ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

متولدین 95 و 96 چه سالی میرن پیش دبستانی؟

متولدین 95 و 96 چه سالی میرن پیش دبستانی؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

متولدین 95 و 96 چه سالی میرن پیش دبستانی؟ اگر کودک متولد سال 95 یا 96 داشته باشید حتما تاکنون از خود این سوال را کرده اید. در رابطه با این سوال باید در نظر گرفت که تاریخ دقیق تولد کودکان شما در ثبت نام پیش دبستانی مهم هستند؛ بنابراین لازم است شما معیار های مهم ثبت نام در مقطع پیش دبستانی را در نظر بگیرید و بر اساس آن ها کودک خود را به پیش دبستانی ببرید.

دانستن حداقل سن ورود به پیش دبستانی برای والدین بسیار مهم است تا بدانند که در چه زمانی کودک خود را برای تحصیل در پیش دبستانی ثبت نام کنند. در همین راستا قصد داریم در این مقاله از ایران تحصیل در مورد سوال «متولدین 95 و 96 چه سالی میرن پیش دبستانی؟» نکات لازم را شرح دهیم و جدول سنی آمادگی این متولدین را ارائه دهیم. 

 

آیا ثبت نام در دوره پیش دبستانی الزامی است؟

همان گونه که می دانید دوره پیش دبستانی یکی از دوره های تحصیلی است که در آن کودکان 4 تا 6 ساله می توانند ثبت نام کنند. هر چند که ثبت نام در دوره پیش دبستانی الزامی نیست؛ اما گذراندن این دوره می تواند برای دانش آموزانی که قصد ثبت نام در کلاس اول را دارند، مفید باشد و نقش موثری در شروع دوره تحصیلی آن ها داشته باشد.

در سال های اخیر به دلیل تغییراتی که در نظام آموزشی کشور ایجاد شده است، دوره پیش دبستانی نیز تغییر کرده است. این تغییرات شامل دو ساله بودن دوره پیش دبستانی می باشد. در واقع هم اکنون دوره پیش دبستانی به دو قسمت پیش دبستان یک و پیش دبستانی دو تقسیم شده است. برای ورود به این کلاس ها باید آن ها حداقل و حداکثر سن لازم را داشته باشند. لذا والدین آن ها باید به این معیار ها توجه کنند تا جواب سوال متولدین 95 و 96 چه سالی میرن پیش دبستانی؟ را دریافت کنند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام پیش دبستان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

حداقل و حداکثر سن ورود به پیش دبستانی یک

حداقل سن ورود به پیش دبستانی

همان گونه که در بخش بالا بیان کردیم در حال حاضر دوره پیش دبستانی به دو مقطع پیش دبستانی یک و دو تقسیم شده است. در دوره پیش دبستانی یک بیشتر در مورد مفاهیمی مانند نقاشی، حفظ قرآن، شعر خوانی، ورزش و غیره صحبت می کنند.

برای ثبت نام در دوره پیش دبستانی یک باید حداقل سن 4 تا 5 سال کامل را داشته باشند؛ بنابراین والدین این کودکان دقت کنند که کودک آن ها باید در این محدوده سنی قرار داشته باشد تا برای ثبت نام آن ها اقدام کنند.

طبق مطالب گفته شده در بالا می توان دریافت، کودکانی که تاریخ تولد آن ها بین محدوده 96/7/2 تا 97/7/1 هستند می توانند در دوره پیش دبستانی یک سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ ثبت نام کنند. برای این کار لازم است با در دست داشتن مدارک لازم به مدرسه مد نظر خود مراجعه کنند تا در آن جا مدیر مدرسه اطلاعات آن ها را در سامانه سناد پیش دبستانی ثبت کند. البته والدین این کودکان می توانند به صورت غیر حضوری و رایگان نیز در پیش دبستانی مجازی ثبت نام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ها می توانند با کارشناسان سامانه ایران تحصیل مشورت کنند.

 

جهت اطلاع از ثبت‌نام پیش‌دبستانی مجازی کلیک نمایید.

 

 حداقل و حداکثر سن ورود به پیش دبستانی دو

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که متولدین 95 و 96 چه سالی میرن پیش دبستانی؟ آیا آن ها می توانند در دوره دوم پیش دبستانی ثبت نام کنند؟

در این خصوص باید بیان کرد که حداقل و حداکثر سن ورود به دوره پیش دبستانی دو از 95/7/2 تا 96/7/1 می باشد؛ بنابراین اگر کودک شما در این محدوده سنی قرار داشته باشد می توانید برای ثبت نام در مقطع پیش دبستانی دو اقدام کنید.

خوب است بدانید که در دوره پیش دبستانی دو کودکان را بیشتر از نظر ذهنی برای یادگیری مفاهیم اولیه آموزشی مانند اعداد، حروف و غیره آماده می کنند؛ بنابراین اهمیت دوره پیش دبستانی دو نسبت به پیش دبستانی یک بیشتر است.

حداکثر سن ورود به پیش دبستانی

بعد از آن که کودک شما در مقطع پیش دبستانی دو ثبت نام کرد برای شرکت طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی دعوت می کنند تا آن ها را برای ورود به مدارس عادی و استثنایی بررسی کنند. در واقع شرکت در دوره سنجش سلامت دانش آموزان برای همه نو آموزان الزامی است. کودکان در دوره سنجش از نظر بینایی، شنوایی، جسمی و غیره مورد سنجش قرار می گیرند.

به طوری که اگر کارشناسان سنجش به موارد مشکوکی برخورد کنند، کودکان شما را به یک مراکز تخصصی معرفی می کنند. در مراکز تخصصی نیز معلوم می شود که آیا کودک شما می تواند در مدارس عادی تحصیل کند یا باید در مدارس استثنایی ثبت نام کند. دقت کنید که کودکان تنها یک بار نیاز به شرکت در طرح سنجش سلامت دارند. لذا بعد از آن لازم نیست دوباره در اول ابتدایی در این طرح شرکت کنند.

برای سن ورود به پیش دبستانی سال تحصیلی جدید کلیک کنید.

 

جدول سنی آمادگی متولدین 95 و 96

کودکانی که متولد سال 95 و 96 هستند. باید در حال حاضر در دوره پیش دبستانی و اول ابتدایی ثبت نام کنند. طبق مطالب ذکر شده در بالا این دسته از کودکان بر اساس تاریخ تولد خود می توانند در دوره های زیر ثبت نام کنند:

دوره تحصیلی محدوده سنی
پیش دبستانی یک 96/7/2 تا 97/7/1
پیش دبستانی دو 95/7/2 تا 96/7/1
اول ابتدایی 95/7/1 به قبل

با توجه به جدول بالا می توانید جواب سوال متولدین 95 و 96 چه سالی میرن پیش دبستانی؟ را دریابید. به طوری که هر گونه سوالی در مورد آن ها داشته باشید می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

اطلاعیه:

بر اساس سن ورود به اول ابتدایی، کودکان شش سال تمام تنها می توانند در مدارس ابتدایی و به عنوان دانش‌ آموز پایه اول ثبت نام کنند. ثبت نام این افراد در مراکز پیش ‌دبستانی سال ۱۴۰۳​ – ۱۴۰۳ طبق شرایط ممنوع می‌ باشد.

 

مشاوره ثبت نام پیش دبستانی

یکی از معیار های مهم برای ثبت نام در مقطع پیش دبستانی انتخاب مدارس خوب است؛ زیرا کیفیت تدریس در مدارس ها می تواند در روند آموزشی کودکان موثر باشد. چنانچه در مسیر انتخاب یک مدرسه خوب جهت ثبت نام فرزند خود در مقطع پیش دبستان در استان محل زندگی خود با مشکل مواجه شدید، می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید.

مشاوره ثبت نام در پیش دبستان

 

برای دریافت مشاوره کودکان دبستانی کلیک کنید.

تاکنون مشاهده شده است برخی از خانواده ها به دلیل مشکلاتی که داشته اند، موفق نشدند که کودک خود را در مدرسه ثبت نام کنند. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش برای آن ها معیار هایی را در نظر گرفته است. لذا کودکان شهری تا سن 8 سالگی و کودکان روستایی تا سن 11 سالگی فرصت دارند در مدارس عادی ثبت نام کنند. برای اطلاع از شرایط ثبت نام آن ها یک مشاوره خوب می تواند کمک کند. به همین دلیل کارشناسان سامانه ایران تحصیل در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات و ابهامات شما هستند.

اخبار پیرامون مدارس پیش دبستان

پیش دبستانی های اردبیل به کلاس رفتند:

طبق گزارش های اعلام شده، پیش دبستانی های استان اردبیل یک ماه زودتر از سایر استان ها به کلاس رفتند. این کلاس ها بیشتر در مناطقی برگزار شده است که کودکان در آن دو زبانه هستند. در این مناطق قصد دارند ضمن احترام به زبان مادری کودکان را با گوش دادن، خواندن و نوشتن فارسی آشنا کنند. وحید خدابنده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، در این گزارش گفت حدود 18 هزار دانش آموز در استان اردبیل در مقطع پیش دبستانی مشغول به تحصیل هستند که 1700 دانش آموز آن در مدارس استثنایی درس می خوانند.

خلاصه مطلب

محاسبه سن ثبت نام در مقاطع پیش دبستانی و اول ابتدایی یکی از سوالات والدین است. به طوری که در این مقاله از ایران تحصیل در مورد جواب سوال «متولدین 95 و 96 چه سالی میرن پیش دبستانی؟» صحبت کردیم؛ بنابراین متوجه شدید که متولدین نیمه اول 95 به قبل باید در کلاس اول ابتدایی، متولدین نیمه دوم 95 تا نیمه اول 96 در پیش دبستانی دو و متولدین نیمه دوم 96 تا نیمه اول 97 باید در مقطع پیش دبستانی یک سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ ثبت نام کنند.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله متولدین 95 و 96 چه سالی میرن پیش دبستانی؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

3.4/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

متولدین چه سال می توانند در مقطع پیش دبستانی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ ثبت نام کنند؟

کلیه متولدین نیمه اول 97 تا متولدین نیمه دوم 95 می توانند در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کنند.

 آیا ثبت نام در مقطع پیش دبستانی برای کودکان اجباری می باشد؟

خیر؛ ثبت نام در مقطع پیش دبستانی برای افراد اجباری نمی باشد اما والدین می توانند برای آماده سازی فرزندان خود برای حضور در مقطع اول ابتدایی، پیش تر آن ها را در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کنند. 

کدام مقطع پیش دبستانی مهم است؟

مقطع پیش دبستانی دو مهم تر است؛ زیرا در آن کودکان را با مسایل مهمی مانند اعداد و حروف آشنا می کنند. در حالی که در مقطع پیش دبستانی یک تنها با نقاشی، بازی و غیره سرگرم می شوند.

نظرات

31 دیدگاه دربارهٔ «متولدین 95 و 96 چه سالی میرن پیش دبستانی؟»

  1. Avatar photo بیتا گفت:

    سلام.پسر من برج یازده ۹۵ به دنیا اومده.امسال می تواند برود کلاس اول دبستان؟و پیش دبستانی برای بچه ها اجباریست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام خیر پیش دبستانی برای نو اموزان اجباری نیست
      و بله سال بعد میتواند وارد کلاس اول شود

  2. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام دخترمن ۱۳/۱۰/۹۷میره پیش دبستانی یانه

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. میتونید پیش 1 ثبت نامش کنید.

  3. Avatar photo اهورا گفت:

    سلام پسرم متولد 1397/12/9چ سالی باید بره پیش دبستانی

    1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      سال آینده میتوانند ثبت نام خود را انجام دهند.

  4. Avatar photo فریحا گفت:

    سلام پسرم متولد 7/1/97 هستن ایا سال آینده به پیش دوم میروند یا امسال؟پیش یک میروند با پیش دو ؟!

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      اماسل میتواند به پیش 1 برود و سال بعد به پیش 2

  5. Avatar photo فریحا گفت:

    سلام پسرم متولد 7/1/97 هستن ایا سال آینده به پیش دوم میروند یا امسال؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام امسال باید اقدام کنید

  6. Avatar photo Aylar گفت:

    سلام پسرم متولد 97/03/16 هست مهرماه باید پیش دبستانی بره ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با عرض سلانم خدمت شما.
      ایشان میتوانند به پیش دبستانی بروند.

  7. Avatar photo عباسی گفت:

    سلام دخترمن 26تیر96بدنیا اومده امسال چه مقطعی باید بره؟

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . پایه اول میتوانند ثبت نام کنند

  8. Avatar photo تانیا گفت:

    سلام،دختر من متولد ۹۷/۶/۳۱ پیش یک باید بره یا پیش دو در مهر ماه جدید ؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. باید پیش دو ثبت نامشون کنید.

  9. Avatar photo ریحانه گفت:

    سلام . پسرم متولد مرداد ۹۷ هست . سال آینده باید پیش دبستانی برن یا کلاس اول ؟
    ممنون

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام پیش دبستانی

  10. Avatar photo نسرین گفت:

    سلام وقتتون بخیر دختر من متولد ۲۵مهر ۹۶ هست امسال می تونه کلاس اول ثبت نام کنه؟چون پارسال متولدین ماه مهر کلاس اول رفتن امسال هم همین قانون هست؟

  11. Avatar photo رادین گفت:

    سلام پسر من متولد ۹۶/۶/۲۱ امسال پیش دو باید بره یا کلاس اول البته رفتم مدرسه پیش دو ثبت نام کردن و چیزی نگفتن که پیش باید باشه یا کلاس اول

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      از تاریخ تولد 1 مهر 96 به بعد می توانید در کلاس اول ابتدایی فرزند خود را ثبت نام کنید . پس باید امسال دز کلاس اول شروع کند

  12. Avatar photo زینب گفت:

    دخترم متولد96/7/5 است سال قبل پیش یک بوده است امسال هم باید برود پیش دو یا اول ابتدایی اخر طرح سنجش هم رفته اما کسی جواب دقیق به من نمی دهد نمی دانم چیکار کنم تاریخ تولد را اشتباه ذکر کردم سال دقیق پنجم مهر 96

    نظر شما بعد از تائید نمایش داده میشود.

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . برای پیش دو باید اقدام بفرمایید

  13. Avatar photo بهار گفت:

    سلام پسر من متولد 17اسفند1396 هست. امسال با شروع سال تحصیلی جدید باید پیش دبستانی بره یا کلاس اول؟ و اگر بخواد پیش دبستانی بره میتونه به پیش دبستانی 2 بره یا باید حتما اول پیس دبستانی 1 رو بگذرونه.

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      پیش دبستانی باید بره

  14. Avatar photo aynazjavadi20@gmail.com گفت:

    سلام ،دخترم متولد آذر ۹۵هست ؟ امسال باید اول ابتدایی بره یا پیش دبستانی دو ثبت نام کنیم ؟ اردیبهشت ماهم نوبت سنجش گرفتیم واکسنشم زدیم

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر .
      میتوانید پایه اول ثبت نامشون کنید.

  15. Avatar photo Arezo گفت:

    سلام.دخترم متولد مهر ۹۶ هست.آیا امسال می‌توانستند در پیش ۲ ثبت نام کند؟

    1. Avatar photo karimi گفت:

      سلام چندسالشه برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

    2. Avatar photo لاله گفت:

      خیر.برطبق مقاله در پیش یک ثبت نام میشن

    3. Avatar photo tahmasebi گفت:

      با سلام بله، دختر شما فردای تولد 6 سالگی امکان ثبت نام پیش دبستانی 2 رو دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • رتبه قبولی دندانپزشکی سراسری

    رتبه قبولی دندانپزشکی سراسری 1403 + آخرین قبولی | ایران تحصیل

    از جمله اطلاعاتی که در طول مسیر کنکور می تواند به داوطلبان کمک بسیاری نماید کارنامه قبولی و رتبه قبولی دندانپزشکی سراسری در سال گذشته می باشد. از طریق این کارنامه و اطلاعات افراد می توانند برنامه ریزی بهتر و...
تماس با مشاور