ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور + آیین نامه 1403 | ایران تحصیل

شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور چیست؟ آیا فراگیر پیام نور معافیت تحصیلی دارد؟ آیا ارشد فراگیر پیام نور پایان نامه دارد؟ همانطور که می دانید دانشگاه های پیام نور یکی از محبوب ترین و پر متقاضی ترین دانشگاه های ایران هستند و سالانه افراد بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه ها در سرتاسر اقدام می کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند می توانند یا از طریق شرکت در کنکور سراسری و یا از طریق شرکت در آزمون فراگیر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه اقدام کنند.

شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور در این مقاله بیان شده است و متقاضیان می بایست از تمامی این شرایط برخوردار باشند. متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در حال حاضر زمان ثبت نام آزمون فراگیر برای سال تحصیلی جدید اعلام نشده است و به محض اعلام زمان ثبت نام، به شما کاربران گرامی اطلاع خواهیم داد. هم چنین با منتشر شدن دفترچه راهنمای ثبت نام می توانید شرایط پذیرش بدون آزمون فراگیر پیام نور را مشاهده کنید.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال و یا ابهام در مورد شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران ایران تحصیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در روز های تعطیل نیز پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان هستند.

شرایط کلی ارشد فراگیر پیام نور

پیش از بررسی شرایط ثبت نام دوره ارشد فراگیر پیام نور بد نیست به این سوال که دوره فراگیر پیام نور چیست؟ پاسخ دهیم. در این بخش از مقاله دوره فراگیر پیام نور را برای آن دسته از متقاضیانی که قصد تحصیل در این دانشگاه دارند، شرح خواهیم داد.

دانشگاه پیام نور به چند روش اقدام به پذیرش دانشجو در این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف می کند. یکی از روش های اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شرکت در آزمون فراگیر پیام نور می باشد. دانشجویان علاقمند به شرکت در طرح فراگیر می بایست به سامانه سنجش مراجعه کرده و جهت ثبت نام در این آزمون اقدام کنند؛ چرا که ثبت نام و برگزاری این آزمون به عهده سازمان سنجش می باشد. پیش از زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور برای اطلاع از شرایط آن اقدام نمایید.

دوره فراگیر پیام نور چیست؟

در این روش ابتدا دانشجویان بدون توجه به زمینه تحصیلی پیشین خود در دانشگاه پیام نور در رشته مورد علاقه خود در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام می کنند و با توجه به واحد های درسی ارائه شده در آن رشته، تعدادی واحد را به انتخاب خود برمی گزینند. در این مرحله دانشجویان در واقع «دانش پذیر» نامیده می شوند و این به بدین معنا نیست که به صورت رسمی دانشجوی دانشگاه پیام نور هستند. برای رسمی شدن تحصیل آن ها در این دانشگاه می بایست واحد های انتخابی را به صورت حضوری، مکاتبه ای و یا غیر حضوری (شرکت در کلاس های آنلاین) بگذرانند و تا حدودی به مباحث رشته انتخابی خود مسلط شوند. پس از کسب دانشی جزئی از رشته خود، لازم است تا در آزمون پایان نیم سال دانش‌ پذیری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت سراسری برگزار می‌ شود، شرکت کنند.

این آزمون همان آزمون فراگیر است و لازم است تا دانش پذیر نمره قبولی مورد نیاز را برای ادامه دادن تحصیلات خود در این دانشگاه کسب کند. چنانچه موفق به کسب نمره حد نصاب شود، وضعیت وی از «دانش‌پذیری» به وضعیت «دانشجویی» تغییر می یابد و می تواند از نیم سال دوم تحصیلی به عنوان دانشجوی دانشگاه پیام نور تحصیلات خود را ادامه دهد. توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید در طرح فراگیر شرکت کنید، می بایست قبلا نسبت به داشتن تمامی شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور، کسب اطمینان کنید. در ادامه این مقاله می توانید شرایط پذیرش بدون آزمون فراگیر پیام نور را مشاهده کنید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 برای اطلاع از نحوه خرید کتابهای فراگیر ارشد پیام نور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد را از طریق دوره فراگیر دارند، باید توجه داشته باشند که تنها در صورت برخورداری از شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور می توانند در این آزمون ثبت نام کنند. شرایطی که می بایست داوطلبان داشته باشند، به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند. جهت راهنمایی بیشتر شما علاقمندان در این بخش تمامی شرایط پذیرش بدون آزمون فراگیر پیام نور (عمومی و اختصاصی) را بیان خواهیم کرد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشند که در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد دوره فراگیر دانشگاه پیام نور و یا در صورت نیاز به مشورت با مشاوری خبره، می توانند با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند. متخصصان ایران تحصیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی شما عزیزان هستند.

برای مشاهده نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور شامل چه مواردی می شوند؟

شرایط عمومی ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

برخورداری از توانايی جسمی و روانی متناسب با رشته مورد نظر دانشجو.

اعتقاد داشتن به دين مبين اسلام و يا يكی از اديان تصريح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران.

نداشتن عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ايران که مصادیق عناد عبارت هستند از:

الف) مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی ايران.
ب) داشتن وابستگی تشكيلاتی به گروهک های محارب.
ج) پرداخت كمک مالی به گروهک های محارب، هواداری تشكيلاتی و يا عضويت در گروهک های مزبور آن ها.
د) تبليغ ماترياليسم و اديان ساختگی.

عدم احراز فساد اخلاقی که مصاديق فساد اخلاقی شامل اعتياد به مواد مخدر و اشتهار به فحشا می باشد.

تذكر: احراز شرايط عمومی متقاضيان در صورت نياز با استعلام از مراجع ذی صلاح قانونی است.

برای دانلود دفترچه ارشد فراگیر پیام نور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

از میان شرایط پذیرش بدون آزمون فراگیر پیام نور در گروه اختصاصی می توان به موارد زیر اشاره کرد. توجه داشته باشید که حتما پیش از اقدام به ثبت نام نسبت به برخورداری از تمامی شرایط کسب اطمینان کنید؛ چرا که در صورت احراز عدم برخورداری از شرایط در هر یک از مراحل، پذیرش شما لغو خواهد شد و هزینه و زحمتی که صرف کرده اید، از دست خواهد رفت.

دارندگان مدارک كارشناسی پيوسته و يا ناپيوسته رسمی و بالاتر مورد تأييد وزارتين و يا دانشجويان سال آخر دوره كارشناسی (به شرط فارغ التحصيلی تا تاريخ 1401/6/31) مي توانند بدون توجه به نوع رشته تحصيلی كارشناسی خويش در يک رشته گرايش از رشته های امتحانی (به جز رشته های مهندسی معماری و طراحی شهری) ثبت نام نمايند.

شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

يادآوری: متقاضيانی كه رشته كارشناسی آن ها با رشته كارشناسی ارشد انتخابی همنام و يا مشابه نباشد، به تشخيص گروه آموزشی مربوط؛ موظفند در دوره دانشجويی علاوه بر واحد های مصوب مقطع كارشناسی ارشد، حداكثر تا 12 واحد جبرانی از مقطع كارشناسی همان رشته را با موفقيت بگذرانند.

1- شورای گسترش آموزش عالی به منظور هماهنگی در اجرای مصوبات جلسه 432 مورخ 1377/9/3 شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسات 221 مورخ 1390/1/23 و 252 مورخ 1391/10/5 شورای معين شورای عالی انقلاب فرهنگی و كار گروه مربوط و جلسه 748 مورخ 1388/11/17 شورای برنامه ريزی آموزش عالی، با هدف كمک به ادامه تحصيل آن عده از دارندگان مدرک معادل كه موفق به قبولی در آزمون های جامع دارندگان مدرک معادل نشده اند، طی آيين نامه شماره 2/77633 مورخ 92/5/28 ابلاغ شده توسط معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری مقرر داشت:

1-1- آن عده از دارندگان مدرک معادل كه قبل از تاريخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره 432 مورخ 77/9/3 شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعيت برگزاری دوره های معادل) در دوره های معادل پذيرفته شده اند، مشمول اين مصوبه قرار می گيرند.

بر اساس مصوبه 771 شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 1394/8/26 دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگيان كه طی سال های 1377 تا 1381 به دوره های مذكور راه يافته اند، از تسهيلات مصوبه فوق برای ادامه تحصيل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار مي شوند.

