ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت سربازی کولیت اولسرو ۱۴۰۳ + شرایط و مراحل اخذ

معافیت سربازی کولیت اولسرو
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت سربازی کولیت اولسرو موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. همانطور که می دانید بیماری های بسیاری در لیست معافیت های سربازی هستند که افراد مبتلا شده به این بیماری ها با دریافت معافیت پزشکی می توانند به صورت دائم یا موقت از رفتن به خدمت سربازی معاف باشند. یکی از این بیماری ها معافیت سربازی کولیت اولسرو می باشد که ما در ادامه قصد داریم شرایط و مراحل اخذ این معافیت را بیشتر بررسی کنیم.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت سربازی کولیت اولسرو از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

بیماری کولیت اولسرو چیست؟

کولیت اولسروبا نام های دیگری همچون کولیت زخمی، کولیت اولسروز و پس روده آماس زخمی نیز شناخته می شود که نوعی بیماری التهابی مربوط به روده است. در این بیماری روده بزرگ شامل پس‌روده (کولون) وراست‌روده (رکتوم) درگیر شده و نوعی پس‌روده‌آماس (کولیت) است. هنوز دلیل اصلی بروز آن مشخص نشده است اما می تواند مجموعه ای از عوامل میکروبی، ژنتیکی، ایمنی و عوامل مرتبط با سبک زندگی (نظیر رژیم غذایی) را در بروز آن موثر دانست. به علاوه استرس که عامل بسیاری از بیماری ها است نیز در بروز آن می تواند نقش داشته باشد. از آنجایی که نوعی زخم در نتیجه این بیماری در روده ایجاد می شود، در فرد اسهال خونی تشدید شونده مشاهده خواهد شد. بیماری کرون نیز شباهت بسیاری با این بیماری دارد. ممکن است گاهی علائم آن خود به خود درمان شود اما اصولاً نیاز به درمان و تحت نظر قرار گرفتن دارد.

 

 

معافیت بیماری های گوارشی

 

 

شرایط دریافت معافیت سربازی کولیت اولسرو چیست؟

در این بیماری نیز مانند تمامی موارد دیگر، شدت بیماری متفاوت بوده و در نتیجه نوع معافیتی که داده می شود، متفاوت خواهد بود. زیرا با توجه به شدت بیماری توانایی فرد در انجام کارها متفاوت می شود. افرادی که دارای این بیماری هستند، به چهار گروه زیر تقسیم خواهند شد:

کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم بوده و می توانند خدمت خود را به سرانجام برسانند.

افرادی که سلامتی آن ها تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و می توانند امروز غیررزمی را انجام دهند.

افرادی که به صورت موقت نمی توانند دوره خدمت را به سرانجام برسانند.

افرادی که نقص عضو داشته و یا بیماری های جسمی و روانی دارند و به همین دلیل به صورت دائمی نمی توانند خدمت خود را به پایان برسانند.

البته توجه داشته باشید که در کلیه معافیت های پزشکی سربازی اگر شرایط جنگ باشد، هر فردی با توجه به نوع بیماری که دارد به خدمت اعزام خواهد شد.

 

 

دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی کولیت اولسرو کلیه بیماریهای التهابی دستگاه گوارش (IBD) به ثبوت رسیده مانند کرون ، کولیت اولسرو و … (با تأیید پاتولوژی) معاف دائم بله

 

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

منظور از معافیت دائم سربازی کولیت اولسرو چیست؟

اینکه از چه بیماری معافیت دائم گرفته باشید، تفاوتی ندارد زیرا در معافیت دائم افراد به صورت کامل از انجام امور رزمی و دوران سربازی معاف می شوند. افرادی که در این بیماری معافیت دائم می گیرند، به صورت کامل از انجام کلیه امر معاف خواهند شد.

 

 

آیا برای معافیت سربازی کولیت اولسرو می توانیم حین تحصیل اقدام کنیم؟

به صورت کلی این قانون برای کلیه معافیت های پزشکی تصویب شده که افراد نمی توانند حین تحصیل از معافیت های پزشکی استفاده نمایند. اما اگر این افراد دارای بیماری خاصی باشند که در قانون دیگری به آن ها اشاره شده است، امکان تحصیل در حین دریافت معافیت پزشکی وجود خواهد داشت. یکی از این بیماری کولیت اولسرو است که افراد می توانند همزمان با دریافت معافیت پزشکی این بیماری، به ادامه تحصیل نیز بپردازند.

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

برای دریافت معافیت سربازی کولیت اولسرو از کجا شروع کنیم؟

به صورت کلی برای دریافت انواع معافیت ها نیاز است که ابتدا از لیست بیماری های مربوط به معافیت و شرایط دریافت آن بدانید. زیرا گاهی برخی مشمولان برای دریافت معافیت از یک بیماری اقدام می کنند اما از یک بیماری دیگر موفق به دریافت معافیت خواهند شد. پس در ابتدا کسب اطلاعات لازم در رابطه با معافیت سربازی کولیت اولسرو ضروری است. پس از کامل شدن اطلاعات تان در این حوزه می توانید مراحل دریافت معافیت را طی نمایید.

 

 

مراحل دریافت معافیت سربازی کولیت اولسرو

اگر در رابطه با مراحل دریافت معافیت پزشکی در خصوص بیماریکولیت اولسرو سوال دارید، در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل دریافت آن را به ترتیب بررسی کرده و به شما بگوییم لازم است چه کارهایی را انجام دهید.

اولین کاری که باید انجام دهید، دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک است.

سپس لازم است برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که در پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد، به دقت تکمیل نمایید و به پزشک معاینه کننده اولیه مراجعه نمایید.

لازم است حتماً تمام مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه بیماری خود عنوان نمایید، چنانچه در دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی، دچار حادثه شوید، مسئولیت بر عهده خودتان است .

سپس با مراجعه به یکی از پزشکان معاینه اولیه، برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل نمایید. (شما می توانید آدرس پزشکان معاینه کننده را از دفاتر پلیس +۱۰ دریافت کنید.)

پس از ثبت شدن درخواست شما توسط کاربر پلیس +10ريال باید کلیه مدارک را از این کاربر گرفته و به شورای پزشکی ارائه دهید.

برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس شما ارسال خواهد شد. حالا باید برای انجام معاینه های تخصصی به بیمارستان رفته وجوابیه بیمارستان (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال نمایید.

دعوتنامه به آدرس شما جهت حضور در شورای پزشکی ارسال شده و جلسه شورای پزشکی برگزار می گردد.

 

 

معافیت سربازی پزشکی

 

 

مراحل تایید بیماری جهت دریافت معافیت سربازی کولیت اولسرو چیست؟

مراحل تایید این معافیت نیز قابل توجه است که پیشنهاد می کنیم در این قسمت همراه ما باشید تا از مراحل تایید بیماری جهت دریافت معافیت سربازی کولیت اولسرو اطلاعات لازم را بدست آورید.

مرحله اول، تایید بیماری کولیت اولسرو توسط پزشک اولیه است و درمرحله دوم، تایید بیماری کولیت اولسرو توسط شورای پزشکی بیمارستان انجام می شود.

در مرحله سوم باید منتظر تایید بیماری کولیت اولسرو توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی بمانید.

جهت شرکت در شورای پزشکی به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی الزامی است و حتماً شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته باشید.

توجه داشته باشید طبق قوانین نظام وظیفه مشمولانی افرادی که در سیر رسیدگی پزشکی قرار دارند مجاز به انصراف از درخواست پزشکی نیستند و رأی شورای پزشکی در خصوص آنان ملاک عمل می باشد.

اظهار نظر در مورد معافیت پزشکی مشمولین توسط سه نفر پزشک نیروهای مسلح در هر شهرستان انجام می شود و رأی اکثریت این پزشکان معتبر است.

نکته مهم دیگر مراجعه کردن ظرف یک کاه به مراکز معرفی شده است زیرا در غیر این صورت، پس از تعیین تکلیف به خدمت اعزام می شوید.

افرادی که از عمد باعث طولانی شدن مراحل رسیدگی می شوند نیز وارد غیبت خواهند شد که باید به این نکته نیز توجه کافی را داشته باشید.

پس از طی شدن کلیه مراحل تایید و بررسی اگر معاف دائم شناخته شده باشید، لازم است کارت معافیت برای تان ارسال گردد. در صورتی هم که سرباز یا معاف از رزم شده باشید، برگ آماده به خدمت برای شما صادر و ارسال می گردد. تعرفه صدور کارت معافیت پزشکی همه مقاطع  1300.000 ریال است.

 

 

چگونه می توانم به رأی صادر شده اعتراض کنم؟

ممکن است برخی از مشمولین به رای صادر شده از جانب پزشکان اعتراض شده باشند که در این صورت لازم است مراحل زیر را دنبال نمایید. در این خصوص لازم است بدانید که امکان اعتراض در هر مرحله می تواند وجود داشته باشد.

مراتب اعتراض به رای ها نیز متفاوت است که  به ترتیب عبارتند از اعتراض به کمیسیون شهرستان، اعتراض به کمیسیون استان، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی می شود. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس شما برای اعتراض است و رای آن قطعی می باشد.

 

 

آشنایی با انواع بیماری کولیت که منجر به معافیت می شود

این بیماری براساس شدت به انواع مختلفی تقسیم می شود که در ادامه به لیست بیماری های معافیت پزشکی این نوع مشکل اشاره خواهیم کرد.

پروکتیک اولسراتیو که نام التهابی است که به رکتوم محدود می شود. نشانه آن خونریزی متناوب رکتوم است. از جمله دیگر نشانه های آن می توان به درد اشاره کرد.

پروکتوسیگوییدیت نیزنوع دیگری است که در آن التهاب رکتوم و کولون سیگمویید (بخش کوتاهی از کولون و کنار رکتوم) دیده می شود.

کولیت سمت چپ مورد سومی است که می تواند در انواع این بیماری مشاهده شود. در این بیماری التهابی که در رکتوم آغاز شده و تا کولون چپ ادامه می یابد. علایم آن شامل کولیت با اسهال خونی،  انقباضات شکمی، کاهش وزن و درد سمت چپ شکم است.

پانکولیت نوع بعدی و التهابی است که همه کولون (کولون راست، چپ، عضله متقاطع و رکتوم) را تحت تاثیر قرار می دهد. نشانه های آن نیز شامل اسهال خونی، انقباضات و در شکمی، کاهش وزن، خستگی، تب و عرق شبانه خواهد بود. برخی بیماران علایم خفیف تری را ممکن است تجربه نمایند.

کولیت بدخیم نیز نوع آخر و نوع نادر اما شدید پانکولیت است. مبتلایان به شدت بیمار هستند و به درد شدید شکمی، از دست دادن آب بدن، اسهال خونی، و حتی شوک مبتلا شده و این افراد در معرض ابتلا به آماس سمی کولون و پارگی آن قرار دارند.

 

 

معافیت دائم کولیت اولسرو

 

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت پزشکی بیماری های گوارشی

در این قسمت همراه ما باشید تا مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت پزشکی بیماری های گوارشی را بررسی کنیم. این مدارک شامل موارد زیر می شود:

  • اصل و کپی شناسنامه عکس دار و کارت ملی
  • تهیه مدارک پزشکی لازم
  • عکس ۳*۴ رنگی با پس زمینه سفید از مشمول
  • در اختیار داشتن فرم اولیه پزشکی
  • تکمیل فرم واکسیناسیون
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • باز کردن حساب بانکی سپه

برای اطلاع از آیین نامه جدید معافیت پزشکی و مدارک جدید تصویب شده در آینده با ما در تماس باشید.

 

شرایط معافیت پزشکی بیماری های گوارشی و جراحی عمومی

بیماری کولیت تنها یکی از بیماری های گوارشی بود که مورد بررسی قرار گرفت. در این قسمت همراه ما باشید تا شرایط دیگر بیماری های گوارشی را نیز بررسی کنیم. به صورت کلی 40 نوع بیماری گوارشی وجود دارد که ما در ادامه به صورت خلاصه شرایط دریافت معافیت برای این نوع 40 بیماری را بررسی خواهیم کرد.

ازوفاژيت

ازوفاژيت  یکی از این بیماری ها است که می تواند منجر به مري بارت شود و عوارض ناتوان کننده ایجاد خواهد کرد و به همین دلیل معافیت دائم برای این بیماری داده خواهد شد.

آشالازی

آشالازی نوع دیگری از بیماری های گوارشی است که معافیت دائم به آن تعلق می گیرد اما اگر فرد بدون عارضه عمل شده باشد، می تواند معاف از خدمات رزمی شود.

واریس مری

واریس مری هر نوع علت و یا درجه ای که داشته باشد، معافیت دائم تعلق می گیرد.

دیورتیکول گوارشی

دیورتیکول گوارشی به معده مربوط شده و معافیت دائم به آن تعلق می گیرد.

زخم دستگاه گوارشی

زخم دستگاه گوارشی بیماری بعدی است که می توانیم به آن اشاره کنیم در این بیماری فرد اگر خونریزی یا سوراخ شدگی داشته باشد، معافیت دائم خواهد داشت.اما اگر بدون عارضه باشد،  فرد معاف از خدمات رزمي خواهد شد.

هر نوع جراحی های دستگاه گوارش که روی كبد، كيسه صفرا، مجاری صفراوی، پانكراس و طحال انجام شود اگر به همراه عارضه بوده باشد، معافیت دائم داده خواهد شد.

تومورها و كيست

وجود تومورها و كيست ها (مادرزادی يا اكتسابی) می تواند منجر به معافیت دادم شود البته در صورتی که بدخیم باشد.

اما اگر خوش خيم عمل شده همراه با اختلال عملکرد گوارشی باشد نیز معاف دائم خواهد شد.

بیماری آسيت

وجود بیماری آسيت به هر علت برای مشمول معافیت دائم را به همراه دارد.

بیماری های متابولیک

بیماری های متابولیک که به کبد آسیب می زنند، منجر به معافیت دائم خواهد شد. منظور از این مورد، بیماری کبد چرب نیست. در این بیماری هپاتومگالی معافیت دائم داده خواهد شد.

پورتال هايپرتانسيون

وجود بیماری پورتال هايپرتانسيون که به علت فیبروز یا سیروس انجام می شود، معافیت دائم خواهد داشت.

آبسه هاي چركی و آميبی كبد

آبسه هاي چركی و آميبی كبد اگر حاد باشد، تا شش ماه معافیت موقت خواهد داشت و اگر همراه با عارضه عمل شود، می تواند منجر به معافیت دائم شود.

همانژيوم كبدی

همانژيوم كبدی نیز نوع دیگری از بیماری ها است که اگر با اندازه مساوی يا بيشتر از ۵ سانتی متر باشد، معافیت دائم به فرد داده می شود.

بیماری ژیلبرت

در بیماری ژیلبرت فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

بیماری سنگ کیسه صفرا

در بیماری سنگ کیسه صفرا چه مادرزادی و چه اکتسابی باشد، فرد معافیت دائم می گیرد.

اسپلنومگالی

در بیماری اسپلنومگالی فرد معاف دائم خواهد شد.

 

 

برای دانلود PDF مقاله کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی معافیت سربازی کولیت اولسرو بپردازیم. اینکه مراحل و شرایط دریافت معافیت سربازی کولیت اولسرو چیست و بررسی گردید و همچنین دیگر بیماری های گوارش نیز به شما معرفی گردید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در این مورد داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جزییات معافیت سربازی کولیت اولسرو از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

3/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا معافیت سربازی کولیت از نوع دائم است؟

این بستگی به شدت بیماری دارد که معافیت دائم یا موقت باشد.

بیماری کولیت اولسرو کدام ناحیه از بدن را درگیر می کند؟

روده ها را درگیر خواهد کرد.

آیا به همه انواع بیماری کولیت معافیت تعلق می گیرد؟

بله اما ممکن است نوع معافیت ها متفاوت باشد.

برای مشاوره معافیت پزشکی می توان از ایران تحصیل کمک گرفت؟

بله ایران تحصیل در این مورد به شما کمک خواهد کرد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • معافیت پزشکی سربازی

    معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

    معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام...
  • جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می کشد

    جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ راهنما

    آیا می‌دانید جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ و چگونه می توان رأی کمیسیون را سریعتر دریافت کرد؟ مراحل ثبت درخواست برای گرفتن معافیت پزشکی برای هر نوع بیماری یک اندازه است و تفاوت چندانی ندارد. اما شاید...
  • معافیت اهدای کلیه

    معافیت اهدای کلیه + شرایط و مدارک قانون 1403

    دریافت معافیت اهدای کلیه امکان‌پذیر شد. افرادی که مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی هستند، باید از شرایط و مدارک قانونی که باید برای اثبات اعلام معافیت خود ارائه کنند، اطلاعات لازم را کسب نمایند. معافیت اهدای کلیه یکی از روش‌های...
تماس با مشاور