ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد + لینک مستقیم | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۲
لغو درخواست مهمانی دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

همانطور که میدانید هر دانشجو دانشگاه آزاد تنها یک بار در سال امکان درخواست مهمانی دارد و باید در ابتدا تمامی شرایط مهمان شدن را مطالعه نموده و سپس در صورت داشتن شرایط با مراجعه به سامانه منادا به نشانی اینترنتی monada.iau.ac.ir، درخواست خود را ثبت نماید. زمان ثبت نام برای درخواست مهمانی به صورت محدود بوده و افراد تنها در زمان اعلام شده می توانند برای درخواست مهمانی خود اقدام نمایند و در غیر این صورت امکان ثبت درخواست در سامانه منادا وجود نخواهد داشت. همچنین برخی از افراد به دلایل مختلفی از ثبت درخواست خود قصد لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد را دارند که ما در این مقاله به نحوه لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد خواهیم پرداخت.

همچنین اگر مشکل لغو درخواست و یا دارای اینترنت ضعیف هستید میتوانید لغو درخواست مهمانی خود را به کارشناسان ایران تحصیل بسپارید. برای این کار طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس گرفته و درخواست لغو درخواست مهمانی خود را ثبت نمایید.

بنر کال تو اکشن

نحوه لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد

افرادی که در ابتدا درخواست ثبت مهمانی خود را در سامانه منادا به نشانی  monada.iau.ir ثبت می نمایند. می توانند این اجاره را خواهند داشت که تا 24 ساعت درخواست خود را لغو و یا آن را تغییر دهند. توجه فرمایید این تغییر در درخواست مهمانی و درخواست لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد تا یک روز پس از ثبت بدون هزینه خواهد بود .

مراحل ثبت درخواست مهمانی دانشگاه آزاد  به شرح زیر است که فرد پس از ثبت نهایی درخواست خود می تواند آن را لغو نماید.

ابتدا وارد سامانه منادا شده و پس از مطالعه قوانین و موافقت نامه بر روی گزینه “” کلیک نمایید.

سپس باید نام کاربری و تمامی اطلاعات خواسته شده وارد کرده و سپس مدارک مورد نیاز برای درخواست مهمانی را بارگذاری نمایید.

سپس پس از انتخاب دانشگاه مقصد، باید هزینه مربوط به مهمانی را از طریق سامانه و کارت های عضو شتاب پرداخت کرده و کد پیگیری دریافت نمایید.

در نهایت پس از تایید تمامی اطلاعات و کلیک بر روی ثبت نهایی شماره پرونده 13 رقمی برای شما صادر شده که نشانه اتمام مراحل است.

حال همان طور که بیان شد، شما می توانید تا مدت 24 ساعت لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد خود را داشته باشید و بابت این امر هزینه ای پرداخت ننمایید.

همچنین اگر از مدت زمان تعیین شده برای انصراف از مهمانی بگذرد، دیگر درخواست انصراف از مهمانی در سامانه منادا امکان پذیر نمی باشد و باید با اطمینان کامل برای انتقالی و یا مهمانی اقدام نمایید، و در این صورت  فرد باید به صورت کتبی درخواست خود را به دانشگاه مربوطه اعلام نماید.

برای ورود به سامانه منادا روی لینک کلیک کنید.

نمونه ای از درخواست کتبی به صورت زیر است:

مسئول محترم آموزش دانشگاه آزاد

با سلام
با احترام، اینجانب …………………………. دانشجوي رشته ………………………….. مرکز ………….. استان …………….. به
شماره دانشجویی…………………………………..که به صورت مهمان دائم در مرکز………………….. مشغول به تحصیل بوده ام. با توجه
به اینکه کلیه واحدهاي مصوب رشته خود را گذرانده ام. ضمن انجام تسویه حساب با مرکز ………………………………… متقاضی لغو
مهمان دائم از نیمسال ………………………… سال تحصیلی ………………… به مرکز مبدا می باشم./
با تشکر
نام و نام خانوادگی دانشجو

همچنین جهت اطلاع از شرایط استثنایی در لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد می توانید از مشاورین متخصص ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و درخواست راهنمایی و مشاوره نمایید.

نحوه لغو درخواست مهمانی

برای اطلاع از درخواست مهمانی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

دلایل لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد

افرادی که در ثبت نام اینترنتی درخواست مهمانی دانشگاه آزاد در سامانه منادا ثبت نام کرده اند و درخواست آن ها مورد پذیرش قرار گرفته است ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم به لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد خود نمایند. برخی از دلایل لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد به شرح زیر است: 

🔵 گذراندن تمامی واحدهای در دانشگاه مقصد

افرادی که دروس مورد نظر خود را در دانشگاه مهمان خود گذرانده اند و درخواست لغو از دانشگاه مهمان دارند و تصمیم به برگشتن به دانشگاه اولیه خود را دارند.

🔵 ازدواج و یا متارکه پس از مهمان شدن 

برخی از افراد زمانی که درخواست مهمانی موقت و یا دائم خود را ثبت می نمایند، ازدواج می کنند که این افراد دچار مشکلاتی مانند دوری از خانواده خود خواهند شد و به همین دلیل نیاز به لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد خود را دارند.

🔵 اگر دانشجویی پس از گرفتن مهمانی، باردار و فرزندی را متولد کرد، ممکن است درخواست لغو مهمانی خود را داشته باشد تا بتواند به دانشگاه مبدا برگردد.

🔵 به خاطر هزینه ای بالای دانشگاه آزاد نیاز به لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد را داشته باشد. زیرا مهمان شدن و یا انتقالی در دانشگاه های آزاد رایگان نبوده و باید برای آن هزینه ای پرداخت نمایید. هزینه ای که برای انتقال و مهمانی گرفته می شود شامل موارد زیر است:

🔵 ثبت درخواست مهمانی در سامانه منادا

🔵 هزینه های مربوط به دریافت مهمانی

هزینه های مهمان شدن در دانشگاه آزاد در سال گذشته با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف به شرح زیر می باشد:

برای مقطع کاردانی دویست و پنجاه هزار تومان
برای مقطع کارشناسی چهارصد هزار تومان
برای مقطع کارشناسی ارشد هشتصد هزار تومان
برای مقطع دکتری در حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان
هزینه های بررسی مدارک دانشجویان متقاضی مهمانی دانشگاه آزاد در سایت منادا
برای مقطع کاردانی  در حدود سی و سه هزار تومان
برای مقطع کارشناسی  حدود شصت و سه هزار تومان
برای مقطع کارشناسی ارشد نود و چهار هزار تومان 
برای مقطع دکتری  صد و چهل و پنج هزار و پانصد تومان 

این هزینه ها مربوط به سال گذشته بوده . در سال جدید با افزایش قیمت مواجه می شویم. همچنین برای دریافت برخی از شرایط انصراف از مهمان شدن در دانشگاه آزاد و هزینه های جدید در سال 1403 می توانید با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید.

دلایل لغو درخواست ازاد

برای اطلاع از شرایط مهمانی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

نکاتی در خصوص لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد

✔️ اگر فردی پس از اعلام نتایج و پذیرش قصد  لغو درخواست مهمانی را داشته باشد باید دانشگاه مبدا و مقصد با انصراف او موافقت کرده و پس از این موافقت فرد دیگر نمی تواند درخواست نقل و انتقال و یا مهمانی را تا مدت معلومی درخواست نماید.

✔️ در هر سال تحصیلی دو نوبت نیمسال اول و دوم افراد می توانند از طریق سامانه منادا درخواست مهمانی دهند که اولویت به افرادی است که دارای شرایط سخت تر و نیاز به مهمان شدن داشته باشند، شرایطی مانند ازدواج و … که می توانید برای اطلاع از شرایط اختصاصی با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

✔️ توجه فرمایید تمامی مراحل انتقالات، مهمانی و لغو آن ها از طریق سامانه منادا امکان پذیر است و تمامی رشته ها و رشته ای پزشکی نیز باید از طریق همین سامانه اقدام نمایند.

✔️  اگر درخواست مهمانی فردی مورد قبول نباشد و مورد موافقت قرار نگیرد و فرد درخواست مجدد برای درخواست خود بزند به منزله انصراف از درخواست مهمانی تلقی خواهد شد.

✔️ همان طور که بیان شد هزینه های مهمانی و یا لغو با توجه به مقطع و مراحل مختلف بوده و یکسان نمی باشد.

✔️ نکته مهم دیگر در خصوص  لغو درخواست مهمانی این می باشد که در صورتی که فردی ترم بعدی آن به صورت غیر حضوری بود می تواند مهمانی خود را کنسل کرده و به دانشگاه مبدا خود بازگردد.

✔️ برخی از رشته های مهم مانند پزشکی، دندان پزشکی، مامایی و … دارای محدودیت های می باشند و باید از ترم سه و یا چهار جهت کارورزی در بیمارستان ها حضور داشته باشد و با توجه به حجم درخواست ها ، بیمارستان ها گاها جواب گو این تعداد نمی باشد.و همین امر موجب شده درخواست های این رشته های با دقت بیشتری بررسی شود و افراد در اولویت قرار بگیرند، بنابراین ثبت درخواست و حتی لغو درخواست مهمانی در اینگونه رشته ها با دقت بیشتری بررسی می گردد.

✔️با توجه به اینکه برخی از افراد معترض از سامانه منادا بوده اند و اعتراض به اختلال رد این سیستم می باشند باید عرض کرد این سیستم از نظر بانک اطلاعاتی و سرور مشکلی ندارد و تا کنون بالای 6 هزار درخواست ثبت شده است و در صورتی که با مشکل برای   لغو درخواست مهمانی دانشگاه آزاد خود داشتید می توانید از مشاورین ایران تحصیل درخواست کمک و راهنمایی نمایید.

✔️ برخی از رشته های مانند دندانپزشکی دارای درخواست های بسیار زیادی برای مهمان شدن دارند که با توجه به ظرفیت ها در دانشگاه های مبدا و مقصد مشکلاتی را بوجود خواهد آورد و درخواست لغو و یا ثبت مهمانی با ملاحضات بیشتری انجام می شود.

✔️برای دانشجویانی که در وضعیت مهمانی هستند و درخواست مجدد مهمانی می دهند، اولویت با دانشجویانی است که یا مهمان نشده و یا مدت زمان مهمانی آن ها کمتر می باشد اما توجه فرمایید  محدودیتی برای این دانشجویان برای درخواست نداریم.

✔️ در هر صورت پس از اتمام تحصیل، مدرک فراغت از تحصیل دانشجو  توسط توسط دانشگاه مبدا صادر می گردد.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

نکاتی در خصوص لغو درخواست

برای اطلاع از انتقالی دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

اخبار پیرامون درخواست مهمانی دانشگاه ازاد

آخرین مهلت ثبت‌نام نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد

 زمان ثبت درخواست انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به واحد دانشگاهی الکترونیکی (مجازی) و میهمانی اضطراری به واحد دانشگاهی محل سکونت یا نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی محل سکونت، در نیمسال دوم  آغاز شده بود، امروز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه پایان می‌یابد.

محدودیت «نقل و انتقال» برای گروه پزشکی و دامپزشکی

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: برای نقل و انتقال دانشجویان در گروه پزشکی و دامپزشکی به دلیل رعایت سقف کلاسی درواحد مقصد و جلوگیری از کاهش دانشجویان در واحد مبدا محدودیت هایی اعمال می شود.

برای مشاهده شرایط انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به محل زندگی روی لینک بزنید.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله درباره لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد به صورت کامل توضیح دادیم و اگر قصد لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد دارید بهتر است پس از اتمام ثبت درخواست خود تا 24 ساعت اقدام به انصراف نمایید تا بدون پرداخت هزینه ای انصراف شما ثبت گردد. همچنین  اگر پس از مطالعه این مقاله پرسشی و یا نیاز به مشاوره داشتید می توانید با تماس با شماره 9099075307 درخواست مشاوره کرده و یا بر روی مقاله کامنت بگذارید با مشاورین ایران تحصیل در اولین فرصت پاسخگو شما بزرگواران باشد.

برای مشاهده و مطالعه پی دی اف مقاله لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد بر روی لینک کلیک نمایید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد همراه با هزینه می باشد؟

همان طور که در طول مقاله بیان شد اگر قبل از 24 ساعت از زمان ثبت درخواست باشد، شامل هزینه ای نبوده و به صورت رایگان می باشد.

لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد پس از گذشت مدتی از طریق سامانه منادا امکان پذیر است؟

خیر، پس از گذشت زمان مشخص شده دیگر نمی توان از طریق سامانه مندا برای لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد اقدام نمود.

هزینه بررسی درخواست مهمانی چقدر است؟

این مبلغ برای مقاطع مختلف متفاوت است. این هزینه برای بررسی مدارک است و همان‌طور که می‌دانید یک پروسه طولانی در بحث نقل‌وانتقال و مهمانی  انجام می‌شود و این مبلغ برای بررسی مدارک و سوابق است.

نظرات

21 دیدگاه دربارهٔ «لغو درخواست مهمانی دانشگاه ازاد + لینک مستقیم | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo جلالی گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من درخواست مهمان ثبت کردم اما موفق نشدم تتا قبل از حذف و اضافه کارهای اداریش رو انجام بدم و انتقالی بگیرم. راهی هست درخواستم رو لغو کنم تا بتونم برای تابستون انجامش بدم ؟ این رو هم بگم که شماره های تماس منادا هیچ کدوم هیچ روزی پاسخگو نبودن.

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر سامانه باز بشه بله میشه
      با خود دانشگاه باید صحبت کنید.

  2. Avatar photo Baran گفت:

    سلام
    من درخواست مهمانی واسه یه ترم دادم با درخواستمم موافقت شده الان اگه در موعد دانشگاه خودم انتخاب واحد کنم درخواست مهمانیم لغو میشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر خیر باید در طبق تقویم آموزشی واحد مقصد پیش بروید

  3. Avatar photo سینا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من مهمان دائم داشتم ولی برای ترم بعد قصد لغو مهمان رو داشتم
    مسئول نقل و انتقالات دانشگاه مبدا نامه من و مکاتبات لازم رو برای دانشگاه مرکزی ارسال کردن
    ولی الان دو تا سوال داشتم،چقدر طول میکشه که مهمانم لغو بشه و اینکه چطور میتونم متوجه بشم که لغو شده؟ چون داخل سایت منادا یا اموزشیار مشخص نیست

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر تنها از طریق واحد اموزش دانشگاه مبدا و مقصد متوجه میشوید

  4. Avatar photo آتنا گفت:

    سلام من ترم پیش مهمان دائم گرفتم ، میشه درخواست رو برای ترم بعد لغو کنم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای لغو درخواست مهمانی خود می بایست به دانشگاه مبدا حضوری مراجعه نمایید

  5. Avatar photo mp گفت:

    سلام خسته نباشید. بنده درخواست انتقالی از بدو ورود را دادم و هردو دانشگاه مبدا و مقصد موافقت کردند. حالا خودم پشیمان شدم و قصد انصراف دارم.باید از چه طریقی اقدام کنم؟ اصلا شدنی هست؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . به دانشگاه مبدا مراجعه کنید برای لغو

  6. Avatar photo Mobina گفت:

    با درخواست میهمانی/انتقالی شما موافقت گردید. پس از اخذ لیست دروس از واحد مبدا، جهت ثبت نام در تقویم آموزشی به واحد مقصد مراجعه نمایید
    این ینی با درخواستم موافقت شده؟؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام روز بخیر
      بله یعنی موافقت شده است.

      1. Avatar photo Mobina گفت:

        ببخشید من الان دانشگاه خودم انتخاب واحد کردم درخواستم لغو میشه این ترم نمیتونم برم ینی؟؟

        1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

          سلام وقت بخیر . بله درخواست شما لغو میشه

          1. Avatar photo Kosr گفت:

            سلام من اگه انتخاب واحدم رو برمبنای دروس مبدا انخاب کنم درخواستم رد میشه و نمیتونم برم برای دانشگاهی ک درخواست مهمان داده بودم؟!

          2. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

            سلام وقت بخیر
            خیر

  7. Avatar photo Mohammadi گفت:

    سلام ، وقتتون بخیر
    بنده قصد مهمانی از طریق بند بیماری های صعب العلاج رو داشتم ، و الان درخواست من به صورت متوقف شده در اومده .
    اما دانشگاه اعلام کرده که ثبت نام از طریق هم ترازی شروع شده ، و میتونم ثبت نام کنم ، میخواستم بپرسم چه جوری میتونم درخواست مهمانی از طریق بیماری رو لغو کنم و از طریق هم ترازی اقدام کنم ؟
    چون تا اون مورد متوقف شده توی سایت هست، اجازه ثبت نام همترازی رو نمیدن.ممنون میشم راهنمایی کنید .

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از درخواست قبلی انصراف داده و درخواست جدید ثبت نمایید.

  8. Avatar photo الهام گفت:

    سلام من درخواست مهمانی دادم و به درخواست خودم مهمانی رو رد کردن دانشگاه مبدا نوشته رد درخواست ولی دانشگاه مقصد هنوز چیزی نگفته .میخواستم بدونم که اگه دانشگاه مقصد هم رد درخواست داد دوباره میتونم برای جای دیگه برای همون ترم درخواست مهمانی بدم ؟ یا باید یک ترم بخونم بعد دوباره درخواست مهمانی بدم ؟

    1. Avatar photo chitsaz گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دریافت نامه مهمان هم دانشگاه مبدا و هم مقصد باید تایید کنند
      وقتی دانشگاه مبدا رد درخواست زده است امکان دریافت نامه نیست

    2. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان آغاز شد. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد شرایط دانشجو می‌پذیرد. لذا کلیه...
  • شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد یکی از موضوعات اساسی برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کادر آموزشی پزشکی و غیر پزشکی فعالیت داشته باشند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش و همچنین تدریس در...
  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)