ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۳ + زمان و نحوه مشاهده | sanjesh

نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای اطلاع از زمان اعلام نتیجه قبولی در مصاحبه فراگیر ارشد پیام نور و یا مشاهده نتیجه خود با ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور یکی از سوالات مهم دانشجویان است. سالانه افراد زیادی داوطلب ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، یکی از راه‌های تحصیل در این مقطع شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور است. این آزمون هر سال در بهمن ماه برگزار و نتایج آن نیز در کمتر از 2 ماه به صورت اینترنتی در سامانه مشاهده نتایج ارشد پیام نور در سایت سنجش آموزش کشور به شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعویق در برگزاری این آزمون، این زمانبندی تغییر کرد. در ادامه زمان اعلام نتایج قبولی ارشد پیام نور و  همچنین راهنمای گام به گام مشاهده نتایج آورده شده است. اگر در خصوص زمان و چگونگی اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نور ابهام و یا سوالی دارید کارشناسان مجرب آکامی ایران تحصیل، همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. برای برقراری ارتباط با مشاوران، با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید.

 زمان اعلام نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۳

تمامی داوطلبانی که در آزمون فراگیر ارشد پیام نور حضور داشته‌اند، می‌توانند قبل از شروع ترم تحصیلی از نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور مطلع شوند. توجه داشته باشید که این نتایج در قالب کارنامه‌ای جامع و کامل، از طریق سامانه سنجش صورت می‌گیرد. پس از کارنامه منتشر شده می‌توانید موارد مهمی از جمله وضعیت قبولی داوطلب و همین طور نمره‌های دروس مورد امتحان را مشاهده فرمایید. معمولا نتایج قبولی ارشد در شهریور ماه پس از انتشار اطلاعیه‌ای رسمی در سایت سنجش گذاشته می‌شود. اما با این حال در صورت تغییر انتشار نتایج، اطلاعات این صفحه به روزرسانی می‌شود.

زمان اعلام نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور

افرادی که در زمان اعلام نتایج آزمون فراگیر پیام نور و مشاهده کارنامه از قبولی خود مطمئن می‌شوند، امکان انجام ثبت نام برای شروع تحصیل در این دانشگاه را دارند. داوطلبین گرامی می‌توانند با مطالعه دقیق راهنمای پذیرش دوره‌های فراگیر تحصیلات تکمیلی که هر ساله در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، از جزئیات برگزاری آزمون و اعلام نتیاج آن باخبر شوند. طبق اعلام اطلاعیه این سازمان نتایج قبولی ارشد پیام نور ۱۴۰۳ در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

جدول فرایند آزمون
فرآیند تاریخ
ثبت نام نوبت بیست و دوم آزمون دوره‌های فراگیركارشناسی ارشد ناپیوسته پیام نور 1400/12/10 تا 1400/12/20
استقرار اطلاعات ثبتنامی متقاضیان بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش برای مشاهده و ویرایش اطلاعات 1400/12/10 تا 1400/12/20
انتشاراطلاعیه دریافت كارت و برگزاری آزمون بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور ۱۴۰۳/04/20
دریافت كارت ورود به جلسه و برگ راهنمای آزمون از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش ۱۴۰۳/04/21 تا 1400/04/23
برگزاری نوبت بیست و دوم آزمون دورههای فراگیر كارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳/04/24
اعلام نتایج نهایی دورههای فراگیر كارشناسی ارشدناپیوسته پیام نور(نوبت بیست و دوم) نیمه اول شهریور ماه ۱۴۰۳

برای اطلاع از شهریه دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

راهنمای تصویری اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور

همانطور که می‌دانید هر سال تعداد زیادی شرکت کننده برای ثبت نام در آزمون ارشد فرارگیر شرکت می‌کنند. متقاضیان برای تحصیل در این مقطع باید از دو روش آزمون و یا بدون آزمون دانشگاه پیام نور استفاده کنند. به همین خاطر برای اطلاع دقیق از مراحل و چگونگی اعلام نتایج قبولی ارشد پیام نور، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

1. ورود به سایت سازمان سنجش

برای ورود به سایت سازمان سنجش، کافیست آدرس sanjesh.org را در نوار جستجوی مرورگر خود جستجو کنید و طبق تصویر بر روی سایت کلیک کنید.

ورود به صفحه اصلی سنجش

2. پیام نور

سایت سازمان سنجش دارای منو هایی در سمت راست صفحه است، که برای مشاهده نتایج ارشد فراگیر پیام نور لازم است بر روی کادر پیام نور که در تصویر زیر مشخص شده است کلیک کنید.

سایت سنجش دانشگاه پیام نور

3. ورود به قسمت اعلام نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور

در این صفحه از میان اطلاعیه های موجود شما باید بر روی اطلاعیه اعلام نتایج آزمون سالی که در آن شرکت کرده اید کلیک کنید. با توجه به اینکه نتایج سال ۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده است برای راهنمایی شما عزیزان در تصویر زیر بر روی نتایج سال دیگری کلیک میکنیم.

