ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش مطالعه اقتصاد برای کنکور

روش مطالعه اقتصاد برای کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 

روش مطالعه اقتصاد برای کنکور  برای داوطلبین کنکور علاقمند به رشته های مدیریتی مانند مدیریت بانکی ، مدیریت مالی ، مدیریت بازرگانی و … از اهمیت بالایی برخوردار است و اکثریت قبول شدگان کنکور سراسری این درس را بین 10 تا 40 درصد میزنند، نمره  قبول شدگان در درس اقتصاد در حدود 32 درصد است،

روش مطالعه اقتصاد برای کنکور در کتاب های جدید اقتصاد که در پایه دهم از دوره دوم متوسطه تدریس مشوند به منظور یادگیری هرچه بهتر مباحث مطرح شده و درک بهتر آنها ، هر فصل کتاب با یک سوال انگیزاننده آغازه شده است. در عین حال در هر فصل نیز فعالیت های و پرسش هایی گنجانده شده است. همچنین دانش آموز میتواند با انجام دادن فعالیت های کتاب و تمرین ها مطالب درس اقتصاد را بهتری درک کند.

روش مطالعه اقتصاد برای کنکور

برای دریافت راهنمایی و مشاوره بیشتر در زمینه روش مطالعه اقتصاد برای کنکور با گروه ایران تحصیل تماس بگیرید از سراسر کشور با شماره : 9099075307 زمان پاسخگویی ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل.

روش مطالعه اقتصاد برای کنکور

روش مطالعه اقتصاد برای کنکور و مرجع سوالات درس اقتصاد از کتاب درسی اقتصاد که شمال 6 بخش  و جمعا 16 فصل می باشد و در آزمون سراسری کنکور 15 سوال طرح می شود و اغلابا از هر درس یک سوال طراحی می شود. از همه بخش های و موضاعات مختلف کتاب اقتصاد در کنکور  امکان طرح سوال وجود دارد اما در چند سال اخیر سوال  ها معمولا مفهومی تر شده است. به دلیل این که تعداد سوالات این درس کم می باشد ، پاسخ نادرست به یک تست نمره شما را به شدت  کم میکند. برای مثال اگر در این درس به 2 سوال پاسخ اشتباه دهید نمره شما 80 درصد میشد پس بهتر از این درس را به شکل کامل و  دقیق بخوانید تا نمرات منفی آن شما را آزرده نکند.

روش مطالعه اقتصاد برای کنکور متنوع است ولی یکی از نکات مثبت درس اقتصاد در کنکور این است که سوالات این درس در کنار درس ریاضی و در  دفترچه شماره 2 قرار داده شده است، 35 دقیقه برای پاسخگویی به این دفترچه زمان دارید که تنها 10 دقیقه به درس اقتصاد در آزمون کنکور وقت داده شده است که یعنی برای هر تست حداکثر 40 ثانیه زمان دارید، اگر درس اقتصاد را به صورت کامل خوانده باشید و مطالعه کرده باشید ، میتوانید از وقت اضافی که در این آزمون به دست میاورید به سوالات ریاضی و تمرکز بر روی آن ها اختصاص دهید.

بخش های اصلی روش مطالعه اقتصاد برای کنکور

کتاب اقتصاد به سه قسمت حفظی ، مفهومی ، حل مسئله قسمت می شود که حتی علی رغم تغییر کتاب در نظام آموزشی جدید در پایه دهم باز هم این قسمت در آن مشاهده می شود و به چشم می خورد.
یکی از مهم ترین نکات این می باشد که از مسائل درس اقتصاد در آزمون کنکور نترسید، در خیلی از موارد داوطلب پس از مشاهده صورت سوال به علت طولانی بودن و اظطراب از حل کردن آن منصرف شده است در شرایطی که می توانست با کمی دقت و ممارست آن را حل کرد.
برای روش مطالعه اقتصاد برای کنکور اگر دانش آموز پایه یازدهم  هستید ، بهترین وقت برای مطالعه درس اقتصاد برای کنکور می باشد، شما علاوه بر سوالات تشریحی امتحانات مدارس به سراغ سوالات کنکوری نیز بروید و از معلمان بخواهید که شما را در حل تست های کنکور اقتصاد راهنمایی کند. نکته مهم این است که به طور کامل و با اندکی بردباری صورت سوال را بخوانید زیرا بسیاری از نکات کلیدی که باعث راحت تر حل کردن سوال می شود در صورت سوال گنجانده شده است.
برای انتخاب صحیح روش مطالعه اقتصاد برای کنکور زیاد به دنبال راه حل های تستی و فرمول های آسان تر برای مسائل اقتصاد نباشید، بهتر از همان راه حل های همیشگی هر چند که ممکن است طولانی و وقت شما را تلف کند، استفاده کنید، این کار به مرور زمان و تمرین باعث افزایش فهم افراد و همچنین جلوگیری از پیچیده کردن ذهن داوطلب در کنکور می شود.

شرایط آزمون کنکور درس اقتصاد

در سالی که آزمون کنکور دارید به هیچ وجه از ماشین حساب استفاده نکنید حتی هنگامی که در خانه یا کتابخانه هستید ، در خیلی موارد مشاده شده که داوطلب با وجود تسلط کافی به شیوه حل مسئله اما به علت ناتوانی و ضعف در حل جمع و تفریق ، ضرب و تقسیم  دچار اظطراب شده و با مشکل اساسی در درس اقتصاد در کنکور برخورده است.
در قسمت حفظیات درس اقتصاد کلمات متن و سطر های کتاب درسی دارای اهمیت بالای میباشند، نکاتی که به نظر شما از اهمیت بالا برخوردار است را برای خود با استفاده از ماژیک مشخص کنید، همچنین بهتر از دفتری برای خلاصه نویسی درس اقتصاد داشته باشید که در آن تمامی قسمت های حفظی ، مفهومی و حل مسئله را یادداشت کنید و اگر تست جذابی میبیند آن را یادداشت کنید و نکات مربوط به آن تست را در جلوی آن ذکر کنید.

 

مطالب مرتبط :

مشاوره و راهنمایی روش های تست زنی

مشاوره در امر ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور

ثبت نام کنکور سراسری 

اطلاع از رشته های بدون کنکور پردیس های خودگردان

اطلاع از جدیدترین شیوه های مطالعه کنکور.

روش های جمع بندی کنکور

روش مطالعه اقتصاد برای کنکور برای رشته انسانی

و هزاران سوال دیگر را پاسخگو هستیم.


برای مشاوره و برنامه ریزی کنکور – روش مطالعه اقتصاد برای کنکور

پشتیبانی علمی و… با کادر مجرب مشاوران مجموعه ایران تحصیل کمک بگیرید.

مشاوران مجموعه ایران تحصیل تا روز کنکور پشتیبانی شما را انجام می دهند.

شماره تماس ایران تحصیل : 9099075307 پاسخ گویی از ساعت ۸ صبح تا ۱ شب.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)