ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ورود به سامانه نشا معافیت تحصیلی دانشجویان – nesha.saorg.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
سامانه نشا معافیت تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کلیه دانشجویانی که قصد خروج از کشور را دارند، با استفاده از سامانه نشا معافیت تحصیلی می توانند به صورت الکترونیک کلیه اقدامات لازم را به صورت غیرحضوری انجام دهند. خدمات سامانه نشابه نشانی  nesha.saorg.ir برای آن دسته از متقاضیانی امکان پذیر است که تمامی اطلاعات خود را ثبت نموده اند. سامانه نشا وزارت بهداشت و همچنین سامانه مشارکت دانشجو به منظور تخصیص ارز دانشجویی ایجاد گردید تا تمامی امور مربوط به دانشجویان را بدون نیاز به مراجعه حضوری به انجام برسد.

 

 

برای ورد به سامانه نشا معافیت تحصیلی – انجام ثبت نام و همچنین اطلاع از شرایط دریافت ارز دانشجویی از سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

سامانه نشا معافیت تحصیلی چیست؟

همانطور که می دانید، برای ادامه تحصیل در هر یک از کشورهای خارجی، لازم است شما ارز خارجی یا همان ارز کشور مربوطه را برای انجام خرید و … داشته باشید. اما نوسان قیمت مربوط به ارز موجب شده است تا بسیاری از خانواده هایی که توان مالی کمی دارند، دچار مشکل شوند. تسهیلاتی که دولت برای دانشجویان مایل به خروج از کشور در نظر گرفته است، این است که ارزهای دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا بتوانند با هزینه کمتری، پول کشورهای دیگر را در دست داشته باشند.

برای دریافت ارز دانشجویی و گذراندن مراحل دریافت ارز دانشجویی، دانشجویان و یا خانواده های محترم آنان، لازم است ابتدا در سامانه نشا به نشانی nesha.saorg.ir مراجعه نمایند و پس از انجام ثبت نام ، به مراکز مربوط به علوم و تحقیقات و فناوری، رجوع کنند. پس از انجام ثبت نام ، وزارت علوم شما را به بانکی که ارائه دهنده ارز دانشجویی است معرفی می نماید و از همین طریق می توانید مطابق با تعرفه، ارزهای لازم را دریافت نمایید.

 

 

شرایط ثبت نام در سامانه نشا

 

سامانه مشارکت دانشجو

سامانه مشارکت دانشجو

 

جهت انجام ثبت نام ، لازم است ابتدا واجد شرایط عمومی و اختصاصی تعیین شده این سامانه باشید و پس از آن، برای انجام ثبت نام اقدام نمایید. در زیر به شرایط لازم برای انجام ثبت نام در سامانه مشارکت دانشجو  اشاره خواهیم نمود.

  • دارا بودن مدرک کاردانی و یا کارشناسی ارشد دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم و تحقیقات فناوری ایران.
  • داوطلبان پسر، در هر مقطع، تنها یکبار امکان استفاده از سامانه نشا معافیت تحصیلی را خواهند داشت. لذا برای دریافت معافیت در مقاطع تحصیلی بالاتر، لازم است آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه نمایند.
  • فبولی در آزمون های مربوط به زبان های خارجه زیر و کسب نمره در هر یک از این آزمون به شرح زیر
    • MSRT(MCHE)=40
    • TOLIMO=440
    • IELTS=5
    • TOEFEL/PBT=440
    • TOEFEL/IBT=45
  • به همراه داشتن اصل مدارک مربوط به پذیرش دانشگاه های مورد نظر، که مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد، الزامی خواهد بود. آن دسته از دانشجویانی که مایل به تحصیل در کشور امریکا می باشند، لازم است فرم مروبوط به I_20  را ارائه نمایند.

 

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه نشا nesha.saorg.ir

  • ارائه اصل مدرک مربوط به پذیرش دانشجو در کشور مورد نظر
  • ارائه مدرک زبان و همچنین کپی از نمره مورد نظر وی در زبان مربوطه
  • ارائه کپی مربوط به گواهی فارغ التحصیلی دانشجو
  • ارائه تصویر مربوط به اصل شناسنامه و همچنین کارت ملی

 

شرایط مورد نظر برای ثبت نام در خارج از کشور

 

 nesha.saorg.ir

nesha.saorg.ir

 

همانطور که ذکر شد، هدف از راه اندازی سامانه نشا معافیت تحصیلی ، علاوه بر ارائه خدمات غیر حضوری، ارائه تسهیلاتی است که به وسیله آن هر یک از دانشجویان بتوانند به راحتی برای ادامه تحصیل خود اقدام نمایند. بنابراین خدمات ارائه ارز دانشجویی و … در صورتی به دانشجویان ارائه خواهد شد، که پذیرش دانشجویان در دانشگاه های معتبر صورت گرفته باشد. بنابراین یکی از شروط لازم؛ برای ثبت نام در سامانه nesha.saorg.ir ، این است که دانشگاه مورد نظر دارای اعتبار باشد.

برای هر یک از مقاطع تحصیلی ، دانشگاه ها و وزارت علوم و تحقیقات، تعداد سال های مجاز را تعیین نموده است که با توجه به آن می توانید برای ادامه تحصیل اقدام نمایید. یکی از شروط انجام ثبت نام نیز در همین رابطه می باشد. دانشجویان نباید تعداد سال های تحصیل آنان خارج از زمان تعیین شده باشد. در واقع تعداد سال های مجاز برای هر یک از مقاطع  کارشناسی ۶ سال،  کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال،کارشناسی ارشد پیوسته ۸ سال و دکترا ۵ سال می باشد.

در صورتی که در دو مقطع تحصیلی به صورت جداگانه تحصیل نموده اید، فاصله تحصیل شما نباید بیش از یک سال باشد. در صورتی که یک سال و نیم می باشد و یا بیش از آن است، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه نمایند. دانشجویان نباید از نظر خروج از ایران دچار مشکل باشند و ممنوعیتی داشته باشند. خروج از ایران باید به صورت قانونی صورت پذیرد.

 

 

تسهیلات سامانه نشا معافیت تحصیلی – nesha.saorg.ir

تسهیلات غیر ارزی مطابق با اخبار موجود که این سامانه ارائه می نماید، در صورتی مورد تائید است که دارای شرایط زیر باشید.

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر که به تائید وزرات علوم و تحقیقات فناوری رسیده باشند.
  • ارائه گواهي اشتغال به تحصيل در مقطع تحصیلی فعلی دانشجو و همچنین مورد تائید نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور
  • پرینت کارنامه و ریز نمرات تمامی ترم های گذشته دانشجو در سال های قبلی
  • دانشجویان پسر، باید مدارک مربوط به معافیت تحصیلی موقت و یا دائم خود را داشته باشند.
  • دارا بودن كارت پايان خدمت ، داشتن كارت معافيت دائم ،  داشتن معافيت تحصيلي جهت تحصيل در خارج از كشور‌ و ارائه آن، برای انجام ثبت نام در سامانه نشا معافیت تحصیلی ضروری می باشد.
  • انجام کلیه مراحل ثبت نام در سامانه nesha.saorg.ir به صورت درست.

تذکر : آن دسته از دانشجویانی که در سامانه نشا وزارت بهداشت و یا سامانه مشارکت دانشجو ثبت نام نموده اند، اما رمز عبور و یا نام کاربری خود را فراموش کرده اند، می توانند با شماره های 9099075307 ( از سراسر کشور) و 9099075307 (تماس از استان تهران)  از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب ، تماس حاصل نمایند تا از راهنمایی های لازم بهره مند شوند.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه سامانه نشا معافیت تحصیلی به نشانی nesha.saorg.ir اطلاعاتی را ارائه نماییم. در صورتی که مشکلی در رابطه با سامانه نشا عوارض خروج از کشور دارید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. سامانه نشا وزارت بهداشت و سامانه مشارکت دانشجو پس از انجام ثبت نام می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل با ما ارتباط باشید.

 

 

مطالب مرتبط

سامانه نشا معافیت تحصیلی

سامانه نشا عوارض خروج از کشور

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا دسترسی به سامانه نشا معافیت تحصیلی برای تمامی داوطلبان امکان پذیر است؟

آن دسته از دانشجویانی که مایل به خروج از کشور می باشند، قبل از مراجعه به وزارت علوم و فناوری ابتدا لازم است در سامانه نشا عوارض خروج از کشور ثبت نام نمایند.

 

 

آدرس سامانه نشا وزارت بهداشت چیست و نحوه ثبت نام در آن به چه صورتی است؟

برای ورود به سامانه مشارکت دانشجو و همچنین اطلاع از تمامی مراحل انجام کار، با شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

 

 

جهت انجام ثبت نام و همچنین ارسال مدارک در سامانه nesha.saorg.ir از چه مرورگری استفاده نماییم؟

انجام کلیه امور مربوط برای ثبت نام بهتر است از مرورگرهای فایرفاکس و همچنین کروم استفاده نمایید.

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)