ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۳ + راهنمای جامع | ایران تحصیل

شرایط استخدام وزارت بهداشت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط استخدام وزارت بهداشت 1403 برای اطلاع تمامی افراد متقاضی اعلام شد. کلیه افراد می‌بایست ابتدا از شرایط شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت مطلع شده، سپس اقدامات لازم جهت ثبت نام در رشته‌های استخدامی وزارت بهداشت را انجام دهند. برای هر یک از مشاغلی که توسط وزارت بهداشت هرساله اعلام نیاز می‌شود، شرایط متفاوتی برای استخدامی وجود دارد. مثلا برای استخدام در فوریت‌های پزشکی داوطلب باید از استانداردهای فیزیکی و جسمانی قابل قبولی برخوردار باشد.

دقت داشته باشید که شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت را می‌توانید در دفترچه ثبت نام آزمون پیدا کنید. در صورت کسب راهنمایی از مشاوری اگاه در این زمینه می‌توانید شانس خود را برای استخدام در وزارت بهداشت تا حد زیادی افزایش دهید. برای اطلاع از شرایط ثبت نام در آزمون، رشته‌های اعلام نیاز شده، منابع و نحوه برگزاری آزمون می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا در این زمینه راهنمایی‌تان کرده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند.

 

برای کسب اطلاع از مهلت ویرایش ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

اهمیت اطلاع از شرایط استخدام وزارت بهداشت

شرکت در آزمون استخدام وزارت بهداشت در گرو داشتن شرایط لازم در این رابطه است. در صورت نداشتن هر یک از این شرایط از ثبت نام شما جلوگیری به عمل آمده و در صورت ثبت نام و قبولی در آزمون کتبی هم به هیچ عنوان نمی‌توانید مراحل استخدام را تا انتها طی کنید.

از این رو قبل از هر اقدامی برای ثبت نام در آزمون استخدامی، از شرایط استخدام و ثبت نام در آزمون مطلع شده و بعد از کسب اطلاعات اقدامات لازم ثبت نام را انجام دهید.

 

📢 برای اطلاع از نحوه آمادگی آزمون استخدامی روی لینک آبی رنگ کلیک کنید. 📢

 

از شرایط استخدام وزارت بهداشت چه می‌دانید؟

از شرایط استخدام وزارت بهداشت چه می‌دانید؟

در مورد شرایط شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت باید عرض کنیم که این شرایط در دو گروه شرایط عمومی و اختصاصی دسته بندی می‌شوند. شرایط عمومی شامل استانداردهای فردی، تحصیلی و قضایی است و شرایط اختصاصی برای هر رشته می‌تواند متفاوت باشد و مختص آن موقعیت شغلی است.

علاوه بر شرایط جذب و استخدام، قدم اول اطلاع از تاریخ ثبت نام در آزمون است. البته ثبت نام در آزمون و برگزاری آزمون چند سال اخیر در تاریخ‌های متفاوتی صورت گرفته است، اما پیش‌بینی می‌شود ثبت نام آزمون در دی ماه انجام شود. در صورت انتشار تاریخ ثبت نام و یا صور اطلاعیه‌ای برای ثبت نام در آزمون، این صفحه به روز خواهد شد.

در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت را بررسی می‌کنیم.

راهنمای تلفنی 24 ساعته

برای آشنایی با شرایط استخدام شرکت نفت کلیک کنید.

شرایط عمومی آزمون استخدام وزارت بهداشت

اگر قصد شرکت در آزمون استخدام وزارت بهداشت را دارید باید دقت داشته باشید که برخورداری از شرایط عمومی ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای ثبت نام در مرحله اول و شرکت در آزمون برای تمامی داوطلبان و تمامی رشته‌های اعلام نیاز شده الزامی است. از میان مهم‌ترین شرایط ثبت نام در آزمون وزارت بهداشت می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

🔹 اعتقاد به به دین اسلام یا سایر ادیان تصریح شده در قانون اساسی

🔹 داشتن تابعیت ایران

🔹 تعهد عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی

🔹 عدم منع در استخدام دستگاه‌های اجرایی توسط مراجع قضایی و ذیصلاح

🔹 داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای داوطلبان مرد

🔹 عدم سابقه محکومیت جزایی موثر

🔹 عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

🔹 دارا بودن سلامت جسمانی و روانی و توانایی لازم برای انجام کار مورد تقاضا

🔹 داوطلبان نباید جزء نیروهای استخدام بازخرید خدمت و یا بازنشسته دستگاه‌های اجرایی باشند.

شرایط اختصاصی آزمون استخدام وزارت بهداشت

شرایط اختصاصی آزمون استخدام وزارت بهداشت

شرایط استخدام وزارت بهداشت به جز شرایط عمومی در قالب شرایط اختصاصی نیز مطرح می‌شوند. از بین مهم‌ترین شرایط شرکت در آزمون وزارت بهداشت می‌توان به شرایط سنی اشاره کرد:

🔸 به این معنا که اگر با داشتن مدرک تحصیلی دکتری قصد ثبت نام و شرکت در آزمون وزرات بهداشت را دارید، الزاماً نباید سنتان از چهل و پنج سال کمتر باشد.

🔸 از طرف دیگر، در صورت تمایل به شرکت در این آزمون با مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مورد نیاز وزارت بهداشت به هیچ وجه نباید سنتان کمتر از چهل سال باشد.

🔸 اما اگر مدرک تحصیلی شما کارشناسی و یا کاردانی در رشته‌های مورد درخواست است، الزاماً نباید به ترتیب کمتر از بیست و سی سال سن داشته باشید.

🔸 اگر داوطلبان جزو فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر باشند، آنگاه از محدودیت سنی معاف خواهند بود. ولی تمام داوطلبانی که مشمول سهمیه 25 درصد و 5 درصد ایثارگران هستند باید حداکثر سن‌های لازم را برای ثبت‌نام در وزارت بهداشت را دارا باشند.

🔸 همچنین افرادی که به صورت شرکتی و غیر مستقیم از طریق شرکت‌های پیمانکاری طرف قرار داد با موسسه در این وزارت استخدام شده باشند، 15 سال به حداکثر سن آن‌ها افزوده می‌شود. کارمندان تمام وقت دولتی باید حداکثر میزان 5 سال سابقه خدمت داشته باشند.

🔸 اما اگر قصد استخدام در شغل بهیاری را دارید شرایط کاملاً متفاوت است. سن داوطلب برای پذیرش در این حرفه الزاماً نباید از هجده سال پایین‌تر باشد. البته دقت داشته باشید که شرایط ورود به هر یک از مشاغل و رشته‌های وزارت بهداشت با یکدیگر تفاوت دارند.

 

📌 برای دانلود دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت روی لینک آبی رنگ کلیک کنید. 📌

 

شرایط استخدام وزارت بهداشت در رشته‌های مختلف چگونه است؟

همان‌گونه که خدمت شما دوستان و همراهان عزیز عرض کردیم شرایط ثبت نام در آزمون پذیرش در وزارت بهداشت برای مشاغل مختلف تحت پوشش این وزارت خانه ممکن است متفاوت باشند. ثبت نام در آزمون استخدام وزارت بهداشت طبق روال سال‌های گذشته به هصورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. با شروع بازه ثبت نام، داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می‌توانند مراحل ثبت نام در آزمون را انجام دهند.

✔️ به طور مثال اگر قصد ارائه درخواست برای پذیرش در شغل فوریت‌های پزشکی را دارید الزاماً باید از مهارت‌های بدنی  عالی برخوردار باشید و بتوانید هر چه سریع‌تر خدمات درمان را به بیمار و یا مصدوم ارائه دهید.

✔️ مورد بسیار مهم دیگر این که قد شما به هیچ وجه نباید از یک متر و شصت و پنج سانت کمتر باشد و باید به این موضوع توجه لازم را مبذول دارید.

✔️ البته دقت داشته باشید که بدون داشتن گواهینامه رانندگی مخصوص آمبولانس به هیچ وجه نمی‌توانید برای ثبت نام جهت استخدام در رشته فوریت‌های پزشکی اقدام فرمایید.

 

🔗 برای دانلود منابع آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید. 🔗

 

منابع و نحوه ثبت نام در آزمون استخدام وزارت بهداشت

منابع و نحوه ثبت نام در آزمون استخدام وزارت بهداشت

به جز اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای شرکت در آزمون استخدام وزارت بهداشت، کسب اطلاعات در رابطه با منابع مورد نیاز جهت قبولی صددرصد در این آزمون مهم ضروری به نظر می‌رسد. منابعی که بتوانند قبولی شما را در آزمون وزارت بهداشت تا حد زیادی ضمانت کنند تا دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید.

اما به جز منابع و کتب کمک درسی مورد نیاز برای قبولی در آزمون استخدام وزارت بهداشت، کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه ثبت نام نیز بسیار مهم است. به این معنا که شما باید از تمامی مراحل و فرآیندهای لازم برای ثبت نام در آزمون مطلع باشید تا اشتباهی در این زمینه صورت نگیرد. در صورت درج اشتباه اطلاعات هنگام ثبت نام و یا از دست دادن مهلت، باید تا سال آینده برای شرکت در آزمون منتظر بمانید. اما ممکن است در روزهای پایانی، مهلت ثبت نام چند روزی تمدید شود که از طریق وزارت بهداشت به اطلاع داوطلبان می‌رسد. لازم به ذکر است که همه ساله با پایان مهلت ثبت نام داوطلبان، مهلتی هم برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبان داده می‌شود.

موارد اینچنینی ممکن است هر سال با اطلاعیه‌ای جدید دچار تغییراتی شوند. به همین علت کسب اطلاعات دقیق و درست از طریق مشاوری آگاه در این زمینه، می‌تواند خیالتان را بابت ثبت نام به موقع و صحیح راحت کند. در صورتی که با مطالعه این صفحه و دانلود دفترچه ثبت نام، به اطلاعات تکمیلی برای ثبت نام نیاز دارید، می‌توانید با مشاوران استخدامی ما در ایران تحصیل تماس بگیرید تا راهنمایی‌تان کنند.

 

📎جهت دریافت منابع آزمون استخدامی وزارت بهداشت روی لینک آبی کلیک کنید.📎

 

شرایط استخدام فوریت‌های پزشکی

شرایط استخدام فوریت‌های پزشکی

تمام داوطلبانی که قصد دارند در این گروه از مشاغل وزارت بهداشت استخدام شوند باید علاوه بر موارد ذکر شده در بالا شرایط خاص زیر را داشته باشند:

🧷 قد 165 سانتی‌متر و بالاتر

🧷 شاخص توده بدنی (BMI) بین 19 تا 30 باشد. در صورتی که توده بدنی داوطلب در محدوده مشخض شده نباشد، آنگاه مطابق با دستورالعمل مربوطه می‌تواند تست بیوالکتریک امپدانس بدهد تا در صورت تایید در استخدام شرکت کند.

🧷 آمادگی جسمانی و مهارت‌های بدنی برای امدادرسانی سریع و صحیح داشته باشند.

🧷 گواهینامه رانندگی با آمبولانس (ب 2 یا پایه دوم) داشته باشند. اما در صورتی که گواهینامه نداشته باشند باید تعهد محضری دهند تا حداکثر یک سال بعد از برگزاری آزمون گواهینامه خود را دریافت کنند. ولی از آ‌ن‌جایی که گواهینامه ب 2 به افراد زیر 24 سال داده نمی‌شود، در این صورت اگر داوطلب کمتر از 24 سال باشد، شرایط استخدام را نخواهد داشت.

راهنمای لازم داری؟

چه افرادی نمی‌توانند در آزمون استخدام وزارت بهداشت شرکت کنند؟

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در آزمون وزارت بهداشت را ذکر کردیم. اما شرایط دیگری هم هستند که در صورت داشتن آن‌ها از ثبت نام شما در آزمون وزارت بهداشت جلوگیری به عمل خواهد آمد. بنابراین داوطلبان قبل از نام‌نویسی در آزمون وزارت بهداشت بهتر است شرایط خود را با شرایط آزمون مطابقت داده و با آگاهی بیشتری اقدام کنند. در ادامه شرایطی که داوطلب را از ثبت نام در آزمون منع می‌کنند بررسی می‌کنیم.

📌 انفصال دائم از خدمت

📌 قبلا توسط واحدهای تابع وزارت بهداشت اخراج شده باشند.

📌 در صورتی که بازنشسته و بازخرید خدمت دستگاه‌های اجرایی دیگر باشند.

📌 از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضایی و ذیصلاح منع شده باشند.

📌 تعهد انجام کار به سایر موسسات و یا دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

📌 در دستگاه‌های اجرایی استخدام رسمی و پیمانی باشند.

📌 مدرک تحصیلی معادل در رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون را نداشته باشند.

📌 مدرک تحصیلی مرتبطِ بالاتر از مقاطع اعلام شده در دفترچه مربوطه داشته باشند. البته این افراد در مرحله اولیه ثبت‌نام خود، با امضای یک تعهدنامه  محضری مبنی بر عدم درخواست اعمال تحصیلی مربوطه بعد از صدور حکم استخدام، می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

اخبار پیرامون استخدام در وزارت بهداشت

📣 شرایط استخدام مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان

تمام افرادی که قبلا در طرح‌های اجباری رشته‌های مختلف وزارت بهداشت مشغول به کار بوده‌اند، برای استخدام در وزارت بهداشت باید دارای معافیت یا گواهی پایان انجام طرح خدمت مربوطه باشند. اما اگر طرح آن‌ها جزو طرح‌های اختیاری باشد، باید در این گواهی انصراف خود را ارائه دهند.

📣 آیا شرط سنی استخدام وزارت بهداشت شامل حال همه افراد شرکت کننده می‌شود و یا استثنایی در این رابطه وجود دارد؟

در پاسخ باید خدمت شما عرض کنیم که گروه‌های مشخصی از شرایط سنی برای استخدام در مشاغل مختلف وزارت بهداشت معاف هستند.

در واقع، اگر شما فرزند آزاده هستید و یا پدر شما دارای درصد جانبازی بیست و پنج درصد و بیشتر است، می‌توانید بدون توجه به شرط سنی برای ثبت نام آزمون استخدام وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام دهید.

البته به جز موارد مذکور فرزندان عزیز شهداء هم می‌توانند از این امتیاز مهم استفاده کرده و برای ثبت نام آزمون وزارت بهداشت بدون توجه به شرط سنی اقدام فرمایند.

پادکست صوتی مقاله

 

خلاصه مطلب

باتوجه به این که سالانه افراد زیادی داوطلب شرکت در استخدامی‌های وزارت بهداشت هستند. به همین دلیل آگاهی در مورد شرایط استخدام وزارت بهداشت می‌تواند گام بلندی برای انتخاب مسیر درست باشد. به همین دلیل به صورت مفصل در مورد شرایط عمومی و اختصاصی گروه‌های مختلف استخدام در وزارت بهداشت اشاره کردیم. قبولی در آزمون کتبی که توسط سازمان سنجش اخذ می‌شود، اولین مرحله از مسیر استخدام در وزارت بهداشت است. اما برای ثبت نام در آزمون باید واجد شرایط ذکر شده باشید.

برای اطلاع دقیق از شرایط ثبت نام در آزمون استخدام وزارت بهداشت و رشته‌های اعلام نیز شده و منابع هرکدام می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق را در اختیارتان گذاشته و خیالتان را بابت ثبت نام موفقیت آمیز راحت کنند.

 

جهت دانلود این مقاله بصورت PDF کلیک کنید.

 

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط استخدام وزارت بهداشت برای هر رشته فرق دارد؟ 

بله، هر یک از رشته‌های استخدامی در وزارت بهداشت شرایط جذب مختص به خود را دارند.

شرایط شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شامل چه مواردی می‌شود؟ 

از میان مهم‌ترین شرایط شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت می‌توان به سن داوطلب اشاره کرد که برای هر یک از مقاطع تحصیلی باید سن خاصی باشد.

آیا رشته‌های اعلام نیاز شده از سوی وزارت بهداشت فقط برای آقایان هستند؟

خیر، در دفترچه ثبت نام در آزمون شرایط و جنسیت جذب در هر یک از رشته‌ها ذکر شده و امکان استخدام داوطلبان زن در اکثر رشته‌ها وجود دارد.

نظرات

42 دیدگاه دربارهٔ «شرایط استخدام وزارت بهداشت ۱۴۰۳ + راهنمای جامع | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo شعیب اربابی گفت:

    سلام خسته نباشید من با مدرک دیپلم ریاضی و فرزند ایثارگر آیا شرایط ثبت آزمون را دارم یا نه ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      حداقل مدرک کارشناسی رشته های مربوطه را نیاز دارید.

  2. Avatar photo محمد گفت:

    سلام من کارشناسی روانشناسی دارم و داخل دفترچه سه گرایش روانشناسی و روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی قرار داره و برای هر کدوم شغل جدا
    من که لیسانس روانشاسی دارم و گرایشی ندارم میتونم در شغل مربوط به گرایش روانشناسی بالینی شرکت کنم یا حتما باید بدون گرایش انتخاب کنم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      توجه کنید که عنوان کارشناسی باشد

  3. Avatar photo Mohammad گفت:

    سلام وقت بخیر. بنده دانشجوی پرستاری ترم ۸ هستم، چهار ساله که MS دارم. محدودیت حرکتی و حسی ندارم و از نظر جسمی سالم هستم. میخواستم بپرسم اگر برای معافیت پزشکی اقدام کنم، آیا بعدا در استخدام دچار مشکل میشم؟ اگر قراره ردم کنن، اصلا برای معافیت اقدام نکنم!

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      باید دقیق تر بررسی شود

  4. Avatar photo سهراب گفت:

    سلام.
    کسی که مستخدم رسمی وزارت بهداشت باشه میتونه تو این آزمون برای یه استان دیگه شرکت کنه و در صورت قبولی بعدا از پست قبلی انصراف بده؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      روز خوش برای بررسی دقیق وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  5. Avatar photo عادل گفت:

    سلام و وقت بخیر
    تاریخ دقیق آزمون مشخص شده؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای دریافت مشاوره با ما تماس بفرمایید

  6. Avatar photo Akbar گفت:

    با سلام من رشته مدیریت خدمات بهداشتي درمانی هستم طرح ام اختیاری هست الان تو بیمارستان مشغول طرحم برای استخدام حتما باید انصراف از طرح بزنم؟
    اگر تو استخدام قبول نشدم امکان تمدید طرح هست؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      به وزارت بهداشت و واحد علوم پزشکی شهر محل طرح بستگی دارد.پیگیری نمایید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نتایج استخدامی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403 + راهنما مشاهده

    نتایج استخدامی وزارت بهداشت 1403 اعلام شد. آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال اخیر برگزار شده است و بسیاری از داوطلبان منتظر نتیجه آن هستند. افراد شرکت کننده در آزمون وزارت بهداشت بعد از قبولی در آزمونی کتبی، باید منتظر...
  • منابع آزمون استخدامی بانک ملی

    منابع آزمون استخدامی بانک ملی 1403 + پیشنهاد قبول شدگان

    آشنایی با منابع آزمون استخدامی بانک ملی 1403 از مهم ترین اقداماتی است که متقاضیان شرکت در این آژمون باید حتما انجام بدهند. بانک ملی از قدیمی ترین بانک های کشور است که در صورت نیاز با برگزاری آزمون کتبی...
  • استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور

    استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش + جذب معلم ابتدایی 1403

    استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور از طریق برگزاری آزمون و جذب در مدارس غیرانتفاعی و نهضت سوادآموزی صورت می گیرد. برگزاری آزمون استخدامی فرصتی مناسب برای کسانی است که موفق نشده اند از طریق کنکور سراسری به صورت رسمی...
  • سهمیه های استخدامی بانک ملی

    سهمیه های استخدامی بانک ملی 1403 + شاهد و ایثارگران

    سهمیه های استخدامی بانک ملی همزمان با انتشار دفترچه به اطلاع داوطلبان می رسد. بانک ملی هر ساله برای تأمین نیروی مورد نیاز شعب خود اقدام به برگزاری آزمون می کند. با آغاز ثبت نام، دفترچه آزمون نیز منتشر می...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)