ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۴۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ آبان ۱۴۰۰
شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری ۱۴۰۳
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ تعیین شد. تمامی آن دسته از دانشجویانی که درخواست انتقالی، مهمانی دائم و یا تغییر رشته داده اند، مطابق با آیین نامه تطبیق واحد دانشگاه دولتی می توانند جهت معادل سازی دروس دانشگاه سراسری اقدام نمایند. در برخی از واحدهای آموزشی، امکان تطبیق واحد وجود خواهد داشت و این موضوع به تصمیم واحد دانشگاهی مربوط می باشد.

در رابطه با تطبیق واحد دانشگاه سراسری ، کلیه دانشجویانی که برای تطبیق واحد اقدام می نمایند، نمره قبلی آن ها در واحد آموزشی و یا دانشگاه مبدا، جایگزین نمره قبلی و امتحان آنان خواهد شد. جهت اطلاع از زمان دقیق تطبیق واحد و همچنین شرایط هر یک از دانشگاه های سراسری و دانشگاه محل تحصیل قبلی شما، می توانید با کارشناسان ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

 

برای انجام تطبیق واحد دانشگاه سراسری و همچنین حداکثر مجاز برای انجام تطبیق واحد از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

تطبیق واحد دانشگاه سراسری

قبل از انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی از امکان تطبیق واحد در هر یک از واحدهای دانشگاهی و متناسب با نوع دانشگاه ها اطلاع یابید. برای دانشگاه های روزانه در شرایط خاصی برای آن دسته از دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی مختلف و یا دانشگاه های دیگری برخی از واحدهای عمومی و تخصصی را گذرانده باشند، می توانند معادل سازی را انجام دهند.

در واقع معادل سازی در تطبیق واحد دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ به معنی جایگزین نمودن نمره ای است که دانشجو در دانشگاه دیگری و یا در مقطع تحصیلی دیگری آن را کسب نموده است و این نمره را جایگزین امتحانی که در آینده قرار است بدهد، جایگزین خواهند نمود و به این ترتیب نیازی به گذراندن واحد درسی و شرکت در آزمون نخواهد داشت. بنابراین یکی از امتیازاتی است که دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد همین است.

مطابق با تبصره ۸ اجرایی ماده ۱۲ آیین نامه و شیوه نامه اجرایی آموزشی دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند جهت ایجاد وحدت رویه و معادل سازیم و همچنین پذیرش دروسی که دانشجویان مطابق با قوانین دانشگاه نیاز به گذراندن واحدهای مورد نظر نخواهند داشت به همین منظور در صورت تغییر رشته و انتقالی و یا سایر موارد می توانید نسبت به تطبیق واحد اقدام نمایید.

 

شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری اصفهان

 

شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری اصفهان

در رابطه با شرایط و ضوابط و مقررات کلی تطبیق واحد در دانشگاه اصفهان آن دسته از  دانشجویانی که واجد شرایط زیر باشند می‌توانند نسبت به تطبیق واحد دانشگاه سراسری در دانشگاه اصفهان اقدام نمایند که شرایط آن به شرح زیر خواهد بود.

  • سرفصل درس تطبیقی باید مطابق با برنامه درسی مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت یا شورای دانشگاه باشد و حداقل ۸۰ درصد با درس مشابه مطابق با برنامه درسی که به تشخیص گروه آموزشی تهیه شده است مطابقت داشته باشد.
  •  امکان تطبیق واحد درسی از نظر تعداد باید برابر و یا بیشتر از تعداد واحد درس در برنامه درسی دانشجو باشد.
  •  حداکثر تعداد واحد قابل تطبیق در مقطع کارشناسی ۷۰ واحد و در مقطع کارشناسی ارشد ۱۲ واحد و برای مقطع تحصیلی دکتری ۹ واحد خواهد بود. در رابطه با  این ماده چند تبصره وجود دارد که از جمله آن موارد زیر می باشد.
    •  واحدهای مازاد بر این تعداد واحد زائد محسوب می گردد.
    •  اولویت جهت تطبیق با دروس ترم های ابتدایی می باشد.
  •  مطابق با آیین نامه تطبیق واحد دانشگاه دولتی برای تطبیق و اخذ درس، نباید از پایان نیمسال تحصیلی بیش از ۵ سال گذشته باشد.
  •  از دانشگاه های غیر دولتی آزاد پیام نور و جامع علمی کاربردی تنها دروس عمومی با نمره بالاتر از ۱۴ برای دانشگاه اصفهان قابل پذیرش خواهد بود. بدیهی است که تطبیق واحد دانشجویان اخراجی متفاوت خواهد بود.
  • پذیرش و یا عدم پذیرش ثبت نام، جهت درس تطبیقی دانشجو بر عهده گروه آموزشی خواهد بود و تائید دفتر برنامه ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه تعیین کننده آن می باشد.
  •  در رابطه با دروس درخواستی برای تطبیق دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی به جز کاردانی پیوسته تنها دروس عمومی قابل تطبیق می باشد.
    •  در سطح مقطع کاردانی پیوسته امکان تطبیق وجود نخواهد داشت.
  •  دروس و دوره های حضوری قابل تصویر به دوره‌های حضوری نیمه حضوری و یا غیر حضوری خواهد بود.

تطبیق دروس دوره های نیمه حضوری به نیمه حضوری و غیر حضوری و همچنین تطبیق دروس دوره های غیرحضوری صرفاً به غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

در صورتی موافقت گروه آموزشی ۱۰ درصد از واحد دروس ترجیحاً پایه و عمومی به جز درس مجموعه معارف اسلامی و فارسی عمومی که دانشجوی دوره حضوری به صورت مجازی گذرانده است قابل تظبیق می باشد.

 

آیین نامه تطبیق واحد دانشگاه دولتی

 

آیین نامه تطبیق واحد دانشگاه دولتی

  • مطابق با آیین نامه تطبیق واحد دانشگاه دولتی نمرات دروس تطبیقی در کارنامه دانشجو صرفاً به صورت پذیرفته شده و یا زائد ثبت خواهد شد.
  • بجز نمرات پردیس دانشگاه نمرات، سایر پردیس های خودگردان دانشگاه ها قابل تطبیق نخواهد بود.
  •  در مقطع کارشناسی، آن دسته از دروسی که نمرات ۱۲ و یا بالاتر کسب نموده اند، و در مقطع کارشناسی ارشد برای آن دسته از دروسی که نمرات ۱۴ و بالاتر کسب نموده باشند و همچنین در مقطع دکتری نمرات ۱۶ و بالاتر به عنوان دروس پذیرفته شده تصویر می گردند پذیرش یا عدم پذیرش نمرات بین ۱۰ تا ۱۲ مقطع کارشناسی ۱۲ تا ۱۴ کارشناسی ارشد و ۱۴ تا ۱۶ دکترا بر عهده گروه آموزشی خواهد بود.
    •  نمرات تطبیق واحد دانشگاه سراسری  تمامی دروس ای که دانشجو به صورت مهمان در سایر دانشگاه‌ها اخذ نموده است اعم از قبولی و مردودی و یا غیبت به صورت پذیرفته شده در کارنامه ثبت می گردد.
  •  دروس عمومی با سایر دروس اصلی اختیاری و غیره و بلعکس قابل تطبیق نخواهد بود.
  •  در سطح دانشگاه‌های معتبر خارجی با  تایید وزارت علوم قابل تطبیق می باشد.
  •  تطبیق دروس در مقاطع تحصیلی یکسان قابل انجام خواهد بود.
  •  تطبیق واحد هر دانشجو حداکثر تا  ۲ ماه پس از ارسال توسط گروه قابل اصلاح می باشد.

 

برای اتصال به سامانه انتخاب واحد دانشجویان مهمان بر روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه معادل سازی دروس دانشگاه سراسری نمرات در معیار صفر تا بیست

برخی از نمرات در کارنامه تطبیق واحد دانشگاه سراسری ممکن است وجود داشته باشد که معنای هر یک به شرح زیر می باشد.

نمراتی که در معیار ۰ تا ۴ باشند، در واقع نمره صفر به معنی : مردود، نمره ۱ به معنای : ضعیف، نمره ۲ به معنی : متوسط، نمره ۳ به معنای : خوب و نمره ۴ به معنای : عالی می باشد.  در مقطع کارشناسی، نمره مردود معادل ۸ ، نمره ضعیف معادل 10، نمره متوسط معادل ۱۲ ، نمره خوب معادل ۱۴ و نمره عالی معادل ۱۷ تعیین می گردد.

در مقطع کارشناسی ارشد، نمره ده مردود و معادل ده، نمره ضعیف معادل ۱۲ نمره متوسط، معادل ۱۴ نمره خوب  و نمره عالی معادل ۱۸ تعیین می شود. بنابراین بر اساس آیین‌نامه تعیین شده و همچنین شرایط و ضوابط قوانین دانشگاه در رابطه با رتبه بندی نمرات مختلف تصمیم گیری خواهد شد.

در مقطع دکتری، برای نمرات مردودی در واقع نمره ای معادل ۱۲ تعیین می‌شود و همچنین برای نمره ضعیف، معادل ۱۴ در نظر گرفته شده است و نمره متوسط معادل ۱۶ خواهد بود. نمره خوب نیز معادل ۱۸ و نمره عالی معادل ۱۹ تعیین می گردد. همچنین برخی از نمرات ممکن است به صورت حروف در کارنامه درج شوند و به صورت عددی معادل سازی دروس دانشگاه سراسری نموده اند.

 

برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور تجربی  بر روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط تطبیق واحد برای دانشجویان انتقال و انتقال یا تغییر رشته دانشجویان

برای تطبیق واحد، ترم به ترم و مطابق با کارنامه دانشجو صورت می پذیرد و هیچ تطبیقی از دانشجو، حتی اگر در آن درس قابل تطبیق نباشد، همچنین در سطح دانشجو که در سرفصل رشته جدید وجود ندارد قابل تصویر نخواهد بود. تطبیق واحد دروس دانشجوی محروم از تحصیل انصرافی و یا فارغ التحصیل دوره قبل با شرایط خاصی می باشد.

تطبیق واحد دانشگاه سراسری به صورت تجمعی و بر اساس حداکثر واحد مجاز در هر ترم ثبت می گردد. بنابراین فقط دروس قبولی به دانشجوی موفق به پذیرش در آن شده است قابل تطبیق خواهد بود و درس تصاعد یا مردودی تطبیق داده نخواهد شد. همچنین به ازای واحد های تطبیقی از دوره های گذرانده قبلی یا انصرافی دانشجو یک نیمسال از سنوات مجاز تحصیل کاسته خواهد شد.

میزان کاهش سنوات تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی تا ۲۰ واحد درسی، برای مقطع کارشناسی ارشد تا ۱۲ واحد درسی، برای مقطع دکتری تا ۸ واحد درسی از ترم مجاز تحصیلی دانشجویان کسر خواهد شد. تصویر دروس دوره‌های قبلی دانشجو مشمول آموزش رایگان محروم از تحصیل و یا سنوات رایگان با دانشگاه قبل می باشد.

 

برای اتصال به سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی کلیک کن.

 

معادل سازی دروس دانشگاه سراسری برای دانشجویان مهمان

 

معادل سازی دروس دانشگاه سراسری برای دانشجویان مهمان

 

تطبیق واحد دانشگاه سراسری برای واحد دروسی که دانشجویان به صورت مهمان در سایر دانشگاه ها گذرانده‌اند به‌صورت دروسی است که دانشجو به صورت مهمان اخذ کرده نموده است که در واقع امکان قبولی مردودی و یا غیبت را عیناً به ترم در کارنامه دانشجو ثبت شده و پذیرفته می گردد.

در صورتی که در طول تحصیل به دلیل تغییر سرفصل بازنگری وزارت و یا ستاد سیاستگذاری برنامه های درسی دانشگاه اصفهان با حذف افزایش و یا کاهش تعداد واحد برخی از درست جهت فارغ التحصیلی مشکلی به وجود آید و امکان اخذ درس به صورت معرفی به استاد وجود نداشته باشد، کمبود واحد ضروری با اخذ دروس اختیاری یا تخصصی با نظر گروه آموزشی جبران می شود.

آن دسته از دانشجویانی که در حال حاضر در دو رشته دانشگاهی مشغول به تحصیل می باشند جهت تطبیق واحد دروس به صورت ترم به ترم و مطابق با کارنامه و همچنین بر اساس آیین‌نامه مربوط به این دسته از دانشجویان و تایید دفتر برنامه ریزی و نظارت آموزشی قابل انجام خواهد بود، تطبیق واحد در سطح دانشجویان مهمان دائم با شرایط ویژگی های قابل انجام می باشد.

 

برای اتصال به azmoon.org  کلیک کن.

 

شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری دانشجویان مهمان دائم

برای تطبیق واحد دانشگاه سراسری دروس دانشجویان مهمان دائم لازم است کلیه دانشجویان در صورت واجد شرایط بودن زیر نسبت به تطبیق واحد اقدام نمایند.

  • دروس دانشجوی مهمان دائم، در دانشگاه دولتی همانند دانشگاه اصفهان نیاز به تحقیق تطبیق واحد نخواهد داشت و گروه آموزشی مطابق با کارنامه دانشجو در دانشگاه نسبت به اعلام فارغ التحصیلی دانشجو به دانشگاه محل تحصیل قبلی یا همان دانشگاه مغز مبدا اقدامات لازم را انجام خواهد رساند.
  •  آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه اصفهان که به صورت مهمان دائم در دانشگاه دیگر گذرانده باشند، عیناً در سامانه آموزشی ثبت خواهد شد و دانشجو با سرفصل خاص فارغ‌التحصیل خواهد گردید.
  •  شیوه نامه تصویر دانشجوی مهمان دائم در ۲۹ ماده ۱۰۶ تبصره  به تصویب برخی از دانشگاه رسیده است و همراه فرایند اجرایی و زمانی که این ابلاغ به چاپ رسیده و همچنین مورد تایید قرار گرفته، قابل اجرا می باشد و دانشگاه ملزم به رعایت قوانین تعیین شده تعیین شده شیوه‌نامه خواهد.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ و همچنین به موارد و مفاد آیین نامه تطبیق واحد دانشگاه دولتی ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با معادل سازی دروس دانشگاه سراسری می باشید. مشاوران ما در همه ایام هفته حتی روزهای تعطیل آماده ارائه خدمات به شما دانشجویان عزیز خواهند بود. کافی است با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل نمایید.

 

برای انجام ثبت نام و تطبیق واحد دانشگاه سراسری و همچنین اطلاع از کلیه جزئیات تطبیق واحد دانشگاه های غیر دولتی به دولتی از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط

سیستم آموزش مجازی دانشگاه علم و فرهنگ

نظام سالی واحدی چیست؟

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی

تطبیق واحد دانشگاه سراسری

آیین نامه تطبیق واحد وزارت علوم ۱۴۰۳ + تحلیل کامل

 

2.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا با توجه به شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری امکان تطبیق انتخاب واحد دانشگاه پیام نور به سراسری وجود دارد؟

متناسب با شرایط تعیین شده هر یک از دانشگاه ها این موضوع می تواند با توجه به واحد درسی و همچنین قوانین آن متفاوت باشد. اما در برخی از دانشگاه ها این امکان وجود دارد.

برای تطبیق واحد دانشگاه سراسری تا چه زمانی امکان ثبت نام را خواهیم داشت؟

به هنگام انتخاب واحد می توانید در صورت تائید گروه آموزشی دانشگاه خود، نسبت به تطبیق واحد اقدام نمایید.

آیا امکان معادل سازی دروس دانشگاه سراسری در تمامی واحدهای آموزشی وجود دارد؟

در هر مقطع تحصیلی، متناسب با قوانین دانشگاهی، امکان تطبیق واحد تنها در تعداد واحد خاصی وجود خواهد داشت. همچنین برای برخی از دروس، تطبیق داده نخواهد شد.

در صورتی که تطبیق واحد دانشگاه سراسری صورت گیرد آیا نمره قبلی جایگزین خواهد شد؟

چنانچه نمره دانشجویی در مقاطع تحصیلی پایین تر اخذ نموده باشد، کلیه دانشجویان می توانند نمرات جدید را جایگزین نمرات قبلی خود نمایند.

نظرات

141 دیدگاه دربارهٔ «شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo مهسا گفت:

    سلام . ایا در ترم های بعد از تطبیق زدن امکان حذف درس از واحد های تطبیق داده شده هست؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بعد از تطبیق نمیشود واحدی را حذف کرد.

  2. Avatar photo حسام گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    ببخشید من دو بار از مقطع لیسانس انصراف دادم و الان هم در حال خدمت سربازی هستم و میخوام ایست خدمتی بگیرم
    سوالم اینه که دو بار انصراف از لیسانسم ممکنه باعث قبول نشدن درخواست ایست خدمتم بشه
    ممنون از سایت خوبتون

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بعد از ایام سربازی امکان پذیر است

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور