ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟

عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پس از اعلام نتایج قبولی در دانشگاه و رشته های انتخابی، ممکن است بعضی از داوطلبان از تصمیم خود منصرف شده و از آغاز تحصیلات خود در دانشگاه پذیرفته شده، صرف نظر کنند. ولی عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟ چه میزان جریمه ای را می بایست متقاضیان پرداخت نمایند؟ شرایط انصراف از دانشگاه در مقاطع مختلف چیست؟ در این مقاله به بررسی تمامی این موارد خواهیم پرداخت. متقاضیان انصراف از دانشگاه در مقاطع مختلف می بایست از نحوه انصراف و جریمه ای که موظف به پرداخت آن هستند کسب اطلاع نمایند و سپس با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به آموزش دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم مربوطه، درخواست خود را نهایی نمایند. چنانچه در رابطه با عواقب انصراف از دانشگاه خواستار اطلاعات بیشتری هستید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل کرده و سوالات و ابهامات خود را رفع نمایید. 

 

مراحل انصراف از دانشگاه های دولتی 1403

گاه پس از قبولی در دانشگاه و یا در حین تحصیل، به دلایل مختلف فرد تصمیم به انصراف از دانشگاه گرفته و به دنبال نحوه انصراف از دانشگاه می گردد. در این مقاله به بررسی چگونگی انصراف از دانشگاه های دولتی خواهیم پرداخت. برای انصراف از دانشگاه های دولتی لازم است تا فرد به سامانه اینترنتی دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل نماید و سپس با ورود به سامانه سجاد، درخواست نهایی خود را ثبت کند و در نهایت به آموزش دانشگاه خود مراجعه کند. 

مراحل انصراف از دانشگاه های دولتی

💢 مراحل انصراف از دانشگاه دولتی به ترتیب عبارت است از: 

🔸 در مرحله نخست می بایست داوطلب به سامانه مربوط به دانشگاه خود مراجعه کرده و سپس فرم تقاضانامه انصراف از دانشگاه را دانلود و سپس تکمیل نماید.
🔸 پس از ثبت فرم انصراف، سازمان یا دانشگاه مربوطه درخواست داوطلب را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت موافقت، نظر خود را برای ادامه روند درخواست اعلام می نماید. ممکن است مراحل بررسی تقاضا تا یک ماه به طول انجامد. 
🔸 برای ادامه مراحل می بایست متقاضی به سامانه سجاد به نشانی اینترنتی portal.saorg.ir مراجعه نماید و پس از مشاهده هزینه انصراف از تحصیل خود، براساس دستورالعمل های بیان شده اقدام به تسویه نماید. 
🔸 در نهایت با مراجعه حضوری متقاضی به امور آموزشی دانشگاه محل تحصیل خود و ارائه مدارک مورد نیاز، فرآیند انصراف از تحصیل خود را به پایان رساند.

 

🔗 برای اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

مراحل انصراف از دانشگاه های آزاد 1403

آیا امکان انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد وجود دارد؟ مراحل انصراف از دانشگاه آزاد به چه صورت است؟ عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟ در این بخش به بررسی این سوالات خواهیم پرداخت.

بله امکان انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد وجود دارد و افراد با پرداخت جریمه و طی کردن مراحلی که گفته خواهد شد، می توانند تصمیم خود را نهایی کنند. این افراد می بایست دارای شرایط خاصی باشند و توجه داشته باشید که عملی کردن این تصمیم، پروسه ای زمان بر می باشد و تفاوتی ندارد که در حال تحصیل در چه مقطع و یا ترمی می باشید.

 

💢 مراحل انصراف از دانشگاه های آزاد 1403: 

🔸 به عنوان نخستین گام، می بایست دانشجویان به امور آموزشی دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم مربوط به انصراف از تحصیل را از دانشگاه محل تحصیل خود دریافت نمایند. توجه داشته باشید که معمولا این فرم را در سامانه واحدهای دانشگاهی آزاد یا سایت آموزشیار قرار می دهند و می توانید آن را از این سامانه ها دانلود و تکمیل نمایید. 

🔸 پس از دریافت فرم انصراف از تحصیل، می بایست دانشجویان به دقت به تکمیل این فرم بپزدارند و در نهایت فرم را به امور آموزشی دانشگاه تحویل دهند. 

🔸 پس از ارائه فرم به آموزش، لازم است تا دانشجویان هزینه جریمه انصراف از دانشگاه آزاد محل تحصیل خود را مطابق قوانین آموزشی دانشگاه آزاد به دانشگاه پرداخت نمایند. 

🔸 پس از تکمیل فرم و پرداخت جریمه، دانشگاه محل تحصیل موظف است پیش از اقدام به بررسی درخواست متقاضی این درخواست دانشجو را به اطلاع والدین وی برساند.  

🔸 در مرحله بعدی، واحد آموزش دانشگاه موظف خواهد بود که درخواست دانشجو را بررسی کرده و مراحل مربوط به انصراف از دانشگاه را انجام دهد. توجه داشته باشید که این مرحله زمان بر می باشد و ممکن است تا یک ماه نیز به طول انجامد. 

🔸 در مرحله پایانی و پس از سپری شدن تمامی مراحل فوق، دانشجو، به عنوان دانشجوی انصرافی شناخته خواهد شد و با درخواست وی تایید قطعی می شود. توجه داشته باشید که پس از این مرحله، دانشجو نمی تواند به دانشگاه انصرافی خود برای تحصیل در همان رشته بازگردد.

 

🔗 برای اطلاع از شرایط انصراف از دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط انصراف از دانشگاه برای مقاطع مختلف

چنانچه قصد انصراف از تحصیل را به هر دلیلی داشته باشید، می بایست دارای برخی شرایط باشید. این شرایط در مقاطع مختلف و نیز در دوره های مختلف (روزانه یا شبانه) متفاوت می باشد. اطلاع از شرایط مورد نیاز دارای اهمیت می باشد تا متقاضیان بتوانند از احتمال محرومیت یا عدم محرومیت از ثبت نام در کنکور سراسری در صورتی که ترک تحصیل نمایند، مطلع گردند. این اطلاعات سبب می شود تا فرد بتواند تصمیم قطعی برای ادامه شرایط فعلی و یا ترک تحصیل خود بگیرد. در ادامه به بررسی تمامی این شرایط خواهیم پرداخت.

شرایط انصراف از دانشگاه برای مقاطع مختلف

داوطلبین گرامی توجه داشته باشند که در صورت داشتن هر گونه سوال می توانند با کارشناسان مجرب مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایند. 

 

🔗 برای مطالعه بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. 

 

شرایط انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور سراسری سال آینده

اگر داوطلبی در دوره روزانه کنکور سراسری پذیرفته شده باشد و قصد ثبت نام در دانشگاه را نداشته باشد، می تواند در کنکور سال آینده مجددا شرکت نماید؟ در این صورت عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟ چه شرایطی را این داوطلب می بایست داشته باشد؟ در این بخش به بررسی این سوالات خواهیم پرداخت. 

داوطلبی که در دوره روزانه کنکور سراسری پذیرفته شده باشد، می تواند در کنکور سال آینده ثبت نام کرده و مجددا برای کسب رتبه بهتر با سایر رقیبان رقابت کند. علاه بر پذیرفته شدگان کنکور، کلیه دانشجویان دوره روزانه و یا غیر روزانه (شبانه) در تمامی مقاطع کاردانی ناپیوسته تا دکترای تخصصی، چنانچه قصد شرکت مجدد در کنکور را داشته باشند می بایست مراحل نام نویسی خود را در این آزمون همانند سایر افراد طی کنند. این متقاضیان باید پس از تکمیل فرم شماره 2، بند 32 فرم تقاضانامه ثبت نام را نیز در زمان ثبت نام کنکور سراسری علامت بزنند. با انجام این کار محرومیت های سابق آن ها برداشته خواهد شد و متقاضیان می بایست پس از قبولی در کنکور سراسری انصراف خود را از دانشگاه در حال تحصیل اعلام نمایند. 

بهتر است برای آشنایی بیشتر و مطالعه اطلاعات تکمیلی در مورد انصراف از دانشگاه، جدول زیر را مطالعه کنید. 

شرایط انصراف از دانشگاه برای شرکت مجدد در کنکور سراسری 1403
توجه داشته باشید که چنانچه قصد ترک تحصیل و شرکت دوباره در کنکور سراسری را دارید و دانشجو یا پذیرفته شده دوره های روزانه هستید، نباید از سمت سازمان نظام وظیفه هیچ گونه منع قانونی داشته باشید و یا مشمول غیبت سربازی باشید.
 افراد مشمول دوره ضرورت خدمت، تنها یک بار می توانند ترک تحصیل کرده و مجددا در کنکور سراسری شرکت نمایند.
اگر شما متقاضی آقا انصراف از دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه ها هستید، لازم است بدانید که از لحاظ نظام وظیفه مشمول فرجه ای یک ساله خواهید بود. در طی این یک سال مستلزم پذیرش مجدد در دانشگاهی دیگر و یا انجام اقدامات لازم برای اعزام به خدمت سربازی خواهید بود. چنانچه فرجه یکساله به اتمام برسد و اقدامات لازم را انجام نداده باشید، مشمول غیبت خواهید شد و امکان ادامه تحصیل برای شما وجود نخواهد داشت.
متقاضیانی که از ورود آن ها به دانشگاه یک سال تمام گذشته است و نمرات دو ترم آن ها در سامانه ثبت شده است، می توانند با آغاز ترم سوم تحصیلی خود و با انجام هماهنگی های لازم با دانشگاه محل تحصیل، مراحل انصراف از دانشگاه خود را طی کنند.
توجه داشته باشید که دانشجویانی که از دانشگاه در حال تحصیل خود انصراف داده اند، حق بازگشت به تحصیل و ادامه تحصیل در رشته پیشین خود را نخواهند داشت.
آن دسته از افرادی که مشمول استفاده از سهمیه در اولین کنکور خود بوده اند، در صورت انصراف از تحصیل (دوره روزانه) قادر به استفاده مجدد از سهمیه خود نخواهند بود.

 

🔗 برای مطالعه موارد ممنوعیت شرکت در کنکور سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

شرایط انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد سال آینده

در رابطه با پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟ دانشجویانی که در حال حاضر مشغول تحصیل در دوره های روزانه مقطع کارشناسی ارشد هستند و تصمیم دارند تا مجددا در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایند، می بایست پیش از اتمام مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند تا پذیرش آن ها در رشته محل های مختلف آزمون کارشناسی ارشد، مورد تایید مراجع مربوطه قرار گیرد. 

شرایط انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد سال آینده

چنانچه متقاضیان در واحد جدیدی پذیرفته شوند، می بایست فرم انصراف قطعی خود را به این واحد تحویل دهند. 

💡 نکته مهم: شرط انصراف قطعی تا پیش از اتمام مهلت نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد، برای داوطلبان دوره های غیر روزانه وجود ندارد و این متقاضیان می توانند پس از نهایی شدن پذیرش خود در واحد جدید، نسبت به طی کردن مراحل انصراف قطعی خود اقدام نمایند.

💡 نکته: توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که امکان تغییر موارد فوق و تصویب قانون جدید وجود دارد و شرایط جدید در دفترچه راهنما منتشر می گردد. متقاضیان گرامی می توانند برای اطلاع از قوانین جدید و تغییرات ایجاد شده، با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایند. 

 

شرایط انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در آزمون دکتری سال آینده

در رابطه با پذیرفته شدگان دکتری عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟ چه تفاوتی میان پذیرفته شدگان دوره روزانه و غیر روزانه وجود دارد؟

چنانچه دانشجوی در حال تحصیل دوره روزانه مقطع دکتری هستید و تصمیم دارید تا در کنکور سال آینده ثبت نام و مجددا شرکت نمایید (در صورتی که واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری باشید)، می بایست تا پیش از به اتمام رسیدن مهلت نام نویسی در کنکور دکتری، انصراف قطعی خود را از دانشگاه محل تحصیل اعلام نمایید. در صورت عدم اعلام انصراف قطعی و پذیرش در کد رشته محل مورد نظر جدید، قبولی شما لغو خواهد شد. 

💡 نکته مهم: همانند دانشجویان غیر روزانه مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان دکترایی که در حال تحصیل در دوره های غیر روزانه هستند، می توانند انصراف خود از واحد دانشگاهی پیشین جهت شرکت مجدد در کنکور دکتری خود را تا زمانی که مجددا پذیرش تحصیلی دریافت نکرده اند، به تعویق بیاندازند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوانین انصراف از تحصیل در مقطع دکتری می توانید با مشاوران مجرب ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. 

 

قوانین نظام‌ وظیفه بعد از انصراف آقایان

برخی موانع ممکن است در سر راه متقاضیان آقایی که قصد انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور سراسری را دارند، فارغ التحصیلانی که بیش از یک سال از اتمام تحصیلات آنان گذشته، متقاضیان فارغ التحصیل شده پیش از 18 سالگی (که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند و در زمان نام نویسی در کنکور بیش از 18 سال سن دارند) قرار گیرد. در این بخش به بررسی این موانع خواهیم پرداخت.

قوانین نظام‌ وظیفه بعد از انصراف آقایان

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از بروز این موانع، قانون مبنی بر عدم درج معافیت مجدد در مقطع تکراری ابطال گردید و زین پس متقاضیان آقا مشکلی برای ثبت نام و قبولی مجدد در دانشگاه نخواهند داشت. طبق این قانون، چنانچه متقاضی یک بار در هر مقطع تحصیلی معافیت مدت دار تحصیلی گرفته بود، در صورتی که مجددا در کنکور سراسری شرکت می کرد و پذیرش تحصیلی در همان مقطع دریافت می کرد، معافیت تحصیلی مجددی برای او صادر نمی گشت و حق ثبت نام به دلیل مشکل نظام وظیفه نیز از وی سلب می‌ گردید، که در حال حاضر این قانون باطل گردیده است.

 

🔗 برای مطالعه نحوه ثبت درخواست رفع محرومیت کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

مدارک مورد نیاز جهت انصراف از دانشگاه 

چنانچه از عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن کسب اطلاع کرده اید و تصمیم قطعی خود را گرفته اید، لازم است تا با مدارکی که می بایست آماده کرده و به امور آموزشی دانشکده محل تحصیل و یا پذیرفته شده خود مراجعه نمایید، آشنا شوید.

💢 مدارک مورد نیاز جهت انصراف از دانشگاه عبارتند از:

📑 فرم تکمیل شده انصراف از تحصیل دانشگاه (برای تهیه این فرم می توانید به امور آموزشی دانشکده محل تحصیل خود مراجعه نمایید.)
📑 اصل شناسنامه و کارت ملی دانشجو
📑 کارت دانشجویی
📑 مبلغ جریمه تعیین شده

مدارک مورد نیاز جهت انصراف از دانشگاه 

🔗 برای مشاهده نمونه ای از فرم انصراف از تحصیل در دانشگاه، بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. 

میزان جریمه انصراف از دانشگاه محل تحصیل

در ادامه مقاله «عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟» به بررسی میزان جریمه ای خواهیم پرداخت که هر داوطلب می بایست در هر مقطع تحصیلی که قصد ترک آن را دارد، بپردازد. توجه داشته باشید که پرداخت این هزینه توسط متقاضی الزامی می باشد و با توجه به زمان انصراف (تعداد واحد و ترم های سپری کرده) و دلیل انصراف این مبلغ متفاوت خواهد بود. در برخی موارد، دانشجو استثنا بوده و مستلزم پرداخت این هزینه نمی باشد که در ادام به بررسی آن خواهیم پرداخت. 

💢 دلایلی که سبب عدم پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه می شود:

🔸 انصراف از تحصیل در دانشگاه روزانه: دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی دوره روزانه مشغول به تحصیل بودند و از دانشگاه انصراف داده اند، در صورتی که بلافاصله پس از انصراف، قصد ادامه تحصیل در دوره روزانه را داشته باشند، مشمول پرداخت جریمه انصراف نخواهند بود.

🔸 انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد: دانشجویان دانشگاه آزاد که بلافاصله پس از انصراف از این دانشگاه، قصد ادامه تحصیل را مجددا در دانشگاه آزاد داشته باشند، از پرداخت جریمه انصراف معاف خواهند بود.

🔸 انصراف از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی: دانشجویان این دانشگاه ها که شهریه ترم های گذشته را تسویه کرده اند، پیش از شروع ترم جدید باید درخواست انصراف خود را اعلام کنند تا از پرداخت جریمه انصراف معاف شوند.

میزان جریمه انصراف از دانشگاه محل تحصیل

در جداول زیر به بررسی میزان جریمه انصراف از تحصیل خواهیم پرداخت که هر فرد می بایست با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و تعداد ترم های تحصیل کرده، به دانشگاه محل تحصیل بپردازد. به این نکته توجه داشته باشید که هزینه جریمه دانشگاه های پردیس خود گردان (به خصوص در ترم های اولیه) بسیار بالاتر از سایر دانشگاه ها می باشد. به همین دلیل بهتر است پیش از تصمیم گیری قطعی در این مورد، از کمک مشاوری مجرب استفاده نمایید. برای ارتباط با مشاوران مجرب مرکز ایران تحصیل می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. 

 

میزان جریمه انصراف از دانشگاه ها
نوع دانشگاه میزان جریمه
روزانه بسته به رشته، مقطع و دانشگاه، برآورد هزینه ای انجام شده و به عنوان مبلغ جریمه به دانشجو اعلام می گردد.
شبانه 1/5 برابر شهریه ثابت
پیام نور 1/5 برابر شهریه ثابت
غیرانتفاعی  شهریه ثابت یک ترم + 7 واحد درسی
پردیس خودگردان شهریه ثابت تمامی ترم های باقی مانده
علمی کاربردی یک شهریه ثابت

 

🔗 برای مطالعه محرومیت از کنکور ارشد بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

میزان جریمه انصراف از دانشگاه آزاد
مقطع تحصیلی طریقه محاسبه جریمه انصراف
کاردانی (نصف شهریه پایه) * (تعداد نیمسال های ثبت نام شده-4)
کارشناسی ناپیوسته (نصف شهریه پایه) * (تعداد نیمسال های ثبت نام شده -4)
کارشناسی ارشد ناپیوسته (نصف شهریه پایه) * (تعداد نیمسال های ثبت نام شده -4)
کارشناسی پیوسته (نصف شهریه پایه) * (تعداد نیمسال های ثبت نام شده -8)
دکتری حرفه ای (گروه دامپزشکی) (نصف شهریه پایه) * (تعداد نیمسال های ثبت نام شده -12)
دکتری حرفه ای (گروه پزشکی) کل شهریه پایه نیمسال های باقی مانده تا اتمام دوره
دکتری تخصصی (نصف شهریه پایه) * ( تعداد نیمسال های ثبت نام شده -7)
دکتری تخصصی ورودی 94 به بعد (نصف شهریه پایه) * ( تعداد نیمسال های ثبت نام شده -7)
دستیاری تخصصی کل شهریه باقی مانده تا اتمام دوره

 

 

اخبار مرتبط تحصیل در دانشگاه

📣 زمان برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 در 5 گروه آزمایشی اعلام شد: 

سازمان سنجش در اطلاعیه ای زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال 1403 نوبت اول را اعلام کرد.

بر همین اساس آزمون اختصاصی هر یک از گروه های آزمایشی در 417 شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد. آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنجشنبه 29 دی ماه ۱۴۰۳، آزمون گروه زبان های خارجی بعد از ظهر پنج شنبه 29 دی ماه، گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی صبح جمعه 30 دی ماه و گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر جمعه 30 دی ماه برگزار خواهد شد.

کارت‌ های شرکت در آزمون همه داوطلبان به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه 25 دی ماه ۱۴۰۳ تا روز چهارشنبه 28 دی ماه برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است.

