ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری + بخشنامه 1403 | sanjesh

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱,۵۸۷
ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سالانه با برگزاری کنکور سراسری افراد زیادی برای قبولی در رشته ها و دانشگاه های برتر کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند. هر ساله در زمان شروع روند ثبت نام آزمون های سراسری، اطلاعیه ای مبنی بر موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری و همچنین شرایط ثبت نام آن منتشر میشود تا دانش آموزان و یا فارغ التحصیلانی که پس از مدت زمان زیادی تصمیم بر شرکت در آزمون سراسری گرفته اند از موارد و شرایط آگاه شده و درصورتی که واجد شرایط بودند، شانس خود را برای قبولی در رشته مورد نظرشان امتحان کنند. در این مقاله به بررسی موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری پرداخته ایم.

موارد ممنوعیت کنکور سراسری 1403

👈 موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری را ما در این قسمت به طور کامل برای شما بیان می کنیم.

برای مطالعه و این جز موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری همراه ما باشید .مواردی مانند:

  • آن دسته از فارغ التحصیلان نظام قدیم که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا سال چهارم می باشند، امکان ثبت نام در کنکور سراسری را نخواهند داشت و حتما لازم است ابتدا نسبت به دریافت این گواهی اقدام نمایند.
  • فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای و همچنین هنرستان که فاقد پایه تحصیلی پیش دانشگاهی می باشند، در صورتی خواهند توانست در کنکور سراسری شرکت نمایند که دارای مدرک فوق دیپلم باشند.
  • همچنین دانشجویانی که در این رشته ها در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل می باشند نیز، در صورتی می توانند در این رشته ها شرکت نمایند که در شهریور ماه فارغ التحصیل شده و مدرک خود را دریافت نمایند.
  • با توجه به تاثیر معدل برای شرکت در کنکور سراسری نظام جدید، داوطلبان و دانش آموزانی که ثبت نام معدل خود را سهوا و یا عمدا اشتباه وارد نموده باشند متخلف محسوب خواهند شد و حتی در صورت شرکت در آزمون و پذیرفته شدن در دانشگاه، ثبت نام آنان لغو خواهد گردید.
  • داوطلب باید مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشد و یا تا تاریخ 1403/06/31 فارق تحصیل شود .
  • داوطلب باید تمامی شرایط عمومی را داشته باشد و اگر یکی از شرایط را نداشته باشد مانند داشتن فساد اخلاقی و … پذیرفته نمیشود و این جز موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری می باشد.

بنابراین این دسته از دانش آموزان می توانند در مهلت قرار داده شده برای ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند.

  • طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشو، افرادی که در دوره های روزانه پذیرفته شده اند اما اقدام به ثبت نام در دانشگاه نکرده اند و یا در حال تحصیل در دانشگاه های روزانه هستند اما خواهان انصراف هستند(درصورتی که انصراف خود را پیش از تاریخ 25 اسفند ماه ثبت بکنند)، مجاز به شرکت در آزمون کنکور سراسری 1403 خواهند بود و نیازی به ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش نیست.

 

اطلاعیه

دانشجویان پسر تا 1 سال پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی و یا انصراف از مقطع کارشناسی ارشد و دکتری فرصت دارند وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند.

موارد ممنوعیت کنکور سراسری

 

شرایط شرکت در کنکور سراسری

👈 در کنار موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری آنچه لازم است دانش آموزان در رابطه با آن اطلاعات لازم را کسب نمایند این است که شرایط شرکت در کنکور سراسری چیست و چگونه می توان نسبت به ثبت نام در این کنکور اقدام نمود؟

همانطور که می دانید شرایط در نظر گرفته شده به صورت شرایط عمومی و اختصاصی می باشد از جمله شرایط عمومی می توان به عدم دارا بودن فساد اخلاقی و همچنین التزام به جمهوری اسلامی اشاره نمود.

 

شرایط عمومی شرکت در کنکور سراسری
اعتقاد به اسالم و يا يكي از اديان رسمي مصرح در قانون اساسي جمهوري اسالمي ايران
عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوري اسالمي ايران.
نداشتن سابقه عضويت خود و وابستگان آنها در سازمانهاي غيرقانوني و فراماسونري
عدم احراز فساد اخلاقي
عدم اعتياد به مواد مخدر

 

همانطور که اشاره شد، متقاضیان علاوه بر نیاز به دارا بودن شرایط عمومی، لازم است از شرایط اختصاصی تعیین شده از سوی سازمان سنجش نیز برخوردار باشند که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم:

  • از شرایط اختصاصی شرکت در آزمون سراسری میتوان به داشتن مدرک معتبر تحصیلی اعم از: دیپلم چهار ساله نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید (6-3-3) اشاره کرد.
  • متقاضیانی که حداكثر تا 31 شهریور ماه 1403  در مقطع كاردانی پيوسته (فوق ديپلم) فارغ التحصیل می شوند یا دیپلم خود را دریافت می کنند، مجاز ثبت نام در آزمون سراسری 1403 را خواهندبود.
  • فارغ التحصيلان رشته های تحصيلی تحت نظر وزارت بهداشت (مشمولين طرح خدمت اجباری قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان) در مقطع کاردانی که باید حداکثر تا 1403/06/31 و یا 1403/11/30 (درصورت قبولی در رشته هايی که پذيرش آنان از نيمسال دوم(بهمن ماه) تحصيلی  آغاز می گردد) طرح خود را به پایان رسانده باشند، چنانچه در مقطع دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی پذيرفته شوند، می توانند طرح خود را پس از اتمام تحصيل با مقطع جديد  انجام دهند.

در واقع اگر داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون نباشند، مشمول عوامل محرومیت از کنکور خواهند بود.

به عنوان مثال فارغ التحصيلان رشته هاي تحصيلي بهداشت دهان، تكنسين سلامت دهان، پرستاری دندانپزشكی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان نمی باشند. به همین دلیل می توانند به راحتی در کنکور شرکت نمایید.

دانشجویان اخراجی در صورتی می توانند در کنکور سراسری شرکت نمایند که تصفیه نموده و همچنین مدرک معادل کاردانی را اخذ نموده باشند و بتوانند در کنکور سراسری شرکت نمایند.

در غیر این صورت مشمول طرح موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری خواهند بود. همچنین داوطلبان به لحاظ شرایط نظام وظیفه نباید هیچ گونه مشکلی در این رابطه داشته باشند.

 

جهت اخذ کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و ورود به سامانه dipcode.medu.irکلیک کنید.

شرایط شرکت در کنکور سراسری

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری

👈 چنانچه شما شامل موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری نمی باشید، می توانید با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش و آموزش کشور، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

داوطلبان عزیز برای ثبت نام نیاز به ارائه دسته ای از مدارک است، این مدارک شامل:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • شماره سريال كارت اعتباري خريداري شده (به تعداد گروههاي آزمايشي كه قصد شركت در آزمون
    آن را داريد).
  • کد سوابق دیپلم و يا كد سوابق پيش دانشگاهي (قابل دريافت از سامانه دريافت سوابق تحصيلي به
    نشاني dipcode.medu.ir )و کد دانش آموزی (صادر شده از سوی دبیرستان)
  • كد مربوط به منطقه و كد پستي محل سكونت
  • كد وضعيت نظام وظيفه (متقاضيان مرد)
  • معدل کتبی ديپلم و معدل كل ديپلم
  • كد پیگيري مربوط به سهمية ايثارگران و رزمندگان
  • كد 13 رقمي مربوط به متقاضيان غير ايراني
  • فايل عكس اسكن شده

یکی از مدارکی که شما لازم است در وب سایت آپلود نمایید، عکس خود  (داوطلب) می باشد. داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که در صورت پذیرش در کنکور سراسری این عکس به عنوان عکس دانشجویی شما در کارتتان ثبت خواهد گردید.

به همین دلیل بهتر است این عکس از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. عکس بايد با حجم حداکثر 300×400 و حداقل 200×300 پيكسل حداكثر 70 كيلوبايت اسكن و در قالب JPG ذخیره شود.

عکس داوطلبان لازم است دارای ویژگی های زیر باشد تا بتوانید این تصویر را بارگذاری نمایید.

  • تصوير داوطلب بايد تمام رخ، كاملاً واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
  • ابعاد عكس 4*3 يا 4*6 و بدون حاشيه های زائد باشد.
  • عكس مربوط به سال جاری و بهتر است رنگی و با زمينه سفيد باشد.
  • اسكن عكس از روی كارتهای شناسايی مانند كارت ملی، شناسنامه و مدارك مشابه قابل قبول نيست.
  • عكس داوطلبان زن بايد با حجاب و صورت آنان به طور كامل مشخص باشد.
  • در صورت استفاده از عكس غير معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شركت در آزمون از وی سلب می گردد.

