ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۳ | کد رشته ها + دانشکده ها

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لیست رشته های دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۳ اعلام شد. کلیه متقاضیان گروه های آزمایشی هنر، علوم انسانی و علوم ریاضی می توانند با استفاده از دفترچه راهنمای انتخاب رشته، نسبت به انتخاب هر یک از کد رشته محل ها اقدام نمایند. پذیرش نهایی متقاضیان منوط به کسب نمره کافی در مصاحبه می باشد و همچنین برای گزینش این دانشگاه نیز، لازم است نمره کافی را کسب نمایند.

مقطع تحصیلی هر یک از رشته های دانشگاه صدا و سیما از کاردانی آغاز و تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است که برخی از رشته ها تنها در مقطع کاردانی، برخی تنها در مقطع کارشناسی و برخی دیگر امکان ادامه تحصیل تا مقطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد را فراهم می نمایند. برای دریافت مشاوره انتخاب رشته نیز می توانید با کارشناسان ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

 

جهت اطلاع دقیق از رشته های دانشگاه صدا و سیما ، واحدهای ارائه شده در هر یک از رشته ها و همچنین شهریه دوره شبانه از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

پذیرش در رشته های دانشگاه صدا و سیما تنها به صورت با آزمون می باشد.

 

نحوه پذیرش رشته های دانشگاه صدا و سیما

 

نحوه پذیرش رشته های دانشگاه صدا و سیما

دانشگاه صدا و سیما از جمله دانشگاه های با شرایط خاص می باشد که داوطلبان را در رشته‌های مختلفی پذیرش می نماید.  دانشکده های این دانشگاه، شامل چندین دانشگاه می باشد که رشته های مختلفی در هر یک وجود دارد. ظرفیت پذیرش هر یک از این رشته ها، بر اساس نیاز و همچنین استراتژی های دانشگاه صدا و سیما انجام می شود.

امکان پذیرش داوطلبان در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فیزیک و هنر بر اساس رشته‌هایی که در ادامه ارائه خواهیم نمود، وجود دارد. هر یک از این داوطلبان به هنگام ثبت نام کنکور، لازم است جهت اعلام علاقه مندی پذیرش در این رشته ها، نسبت به خرید کارت اعتباری و سریال مورد نظر اقدام نمایند و سپس در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

پذیرش در رشته های دانشگاه صدا و سیما در دوره روزانه و شبانه می باشد. آن دسته از داوطلبانی که دعوت به مصاحبه شده باشند، در صورتی امکان پذیرش را خواهند داشت که موفق به انجام مصاحبه به نحو مطلوب شده باشند. همچنین رتبه ی کافی و لازم را جهت پذیرش در این دانشگاه کسب نمایند.

 

برای اطلاع از شرایط بورسیه دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۳ + راهنما مراحل بر روی لینک کلیک کنید.

 

لیست رشته های دانشگاه صدا و سیما

 

لیست رشته های دانشگاه صدا و سیما

دانشکده های دانشگاه صدا و سیما شامل : دانشکده دین و رسانه، دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشکده تولید رادیو و تلویزیون، دانشکده هنرهای دیجیتال، دانشکده فنی و مهندسی رسانه، گروه معارف و دروس اسلامی می باشد. هر یک از این دانشکده ها وظایف خاص خود را دارند و همچنین رشته های مخصوص به خود را برای تحصیل دانشجویان فراهم نمودند.

دانشکده ارتباطات : در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، اقدام به پذیرش دانشجویان می نماید. در مقطع کارشناسی داوطلبان می توانند در رشته روزنامه نگاری تحصیل کنند و در صورتی که موفق به پذیرش در کنکور در مقطع کارشناسی ارشد شوند و یا اینکه به صورت استعداد درخشان در رشته های مدیریت در رسانه، تحقیق در ارتباطات، ژورنالیسم خبر یاهمان روزنامه نگاری تحصیل کند.

دانشکده تولید رادیو و تلویزیون نیز در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داوطلبان علاقمند را پذیرش می نماید. رشته های دانشگاه صدا و سیما این دانشکده نسبت به سایر دانشکده های دیگر بیشتر است و همچنین تعداد رشته‌های بیشتری را نیز شامل می‌شود که برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سه گرایش مختلف و زیر شاخه ها مختلف تعیین شده است.

داوطلبان در مقطع کارشناسی در این دانشکده داوطلبان می توانند در رشته کارگردانی تلویزیون که شامل دو گرایش نمایش و گرایش مستند می باشد؛ اقدام به انتخاب رشته نمایند. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز در دو رشته رادیو و تلویزیون امکان پذیرش داوطلبان وجود خواهد داشت که  از این دو، رشته‌ کارشناسی ارشد رادیو شامل دو گرایش نویسندگی و تهیه کنندگی می‌باشد.

رشته رادیو دانشکده تولید و رادیو تلویزیون دانشگاه صدا و سیما شامل دو گرایش نویسندگی رادیو و تهیه کنندگی رادیو می باشد. همچنین رشته تلویزیون نیز در مقطع کارشناسی ارشد در دو گرایش گرایش تهیه کنندگی مستند، تهیه کنندگی نمایش، تهیه کنندگی آموزش با ظرفیت های تعیین شده امکان ادامه تحصیل را فراهم می نماید.

 

برای اطلاع از شرایط و مراحل اخذ امریه سازمان صدا و سیما بر روی لینک کلیک کنید.

 

رشته های دانشکده هنرهای دیجیتال

این دانشکده تنها در مقطع کارشناسی، امکان پذیرش داوطلبان را فراهم می نماید. بنابراین آن دسته از داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در این رشته می باشند، می‌توانند تا مقطع کارشناسی در دانشگاه صدا و سیما تحصیل کنند و برای تحصیلات تکمیلی خود نسبت به انتخاب سایر دانشگاه های دیگر اقدام نمایند چرا که در حال حاضر امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر وجود نخواهد داشت.

رشته های دانشگاه صدا و سیما دانشکده هنرهای دیجیتال در مقطع کارشناسی، شامل : تلویزیون و هنرهای دیجیتال می باشد که در دو گرایش گرایش گرافیک و گرایش انیمیشن داوطلبان مورد نظر را پذیرش می نماید. در هر یک از این رشته‌ ها دانشجویان علاوه بر تحصیلات و ۲ خواندن درس تئوری به صورت عملی نیز در کارگاه های مختلف شرکت می کنند.

 

برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه صدا و سیما بر روی لینک کلیک کنید.

 

رشته های دانشگاه صدا و سیما دانشکده فنی و مهندسی

این دانشکده در واقع آخرین دانشکده صدا و سیما می باشد که ما به معرفی آن خواهیم پرداخت که شامل چندین رشته در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این مزیت موجب می‌شود تا داوطلبان در مقطع کاردانی بتوانند سریعتر جذب بازار کار شوند و اشتغال به کار داشته باشند.

مقطع کاردانی دانشکده فنی و مهندسی رسانه شامل رشته فنی یا الکترونیک می باشد. در مقطع کارشناسی داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب رشته مهندسی برق گرایش مخابرات اقدام نمایند. امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای رشته مهندسی برق یا مخابرات سیستم و همچنین مهندسی صدا وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است که دانشگاه صدا و سیما برای آن دسته از داوطلبانی که رتبه های برتر کنکور و یا رتبه های دو رقمی می باشند. دانشگاه تسهیلات ویژه‌ای از جمله اعطای حقوق ماهانه و همچنین وام های ویژه ای برای داوطلبان در نظر خواهد گرفت علاوه بر آن امکان استخدام اشتغال به کار پس از فارغ التحصیلی نیز از تعهدات این دانشگاه می باشد.

 

برای اطلاع از لیست رشته های دانشگاه افسری امام صادق بر روی لینک کلیک کنید.

 

معرفی دانشکده های مختلف دانشگاه صدا و سیما

 

معرفی دانشکده های مختلف دانشگاه صدا و سیما

برای آشنایی شما متقاضیان و داوطلبان عزیزی که تمایل به تحصیل در این دانشگاه دارید، به معرفی رشته های دانشگاه صدا و سیما  خواهیم پرداخت. همچنین در ادامه در رابطه با شرایط پذیرش در دانشگاه صدا و سیما نیز اطلاعاتی به شما ارائه خواهیم نمود.

برای آشنایی با گواهی اشتغال به تحصیل کلیک کنید.

دانشکده ارتباطات و رسانه صدا و سیما

شروع به کار و فعالیت آموزش این دانشکده، در سال ۹۱ در دانشگاه صدا و سیما می باشد. با توجه به تحولات گسترده ای که در اندیشه ورزی و فلسفه ارتباطات و جایگاهی که حوزه نظریه‌پردازی در رسانه‌ها به دست آورده است، در واقع ضرورت ارتباطات و علوم ارتباطات بیش از گذشته احساس می شود به همین دلیل از اهداف این دانشکده تقویت دانش در حوزه ارتباطات می باشد.

این دانشکده تلاش می نماید تا امکان ارتقای علمی دانشجویان را با استفاده از با استفاده از به روزترین متد ها برای تاثیرگذاری و نسل های آینده این رشته تخصصی در یک فضای علمی و عملی و همچنین به صورت کاربردی در سازمان صدا و سیما به وجود آورد. به همین دلیل است که یک مرکز کاربردی مانند اتاق خبر در این دانشکده برای دانشجویان رشته فراهم شده است.

 

برای اطلاع از معرفی کامل دانشگاه امام باقر (ع) بر روی لینک کلیک کنید.

 

دانشکده تولید رادیو و تلویزیون

احداث این دانشکده نیز در سال ۹۱ و همزمان را برخی دیگر از دانشکده های صدا و سیما همراه بود. اما حقیقت این است که برخی از رشته های آن از همان سال های اولیه تشکیل مدرسه عالی تلویزیون در سال ۴۸ دایر گردید اما شکل امروزی در مقطع کاردانی تولید در سال ۶۳ به مقطع کارشناسی ارتقا یافت.

در سال ۷۵ امکان تحصیل دانشجویان در این رشته را در دوره کارشناسی ارشد تولید سیما بهین دانشکده افزود. همچنین در سال ۸۴ گروه رادیو شروع به فعالیت نمود و پس از ارتقای دانشکده در سال ۹۱ دانشکده مخصوص تولید رادیو و تلویزیون تاسیس کرد. در واقع مهم ترین رشته های تولیدات هنری در رسانه های رادیو و تلویزیون در این دانشکده وجود دارد.

 

دانشکده تلویزیون و هنرهای دیجیتال

این دانشکده نیز مانند دانشکده تولید رادیو و تلویزیون در واقع از دیگر دانشکده های صدا و سیما می باشد که قبل از سال ۹۷ در زیر مجموعه دانشکده تولید رادیو تلویزیون را در خود جای داده شد. در واقع بر حسب ضرورت تعداد رشته ها و جامعه برای تربیت نیرو در حوزه های دیجیتال به یک دانشکده مجزا احساس نیاز می شد.

در سال ۸۴ در مقطع کارشناسی همانطور که ذکر شد، در دو گرایش انیمیشن رایانه‌ای و گرافیک رایانه ای تاسیس گردید. جالب است بدانید اولین فارغ التحصیلان این رشته در سال ۸۸ مشغول به کار در صنعت موشن گرافی و انیمیشن تلویزیون و سینما شدند و تا الان جوایز زیادی را در این حوزه کسب نمودند.

 

برای مشاهده لیست رشته های دانشگاه وزارت اطلاعات بر روی لینک کلیک کنید.

 

دانشکده فنی و مهندسی رسانه صدا و سیما

این دانشکده نیز همانند سایر دانشکده های دیگر صدا و سیما قدمت تاسیس آن، به مدرسه عالی رادیو و تلویزیون در سال ۴۸ بازمی‌گردد که با نام گروه فنی کار خود را آغاز نمود. در واقع از جمله وظایف اولیه این گروه برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی دانشجویی پس از فارغ التحصیلی در بخش های مختلف فنی و مهندسی صدا و سیما می باشد.

در سال ۹۲ دانشکده فنی و مهندسی تاسیس شد و واسه گروه تخصصی مهندسی صدا مهندسی ویدیو و فناوری ارتباطات و اطلاعات کار خود را در سه مقطع کاردانی کارشناسی و کارشناسی ارشد آغاز نمود. در واقع این دانشکده با توجه به دروس منحصر به فردی که دارد مهارت علمی و حرفه‌ای دانشجویان مستعد را در هر یک از رشته های دانشگاه صدا و سیما افزایش می دهد.

 

برای اطلاع از گزینش دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳ بر روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط پذیرش در رشته های دانشگاه صدا و سیما

از جمله شرایط در نظر گرفته شده برای این دانشگاه شاهد شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. شرایط عمومی همانند آنچه که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته وجود دارد، خواهد بود. اما شرایط اختصاصی شامل : شرایط سنی است که داوطلبان نباید سن آنها بیشتر از ۲۵ سال باشد. همچنین هیچگونه تعهد استخدامی به سازمان های دولتی و خصوصی و یا ارگان های مختلف نداشته باشند.

پذیرش در این دانشگاه، منوط به پذیرش در مصاحبه می باشد. بدیهی است که دعوت به مصاحبه شدن به معنای پذیرش نهایی نخواهد بود چرا که این دانشگاه برای ظرفیت های تعیین شده ۲ تا ۵ برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می نماید و آن دسته از داوطلبانی که از رتبه بهتری برخوردار باشند و نمره مصاحبه بالاتری را کسب نموده باشند می توانند در این دانشگاه تحصیل نمایید.

امکان اشتغال به کار پس از دوره فراغت از تحصیل در صورت کسب امتیاز علمی، صلاحیت عمومی و اخلاقی مطابق با ضوابط این دانشگاه در مراکزی که دانشگاه صدا و سیما فراهم می‌نماید وجود خواهد داشت. برای دانشجویان روزانه تمامی امکانات دانشگاه به صورت رایگان بوده و همچنین در حال حاضر امکان استخدام تنها برای دانشجویان روزانه وجود دارد.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با رشته های دانشگاه صدا و سیما به شما داوطلبان عزیز ارائه نمودیم. در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با کد رشته ها + دانشکده ها می باشید، می توانید با کارشناسان صدا و سیمای ما تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های موجود در جدول، تماس حاصل نمایید.

 

جهت اطلاع دقیق از ظرفیت رشته های دانشگاه صدا و سیما ، شرایط استخدام دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

ُ

مطالب مرتبط

رتبه قبولی دانشگاه بقیه الله

مصاحبه دانشگاه امام صادق

رتبه قبولی دانشگاه صدا و سیما

همه چیز درباره دانشگاه صدا و سیما

شرایط پزشکی دانشگاه افسری سپاه

رشته های دانشگاه صدا و سیما

3.4/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امکان پذیرش در رشته های دانشگاه صدا و سیما برای چه گروه های آزمایشی وجود دارد؟

کلیه داوطلبان گروه های آزمایشی هنر، علوم انسانی و ریاضی، امکان پذیرش در هر یک از رشته های مورد نظر را خواهند داشت.

رشته های دانشگاه صدا و سیما شامل چه رشته هایی می باشد؟

این دانشگاه دارای رشته هایی همانند : تلویزیون و هنر های دیجیتالی، کارگردانی تلویزیون ، کاردان فنی الکترونیک ، مهندسی برق می باشد.

امکان تحصیل در دانشگاه صدا و سیما در چه مقاطعی وجود دارد؟

بر اساس رشته های تحصیلی مختلف، این موضوع متفاوت می باشد. اما به طور کلی شامل : مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

آیا برای تحصیل در رشته های دانشگاه صدا و سیما لازم است هزینه ای را پرداخت نماییم؟

برای دوره های شبانه این دانشگاه بله. اما برای دوره های روزانه هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی شود.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «رشته های دانشگاه صدا و سیما ۱۴۰۳ | کد رشته ها + دانشکده ها»

  1. Avatar photo دنیز علی نژاد گفت:

    سلام می گن از رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی برای استخدام در آرشیو صدا سیما هستش؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بستگی به فراخوانی که میدهند داره
      ممکنه قبول کنند.

  2. Avatar photo مصطفی گفت:

    سلام. ببخشید کسی که رشته‌ش ریاضی بوده اما رزومه کاری خوبی درباره انیمیشن و رشته‌های هنر داره، میتونه رشته های هنر این دانشگاه رو پذیرش کنه؟!

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دانشگاه آزاد بله

  3. Avatar photo رضا گفت:

    سلام ببخشید دانشگاه صدا و سیما رشه موسیقی داره؟

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . خیر . فقط دانشگاه تهران و دانشگاه هنر تهران رشته موسیقی را دارند

  4. Avatar photo ناشناس ناامید گفت:

    آیا با داشتن مدرک از دانشکده تلویزیون و هنرهای دیجیتال میشه ر دانشگاه های خارج از کشور برای انیمیشن ادامه تحصیل داد؟ یعنی مورد قبولشون هست

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  5. Avatar photo mahla گفت:

    آیا با دیپلم انسانی و کنکور هنر میتوان در رشته روزنامه نگاری شرکت کرد؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی اگر پیش دانشگاهی داشته باشین میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • وام ازدواج دانشجویی

    وام ازدواج دانشجویی 1403 + شرایط، مدارک + مبالغ | راهنما ثبت نام

    زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی آغاز شد. پرداخت شهریه یکی از مهم‌‎ترین دغدغه‌های اغلب دانشجویان می‌باشد. برای رفع و کاهش این دغدغه‌ها، دانشگاه‌ها مبلغی را به عنوان وام دانشجویی برای هر یک از دانشجویان در نظر گرفته‌ است. در...
  • ثبت نام وام دانشجویی

    ثبت نام وام دانشجویی 1403 {مدارک، شرایط} + ورود swf.ir

    ثبت نام وام دانشجویی از طریق سامانه swf.ir امکان پذیر است. این مورد یکی از خدمات مهم اداره رفاه دانشجویان بوده که با هدف کمک به تامین نیازهای اولیه دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شود. از این رو تمامی دانشجویان در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)