 

خلاصه مطلب

تحصیل در دانشگاه یکی از راه های ارتقا سطح علمی کشور و جامعه می باشد و سبب می شود تا افراد شایسته و دانا تربیت گردند؛ ولی گاه در طی دوران آموزش افراد به دلایل مختلفی تصمیم به انصراف از دانشگاه می گیرند. در برخی موارد نیز داوطلبان پس از پذیرفته شدن در دانشگاه، از ثبت نام و شروع به تحصیل منصرف می گردند ولی عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟ آیا افراد بدون هیچ محدودیتی می توانند از تحصیل انصراف دهند؟ در صورت انصراف، چه میزان مبلغی را می بایست به دانشگاه پذیرفته شده بپردازند؟ شرایط انصراف از دانشگاه در مقاطع و دوره های تحصیلی مختلف به چه صورت خواهد بود؟ در این مقاله به بررسی این سوالات پرداخته و راه حل های موجود را بیان کردیم.

پس از مطالعه دقیق این مقاله، چنانچه دارای سوال و یا ابهامی بودید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل کرده و سوالات و ابهامات خود را رفع نمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان مجرب ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

جریمه انصراف از دانشگاه دولتی دوره روزانه چقدر است؟

معمولا میزان جریمه انصراف از دانشگاه دولتی در دوره روزانه 10 الی 15 درصد هزینه شهریه شبانه ترم های گذرانده شده می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مراحل انصراف از دانشگاه های دولتی چگونه است؟

برای ثبت درخواست انصراف از دانشگاه های دولتی می بایست متقاضیان در ابتدا درخواست انصراف خود را به امور آموزش دانشگاه محل تحصیل فعلی خود تحویل دهند. برای اطلاع از سایر مزاحل نیز می توانید به مقاله فوق مراجعه نمایید. 

 آیا داوطلبانی که مشمول خدمت سربازی می باشند، می توانند نسبت به انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور اقدام نمایند؟

بله؛ چنانچه متقاضی آقا تاکنون دارای غیبت سربازی نباشد، تنها یک بار مجاز به انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری در مقاطع مختلف تحصیلی خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه نمایید.

نظرات

25 دیدگاه دربارهٔ «عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟»

  1. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید، من امسال فارغ‌التحصیل شدم و کنکور 1402 روزانه قبول شدم ولی دانشگاه ثبت نام نکردم، می‌خواستم بدونم که نیازی به انصراف از دانشگاه هست در صورتی که اصلا ثبت نام نکردم؟؟؟؟ و اینکه برای ثبت نام کنکور در بخش کد نظام وظیفه باید کد 5 (مربوط به پشت کنکوری ها) رو بزنم یا کد 9 (مربوط به دانشجویان انصرافی) ؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      درصورت ثبت نام نکردن نیازی به انصراف نیست

  2. Avatar photo یاسمن گفت:

    سلام وقت بخیر.من کمتر از یک ماه در دانشگاه دولتی دوره شبانه تحصیل میکنم الان میخوام انصراف بدم چه عواقبی داره؟ آخه میخوام کنکور سال بعد شرکت کنم و نگرانم از این جهت که محرومیتی وجود داشته باشه یا هرچیز دیگری

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام خیر عواقبی برای انصراف از دانشگاه شبانه ندارد و سال بعد هم میتوانید مجدد دانشگاه دولتی پذیرش شوید

  3. Avatar photo فراز گفت:

    سلام وقت بخیر
    من اولین سال کنکورم بود و انتخاب رشته کردم و از یک دانشگاه روزانه قبول شدم ولی نمیخوام ثبت نام کنم و پشت کنکور بمونم
    آیا محرومیتی برای من به وجود می آید؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر محرومیتی ندارد.

  4. Avatar photo مریم گفت:

    باسلام پسرم پارسال فرهنگیان قبول شد ولی مصاحبه نرفتوفرم انصراف هم پر نکرد ،امسال در روزانه دانشگاه اصفهان قبول شده ،مشکلی برا ثبت نامش پیش نمیاد؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر مشکلی نخواهد داشت.

  5. Avatar photo Sana گفت:

    سلام
    امسال اولین سالیه ک کنکور دادم و الان ک جوابش اومده نمیخوام برم ممکنه سال دیگه هم قصد رفتن ب دانشگاه نداشته باشم
    ایا باید جریمه پرداخت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله میتونید دانشگاه نرید و محرومیتی برای شما نخواهد داشت.

      1. Avatar photo M.. گفت:

        سلام ببخشید اگه بعد از پذیرفته شدن در دانشگاه و ثبت نام اینترنتی دانشگاه نروم و دوباره بخوام کنکور بدم وضعیت اشتغال به تحصیل رو کدام گزینه بزنم؟

        1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

          سلام وقت بخیر
          اگر انصراف داده اید بزنید دانشجوی انصرافی اگر در حال تحصیل میباشید در حال تحصیل لحاظ فرمایید

  6. Avatar photo kia گفت:

    سلام
    من متاسفانه انتخاب رشته روزانه کردم و الان پشیمونم و دلم نمی خواد قبول شدم برم.
    همه میگن دوساله ک محرومیت رو برداشتن.
    خودمم دفترچه های ۴۰۲ و ۴۰۱ رو چک کردم همین بود .
    آیا این امکان وجود داره دوباره برای کنکور جدید قانون محرومیت بذارن؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر محرومیت لغو شده است و چون هر ساله امکان تغییر قوانین و ضوابط ثبت نام وجود دارد جهت اطمینان به سازمان سنجش درخواست ارسال نمایید

      1. Avatar photo kia گفت:

        الان که هنوز نتایج نیومده بدم یا بعد از اعلام نتایج؟

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          از لحاظ زمانی فرقی ندارد در درخواست تاریخ ازمون را ذکر کنید

  7. Avatar photo حسین فقیه گفت:

    سلام وقت بخیر. اگر دردوره روزانه در مقطع ارشد قبول شویم و ثبت نام نکنیم .شامل محرومیت هستیم؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. خیر محدودیتی نخواهید داشت.

    2. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر دوره های محرومیت حذف شده است

  8. Avatar photo حمیدرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دانشگاه درس میخونم امسال همزان با درس خوندنم در دانشگاه کنکور دادم انتخاب رشته کردم اگه دانشگاه قبول بشم ونرم واسه دانشگاه الانم اتفاق خاصی می افته وعواقب داره؟

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت قبولی در دانشگاه دیگر باید از دانشگاه فعلی انصراف دهید

  9. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوال داشتم
    من الان دانشجوی شبانم
    یه بارم قبلا شبانه قبول شده بودم ولی نرفتم
    قانون اینطوره ک ۲ بار انصراف بدی دیگه باید مستقیم بری سربازی نمیتونی بری دانشگاه. میخام مطمئن بشم اگه اون اولی رو هم حساب کردن دیگه انصراف ندم و امسال انتخاب رشته نکنم چون دیگه ن دانشگاه راه میدن ن رشته جدید فقط سربازی. واسه همین خیلی مهمه برام ک مطمئن بشم
    بعدش من الان فرهنگیان انتخاب رشته کردم اگه دعوت ب مصاحبه بشم ولی نرم انصراف تلقی میشه؟ یا اگه برم قبول بشم بعد برا ثبت نام نرم؟ لطفا اینارو با جزئیات توضیح بدین دقیقا کدوما انصراف محسوب میشه و محرومیت داره خیلی ممنونتون میشم.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      ملاک ثبت نام شماست.

  10. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر اگر امسال دانشگاه قبول بشیم ولی نریم و ثبت نام نکنیم از کنکور سال بعد محروم میشیم

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . محرومیت برداشته شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
  • چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی یک راهنمای تحصیلی است که شامل لیست دروس واحد‌های مورد نیاز در دوره دندانپزشکی است. این چارت ترمی دندانپزشکی، ترتیب دروس و تعداد واحد های رشته دندانپزشکی را مشخص می‌کند. هدف اصلی این چارت درسی...
تماس با مشاور