ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲

سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانش آموزانی که پایه ششم و نهم هستند، ممکن است که بخواهند در دوره های اول یا دوم متوسطه در مدارس استعدادهای درخشان درس بخوانند. این دانش آموزان برای تحصیل در این مدارس ابتدا باید در آزمون ورودی آن ها ثبت نام کنند. پس از ثبت نام، باید در این آزمون نمره قبولی را دریافت کنند تا بتوانند در این مدارس درس بخوانند. سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان برای پایه ششم و نهم متفاوت نیست. در واقع، دانش آموزان پایه ششم و نهم باید در سامانه Azmoon.medu.ir نام نویسی را انجام دهند. 

اگر شما هم جز این دانش آموزان هستید، برای آشنایی بیشتر با سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با این سامانه، زمان و نحوه ثبت نام، شرایط ثبت نام و …  بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 

 

اطلاعیه

ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان در هر شهرستان با در نظر گرفتن مناطق تحت پوشش، بر اساس پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان و با تایید سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان تعیین شده است. در هنگام ثبت نام الکترونیکی از طریق سامانە ثبت نام، به اطلاع داوطلبان می رسد.

 

 

 

زمان و نحوه ثبت نام در سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان

همان طور که بیان شد، سایت Azmoon.medu.ir مخصوص نام نویسی دانش آموزانی است که قصد شرکت در آزمون مدارس استعدادهای درخشان را دارند. شما داوطلبان عزیز می توانید از تاریخ سه شنبه مورخ 16 فروردین ماه ۱۴۰۲ تا پنج شنبه مورخ 25 فروردین ماه ۱۴۰۲ به سایت ذکر شده مراجعه کنید و برای شرکت در آزمون این مدارس ثبت نام کنید. البته، اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید در زمان مقرر جهت ثبت نام تیزهوشان اقدام کنید، نگران نباشید. زیرا، سازمان ملی استعدادهای درخشان، هر سال مدت زمان ثبت نام را تمدید می کند. 

نحوه ثبت نام در سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان 

پس از این که دانستید در چه زمانی باید نسبت به ثبت نام در سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان اقدام کنید، ممکن است بپرسید که چگونه باید در این سامانه نام نویسی را انجام داد؟ شما عزیزان برای ثبت نام در این سامانه باید مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهید. این مراحل، شامل موارد زیر می باشند: 

مرحله اول:

پیش از هر اقدام و در ابتدا شما دانش آموزان عزیز و گرامی باید به یکی از مرورگرهای گوشی و یا سیستم خود بروید و عبارت Azmoon.medu.ir را جست و جو کنید. سپس، پایه تحصیلی مد نظر خود را به درستی انتخاب کنید. 

 

نحوه ثبت نام در سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان 

 

مرحله دوم:

 

در این مرحله، شما باید اطلاعات خواسته شده اعم از کد ملی و رمز ورود همگام خود را به درستی وارد کنید. اگر رمز همگام خود را فراموش کرده اید، نگران نباشید؛ زیرا، می توانید از طریق مطالعه مقاله زیر رمز همگام خود را مجدد به دست آورید. 

 

 

برای مطالعه مقاله رمز همگام خود را فراموش کردم، بر روی کلمه مربوطه کلیک راست کنید. 

 

 

مرحله سوم: 

شما داوطلبان عزیز باید در این مرحله، نقش خود( دانش آموز ) و عنوان سازمان( نام مدرسه ای که در آن درس می خوانید ) را به درستی انتخاب کنید. سپس، صفحه ای مقابلتان باز می شود که باید طبق پایه تحصیلی خود یکی از گزینه های « استعداد های درخشان پایه هفتم » یا « استعدادهای درخشان پایه دهم » را انتخاب کنید. پس از آن، صفحه ای مقابلتان باز می شود که باید نکات، شرایط، قوانین و… را مطالعه نموده و در نهایت بر روی گزینه تایید کلیک راست کنید. 

 

مرحله سوم نحوه ثبت نام در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان

 

مرحله چهارم

در این زمان، باید اطلاعات شخصی از جمله: نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد و … را به درستی وارد کرده و در نهایت گزینه « ذخیره و بعدی » را انتخاب نمایید.  

 

نحوه ثبت نام در آزمون استعداد درخشان

 

مرحله نهایی

در مرحله آخر، عکس خود را در سایت بارگذاری کنید و هزینه ثبت نام( 40 هزار تومان ) را پرداخت کنید. پس از اتمام کار، حتما رسید پرداخت و ثبت نام را دریافت کرده و در نزد خود نگهدارید.  

 

شرایط و ویژگی های ثبت نام در سامانه آزمون مدارس استعدادهای درخشان 

حال که به طور کامل با زمان و نحوه ثبت نام در این آزمون آشنا شدید، بهتر است که با شرایط و ویژگی های این آزمون نیز آشنا شوید. به یاد داشته باشید که اگر این شرایط را نداشته باشید، نمی توانید در این آزمون شرکت کنید. البته، گاهی اوقات ممکن است با کمک برخی از تبصره ها بتوانید در این آزمون شرکت کنید. لازم به ذکر است تا بدانید که برخی از شرایط ثبت نام در پایه ششم و نهم با یکدیگر متفاوت می باشند. برخی از مهم ترین ویژگی های ثبت نام در این آزمون در پایه ششم و نهم، شامل موارد زیر می باشند: 

شرایط ثبت نام در آزمون مدارس استعدادهای درخشان پایه ششم به هفتم

  • شما داوطلبان عزیز باید تابعیت کشور ایران را داشته باشید.( طبق تبصره ای ممکن است برخی از دانش آموزان غیر ایرانی نیز بتوانند در این آزمون ثبت نام کرده و شرکت کنند. )
  • شما دانش آموزان گرامی باید در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم و دروس نوبت اول پایه ششم خود نمره خیلی خوب را کسب کنید.( البته طبق تبصره ای اگر داوطلبان در بین تمامی درروس ذکر شده فقط یک نمره خوب کسب کنند، می توانند در این آزمون ثبت نام کنند. )

شرایط ثبت نام در سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان

  • همانند پایه ششم، شما دانش آموزان عزیز و گرامی پایه نهم هم باید تابعیت ایرانی داشته باشید. ( تبصره بیان شده برای پایه ششم برای این پایه نیز وجود دارد. )
  • معدل کل سالانه پایه هشتم شما، باید حداقل 19 باشد. 

 

شرایط ثبت نام در سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان

 

 

تعداد سوالات و منابع آزمون استعدادهای درخشان پایه ششم و نهم

تعداد سوالات و منابع آزمون مدارس استعداد های درخشان پایه هفتم و دهم با یکدیگر متفاوت هستند. برای آشنایی با تعداد سوالات و منابع این آزمون ها در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

منابع و سوالات آزمون پایه ششم به هفتم

پیش از سال 97، آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان برای پایه ششم، دارای 60 سوال تستی و 5 سوال تشریحی از کتاب های درسی همچون: ریاضی، فارسی و علوم تجربی بود. اما، از سال 97 به بعد، سوالات این آزمون دیگر از کتاب های درسی طراحی نشد. در واقع، سوالات این آزمون از سال 97 به بعد فقط از مباحثی همچون: هوش، استعداد، خلاقیت و … طراحی می شوند. لازم به ذکر است تا بدانید که تعداد سوالات نیز از 65 تا به 100 تا افزایش یافته است و دانش آموزان باید به این سوالات در مدت 80 دقیقه پاسخ دهند. 

 

نام آزمون مباحث آزمون تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه ششم به هفتم استعدادهای تحلیلی 100 عدد 80 دقیقه

 

برخی از منابع این آزمون، شامل موارد زیر می باشند: 

  • کتاب سنجش IQ هوش و استعداد ششم گاج
  • کتاب هوش جامع نیترو پویش اندیشه خوارزمی
  • آموزش هوش استعداد غیر کلامی 9 * 9 از انتشارات مهر و ماه 
  • کتاب 33 آزمون دقت و تمرکز از انتشارات پویش
  • هوش مالتیپل ششم به هفتم خیلی سبز 

 

منابع و سوالات آزمون پایه ششم به هفتم

 

 

منابع آزمون استعدادهای درخشان پایه نهم به دهم و تعداد سوالات آن

آزمون پایه نهم به دهم، بر خلاف آزمون پایه ششم به هفتم، هم از کتاب های درسی و هم از مباحث هوش، استعداد و خلاقیت طراحی می گردد. این آزمون نیز دارای 100 عدد سوال تستی است که شما عزیزان برای پاسخ گویی به آن ها 120 دقیقه زمان دارید. 50 عدد این سوالات از کتاب های درسی شما همچون: ریاضیات، علوم تجربی، قرآن و پیام های آسمانی، مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی طراحی می شود. لازم به ذکر است تا بدانید که از هر یک از کتاب های درسی فقط 10 عدد سوال طراحی می شود. اما، 50 عدد مابقی سوالات از کتاب های هوش طراحی می گردند. 

 

مباحث آزمون تعداد سوالات مدت زمان پاسخگویی
استعدادهای تحلیلی 50 عدد 60 دقیقه
استعدادهای تحصیلی 50 عدد 60 دقیقه

 

تعدادی از منابع مهم این آزمون، شامل موارد زیر هستند: 

  • کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم سری IQ از انتشارات گاج 
  • کتاب 1500 تست استعداد تحلیلی تیزهوشان پایه نهم از انتشارات مهر و ماه
  • هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان خیلی سبز 
  • هوش، خلاقیت و استعداد تحلیلی ششم تا نهم کاهه

 

 

جهت آشنایی با سایر منابع آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

جدیدترین اخبار پیرامون مدارس استعدادهای درخشان 

ساختار مدارس سمپاد نیازمند اصلاح است

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در جلسه هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که با موضوع بررسی آئین‌ نامه پیشنهادی مدارس استعدادهای درخشان، در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی و با حضور سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: سمپاد قبل از این‌ که یک مدرسه باشد، یک فرهنگ است که برای توسعه و پیشرفت در آموزش و پرورش ایجاد شده است.

۳۹ دانش آموز نخبه و مدیر مدارس سمپاد در البرز تجلیل شدند

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این آیین که عصر یکشنبه در سالن سپاه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: توجه به نخبگان یکی از رویکردهای بسیج دانش آموزی است و در جای خود  کار ارزشمندی است که در این نهاد دانش آموزان مورد تقدیر قرار می گیرند. 

اطلاعیه

 داوطلبان باید فایل عکس با ابعاد حداکثر 200×300 یا 300×400 پیکسل در قالب JPG با زمینە سفید، را بارگذاری کنند. در صورت استفاده از تصاویر قدیمی یا تصویر فردی غیر از دانش آموز شرکت کننده، ضمن محرومیت داوطلب از شرکت در آزمون، ثبت نام وی بی اثر خواهد شد.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با زمان، نحوه، شرایط و… سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، آشنا کنیم. شما دانش آموزان گرامی و عزیز بهتر است که در طی انجام تمامی فرایند ذکر شده حتما از یک مشاور خوب و ماهر کمک بگیرید. مشاوران با ارائه برنامه و پشتیبانی 24 ساعته می توانند سبب افزایش موفقیت و قبولی شما در این آزمون شوند. اگر به یک مشاور خوب نیاز دارید، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید. برای برقراری ارتباط با آن ها کافی است با ما تماس بگیرید و یا برای ما کامنت بگذارید. مشاوران ما در ایران تحصیل به شما عزیزان در این زمینه کمک خواهند کرد. 
جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.
4.5/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی همزمان است؟

خیر، زمان ثبت نام این دو آزمون کاملا متفاوت است.

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در چه سایتی صورت میگیرد؟

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در سامانه azmoon.medu.ir و یا سامانه sampad.medu.ir صورت میگیرد.

شرایط ثبت نام در آزمون استعدادهای درخشان چیست؟

شرایط ثبت نام در آزمون استعدادهای درخشان در مقاله بطور کامل شرح داده شده است.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استعدادهای درخشان در چه تاریخی است؟

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استعدادهای درخشان یک هفته قبل از برگزاری آزمون است.

نظرات

62 دیدگاه دربارهٔ «سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲»

  1. Avatar photo ملیکا گفت:

    ببخشید آیا در زمان ویرایش اطلاعات امکان تغییر مکان واسه حوزه امتحانی وجود داره؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      احتمالا امکان ویرایش وجود نداشته باشد

  2. Avatar photo یاسمن گفت:

    سلام جواب ازمون تیزهوشان کی میاد ؟

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سایت آزمون تیزهوشان پیگیری نمایید.

  3. Avatar photo جعفری گفت:

    سلام
    چرا امکان دریافت کارت آزمون در سامانه تیزهوشان وجود نداره؟

    1. Avatar photo bagheri گفت:

      با سلام امکان گرفتن کارت ورود به جلسه در سایت فراهم شده است

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام مدارس نمونه دولتی

    ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1403 + شرایط، زمان my.medu.ir

    هر ساله ثبت نام مدارس نمونه دولتی دهم از میان دانش آموزان با استعداد از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی صورت می گیرد. دانش آموزان گرامی باید جهت ثبت نام نمونه دولتی دهم 1403-1404 از طریق سامانه my medu.ir...
  • ثبت نام تیزهوشان

    ثبت نام مدارس تیزهوشان 1402 + سایت اصلی سمپاد my.medu.ir

    ثبت نام مدارس تیزهوشان در سامانه my.medu.ir به منظور ورود دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، هرساله در فروردین ماه انجام میگیرد. دانش‌آموزان و والدین برای نامنویسی باید منتظر انتشار دستورالعمل مربوطه از سوی سازمان ملی پرورش...
  • آمادگی تیزهوشان علامه حلی

    آمادگی تیزهوشان علامه حلی

    آمادگی تیزهوشان علامه حلی از دغدغه‌های اصلی دانش آموزانی است که جز استعدادهای درخشان هستند، آن‌ها برای اینکه بتوانند به این مدارس راه پیدا کنند باید آمادگی لازم را داشته باشند. داوطلبان آزمون تیزهوشان برای ورود به مدارس حلی، باید...
  • کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله

    کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله + شرایط ثبت نام 1403

    شرکت در کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله دارای مزیت‌های زیادی است. موسسه واله سابقه کاری درخشانی در زمینه تحصیلی و استعدادهای درخشان دارد و از همین رو ممکن است با نام آن به عنوان مرکز آموزشی که در حال حاضر...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)