ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی تیروئید یا گواتر ۱۴۰۳ + شرایط جدید

معافیت پزشکی تیروئید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی تیروئید، معافیت کم کاری تیروئید، معافیت سربازی پرکاری تیروئید، معافیت سربازی گواتر، از دیگر معافیت هایی است برای برخی از مشمولان مبتلا، که دارای بیماری های مرتبط با غدد تیروئید هستند، در نظر گرفته شده است.

بیماری هایی که شامل معافیت های پزشکی می شوند، در هفده دسته قرار قرار دارند و معافیت پزشکی تیروئید مختص بیمارانی است که در دسته بیماری های غدد مترشحه داخلی می باشند.

غده تیروئید یکی از حساس ترین و مهم ترین غدد مترشحه است که بروز اختلال در نحوه عملکرد آن، سبب بیماری های مختلفی می شود به همین خاطر تشخیص و درمان آن برای مشمولانی که قصد دارند به خدمت سربازی بروند، اهمیت بیشتری پیدا می کند و ممکن است شامل معافیت پزشکی تیروئید شوند، چرا که صحت و سلامت کامل جسمی و روانی از اصلی ترین ارکان خدمت سربازی می باشد.

 

جهت اطلاع از معافیت پزشکی تیروئید یا گواتر ۱۴۰۳ + شرایط جدید، معافیت کم کاری تیروئید، معافیت سربازی پرکاری تیروئید، معافیت سربازی گواتر با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

معافیت پزشکی تیروئید

امکان تعیین نوع و مدت زمان لازم جهت معافیت پزشکی برای مبتلایان به بیماری غده تیروئید میسر نیست و به خاطر اگر فردی به این بیماری مبتلا شده باشد، در دوره خدمت با مشکلاتی مواجه خواهد شد و در نتیجه امکان رسیدن آسیب های جبران ناپذیری به سلامت وی وجود دارد.

بنابراین سازمان وظیفه کشور جهت پیشگیری از خسارات جبران ناپذیر، معافیت پزشکی تیروئید را برای ایک دسته از مشمولان در نظر گرفته است.

معافیت پزشکی تیروئید از جمله انواع معافیت های سربازی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع و شدت بیماری، یکی از عوامل اثر گذار در نوع معافیت می باشد که بخشی از قدرت بدنی فرد، به دلیل آن از دست برود. پرکاری و کم کاری تیروئید، گواتر و … برخی از این موارد هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم. با ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

جهت اطلاع از معافیت پزشکی شکستگی دنده و معافیت پزشکی شکستگی استخوان اسکافوئید بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

 

معافیت سربازی گواتر

غده تیروئید در قسمت گلو قرار دارد و کارهای مهمی از طریق هورمون هایی که در بدن تولید می کند و همچنین به طور تقریبی بر همه فعالیت های مربوط به سوخت و ساز بدن تاثیر می گذارد.

هر نوع بزرگ شدگی غیرطبیعی غده تیروئید  را غم‌باد یا گواتر goitre می نامند. عوامل مختلفی می تواند سبب بروز گواتر شود که می توان از اختلالات عملکردی تا علل ناشناخته در ایجاد آن را در نظر گرفت.

تیروئید یکی از بیماری‌های شایع به خصوص در نوجوانان و در سنین مدرسه می باشد. تیروئید در دختران جوان و در افرادی که در ارتفاعات بالا زندگی می‌کنند، شایع تر و حتی در برخی موارد میزان شیوع آن در خانم‌ ها ۸ برابر آقایان می باشد.

معافیت سربازی گواتر مربوط به اختلالات تیروئید است که می تواند یک گواتر بی ضرر یا بزرگ شدن غده باشد که نیاز به درمان ندارد و یا یک سرطان کشنده باشد.

اما رایج ترین نوع این بیماری عبارت است از تولید غیر طبیعی هورمون تیروئید. تولید بیش از اندازه هورمون تیروئید سبب بروز شرایطی به نام پرکاری تیروئید ((hyperthyroidism)) می شود و عدم تولید این هورمون به اندازه کافی سبب بروز کم کاری تیروئید ((hypothyroidism)) می شود.

همان گونه که اشاره شد، از لحاظ عملکرد، تیروئید به سه دسته ساده، کم‌ کار و پر کار تقسیم می‌شود. شایع‌ترین نوع آن گواتر ساده است که در این نوع فقط اندازه غده تیروئید بزرگ می‌شود اما میزان هورمون‌های تیروئید طبیعی است. در نتیجه علائم بارزی بجز بزرگی غده ندارد. گواتر نوعی hyperplasia است که ناشی از کمبود ید است.

 

 

معافیت کم کاری تیروئید

معافیت کم کاری تیروئید

 

 

 

معافیت از خدمت سربازان مبتلا به بیماری های غدد تیروئید

الف) هیپرتیروئیدی با داشتن علائم واضح بالینی‌ و آزمایشگاهی ( در مراکز دانشگاهی یا نیروهای مسلح ) در صورت عدم پاسخ به درمان: معاف دائم

ب) هیپرتیروئیدی و هیپوتیروئیدی با داشتن علائم واضح بالینی ‌و آزمایشگاهی ( در مراکز دانشگاهی یا نیروهای مسلح ) در صورت پاسخ به درمان: معاف از خدمات رزمی

ج) گواترهای حجیم با میزان بیش از cc100‌ با اثر فشاری و علائم انسدادی مجاری تنفسی خارج ریوی که با اسپیرومتری ثابت شده باشد: معاف دائم

د) تیروئید های حاد و تحت حاد: شش ماه معاف موقت

 

 

جهت اطلاع از شرایط برخورداری از مشاوره معافیت پزشکی  و اطلاع از آیین نامه جدید معافیت پزشکی بر روی لینک های قرمز کلیک نمایید.

 

 

معافیت سربازی پرکاری تیروئید

غده تیروئید در پرکاری تیروئید بیش فعال است و بیش از حد معمول هورمون تولید می کند. حدود 1% درصد از خانم ها مبتلا به پرکاری تیروئید هستند که در مردان این مورد کمتر دیده می شود.

در حدود 70 درصد از مبتلایان به تیروئید بیش فعال، بیماری گریوز شایع ترین علت پرکاری تیروئید می باشد. گره در تیروئید، می تواند گواتر سمی گره دار و یا گواتر مولتی مدولار و همچنین موجب تولید بیش از حد هورمون های غده تیروئید شود.

 

علایم پرکاری تیروئید:

▪︎بی قراری
▪︎عصبی بودن
▪︎تپش قلب
▪︎تحریک پذیری
▪︎افزایش تعریق
▪︎لرزش
▪︎اضطراب
▪︎مشکل خواب
▪︎نازک شدن پوست
▪︎شکننده بودن مو و ناخن
▪︎ضعف عضلانی
▪︎کاهش وزن
▪︎برجستگی چشم ها در بیماری گریوز

 

 

جهت اطلاع از مراحل گرفتن معافیت های پزشکی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

شرایط معافیت پرکاری تیروئید

از زیر مجموعه بیماری های غدد مترشحه داخلی می توان به پرکاری تیروئید اشاره کرد. افرادی که دارای این نوع بیماری هستند، بر اساس وضعیت بیماری خود، امکان دارد که معافیت سربازی دائم یا معاف از رزم شوند.

آزمایشات لازم در درمانگاه های نیرو های مسلح، برای افراد دارای شرایط انجام گرفته و چنانچه بیماری شخص تایید شود، می بایست به گذراندن مراحل درمان بپردازند.

در صورتی که پس از گذراندن مراحل درمان، پاسخ مثبت به به درمان داده شود، فرد مبتلا معاف از رزم خواهد شد و در غیر اینصورت به شکل دائم پر کاری تیروئید را دریافت می نماید.

نکته:
نسبت به کم کاری تیروئید، معافیت پر کاری تیروئید بسیار محدود تر می باشد.

 

معافیت سربازی پرکاری تیروئید

معافیت سربازی پرکاری تیروئید

 

 

معافیت کم کاری تیروئید

کم‌کاری غده تیروئید یا همان هیپو تیروئیدی Hypothyroidism در میان بیماری‌های غدد رایج ترین بیماری پس از دیابت می‌ باشد که موجب معافیت کم کاری تیروئید می گردد.

این بیماری زمانی ایجاد می‌شود که غده تیروئید نتواند به اندازه نیاز بدن هورمون تولید کند. هورمون غده تیروئید تری یدوتیرونین (T۳) و تیروکسین (T۴) است. این هورمون ها وظیفه تنظیم مصرف انرژی، تولید گرما و تسهیل رشد بدن را بر عهده دارند. این بیماری در میان زنان حدود سه برابر شایع‌تر از مردان می باشد.

علائم کم کاری تیروئید:

▪︎خستگی و فرسودگی
▪︎کند بودن حرکات و تنبلی
▪︎عدم تمرکز و مشکل در فعالیت های مغزی
▪︎افزایش بی دلیل وزن
▪︎پوست خشک، خشن و خارش دار
▪︎خشک شدن و نازک شدن موها
▪︎احساس سرما به ویژه در انتهای دست و پا
▪︎یبوست
▪︎گرفتگی عضلانی
▪︎افزایش تعداد و میزان خونریزی ماهیانه
▪︎ناباروری و یا سقط جنین

لازم به ذکر است که در بخش (ب) بیماری های غده تیروئید چنین آمده است که افرادی که با مشکل هیپوتیروئیدی مراجعه کرده اند، در صورتی که علائم واضح بالینی و آزمایشگاهی داشته باشند به شرط آن که در مراکز دانشگاهی و یا نیرو های مسلح بررسی شده باشند و به درمان پاسخ داده باشند می توانند معاف از خدمات رزم شوند اما در صورت موفقیت آمیز نبودن درمان، معافیت دائم به آن ها تعلق می گیرد.

در بخش (د) نیز چنین آمده است که مشکلات تیروئیدی حاد و همچنین تحت حاد شدن نیز می توانند 6 ماه معافیت موقت دریافت نمایند. پس از 6 ماه مدت معافیت موقت نیز این بیماران مورد بررسی و معاینات قرار گرفته و چنانچه بهبود نیافته باشند، می توانند بر اساس بند (ب) همین قانون مورد بررسی قرار گیرند.

 

 

جهت مشاهده لیست بیماری های معافیت پزشکی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

 

آیین نامه های معافیت پزشکی تیروئید

آیین نامه های معافیت پزشکی تیروئید و بیماری هایی که باعث معافیت سربازی می شود دارای قوانین و مقرراتی است که در طول آن، نحوه معافیت مشمولان مبتلا به بیماری های تیروئیدی مشخص می گردد.

در ادامه، به آیین نامه مربوط به معافیت پزشکی هر یک از بیماری های تیروئید می پردازیم.

● افراد مبتلا به بیماری هیپر تیروئیدی که نشانه های بیماری را از طریق آزمایشات انجام گرفته زیر نظر نیروهای مسلح مشخص شده است، در صورت گذراندن دوره درمان و عدم بهبودی، از رفتن به خدمت معاف شده و معافیت دائم دریافت می کنند.

● افرادی که تیروئید کم کار یا پر کار دارند و این بیماری طی آزمایشات انجام گرفته تحت نظر سازمان وظیفه به اثبات برسد اما در طول گذراندن دوره درمان، بهبودی حاصل شود، تنها از خدمات رزمی و نظامی معاف خواهند شد.

● طبق آیین نامه مربوطه، گواتر نیز که یکی از بیماری های معافیت پزشکی تیروئید است، برای مبتلایان به گواتر های حجیم و گواتر هایی بیش از ۱۰۰ میلی لیتر که موجب انسداد و اختلال تنفسی ریه ها می شود، معافیت دائم نظر گرفته شده است.

● برای مدت شش ماه، مبتلایان به تیروئید های حاد و تحت نظر نیز از خدمت معاف شده تا دوره درمان را پشت سر بگذراند و پس از بهبودی به خدمت اعزام می شوند. اگر درمان این افراد به شکل کامل انجام نشود، از خدمات رزمی معاف خواهند شد.

● در نهایت اگر دچار بیماری های تیروئیدی هستید، می بایست بر اساس نتایج آزمایشات که در مراحل مختلف انجام می شود، نوع معافیت شما در کدام گروه از موارد ذکر شده قرار می گیرد.

 

معافیت سربازی گواتر

معافیت سربازی گواتر

 

 

مدارک لازم معافیت پزشکی تیروئید

مدارک لازم معافیت پزشکی تیروئید و معافیت موارد خاص می بایست جهت طی کردن مراحل مختلف دریافت آن تهیه شده و در نهایت بر اساس این مدارک تصمیمات نهایی گرفته شود.

اصلی ترین مدارک لازم معافیت پزشکی تیروئید به شرح زیر است:

■ برگه تکمیل شده مرتبط با وضعیت مشمولان که در دفترچه راهنمای اعزام به خدمت سربازی قرار دارد. این برگه شامل اطلاعات درخواست نوع معافیت می باشد.

■ برگه واکسیناسیون: بعد از انجام واکسیناسیون های مورد نیاز توسط درمانگاه ها و مراکز بهداشتی مربوطه این برگه می بایست تکمیل شده و ضمیمه پرونده مشمول شود.

■ برگه معاینه اولیه پزشک که شامل مهر و امضای پزشک اولیه می باشد. در حقیقت این برگه تاییدیه پزشک اولیه مبنی بر ابتلای مشمول به بیماری های تیروئیدی می باشد.

■ تصویر کارت ملی و کپی آن

■ تصویر شناسنامه و کپی آن

■ عکس جدید پرسنلی از مشمول

■ به غیر از موارد مذکور، آخرین مدرک تحصیلی و یا آخرین گواهی نامه پایان دوره، از جمله مدارک لازم معافیت پزشکی تیروئید می بایست به سازمان نظام وظیفه ارائه شود.

لازم به ذکر است که نوع مدرک تحصیلی در نوع معافیت مشمول بی تاثیر است.

در نهایت پس از تهیه کردن تمامی مدارک توسط مشمول، برای ارائه آن ها به سازمان نظام وظیفه و همچنین از طریق دفاتر پلیس +۱۰ اقدام نماید. پس از بررسی های لازم توسط این سازمان ها، در صورت تایید شدن، مشمول برای ادامه مراحل اخذ معافیت فراخوانده می شود.

 

 

جهت اطلاع از مدت آموزشی معاف از رزم و مشاهده کارت پایان خدمت معاف از رزم  بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

مراحل و نحوه دریافت معافیت پزشکی تیروئید

● مراجعه به دفاتر پلیس 10+ و دریافت دفترچه خدمت
● تکمیل برگه خود اظهاری
● مراجعه به پزشک معتمد نظام وظیفه
● تحویل مدارک به پلیس 10+
● مراجعه مشمول به بیمارستان نظام وظیفه برای معاینات تخصصی
● ارسال نظر بیمارستان به نظام وظیفه
● ارسال دعوت نامه برای شرکت در شورای پزشکی به آدرس پستی مشمول
● برگزاری جلسه شورای پزشکی برای مشمول
● تعیین نوع معافیت برای مشمول

 

 

جهت اطلاع از معافیت سربازی اعصاب و روان و معافیت پزشکی افسردگی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت معافیت پزشکی غده تیروئید

■ دو قطعه عکس سه در چهار پرسنلی
■ اصل کارت ملی به همراه کپی آن
■ اصل شناسنامه به همراه کپی تمام صفحات آن
■ اصل آخرین مدرک تحصیلی
■ افتتاح حساب در بانک سپه
■ تکمیل برگه واکسیناسیون
■ تکمیل برگ وضعیت مشمولان
■ تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان

 

نحوه دریافت معافیت پزشکی تیروئید

نحوه دریافت معافیت پزشکی تیروئید

 

 

درباره معافیت پزشکی تیروئید

▪︎در مورد افرادی که درخواست معافیت آن ها رد می شود، حداکثر ده روز فرصت اعتراض به نتیجه را دارند.
▪︎در مورد اشخاصی که معاف دائم نمی شوند، پس از جلسه شورای پزشکی دفترچه اعزام به خدمت را دریافت خواهند کرد.
▪︎همچون دیگر معافیت ها، معافیت پزشکی تیروئید نیز ممکن است موجب محدودیت هایی برای افراد شود.

 

 

جهت مشاهده ساده ترین راه معافیت سربازی و معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

درباره اعتراض به رای کمیسیون پزشکی

کمیسیون پزشکی ممکن است معافیت دائم بسیاری از افراد را که از نظر جسمانی دارای وضعیت نامساعدی می باشند را تایید نمی کند.

پس از دریافت رای کمیسیون پزشکی افرادی که به رای صادره اعتراض می کنند، حداکثر 15 روز بعد از صدور رای می توانند نسبت به آن رای اعتراض کنند.

در صورتی که شخص پس از گذشت 15 روز اعتراض خود رابه صورت کتبی به نظام وظیفه تحویل ندهد، دیگر نمی تواند به رای صادره اعتراض کند.

نکته:
پیش از اعزام و در حین خدمت نیز هر مشمولی می تواند تا یکبار درخواست معافیت پزشکی دهد. اگر شخصی دارای چندین بیماری باشد، نمی تواند به صورت همزمان برای همه بیماری ها درخواست معافیت پزشکی دهد.

اگر شخصی دارای چند بیماری باشد و برای یکی از بیماری ها درخواست معافیت پزشکی دهد و با رای منفی مواجه شود، دیگر قبل از اعزام نمی تواند برای سایر بیماری ها نیز درخواست معافیت دهد.

 

 

جهت دانلود این مقاله کلیک نمایید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا معافیت پزشکی تیروئید یا گواتر ۱۴۰۳ + شرایط جدید را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص معافیت پزشکی تیروئید یا گواتر ۱۴۰۳ + شرایط جدید برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره رایگان نظام وظیفه با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از معافیت پزشکی تیروئید یا گواتر ۱۴۰۳ + شرایط جدید، معافیت کم کاری تیروئید، معافیت سربازی پرکاری تیروئید، معافیت سربازی گواتر با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

25 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی تیروئید یا گواتر ۱۴۰۳ + شرایط جدید»

  1. Avatar photo احسان رجبی گفت:

    سلام خدمت شما.من کم کاری تیروئید دارم هاشیماتو ths ۱۰۰ بود بعد از مصرف دارو روزی ۲عدد ۱۰۰ لیووتیریکسین الان اومده پایین .ولی تا آخر عمرم باید قرص بندازم .آیا معاف میشم؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بيماريهاي غدد تيروئيد :
      الف) هيپرتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني‌ و آزمايشگاهي ( در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح) در صورت عدم پاسخ به درمان:معاف دائم
      ب) هيپرتيروئيدي و هيپوتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني ‌و آزمايشگاهي ( در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح) در صورت پاسخ به درمان : معاف از خدمات رزمي

  2. Avatar photo علی حصاری گفت:

    سلام خسته نباشید بنده به طور مادرزاد کم کاری تیروئید دارم و تا ۷ سالگی شربت مصرف میکردم و از ۷ سالگی به بعد قرص لووتیروکسین ۱۰۰ مصرف میکنم و الان که ۲۰ سالم هستش هنوز که هنوزه مصرف میکنم میخاستم بدونم آیا احتمال معافیت دائم هست یا احتمال زیاد معاف از خدمات رزمی میشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر شانس معافیت از رزم برای شما با ارائه مدارک و مستندات پزشکی وجود دارد

  3. Avatar photo امین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    متولد سال۱۳۸۰هستم و تقریبا۱۸ساله که قرص لوتیروکسین مصرف میکنم کم کاری تیروعید دارم و طبق ازمایش جدیدی که دادم تیروعیدم کم کاره کم کار شده
    و مدام ضعف ..بی حالی..افزایش وزن..سردرد و سرگیجه..بی حس بودن..سیاهی رفتن چش دارم
    احتمال معافی دارم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      لام
      اگر اختلال عملکرد روزانه دارید شانس دارید

  4. Avatar photo علی گفت:

    سلام من در ماه ششم خدمت و امریه هستم.
    پرکاری تیروئید دارم و سال ها تحت نظر و درمان پزشک بوده ام ولی همچنان تیروئید پرکار دارم. آیا معافیت شامل حال بنده می شود؟
    آخرین مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . جهت بررسی شرایط و مشاوره بیشتر تماس بگیرید

  5. Avatar photo سروش گفت:

    سلام خسته نباشید. من تیروئیدم را جراحی کامل کرده ام و کامل برداشته ام. آیا معاف دائم میشوم؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      به شرط اثبات در مراجع درمانی بله میتوانید معافیت دائم بگیرید.

  6. Avatar photo رویا گفت:

    سلام پسر من کم کاری مادرزادی تیروئید داره یهنی اسکن هم کردن کلا غده تیروئید نداره .شامل معافیت کامل میشه یا معاف از رزم .از اول تولد سابقه پزشکی دارد .ممنون از شما

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمال زیاد معاف از خدمات شوند

  7. Avatar photo مملی گفت:

    سلام خسته نباشید ، بنده الان ۷ ماه از خدمتم گذشته تازه متوجه شدم تیروئید کم کار حاد دارم میزان tsh بالای ۱۰۰ اگر اقدام کنم معاف از رزم میشم یا معاف دائم ؟ و جریان معافیت موقت چیه متوجه نشدم ، الان در حین خدمت فهمیدم که این تیروئید کم کار شدید دارم

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . به کمسیون مراجعه کنید ودرخواست معافیت بدهید

  8. Avatar photo ayoob گفت:

    سلام وقت بخیر. من بیماری (خود ایمنی تیروئید) هاشیموتو دارم و تیروئیدم 8 تا ندول داره که بزرگترینش حدود 13 میلیمتر هست. اندازه تیروئید هم یکمی بزرگتر شده و هر روز دارم قرص میخورم.

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام اگر بیماری شما با طول درمانی که شورای پزشکی نظام وظیفه تعیین میکنه بهبود پیدا کند معافیت موقت خواهید داشت و اگر در طی زمان مشخص شده بیماریتون ادامه داشته باشد معافیت دایم بهتون تعلق خواهد گرفت.

  9. Avatar photo mahan گفت:

    سلام من تیروئیدم جراحی کردم و کاملا برداشته شده ایا معاف میشم؟ یک بار دیگه چند سال پیش اقدام کردم معاف از رزم شدم ایا الان که کاملا برداشته شده تیروییدم دوباره می تونم اقدام کنم؟

    1. Avatar photo fathollahi گفت:

      سلام بله میتونید یکبار دیگه در حین خدمت برای معافیت پزشکی اقدام کنید

  10. Avatar photo امیر محمد نیک گفت:

    سلام
    من 8 ماهه که تیروئیدمو جراحی کردم و کلا پاکسازی کردم و قرص لووتیروکسین رو باید تا اخر عمر بخورم
    میتونم معافیت دائم رو بگیرم
    اگه جواب بدین ممنون میشم

    1. Avatar photo bagheri گفت:

      با سلام طبق معاینات پزشکی تیروئید با گواتر 1401 امکان معاف از رزم وجود دارد

  11. Avatar photo فرشاد گفت:

    سلام نزدیک به ۹ سال سابقه کم کاری تیرویید زیر نظر پزشک متخصص دارم و پرونده موجود هست و هر روز قرص لوتیروکسین مصرف میکنم امکان معافیت وجود دارد

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      معافیت پزشکی بر اساس گرید بیماری با توجه به شرایط مشمول و تایید پزشک معتمد و نظام وظیفه صادر می شود.
      برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

  12. Avatar photo یا علی گفت:

    سلام در حین خدمت میشه با تیرویید پر کار معاف از رزم شد ؟

  13. Avatar photo ابوالفضل گفت:

    اقدام به معافیت کردم کم کاری تیرویید دارم که هر روز یه قرص لووتیروکسین میخورم
    سابقه افسردگی و اضطراب هم دارم که قرص سرترالین و رسپریدون پرانول پوکساید مصرف داشتم
    امکان معافیت هست؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      با سلام.احتمال ان کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت پزشکی سربازی

    معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

    معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام...
  • جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می کشد

    جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ راهنما

    آیا می‌دانید جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ و چگونه می توان رأی کمیسیون را سریعتر دریافت کرد؟ مراحل ثبت درخواست برای گرفتن معافیت پزشکی برای هر نوع بیماری یک اندازه است و تفاوت چندانی ندارد. اما شاید...
  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید و از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است....
  • معافیت اهدای کلیه

    معافیت اهدای کلیه + شرایط و مدارک قانون 1403

    دریافت معافیت اهدای کلیه امکان‌پذیر شد. افرادی که مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی هستند، باید از شرایط و مدارک قانونی که باید برای اثبات اعلام معافیت خود ارائه کنند، اطلاعات لازم را کسب نمایند. معافیت اهدای کلیه یکی از روش‌های...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)