ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت موارد خاص چیست؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ دی ۱۴۰۲
معافیت موارد خاص چیست؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حتماً با شنیدن اسم معافیت موارد خاص این سؤال به ذهن شما هم رسیده باشد که معافیت موارد خاص چیست؟ شاید باور نکنید اما مشمولانی هستند که نمی دانند معافیت موارد خاص چیست ؟. همین بی اطلاعی از این موضوع نتیجه ای به جز گذراندن حدود دو سال در خدمت سربازی و تلف شدن عمر به همراه ندارد. اما به جز این سؤال که معافیت موارد خاص چیست ؟ بسیاری از داوطلبان به دنبال اطلاع از این موضوع هستند که مدارک لازم جهت دریافت معافیت موارد خاص شامل چه مواردی می شوند؟ و یا مراحل گرفتن معافیت موارد خاص چیست؟ در مورد مراحل و فرآیندهای لازم معرفی به صدور کارت معافیت موارد خاص چه می دانید؟ آیا مراحل معرفی به صدور کارت معافیت موارد خاص شامل مراحل سخت و پیچیده ای می شوند؟ یا نه مراحل لازم برای معرفی به صدور کارت معافیت موارد خاص پیچیدگی خاصی ندارند؟

در این نوشته، سعی در ارائه پاسخی دقیق به این سؤال را برای شما داریم که معافیت موارد خاص چیست ؟ از طرفی به دنبال پاسخگویی به سؤالات مطرح شده در بالا از جمله این سؤال که مدارک لازم جهت اخذ معافیت موارد خاص شامل چه مدارکی می شوند؟ را نیز برای شما دوستان عزیز هستیم. البته به دنبال ارائه اطلاعاتی در مورد این موضوع که مدارک لازم جهت اخذ معافیت موارد خاص شامل چه مدارکی می شوند نیز هستیم. پس با ما همراه باشید تا پاسخ خوب و مناسبی را برای این سؤال یعنی معافیت موارد خاص چیست پیدا کنید و با مراحل معرفی به صدور کارت معافیت موارد خاص نیز آشنایی لازم را پیدا کنید.

معافیت موارد خاص چیست؟

در اینجا قصد ارائه پاسخی مناسب و قابل فهم برای این سؤال را داریم که معافیت موارد خاص چیست؟

برای پاسخ به این سؤال یعنی این که معافیت موارد خاص چیست ؟ باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که هر فرد مشمولی ممکن است در خانواده مشکلات و سختی های خاصی داشته باشد. اما این موارد در زمره قوانین و ضوابط سازمان نظام وظیفه قرار نداشته باشند.

در این زمان، شاهد وجود بندهایی در میان قوانین نظام وظیفه هستیم که شامل موارد خاص و ویژه ای می شوند. در این شرایط، هر فرد مشمولی که از شرایط خاص برخوردار باشد می تواند با استفاده از قانون موارد خاص سربازی برای گرفتن معافیت از خدمت نظام وظیفه اقدامات لازم را انجام دهد. برای مشاوره سربازی می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

مدارک لازم جهت اخذ معافیت موارد خاص

مدارک لازم جهت اخذ معافیت موارد خاص چیست ؟

آیا می دانید مدارک لازم جهت اخذ معافیت موارد خاص چیست ؟ آیا این مدارک لازم جهت اخذ معافیت موارد خاص شامل مدارک تحصیلی و فردی می شوند؟

در ادامه سعی در پاسخگویی به این سؤال که مدارک لازم جهت اخذ معافیت موارد خاص چیست‌ ؟ را برای شما دوستان عزیز داریم.

برای اطلاع دقیق از مدارک لازم جهت اخذ معافیت موارد خاص با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا پاسخ سؤالات خود را در این رابطه پیدا کنید.

. ارائه آخرین مدرک تحصیلی از فرد مشمول (در صورت عدم وجود این گواهی نامه تحویل مدرک معادل نیز کفایت می کند)

. ارائه برگه تعهد نامه مخصوص موارد خاص که در بخش انتهایی دفترچه نظام وظیفه می توانید آن را پیدا کنید.

. ارائه کپی از کارت ملی و همین طور شناسنامه فرد مشمول خدمت نظام وظیفه

. چهار قطعه عکس در اندازه 4×3 از فرد مشمول دریافت معافیت خاص

مراحل گرفتن معافیت موارد خاص شامل چه مراحلی می شود؟

آیا اطلاعی از مراحل گرفتن معافیت موارد خاص دارید؟ آیا می دانید مراحل گرفتن معافیت موارد خاص چیست ؟

در صورت عدم اطلاع از این موضوع و آشنا نبودن با مراحل گرفتن معافیت موارد خاص این بخش را مطالعه بفرمایید تا از تمامی مراحل گرفتن معافیت موارد خاص به خوبی اطلاع پیدا کنید.

. در مرحله اول از سری مراحل گرفتن معافیت موارد خاص هر فرد باید به سازمان پلیس + 10 مراجعه کند و سپس دفترچه راهنمای خدمت نظام وظیفه را دریافت نماید.

. در مرحله بعدی آماده کردن تمامی مدارک ضروری برای دریافت معافیت موارد خاص الزامی است.

. در قدم بعدی باید به وسیله دفاتر پلیس + 10 برای ثبت درخواست خود اقدامات لازم را انجام دهید و تمامی مدارک خود را ارسال بفرمایید.

. در گام بعدی تمامی مدارک و فرم های ارسال شده به وسیله متخصصان و کارشناسان سازمان نظام وظیفه عمومی جمهوری اسلامی ایران مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

. در مرحله آخر کارت معافیت از خدمت سربازی برای فرد مشمول صادر می شود و در نهایت برای وی ارسال می شود.

معافیت موارد خاص شامل حال چه افرادی می شود؟

در مجموع می توان گفت که معافیت موارد خاص در سه گروه عفو رهبری (بخشودگی سنی)، نخبگان و همین طور معافیت مختص معافیت سازمان بهزیستی قرار می گیرد.

در ادامه با ذکر توضیحاتی در رابطه با این موارد در خدمت شما دوستان و عزیزان همیشه همراه هستیم.

 

مدارک لازم جهت اخذ معافیت موارد خاص

در مورد معافیت عفو رهبری چه می دانید؟

در ابتدا باید خدمت شما دوستان عرض کنیم که بر طبق قوانین نظام وظیفه جمهوری اسلامی ایران تمامی افرادی که در رنج سنی هجده تا پنجاه سال قرار دارند جزء مشمولان خدمت نظام وظیفه هستند و باید برای رفتن به سربازی اقدام کنند.

اما در صورتی که فرد مشمول سنش بیشتر از پنجاه سال باشد دیگر نمی توان انتظار رفتن به سربازی را از وی داشت و این امر خطیر از دوش وی برداشته می شود.

این قبیل از افراد می توانند از معافیت موارد خاص عفو رهبری استفاده کنند و بدین ترتیب در خدمت سربازی حاضر نشوند.

در حال حاضر معافیت سربازی عفو رهبری چند گروه سنی البته با مدارک مختلف تحصیلی را در برمی گیرد.

توجه داشته باشید که این نوع از معافیت با توجه به صلاحدید نظام و مقام معظم رهبری به افراد مشمول داده می شود.

در صورت نیاز به اخذ معافیت موارد خاص در ابتدا از داشتن شرایط مهم اعلام شده برای اخذ آن اطلاع حاصل کنید.

شرایط معافیت عفو رهبری شامل چه مواردی می شود؟

در صورتی که هر فرد مشمول در یکی از این گروه های ذکر شده در زیر قرار داشته باشد می تواند نسبت به دریافت معافیت موارد خاص اقدام کند.

اولین گروه: افراد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، دیپلم و یا زیر دیپلم و سال تولدشان نهایتاً سال 54 است.

دومین گروه: افرادی که مدرک کارشناسی دارند و سال تولد آن ها سال تولدشان نهایتاً 54 است.

سومین گروه: کسانی که مدرک تحصیلی فوق لیسانس دارند و سال تولدشان نهایتاً سال 52 است.

. چهارمین گروه افرادی که مدرک تحصیلی دکتری غیر پزشکی دارند و نهایتاً تا سال هزار و سیصد پنجاه به دنیا آمده اند.

پنجمین گروه: افرادی که مدرک دکتری در رشته های پزشکی و دامپزشکی دارند و سال تولدشان نهایتاً سال پایان سال هزار و سیصد و پنجاه و چهار است.

البته افراد متولد سال چهل و پنج که در سال 1382 به تحصیل در دوره دکتری اشتغال داشته اند و یا دانشجوی ارشد بوده اند نیز در این گروه قرار می گیرند.

در مورد معافیت نخبگان خدمت نظام وظیفه چه می دانید؟

در صورتی که به دنبال اخذ معافیت خدمت نخبگان هستید باید در ابتدا از این موضوع اطلاع حاصل کنید که یک فرد نخبه چه کسی است.

در صورتی که فرد مشمول از رتبه های برتر کنکور (یعنی نفر اول تا سوم) باشد می تواند از این امتیاز استفاده کند.

اگر فرد مشمول در ردیف افراد مدال آور در انواع المپیادهای علمی دنیا باشد امکان بهره مندی از معافیت خدمت نخبگان را دارد.

مورد دیگری که می توانیم در اینجا برای شما مثال بزنیم افرادی هستند که در انواع مسابقات ورزشی المپیک و بین المللی مؤفق به کسب انواع مدال های نقره، برنز و طلا شده اند.

معافیت موارد خاص شامل چه موارد دیگری می شوند؟

به جز موارد اشاره شده در بالا در این بخش با ذکر مواردی در خدمت شما دوستان عزیز هستیم که می توانند در گروه شرایط معافیت سربازی موارد خاص قرار بگیرند.

. در صورتی که مادر فرد مشمول خدمت نظام وظیفه دارای دو فرزند بالای هجده سال باشد و از طرفی تحت پوشش کمیته امداد بوده و همسر وی فوت کرده باشد فرزند وی می تواند از معافیت موارد خاص سربازی استفاده کند و اقدامات لازم برای معرفی به صدور کارت معافیت موارد خاص را انجام دهد.

. در صورت جانباز بودن و یا داشتن سابقه آزادگی و یا حضور در جبهه برای پدر یا مادر فرد مشمول امکان گرفتن معافیت موارد خاص و معرفی به صدور کارت معافیت موارد خاص برای وی وجود دارد.

البته در صورت ترکیب سابقه جانبازی و جبهه والدین هم فرصت استفاده از معافیت موارد خاص برای فرد مشمول فراهم می شود.

. در صورتی که فرد مشمول بالای هجده سال سن داشته باشد و یکی از برادران و یا خواهران وی هم معلولیت داشته باشند وی می تواند برای دریافت معافیت موارد خاص اقدام کند.

البته قبل از هر چیز باید اطلاعات لازم را در مورد این که مدارک لازم جهت اخذ معافیت موارد خاص چیست ؟ و یا مراحل گرفتن معافیت موارد خاص چیست ؟ را به دست آورد.

آیا اطلاعاتی در مورد انواع دیگر معافیت سربازی دارید؟

در این نوشته پاسخگوی این سؤال مهم برای شما بودیم که معافیت موارد خاص چیست ؟ اما آیا شما دوست عزیز مشمول از سایر معافیت های سربازی هم مطلع هستید؟

آیا می دانید به جز معافیت موارد خاص چند نوع معافیت خدمت نظام وظیفه  دیگر وجود دارد؟ شرایط دریافت آن ها چیست؟ چه مراحلی را باید برای اخذ این نوع از نمعافیت ها طی کنید؟

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی موثق و به روز در رابطه با انواع معافیت سربازی هستید می توانید از طریق برقراری تماس با مشاوران ایران تحصیل از تمامی جزئیات لازم در مورد آن ها از جمله شرایط و نحوه دریافت و همین طور مدارک ضروری که باید برای اخذ آن ها آماده کنید اطلاعات کافی را بدست آورید.

ضرورت دریافت مشاوره برای خدمت زیر پرچم آقایان چیست؟

شاید برای دختران رسیدن به سن هجده سالگی خوب باشد. اما پسران به محض هجده ساله شدن احساس می کنند که تازه اول بدبختی شان است.

زیرا این سن برای ٖآن ها مشاوری است با خرید دفترچه راهنمای خدمت نظام وظیفه، انجام اقدامات لازم برای حضور در سربازی و بعد هم تحمل کلی سختی و مشقت در پادگان های نظام وظیفه که خدا نصیب گرگ بیابان نکند.

تاره وقتی هم که با گرفتن چند روز مرخصی به دیدن خانواده و اقدام می روند باید با حرف هایی همچون وای چقدر وزن کم کرده ای….معلوم است که غذاهای خوبی به شما نمی دهند…. واقعاً‌ چقدر سربازی سخت است… خدا کند زود تمام شود تا راحت شوی… هم روبرو می شوند.

اما این افراد خبر ندارند که از روش هایی می توانند برای کم کردن دوران خدمت نظام وظیفه و یا معافیت اقدام کنند.

اینجاست که استفاده از کمک مشاوران نظام وظیفه واقعاً‌ می تواند اثربخش باشد.

البته شما می توانید این مشاوره ها را به دو صورت حضوری و یا تلفنی دریافت کنید و مانعی از این جهت برایتان وجود ندارد.

مشاوران ایران تحصیل با داشتن اطلاعاتی عالی در حوزه نظام وظیفه می توانند بهترین و کامل ترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

پس اگر در جستجوی یافتن اطلاعات لازم در مورد مسائل مربوط به نظام وظیفه همچون کسری خدمت، معافیت در حین تحصیل، انواع امریه سربازی و مواردی از این دست هستید با تیم مشاوره ما تماس حاصل فرمایید یا مشاوره خود را به صورت حضوری انجام دهید.

فقط به خاطر داشته باشید که مشاوره های داده شده در مجموعه ما با بهترین کیفیت و قیمت خدمت شما دوستان عزیز ارائه می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت موارد خاص چیست؟

با توجه به اینکه انواع مختلفی از معافیت ها وجود دارد، معافیت موارد خاص مختص به مشمولینی است که در شرایط ویژه جسمی، سنی و همچنین خانوادگی می باشد.

مدارک و مراحل گرفتن کارت معافیت موارد خاص چیست؟

برای اطلاع از مدارک لازم جهت اخذ معافیت موارد خاص با مشاوران مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آیا مراحل گرفتن معافیت موارد خاص طولانی است؟

در صورتی که مدارک شما آماده باشند، روند آن سریعتر و با سهولت بیشتری امکان پذیر است و زودتر به مرحله معرفی به صدور کارت معافیت موارد خاص خواهید رسید.

 

نظرات

20 دیدگاه دربارهٔ «معافیت موارد خاص چیست؟»

  1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

    سلام وقت بخیر بله این طرح شامل مشمولان غایب و غیرغایب و فرار از خدمت نیز میشود

  2. Avatar photo حسین گفت:

    فردی بالای۴۰سال باشه با۳ فرزند وخدمت رفته وبعدازچندماه فراری باشد هم اکنون شامل معافیت میشود

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      هنوز شمل بخشودگی سنی برای شخص شما نمیباشد 50 وبالاتر.

      1. Avatar photo حسین گفت:

        یعنی باوجوداینکه۴۶سال دارم و ۳ فرزند بازم معاف نمی‌شود بعلت اینکه خدمت رفتم وبعدیکسال فرارکردم

        1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

          وقت بخیر
          خیر متاسفانه هنوز اجرایی نشده است

      2. Avatar photo حسین گفت:

        من۴۶سال دارم و۳ فرزند دارم وسال۱۳۷۴ به خدمت رفتم وبعدازیکسال فرار کردم ومیخوام ببینم این شرایط که برای۳ فرزند داراست شامل فراری ها هم می‌شود یافرقی نمیکند

        1. Avatar photo rezai گفت:

          سلام وقت بخیر . شامل شما هم میگردد

    2. Avatar photo حسین گفت:

      یعنی باوجوداینکه۴۶سال دارم و ۳ فرزند بازم معاف نمی‌شود بعلت اینکه خدمت رفتم وبعدیکسال فرارکردم

      1. Avatar photo rezai گفت:

        سلام وقت بخیر . شامل شما هم میشود

  3. Avatar photo حسین گفت:

    فردی به خدمت رفته باشد وفراری باشد واکنون بالای۴۰سال داشته باشد وفرزندان آیا معافیت به اوتعلق می‌گیرد متشکرم از شما

  4. Avatar photo عباسی گفت:

    سلام ببخشید معافیت موارد خاص -19 به چه معنایی هست

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر .
      منظور معافیت های فرزندان ایثارگران و سابقه های جانبازی است

  5. Avatar photo محمد گفت:

    ببخشيد با همه این تفاسیر، من تنها فرزند پسر بالا 18 سال در خانواده هستم و یک خواهر معلول جسمی ذهنی شدید دارم و پدر م هم در قید حیات هستند و کارگری میکند و خیلی زندگی برامون سخت شده و مستمري بهزیستی و کمک هزینه برای لوازم بهداشتی برای خواهر معلولم بهزیستی واریز میکنه
    من ميتونم برای معافیت موارد خاص یا هر معافیت دیگری اقدام کنم؟!

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام . با مراجعه به اداره بهزیستی و دریافت کارت ماده 6 و فرم سه برگی معافیت میتوانید برای کفالت اقدام کنید

  6. Avatar photo محمد گفت:

    چون يه قانونی تو همین سایت دیدم که نوشته بود، برای حمایت از حقوق معلولين اگر در خانواده يک فرزند پسر بالای 18 سال باشد و يک معلول ( چه خواهر و چه برادر) داشته باشد، پسر معاف میشود، این قانون تازگی اومده بود؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام در صورتی که خواهر یا برادرتان عضو کمیته امداد یا بهزیستی باشد میتوانید از معافیت موارد خاص استفاده کنید .

  7. Avatar photo محمد گفت:

    سلام، من تنها فرزند بالای 18 سال در خانواده هستم و يه برادر 6 ساله دارم و يه خواهر معلول جسمی ذهنی شدید دارم و پدر و مادرم در قید حیات هستند، ميخواستم بدونم معافیت سربازی به من تعلق میگیرد؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      اگر برادر به 18 نرسیده باشد و پدر نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشد میتوانید کفالت پدر را بگیرید

      1. Avatar photo محمد گفت:

        یعنی نميتونم معافیت موارد خاص بگیرم؟!
        چون من تنها فرزندپسر بالا ی 18 سال هستم و يه خواهر معلول جسمی ذهنی از نوع شدید، که خواهرم کارت معلولیت دارد و در بهزیستی براش پرونده تشکیل دادیم، من نميتونم از این طریق معافیت موارد خاص بگیرم؟

        1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

          سلام در صورتی کارت ماده شش و فرم سه برگی داشته باشید میتوانید برای معافیت موارد خاص اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
تماس با مشاور