ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سنوات مجاز کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ + قانون جدید شرایط کرونا

سنوات مجاز کارشناسی ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سنوات مجاز کارشناسی ارشد، دانشجویان کارشناسی ارشد می بایست بعد از ترم پنجم علاوه بر شهریه ثابت و شهریه متغییر، هزینه ای مازاد نیز پرداخت نمایند که این مورد با شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری کلاس های حضوری، دستخوش تغییراتی شده که در ادامه به آن بپردازیم. با ایران تحصیل همراه باشید.

 

جهت اطلاع از سنوات مجاز کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ + قانون جدید شرایط کرونا با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

سنوات مجاز کارشناسی ارشد

با توجه به شیوع بیماری کرونا، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از سنوات در نظر گرفته شده توسط دانشگاه خود که سنوات ارفاقی می باشند، بهره ببرند. اعطای سنوات مذکور به واسطه تیم کمیسیون موارد خاص دانشگاه انجام می گیرد که تا دو ترم امکان استفاده از آن میسر است. حال میخواهیم بدانیم که نحوه درخواست و استفاده از این سنوات چگونه است؟ در پاسخ باید گفت که در آغاز هر ترم تحصیلی، دانشجویان می بایست به منظور استفاده از سنوات ذکر شده، درخواست خود را جهت بررسی به کمیسیون موارد خاص دانشگاه اعلام نمایند. پس از تایید دانشگاه، جهت استفاده از این سنوات، برگه تاییدیه می بایست توسط دانشجو به سازمان وظیفه تحویل گردد و معافیت تحصیلی خود را تمدید نمایند. سنوات ذکر شده در دوره کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال می باشد. لازم به ذکر است که امکات اضافه کردن ۱ سال دیگر به سنوات مذکور با استفاده از سنوات ارفاقی وجود دارد.

حداکثر سنوات نظام وظیفه ارشد

مشمولان خدمت سربازی ( شامل تمامی آقایان ۱۸ سال به بالا ) در هر دوره از تحصیل خود می توانند از معافیت سربازی خود استفاده نمایند‌ البته لازم به ذکر است که این معافیت که مدرک ذکر شده به صورت موقت اعتبار دارد و پس از پایان زمان مشخص شده، فاقد اعتبار می باشد. در واقع تا پیایان دوره تحصیلی مشمولان و رسیدن به فارغ التحصیلی، شامل معافیت از خدمت می باشند و سنوات مجاز تحصیلی آن ها تا یک سال پس از فارغ التحصیلی مجاز می باشد. به همین خاطر سنوات دوره کارشناسی ارشد و اطلاع از شرایط و ضوابط آن حائز اهمیت می باشد. داوطلبان برای این امر می بایست تمامی دروس مربوط به دوره خود را در سنوات مجاز تحصیل در دانشگاه به اتمام برسانند وگرنه موجب غیبت و در نتیجه سرباز غایب شناخته شدن وی می گردد. دوره های پیوسته و ناپیوسته کارشناسی ارشد از سنوات مجاز تحصیلی یکسان برخوردار نمی باشند. سنوات دوره کارشناسی ارشد پیوسته، هشت سال در نظر گرفته شده است که با تایید و بررسی کمیسیون موارد خاص دانشگاه امکان افزایش این سنوات مجاز تحصیلی تا دو نیمسال میسر می باشد اما این موارد و معافیت تحصیلی برای مشمولان ارشد ناپیوسته تنها سه سال می باشد و سنوات ارفاقی در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته تتها یک نیمسال در نظر گرفته شده است.

نکته:
مشمولان خدمت سربازی که در زمان مقرر خود نتوانسته اند فارغ التحصیل شوند، می توانند درخواست خود را جهت استفاده از سنوات ارفاقی به دانشگاه تحویل دهند و همان گونه که پیش تر اشاره شد، کمیسیون موارد خاص دانشگاه در صورت بررسی در نهایت اعلام می کنند که امکان دریافت سنوات ارفاقی برای مشمول میسر هست و یا خیر.

پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه، جهت ثبت درخواست مشمول برای استفاده از سنوات ارفاقی، تنها سه ماه بعد از اتمام دوره سنوات مجاز اولیه فرصت دارد. در نتیجه در خارج از این بازه زمانی نه تنها درخواستی ثبت نمی گردد بلکه سنوات مازاد و ارفاقی نیز به مشمول تعلق نمی گیرد.

سنوات مجاز تحصیلی و معافیت تحصیلی

از مهمترین نکات پیرامون موضوع معافیت تحصیلی مشولان، این مورد است که مشمولان خدمت سربازی به عنوان داوطلب آزاد به ادامه تحصیل می پردازند. در نتیجه این دسته از افراد شامل استفاده از معافیت های تحصیلی نمی شوند و ادامه تحصیل ( تحصیل در سربازی ) به صورت آزاد و به عنوان ترک تحصیل شناخته می شود و به همین خاطر جزو سربازان غایب به حساب می آیند و نکته دیگری که حائز اهمیت می باشد، مهلت استفاده دانشجویان و دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی می باشد که این بازه زمانی یک سال است و مشمولان فرصت دارند تا خود را جهت انجام خدمت سربازی معرفی نمایند. ناگفته نماند دانشجویانی که موفق به فارغ التحصیلی پس از استفاده از سنوات تحصیلی ارفاقی نشده باشند نیز یک سال زمان جهت مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه ی خود مهلت دارند.

افزایش سنوات تحصیلی کارشناسی ارشد

شیوه‌نامه افزایش سنوات مازاد بر مدت مجاز تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد به شرح زیر می باشد.

ماده ۱)
افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه که مدت مجاز تحصیل آنان با اعمال تمدید تحصیلی مقرر در آیین‌نامه آموزشی خاتمه یافته است و ادامه تحصیل آنان به لحاظ سایر مقررات آموزشی و نظام وظیفه بلامانع می‌باشد، با موافقت کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه، حداکثر برای دو نیمسال تحصیلی قابل تمدید است.
تبصره)
دانشجو پیش از صدور حکم اخراج (به علت اتمام مدت مجاز تحصیل) درخواست کتبی خود را مبنی بر تمدید مازاد مهلت تحصیلی در قالب مفاد این شیوه نامه تنظیم و پس از امضاء به انضمام فرم‌های تکمیل شده درخواست تمدید تحصیلی (فرم‌های کمیسیون موارد خاص) تسلیم مدیریت آموزشی دانشگاه نماید.
ماده ۲)
در صورت موافقت کمیسیون بررسی موارد خاص با تمدید مازاد مهلت تحصیلی، ادامه تحصیل و معرفی دانشجو به دانشکده مربوط موکول به پرداخت شهریه مدت سنوات تمدید شده توسط دانشجو می‌باشد.
تبصره ۱)
شهریه مدت سنوات تمدید شده در مقطع کارشناسی ارشد معادل شهریه نوبت دوم (شبانه) و برای مقطع دکتری معادل شهریه دانشجویان بورسیه وزارت متبوع است.
تبصره ۲)
نحوه محاسبه شهریه براساس مدت زمان تمدید (بصورت روز شمار)، و مطابق مصوبه کمیسیون بررسی موارد خاص تا تاریخ برگزاری‌ دفاع از پایان نامه یا رساله خواهد بود.
ماده ۳)
این مقررات شامل کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد.
تبصره)
دانشجویان شاهد و ایثارگر علاوه بر استفاده از قوانین و مقررات آموزش خاص خود از تسهیلات این شیوه‌نامه نیز بهره‌مند خواهند بود.
ماده ۴)
این شیوه نامه در 4 ماده و 4 تبصره در جلسه شورای آموزشی دانشگاه (مورخ 89/6/23) و هیأت رئیسه دانشگاه مورخ 89/10/19 به تصویب رسید و از تاریخ 90/2/1 لازم الاجرا است.

حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی ارشد

حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی ارشد

راهنمای تمدید و افزایش سنوات تحصیلی

■ برای دانشجویان 94 و ماقبل آن- ترم های 9 و 10  جزو سنوات مجاز تحصیلی می باشد و نیاز به اخذ مجوز نیست. برای تحصیل در سنوات بالاتر نیاز به اخذ مجوز از کمیسیون موارد خاص و پرداخت شهریه می باشد.
■ برای دانشجویان 95 و بعد آن- ترم 9 جزو سنوات مجاز تحصیلی می باشد و نیاز به اخذ مجوز نیست. برای تحصیل در سنوات بالاتر نیاز به اخذ مجوز از کمیسیون موارد خاص و پرداخت شهریه می باشد.
■ دانشجو برای اخذ مجوز از کمیسیون موار خاص، لازم است سه هفته قبل از شروع ترم، درخواست اخذ مجوز برای ادامه تحصیل را راه اندازی نماید. برای اینکار، ابتدا به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به آدرس  http://portal.saorg.ir  مراجعه و مستندات خود را در سامانه بارگذاری نموده تا کد پیگیری دریافت نماید. سپس فرم اظهار نظراستاد راهنما را دریافت و در سیستم آموزشی سادا از طریق مسیر زیر به ترتیب:
۱) مکاتبات اداری
۲) فرم های درخواست
۳) درخواست مجوز ادامه تحصیل
۴) در بخش نظر استاد راهنما بارگذاری نماید.
۵) کد پیگیری سامانه سجاد را نیز در بخش یادداشت درخواست وارد نماید.

 

متن درخواست افزایش سنوات تحصیلی

 

جهت مشاهده نحوه درخواست تمدید سنوات تحصیلی و فرم درخواست افزایش سنوات تحصیلی بر روی لینک های قرمز کلیک نمایید.

 

مراحل استفاده از سنوات مجاز دانشجویان کارشناسی ارشد

● در مرحله نخست مشمولین باید بدانند که از تاریخ فارغ التحصیلی آن ها، یک سال فرصت دارند تا در کنکور ارشد شرکت کرده و قبول شود.
● در صورت قبولی در دانشگاه، مشمولین در مقطع فوق لیسانس یا همان کارشناسی ارشد می بایست جهت ثبت نام به واحد دانشگاهی محل قبولی مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی کنند.
● مشمولان متقاضی دریافت معافیت تحصیلی برای استفاده از سنوات مجاز باید به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند.
● مشمولان می بایست در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مدارک خود را باید تحویل داده و برای این افراد معافیت تحصیلی صادر خواهد شد.
● صدور برگه ی معافیت تحصیلی به منزله ی مجوز استفاده از سنوات مجاز در مقاطع ارشد می باشد که مشمول باید آن را به دانشگاه نیز تحویل دهد.
● چنانچه مشمول به تاریخ اعزام به خدمت نزدیک باشد، باید مراحل اعزام را طی کند و به خدمت سربازی برود. این امر تا زمانی که نتیجه آزمون ارشد آمده و سپس خواهد توانست از پادگان نظامی ترخیص شده و برای مقطع کارشناسی ارشد از سنوات مجاز استفاده کند. مرخص کردن افراد ذکر شده در هر صورت بلامانع بوده و پادگان مربوطه باید این اقدامات را انجام دهد. به جز در مواقع جنگ و ‌‌‌… که در آن صورت تصمیم گیری نهایی با فرمانده پادگان نظامی خدمت سربازی می باشد.

حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی

طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد ناپیوسته 2 سال است که این بازه زمانی به مدت 4 ترم به طول می انجامد. در نتیجه طول دوره تحصیلی مجاز در مقطع ارشد 2 سال می باشد اما در شرایطی خاص افزایش تعداد نیمسال های تحصیلی تا 6 ترم یا بیشتر نیز قابل اجرا می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته شرایط متفاوت تری دارد و با آیین نامه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته متفاوت است. دوره کارشناسی ارشد پیوسته حدود 6 سال طول دوره تحصیل دارد که مقطع کارشناسی را نیز شامل می شود. از جمله دانشگاه هایی که در این دوره دانشجو پذیرش می کنند شامل: دانشگاه امام صادق ( ثبت نام دانشگاه امام صادق )، دانشگاه علوم قضایی و … هستند.
حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجویانی که به خدمت سربازی نرفته اند در مقطع، کارشناسی ارشد عبارت است از:
حداکثر مدت تحصیل دانشجویان مشمول برای مقطع کارشناسی ارشد ۳ سال می باشد.

حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

مدت مجاز تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دو سال که در واقع همان چهار نیمسال است می باشد. در صورتی که دانشجو در مدت مقرر دانش آموخته نشود، واحد دانشگاهی اختیار دارد با رعایت قوانین نظام وظیفه مدت تحصیل وی را حداکثر تا دو نیمسال افزایش دهد. چنانچه دانشجو در این مدت دانش آموخته نشود، از ادامه تحصیل محروم است.

حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

به دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد 13 نیمسال جهت تکمیل تحصیلات خود اجازه داده می شود. سه نیمسال تحصیلی به 10 نیمسال تحصیلی مجاز دانشجو اضافه می شود که شهریه مربوط به این سه نیمسال با ضریب 1.25 محاسبه می شود. در صورتی که دانشجویان از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند شرایط سنواتی آن ها به شرح زیر می باشد: در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر سنوات تحصیلی 6 نیمسال تحصیلی برابر با 3 سال تحصیلی می باشد.

تمدید سنوات کارشناسی ارشد کرونا

دانشجویان روزانه مقطع کارشناسی ارشد برای تمدید سنوات نیمسال ششم و پس از موافقت گروه و دانشکده مربوطه موظف به پرداخت شهریه سال ورودی خود می باشند.
دکتر کریمیان: دانشگاه درخواست دانشجویانی که به دلیل شیوع کرونا با مشکلات و چالش هایی مواجه شده باشند و نتوانند فعالیت های پژوهشی خود را انجام دهند و یا اینکه خانواده آن ها نیز درگیر این بیماری باشند را در کمیسیون موارد خاص دانشگاه بررسی می کند. همچنان که در حال حاضر نیز درخواست هایی در این زمینه ارائه و مورد بررسی قرار گرفته است و این روند ادامه دارد اما برخی از دانشجویان ورودی ۹۷ تقاضا دارند که ما این سنوات را بدون دلیل به همه دانشجویان ارائه دهیم که دانشگاه این کار را انجام نخواهد داد. حد مجاز سنوات برای دانشجویان کارشناسی ارشد این است که دانشجویانی که در چهار ترم تحصیل خود را به پایان نرسانند، در ترم های ۵ و ۶ هم با داشتن مجوزهایی سنوات مجاز بگیرند. در واقع این دانشجویان با مجوز می توانند سنوات خود را تمدید کنند. البته این دانشجویان تحت شرایطی باید درخواست داشتن مجوز را ارائه دهند.
معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر: در حال حاضر تعدادی از دانشجویان ورودی ۹۷ دوره کارشناسی ارشد خواستار تمدید سنوات مجاز تحصیلی هستند و متقاضیان،  کل و یا اکثریت جمعیت ورودی سال ۹۷ را شامل نمی شوند. دکتر کریمیان با تأکید بر اینکه دانشجویانی که به دلیل درگیری با کرونا درخواست افزایش سنوات یا حذف ترم را دارند آمار محدودی دارند، گفت: تعداد دانشجویان و اعضای هیأت علمی که با کرونا درگیر شده اند در دانشگاه امیرکبیر بسیار اندک است و از بین ۵۳۵ عضو هیات علمی دو نفر از اساتید ما  به دلیل ابتلا به این ویروس وضعیت وخیمی داشتند. 
وی با تأکید بر اینکه دلایل دانشجویان مبتلا به کرونا برای استفاده از سنوات تحصیلی و یا حذف ترم باید مستند باشد، گفت: البته در ترم گذشته به دلیل استثنایی بودن ترم، دانشگاه همکاری بیشتری با دانشجویانی که با این ویروس درگیر بودند انجام می داد اما در ترم جاری ما از ابتدا اعلام کردیم دانشجویان آموزش خود را دنبال کنند و در صورت بروز مشکل حاد، دانشگاه با درخواست آن ها موافقت خواهد کرد.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا سنوات مجاز کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ + قانون جدید شرایط کرونا را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص سنوات مجاز کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ + قانون جدید شرایط کرونا برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از سنوات مجاز کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ + قانون جدید شرایط کرونا با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

شرایط نظام وظیفه دکتری

شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

شرایط نظام وظیفه برای کنکور مجدد

محاسبه غیبت سربازی

سامانه دریافت کد نظام وظیفه کنکور

مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه

سنوات مجاز کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ + قانون جدید شرایط کرونا

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

9 دیدگاه دربارهٔ «سنوات مجاز کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ + قانون جدید شرایط کرونا»

  1. Avatar photo مجتبی گفت:

    سلام وقت بخیر. من معافیت تحصیلیم با یک سال مهلت برای مشخص شدن وضعیتم به اتمام رسیده و دانشگاه هیچ اعلامی به من نکرد و من اضافه خدمت خوردم در حالی که دفاعم رو انجام دادم. الان چطور میتونم یکسال سنوات ارفاقیم رو ثبت کنم که اضافه خدمتم پاک بشه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      برای بررسی دقیق وضعیت تون با مرکز تماس بگیرید

  2. Avatar photo سعید گفت:

    سلام ورودی ۹۸ هستم و فقط ۴ واحد پایان نامه مونده تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ معافیت دارم ..حالا برای درخاست سنوات ارتقای تو سامانه گلستان باید درخاست بدم یا برم دانشگاه ..

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر وضعیت شما باید به دقت بررسی شود لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرماییید

    2. Avatar photo javadi گفت:

      سلام روزبخیر
      دوست عزیز شما هم باید داخل سامانه گلستان درخواست بدین و هم حضوری به دانشگاه مراجعه کنید.

  3. Avatar photo Alireza گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    دانشجوی کارشناسی ارشد ۹۸ هستم. ترم اول بدلیل بیماری مرخصی تحصیلی داشته ام و الان با احتساب ترم اول در سنوات تحصیلی،در ترم ششم پایان نامه را اخذ کرده که موفق به دفاع نمی شوم. با این شرایط ترم جدید امکان ادامه پایان نامه وجود دارد؟ در ترم های مختلف نیز با بیماری کرونا درگیر بوده ام. تمامی دروس با معدل ۱۵.۵۴ پاس شده است. متشکرم

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر وضعیت شما باید دقیق تر بررسی شود برای کسب
      اطلاعات بیشتر با مرکز مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  4. Avatar photo Alireza گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    دانشجوی کارشناسی ارشد ۹۸ هستم. ترم اول بدلیل بیماری مرخصی تحصیلی داشته ام و الان با احتساب ترم اول در سنوات تحصیلی،در ترم ششم پایان نامه را اخذ کرده که موفق به دفاع نمی شوم. با این شرایط ترم جدید امکان ادامه پایان نامه وجود دارد؟ در ترمهای مختلف نیز با بیماری کرونا درگیر بوده ام. تمامی دروس با معدل ۱۵.۵۴ پاس شده است. متشکرم

    1. Avatar photo maleki گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه تشریحی

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
تماس با مشاور