ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت سربازی دررفتگی مفاصل ۱۴۰۳ + شرایط و مراحل

معافیت سربازی دررفتگی مفاصل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت سربازی دررفتگی مفاصل چیست؟ چگونه از معافیت دررفتگی کتف استفاده کنیم؟ آیا معافیت دررفتگی مکرر شانه وجود دارد؟ چگونه معافیت سربازی عمل کتف بگیریم؟ شرایط و مراحل دریافت معافیت سربازی دررفتگی مفاصل کدام است؟

سربازانی که از دررفتگی مفاصل رنج می‌برند می‌توانند در صورت داشتن شرایط و ضوابط آن از معافیت سربازی دررفتگی مفاصل استفاده کنند. زیرا آنها در دوران خدمت فعالیت های فیزیکی زیادی را انجام خواهند داد. به همین دلیل کسانی که بیماری دررفتگی کتف، شانه و غیره دارند می‌توانند از دوران خدمت خود به راحتی معاف شوند.

سازمان نظام وظیفه برای این دسته از مشمولین خدمت شرایطی را در نظر گرفته است تا از آسیب های جدی به سلامت آنها جلوگیری کند. آنها برای این کار باید وضعیت جسمی خود را اعلام کرده و حداقل شرایط دریافت معافیت سربازی دررفتگی مفاصل را داشته باشند.

 

کلیه علاقه‌مندان معافیت سربازی دررفتگی مفاصل، شرایط و مراحل دریافت معافیت سربازی در رفتگی مفاصل، معافیت در رفتگی کتف، معافیت در رفتگی مکرر شانه، معافیت سربازی عمل کتف، معافیت سربازی، بیماریهای دارنده معافیت سربازی، معافیت سربازی، مدارک لازم جهت دریافت معافیت سربازی دررفتگی مفاصل، دررفتگی مفاصل، آیین نامه معافیت سربازی دررفتگی مفاصل و حل مشکلات معافیت سربازی دررفتگی مفاصل با شماره های زیر سامانه ایران تحصیل بدون گرفتن کد تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور

9099075307تماس از استان تهران

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

منظور از دررفتگی مفاصل چیست؟

دررفتگی مفاصل یک جابجایی دائمی در سطوح مفاصل بدن نسبت به یکدیگر است که در آن دو مفصل بدن ارتباط سطحی خود را از دست می‌دهند. اگر قطع تماس مشتقات مفصلی در آن جزئی باشد به دررفتگی نسبی معروف است. اما در صورتی که دررفتگی کامل انجام پذیرد و استخوان ها چنان پیچیده یا کشیده شده باشند که از محل طبیعی خود در مفصل خارج یا جابجا شده باشند به آن دررفتگی کامل می‌گویند که در آن حالت ممکن است ربات ها نیز پاره یا کشیده شده باشند.

 

 

جهت معافیت پزشکی شکستگی استخوان اسکافوئید روی لینک کلیک کنید.

 

 

معافیت سربازی دررفتگی کتف
معافیت سربازی دررفتگی کتف

 

شرایط معافیت سربازی دررفتگی مفاصل ۱۴۰۳ چیست؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید که مشمولین خدمت چه شرایطی داشته باشند تا بتوانند از معافیت سربازی دررفتگی مفاصل استفاده کنند. در این مورد باید بیان کرد که سربازان در قدم اول باید معافیت پزشکی دررفتگی مفاصل شانه و غیره را دریافت کنند که بسیار مهم است. زیرا در معافیت پزشکی شدت و نوع بیماری مشخص می‌شود و مشمولین بر اساس آن ها می‌توانند معافیت بگیرند. در معافیت پزشکی سطح توانایی فرد برای انجام کارها ذکر می‌شود. بنابراین دریافت معافیت دررفتگی مکرر شانه، کتف و غیره بر اساس معافیت پزشکی می‌باشد.

سازمان نظام وظیفه تمام کسانی که از دررفتگی مفاصل رنج می‌برند را از نظر وضع مزاجی، استعداد جسمی و روانی به چهار دسته مختلف تقسیم می‌کند:

  • کسانی که از نظر جسمی و روحی سالم هستند و می‌توانند خدمت را به نحو احسن انجام دهند.
  • کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری از سلامت کامل برخوردار نیستند. ولی می‌توانند در امور غیر رسمی، خدمت کنند.
  • کسانی که به دلیل عدم رشد یا ابتلا به بیماریهای خاصی نمی‌توانند موقتا دوره ضرورت خدمت را انجام دهند.
  • سربازانی که به دلیل نقص عضو یا ابتلا به بیماری های جسمی یا روانی به صورت دائم نمی‌توانند خدمت کنند.

معافیت سربازی دررفتگی مفاصل نوعی بیماری استخوان و اسکلت است. بنابراین سازمان نظام وظیفه با توجه به شرایط مشمولین خدمت برای آنها معافیت دررفتگی مفاصل در نظر گرفته است که لیست آنها به صورت زیر می‌باشند:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت پزشکی افسردگی روی لینک آبی کلیک کنید.

معافیت دررفتگی مکرر شانه
معافیت دررفتگی مکرر شانه
دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های استخوان (اسکلت) دررفتگی مفاصل دررفتگی عادتی مفاصل: در صورتی که مانع تمرینات نظامی باشد معاف از خدمات رزمی خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) دررفتگی مفاصل دررفتگی قدیمی مفاصل بزرگ: عمل کرده یا نکرده ( بدون عارضه ) معاف از خدمات رزمی خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) دررفتگی مفاصل دررفتگی قدیمی مفاصل بزرگ: در صورتی که در حین خدمت بیش از دو نوبت دررفتگی به فاصله بیش از دو ماه ایجاد شود معاف دائم خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) دررفتگی مفاصل دررفتگی مادرزادی مفاصل بزرگ: عمل کرده یا نکرده ( بدون عارضه ) معاف از خدمات رزمی خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) دررفتگی مفاصل دررفتگی مادرزادی مفاصل بزرگ: در صورتی که در حین خدمت بیش از دو نوبت دررفتگی به فاصله بیش از دو ماه ایجاد شود معاف دائم خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) دررفتگی مفاصل دررفتگی مکرر مفاصل بزرگ: عمل کرده یا نکرده ( بدون عارضه ) معاف از خدمات رزمی خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) دررفتگی مفاصل دررفتگی مکرر مفاصل بزرگ: در صورتی که در حین خدمت بیش از دو نوبت دررفتگی به فاصله بیش از دو ماه ایجاد شود معاف دائم خیر

 

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

انواع معافیت سربازی دررفتگی مفاصل ۱۴۰۳ کدام است؟

در حال حاضر تمام کسانی که از بیماری دررفتگی مفاصل رنج می‌برند در صورت داشتن شرایط آن می‌توانند از معافیت دائم دررفتگی مفاصل یا معافیت از رزم برخوردار شوند.

معافیت دائمی دررفتگی مفاصل به گونه‌ای است که در آن مشمولین خدمت به دلیل بیماری روانی یا جسمی توانایی لازم برای انجام فعالیت های سنگین سربازی را ندارند. بنابراین پزشکان سازمان وظیفه با توجه به نوع و درجه سختی بیماری آن ها این سربازان را معاف دائم می‌کنند.

معافیت از رزم دررفتگی مفاصل نیز به گونه‌ای است که در آن مشمولین خدمت به دلیل دررفتگی مفاصل خود توان بدنی و جسمی کمتری نسبت به دیگران دارند. به همین دلیل آنها نمی‌توانند کارهای سنگین را انجام دهند و در شرایط سختی قرار بگیرند.

جهت دریافت معافیت پزشکی سربازی روی لینک کلیک کنید.

معافیت سربازی عمل کتف
معافیت سربازی عمل کتف

در همین راستا سازمان نظام وظیفه برای حفظ سلامتی، آنها را از رزم معاف می‌کند که به آن معاف از رزم می‌گویند. این سربازان با رفتن به خدمت کارهای سنگینی مانند امور رزمی، رژه های گروهی، اردو های دوره ای، حمل اسلحه، دوره های نگهبانی و غیره را انجام نمی‌دهند. بلکه آنها در امور اداری و خدمات مشغول به خدمت خواهند شد. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد معافیت سربازی دررفتگی مفاصل و انواع معافیت مانند معافیت دررفتگی کتف، معافیت دررفتگی مکرر شانه و معافیت سربازی عمل کتف داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

برای آشنایی با معافیت پزشکی چشم کلیک کنید.

مراحل دریافت معافیت سربازی دررفتگی مفاصل چگونه است؟

یکی از سوالات اساسی معافیت سربازی دررفتگی مفاصل این است که چگونه آن را دریافت کنیم و مراحل دریافت معافیت پزشکی دررفتگی مفاصل چقدر است؟ شما برای دریافت معافیت سربازی دررفتگی مفاصل می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس+10 دریافت کنید.
  • برگه‌ سوابق بیمار که در پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد را به دقت مطالعه کرده و تکمیل کنید تا به هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه آن را ارائه دهید. در صورتی که چنین کاری را انجام ندهید و بیماری خود را در معاینه اولیه مطرح نکنید، آنگاه عواقب آن در دوره خدمت بر عهده شما می‌باشد.
  • به یکی از پزشکان معاینه کننده اولیه مراجعه کنید تا برگه معاینه اولیه شما را تکمیل کند.
  • در این مرحله درخواست شما توسط پلیس+10 در سیستم ثبت می‌شود تا کلیه مدارک را از پلیس+10 بگیرید و به شورای پزشکی ارائه دهید.
  • برگه معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس سکونت شما ارسال میگردد تا شما برای اثبات بیماری دررفتگی مفاصل خود به بیمارستان مراجعه کنید.
  • پس از مراجعه به بیمارستان و معاینات تخصصی جواب بیمارستان به حوزه رسیدگی کننده ارسال می‌گردد.
  • دعوت نامه ای جهت حضور در شورای پزشکی به آدرس منزل شما ارسال می‌شود.
  • جلسه شورای پزشکی برگزار شده و معافیت سربازی دررفتگی مفاصل برای شما مطرح و نتیجه قطعی آن اعلام می‌شود.

مراحل کلی دریافت معافیت دررفتگی مفاصل ۱۴۰۳ به صورت بالا می‌باشد. حال اگر شما به هرگونه مشکلی در این مورد برخورد کردید یا نیاز به مشاوره خاصی داشتید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای معافیت کفالت مادر روی لینک کلیک کنید.

مراحل دریافت معافیت سربازی در رفتگی مفاصل
مراحل دریافت معافیت سربازی در رفتگی مفاصل

برای تایید بیماری دررفتگی مفاصل چند بار به پزشک مراجعه کنیم؟

برای این که بتوانید معافیت دررفتگی کتف، معافیت دررفتگی مکرر شانه، معافیت سربازی عمل کتف و به صورت کلی معافیت سربازی دررفتگی مفاصل دریافت کنید باید چند بار به پزشکان مورد تایید نظام وظیفه مراجعه کنید تا تاییدیه خود را بر اساس معاینات آن ها دریافت کنید.

در ابتدا توسط پزشک اولیه معاینه خواهید شد که در صورت تایید شدن به شورای پزشکی بیمارستان برای معاینه مجدد معرفی خواهید شد. حال اگر آن‌ها نیز بیماری شما را تایید کنند برای تایید نهایی به شورای پزشکی وظیفه عمومی مراجعه می‌کنید. آنها نیز با بررسی های تخصصی میزان دررفتگی مفاصل شما را مشخص کرده و معافیت پزشکی دررفتگی مفاصل شما را ارائه خواهند داد.

در هر معاینه ۳ پزشک نیروهای مسلح هر شهرستان به بیماری شما رای خواهند داد که رای اکثریت آنها نتیجه نهایی خواهد بود. البته به یاد داشته باشید که شما حداکثر یک ماه بعد از دریافت دعوت نامه فرصت دارید برای انجام معاینات به مراکز بهداشت و بیمارستانها مراجعه کنید. در غیر این صورت صورت بعد از یک ماه تعیین تکلیف خواهید شد. همچنین تمام مشمولینی که در مسیر بررسی پزشکی قرار دارند نمی‌توانند از درخواست معافیت سربازی خود انصراف دهند که در این صورت رای شورای پزشکی در مورد آنها ملاک خواهد بود.

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

آیا می‌توان به رای صادر شده در مورد بیماری دررفتگی مفاصل اعتراض کرد؟

شاید رایی که در مورد معافیت دررفتگی مفاصل شما صادر شده است از نظر شما اشتباه باشد. بنابراین سازمان نظام وظیفه این امکان را در اختیار مشمولان قرار داده است تا آنها بتوانند به رای صادر شده از سوی پزشکان اعتراض کنند. بعد از اعتراض معمولا در خواست آنها در مراجع بالاتر یعنی به ترتیب در کمیسیون شهرستان، استان، سازمان و شورای عالی بررسی می‌شود. لذا آخرین شانس شما برای اعتراض به رای صادر شده در مورد بیماری دررفتگی مفاصل شورای عالی است که رای آن قطعی و لازم الاجرا می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات کافی در مورد معافیت پزشکی واریکوسل روی لینک کلیک کنید.

اعتراض به رای معافیت سربازی
اعتراض به رای معافیت سربازی

 

آیا در حین خدمت می‌توان معافیت سربازی دررفتگی مفاصل گرفت؟

طبق قانون معافیت سربازی حین خدمت در صورتی که مشمولین در دوران خدمت خود به نقص عضو یا بیماری خاصی دچار شوند باید شورای پزشکی بیمارستان نیروهای مسلح آن را تایید عقیدتی – سیاسی کند و این که دوره خدمت آنها کمتر از ۶ ماه نباشد، در این صورت با تایید شورای پزشکی می‌توانند معافیت سربازی در رفتگی مفاصل کتف، شانه و غیره را دریافت کنند. البته باید به یاد داشته باشند که نقص عضو یا بیماری آنها تا پایان خدمت ترمیم نشده یا بهبود نیابد.

 

کلیه علاقه‌مندان معافیت سربازی دررفتگی مفاصل، شرایط و مراحل دریافت معافیت سربازی دررفتگی مفاصل، معافیت دررفتگی کتف، معافیت دررفتگی مکرر شانه، معافیت سربازی عمل کتف، معافیت سربازی، بیماریهای دارنده معافیت سربازی، معافیت سربازی، مدارک لازم جهت دریافت معافیت سربازی در رفتگی مفاصل، دررفتگی مفاصل، آیین نامه معافیت سربازی در رفتگی مفاصل و حل مشکلات معافیت سربازی دررفتگی مفاصل با شماره های زیر سامانه ایران تحصیل بدون گرفتن کد تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور

9099075307تماس از استان تهران

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

برای دریافت معافیت سربازی دررفتگی مفاصل ۱۴۰۳ چه مدارکی را به همراه داشته باشیم؟

شما برای دریافت دررفتگی مفاصل مانند معافیت دررفتگی کتف، عمل کتف و معافیت در رفتگی مکرر شانه و غیره باید مدارکی را برای معاینات پزشکی و ثبت درخواست خود به همراه داشته باشید که این مدارک به صورت زیر می‌باشند:

  • تکمیل برگه شماره یک یا همان برگه وضعیت مشمولین
  • برگه شماره ۲ یا همان برگه معاینه اولیه مشمولین باید توسط پزشک معاینه کننده اولیه تکمیل شود.
  • برگه شماره ۵ که همان برگه واکسیناسیون می‌باشد آن را تکمیل کنید و به همراه داشته باشید.
  • اصل و کپی کارت ملی مشمولین
  • اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه عکس دار مشمولین

 

 

جهت دریافت معافیت پوکی استخوان روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل مشمولین
  • تمام متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت باید یک حساب بانکی سپه افتتاح کرده و شماره حساب آن را در برگ شماره ۱ درج نمایند.
  • یک قطعه عکس رنگی سه در چهار تمام رخ با زمینه سفید مشمولین

حال با شما در دست داشتن این مدارک میتوانید به سازمان پلیس+10 مراجعه کرده و نسبت به دریافت معافیت سربازی دررفتگی مفاصل خود اقدام کنید. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد این مدارک و معافیت در رفتگی مکرر شانه داشته باشید ‌میتوانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

جهت دانلود این مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا به غیر از معافیت سربازی دررفتگی مفاصل میتوان معافیت های دیگری را نیز دریافت کرد؟

بله، شما به غیر از معافیت سربازی دررفتگی مفاصل میتوانید معافیت سربازی بیماری های زیادی مانند استخوان، عفونی، دستگاه ادراری تناسلی، بینایی، مغز و اعصاب و غیره را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

آیا میتوان معافیت سربازی عمل کتف دریافت کرد؟

بله، شما در صورتی که کتف خود را به تازگی عمل کرده باشید می‌توانید معافیت سربازی عمل کتف دریافت کنید. برای این کار باید شرایط مندرج در بالا را داشته باشید و برای ثبت درخواست خود به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید.

معافیت سربازی دررفتگی مفاصل شامل چه اعضایی میشود؟

شما برای دریافت معافیت سربازی دررفتگی کتف، معافیت دررفتگی مکرر شانه، معافیت سربازی عمل کتف، معافیت سربازی دررفتگی مفاصل پا و غیره می‌توانید اقدام کنید. برای این کار تنها لازم است تاییدیه پزشکی را دریافت کنید تا در اسرع وقت آن را بگیرید.

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
تماس با مشاور