لینک اعلام نتایج ارشد پیام نور

مشاهده نتایج

با کلیک کردن بر روی لینک ذکر شده، صفحه ای پیش روی شما باز می شود که در آن سه راه مختلف برای اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نور به شما پیشنهاد شده است.

از هر کدام از روش های موجود در سامانه مشاهده نتایج ارشد قبولی پیام نور برای اطلاع از نتایج قبولی ارشد پیام نور می توانید استفاده کنید.

روش اول: شماره داوطلبی+شماره شناسنامه

روش دوم: شماره پرونده+شماره شناسنامه

روش سوم: شماره پرونده+شماره داوطلبی

اطلاعیه: با توجه به دفترچه راهنمای سازمان سنجش، نتایج آزمون سال 1401-1403 در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

مشاهده نتایج بدون شماره داوطلبی یا شماره پرونده

شاید شما هم مانند شمار دیگری از داوطلبان علی رغم تأکیدهای زیاد در حفظ و نگهداری شماره پرونده و یا شماره داوطلبی خود کوشا نبوده‌اید و دسترسی به آن‌ها ندارید. در نتیجه، امکان مشاهده نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور در سامانه مشاهده نتایج ارشد برای شما در دسترس نخواهد بود.

حتما می‌پرسید در این زمان و با وجود این مشکل چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ در پاسخ به شما دوستان عزیز باید عرض کنیم که در صورت بروز چنین مشکلی به سادگی و از طریق ثبت درخواست بازیابی شماره داوطلبی و یا شماره پرونده در سامانه سنجش می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

بنر کال تو اکشن

کارنامه ارشد فراگیر پیام نور

داوطلبانی که در آزمون ارشد فراگیر پیام نور شرکت کرده‌اند، پس از دریافت کارنامه خود با صفحه‌ای مواجه می‌شوند که در آن اطلاعاتی نظیر معدل مقطع کارشناسی، نمره کل تراز نهایی، نمرات دروس، وضعیت قبولی و کد رشته محل قبولی در آن درج شده است. همچنین در قسمت نخست و بالای کارنامه، اطلاعات شخصی شما نظیر، نام و نام خانوداگی، نام پدر و … درج  شده است. در قسمت بعد نیز نوع سهمیه شما نوشته شده که امکان مشاهده و بررسی آن وجود دارد.

  1. رشته: در این کادر رشته مورد امتحان شما نوشته شده است.
  2. سوابق تحصیلی: در این کادر معدل دوره های تحصیلی پیشین شما اعم از کاردانی یا کارشناسی و همچنین تراز کل کسب شده در آزمون توسط شما، درج شده است.
  3. نمرات خام: در این کادر شما میتوانید نمرات خام کسب شده در دروس امتحانی را به همراه واحد های آنها مشاهده نمایید.
  4. وضعیت قبولی: در این کادر که مهم ترین کادر موجود در کارنامه میباشد، جزئیات مربوط به وضعیت قبولی شما نوشته شده است. در صورت قبولی، در سلول های بعدی جدول نام و کد رشته قبولی شما آورده شده است، همچنین در خانه بعدی میتوانید مشاهده کنید که این رشته در کدام اولویت انتخابی شما بوده است.
  5. در کادر آخر اولویت های دیگر شما به همراه کد و رتبه در سهمیه شما نوشته شده است، همچنین رتبه آخرین نفر قبول شده در آن رشته نیز قابل مشاهده است.

برای کسب اطلاع از رشته های ارشد بدون کنکور پیام نور کلیک کنید.

زمان اعتراض به نتایج قبولی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

اعتراض به نتایج قبولی دانشگاه پیام نور در نوبت قابل انجام است. کارنامه اولیه معمولا در تیر ماه منتشر می‌شود و کارنامه نهایی در شهریور ماه بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد. از این رو متقاضیان با دریافت و مشاهده کارنامه خود می‌توانند به نمرات درج شده در زمان مشخصی که سامانه سنجش کشور اعلام می‌کند، اعتراض خود را ثبت کنند.

زمان اعتراض به نتایج قبولی دانشگاه پیام نور

معمولا با اعلام نتایج آزمون دانشگاه پیام نور، سازمان سنجش روز مشخصی را برای اعتراضات مشخص می‌کند. افراد با مراجعه به این سامانه می‎توانند دلایل و مستندات خود را برای بررسی مجدد پاسخنامه آزمون بارگذاری کنند. البته توجه داشته باشید که زمان اعتراض به نتایج تنها چند روز است که قابل در بیشتر مواقع تمدید نمی‌شود. بنابراین بهتر است از زمان اعتراض به نتایج قبولی دانشگاه پیام نور مطلع شوید.

نحوه اعتراض به نتایج قبولی دانشگاه پیام نور

داوطلبانی که در آزمون فراگیر پیام نور برای مقطع ارشد شرکت کرده‌اند، ابتدا لازم است نتایج قبولی خود را از بعد از انتشار کارنامه در سایت سنجش sanjesh.org مشاهده کنند. سپس اگر از اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نور ناراضی بودند، کافی است که مراحل زیر را دنبال کنند:

1. سامانه پاسخگویی اینترنتی

برای ورود به این سامانه دو راه وجود دارد:

روش اول: انتخاب گزینه “ارسال درخواست” از طریق منوی موجود در سمت چپ سایت سنجش.

روش دوم: ورود مستقیم به سامانه پاسخگویی اینترنتی از طریق نشانی request.sanjesh.org

اعتراض به نتایج ارشد پیام نور سایت سنجش

2. ثبت عضویت

طبق تصویر زیر با کلیک بر روی ” عضویت در سامانه ” و درج اطلاعات خود موفق به ثبت نام در این سامانه میشوید، در ادامه با برگشت به صفحه اصلی سامانه پاسخگویی اینترنتی و کلیک بر روی “ورود به سامانه ” به حساب کاربری خود منتقل میشوید.

ورود به سامانه ثبت اعتراض سایت سنجش

3. ثبت درخواست

در این صفحه با انتخاب آزمون و نوع مشکل خود میتوانید درخواست خود را ثبت کرده و در اسرع وقت، پاسخ داده شده  از سمت سازمان سنجش را، در پروفایل خود مشاهده کنید.

ثبت درخواست جدید در سامانه سنجش

مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

متقاضیان رشته‌های دانشگاه پیام نور برای شرکت در آزمون سراسری و یا نام نویسی بدون کنکور، باید مدارکی را برای ثبت نام  الکترونیکی در سایت سنجش آماده کنند. همچنین پذیرفته شدگان در این آزمون برای اطلاع از جزئیات و چگونگی ثبت نام، می‌توانند طبق تقویم زمانی ارائه شده، به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور به نشانی pnu.ac.ir مراجه نمایند. مدارک لازم برای ثبت نام شامل موارد زیر است:

✅ تصویر صفحه اول / صفحه توضیحات شناسنامه /پشت و روی کارت ملی

✅ عکس ۴×۳ با زمینه روشن

✅ اصل مدرک کارشناسی

✅ دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته لازم است اصل مدرک کاردانی را ارائه نمایند.

✅ مدرک مشخص کننده نظام وظیفه (ویژه آقایان)

✅ تاییدیه سهمیه فقط برای استفاده کنندگان از سهمیه

کال تو اکشن تماس

خلاصه مطلب

نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور هر ساله به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و حدودا دو ماه پس از برگزاری آزمون قابل مشاهده است. داوطلبان گرامی با مراجعه به وبسایت مذکور و از طریق راهنمای گام به گام تصویری آورده شده در این مطلب قادر به مشاهده نتایج و کارنامه خود خواهند بود. برای اطلاع از جزئیات اعلام نتایج قبولی ارشد پیام نور مطلب بالا را به دقت مطالعه نمایید و در صورت بروز هرگونه سوال، میتوانید از طریق شماره تماس های درج شده، با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

برای دانلود فایل PDF کامل مطالب این صفحه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای اطلاع از زمان اعلام نتیجه قبولی در مصاحبه فراگیر ارشد پیام نور و یا مشاهده نتیجه خود با ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور چگونه اعلام می‌شود؟

اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نور از طریق سامانه مشاهده نتایج ارشد پیام نور به نشانی sanjesh.org انجام می‌گیرد.

نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور چه زمانی اعلام میشود؟

نتایج قبولی آزمون برگزار شده در سال ۱۴۰۳، در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات، به مطلب بالا مراجعه نمایید.

مراحل اطلاع از اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نور چیست؟

برای اطلاع دقیق از مراحل اعلام نتایج قبولی دانشگاه پیام نور و راهنمای گام به گام تصویری ورود به سایت، به مطلب بالا مراجعه نمایید.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۳ + زمان و نحوه مشاهده | sanjesh»

  1. Avatar photo شهشهانی گفت:

    مگه آزمون داره که نتایج داشته باشه؟ من نمیدونستم فکر میکردم تمام رشته های کارشناسی ارشد فراگیر مثل پیام نور بدون کنکوره

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

  2. Avatar photo نوروزی گفت:

    سلام لطف بقرمایید تاریخ دقیق آزمون و اعلام نتایج فراگیر پیام نور برای فوق لیسانس رو بفرمایید.

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      اعلام نشده

  3. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام نتایج فراگیر هرشد چندم میاد

    1. Avatar photo mansuri گفت:

      سلام وقت بخیر از نیمه اول شهریور نتایج اولیه اعلام میشود

  4. Avatar photo محمدرضا گفت:

    سلام، ممنون بابت مطلبتون، دوتا وسال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید،
    ثبت نام چند روز بعد از اعلام نتایج انجام میشه؟ و اینکه به صورت اینترنتیه یا حضوری؟

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام روزتون بیر باید اینترنتی انجام دهید

  5. Avatar photo هوشنگ عباسی گفت:

    سلام وقتتون بخیر؛ نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور چه تاریخی اعلام می شود؟

    1. Avatar photo aria گفت:

      سلام وقتتون بخیر؛ نتایج قبولی ارشد فراگیر پیام نور 3 هفته بعد از ثبت نام اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور