ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی + مزایا و معایب

مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی + مزایا و معایب
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هر یک از دانشگاه ها، ویژگی های خاص خود را خواهند داشت که به موجب آن، شما تصمیم به تحصیل در آن دانشگاه خواهید نمود. در این مقاله به طور اختصاصی به موضوع مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی + مزایا و معایب پرداخته ایم و همچنین در ادامه به پاسخ این سوال که مجازی بهتر است یا پردیس خودگردان نیز اطلاعاتی را ارائه خواهیم نمود. هر سوالی که در این زمینه داشته باشید را می توانید با کارشناسان ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

در رابطه با مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی باید گفت شرایط تحصیل در هر یک از دانشگاه ها متفاوت می باشد و همچنین سطح علمی در هر یک از دانشگاه ها می تواند متفاوت باشد و به همین دلیل قبل از انتخاب رشته بهتر است از شرایط تحصیل هر یک از دانشگاه ها اطلاع دقیق یابید. دانشجویانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند حتما این مقاله را از دست ندهند.

مهم ترین نکات در رابطه با مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی

مهم ترین نکات در رابطه با مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی

اگر بخواهید همه چیز درباره پردیس بین‌الملل را بدانید، باید گفت برای تحصیل دانشگاه های مختلفی وجود دارند که هر یک از این دانشگاه شرایط مخصوص به خود را خواهند داشت نحوه پذیرش و همچنین تحصیل در دانشگاه ها منحصر به فرد خواهد بود. بنابراین برای تحصیل در هر دانشگاه بهتر است ابتدا از شرایط تحصیل و همچنین نحوه پذیرش در آن اطلاعات لازم را کسب نمایید و پس از آن اقدام به انتخاب رشته کنیم.

نحوه پذیرش از دانشگاه پردیس بین المللی به صورت با آزمون می باشد و به طور معمول بیشترین رشته های آن برای دانلود داوطلبان رشته تجربی می باشد. پذیرش در این دانشگاه تنها برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به کسب رتبه های بهترین شده باشند امکان پذیر خواهد بود و با رتبه های بالا پذیرش غیر ممکن می باشد.

در رابطه با مقایسه دانشگاه مجازی و پردیس و نحوه گزینش دانشجو در دانشگاه بین المللی پردیس به صورت کشوری می باشد، دانشگاه معمولاً کم می باشد و همچنین امکان پذیرش در رشته های مختلف و همچنین مقاطع تحصیلی متفاوت را فراهم می‌کند. امکان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز برای علاقه مندان به این دانشگاه فراهم خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام دانشگاه پردیس تهران وارد شوید.

مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی

مزایا و معایب تحصیل در هر یک از این دانشگاه ها بسته به شرایطی که شما مد نظر دارید و همچنین اهدافتان می تواند متفاوت باشد به عنوان مثال  برای اندازه از داوطلبانی که از تمکن مالی کافی برخوردار نمی باشند بالا این دانشگاه که می تواند یکی از معایب محسوب شود و یا برای آن دسته از دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور را دارند تحصیل در این دانشگاه ها یک مزیت بزرگ می باشد.

برای کسب اطلاعات درباره دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور وارد شوید.

مزایای تحصیل در دانشگاه پردیس و مجازی

در مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی باید گفت یکی از مزیت‌های دانشگاه پردیس بین الملل این است که شما برای پرداخت شهریه و رتبه پایین تری می توانید از اساتید برتر دانشگاه های سراسری بهره‌مند شوید و همچنین بر روی مدرک شما به دانشگاه های سراسری درباره فراغت از تحصیل زده می شود. همچنین دانشگاه از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات می باشد.

یکی دیگر از مزایای که می‌توان برای تحصیل در دانشگاه پردیس بین الملل نام برد این است که شما در صورتی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشته باشید، می توانید در همان زمان اقدام نمایید. چراکه شهریه هایی که از شما جهت تحصیل در دانشگاه اخذ می شود، امکان مهاجرت را به شما خواهد داد چرا که محدودیت ها برای دانشجویان دوره های روزانه و رایگان می باشد. لازم به ذکر است که رتبه قبولی پزشکی سهمیه ایثارگران متفاوت با داوطلبان عادی خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در پردیس خودگردان این است که شما از نظر آموزشی از بهترین اساتید بهره مند خواهید شد و به همین دلیل آموزش در این دانشگاه ها بسیار بالا می باشد و در برخی از رشته ها به دلیل تحصیل برخی از دانشجویان خارجی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود به همین دلیل است که در برخی از رشته ها یکی از شرایط لازم بالای مهارت در زبان انگلیسی می باشد.

در صورتی که شما در دانشگاه پردیس بین المللی پذیرفته شوید اما نسبت به انجام ثبت نام اقدام نکنید، می توانید در همان سال مجدداً برای کنکور ثبت نام کنید و در آزمون سراسری شرکت نموده و چنانچه در دانشگاه‌های سراسری پذیرفته شوید، امکان تحصیل را خواهید داشت در واقع تحصیل در دانشگاه پردیس نیز محدودیتی در زمینه ی شرکت در کنکور به وجود نمی آورد.

معایب تحصیل در دانشگاه بین الملل

معایب تحصیل در دانشگاه بین الملل

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان یکی از معایب آن محسوب می شود. در واقع امکان پرداخت این شهریه برای تمامی داوطلبان و دانشجویان را به آسانی امکان پذیر نخواهد بود و به همین دلیل برای پرداخت آن با دشواری مواجه می باشند. به نسبت به رشته‌های مختلف تحصیل در این دانشگاه بسیار بالاتر از سایر دانشگاه های دیگر خواهد بود.

یکی دیگر از معایبی که تحصیل در دانشگاه بین‌المللی خواهد داشت این است که دانشجویان در این دانشگاه در صورتی که به هر دلیلی مایل به انصراف از تحصیل باشند، درخواست انصرافی خود را به صرف رسانند لازم است هزینه‌های بسیار بالایی را جهت انصراف به دانشگاه پرداخت نمایند.

عدم تعهد خدمت پس از پایان تحصیلی یکی دیگر از معایب این دانشگاه می باشد. که البته می توان گفت تنها برخی از دانشگاه های دارای شرایط خاص تعهد خدمتی را پس از فارغ‌التحصیلی به کلیه  دانشجویان خود ارائه می نمایند موجب می شود از دوران تحصیلش آن از جمله سنوات خدمت آنها محسوب شود.

جهت اطلاع از شهریه دانشگاه پردیس خودگردان بر روی لینک کلیک کنید.

اعتبار مدرک دانشگاه پردیس بین المللی چگونه است

دانشگاه هایی که تحت نظارت وزارت علوم و تحقیقات و فناوری می باشند، از جمله دانشگاه های معتبر و شناخته می شود. بنابراین تحصیل در این دانشگاه ها بدون هیچ گونه نگرانی برای دانشجویان می توانند صورت پذیرد. با توجه به اینکه دانشگاه های پردیس بین الملل از شرایط ویژه تری برخوردارند این موضوع می تواند موجب اعتبار بیشتر مدرک این دانشگاه شود.

در واقع برای زمان پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان و همچنین استخدام آنها هیچ گونه مشکلی در رابطه با اعتبار منطقه وجود ندارد و در صورتی که فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند در آزمون های استخدامی علمی لازم را کسب نمایند به راحتی امکان استخدام آنها فراهم خواهد شد.

برای اطلاع از دانشگاه های بین المللی بدون کنکور ایران بر روی لینک کلیک کنید.

دانشگاه آزاد بهتر است یا پردیس بین الملل؟

علاوه بر مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی این سوال مطرح می شود که بسیار کلی است و با توجه به هدف شما می تواند پاسخ متفاوتی را داشته باشد. اما به طور کلی و عمومی به این سوال پاسخ می دهیم. اگر بخواهیم شهریه را در نظر بگیریم قطعاً دانشگاه‌ آزاد بهتر است چرا که با هزینه پایین تری می توانید تاثیر نمایید و همچنین در تمامی شهرها و استان ها واحدهای مختلفی را خواهد داشت.

در صورتی که کیفیت آموزشی برای شما مدنظر باشد، باز هم در دانشگاه های آزاد که مدارک علمی و معتبرتری نسبت به دانشگاه سراسری دارند، تحصیل نمایید، می تواند به شما کمک کند تا بهترین آموزشگاه را در دانشگاه دریافت نمایید. اما به طور کلی با توجه به واحد های بسیار زیادی که دانشگاه آزاد دارد، تمامی آن ها از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار نیستند.

یکی دیگر از از مواردی که دانشجویان دانشگاه پردیس بین الملل از آن برخوردارند، اعتبار دانشگاه‌های سراسری می باشد. در واقع مدرک شما پردیس را دارا می باشد اما از اعتبار بسیار بیشتری نسبت به دانشگاه آزاد برخوردار است اما باز هم می توان گفت برای استخدام مدارک این دانشگاه ها چندان تفاوتی با یکدیگر نخواهد داشت.

برای اطلاع از پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان بر روی لینک کلیک کنید.

مقایسه دانشگاه پردیس بین الملل با دانشگاه پیام نور

مقایسه دانشگاه پردیس بین الملل با دانشگاه پیام نور

در مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی با دانشگاه پیام نور باید گفت که دانشگاه پیام نور به صورت با آزمون و بدون آزمون کلیه دانشجویان علاقه مند به تحصیل را جذب می نماید. اما در دانشگاه پردیس بین الملل، تنها امکان پذیرش برای داوطلبان با آزمون فراهم شده است و به صورت بدون آزمون پذیرش آن امکان پذیر نمی باشد. تعداد واحدهای دانشگاه پیام نور بیش از تعداد واحد های دانشگاه پردیس بین الملل می باشد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه پیام نور بسیار کمتر از دانشگاه بین الملل خواهد بود. می توان گفت دانشگاه پیام نور در واقع کمترین میزان شهریه دانشگاه های غیردولتی را به خود اختصاص می‌دهد. اما آموزش این دانشگاه بسیار کمتر از تمامی دانشگاه های غیر دولتی می باشد. چرا که بیشتر آموزش آن از راه دور است و تنها در برخی از دروس برای رفع اشکال کلاس هایی را برگزار می نماید.

یکی از مزایایی که دانشگاه پیام نور از آن برخوردار نیست، بهره مندی از اساتید بسیار معتبرتر، از سراسر کشور و همچنین عدم آموزش کافی در رشته های مختلف می باشد. در رابطه با دانشگاه پردیس بین الملل امکان تحصیل از راه دور به طور کامل فراهم می باشد که می توان برخی از واحدهای آن را به صورت مجازی بررسی نمود اما با با محدودیت های بیشتری همراه است.

شهریه پردیس خودگردان دانشگاه های علوم پزشکی ۱۴۰۳
رشته تحصیلی شهریه هر ترم ( ريال )
پزشکی 111,132,000 الی 141,856,000
دندانپزشکی 111,132,000 الی 141,856,000
داروسازی 111,132,000 الی 141,856,000
رشته های کارشناسی شامل پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، علوم آزمایشگاهی ، علوم تغذیه ، فیزوتراپی و … 73,656,000 الی 141,570,000

جهت اطلاع از اعتبار مدرک پردیس خودگردان بر روی لینک کلیک کنید.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس خودگردان 99 – ۱۴۰۳ ( ریال )
گروه آموزشی شهریه ثابت شهریه متغیر هر واحد نظری شهریه متغیر هر واحد عملی شهریه هر واحد پایان نامه
علوم انسانی 22,200,000 تا 41,600,000 2,640,000 تا 5,070,000 3,000,000 تا 7,800,000 6,600,000 تا 12,610,000
سایر گروه ها 24,000,000 تا 52,000,000 2,640,000 تا 5,200,000 3,744,000 تا 10,140,000 7,200,000 تا 14,300,000

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی + مزایا و معایب اطلاعاتی را ارائه نماییم. همچنین به پاسخ این سوال که مجازی بهتر است یا پردیس خودگردان نیز پرداختیم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع دقیق از شرایط تحصیل در هر یک از دانشگاه ها می باشید، می توانید با کارشناسان ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

مطالب مرتبط

دانشگاه های پردیس خودگردان | دانشگاه های پردیس بین الملل ایران

شهریه پردیس خودگردان دانشگاه شهید بهشتی

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان

دانشگاه شهید مطهری

شهریه ثابت و متغیر چیست؟ + نرخ جدید

مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی + مزایا و معایب

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در رابطه با امکانات آموزشی و مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی کدام یک از دانشگاه ها بهتر است؟

در رابطه با شرایط هر یک از دانشگاه ها باید گفت امکانات آموزشی و همچنین سطح آموزش در دانشگاه پردیس بین الملل بالاتر می باشد.

شهریه دانشگاه پردیس کمتر است یا دانشگاه آزاد؟

دانشگاه آزاد به نسبت دانشگاه پردیس از میزان شهریه کمتری برخوردار است اما سطح علمی و آموزشی در دانشگاه پردیس یالاتر می باشد.

مجازی بهتر است یا پردیس خودگردان ؟

این موضوع با توججه به اهداف همچنین شرایط تحصیل شما می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی برای مقایسه دانشگاه پردیس و مجازی + مزایا و معایب می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

شهریه دوره شبانه دانشگاه های سراسری بیشتر است یا دانشگاه پردیس؟

شهریه دانشگاه پردیس بیشتر از دانشگاه شبانه می باشد. همچنین هزینه های ایاب و ذهاب در این دانشگاه ها نیز بیشتر خواهد بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام دانشگاه پردیس تهران

    ثبت نام دانشگاه پردیس تهران ۱۴۰۳ + لیست رشته ها

    یکی از دانشگاه هایی که بر اساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در کنکور دانشجو می پذیرد، دانشگاه پردیس خودگردان است. پردیس های خودگردان، در تمامی شهرهای ایران وجود دارند و داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه ها، باید...
  • پردیس خودگردان چیست؟

    پردیس خودگردان چیست؟ + هزینه، شرایط و رشته محل ها 1403

    در ایران انواع مختلفی از دانشگاه های دولتی، نیمه دولتی و غیر دولتی وجود دارند که هر یک شرایط پذیرش، شهریه، رشته های ارائه کننده، شرایط انصراف و … خود را دارند. دانشگاه های دولتی معمولا رایگان هستند و یا...
  • پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان

    پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان + شرایط 1403

    اگر علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی هستید، یکی از انتخاب‌های منحصر به فرد شما انتخاب دانشگاه پردیس خودگردان است. توجه داشته باشید، افراد زیادی به دنبال تحصیل در رشتهپزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان هستند، تا  بدون مواجه شدن...
  • دانشگاه های پردیس خودگردان

    دانشگاه های پردیس خودگردان + آدرس، تلفن و رشته ها

    دانشگاه های پردیس خودگردان شعبه‌هایی از دانشگاه های دولتی هستند که در قبال دریافت هزینه، اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. کلیه داوطلبان متقاضی ورود به دانشگاه پردیس بین الملل ایران می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن، در رشته‌های دانشگاه پردیس...
تماس با مشاور