ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پردیس خودگردان چیست؟ + هزینه، شرایط و رشته محل ها 1403

پردیس خودگردان چیست؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با بهترین رشته‌ها و دانشگاه‌های خودگردان تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در ایران انواع مختلفی از دانشگاه های دولتی، نیمه دولتی و غیر دولتی وجود دارند که هر یک شرایط پذیرش، شهریه، رشته های ارائه کننده، شرایط انصراف و … خود را دارند. دانشگاه های دولتی معمولا رایگان هستند و یا میزان شهریه کمتری به نسبت دانشگاه های آزاد و پیام نور دارند؛ اما نوعی از دانشگاه های دولتی به نام پردیس خودگردان هم هستند که شهریه بالایی را دریافت می کنند. اما منظور از دانشگاه های پردیس خودگردان چیست؟ در این مقاله به بررسی کامل این دانشگاه ها، شرایط تحصیل، میزان شهریه، رشته های ارائه شده و … خواهیم پرداخت.

با توجه به اینکه معمولا اطلاع‌ رسانی در مورد دانشگاه های پردیس‌ خودگردان بسیار کم است، دانشجویانی که قصد دارند در این دانشگاه‌ ها درس بخوانند با سؤال‌ های زیادی مواجه می شوند. با این که در این مقاله به بررسی دانشگاه های پردیس خود گردان خواهیم پرداخت، با این حال چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتری در مورد این دانشگاه ها داشتید، می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. مشاوران ایران تحصیل شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. 

منظور از دانشگاه‌ های پردیس خودگردان چیست؟

پردیس‌ های خودگردان یا همان پردیس‌ های بین‌ الملل شعبه‌ هایی از دانشگاه‌ های دولتی در ایران هستند که با هدف دریافت شهریه از دانشجویان تاسیس شده‌ اند. بنابراین تمام امکانات موجود در این دانشگاه بر اساس شهریه و دریافت هزینه می‌ باشد. برای قبولی در دانشگاه‌ های پردیس خودگردان باید در کنکور سراسری سازمان سنجش شرکت کنند یا از طریق آزمون‌ های اختصاصی دانشگاه‌ های پردیس خودگردان نام‌ نویسی کنند. البته هر کدام از این روش‌ ها برای خود شرایط خاصی دارند که کارشناسان ایران تحصیل می‌ توانند در این مورد شما را بیشتر راهنمایی کنند.

منظور از دانشگاه های پردیس خودگردان چیست؟

معمولاً پردیس‌ های خودگردان در ابتدا با نام پردیس‌ های بین‌ الملل شناخته شدند. آن‌ ها قصد داشتند داوطلبانی از سراسر جهان برای تحصیل در این دانشگاه‌ ها قبول کنند و از خروج دانشجو های کشور به دانشگاه‌ های خارج از کشور جلوگیری کنند. ولی آن‌ ها موفق نشدند. بنابراین اسم این دانشگاه‌ ها را به پردیس خودگردان تغییر دادند.

پردیس‌ های خودگردان تا سال 1392 به صورت نیمه‌ متمرکز دانشجو می‌ پذیرفتند. آن‌ ها سه برابر ظرفیت هر رشته از دانشجویان متقاضی دعوت به مصاحبه می‌ کردند تا با بررسی میزان تسلط آن‌ ها بر زبان انگلیسی تایید یا رد ‌کنند. ولی از سال 1393 این دانشگاه‌ ها از حالت نیمه‌ متمرکز به حالت متمرکز تغییر یافتند و قبولی در دانشگاه پردیس خودگردان تنها با اعلام سازمان ‌سنجش ممکن می‌ باشد. بنابراین هیچ‌ گونه نیازی به مصاحبه در آن نیست.

هر چند که داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری بدون کنکور و دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه‌ های امیرکبیر و صنعتی شریف باید در مصاحبه‌ قبول شوند. اما داوطلبانی که در ظرفیت مازاد قبول شدند، نیازی به مصاحبه ندارند.

به صورت کلی پذیرش در دانشگاه‌ های پردیس خودگردان بر اساس قوانین مربوط به دانشگاه‌ های تحت نظارت سازمان سنجش کشور می‌ باشد. این دانشگاه‌ ها در برخی از رشته‌ ها بدون کنکور در نوبت مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می‌ پذیرند که در صورت تکمیل نشدن ظرفیت آن‌ ها طی اعلامیه‌ ای از جانب سازمان سنجش تکمیل ظرفیت می‌ کنند.

 

برای اطلاع از شرایط تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

شرایط عمومی و خصوصی ثبت‌ نام در دانشگاه‌ های پردیس خودگردان چیست؟

دانشگاه‌ های پردیس خودگردان نیز مانند سایر دانشگاه‌ ها شرایط عمومی و خصوصی مخصوص به خودی جهت جذب دانشجو دارند که دانشجویان متقاضی تحصیل در آن ها باید دارای تمامی شرایط مورد نیاز باشد. اگر شما هم تمایل به تحصیل در دانشگاه های پردیس خود گردان دارید یا نمی دانید شرایط ثبت نام در دانشگاه های پردیس خودگردان چیست؟ این بخش را به دقت مطالعه کنید. 

شرایط عمومی و خصوصی ثبت نام در دانشگاه های پردیس خودگردان

شرایط عمومی مورد نیاز برای ثبت‌ نام در دانشگاه‌ های پردیس خودگردان:

تمام شرایط عمومی دفترچه راهنمای شماره 1 کنکور سراسری را داشته باشند.

سلامت جسمی و روانی کاملی داشته باشند و در صورت نقص عضو، شامل تمام شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته سراسری شوند.

شرایط اختصاصی مورد نیاز برای ثبت‌ نام در دانشگاه پردیس خودگردان:

از آنجا که شهریه دانشگاه‌ های پردیس خودگردان بسیار بالا است. لذا داوطلبان باید توانایی پرداخت شهریه این دانشگاه‌ ها را داشته باشند.

دانشجویان علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه تسهیلات و خدمات رفاهی خود را به صورت جداگانه پرداخت کنند.

معمولاً اعلام نتایج نهایی دانشگاه پردیس خودگردان با نتایج کنکور سراسری یکسان است. به طوری که اگر ظرفیت دانشگاه خودگردان تکمیل نشده باشد، آن گاه طی اعلامیه‌ ای از جانب سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت خواهند شد.

کلاس‌ های دروس علوم پایه و تئوری در دانشگاه‌ های پردیس خودگردان می‌ توانند در هر جایی طبق صلاح دانشگاه تشکیل شوند.

امکان مهمان شدن و انتقالی از دانشگاه پردیس خودگردان به سایر دانشگاه‌ ها و دانشکده‌ های داخلی کشور وجود ندارد. اما شما در صورت موافقت دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد می‌ توانید از یک دانشگاه پردیس خودگردان به یک دانشگاه پردیس دیگری منتقل شوید. البته باید تمام شرایط آیین‌ نامه انتقال پردیس‌ های خودگردان را رعایت کنید.

تمام دانش‌ آموختگان پردیس‌ های خودگردان باید مانند دانشجویان دانشگاه‌ های دیگر لایحه طرح نیروی انسانی خود را بگذرانند.

پردیس‌ های خودگردان در پایان دوره تحصیلی مانند سایر دانشگاه‌ ها برای دانشجویان خود مدرک تحصیلی اعطا می‌ کنند.

البته علاوه بر شرایط اختصاصی ذکر شده در بالا هر یک از دانشگاه‌ های پردیس خودگردان شرایط خصوصی دیگری نیز دارند؛ برای اطلاع از این شرایط اختصاصی هر یک از دانشگاه های پردیس خودگردان می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

 

برای اطلاع از شرایط و نحوه پذیرش دانشگاه پردیس خودگردان در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

تفاوت‌ ها و شباهت‌ های دانشگاه پردیس خودگردان با دانشگاه‌ های دیگر

دانشگاه‌ های پردیس خودگردان معمولاً با دانشگاه‌ های دیگر تفاوت‌ ها و شباهت‌ های زیادی دارند که به دست آوردن اطلاعاتی در این مورد می‌ تواند جواب کامل‌ تری به سوال اینکه پردیس خودگردان چیست؟ بدهد.

تفاوت ها و شباهت های دانشگاه پردیس خودگردان با دانشگاه های دیگر

👈 دانشگاه‌ های پردیس خودگردان به وسیله درآمد خود از شهریه‌ های دریافتی هزینه اداره دانشگاه را تامین می‌ کنند.

👈 شهریه دانشگاه پردیس خودگردان نسبت به سایر دانشگاه‌ ها بسیار بالاتر است.

👈 اساتید دانشگاه‌ های پردیس خودگردان همان اساتید دانشگاه‌ های روزانه هستند. بنابراین دانشگاه‌ های پردیس خودگردان با دانشگاه‌ های روزانه از نظر سطح آموزشی تفاوتی ندارند.

👈 پردیس‌ های خودگردان در رشته انسانی دانشجو نمی‌ پذیرند.

👈 اکثر رشته‌ های پردیس خودگردان از میان رشته‌ های برتر پزشکی و پیرا پزشکی علوم تجربی هستند. لذا داوطلبان رشته‌ های پزشکی می‌ توانند در صورت لزوم در دانشگاه‌ های پردیس خودگردان مشغول به تحصیل شوند.

👈 هر کدام از دانشگاه‌ های پردیس خودگردان از نظر کیفیت آموزشی با یک دیگر فرق دارند. بنابراین بر اساس میزان امکانات و خدماتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌ دهند از آن‌ ها شهریه بیشتری دریافت می‌ کنند.

👈 شما در صورت لزوم می‌ توانید در برخی از رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان قبول شوید.

👈 دانشگاه‌ های پردیس خودگردان امکانات رفاهی زیادی مانند خوابگاه، سرویس رفت و آمد، غذا و غیره را در اختیار دانشجویان قرار می‌ دهند که همه آن‌ ها در ازای دریافت هزینه می‌ باشند.

👈 در صورتی که دانشجو بخواهد از پردیس خودگردان انصراف دهد باید شهریه ثابت تمام ترم‌ های باقیمانده خود را پرداخت کند.

👈 پذیرش در پردیس‌ های خودگردان به صورت کشوری است و هیچ‌ گونه گزینش بومی در آن وجود ندارد.

 

برای اطلاع از کارنامه قبولی علوم آزمایشگاهی پردیس خودگردان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مزایای تحصیل در دانشگاه‌ های بین‌ المللی پردیس خودگردان چیست؟

دانشگاه پردیس خودگردان برای خود مزایای زیادی دارند که به چند مورد از آن در زیر اشاره می‌ کنیم:

مزایای تحصیل در دانشگاه های بین المللی پردیس خودگردان چیست؟

تمام فارغ‌ التحصیلان پردیس‌ های خودگردان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود می‌ توانند به هر جای دنیا بروند و مشغول به کار شوند. به طوری که آن‌ ها تعهد به خدمت ندارند و آزادانه می‌ توانند با دریافت مدرک تحصیلی مشغول به کار شوند.

تمام دانشجویان پردیس‌ های خودگردان بدون انصراف از دانشگاه می‌ توانند در کنکور شرکت کنند. حال اگر در کنکور قبول شوند می‌ توانند از دانشگاه پردیس خودگردان انصراف دهند.

شما هیچ‌ گونه محدودیتی برای شرکت در کنکور به هنگام قبولی در پردیس‌ های خودگردان ندارید. یعنی اگر شما چندین بار در پردیس خودگردان قبول شده باشید، آن گاه باز هم می‌ توانید در کنکور سراسری شرکت کنید. در حالی‌ که اگر دانشجویی در نوبت روزانه دو بار قبول شود، در این صورت حق شرکت در کنکور را نخواهد داشت.

کال تو اکشن تماس

برای مشاهده کارنامه قبولی پرستاری پردیس خودگردان و تحلیل کارنامه آن، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

رشته‌ های دانشگاه بین‌ المللی پردیس خودگردان چیست؟

در پردیس‌ های خودگردان تنوع زیادی از رشته‌ های تحصیلی وجود ندارد و اکثر رشته‌ های آن رشته گروه علوم تجربی می‌ باشند. شما برای قبولی در رشته‌ های پذیرش با کنکور به رتبه‌ های خوبی نیاز دارید. به طوری که با هر رتبه‌ ای نمی‌ توانید در رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی قبول شوید. حال در زیر به چند مورد از رشته‌ های بدون کنکور و با کنکور دانشگاه پردیس خودگردان اشاره می‌ کنیم.

رشته های دانشگاه بین المللی پردیس خودگردان چیست؟

✅ رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه بین‌ المللی  پردیس خودگردان:

علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

مهندسی فضای سبز

طراحی صنعتی

مهندسی معماری

مهندسی کامپیوتر

مهندسی صنایع

مهندسی مواد و متالورژی

مهندسی شهرسازی

مهندسی عمران

و غیره

رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان

رشته‌ های با کنکور دانشگاه بین‌ المللی پردیس خودگردان:

پزشکی پرستاری دندانپزشکی علوم تغذیه داروسازی
مهندسی بهداشت حرفه‌ ای و ایمنی کار مهندسی بهداشت محیط ساخت پروتز های دندانی علوم و صنایع غذایی کتابداری و اطلاع‌ رسانی پزشکی
هوشبری علوم آزمایشگاهی مامایی گفتار درمانی شنوایی شناسی
تکنولوژی پرتو شناسی تکنولوژی پرتو درمانی تکنولوژی اتاق عمل فناوری اطلاعات سلامت تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای
کار درمانی فیزیوتراپی بینایی سنجی اعضای مصنوعی بهداشت عمومی

 

دانشجویان گرامی می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاع از جزئیات بیشتر برای تحصیل در هر یک از رشته های فوق، با مشاوران تحصیلی مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. کارشناسان ایران تحصیل همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

برای اطلاع از لیست رشته ها و شهریه های ثبت نام پردیس کیش دانشگاه شریف بدون آزمون بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مقایسه اعتبار مدرک دانشگاهی پردیس خودگردان با دانشگاه‌ های دیگر

اعتبار مدرک دانشگاه‌ های پردیس خودگردان با دانشگاه‌ های دیگر یکسان است و تفاوتی با آن‌ ها ندارد. مدرک تحصیلی آن‌ ها تحت نظارت وزارت علوم صادر می‌ شود و شما می‌ توانید به راحتی به کمک آن‌ ها وارد بازار کار شوید. ولی عنوان پردیس خودگردان در مدرک شما ذکر می‌ شود.

مقایسه اعتبار مدرک دانشگاهی پردیس خودگردان با دانشگاه های دیگر

در دانشگاه‌ های پردیس خودگردان همان اساتید درجه یک و برتر دانشگاه‌ های دولتی قرار دارند. لذا دانشگاه‌ های بین‌ المللی از نظر کیفیت آموزشی با دانشگاه‌ های روزانه یکسان هستند. اما دانشجویان باید در قبال این امکانات و خدمات شهریه بالایی را پرداخت کنند که میزان شهریه برای رشته‌ های مختلف متفاوت است.

این شهریه‌ ها می‌ توانند نقش تعیین‌ کننده‌ ای در انتخاب دانشگاه داشته باشند. به عنوان مثال میزان شهریه رشته پزشکی در دانشگاه‌ های خودگردان به ازای هر ترم بین 14 تا 16 میلیون تومان است که در آن شهریه خوابگاه، سرویس رفت و آمد و سایر امکانات جدا هستند.

 

برای مقایسه اعتبار مدرک دانشگاه ها روی لینک کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون دانشگاه های پردیس خودگردان

حراج بزرگ صندلی دانشگاه های معروف دولتی/ پردیس‌ های خودگردان دانشگاه‌ ها چقدر افزایش ظرفیت داشته‌ اند؟

دانشگاه شریف در کنکور امسال، ظرفیت خود را برای پذیرش 995 نفر اعلام کرده که از این میزان 138 ظرفیت برای پردیس خودگردان این دانشگاه است. طبق مطلب درج شده در سایت پردیس خودگردان دانشگاه شریف، شهریه‌ ثابت کارشناسی ورودی 1403، 23 میلیون و 400 هزار تومان است. شهریه دروس نظری این دانشگاه 1 میلیون و 500 هزار تومان و شهریه دروس عملی آن 2 میلیون و 300 هزار تومان است. همچنین هزینه دوره کارآموزی 700 هزار تومان برای فرد محاسبه می‌شود.

همان طور که اشاره کردیم، ظرفیت امسال پردیس دانشگاه شریف، 138 نفر است. به صورت میانگین می‌ توان گفت پردیس این دانشگاه در سال 1406، در کمترین حالت می‌ تواند، 55 میلیارد تومان از دانشجویانی که امسال دانشجوی آن می‌ شوند، درآمد داشته باشد.

ظرفیت کل پذیرش دانشگاه امیرکبیر هزار و 245 نفر است که در سال 1403، 290 نفر (23 درصد از کل پذیرش) از این میزان به پردیس دانشگاه می‌ روند. پردیس دانشگاه امیرکبیر؛ برای دروس عمومی 985 هزار تومان، برای دروس عملی 2 میلیون و 85 هزار تومان و برای دروس پایه 995 هزار تومان هزینه دریافت می‌کند. شهریه ثابت این پردیس، 12 میلیون و 500 هزار تومان و شهریه متغیر آن به ازای هر واحد دروس اصلی یا نظری 1 میلیون و 250 هزار تومان است.

با نگاه به اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه امیرکبیر 290 نفر است؛ میزان دریافتی این دانشگاه در ترم اول و از شهریه متغیر دانشجویان ورودی 1403، 3 میلیارد و 625 میلیون تومان است. در کم ترین حالت ممکن و با شهریه‌ ترمی 25 میلیون تومان برای تمامی دانشجویان، این دانشگاه در زمان فارغ‌ التحصیلی آنها، صاحب 58 میلیارد تومان می‌شود.

 

خلاصه مطلب

اگر امسال قصد ورود به دانشگاه را دارید و نمی دانید که چه نوع دانشگاهی مناسب شماست، می بایست پیش از فرا رسیدن زمان انتخاب رشته تحقیقات خود را آغاز کنید. در این مقاله به صورت تخصصی به بررسی سوال «دانشگاه های پردیس خودگردان چیست؟» پرداختیم تا دانشجویان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه ها، بتوانند انتخاب آگاهانه تری داشته باشند. در واقع دانشگاه های پردیس خودگردان نوعی از دانشگاه های دولتی هستند که از دانشجویان شهریه مبلغ بالایی را در هر ترم تحصیلی دریافت می کنند.

این دانشگاه ها نیز به صورت با کنکور و یا بدون کنکور دانشجو می پذیرند و هدف از تاسیس این دانشگاه ها در ابتدا، جذب دانشجویان خارجی و جلوگیری از خروج دانشجویان داخلی بود که زیاد موفق واقع نشد. در مقاله بالا به صورت کامل به بررسی شرایط عمومی و اختصاصی، مزایای تحصیل، میزان اعتبار مدرک، رشته های ارائه شده در دانشگاه های پردیس خودگردان و … پرداختیم. در صورت نیاز به مشاوره تخصصی در رابطه با هر یک از موارد می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله پردیس خودگردان چیست بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با بهترین رشته‌ها و دانشگاه‌های خودگردان تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پردیس خودگردان چیست؟

پردیس خودگردان معمولاً به دانشگاه‌ های دولتی گفته می شود که با شعبه‌ های متعددی در ایران دانشجو می‌ پذیرند. این دانشگاه‌ ها در قبال دریافت شهریه، شرایط تحصیل در رشته‌ های پرطرفداری چون پزشکی را فراهم می‌ کنند.

نحوه پذیرش دانشجویان گروه‌ های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‌ های بین‌ المللی پردیس خودگردان چگونه است؟

داوطلبان گرامی می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت هم‌ زمان در دانشگاه‌ های خودگردان نیز ثبت‌ نام کنند. تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دوره‌ های غیر روزانه می‌ توانند پردیس‌ های خودگردان را انتخاب کنند.

آیا از پردیس‌ های خودگردان می‌ توان به دانشگاه‌ های دیگر مهمان یا منتقل شد؟

خیر؛دانشجویان گرامی تنها می‌ توانند از دانشگاه‌ های پردیس خودگردان به دانشگاه‌ های پردیس خودگردان دیگر جابه جا شوند که در آن باید تمام اصول انتقال دانشجویان و آیین‌ نامه آن‌ ها را رعایت کنید.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «پردیس خودگردان چیست؟ + هزینه، شرایط و رشته محل ها 1403»

  1. Avatar photo سرو گفت:

    سلام پردیس خودگردان همون پردیس های مختلف دانشگاهاست؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر با هم فرق دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام دانشگاه پردیس تهران

    ثبت نام دانشگاه پردیس تهران ۱۴۰۳ + لیست رشته ها

    یکی از دانشگاه هایی که بر اساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در کنکور دانشجو می پذیرد، دانشگاه پردیس خودگردان است. پردیس های خودگردان، در تمامی شهرهای ایران وجود دارند و داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه ها، باید...
  • پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان

    پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان + شرایط 1403

    اگر علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی هستید، یکی از انتخاب‌های منحصر به فرد شما انتخاب دانشگاه پردیس خودگردان است. توجه داشته باشید، افراد زیادی به دنبال تحصیل در رشتهپزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان هستند، تا  بدون مواجه شدن...
  • دانشگاه های پردیس خودگردان

    دانشگاه های پردیس خودگردان + آدرس، تلفن و رشته ها

    دانشگاه های پردیس خودگردان شعبه‌هایی از دانشگاه های دولتی هستند که در قبال دریافت هزینه، اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. کلیه داوطلبان متقاضی ورود به دانشگاه پردیس بین الملل ایران می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن، در رشته‌های دانشگاه پردیس...
  • اعتبار مدرک پردیس خودگردان

    اعتبار مدرک پردیس خودگردان در ایران و خارج کشور 1403

    اعتبار مدرک پردیس خودگردان چگونه است؟ این موضوع یکی از سوالاتی می‌باشد که تمامی داوطلبان ورود به دانشگاه‌های پردیس خودگردان دارند. بنابراین این مقاله در سایت ایران تحصیل قرار داده شده است تا پاسخگوی سوالات متقاضیان، جهت کمک به آنان...
تماس با مشاور