2-1- آن عده از دارندگان مدرک معادل كه بعد از تاريخ ابلاغ مصوبه فوق الذكر، در دوره معادل شركت نموده و پذيرفته شده اند، به دليل ممنوعيت برگزاری دوره معادل، در شمول اين مصوبه قرار نمي گيرند و با مدرک معادل حق شركت در آزمون های ورودی دوره های بالاتر را ندارند.

3-1- آن عده از دارندگان مدرک معادل كارشناسی (مشمولين بند 1-1) كه در دوره های با مجوز شورای گسترش آموزش عالی، برنامه های درسی دوره را برابر برنامه های مصوب وزارت علوم، تحقيقات و فناوری گذرانده اند، اجازه دارند در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر (كه توسط سازمان سنجش آموزش كشور برگزار مي شود) شركت كنند و در صورت قبولی در آزمون، ادامه تحصيل دهند.

4-1- آن عده از دارندگان مدرک معادل كارشناسی (مشمولين بند 1-1) كه در دوره های فاقد مجوز شورای گسـترش آمـوزش عـالی وارد شده اند، مشروط بر اينكه برنامه های درسی دوره مصوب وزارت علوم، تحقيقات و فناوری را رعايت كرده باشند، اجازه دارند در آزمون های مقاطع بالاتر شركت نمايند. اين عده از متقاضيان در صورت قبولی در آزمون ورودی مقطع بالاتر موظفند تا %20 واحدهای دوره را به تشخيص دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالی پذيرنده، به عنوان دروس جبرانی بگذرانند و در صورت قبولی و كسب حداقل ميانگين 12/00 در دروس مذكور، تحصيل خود را در مقطع بالاتر ادامه دهند.

5-1- ادامه تحصيل افرادی كه دارای مدارک استخدامی، داخلی و يا با عنوان «معادل» مي باشند، ضمن رعايت بخشـنامه 2/77633 مـورخ ،92/5/28 منوط به تأييد دفتر آموزش عالی غير دولتی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری می باشد. بديهی است صرفاً تأييديه تحصيلی و يا قبولی در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل، مجوز ثبت نام در دانشگاه نمی باشد.

2- دانشجوی سال آخر دوره كارشناسی در صورتی كه حداكثر تا تاريخ 1401/6/31 دانش آموخته شود می تواند در آزمون دوره دانش پذيری شركت كند. اين متقاضی در صورت پذيرفته شدن در آزمون دوره دانش پذيری هنگام ثبت نام بايد گواهی دانش آموختگی خود را ارائه كند. اين متقاضيان بايد فرم مخصوص معدل (مندرج در انتهای دفترچه راهنما) مبنی بر تعداد واحد و معدل واحدهای گذرانده را تا تاريخ 1400/11/30 تكميل و نزد خود نگه دارند تا در زمان مقتضی به مركز محل تحصيل ارائه نمايند. ضمناً متقاضيانی كه تا زمان دريافت كارت ورود به جلسه آزمـون (1401/4/21 لغايت 1401/4/23) در مقطع كارشناسی فارغ التحصيل می شوند، می بايست معدل كارشناسی خود را در مرحله دريافت كارت شركت در آزمون (1401/4/21 لغايت 1401/4/23) در قسمت مربوط به ويرايش اطلاعات ثبت نامی درج نمايند.

3- بر اساس مصوبه شماره 368 مورخ 1374/11/3 شورای عالی انقلاب فرهنگی، طلاب و فضلای حوزه علميه كه بر اساس مدارک صادر شده مركز مديريت حوزه های علميه قم، اصفهان و يا خراسان رضوی دوره سطح دو را با موفقيت گذرانده اند، همانند دارندگان مدارک كارشناسی در رشـته های علوم انسانی می توانند در اين دوره ها ثبت نام نمايند. ضمناً بر اساس مصوبه مذكور، اين متقاضيان فقط می توانند در رشته های علوم انسانی ادامه تحصيل دهند.

 

نکته: متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که شرایط ذکر شده در بخش فوق مربوط به شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور سال گذشته 1401 می باشد و همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون، شرایط جدید نیز اعلام می گردد و در این مقاله ذکر خواهند شد.

جهت مشاهده نمونه سوالات آزمون ارشد فراگیر پیام نور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط نظام وظيفه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

برابر ضوابط در دوره ی دانش پذيری معافيت تحصيلی به دانش پذيران تعلق نمی گيرد، لذا متقاضيان مرد علاقمند به تحصيل در دوره های فراگير دانشگاه پيام نور (نوبت بيست و دوم) علاوه بر داشتن شرايط مندرج در بند های (عمومی و اختصاصی) در صورت دارا بودن يكی از شرايط زير مجاز به شركت در آزمون سراسری دوره دانش پذيری كارشناسی ارشد ناپيوسته فراگير می باشند و لازم است به هنگام قبولی قطعی و ثبت نام آن را به مركز محل تحصيل خود ارائه دهند.

كد وضعيت شرح وضعيت نظام وظيفه
1 كارت پايان خدمت هوشمند.
2 كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ايثارگران، موارد خاص و …)
3 متولدين سال 1352 و قبل از آن، مشروط بر آن كه تغيير سن نداده باشند.
4 مشمول دانش آموخته مقطع كارشناسی (درسنوات مجاز تحصيلی) دارای برگ آماده به خدمت بدون مهر غيبت (كه زمان پذيرش و ثبت نام قطعی دانشجويی ايشان در دانشگاه قبل از تاريخ اعزام به خدمت مندرج در برگ اعزام باشد).
تبصره: اين متقاضيان (در دوره دانش پذيری) در صورتی كه تاريخ اعزام آنان قبل از اعلام قبولی و شروع به تحصيل در دانشگاه باشد، در صورت عدم تمديد اعزام، موظفند در موعد مقرر (مندرج در برگ اعزام) توسط ناجا، به خدمت وظيفه عمومی اعزام و پس از قبولی در آزمون دانش پذيری در هنگام تبديل وضعيت به دانشجويی به شرط نداشتن غيبت سربازی در سر رسيد تاريخ اعزام به خدمت آنان؛ با مراجعه به مركز محل تحصيل خود تقاضای ترخيص و صدور معافيت تحصيلی نمايند.
5 دانشجوی سال آخر مقطع كارشناسی – كه حداكثر تا تاريخ 1401/6/31 در سقف سنوات مجاز تحصيلی (برابر تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون وظيفه عمومی) دانش آموخته می شود. (فاقد غيبت سربازی)
تبصره: پذيرفته شده ای كه بعد از قبولی قطعی در آزمون – هنگام ثبت نام و تبديل وضعيت به دانشجويی در دانشگاه – مدت يک سال از تاريخ دانش آموختگی وی در دوره كارشناسی سپری نشده باشد نيازی به ارائه ی برگ اعزام به خدمت ندارد.
6 دانش آموخته مقطع كارشناسی كه در سقف مجاز سنوات تحصيلی دانش آموخته شده و از تاريخ فراغت از تحصيل تا زمان پذيرش و شروع به تحصيل در مقطع كارشناسی ارشد، بيش از يک سال سپری نشده و وارد غيبت نشده باشد.
7 كاركنان متعهد خدمت در وزارت خانه ها و سازمان ها (دانش آموخته دوره كارشناسی و يا كارشناسی ارشد) – با ارائه گواهی اشتغال به خدمت مبنی بر «تعهد خدمت و معافيت از انجام خدمت سربازی پس از انجام مدت تعهد» و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصيل.
8 كاركنان پايور و شاغل در نيرو های مسلح – با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و حكم كارگزينی و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصيل.
9 طلبه علوم دينی دارنده مدرک كارشناسی و دارای معافيت تحصيلی حوزه های علميه معتبر (در صورت تأييد شورای مديريت حوزه های علميه قم، اصفهان، خراسان).
تبصره 1: اين متقاضيان كه قصد ادامه تحصيل به موازات آن در يک رشته ديگر در دانشگاه پيام نور را دارند پس از قبولی در آزمون با ارائه تصويری از همان معافيت تحصيلی و گواهی اشتغال به تحصيل از حوزه علميه در هر نيم سال تحصيلی می توانند در سنوات مجاز از تاريخ شروع به تحصيل رشته اول ادامه تحصيل دهند.
تبصره 2: بديهی است هر موقع حوزه علميه، معافيت تحصيلی دانشجو و طلبه ای را خاتمه يافته اعلام نمايد، ادامه تحصيل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظيفه عمومی و صدور معافيت تحصيلی دانشگاهی است.
10 مشمول دارای برگه معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكی، كفالت و …) در مدت اعتبار آن.
اين دسته از افراد پس از اتمام اعتبار معافيت موقت، بدون معافيت تحصيلی مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و بايستی درخواست معافيت تحصيلی نموده و در صورت داشتن شرايط مجوز ادامه تحصيل از معاونت وظيفه عمومی شهرستان محل تحصيل صادر خواهد شد.
ارائه ی كارت معافيت دائم در هنگام ثبت نام و تشكيل پرونده دانشجويی و يا معافيت تحصيلی پس از اتمام اعتبار معافيت موقت، الزامی است.
11 كاركنان وظيفه (ليسانس) اعزامی شاغل به خدمت ((سربازان در حال خدمت)) در نيروهای مسلح و ساير نهاد ها فاقد غيبت قبل از اعزام – بـا ارائه گواهی اشتغال به خدمت و تصوير برابر با اصل گواهی اعلام پايان تحصيلات مقطع قبلی صادره به ناجا.
تبصره: اين متقاضيان پس از قبولی در آزمون دانش پذيری، در صورت داشتن غيبت قبل از اعزام و يا اخراجی قبلی در اين مقطع باشند، ترخيص نخواهند شد.
12 دانشجوی انصرافی دانشگاه ها كه در سقف مجاز سنوات تحصيلی اوليه (موضوع تبصره 1 ماده 33) انصراف داده؛ به شرط اين كه از تاريخ انصراف در رشته قبلی تا زمان پذيرش در رشته و دانشگاه جديد بيش از يک سال سپری نشده باشد.
تبصره: دانشجويانی كه در سن مشموليت از تاريخ 90/8/22 به بعد از امتياز يک بار انصراف از تحصيل استفاده نكرده باشند، در غير اين صورت مجاز به شركت در دوره و آزمون نيستند.

تذكر 1: درخواست معافيت تحصيلی برای دانشجوی مشمول پذيرفته شده در صورت عدم غيبت اوليه، بعد از قبولی قطعی در آزمون دانش پذيری (از زمان تبديل وضعيت به دانشجويی و شروع به تحصيل) انجام گرفته و سنوات تحصيل وی از نظر معافيت تحصيلی، از اين زمان (يعنی دانشجويی) محاسبه می گردد و هيچ خدماتی به مشمولان كه دانش پذير می باشند، تعلق نخواهد گرفت.

تذكر 2: مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون و قبولی در دانشگاه، معافيت تحصيلی برای آنان درخواست و صادر نخواهد شد.

تذكر 3: دانشجويان مشمول اخراجی دانشگاه ها و يا ترک تحصيل، تا پايان خدمت دوره ضرورت و يا اخذ معافيت دائم، شرايط استفاده از معافيت تحصيلی را نخواهند داشت و مجاز به ثبت نام و ادامه تحصيل نمی باشند.

شرایط نظام وظیفه عمومی برای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

تذكر 4: سقف سنوات تحصيلی در مقطع كارشناسی ارشد ناپيوسته برای استفاده كنندگان از معافيت تحصيلی حداكثر 3 سال می باشد. در صورت عدم موفقيت در اتمام واحد های دوره، طبق تبصره 2 ماده 33 قانون، با موافقت كميسيون موارد خاص دانشگاه و احراز ساير شرايط، پس از اعلام مراتب ظرف مدت 3 ماه به دفتر پليس +10 حداكثر يک سال به عنوان سنوات ارفاقی با دريافت مجوز از وظيفه عمومی قابل افزايش خواهد بـود.
دانشجويی كه حداكثر در مدت مذكور دانش آموخته نشود، مجاز به ادامه تحصيل در مقطع بالاتر نخواهد بود.

تذكر 5: طبق ماده 13 آيين نامه اجرايی معافيت تحصيلی مصوب هيأت محترم وزيران، دانشجويانی كه در سنوات مجاز تحصيلی (سنوات اوليه + ارفاقی كه توأم با اخذ مجوز از وظيفه عمومی بوده) موفق به فراغت از تحصيل نشوند از ادامه تحصيل در مقطع بالاتر محروم می گردند.

تذكر 6: دانشجويان مورد پذيرش در دانشگاه ها می بايست جهت اخذ معافيت تحصيلی مقطع كارشناسی ارشد ناپيوسته با برگ درخواست معافيت تحصيلی مقطع فوق به يكی از دفاتر پليس +10 شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه نمايند، در غير اين صورت مجاز بـه تحصيل نبوده و از ادامه تحصيل آنان جلوگيری به عمل می آيد.

برای مشاهده نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

آیا فراگیر پیام نور معافیت تحصیلی دارد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور از طریق دوره فراگیر پیش آید، چگونگی معافیت تحصیلی می باشد. گاه داوطلبان سوال می کنند که آیا فراگیر پیام نور معافیت تحصیلی دارد یا نه؟ در پاسخ باید بگوییم که بله.

تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون فراگیر را دارند از معافیت تحصیلی نیز همانند داوطلبان شرکت در کنکور سراسری برخوردارند. توجه داشته باشید که با توجه به اینکه ممکن است قوانین نظام وظیفه در طول سال های آتی تغییر کند، بهتر است با مشاوری خبره مشورت کنید. برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان خبره مرکز مشاوره ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. متخصصان ما حتی در طول روزهای تعطیل نیز از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند.

آیا فراگیر پیام نور معافیت تحصیلی دارد؟

برای اطلاع از نحوه شرکت در کلاسهای آمادگی کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون دوره فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد

هشدار دانشگاه پیام نور به داوطلبان کارشناسی ارشد فراگیر:

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور از فعالیت غیر مجاز برخی موسسات با عنوان «سامانه ثبت نام فراگیر دانشگاه پیام نور» خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از موسسات با استفاده از آرم و اطلاعات پورتال دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به ثبت نام داوطلبان برای کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور نموده اند، در حالی که به هیچ عنوان دارای اعتبار نبوده و وابسته به این دانشگاه نیستند.

محسن حیدری ضمن هشدار به کلیه داوطلبان دوره های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور افزود: ثبت نام دوره های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور فقط از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام شده و اطلاعیه های مربوط به آن فقط از طریق سازمان سنجش و پورتال دانشگاه پیام نور به نشانی www.pnu.ac.ir اطلاع رسانی می شود.

وی یادآور شد: موسساتی نظیر سایت فراگیر نت که با عنوان «سامانه ثبت نام آموزش عالی آمادگی فراگیر پیام نور مقطع کارشناسی ارشد» تبلیغات گسترده ای را در فضای مجازی در راستای ثبت نام داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع فوق شروع کرده و با منتسب کردن خود به دانشگاه، سوء استفاده از تشابه اسمی، ارائه شماره دانش پذیری به داوطلبان و وعده های غیر واقعی مبنی بر قبولی در دانشگاه، اقدام به ثبت نام و دریافت مبالغ میلیونی از داوطلبان می نمایند، از سوی این دانشگاه فاقد اعتبار بوده و نقشی در پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان ندارند.

خلاصه مطلب

روش های مختلفی برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از پر متقاضی ترین و محبوب ترین دانشگاه ایران، در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. یکی از این روش ها شرکت در طرح فراگیر پیام نور است. ممکن است سوالاتی چون «دوره فراگیر پیام نور چیست؟»، «آیا فراگیر پیام نور معافیت تحصیلی دارد؟» و «آیا ارشد فراگیر پیام نور پایان نامه دارد؟» برای افرادی که تاکنون نام این طرح به گوش آن ها نخورده و یا از چیستی آن اطلاع ندارند، پیش آید. از این رو در این مقاله به بررسی کامل این روش پرداختیم. نکته حائز اهمیت در مورد این طرح، شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور است. متقاضیان می بایست پیش از ثبت نام در این دانشگاه از داشتن تمامی شرایط کسب اطمینان کنند و سپس در آزمون ثبت نام کنند.

در مقاله فوق به صورت کامل چیستی این طرح را به همراه شرایط پذیرش بدون آزمون فراگیر پیام نور شرح دادیم. لازم به ذکر است که زمان بندی جدید از سوی سازمان سنجش و یا دانشگاه پیام نور مبنی بر زمان ثبت نام آزمون فراگیر برای سال تحصیلی جدید اعلام نشده است و و به محض اعلام زمان ثبت نام، این مقاله آپذیت شده و به اطلاع شما کاربران گرامی خواهیم رساند.

با مطالعه دقیق مقاله فوق می توانید اطلاعات کامل و جامعی در خصوص دوره فراگیر کسب کنید؛ با این حال چنانچه در رابطه با سوالاتی چون «آیا ارشد فراگیر پیام نور پایان نامه دارد؟» و یا شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور نیازمند کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات بیشتر بودید، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران ایران تحصیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در روز های تعطیل نیز پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان هستند. علاوه بر تماس تلفنی می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. متخصصان ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ثبت نام در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور چه شرایطی مورد نیاز است؟

برای ثبت نام در آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور لازم است تا داوطلبان دارای برخی شرایط باشند که به دو دسته عمومی و اختصاصی دسته بندی می شوند. در مقاله فوق می توانید تمامی شرایط پذیرش بدون آزمون فراگیر پیام نور را مشاهده کنید. همچنین برای راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

متقاضیان ثبت نام در آزمون فراگیر از طریق چه سامانه ای می بایست اقدام کنند؟

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون فراگیر را دارند می بایست براساس زمان بندی اعلام شده توسط سازمان سنجش به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و با ارائه مدارک مورد نیاز ثبت نام خود را نهایی کنند. در مقاله فوق مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این آزمون شرح داده شده است. در صورت داشتن سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

منابع آزمون ارشد فراگیر پیام نور از چه طریقی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد ؟

همزمان با منتشر شدن دفترچه راهنمای آزمون می توانید منابع آزمون فراگیر و نیز زمان بندی آزمون را مشاهده کنید. برای تهیه این دفترچه راهنما لازم است تا به سامانه سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. داوطلبان گرامی در صورت نیاز به مشاوری مجرب می توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیلی به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

نظرات

13 دیدگاه دربارهٔ «شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور + آیین نامه 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo ستارزاده گفت:

    سلام و وقتان بخیر زمان ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور ۱۴۰۱ چه تاریخی است؟ ۰۹۱۴۴۴۶۹۸۴۱

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سایت سنجش زمان ثبت نام را بررسی نمایید.

  2. Avatar photo امین رسولی گفت:

    سلام وقت بخیر. ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1401 کی شروع میشه

    1. Avatar photo abbasi گفت:

      سلام وقت بخیر . احتمال کم برگزار میشه اسفند ماه

  3. Avatar photo samaneh گفت:

    سلام بازم منتظر بمونیم برا فراگیر ؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر
      طبق اطلاعیه سازمان سنجش ارشد فراگیر پیام نور برگزار نمی شود.در صورت برگزاری از طریق سایت سنجش اطلاعیه آن اعلام میشود.

  4. Avatar photo زهرا گفت:

    پس اخر برگزار میشه ارشد فراگیر یا نه؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر فعلا اعلام نشده

  5. Avatar photo سالار گفت:

    مگه ارشد فراگیر حذف نشده؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر
      طبق اخرین اطلاعیه فراگیر پیام نور حذف نشده است

  6. Avatar photo ترابی گفت:

    چراعدم هم خوانی دارد

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      سلام فعلا هیچ فراخوانی از سایت سنجش اعلام نشده است

  7. Avatar photo صارمی گفت:

    چندترمست دانشگاه فراکیرپیام نور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ارشد بدون کنکور پیام نور

    ارشد بدون کنکور پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور یکی از گزینه‌ها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند. متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط می‌توانند اقدام به ورود به این دانشگاه‌ها و تحصیل در...
  • حذف و اضافه دانشگاه پیام نور

    حذف و اضافه دانشگاه پیام نور + زمان بندی و قوانین 1403

    دانشجویانی که قصد دارند بعد از انتخاب واحد چند واحد درسی را حذف یا اضافه کنند می توانند در زمان مشخص شده‌ای از طریق سایت گلستان به آدرس osreg.pnu.ac.ir حذف و اضافه دانشگاه پیام نور را انجام دهند. معمولا زمان...
  • منابع درسی دانشگاه پیام نور

    منابع درسی دانشگاه پیام نور + لیست دروس | ایران تحصیل

    لیست منابع درسی دانشگاه پیام نور برای مقاطع تحصیلی مختلف اعلام شده است. متقاضیان و دانشجویان می‌توانند بسته به مقطع و رشته تحصیلی خود، منابع درسی خود را یافته و بر همان اساس هر ترم درسی را آغاز نمایند. آنها...
  • انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

    انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ + راهنما و کد دروس pnu.ac.ir

    انتخاب واحد دانشگاه پیام نور برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آغاز شد. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌بایست پیش از آغاز هر نیمسال، در زمان مقرر انتخاب واحد خود را انجام دهند. این دسته از دانشجویان باید با...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)