ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

درخواست لغو محرومیت کنکور 1403 + شرایط و مدارک | sanjesh.org

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
درخواست لغو محرومیت کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در شرایط عادی تمامی داوطلبان می‌تواننئ در این آزمون سراسری شرکت کنند، ولی گاهی به دلایلی که از سوی سازمان سنجش کشور مشخص می‌گردد، برخی از داوطلبان از شرکت در این آزمون محروم می‌شوند. از این رو در این مقاله به بررسی ثبت درخواست رفع محرومیت کنکور از راه‌های قانونی می‌پردازیم.

به خاطر داشته باشید که درخواست رفع محرومیت کنکور را باید جدی بگیرید، چرا که اگر در این شرایط در آزمون سراسری شرکت کنید، متخلف شناخته می‌شوید. چنانچه سوالی درباره محرومیت کنکور سراسری و رفع آن داشتید، با مشاوران مجرب ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

نحوه ثبت درخواست رفع محرومیت کنکور 1403

همانطور که می‌دانید حدودا دو سال است که براساس رای دیوان عدالت و تقاضای بی‌شمار متقاضیان، قانون محرومیت از کنکور سراسری برداشته شده است. همه داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند به سادگی در این آزمون شرکت نمایند و نگرانی بابت محرومیت از کنکور و درخواست رفع محرومیت کنکور نداشته باشند.

با این حال در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم تا چنانچه در آینده این قانون مجددا اعمال شد، نحوه درخواست رفع محرومیت کنکور را بدانید و بتوانید به سادگی متن درخواست رفع محرومیت کنکور را نوشته و از این محرومیت رها شوید.

برای درخواست لغو محرومیت آزمون سراسری، می‌بایست تا زمان اعلام نتایج نهایی کنکور منتظر بمانید. پس از اعلام نتایج نهایی کنکور و مشاهده و بررسی کارنامه سبز، چنانچه از رشته محل پذیرفته شده راضی نباشید، می‌توانید برای ثبت درخواست رفع محرومیت کنکور اقدام کنید.

مراحل ثبت درخواست لغو محرومیت کنکور 1403به ترتیب عبارت است از:
  • در ابتدا می‌بایست وارد سایت سازمان سنجش، به نشانی اینترنتی sanjesh.org شوید.

ورود به سیستم پاسخگویی سنجش

  • پس از انتخاب سیستم پاسخگویی در نوار منوی بالای صفحه، گزینه ورود به سیستم را انتخاب نمایید.

ورود به سیستم پاسخگویی

 

  • بعد از کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم، بر روی درخواست جدید کلیک کنید تا به صفحه منتقل شوید.

درخواست جدید برای رفع محرومیت کنکور

 

  • در صفحه درخواست رفع محرومیت کنکور بایستی نوع آزمون سراسری، سال شرکت در آزمون خود را انتخاب کنید.

انتخاب سال و نوع آزمون برای درخواست رفع محرومیت کنکور

  • سپس صفحه‌ای باز خواهد شد که لازم است گزینه درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد یا همان ثبت درخواست رفع محرومیت کنکور را انتخاب نمایید.

ثبت درخواست رفع محرومیت از آزمون سراسری

  • در این گام باید شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.
  • سپس باید گزینه «بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی» را انتخاب کنید که در این حالت با 4 گزینه مواجه می‌شوید. با توجه به نوع در خواست خود گزینه سوم را که «درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد» است، انتخاب نمایید.
  • سپس می‌بایست متن درخواست لغو محرومیت کنکور را نوشته و گزینه تایید را بفشارید.

برای دریافت مشاوره کنکور انسانی کلیک کنید.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که داوطلب می‌تواند آن را انتخاب کند، به حد نصاب نرسیدن در محل قبولی است. متقاضی در متن نامه به اینکه ظرفیت رشته و یا محل قبولی پر شده است، تقاضای رفع ممنوعیت کنکور سال بعد را ارسال می‌کند. البته پس از اینکه سازمان سنجش اولویت‌های بعدی داوطلب را بررسی کرده و ظرفیت خالی نتواند پیدا کند.

