهند شد. بهتر است یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی خود حاضر شوید تا بدون استرس و نگرانی آزمون خود را سپری کنید.

 

برای کسب اطلاع از سهمیه ایثارگران در آزمون EPT کلیک کنید.

 

نحوه ثبت نام در آزمون EPT سال ۱۴۰۳

در این بخش از مقاله به بررسی نحوه ثبت نام آزمون EPT خواهیم پرداخت. ثبت نام در این آزمون طی دو مرحله و نیز از طریق سایت ثبت نام آزمون EPT به آدرس الکترونیکیenglish.iau.ac.ir انجام می پذیرد که در مرحله اول اطلاعات مربوط به داوطلب از او خواسته خواهد شد و در مرحله دوم، مراحل نام نویسی داوطلب تکمیل خواهد شد. فرآیندثبت نام در آزمون EPT به صورت کامل در ادامه مقاله ارائه شده است.

مرحله اول

  • در ابتدا می بایست به سایت ثبت نام آزمون EPT به نشانی اینترنتی  english.iau.ac.ir مراجعه نمایید.
  • سپس گزینه سامانه ثبت نام آزمون EPT را از لیست موجود در سمت چپ سامانه انتخاب نمایید.
  • در این بخش، بعد از مراجعه به قسمت ثبت نام در آزمون وارد صفحه جدید خواهید شد.
  • پس از ورود به صفحه جدید، شماره دانشجویی مقطع دکتری خود را به همراه کد امنیتی که در کادر نمایش داده خواهد شد را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه ورود به مرحله ثبت نام کلیک نمایید.
  • در این مرحله ابتدا می بایست عکس پرسنلی خود را در سامانه بارگذاری نموده و پس از انتخاب نوع آزمون خود (EPT)، کلیه اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام را تکمیل نمایید.
  • در انتها، کد امنیتی ارائه شده را در کادر مربوطه وارد نمایید و بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

 

برای دانلود جزوه تضمینی آزمون زبان EPT کلیک کنید.

 

مرحله دوم

  • در ابتدای مرحله دوم و پس از بررسی اطلاعات وارد شده در مرحله اول، گزینه تایید و پرداخت هزینه آزمون را انتخاب نمایید.
  • سپس در این مرحله، وارد درگاه پرداخت الکترونیکی سامانه خواهید شد.
  • پس از پرداخت هزینه ثبت نام از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، به سامانه آزمون EPT منتقل خواهید شد.
  • در این مرحله که مرحله آخر نیز می باشد، شناسه پرداخت به شما نمایش داده می شود و یک ایمیل حاوی اطلاعات پرداخت نیز به آدرس ایمیلی که در فرم ثبت نام وارد کرده اید، ارسال می گردد.

نحوه ثبت نام در آزمون EPT سال

نکته مهم:

داوطلبان باید بدانند که هزینه ثبت نام این آزمون از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگا آزاد ۲۲۵هزار تومان اعلام شده است.

اخبار مرتبط با جدول زمان بندی ثبت نام آزمون EPT

  • بر اساس جدیدترین بخشنامه ی حد نصاب قبولی آزمون EPT سال ۱۴۰۳، داوطلبانی که بتوانند نمره 50 را در این آزمون کسب نمایند، مدرک آن ها دارای اعتبار می باشد.
  • طبق گفته مرکز سنجش و و پذیرش دانشگاه آزاد، نتایج آزمون EPT خرداد ماه ۱۴۰۳ در تاریخ 10 خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد. نتیجه بررسی وضعیت متقاضیان سهمیه رزمندگان و ایثارگران پس از وصول تائیدیه از سوی نهاد مربوطه متعاقبا به اطلاع واحدهای دانشگاهی محل تحصیل خواهد رسید.

 

خلاصه مطلب

در مقاله فوق مطالعه کردید که آزمون EPT، آزمونی است که سالانه چندین بار برگزار می شود و مختص داوطلبان مقطع دکتری ای است که متقاضی ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی هستند. این آزمون در واقع آزمونی است که سطح زبان انگلیسی هر داوطلب را مشخص می کند و مدرکی معتبر برای ارائه به دانشگاه آزاد می باشد. از این رو اگر شما متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد هستید ولی مدرک زبان انگلیسی معتبری برای ارائه ندارید، لازم است تا در این آزمون شرکت کرده و سطح خود را بسنجید. یکی از مهم ترین مراحل پیش از شرکت در این آزمون، اطلاع از جدول زمان بندی ثبت نام آزمون EPT است که در این مقاله به بررسی آن و نیز نکات مورد توجه در زمان ثبت نام پرداختیم. چنانچه پس از مطالعه متن کامل این مقاله با اشکال و یا ابهامی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را به دست آورید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود.

 

برای دانلود پی دی اف کامل متن مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تقویم آزمون های زبان دانشگاه آزاد در چه سایتی منتشر می شود؟

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تقویم آزمون های زبان دانشگاه آزاد را که مربوط به هر سال است در سایت english.iau.ac.ir/ept منتشر می کند. داوطلبان می توانند با مراجعه به این سایت از تاریخ برگزاری این آزمون اطلاع حاصل نمایند.

 چه افرادی حق شرکت در آزمون زبان دانشگاه آزاد را دارند؟

تمامی داوطلبانی که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد می باشند، می توانند در آزمون EPT ثبت نام کنند که توضیحات مختصری پیرامون این موضوع در متن مقاله فوق ارائه شده است.

آزمون EPT چند بار در سال برگزار می شود؟

همانطور که در مقاله بالا گفته شد،معمولا این آزمون هر ماه برای تعیین سطح زبان انگلیسی داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد انجام می شود.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «جدول زمان بندی ثبت نام آزمون EPT»

  1. Avatar photo مزضیه گفت:

    با سلام. اولین ازمون ept در سال ۴۰۲، چه زمانی برگزار میشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سامانه تاریخ برگزاری را بررسی نمایید.

  2. Avatar photo قادر گفت:

    سلام، با عرض ادب و خسته نباشید، میخواستم بپرسم که طبق جدول زمان بندی ثبت نام آزمون EPT زمان دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون چه وقتی می باشد.

    1. Avatar photo aria گفت:

      سلام، طبق اعلام جدول زمان بندی ثبت نام آزمون ept در صورت عدم بروز مشکل یک هفته قبل از روز بربگزاری آزمون می توانید اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    متقاضیان دریافت مشاوره می‌توانند از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل ایران تحصیل بهره‌مند شوند. به دلیل اینکه امروزه مردم مشغله‌های فراوانی دارند دیگر کمتر زمان مراجعه به مراکز مشاوره را دارند که در این صورت استفاده از مشاوره تلفنی...
  • منابع آزمون وکالت

    منابع آزمون وکالت 1403 + 12 منبع طلایی از نظر رتبه ها!

    منابع آزمون وکالت 1403 اعلام شد. بسیاری از داوطلبان سوال دارند که برای قبولی در وکالت چه کتابی بخوانیم؟ برای کلیه دانشجویان دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق که قصد دارند جهت اخذ پروانه وکالت و اشتغال به کار اقدام به...
  • سوالات مصاحبه علمی قضاوت

    سوالات مصاحبه علمی قضاوت 1403 + پاسخنامه pdf

    سوالات مصاحبه علمی قضاوت با پاسخ 1403 از جمله موارد مهمی است که بیشتر داوطلبان مصاحبه آزمون قضاوت، به دنبال آن هستند. پیش از شروع آزمون بهتر است سوالات سال‌های گذشته را بررسی کرده تا بتوانید برای مصاحبه نهایی که...
  • مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

    مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1403 + سوالات و پاسخ | ایران تحصیل

    دانشگاه علوم پزشکی تهران سالانه آزمونی را برای متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی که دارای مدرک لیسانس هستند برگزار می کند و به آن ها فرصت رقابت برای اخذ پذیرش پزشکی را می دهد. اما تنها کسب نمره قبولی در...
تماس با مشاور