ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

فراموشی کد سخا

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۹
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
فراموشی کد سخا 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در صورت فراموشی کد سخا چگونه می توان آن را بازیابی کرد؟ به دلیل اهمیتی که کد سخا در پیگیری امور مربوط به خدمت سربازی دارند، سامانه بازیابی کد سخا نظام وظیفه امکانی را فراهم آورده است تا مشمولانی که به هر دلیلی آن را فراموش کرده اند، براحتی قادر به بازیابی آن باشند. در ادامه بیشتر متوجه خواهیم شد که کد سخا را از کجا بگیرم و راهنمایی های لازم را فراخواهیم گرفت.

فراموشی کد سخا چه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؟

در کشور ما پس از آنکه فردی به سن خدمت سربازی می رسد، موظف به اخذ کد سخا خواهد بود. این شناسه 5 رقمی برای انجام و پیگیری بسیاری از امورد مربوط به سربازی ضروری است.

زمانی که مشمولان برای دریافت دفترچه خدمت سربازی به دفاتر پلیس + 10 مراجعه می کنند، کد سخا توسط کارمندان مربوطه به آن ها تحویل داده می شود که مختص به آن ها می باشد. جالب است بدانید که این شناسه به ارگان یا سازمان خاصی اختصاص ندارد و به همه مشمولان خدمت تعلق می گیرد.

این عزیزان می توانند با استفاده از کد مربوطه برای اطلاعات و درخواست های حیطه نظام وظیفه اقدام و آن ها را پیگیری نمایند. بنابراین، می توان حدس زد که در صورت فراموشی کد سخا انجام هیچ کدام از این موارد امکانپذیر نیست. اما برای این مسئله راه حل آسانی وجود دارد و تنها از طریق چند مرحله می توان برای بازیابی کد سخا اقدام نمود.

برای کسب اطلاع از نحوه دریافت کد نظام وظیفه کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

در صورت فراموشی کد سخا چه باید کرد؟

هر چند که همیشه توصیه می شود در نگهداری کد سخا خود کوشا باشید، اما بسیار پیش می آید که برخی از افراد آن را فراموش می کنند. در چنین مواردی جای نگرانی نیست، چرا که با ورود به سامانه بازیابی کد سخا نظام وظیفه بدون نیاز به رفت . آمدهای اضافی می توان کد خود را بازیابی کرد. بنابراین، دیگر نیازی نیست که مشمولان به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.

راهنمای سامانه بازیابی کد سخا نظام وظیفه

برای بازیابی کد سخا لازم است که مراحل زیر طی شود.

  • آدرس سامانه نظام وظیفه به آدرس اینترنتی police.ir را در موتور جستجوگر خود وارد کنید
  • در حال عادی برای ورود به پنل شخصی بایستی کلمه عبور و کد سخا را وارد نمایید. اما در مواردی مانند فراموشی کد سخا لازم است که عبارت ” فراموشی کلمه عبور ” را لمس کنید.
  • در مرحله بعد صفحه ایی برای شما به نمایش در خواهد آمد که از طریق آن می توانید با وارد کردن کد ملی و شماره موبایل برای دریافت مجدد کد سخا درخواست دهید.
  • در گام آخر یک پیامک که حاوی کد 5 رقمی می باشد، برای شما ارسال می گردد

چنانچه می خواهید بدانید که شرایط اخذ معافیت موقت چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید

کد سخا از کجا بگیرم ؟

حال که توضیح دادیم در هنگام فراموشی کد سخا چگونه آن را بازیابی کنیم، شاید بهتر باشد که روش دریافت اولیه آن را نیز توضیح دهیم. برای این منظور، افرادی که مشمول خدمت سربازی می شوند بایستی قبل از هر چیز به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس + 10 مراجعه و با ارائه مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی، کپی اخرین مدرک تحصیلی و برگه واکسیناسیون دفترچه خدمت را اخذ نمایند.

سپس با تکمیل دفترچه خدمت و ثبت اطلاعات،  در صورت تایید به فرد مشمول یک کد 5 رقمی تحت عنوان کد سخا تحویل داده می شود. از این پس می توانید با ارسال کد ملی و رمز سخا به همراه علامت ؟ به شماره  110206010 از آخرین وضعیت خدمت نظام وظیفه خود آگاه شوید.

از خدمات کد سخا چه می دانید؟

همانطور که گفته شد شناسه سخا کاربردهای بسیاری دارد که اگر بخواهیم ان ها را نام ببریم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت درخواست جهت تعجیل یا تمدید در اعزام
  • ثبت درخواست به منظور صدور مجدد کارت پایان خدمت ( افرادی که کارت خود را گم کرده اند، می توانند از این طریق عمل کنند)
  • ارسال درخواست خروج از کشور ( البته برخورداری از شرایط خاص و لزوم سفر به منظور تحصیل، زیارت و سیاحت ضروری است)
  • آگاهی از آخرین وضعیت خدمت سربازی
  • اطلاع و پیگیری انواع معافیت های پزشکی، کفالت، تحصیلی و …
  • آگاهی از زمان دقیق پایان خدمت

به منظور دریافت مشاوره نظام وظیفه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

خلاصه مقاله فراموشی کد سخا

در این مقاله بررسی کردیم که فراموشی کد سخا چه مسائلی را می توانند منجر شود و راهنمای سامانه بازیابی کد سخا نظام وظیفه را ارائه دادیم.

اگر در این زمینه یا هر کدام از حیطه های مرتبط با خدمت نظام وظیفه اعم از کسری خدمت، اخذ امریه، انواع معافیت ها و … با سوالی مواجه شدید و مایل بودید بدانید که کد سخا از کجا بگیرم ، می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید. برای این کار کافی است که از طریق شماره های درج شده در جدول زیر از ساعت 8 صبح الی 12 شب در همه روزهای هفته با همکاران ما تماس بگیرید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در صورت فراموشی کد سخا چه باید کرد؟

در چنین مواقعی می توان به سامانه بازیابی کد سخا نظام وظیفه مراجعه کرد.

اهمیت کد سخا در چیست؟

برای آشنایی با تمام خدمات کد سخا به این مقاله مراجعه کنید.

کد سخا از کجا بگیرم؟

مشمولان عزیز بایستی به دفاتر پلیس + 10 مراجعه نمایند. 

چگونه از کد سخا استفاده کنیم؟

مشمولان بایستی این کد را به سامانه نظام وظیفه یا از طریق پیامک ارسال کنند. 

نظرات

9 دیدگاه دربارهٔ «فراموشی کد سخا»

  1. Avatar photo افشین گفت:

    سلام من کد سختی خودمو گم کردم و تو سایت سخت میزنم فراموشی و میزنه کلمه عبور ارسال شد
    ولی چیزی ارسال نمیشه

    آیا مشکل از چیست ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر از طریق پنجره خدمات دولت هوشمند وارد شوید

  2. Avatar photo محمد گفت:

    با سلام و خسته نباشید.من سال ۹۴رفتم سر خدمت افتادم نیروی انتظامی من در حقیقت ناراحتی اعصاب و روان دارم دو بار معاف رزم. یکبار هم ۶ماه معافیت موقت گرفتم اما نتونستم تا الان خودم را معاف کنم برای اینکه باری دیگر بتوانم به کمسیون پزشکی مراجعه کنم من باید چکار کنم الان نزدیک به 7سال هست که این برای من مشکل شده است و روز ب روز بیماری من شدید تر می شود واقعا سر درگم شدم هر جایی هم مراجعه کردم دست خالی برگشتم چون اصلا یک راه را بمن نشان ندادند ممنون میشم من را راهنمایی کنین بخدا ۷ساله که من یک شب را سرمو راحت روی بالش نذاشتم بخصوص با این بیماری که دارم و چیزهای که در طول ۷ماه خدمتی که کردم تصادفات.دیدن جنازه دعواها.فشارهای عصبی .بی خوابی برای من که سابقه ناراحتی اعصاب دارم اینها باعث شدند که واقعا دیگر نتوانم خدمت کنم و واقعا هم نمیتونم من را راهنمایی کنید لطفا

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر برای معافیت از خدمت با توجه به معافیت پززشکی باید به تایید کمیسیون پزشکی نظام وظیفه برسد برای اطلاعات بیشتر با مرکز تماس یگیرید

  3. Avatar photo نوید گفت:

    سلام
    بنده سال پیش در تاریخ 1399/09/26  برای اولین بار در کل طول تحصیلم از مقطع ارشد انصراف دادم. و یکماه دیگه می خوام دفترچه مو پست کنم و برم خدمت و همچنین برای مقطع ارشد  برای یک دانشگاه خارجی هم اپلای کردم که جوابش احتمالا بهمن ماه میاد و شروع ترم آن دانشگاه خارجی هم به تقویم ما میشه اوایل بهار (فروردین ماه).
     می خواستم بدونم با توجه به شرایطم که بالا ذکر کردم اگر در حین خدمت جواب اپلای من بیاد با توجه به اینکه یکبار تا حالا فقط انصراف دادم اون هم برای مقطع ارشد  بود امکانش هست دوباره برای همین مقطع  (ارشد) در حین خدمت سربازی ایست خدمت بگیرم و معافیت تحصیلی برام صادر بشه؟؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقتتون بخیر لطفا چهت مشاوره با شماره ی 9099075307 تماس حاصل فرمایید

  4. Avatar photo علی گفت:

    من کد سخا رو دارم اما وقتی کد ملی و مد سخا رو میزنم و بعد روی گزینه ورود کلیک می کنم می نویسه { ارائه سرویس امکانپذیر نمی باشد }

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام میتونید از طریق سامانه سخا بازیابی رمز عبور را انجام دهید

  5. Avatar photo عبدالعلی کریمیان گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت فرمانده مرکز آموزش 07 ارتش کازرون بنده پدر کریمیان هستم از مددجویان بهزیستی فسا هستم فرزندم بنام کامران مدتی است به آن مرکز جهت آموزش اعزام شده است ایشان قبلا عقد غیر رسمی کرده که بعدا انشااله عقد محضری کنه و موضوع دیگر اینکه فرزندم قبلا بوسیله موتور زمین خورده و رباط پایش پاره شده و نیاز به جراحی داره اگه می شه کمکش کنید تا از رزم معاف شود و به یکی از شهرهای محل خودش فسا یا زاهدشهر اعزام شود چون بنده نیاز به سرپرستی ایشان دارم وی خیلی در کارها به من کمک می کرد خودم معلول 30 درصد هستم و از طرفی جزء ایثارگران هستم سنم نیز 55 سال هست بنده تقاضا دارم در این ارتباط مرا یاری کنید تا فرزندم به یکی از شهرهای نزدیک محل زادگاهش اعزام شود خداوند انشاء اله به همه شماها عزت و سربلندی عنایت فرماید مراهنمایی نمائید تا مدارک خدمتتان ارسال نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
تماس با مشاور