 

موارد محرومیت  شرکت در کنکور سراسری 1403

👈  همانطور که می دانید هر ساله سازمان سنجش و آموزش کشور قوانین جدیدی را برای عوامل محرومیت از کنکور تعیین می نماید که مطابق با آن داوطلبان امکان یا عدم امکان ثبت نام را خواهند داشت.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که آنچه در این مقاله در رابطه با موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری ذکر گردید، شامل تمامی اطلاعات نخواهد بود.

در رشته های مختلف تحصیلی و برای جنسیت آقا و خانم ممکن است موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری متفاوت باشد. به عنوان مثال یکی از موارد در نظر گرفته شده برای داوطلبان کنکور تجربی این موضوع است که فارغ التحصیلان در رشته های علوم پزشکی و غیره در صورتی خواهند توانست در کنکور شرکت نمایند که تعهد خدمت آنان به پایان رسیده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری و همچنین اطلاع دقیق از تمامی عوامل محرومیت از کنکور می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

مشاورین ما همه روزه حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید تا پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشند.

موارد محرومیت شرکت در کنکور سراسری

 

چه کسانی از ثبت نام کنکور سراسری 1403 محروم میشوند؟

  • دانشجویان دانشگاه های روزانه که تا قبل از 25 اسفند ماه  انصراف خود را ثبت نکرده باشند.
  • داوطلبان دارای منع نظام وظیفه.
  • افراد دارای تعهد خدمت به سازمانی خاص، تعهد سهمیه بومی و یا تعهد منطقه محروم.
  • فارغ التحصیلان رشته های علام پزشکی که مشمول گذراندن خدمت طرح اجباری هستند.
  • افرادی که دو بار در دوره روزانه پذیرفته شده اند.

 

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست رفع محرومیت کنکور کلیک کنید.

 

نحوه رفع محرومیت از شرکت در کنکور سراسری 1403

👈 طبق دفترچه کنکوری که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود دانشجویانی که در دانشگاه های روزانه سراسری در حال تحصیل هستند برای شرکت در کنکور 1403، باید تا تاریخ 25 اسفند 1403 از دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند انصراف دهند، در غیر این صورت نمی توانند در کنکور شرکت کنند.

دانشجویانی که در دانشگاه های روزانه در حال تحصیل هستند باید درخواست خود را به سازمان سنجش اعلام کنند تا نسبت به رفع محرومیت آن ها از کنکور اقدامات لازم انجام شود.

در صورتی که در مورد رفع محرومیت از کنکور سوالی داشتید می توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمائید.

 

رفع محرومیت از فارغ التحصیلان رشته های پزشکی

👈 افرادی که در رشته های علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد به صورت پیوسته و ناپیوسته در کلیه رشته های دندانپزشکی، دکتری حرفه ای دامپزشکی، دکتری عمومی پزشکی و داروسازی طرح نیروی انسانی خود را سپری کرده باشند می توانند در مقطع دکتری عمومی در یکی از رشته های داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی به تحصیل خود ادامه دهند.

 

رفع محرومیت از داوطلبانی که دارای منع نظام وظیفه هستند

👈 این نوع محرومیت برای متقاضیانی قابل رفع است که در هیچ یک از مقاطع، تحصیل نکرده اند اما قبل از اینکه نتایج کنکور اعلام شود مشمول انجام خدمت سربازی می شوند.

این افراد باید در زمانی که تعیین می شود همزمان با کنکور سراسری، دفترچه خدمت به سربازی را نیز تکمیل کنند.

داوطلبین مذکور در صورتی که در دانشگاه قبول شوند می توانند با استفاده از ایست خدمتی، از معافیت برخوردار شوند.

 

آیا در صورت انصراف از دانشگاه های پیام نور و آزاد مشمول طرح موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری می شویم؟

با توجه به اطلاعیه ای که از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور صورت پذیرفته است، امکان استفاده از آموزش عالی به صورت رایگان تنها برای یکبار در هر مقطع وجود خواهد داشت.

بنابراین هر نوع دانشگاهی که به ازای تحصیل از شما شهریه ای دریافت نمایند، مشمول این طرح نمی گردد. به عنوان مثال حتی اگر شما در نوبت دوم شبانه مشغول به تحصیل می باشید، باز هم مشمول این طرح نخواهید شد.

دانشجویان انصرافی دانشگاه های روزانه در صورت تصفیه در همان سال خواهند توانست در آزمون سال بعدی شرکت نمایند. در غیر این صورت این امکان را نخواهند داشت.

در صورت عدم انصراف و یا محرومیت در کنکور و ثبت نام و پذیرش چه اتفاقی رخ خوهد داد؟

حتی در صورت عدم ارائه مدارک از جانب شما، سازمان سنجش و آموزش کشور تمامی مدارک را به همراه دارد. امکان ثبت نام و همچنین شرکت شما در کنکور برای شما وجود خواهد داشت ولی در صورت پذیرش شما نخواهید توانست ادامه تحصیل دهید و حتی در آخرین روز فارغ التحصیلی و یا به هنگام ارائه مدرک نیز، شما را ملزم به پرداخت شهریه خواهید بود.

برای کسب اطلاع از پکیج آمادگی کنکور  کلیک کنید.

رفع محرومیت از داوطلبانی که دارای منع نظام وظیفه هستند

موارد ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۳

👈 از داوطلبان که تمایل به ثبت نام در کنکور ارشد دارند، انتظار می‌رود که ضوابط و مقررات مربوط به ممنوعیت‌های شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را رعایت کرده و در صورت رعایت نکردن این موارد، ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند. ممنوعیت‌هایی که برای شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۳ وجود دارد، شامل مواردی همچون اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید قانون اساسی، عدم عناد و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، عدم عضویت در گروه‌های منحرف، و عدم داشتن فساد اخلاقی می‌شود.

هر داوطلب باید دارای یکی از مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای باشد، بنابراین دانشجویان ترم آخر کارشناسی که تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند. هر داوطلبی که این موارد را ندارد، ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد را تجربه خواهد کرد.

درخواست‌دهندگان آقا که معافیت تحصیلی دارند و مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کرده‌اند، به دلیل پیشرفت مداوم تحصیلی، امکان ثبت‌نام و شرکت در این دوره را ندارند.

درخواست‌دهندگان آقا که قصد ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد را دارند، بر اساس موضوع قبل، نباید مانعی برای ثبت‌نام در این آزمون داشته باشند. دانشجویان پسر تا یک سال پس از فارغ‌التحصیلی از مقطع کارشناسی و یا انصراف از مقطع کارشناسی ارشد و دکتری فرصت دارند وضعیت نظام وظیفه خود را اعلام کنند.

در سال ۱۴۰۰، یک قانون مبنی بر تجانس برای ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد وجود داشت؛ اما این قانون در حال حاضر لغو‌شده‌است و رشته‌های مجاز در کنکور ارشد در دفترچه ثبت‌نام اعلام می‌شوند. با این حال، گفته‌شده‌است که این طرح در دست بررسی بوده تا نتیجه آن به صورت رسمی منتشر شود.

در سال‌های گذشته، افرادی که یکبار در دوره‌های روزانه مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می‌شدند، نمی‌توانستند مجددا در کنکور سال بعد شرکت کنند. در واقع، این داوطلبان یک سال از شرکت در کنکور سراسری محروم می‌شدند؛ اما در حال حاضر رای برداشتن محرومیت کنکور ارشد صادر‌شده‌و در دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد نیز قید گردیده است، بنابراین این محرومیت برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ لغو می‌شود.

 

مشاوره ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳

👈 هنگام ثبت نام در کنکور، معمولا سوالات مختلفی پیش می‌آید. اگر انتخاب رشته کنیم، آیا می‌توانیم سال بعد در کنکور شرکت کنیم؟ یا اگر در کنکور ثبت نام کنیم اما در جلسه شرکت نکنیم، چه می‌شود؟

این سوالات ممکن است ذهن داوطلبان متقاضی ثبت نام در کنکور را درگیر کند. برای این منظور، مشاوره محرومیت کنکور سراسری ۱۴۰۳ و رفع محرومیت قبولی روزانه ارائه‌شده‌است. به منظور برقراری عدالت در بین داوطلبان کنکور، قوانین مربوط به محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۳ تغییر کرده است.

داوطلبان باید دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و جزئیات مربوط به محرومیت‌ها را با دقت مطالعه کنند تا به‌طور کامل در جریان قوانین رفع محرومیت قبولی روزانه قرار بگیرند. هیچ محدودیتی برای دانش آموختگان دوره روزانه، دانشجویان مشغول به تحصیل و انصرافی دوره روزانه، پذیرفته شدگانی که مراحل ثبت نام در دانشگاه را انجام نداده‌اند وجود ندارد. این افراد می‌توانند بدون نگرانی در کنکور ثبت نام کنند. جهت دریافت مشاوره با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مشاوره ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری 

اخبار پیرامون ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری

دانشجوی دارای مدرک کارشناسی، در چه صورتی می تواند مچدد برای آزمون سراسری اقدام نماید؟

اشخاص فارغ التحصیل از رشته‌های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (شامل خدمات اجباری طبیبان و پیراپزشکان) در مقطع کارشناسی موظفند که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ یا ۱۴۰۳/۱۱/۳۰ (در صورت قبولی در رشته‌هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۴ آغاز می‌شود) خدمات خود را شروع نکرده باشند. افرادی که در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرش شوند، می‌توانند خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به انجام برسانند.

بدیهی است که در صورت انجام قسمتی از خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، افراد موظف به انجام مابقی خدمات پس از فراغت از تحصیل در مقطع جدید هستند. هیچ‌گونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم مجاز نیست. همچنین، هیچ ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه وجود ندارد.

 

برای آگاهی از نحوه صحیح برنامه ریزی کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

هر ساله افراد زیادی شانس خود را برای ورود به دانشگاه های برتر کشور از طریق شرکت در کنکور سراسری امتحان میکنند، این در حالی است که بسیاری از داوطلبان پس از تحصیل در رشته ای دیگر تصمیم به تغییر رشته و تحصیل مجدد میگیرند، سالانه موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری توسط سازمان سنجش اعلام میشود تا دانش آموزان و اللخصوص افرادی که تصمیم بر شرکت مجدد در کنکور را دارند این موارد را مطالعه کنند و اگر واجد شرایط بودند خود را برای شرکت در کنکور آماده کنند. در این مطلب موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری و همچنین نحوه رفع محرومیت به طور کامل توضیح داده شده است.

در صورت وجود هرگونه ابهام و یا سوال در خصوص موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. مشاوران مجرب ما همه روزه (حتی در ایام تعطیلات) از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده راهنمایی شما کاربران گرامی و پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

 

 

 

برای دریافت پی دی اف مقاله ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری کلیک کنید.

 

پادکست صوتی مقاله

 

 

2.7/5 - (23 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در چه صورتی ممکن است از شرکت در کنکور سراسری محروم شویم؟

داوطلبان منع نظام وظیفه، افرادی که دو بار در دانشگاه های سراسری پذیرفته شده اند و مواردی که در مقاله بالا به آنها اشاره شد.

چگونه می توانیم ممنوعیت از شرکت در کنکور را رفع کنیم؟

رفع محرومیت جهت شرکت در کنکور فقط با یک سری شرایط خاص و برای برخی از داوطلبان امکان پذیر است که جزئیات آن در مطلب بالا توضیح داده شد.

در صورتی که داوطلب در دانشگاه آزاد پذیرفته شده باشد آیا از شرکت در کنکور سراسری منع می شود؟

خیر، موارد ممنوعیت فقط برای دانشگاه های روزانه است.

نظرات

1,587 دیدگاه دربارهٔ «موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری + بخشنامه 1403 | sanjesh»

  1. Avatar photo محمد گفت:

    سلام یه سوال داشتم من پارسال قبول شدم و در حال حاضر دندونپزشکی می خونم خواستم ببینم راهی هست بدون اینکه انصراف بدم کنکور بدم

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله اگر انصراف نداده اید تا بحال بدون انصراف کنکور دهید قانون محرومیت لغو شده است

  2. Avatar photo محمد گفت:

    سلام
    من روزانه رشته مکانیک فارغ التحصیل شدم و الان ارشد روزانه می خونم اگه انصراف بدم یا اخراج بشم می تونم برای کنکور سراسری اقدام کنم و روزانه دندان بخونم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی اخراجی می بایست برای خدمت سربازی اقدام نمایید و در صورت قبولی در رشته های مقطع دکتری در صورت موافقت ارگان می توانید معافیت تحصیلی مجدد دریافت نمایید

  3. Avatar photo مرضیه گفت:

    سلام.من قبلا تا دوم دبیرستان رو خوندم و سال سوم و پیش دانشگاهی رو نخوندم و رفتم حوزه.سطح۲حوزه که معادل لیسانس هست و بعدش دانشگاه ارشد خوندم.الان میخوام کنکور ثبت نام کنم.باید چیکار کنم اول باید اون دوسال رو بخونم‌یا میشه معادل سازی مدرک هامو کرد تا بتونم کنکور ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      میتوانید معادل سازی کنید اما باید توجه داشته باشید سوابق تحصیلی شما در نظر گرفته نخواهد شد

  4. Avatar photo ستاره گفت:

    سلام
    من یکبار سال ۱۴۰۰ و یکبار سال ۱۴۰۲ کنکور شرکت کردم و هر دو رو هم روزانه قبول شدم ولی انصراف دادم می خواستم بدونم من هم شامل محرومیت میشم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر قوانین محرومیت روزانه ها لغو شده است

  5. Avatar photo نداسلطانی گفت:

    سلام خسته نباشید من 30سالم کاردانی هنر دارن کارشناسی حسابرسی خوندم که بخاطر اشتباه دانشگاه اون درس غیبت موجه خورده الان میخوام برای رشته مامائی شرکت کنم
    مامائی محدودیت سنی داره حتی اگر دانشگاه ازاد بخونم باز محدودیت داره

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر محدودیت سنی ندارد.

  6. Avatar photo سعید گفت:

    من دانشجوی روزانه پرستاری ام و مرخصی گرفتم و می‌خوام کنکور بدم ولی توی شرایط ثبت نام کنکور نوشته شده دانشجو نباید تعهد خدمت داشته باشه
    ولی اول ثبت نام امسال یه فرمی پر کردیم همگی برای تعهد خدمت (فرم شماره ۴)
    می‌خوام بدونم الان این فرم مشکلی ایجاد نمیکنه در کنکور مجدد من در حین دانشجویی؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر مشکلی نیست

  7. Avatar photo Aa گفت:

    سلام وقت بخیر من تکنسین اتاق عمل و طرحی هستم آیا میتونم در زمان طرح در کنکور انسانی شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر این امکان را ندارید شما در ابتدا باید طرح بگذرانید و بعد کنکور رشته دیگه اقدام کنید ولی اگر برای ارشد در رشته های خود بخواهید ادامه دهید این امکان را ئاریئ طرح را به تعویق بندازید

      1. Avatar photo . گفت:

        سلام خدمت شما حال شما خوبه ببخشید مزاحم شدم سوالی داشتم من سال قبل کنکور 1402 شرکت کردم و کارنامه برام صادر تمامی دوره ها مجاز بودم اما به دلیل انتخاب رشته نادرست توی نتیجه نهایی مردود شدم و حالا هم توی نتیجه نهایی مردودی زده حالا همین امسال با همین کارنامه میتونم انتخاب رشته کنم ممنون میشم در صورت امکان پاسخ دهید

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          بله میتونید انتخاب رشته کنید اما باید توجه کنید نتیجه برای شما نسبت به سال قبل بهتر نخواهد بود

  8. Avatar photo اسرا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردم و قبول هم شدم(روزانه) اما به دلیل پای نکردن دو درس مقطع دوازدهم موفق به دریافت دیپلم و ثبت نام در دانشگاه نشدم میخواستم بدونم برای من محرومیتی به وجود میاد برای شرکت در کنکور؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      دروه های محرومیت لغو شده است می توانید در کنکور سراسری 1402 ثبت نام کنید

  9. Avatar photo Mohamad گفت:

    سلام وقت بخیر
    من نظامی هستم و می‌خوام کنکور ثبت نام کنم ، آیا در صورت قبولی در دانشگاه و عدم موافقت سازمان نظام با رفتن من به دانشگاه. من اگر انصراف و یا اخراج از این سازمان شوم ، میتوانم دانشگاه ثبت نام کنم و دانشگاه برای ثبت نام من مانعی ندارد.
    ممنون از پاسخگویی خوبتون.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز اگر از محل کارتون انصراف بدید مجاز به ادامه تحصیل خواهید بود.

      1. Avatar photo fa گفت:

        سلام وقتتون بخیر من دعوت به مصاحبه استخدامی بانک شدم اگه استخدام بشم نمیتونم کنکور شرکت کنم؟؟

        1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

          سلام وقت بخیر
          اگر اجازه بدن جهت ادامه تحصیل منعی ندارد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور