ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب واحد دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد + شرایط و مراحل 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
سامانه انتخاب واحد دانشجویان مهمان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای از بین بردن محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مهمان تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه انتخاب واحد دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد سایت آموزشیار می‌باشد و افرادی که قبلاً درخواست مهمانی در دانشگاه دیگر داده و با درخواست آنها موافقت شده، می‌توانند در موعد مقرر برای انتخاب واحد خود اقدامات لازم را انجام دهند.

از آنجا که انتخاب واحد دانشجویان مهمان باید حتما قبل از شروع ترم تحصیلی انجام شود، از این رو ضرورت دارد که دانشجویان حتماً با شرایط انتخاب واحد و چگونگی ثبت واحدهای جدید آشنایی داشته باشند. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با شرایط انتخاب واحد دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد اسلامی سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید از طریق شماره 90909075307 در تماس باشید تا همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

شرایط انتخاب واحد دانشجویان مهمان

👈 انتخاب واحد دانشجویان مهمان از دغدغه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد است که با درخواست مهمانی آن‌ها موافقت شده است. ما در شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای شما شرایط عمومی و اختصاصی نقل و انتقال و همچنین مدارک موردنیاز برای درخواست نقل و انتقال را شرح دادیم. و اگر مقاله‌های قبلی ما در مورد  آیین‌نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد را مطالعه نموده باشید، ما بارها بر اطلاع کامل در مورد نقل و انتقال و همچنین شرایط و… تأکید کرده ایم.

👈 اکثر دانشجویان متقاضی پس از اینکه نسبت به درخواست اقدام می‌نمایند ممکن است به دلیل عدم آگاهی از این شرایط دچار مشکل شوند. انتخاب واحد دانشجویان مهمان نیز همانند شرایط و قوانین نقل و انتقال دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد. بنابراین حتماً در مورد نحوه انتخاب واحد دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد اطلاعات لازم را کسب نمایید و با شرایط انتخاب واحد دانشجویان مهمان کاملاً آشنا شوید.

شرایط انتخاب واحد دانشجویان مهمان 

معرفی سامانه انتخاب واحد دانشجویان مهمان

👈 آن دسته از دانشجویانی که مایلند در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد مهمان شوند، قبل از هر چیز لازم است که بدانند قوانین پیش نیاز و هم نیاز انتخاب واحد چیست و از چه طریق می‌توانند واحدهای خود را ثبت کنند. به این منظور دانشگاه آزاد سامانه آموزشیار را برای ثبت واحدهای درسی دانشجویان مهمان اختصاص داده است و دانشجویان باید در موعد مقرر برای ثبت دروس انتخابی خود اقدام کنند.

👈برای ثبت درخواست در دانشگاه آزاد جهت مهمان شدن در یک واحد، باید افراد از قبل درخواست خود را ثبت کره باشند و پس از اینکه دانشگاه آزاد به درخواست افراد رسیدگی و موافقت کند، می‌توانند برای یک یا چندترم به عنوان مهمان مشغول به تحصیل شوند. چنانچه شما دانشجوی گرامی قبلاً درخواست مهمانی داده اید، اما اکنون قصد لغو درخواست خود را دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

برای لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد وارد لینک مربوطه شوید.

بنر کال تو اکشن

معرفی سامانه انتخاب واحد دانشجویان مهمان

نحوه انتخاب واحد دانشجویان مهمان

👈 برای برخی از دانشجویان این سؤال مطرح می‌شود که  انتخاب واحد دانشجویان مهمان در دانشگاه مبدأ صورت می‌پذیرد و یا دانشگاه مقصد؟ همچنین یکی از سؤالات دیگر در این موارد نمراتی است که دانشجویان در دانشگاه مقصد داشته‌اند و همچنین نمرات جدید آن‌ها پس از پذیرش درخواست در واحد جدید می‌باشد. در این مقاله قصد داریم انتخاب واحد دانشجویان مهمان را همانند انتخاب واحد دانشگاه آزاد، به صورت کامل برای شما شرح دهیم تا اطلاعات کاملی در این رابطه کسب نمایید و پاسخ سؤالات خود را در این زمینه به صورت کامل بیایید.

✔️ دانشجویانی که با درخواست انتقالی آن‌ها موافقت شده است، و در همان رشته و همان مقطع تحصیلی خود در واحد دیگر به صورت مهمان در حال تدریس می‌باشند، نمرات دانشجویان اعم از نمرات قبولی، مشروطی، ردی، و در کل می‌تواند گفت تمامی سوابق تحصیلی آن‌ها  از واحد دانشگاهی مبدأ در کارنامه دانشگاهی مقصد ثبت می‌شود. این گروه از دانشجویان همچنین مشمول پرداخت هزینه انتقال، برابر با آخرین تعرفه انتخاب واحد دانشجویان مهمان می‌باشند.

برای مشاهده قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

  1. یکی از تبصره‌های مربوط به ماده بالا در رابطه با دانشجویان انتقالی می‌باشد که رشته و یا گرایش خود را در هنگام انتقال تغییر داده‌اند. این دسته از دانشجویان چنانچه در دانشگاه مقصد در  رشته موردنظر آن‌ها سه عضو هیئت‌علمی آن رشته موجود باشد، می‌توانند نمرات خود را معادل‌سازی نمایند و دروس پذیرفته‌شده در کارنامه جدید دانشجو در واحد مقصد ثبت می‌گردد. این دسته از دانشجویان موظف به پرداخت هزینه انتقال و همچنین هزینه معادل‌سازی برابر با آخرین تعرفه انتخاب واحد دانشجویان مهمان می‌باشند.
  2. تبصره دوم مربوط به دانشجویانی می‌باشد که از طریق شرکت در آزمون مجدد پذیرفته می‌شوند. دانشجویانی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشند، دروس آن‌ها معادل سازی می‌گردد و ضمناً هزینه انصراف و تصفیه از دانشگاه مبدأ را نیز برابر با آخرین تعرفه دانشگاه موظف به پرداخت آن می‌باشند.
  3. تبصره سوم این ماده مربوط به دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های سراسری و همچنین دانشجویان مؤسسات غیردولتی که مورد تائید وزارت علوم و وزارت درمان و آموزش پزشکی که به واحدهای دانشگاه آزاد منتقل شده‌اند، دروس گذرانده آن‌ها معادل سازی می‌گردد و البته تنها نمرات 12 و بالاتر از آن مشمول این معادل سازی قرار می‌گیرند.

✔️ مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان انتقالی توسط دانشگاه مقصد صادر می‌گردد.

✔️واحدهایی که دانشجویان مهمان موظف به گذراندن آن‌ها می‌باشند چنانچه این واحدها را بخواهند در دانشگاه مقصد بگذرانند، این نظر باید با گروه آموزشی مربوط در واحد مبدأ تعیین گردد.

  1. تبصره مربوط به ماده بالا مربوط به شهریه دانشجویان میهمان می‌باشد. دانشجویان مهمان علاوه بر پرداخت هزینه شهریه ثابت و متغییر، موظف هستند که شهریه ثابت آن نیمسال را به واحد مبدأ و هزینه انتقال موقت را برابر با آخرین دستورالعمل مربوطه از طریق واحد مبدأ به سازمان مرکزی دانشگاه بپردازند.

برای ثبت درخواست مهمانی دانشگاه آزاد وارد لینک شوید.

✔️ یکی دیگر از ماده‌های مربوط به انتخاب واحد دانشجویان مهمان برای دانشجویانی می‌باشد که برخی از دروسی که موظف به گذراندن آن‌ها در نیم سال تحصیلی هستند، در واحد دانشگاهی مقصد ارائه نمی‌شوند. در این صورت دانشجویان می‌توانند با صلاحدید واحد مبدأ و مقصد برای تنها یک نیمسال در مقطع تحصیلی خود، از تعداد واحدهایی که موظف به گذراندن آن‌ها در یک‌ترم تحصیلی می‌باشند، تعداد واحد کمتری را اخذ نمایند. حداقل واحدهای درسي مجاز تعیین‌شده ( 11 واحد براي تمام وقت  و 9 واحد براي پاره وقت  و 7 واحد براي آموزش معلمان ) می‌باشد. چنانچه دانشجویان از این ماده برای انتخاب واحد خود استفاده نمایند، موظف به پرداخت شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر دروس انتخابی در واحد مبدأ  و شهریه شهریه دروسی که در واحد مقصد می‌گذراند را ، در واحد مقصد پرداخت نماید.

  1. اولین تبصره مربوط به این ماده برای دانشجویان ترم آخر هر مقطع می‌باشد. همان‌طور که خدمت شما عرض کردیم، هر دانشجو تنها یک‌بار می‌تواند از ماده بالا استفاده نماید. اما تنها استثنایی که در این مورد وجود خواهد داشت، برای دانشجویان ترم آخری که می‌توانند در همان ترم فارغ‌التحصیل گردند و همچنین هیچ درس تحت عنوان معرفی به استاد و … ندارند. البته این امر نیازمند موافقت و بر طبق صلاحدید واحد مبدأ و مقصد صورت خواهد پذیرفت.
  2. تبصره دوم در رابطه با واحدهای مشمول این ماده می‌باشد که این واحدها توسط دانشگاه مبدأ تعیین می‌گردد. گاهی اوقات ممکن است امتحانات دانشگاه مبدأ و مقصد هم‌زمان در یک روز انجام شود. به‌طوری‌که دانشجویان نتوانند هم‌زمان در هر دو آزمون شرکت نمایند، در این صورت می‌توانند یکی از آن‌ها را حذف کنند.

✔️ در هر صورتی مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان مهمان توسط دانشگاه مبدأ صادر خواهد گردید.

 

کال تو اکشن تماس

نحوه انتخاب واحد دانشجویان مهمان 

📢 اطلاعیه 📢

جهت اطلاع از زمان و نحوه انتخاب واحد دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد و دیگر درخواست‌های دانشجویی از سراسر کشور با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا همکاران ما در مرکز مشاوره دانشگاه آزاد ایران تحصیل شما عزیزان را راهنمایی کنند.

خلاصه مطالب

دانشجویانی که قبلاً درخواست خود را برای مهمانی در دانشگاه‌های دیگر ثبت کرده‌اند، باید با سامانه انتخاب واحد دانشجویان مهمان آشنایی داشته باشند. به این منظور دانشجویان باید برای ثبت درخواست خود از طریق سایت آموزشیار دانشگاه آزاد اقدام کنند و برای ثبت واحدهای درسی هر ترم اقدام نمایند.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی را در ارتباط با نحوه ثبت واحدها در دانشگاه آزاد برای داشجویان مهمان توضیحاتی ارائه کنیم. جهت اطلاع از زمان و شیوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد، ثبت نام ورودی‌های جدید و هر درخواست دانشجویی دیگر در تمامی سامانه‌های دانشگاه آزاد می‌توانید از سراسر کشور از طریق شماره 90909075307 با مرکز مشاوره دانشگاه آزاد تماس بگیرید تا همکاران ما شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای از بین بردن محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مهمان تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه انتخاب واحد دانشجویان مهمان چیست؟

سامانه انتخاب واحد دانشجویان مهمان همان سامانه آموزشیار می باشد.

زمان انتخاب واحد دانشجویان مهمان چه تاریخی است؟

معمولاً زمان انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد، چند روز قبل از شروع ترم تحصیلی انجام می شود. 

نحوه انتخاب واحد دانشجویان مهمان به چه شکل است؟

در متن مقاله به چگونگی انتخاب واحد دانشجویان مهمان آزاد اشاره کردیم. 

نظرات

75 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب واحد دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد + شرایط و مراحل 1403»

  1. Avatar photo A گفت:

    سلام وقت بخیر،من از ترم ۵ مهمان دائم هستم و الان که ترم ۸ هستم فقط ۸ واحدم مونده و میخوام معرفی به استاد بگیرم،میتونم همچنان تو واحد مقصد معرفی به استاد کنم یا باید حتما برگردم به واحد مبدا و کلا اونجا امتحان بدم؟؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر برگردید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

    شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

    پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و...
  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد...
تماس با مشاور