تغیر محل دوره قبولی از جمله مواردی است که در رفع ممنوعیت آزمون سراسری، موثر می‌باشد. به این صورت که مثلا فرد در دوره روزانه قبول شده اما با توجه به شرایطی خاص، تقاضای تغییر آن به دوره شبانه را دارد. پس از بررسی مدارک و مستندات داوطلب، سازمان سنجش نتیجه را اعلام می‌کند.

مراحل رفع محرومیت از کنکور سراسری 1403

داوطلبانی که می‌خواهند در کنکور ثبت نام کنند، باید با رفع محرومیت از آزمون سراسری و مراحل آن آشنا شوند. این مراحل عبارت است از:

  • رفع محرومیت دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه روزانه

پیش‌تر داوطلبان پذیرفته شده در دوره‌های روزانه که تمایل داشتند مجددا مشغول به تحصیل گردند و در آزمون سراسری شرکت کرده و رشته‌های روزانه را انتخاب کنند، می‌بایست به جهت رفع محرومیت از شرکت در کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و با ثبت درخواست رفع محرومیت کنکور، فرآیند مربوطه را به انجام برسانند.

اما بنا بر جدیدترین اطلاعیه منتشر شده در رابطه با رفع محرومیت، از سال 1403 دیگر نیازی به ارسال درخواست در سامانه سنجش نمی‌باشد و داوطلبان می‌توانند بدون محرومیت در کنکور سراسری شرکت کنند.

در صورتی که داوطلبان تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه روزانه و در رشته سراسری نباشند، لازم است نسبت به پرداخت شهریه معین شده، اقدام کنند.

در سال جاری نیازی به ثبت درخواست رفع محرومیت دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره روزانه نمی‌باشد، اما چنانچه مشغول به تحصیل هستید و قصد ادامه تحصیل ندارید، می‌بایست تا درخواست انصراف از دانشگاه را زودتر تنظیم کرده و به آموزش دانشکده تحویل دهید.

  • رفع محرومیت فارغ التحصیلان رشته های پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی

افرادی که در رشته‌های گروه پزشکی وزارت بهداشت فارغ التحصیل شده‌اند و موظف به گذراندن طرح نیروی انسانی می‌باشند، در صورتی که موفق به قبولی در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شوند؛ می‌توانند پس از پایان دوره تحصیل خود، مشغول به گذراندن دوره خدمت شوند.

  • رفع محرومیت از داوطلبان دارای منع نظام وظیفه

داوطلبان دارای منع نظام وظیفه، برای رفع محرومیت کنکور باید در زمان تعیین شده دفترچه اعزام به خدمت خود را تکمیل کنند و همزمان در کنکور سراسری 1403 نیز ثبت نام نمایند. همچنین پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، در صورتی که موفق به قبولی در دانشگاه شوند با استفاده از شرایط و قوانین خدمت سربازی، از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

برای مشاهده تغییر رشته با کارنامه سبز کنکور کلیک کنید.

کدام دسته از داوطلبان از ثبت نام کنکور سراسری محروم می باشند؟

همانطور که قبل‌تر گفته شد برخی از متقاضیان شرکت در کنکور سراسری به علت محرومیت نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند. اما علت آن چیست؟ به چه دلیلی دسته‌ای از داوطلبان، محروم از کنکور شناخته می‌شوند؟

در این بخش به پنج مورد از مهم‌ترین دلایلی که سبب محرومیت متقاضیان شرکت در کنکور می‌شوند، اشاره خواهیم کرد. این دلایل عبارت است از:

  • فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی اجباری
  • داوطلبان دارای منع نظام وظیفه و مشمول خدمت
  • افراد دارای تعهد خدمت به ارگان‌ها یا دستگاه‌های اجرایی و همچنین دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و سهمیه مناطق محروم
  • دانشجویان دوره‌های روزانه در صورت عدم انصراف از دانشگاه
  • افرادی که دو بار موفق به پذیرش در دوره روزانه شده‌اند

برای مشاهده مقاله انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد کلیک کنید.

شرایط رفع محرومیت از ثبت نام کنکور سراسری 1403

در این قسمت از مقاله به بررسی شرایطی خواهیم پرداخت که در صورت دارا بودن آن شرایط برای کنکور سراسری رفع محرومیت خواهید شد. این شرایط عبارت است از:

👈 براساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور، داوطلبان آزمون سراسری که در سال‌های گذشته در یکی از رشته‌های روزانه دانشگاه سراسری پذیرفته شده‌اند، اما نسبت به ثبت نام آن اقدام نکرده‌اند و یا افرادی که در حال تحصیل در دانشگاه‌های روزانه می‌باشند (در صورت ثبت انصراف قبل از تاریخ اسفند ماه)، می‌توانند در آزمون سراسری سال 1403 شرکت نمایند.

👈 دانشجویانی که در دوره‌های روزانه دانشگاه‌های سراسری در حال تحصیل هستند، در صورتی مجاز به ثبت نام و برنامه ریزی کنکور سراسری سال 1403 هستند که دارای شرایط عمومی و اختصاصی اسم‌نویسی باشند و حداکثر تا پیش از اسفند ماه، انصراف قطعی خود از تحصیل را اعلام نمایند.

شرایط رفع محرومیت از ثبت نام کنکور سراسری

👈 در غیر این صورت، حتی زمانی که داوطلب موفق به قبولی در آزمون سراسری شود، متخلف شناخته خواهد شد و در نتیجه نمی‌تواند به ادامه تحصیل بپردازد. بنابراین محروم از تحصیل می‌شود. (همانطور که گفته شد، این دسته از افراد نیز می‌بایست به سیستم پاسخ گویی سازمان سنجش مراجعه نمایند و تقاضای خود را مبنی بر رفع محرومیت کنکور و درخواست رفع محرومیت کنکور به ثبت برسانند.)

👈 فارغ التحصیلان رشته‌های مورد نیاز وزارت بهداشت، مشمولین خدمات اجباری مثل قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان مقطع کاردانی که باید خدمات خود را به اتمام رسانده باشند؛ در صورتی که در دوره دکتری عمومی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مورد پذیرش قرار بگیرند می‌توانند دوره خدمات خود را پس از پایان تحصیل به انجام برسانند.

برای مشاهده پاسخ به سوال محرومیت روزانه برداشته شد؟ وارد شوید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی ثبت درخواست رفع محرومیت کنکور 1403 پرداختیم تا در صورتی که مشمول این قانون می‌شوید، از نحوه ثبت درخواست لغو محرومیت کنکور و نیز چگونگی نوشتن متن درخواست لغو محرومیت کنکور آگاه گردید.

البته فراموش نکنید که این قانون در حال حاضر لغو شده است و تمامی داوطلبان می‌توانند بدون نگرانی در کنکور سراسری شرکت کنند، ولی در صورتی که مجددا این قانون اعمال گردید می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید و راه لغو آن را طی کنید.

پس از مطالعه دقیق این مقاله چنانچه با اشکال و یا سوالی مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران مجرب ما تماس حاصل نمایید و یا برای ما کامنت بگذارید. سوالات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان با تجربه ما پاسخ داده خواهد شد.

برای دانلود PDF درخواست رفع محرومیت کنکور کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبی که دو بار در دوره روزانه قبول شده است، میتواند درخواست رفع محرومیت از کنکور بدهد؟

بله؛ داوطلبانی که دو بار در دوره روزانه قبول شده‌اند، می‌توانند درخواست رفع محرومیت از کنکور بدهند.

مراحل ثبت درخواست رفع محرومیت از کنکور چگونه است؟

مراحل ثبت درخواست رفع محرومیت از کنکور از طریق سایت سازمان سنجش ممکن می‌باشد که به صورت کامل در مقاله بالا توضیح داده شده است.

داوطلبان مشمول نظام وظیفه عمومی چگونه می‌توانند درخواست رفع محرومیت از کنکور بدهند؟

روش ثبت درخواست رفع محرومیت از کنکور داوطلبان مشمول نظام وظیفه عمومی در متن مقاله ارائه شده است.

نظرات

48 دیدگاه دربارهٔ «درخواست لغو محرومیت کنکور 1403 + شرایط و مدارک | sanjesh.org»

  1. Avatar photo علی گفت:

    محرومیت از تحصیل به علت دوبار انصراف از دانشگاه ، فقط مختص دانشگاه روزانست یا شامل انصراف از دانشگاه پیام نور هم میشه؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. اگر جنسیت شما آقا باشد بله انصراف دوم به منزله ی محرومیت خواهد بود و باید دفترچه ی خدمت رو پست کنید.

      1. Avatar photo علی گفت:

        میشه به خدمت برم و کنکور بدم و در صورت قبولی، ایست خدمت بزنم؟

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          در صورتی که از معافیت تحصیلی استفاده نکرده باشید می توانید ایست خدمت بزنید

          1. Avatar photo علی گفت:

            من دوبار از دانشگاه انصراف دادم یعنی دو مرتبه برام معافیت صادر شده سپس بعلت انصراف، کنسل شده خب آیا میتونم سربازی برم و کنکور بدم و ایست خدمتی بزنم؟

          2. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

            سلام وقت بخیر
            شما در صورتی این امکان را دارید ایست خدمت بزنید که پذیرش دانشگاه را تحویل نظام وظیفه دهید

  2. Avatar photo پدرام نیا گفت:

    سلام خسته نباشید من قبلا یکبار از دانشگاه آزاد انصراف دادم الان هم در دانشگاه پیام نور درس میخونم، میخواستم بدونم آیا من بخاطر اینکه قبلا یکبار انصراف دادم دوباره میتونم تو کنکور سراسری شرکت کنم ؟ یا اینکه من برای همیشه از شرکت در کنکور محروم ام و آیا راهکاری برای این رفع محرومیت هست ؟ خواهشا جواب بدید ممنون .

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام چون یکبار انصراف دادید اگر مجدد اقدام کنید به انصراف مشمول سربازی میشوید

  3. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام من استخدام وزارت بهداشت هستم و تعهد ده ساله خدمت دارم ولی در متن تعهد عدم تحصیل ذکر نشده و فقط منوط بر عدم جابجایی و انتقال هست..آیا برای شرکت در کنکور سراسری تاییدیه سازمان مشاغل برای ادامه تحصیل رو بگیرم و موافقت از ریاست دانشگاه میتونم در کنکور شرکت کنم؟یا محرومیت داره ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید با ارگانی که برایشان خدمت میکنید این مسئله را مطرح کنید و مجوز تحصیل در مقطع لیسانس را از ایشان بگیرید لذا شرکت در دانشگاه از لحاظ زمانی برای شما محدودیت به همراه میاورد

  4. Avatar photo شیده گفت:

    سلام
    من کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری روزانه پذیرفته شدم ولی از دکتری انصراف دادم آیا میتوانم مجدد در کنکورسراسری شرکت کنم و دوره روزانه بخونم

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز بله شما محدودیتی در این مورد ندارید.

  5. Avatar photo نفیسی گفت:

    باسلام
    آیا دارندگان مدارک مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترای دوره روزانه ، مجاز هستند به شرکت در کنکور سراسری ؟ اشخاص دارای مدارک دکترای حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی که حق شرکت را دارند.
    راهنمایی بفرمایید.
    سپاس

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      افرادی که قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری و تحصیل دارند در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه مانعی وجود ندارد.

  6. Avatar photo mahdis گفت:

    سلام سال ۱۴۰۱ من دانشگاه روزانه قبول شدم وثبت نام نکردم رفتم دانشگاه گفت لارم نیست فرم پرکنی درسته ؟ ایا من مینونم سال دیگه کنکور بدم بدون نیاز به پرکردن فرم و رفع محرومیت نداره

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی بله میتونید مشکلی نیست

  7. Avatar photo نجمه گفت:

    سلام من اشتباهی در انتخاب رشته انجام دادم و دانشگاه روزانه قبول شدم که نمیخوام برم.از کنکور دی و تیر محرومم؟تا الان نه ثبت نام اینترنتی رو انجام دادم نه حضوری رو.اگه محروم نیستم لازمه برم دانشگاه انصراف بدم یا همینطوری میتونم برای کنکور ثبت نام کنم

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر برای ثبت نام هیچ اقدامی انجام ندادین نیاز نیست کاری انجام بدین
      اطلاعات شما باید دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد جهت بررسی بیشتر با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرین.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تمدید ثبت نام کنکور

    تمدید ثبت نام کنکور 1403 + آخرین فرصت

    تمدید ثبت نام کنکور 1403 یکی از مهم ترین دغدغه افرادی است که به هر دلیلی از نام نویسی در آزمون مورد نظر خود خود جا مانده اند. سازمان سنجش آموزش کشور در هر سال بازه زمانی مشخصی را برای...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور