ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۵ مرداد ۱۴۰۱
روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای قبولی در کنکور، روزی چند ساعت زیست بخوانیم ؟ رتبه های برتر در روز چند ساعت را به مطالعه درس زیست شناسی اختصاص می دهند؟ اینها سوالاتی است که برای اغلب داوطلبان تجربی مطرح می شود و همگی می خواهند که درصد بالایی را در این درس کسب کنند. با توجه به اهمیت بسیار بالای درس زیست شناسی، به نظر می رسد که یافتن پاسخ پاسخ این پرسش ها ضروری است و از این رو، در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم. اما اگر می خواهید از مشاوره اختصاصی و جدول مطالعه رتبه های برتر برای زیست بهره مند شوید، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

برای اینکه بدانید روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟ و نحوه تست زنی چیست؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

از نظر مشاورین روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟

 

 

از نظر مشاورین روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟

 

 

تقریبا هیچ داوطلب کنکور تجربی نیست که از تاثیر فوق العاده درس زیست شناسی برای قبولی و اخذ رتبه بالا با خبر نباشد. اگر به دفترچه ثبت نام کنکور سراسری نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که این مسئله از کجا ناشی می شود. دروس اختصاصی اصولا نسبت به دروس عمومی ضریب و تاثیر بالاتری دارند.

حال در بین دروس اختصاصی نیز، نقش درس زیست شناسی را می توان بارزتر دید. برای مثال، ضریب این درس در زیرگروه 1 و 2 که اغلب رشته های پیراپزشکی در آن وجود دارد، 4 می باشد. این در حالی است که سایر دروس، اعم از ریاضی، فیزیک و شیمی غالبا دارای ضرایب کمتر می باشند. بنابراین، پر بیراه نیست که کنکوری های تجربی دائما می پرسند روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟ و به دنبال اگاهی از مباحث مهم زیست در کنکور هستند. 

برای پاسخ به این سوال نمی توان ساعت مشخصی را برای همه افراد تعیین کرد. چرا که بسته به شرایط و میزان قوت و ضعف داوطلب، این مقدار می تواند متفاوت باشد. برای مثال، کسی که قبلا در رشته ای نامرتبط فارغ التحصیل شده است و اکنون قصد شرکت در کنکور تجربی را دارد، مسلما باید ساعات بسیار بیشتری را به زیست شناسی اختصاص دهد. از سوی دیگر، اگر کسی پایه و بنیه قوی تری داشته باشد، می تواند این مقدار را کمتر کند.

 

 

برای گاهی از روش مطالعه زیست برای قبولی در پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

چگونه بفهمیم که روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟

حال این سوال پیش می آید که از کجا بفهمیم که ما تا چه حد در درس زیست شناسی قوی و یا ضعیف هستیم. یکی از راه های تشخیص این مسئله شرکت در آزمون های آزمایشی است. شما در این آزمون ها با توجه به درصدهایی که در دروس مختلف کسب کرده اید، متوجه خواهید شد که برای رساندن خود به یک سطح ایده آل، به چقدر مطالعه نیاز دارید. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که نباید بیش از حد روی یک درس تمرکز داشته باشید.

برخی از متقاضیان، تصور می کنند که تنها زیست شناسی، درس با اهمیت کنکور است. مسلما تاثیر بالای این درس را نمی توان کتمان کرد، اما نباید با افراط و تفریط فاصله درصدها را بسیار بالا برد. چرا که داشتن تعادل نسبی می تواند رتبه بهتری را به شما ارزانی دارد.

اما شاید انجام این کار برای داوطلب کار چندان آسانی نباشد و بهتر باشد که از یک مشاور برای تحلیل و تعیین ساعات مطالعه زیست شناسی کمک بگیرد. مشاورین ایران تحصیل با آنالیز عملکرد کنکوری های عزیز در همه دروس، برنامه ریزی را ارائه می دهند که بر اساس آن می توان خود را به یک سطح ایده آل رساند.

 

 

جهت آشنایی با روش تست زنی زیست شناسی کنکور لینک را انتخاب کنید

 

 

رتبه های برتر زیست را چگونه می خوانند؟

 

رتبه های برتر زیست را چگونه می خوانند؟

 

 

وقتی کارنامه نفرات برتر را نگاه می کنیم و به درصدهای بالای آن ها بر می خوریم، ممکن است این سوال در ما ایجاد شود که چگونه زیست را 100 بزنیم؟. اما نباید فراموش کنیم که این افراد هم همه مثل ما انسان هستند و هیج سحر و جادویی در کار نیست. به قول معروف ” موفقیت اتفاقی نیست ” و هیچ کس بدون تلاش و برنامه ریزی به آنچه که می خواهد دست پیدا نمی کند.

وقتی داوطلبی می پرسد روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟ باید این سوال که چگونه مطالعه کنم نیز برای او تداعی شود. برای این کار توصیه می شود که بدین شیوه عمل نمایید:

  • ابتدا فصلی مورد نظر را به صورت روزنامه وارد و با سرعت بخوانید.
  • دوباره برگردید و این بار با تمرکز و به صورت عمقی مطلب را بخوانید. توجه داشته باشید که نکته ها علامت گذاری کنید و یا زیر آن ها زیر آن ها خط بکشید
  • درس را با صدای بلند برای خود بازگو کنید. گویی که دارید برای دانش آموزانتان توضیح می دهید و باید روی آن تسلط داشته باشید
  • پس از خواند هر درس، سوال طراحی کنید و در کنار آن یا دفترچه ایی بنویسید. این امر باعث کنجکاوی، ثبت و ماندگاری در ذهن شما می شود.
  • نکاتی که با مطالب قبلی خوانده اید ارتباط دارند را با یکدیگر ترکیب کنید. می توانید این موارد را در کنار هم بنویسید که در هنگام مرور، آن ها را مجددا مرور کنید.

 

 

برای آشنایی با بهترین کتاب زیست کنکور از نظر رتبه های برتر بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

اهمیت مطالعه کتاب درسی زیست شناسی

اینکه بگوییم کتاب درسی منبع اصلی سوالات کنکور است، شاید برای بسیاری از داوطلبان تکراری باشد و سخنی بدیهی به نظر بیاید. برای مثال، کسی که خط به خط کتاب، اشکال و تصاویر، و جداول را به دقت می خواند، می تواند با زدن 80 درصد زیست شناسی و درصدهای میانگین سایر دروس در رشته پزشکی قبول شوند.

اما ذکر یک نکته در اینجا ضروری است. همانطور که در بالا ذکر شد، اگر می گوییم روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟ باید به چگونگی آن نیزذقت کنیم. زیست شناسی از جمله دروسی است که در سال های اخیر بر همه ثابت شده است که تنها با حفظ کردن آن نمی توان به سوالات پاسخ داد.

تست های مفهومی و ترکیبی که طراحی می شوند، گاها داوطلب را در یک راه پیچ در پیچ می گذارد که تنها با تحلیل  قوی می تواند پاسخ بدهد. سعی کنید ابتدا مباحث مهم را شناسایی و سپس الویت بندی کنید. از نظر مشاوره و برنامه ریزی، به طور میانگین روزانه 1 الی 2 ساعت مطالعه زیست برای افرادی که در سطح متوسط قرار دارند، جوابگو خواهد بود. 

 

 

روزی چند ساعت تست زیست بزنیم و بخوانیم؟

صرف خواندن کتاب درسی نمی توان به کسب درصد رتبه های برتر امیدوار بود. اگر از نفرات برتر در این مورد جویا شوید، یکی از توصیه های آنان تمرین تست زمان دار زیست است.با توجه به محدودیت زمانی و تعداد نسبتا بالای سوالات این درس، بسیار مهم است که داوطلب بتواند زمان خود را مدیریت کند. چرا که ممکن است در سر جلسه کنکور، فرد بر اثر بی تجربگی یشتر وقت خود را برای یک یا چند سوال دشوار تلف کند و به باقی سوالات نرسد. از سوی دیگر، با نکاتی که از تست ها استخراج می شود، علاوه بر تسلط بیشتر، آمادگی ذهن را دو صد چندان می کنید.

همانطور که می دانید برای هر تست یک مدت زمان مشخص در نظر گرفته شده است. سعی کنید در حین تمرین، این مدت را رعایت کنید. سپس به سراغ پاسخ تشریحی سوالات درست و غلط زده خود بروید و آن ها بررسی کنید. همچنین، اکر به نکته جدید برخوردید حتما آن را به نحوی متمایز کنید تا بعدا دوباره مرور شود.

روش استاندارد تست زدن هم بدین گونه است که ابتدا درس را با دقت می خوانید، و بعد سراغ تست زدن می رود. البته به عقیده برخی از کارشناسان، بهتر است که تست زدن به 24 ساعت بعد از خواندن کتاب موکول شود. آنالیز کنید که چه چیزی باعث شد تا سوال را غلط بزنید. علت ها را یادداشت و در مجموع آن را ارزیابی نمایید تا به یک نتیجه کلی برسید

 

 

جهت دریافت راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته تجربی کنکور بر روی لینک کلیک کنید

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به پاسخ این سوال که روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟ پرداختیم و با ارائه روش های مطالعه صحیح و استاندارد، سعی کردیم به داوطلبان کمک کنیم تا در این درس درصد های بالایی را کسب نمایند.

چنانچه شما نیز می خواهید از یک برنامه ریزی درست و مناسب بهره مند شوید و با نحوه تست زنی و مطالعه تشریحی آشنا شوید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل در تماس باشید. برای این منظور، کافی است که از طریق شماره های درج شده در جدول زیر از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما در تماس باشید

 

 

جهت آگاهی از اینکه اگر روزی چند ساعت زیست بخوانیم می توانیم درصد بالا را کسب کنیم؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

اطلاع از لیست زیر گروه های رشته تجربی

 بازار کار رشته زیست شناسی چگونه است؟

چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم؟

روزی چند ساعت زیست بخوانیم ؟ 

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

روزی چند ساعت زیست بخوانیم؟

تعداد ساعات لازم برای مطالعه دورس بر هر فرد متفاوت است. جهت دریافت مشاوره شخصی می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

در کنکور سراسری باید به چند سوال زیست شناسی پاسخ دهیم؟

تعدا سوالات این درس در دفترچه کنکور، 50 می باشد که از سول 156 تا 205 را شامل می شود.

ضریب درس زیست شناسی برای رشته های پزشکی چند است؟

اغلب رشته های پیراپزشکی در زیرگروه 1 و 2 قرار دارند، و ضریب زیست در این زیرگروه ها 1 است.

رتبه های برتر به طور میانگین، زیست را چند درصد می زنند؟

برای دریافت جدول مطالعه رتبه های برتر برای زیست می توانید از طریق کارشناسان ما عمل کنید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور تجربی آغاز شده است. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس...
  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

    تغییر رشته از پرستاری به داروسازی + بخشنامه 1403

    آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان از رشته پرستاری به رشته‌های دیگر مانند داروسازی تغییر رشته داد؟ برای این تغییر رشته باید چه شرایطی داشت؟ آیا تغییر رشته در این زمینه تصمیم درستی است؟ در...
  • کارنامه قبولی پرستاری سراسری

    رتبه قبولی پرستاری 1403 + تحلیل کارنامه‌ مناطق قبولی آزاد

    کارنامه قبولی پرستاری سراسری می‌‌تواند شما را با درصد دروس و رتبه قبولی پرستاری سراسری آشنا سازد. چرا که با بررسی کارنامه پرستاری متوجه خواهید شد برای مطالعه هر درس لازم است چقدر زمان صرف کنید و بر کدام یک...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)