ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

لیست مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ + مراحل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ مشخص شده است. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی مراحل ترمیم معدل و همچنین نوع مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور۱۴۰۳ بپردازیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص مراحل ترمیم معدل و یا نحوه تاثیر معدل و شرایط تاثیر آن داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳

همانطور که می دانید معدل و سوابق تحصیلی در کنکور و رتبه کسب شده تاثیر خواهند گذاشت. به همین دلیل برای دانش آموزانی که معدل و نمره پایینی دارند، لازم است از طرق شرکت در طرح ترمیم معدل، نمره و معدل خود را ارتقا دهند. در این قسمت همراه ما باشید تا مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ را بررسی کنیم.

قبل از هر چیزی لازم است بدانید که امکان ترمیم معدل فقط برای دانش آموزانی وجود دارد که مدرک خود را از سال 84 به بعد دریافت نموده اند. به علاوه شما تنها می توانید برای دروس سال سوم و یا همان سال دوازدهم اقدام کنید. نمرات سال پیش دانشگاهی قابل ارتقا نیست.

مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می شود:

  • شناسامه
  • کارت ملی
  • مدرک دیپلم
  • ریز نمرات دیپلم
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام

به علاوه همه دانش آموزان لازم است در زمان ترمیم معدل، هزینه ای را به آموزش و پرورش نیز بپردازند. میزان هزینه نیز براساس تعداد دروس و تعداد واحد های درسی و هم چنین نوع دروس تعیین خواهد شد. اگر درسی تعداد واحدهای بیشتری داشته باشد، هزینه بیشتر و اگر تعداد واحدهای کمتری داشته باشد، هزینه کمتر دریافت خواهد شد.

تاثیر معدل در کنکور

مراحل ترمیم معدل و مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳

تاثیر معدل در کنکور سی درصدی است و اگر تاثیر مثبت بگذارد، اعمال خواهد شد. پس داوطلبانی که نمره کمتر دارند در صورت داشتن تاثیر منفی، اعمال نمی شود.

اگر نمره شما پایین است می توانید با استفاده از روش ترمیم معدل و افزایش معدل تان، تاثیر منفی را به مثبت تغییر دهید.

تمامی داوطلبان برای این کار باید به اداره آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه نمایند.

جزئیات برگزاری آزمون و مراحل ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳

پس از آشنایی با مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳، در این قسمت قصد داریم، جزئیات برگزاری آزمون ترمیم معدل را به شما بگوییم.

پس از ارائه مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳، زمان و محل آزمون به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

حوزه معمولاً مدارس بزرگسالان است و منابع نیز همان منابع امتحانی و درسی است.

نکات مهم در مراحل ترمیم معدل و نحوه برگزاری آن

به صورت کلی یک بار اجازه شرکت در آزمون ترمیم معدل را دارید.

نمراتی که در این آزمون کسب می شود تنها برای تاثیر در کنکور است و در هیچ کارنامه ای ثبت نخواهد شد.

سازمان آموزش و پرورش این نمره را به سازمان سنجش ارسال خواهد کرد.

اگر در امتحان ترمیم نمره کمتری کسب کنید، همان نمره اولی که بیشتر بوده در نظر گرفته خواهد شد.

ترمیم معدل در کنکور

ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ برای کدام داوطلبان ضروری است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ترمیم معدل برای کدام داوطلبان ضروری است. در این خصوص می توانیم بگوییم اگر معدل شما تاثیر مثبتی دررتبه کنکورتان ندارد، توصیه می کنیم از طرح ترمیم معدل استفاده نمایید؛ زیرا همین 30 درصد تاثیر می تواند تغییر قابل توجهی را در شرایط پذیرش شما به وجود بیاورد.

سامانه ثبت نام ترمیم معدل دانش آموزان

برای ثبت نام ترمیم معدل لازم است به صورت الکترونیکی اقدام کنید و از طریق سامانه این کار را انجام دهید. به دلیل انجام الکترونیکی مراحل، نیاز به مراجعه حضوری داوطلبان و یا پرداخت هزینه وجود ندارد.

تنها کافی است در زمان مقرر شده به سامانه مراجعه کرده و ثبت نام را انجام دهید.

آیا دانش آموزان نظام جدید نیز می توانند در ترمیم معدل ثبت نام نمایند؟

به صورت کلی دانش آموزانی می توانند دراین طرح شرکت کنند که مشمول

طرح تاثیر مثبت سوابق تجصیلی باشند.اگر از این دسته داوطلبان هستید، می توانید در زمان مقرر با مراجعه به سامانه اعلام شده، عملیات مورد نیاز را به انجام برسانید.

در کدام یک از دروس بهتر است برای ترمیم معدل و شرکت دوباره در امتحانات ثبت نام نماییم؟

به صورت کلی داوطلبان امکان شرکت در امتحان ترمیم معدل برای کلیه دروس را خواهند داشت. حال در این میان برخی دانش آموزان تنها ثبت نام در برخی را ترجیح می دهند. اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، می توانید در تمامی دروسی که نمره کمی در آن ها کسب کرده اید، شرکت کنید؛ اما اگر توانایی مالی برای شرکت در تمامی دروس را ندارید، مواردی که ضرایب بالاتری دارند به شما توصیه می شود.

تاثیر معدل در کنکور

پس از آشنایی با مراحل ترمیم معدل، در این قسمت قصد داریم به بررسی تاثیر معدل در کنکور بپردازیم. تاثیر معدل در کنکور به صورتی است که ممکن است در هر سال با سال بعد از آن از نظر میزان درصد تاثیر متفاوت باشد. به علاوه گاهی تغییرات بسیار زیادی را در رتبه و تراز داوطلبان ایجاد خواهد کرد. مسئول رسیدگی به میزان تاثیر معدل در کنکور،

شورای عالی انقلاب فرهنگی، است که هر ساله، پیش از برگزاری آزمون سراسری، شرایط تاثیر معدل بر نتیجه کنکور را اعلام خواهد کرد.

در سال های اخیر این درصد افزایش داشته و افرادی که معدل بالایی دارند می توانند با رتبه و تراز خود را بسیار بهتر از آنچه در کنکور کسب کرده اند، نمایند.

میزان تاثیر معدل در کنکور امساس، حداکثر 30 درصد بوده است. البته این درصد برای داوطلبان نظام جدید است که 25 درصد آن معدل دیپلم و 5 درصد شامل معدل پیش دانشگاه می شود.

قانون تاثیر سی درصد معدل، برای تمامی گروه های آزمایشی پنج گانه یعنی رشته های تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی است. برای داوطلبان نظام قدیم،معدل نهایی پایه سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در نظر گرفته خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر از تاثیر معدل در کنکور کلیک کنید.

شرایط استفاده از تاثیر مثبت 5 درصدی معدل

قانون تاثیر 5 درصد معدل پیش دانشکاهی بدین صورت است که اگر داوطلبی مدرک پیش خود را در رشته های نظری از سال 90 تا 91 به بعد کسب کرده و برخی دروس پیش دانشگاهی خود را به صورت کشوری پاس کرده باشد، می تواند از تاثیر 5 درصد معدل پیش برخوردار باشد.

شرایط استفاده از تاثیر مثبت 25 درصدی معدل

داوطلبان نظام قدیمی که مدرک دیپلم یا سوم دبیرستان خود از سال 84 تا 97 در یکی از رشته های ریاضی، انسانی، تجربی و معارف اسلامی گرفته باشند، به علاوه یک یا چند امتحان خود را کشوری گذرانده باشند، می توانند از تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی استفاده کنند.

شرایط استفاده از تاثیر مثبت 30 درصدی معدل

برای استفاده از تاثیر مثبت معدل 30 درصدی، لازم است داوطلبان یک یا تعدادی از دروس خود را در دو مقطع دیپلم و پیش به صورت نهایی گذرانده باشند. در این صورت اگر معدل آن ها تاثیر مثبت روی رتبه و تراز بگذارد، می توانند از تاثیر مثبت 30 درصد برخوردارشوند.

داوطلبان غیر مشمول تاثیر سوابق تحصیلی افرادی هستند که مدرک دیلپم خود را در رشته های فنی و کارو دانش گرفته اند، نمی توانند از تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳ استفاده کنند.

مراحل ترمیم معدل

تاثیر معدل برای دیپلمه های غیر مرتبط

برای افرادی که قصد شرکت در رشته ای غیر مرتبط با رشته دیپلم خود را دارند، این تاثیر در نظر گرفته می شود؛ اما تاثیر آن کمتر خواهد بود.

تاثیر قطعی یا مثبت معدل؟

بسیاری از داوطلبان دررابطه با نحوه تاثیرمعدل در کنکور سوال می پرسند. در تاثیر معدل دو موضوع وجود دارد. یک حالت این است که معدل با هر تاثیری روی رتبه و تراز داوطلبان در نظر گرفته شود. در این حالت داوطلبان حتی اگر معدلی با تاثیر منفی داشته باشند، معدل شان در رتبه و تراز تاثیر می گذارد. اما در حالت بعدی به این صورت است که تنها اگر معدل تاثیر مثبت روی تراز و رتبه داشته باشد، در نظر گرفته می شود. خوب طبیعی است که بسیاری از داوطلبان به دنبال چنین تاثیری هستند و البته در حال حاضر مبحث تاثیر قطعی وجود ندارد و تنها تاثیر مثبت در نظر گرفته می شود. اما اگر در آینده قرار باشد تاثیر قطعی در نظر گرفته شود لازم است افرادی که معدل کافی ندارند از روش ترمیم معدل استفاده نمایند.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ بپردازیم. تمامی مدارک به همراه مراحل ترمیم معدل بررسی گردید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه تاثیر معدل و یا فرمول تاثیر معدل داشتید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

4/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ترمیم معدل چه مدارکی مورد نیاز است؟

تمامی مدارک مورد نیاز در متن آورده شده است.

آیا ترمیم معدل برای رشته های فنی نیز مجاز است؟

خیز رشته های فنی و کار و دانش ترمیم معدل ندارند.

آیا ترمیم معدل برای همه دروس قابل اجرا است؟

بله می توان برای همه دروس از آن استفاده کرد.

چه افرادی می توانند از ترمیم معدل استفاده کنند؟

افرادی که در امتحانات نهایی شرکت کرده و داوطلب نظام جدید هستند.

نظرات

74 دیدگاه دربارهٔ «لیست مدارک لازم برای ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ + مراحل»

  1. Avatar photo مرضیه گفت:

    سلام برای ترمیم معدل شناسنامه عکس دار لازمه؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      الزامی ندارد

  2. Avatar photo ابوالفضل اسفندیاری گفت:

    سلام آیا برای ترمیم معدل سال 1403نیازی به استعلام مدارک تحصیلی نیز هست که در سایت مای مدیو انجام میشود وتا پایان بهمن ماه فرصت دارد ؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر
      تا بهمن فرجه داره

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور