ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مراحل دریافت ارز دانشجویی

مراحل دریافت ارز دانشجویی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آن دسته از دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌باشند لازم است از مراحل دریافت ارز دانشجویی به خوبی اطلاع دقیق یابند. شرایط و نحوه ارز دانشجویی نیز از جمله مواردی است که در این مقاله از سایت ایران تحصیل تصمیم به بررسی آن خواهیم داشت. همچنین در رابطه با این سؤال که ارز دانشجویی به چه کسانی تعلق می‌گیرد ، قوانین جدید ارز دانشجویی و شرایط دریافت ارز دانشجویی را به طور مفصل برای شما دانشجویان عزیز ارائه خواهیم نمود. برای اطلاع از مراحل دریافت ارز دانشجویی و ثبت‌نام آزمون تافل 2019 با ما همراه باشید.

کلیه مراحل دریافت ارز دانشجویی 98

آن دسته از داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشند پس از دریافت پاسپورت ، لازم است ابتدا نسبت به انجام مراحل دریافت ارز دانشجویی اقدام نمایند. کشور انتخابی شما می تواند هر یک از کشورهایی همانند تحصیل در استرلیا، تحصیل در آلمان ، تحصیل در آمریکا… باشد؛ تفاوتی بین شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی وجود نخواهد داشت.

مراحل دریافت ارز دانشجویی 98 و امکان ثبت نام مطابق با آئین نامه اجرایی منتشر شده کلیه متقاضیانی که واجد شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی می باشند، می توانند از مهر ماه تا اسفند ماه نسبت به ثبت نام در سامانه مورد نظر و همچنین دریافت ارز دانشجویی اقدام نمایند. در ادامه به برخی از سوالات متداولی که برای داوطلبان گرامی به هنگام درخواست، برایشان پیش خواهد آمد اشاره خواهیم نمود.

کلیه مراحل دریافت ارز دانشجویی برای واجدین شرایط به صورت الکترونیک امکان پذیر می باشد.

مراحل ثبت نام در سامانه سجاد

یکی از اولین مراحل دریافت ارز دانشجویی برای تمامی متقاضیان ؛ ثبت نام در سامانه سجاد می باشد. بدیهی است آن دسته از دانشجویانی که نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام ننموده باشند، نخواهند توانست برای درخواست ارز دانشجویی اقدام نمایند. به صورت تصویری مراحل ثبت نام در سامان سجاد را برای شما در ادامه ارائه نموده ایم. پس از ورود به سامانه، همانند تصویر زیر لازم است بر روی ثبت نام کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام در سامانه سجاد
مراحل ثبت نام در سامانه سجاد

 

پس از کلیک بر روی ثبت نام همانطور که در تصویر ملاحظه می نمایید ، از جمله مراحل دریافت ارز دانشجویی که پشت سر خواهید گذاشت ، لازم است بر روی پذیرش شرایط کلیک نموده و گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید. نکاتی که قبل از ثبت نام لازم است رعایت نمایید این است که حتما ایمیل و شماره تلفن معتبر را وارد نمایید زیرا با توجه به اینکه تائیده ها به ایمیل و شماره تلفن ارسال می گردد، بنابراین بسیار مهم است که دسترسی به این وسایل ارتباطی داشته باشید.

مرحله دوم ثبت نام در سامانه سجاد
مرحله دوم ثبت نام در سامانه سجاد

 

از جمله شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی که برای ثبت نام در سامانه مورد نظر قرار داده شده است ، این است که داوطلبان عزیزی می توانند  از صفحه فارسی این سامانه استفاده نمایند که در دانشگاه های داخل کشور مشغول به تحصیل می باشند. بنابراین برای آن دسته از متقاضیانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل می باشند، لازم است از صفحه انگلیسی استفاده نمایند.

 

مرحله سوم ثبت نام در سامانه سجاد
مرحله سوم ثبت نام در سامانه سجاد

 

آخرین نکته ای که لازم است رعایت نمایید این است که چنانچه در سامانه سجاد ثبت نام  نمایید، نخواهید توانست نسبت به درخواست خود مبنی بر گذراندن مراحل دریافت ارز دانشجویی اقدام نمایید. بنابراین با درخواست شما زمانی موافقت خواهد گردید که ثبت نام خود را تکمیل نموده باشید. پس از اینکه گزینه موافقت با شرایط را انتخاب نمودید به صفحه دیگری هدایت خواهید شد.

 

مرحله چهارم ثبت نام در سامانه سجاد
مرحله چهارم ثبت نام در سامانه سجاد

 

در مرحله بعدی که به آن هدایت خواهید شد، لازم است اطلاعات هویتی همانند کد ملی و همچنین تاریخ تولد را وارد نمایید. پس از وارد نمودن اطلاعات خود در مرحله بعدی اطلاعات هویتی به همراه رمز عبوری که به منزله رمز عبور شما برای ورود به سامانه سجاد در مراحل بعدی خواهد بود به تکمیل کردن یکی از مراحل دریافت ارز دانشجویی اقدام نموده اید. پس از تکمیل نمودن اطلاعات لازم است کد های تائیدی ایمیل و شماره تفلن همراه را وارد نمایید.

 

جهت اطلاع از ثبت نام آزمون sat  روی عبارت کلیک نمایید.

 

شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی

یکی از شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی که می توان بدان اشاره نمود این است که متقاضیان گرامی حتما لازم است در سامانه سجاد اقدام به ثبت نام نموده باشند. با توجه به قوانین جدید در رابطه با ارز دانشجویی لازم است دانشجویان گرامی که مشمول این طرح می شوند، نسبت به ثبت نام و درخواست اقدام نمایند.

  • متقاضیانی که قبل از مهرماه و یا پس از اسفندماه نسبت به درخواست خود اقدام نمایند، درخواست آنان بررسی نخواهد گردید.
  • آن دسته از داوطلبانی که در سامانه سجاد اقدام به ثبت نام ننموده باشند و یا اینکه مدارک آنان مورد تائید قرار نگرفته باشد، امکان گذراندن مراحل ثبت نام ارز دانشجویی را نخواهند داشت.
  • نرخ سکه و ارز ، همان نرخی خواهد بود که در سامانه سجاد درج می گردد.
  • از جمله شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی این است که مراحل و ضوابط پرداخت ارز تنها با استفاده از بانک های عامل یعنی سامان و همچنین تجارت امکان پذیر خواهد بود.
  • ازجمله شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی می توان به الکترونیک بودن کلیه امور و پرداخت آنان اشاره نمود.

ارز دانشجویی به چه کسانی تعلق می گیرد

آن دسته از دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری در کشورهای خارجی می باشند، امکان ثبت نام در سامانه سجاد و واجد شرایط و نحوه دریافت ارز دانشجویی خواهند بود. شرایط دریافت ارز دانشجویی برای آن دسته از دانشجویان کارشناسی نیز متفاوت از سایر مقاطع خواهد بود. بنابراین اطلاع دقیق از نحوه و قوانین جدید ارز دانشجوی از جمله امور مهم می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. همه روزه ، حتی در ایام تعطیل متقاضیان عزیز هر گونه سوال در رابطه با مراحل دریافت ارز دانشجویی را می توانند از مشاورین  متخصصین ایران تحصیل داشته باشند.

سوالات مربوط به مراحل نحوه دریافت ارز دانشجویی

سوال : ارز اولیه (شروع تحصیل با پذیرش) را چگونه دریافت کنم ؟

پاسخ: طبق بخشنامه بانک مرکزی ارز فقط به دانشجوی شاغل به تحصیل با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و مدارک لازم پرداخت می گردد .

سوال : من تازه از دانشگاه پذیرش گرفته ام، چگونه می توانم از ارز دانشجویی استفاده کنم ؟

پاسخ: با داشتن پذیرش امکان معرفی به بانک جهت دریافت ارز مقدور نیست، پس از شروع به تحصیل در
دانشگاه مورد نظر می توانید با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و موارد مورد نیاز در سامانه (سجاد) درخواست ارز ثبت نمایید .

سوال : نحوه پرداخت ارز به دانشجو و میزان آن )مقرری وشهریه( به چه صورت بوده و چقدر است ؟

پاسخ این سازمان وظیفه تأیید مدارک دانشجو (مورد تأیید بودن دانشگاه، گواهی اشتغال به تحصیل و …) را به عهده
دارد و بقیه موارد به عهده بانک عامل می باشد. اطلاعات ریز و کامل را از بانکهای عامل پیگیری نمایید .

آیا مقرری و شهریه هر دو به دانشجو و خانواده دانشجو پرداخت می شود ؟

از کجا بدانم مدارکم مورد تأیید قرار گرفته و باید به بانک مراجعه کنم ؟

از کجا بدانم مدارکم ناقص بوده ؟

چه زمانی برای دریافت ارز به بانک مراجعه کنم ؟

آیا می توانم نوبت دریافتی در سامانه را تغییر دهم ؟

برای یافتن پاسخ سوالات خود به متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • لیسانس به پزشکی خارج از کشور

    لیسانس به پزشکی در خارج از کشور 2024 + شرایط کشورها

    شرایط تحصیل لیسانس به پزشکی در خارج از کشور را باید به دو دسته تقسیم کرد؛ در ابتدا کشور‌های که دوره‌های پزشکی را در مقطع کارشناسی برگزار می‌کنند و کشورهایی که دوره های ارشد لیسانس به پزشکی را برگزار می...
  • تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

    تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور 2024 + شرایط کشورها | ایران تحصیل

    تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور با داشتن شرایط خاصی امکان‌پذیر است که در این مقاله از ایران تحصیل همه این شرایط را بررسی خواهیم کرد. همه افراد می‌دانند که تحصیل در رشته پزشکی نیاز به پرداخت هزینه زیادی...
  • دندانپزشکی رایگان خارج کشور

    دندانپزشکی رایگان خارج کشور 2024 + شرایط کشور ها

    افراد زیادی به دنبال تحصیل در دندانپزشکی رایگان خارج کشور هستند تا با کمترین هزینه در این کشورها مدرک دندانپزشکی خود را دریافت کنند. در حال حاضر کشورهای زیادی رشته دندانپزشکی را در کالج های خود ارائه می دهند و...
تماس با مشاور