ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله | آیا دانشگاه بقیه الله دختر می پذیرد؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امکان تحصیل و پذیرش دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله فراهم شد. در رابطه با این سوال که آیا دانشگاه بقیه الله دختر می پذیرد؟ پاسخ مثبت است. این دانشگاه هر ساله بر اساس نیاز خود، نسبت به پذیرش داوطلبان دختر اقدام می نماید. کلیه علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه، باید از شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش برخوردار باشند و همچنین در مصاحبه علمی و تحصصی نیز، نمره قبولی را کسب نمایند.

تحصیل دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله همانند دانشجویان پسر در رشته های پزشکی و پیراپزشکی امکان پذیر است. مقید بودن به پوشش اسلامی و همچنین داشتن حجاب کامل به هنگام انجام مصاحبه و در بدو ورود به این دانشگاه، بسیار ضروری می باشد. برای اطلاع از سوالات و نحوه مصاحبه و گزینش نیز، می توانید با کارشناسان ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

 

جهت اطلاع دقیق از ظرفیت پذیرش دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله و رشته های مورد پذیرش ، مزایا و معایب تحصیل در این دانشگاه برای دختران از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله نیز به هنگام پذیرش و در بدو ورود به دانشگاه، به استخدام رسمی سپاه پاسدارن در خواهند آمد.

 

 

مزایای تحصیل دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله

 

مزایای تحصیل دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله
مزایای تحصیل دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله

 

تحصیل در دانشگاه بقیه الله با مزایای بسیار زیادی همراه است. به همین دلیل است که دانشجویان زیادی ممکن است برای بهره مند شدن از همین مزایا، علاقه مند به شرکت در گزینش این دانشگاه باشند و یا اینکه تمایل به ادامه تحصیل و انتخاب این دانشگاه به عنوان دانشگاه مورد علاقه های خود نمایید.

با توجه به اینکه دانشگاه بقیه الله وابسته به سپاه پاسداران است، یکی از سوالات داوطلبان مختلف این است که آیا این دانشگاه تنها برای داوطلبان پسر می باشد؟ یا اینکه امکان پذیرش را برای دانشجویان دختر نیز فراهم خواهد نمود؟ خوشبختانه با توجه به قوانین جدید و همچنین افزودن برخی از رشته ها و یا اعلام نیازمندی این دانشگاه باید بگوییم پاسخ به این سوال مثبت است.

پذیرش دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله با توجه به نیاز دانشگاه، در رشته‌های خاصی صورت می پذیرد. از جمله این رشته ها می‌توان به : رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی اشاره نمود. بنابراین آن دسته از داوطلبانی که موفق به کسب حداقل رتبه مجاز برای تحصیل در این دانشگاه شده باشند، می توانند جهت انجام ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

 

برای اطلاع از رشته های دانشگاه افسری امام حسین بر روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط پذیرش دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله

از جمله شرایط پذیرش برای دانشجویان دختر می توان به : برخورداری از شرایط علمی ، شرایط عمومی و همچنین شرایط اختصاصی اشاره نمود. مطابق با تمامی اطلاعیه های موجود در سایت سازمان سنجش و همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته، دانشگاه بقیه الله از جمله دانشگاه های با شرایط خاص می باشد. به همین دلیل برای پذیرفته شدن در آن، باید از شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشید.

همانند سایر دانشگاه های دولتی دیگر، برای تحصیل در این دانشگاه، باید از حداقل رتبه لازم برای پذیرش در رشته های مختلف برخوردار باشید. تراز و نمره علمی برای تحصیل در این دانشگاه متناسب با نوع رشته انتخابی می‌تواند متفاوت باشد و همچنین ظرفیت های تعیین شده در هر سال تعیین کننده زیادی برای پذیرش داوطلبان برای تعیین رتبه آن ها خواهد بود.

شرایط عمومی و اختصاصی دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله بر اساس آنچه در راهنمای انتخاب رشته برای دانشگاه های با شرایط خاص خصوصاً دانشگاه‌های وابسته به سپاه و ارتش درج شده است می باشد. بنابراین داوطلبان از نظر جسمانی و روانی باید به تائید این دانشگاه برسند و همچنین در مصاحبه و گزینش موفقیت لازم را به دست آورند.

 

جهت اطلاع از رشته های دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳ بر روی لینک کلیک کنید.

 

آیا دانشگاه بقیه الله دختر می پذیرد؟

 

آیا دانشگاه بقیه الله دختر می پذیرد؟
آیا دانشگاه بقیه الله دختر می پذیرد؟

 

در قسمت قبلی به این سوال که آیا دانشگاه بقیه الله دختر می پذیرد؟  پرداختیم. اما بهتر است بدانید که متناسب با شرایط خاص این دانشگاه، همانند سایر دانشجویان پسر، شما از بدو ورود، به استخدام سپاه پاسداران در خواهید آمد و می توانید از امکانات رفاهی، تغذیه و امکانات خوابگاهی به صورت رایگان بهره مند شوید.

در دوران دانشجویی، همانند آقاپسرها شما نیز در حین تحصیل از حقوق و مزایا برخوردار خواهید بود. پس از فارغ‌التحصیلی نیز بر اساس نظر دانشگاه و با توجه به نیاز مراکز درمانی مختلف شما تقسیم بندی خواهید شد و  در درمانگاه ها و یا مراکز مختلف تعیین شده پس از فراغت از تحصیل مشغول به کار خواهید می شوید.

برای دانشجویان دختر مجرد و پذیرفته شده این دانشگاه، امکانات رفاهی همانند خوابگاه، به صورت رایگان قرار داده شده است. اما در رابطه با ارائه خوابگاه متاهلی برای دانشجویان متاهل، در حال حاضر  تعهدی نسبت به این امر وجود ندارد و داوطلبان پس از پذیرش در این دانشگاه می توانند درخواست خود را ارائه نمایند و چنانچه با آن موافقت شود از امکانات خوابگاهی نیز برخوردار خواهند بود.

 

برای اطلاع از مراحل و جزئیات معاینه پزشکی دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳ بر روی لینک کلیک کنید.

 

رتبه علمی مورد نیاز برای پذیرش در رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشجویان دختر

ظرفیت پذیرش دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله ،  کمتر از دانشجویان پسر می باشد و همانطور که ذکر شد، به نسبت سال های مختلف و با توجه به نیاز این دانشگاه و یا مراکز درمانی سپاه پاسداران تصمیم‌گیری خواهد شد. بنابراین آنچه که در ادامه در رابطه با رتبه علمی مورد نیاز ارائه می‌شود ،نمی‌تواند در همه سال ها یکسان باشد.

به طور کلی برای پذیرش در این دانشگاه و دعوت به مصاحبه شدن، برای رشته های پزشکی و داروسازی شما لازم است از حداقل تراز علمی ۹۵۰۰ برخوردار باشید. این تراز علمی در کارنامه اولیه ای که سوی سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر می‌شود، درج شده است و می توانید آن را ملاحظه نمایید.

برای رشته‌های کارشناسی این دانشگاه، کسب حداقل رتبه ۸۰۰۰ ضروری است و همچنین برای رشته‌های کاردانی نیز نمره علمی یا همان تراز علمی داوطلب باید حداقل ۷۰۰۰ باشد تا احتمال قبولی و شانس دعوت به مصاحبه او بالا رود. قبل از اعلام نتایج نهایی داوطلبان برای این دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهند شد.

 

جهت دریافت سوالات مصاحبه دانشگاه افسری سپاه بر روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط پذیرش دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله

برای پذیرش در دانشگاه بقیه الله تفاوتی در رابطه با جنسیت از نظر شرایط عمومی وجود نخواهد داشت. اما در یک مورد، شرایط جسمانی برای داوطلبان دختر و پسر متفاوت می باشد و لازم به ذکر است که انجام مصاحبه داوطلبان دختر با توجه به جنسیت آنها در برخی موارد متفاوت با پسران خواهد بود. همچنین سوالات پرسیده شده در جلسه مصاحبه نیز می تواند تا حدود زیادی متفاوت باشد.

 

برای اطلاع از حقوق دانشگاه افسری سپاه بر روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط عمومی پذیرش داوطلبان دختر بقیه الله

  • معتقد بودن به مبانی اسلام ، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی
  •  انجام اقدامات عملی ولایت فقیه و اعتقاد به آن
  •  داوطلبان نباید سابقه عضویت و یا فعالیت در احزاب و گروه های و سازمان های غیر اسلامی التقاطی الحادی و یا غیر قانونی داشته باشند.
  •  ملزم بودن عملی به احکام اسلام و قوانین اسلامی و همچنین قوانین جمهوری اسلامی ایران و رعایت تمامی موازین اخلاق اسلامی
  •   عدم سابقه محکومیت به دلیل اقدامات علیه انقلاب اسلامی و یا نظام جمهوری اسلامی ایران
  •  برخورداری از توانایی و سلامت جسمانی و روانی کافی متناسب با نوع خدمت و رشته انتخابی
  •  داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین ایرانی الاصل بودن و داشتن تابعیت مضاعف
  •  عدم مشهور بودن به مفاسد اخلاقی و اجتماعی و همچنین نداشتن سوء پیشینه و داشتن حسن شهرت در این زمینه
  •  عدم عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی
  •  نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و همچنین محرومیت از خدمات دولتی

 

برای اطلاع از گزینش دانشگاه بقیه الله ۱۴۰۳ بر روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط اختصاصی پذیرش بقیه الله

 

شرایط اختصاصی پذیرش بقیه الله
شرایط اختصاصی پذیرش بقیه الله

 

علاوه بر شرایط عمومی جهت پذیرش در این دانشگاه، داوطلبان لازم است از شرایط اختصاصی پذیرش نیز برخوردار باشند که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  به هنگام انتخاب و پذیرش این دانشگاه، داشتن حداقل سن ۱۶ سال و حداکثر سن ۲۲ سال برای پذیرش الزامی می باشد.
  •  داوطلبانی که دارای عضویت بسیج فعال و یا عادی باشند و میزان فعالیت آنها بیش از یک سال باشد و یابه هر میزان دیگری به میزان فعالیت آنها  به حداکثر سن آنها اضافه خواهد شد
  •  داوطلبان پسری که خدمت سربازی خود را به پایان رسانده اند و دارای کارت پایان خدمت می باشند، این زمان به حداکثر سن آنها افزوده خواهد شد.
  •  برخورداری از سلامت جسمانی و روانی دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله مطابق با انجام مصاحبه ها برای پذیرش در این دانشگاه ضروری می باشد.
  •   اولویت پذیرش در شرایط برابر، با دانشجویانی است که اعضای درجه یک خانواده ایثارگران جانبازان شهدا آزادگان و رزمندگان و یا اعضای بسیج باشند.
  •  داوطلبان پسر نباید غیبت سربازی داشته باشند و وضعیت نظام وظیفه آنها مشخص باشد.
  •  تایید مصاحبه و گزینش این دانشگاه و همچنین تایید سلامت جسمانی با توجه به انجام معاینات پزشکی
  •  داستان حداقل قد ۱۵۵ سانتی متر برای خانم ها و حداقل قد ۱۶۰ سانتیمتر برای آقایان الزامی می باشد.

برای آشنایی با گواهی اشتغال به تحصیل کلیک کنید.

رشته های دانشگاه بقیه الله اعظم

در رابطه با اینکه آیا دانشگاه بقیه الله دختر می پذیرد؟ و کدام یک از رشته ها مخصوص به داوطلبان خانم می باشد و همچنین اطلاع از ظرفیت هر یک از رشته های زیر می‌توانید با مشاوران ما که شماره های آنها در جداول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید. اما به طور کلی در رابطه با رشته های مختلف این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • پزشکی بورسیه وزارت دفاع
  •  پزشکی بورسیه سپاه پاسداران
  •  پزشکی بورسیه ناجا
  •  داروسازی بورسیه ناجا
  •  بورسیه سپاه پاسداران
  •  داروسازی بورسیه نیروی دریایی ارتش
  •  داروسازی بورسیه وزارت دفاع
  • پرستاری بورسیه وزارت دفاع
  •  پرستاری بورسیه سپاه پاسداران
  •  کاردانی فوریت های پزشکی بورسیه سپاه
  •  مهندسی بهداشت حرفه ای بورسیه سپاه پاسداران
  •  مهندسی بهداشت حرفه ای بورسیه وزارت دفاع
  •  علوم تغذیه بورسیه وزارت دفاع

 

جهت دریافت اعلام نتایج دانشگاه افسری ناجا ۱۴۰۳ بر روی لینک کلیک کنید.

 

مصاحبه داوطلبان خواهر بقیه الله

همانند دانشجویان پسر ، داوطلبان دختر نیز باید از آمادگی جسمانی لازم برای پذیرش در رشته های مختلف برخوردار باشند. همچنین در مراحل مصاحبه و گزینش موفق به پذیرش در این دانشگاه شده باشند. سوالات که در مصاحبه از داوطلبان دختر پرسیده می‌شود، مربوط به مسائل مذهبی، سیاسی و اجتماعی می باشد.

در رابطه با خانم ها، یکی از سوالات بسیار مهم نحوه نگرش آنها به پوشش و حجاب و همچنین انتخاب همسر و همسرگزینی می باشد. همچنین در رابطه با کلیه اقوام داوطلب نیز سوال پرسیده می شود. و شغل آنها نیز مورد پرسش قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن، سوالات سیاسی به اطلاع احزاب مختلف و نمایندگان مجلس و یا فرماندهان نواحی مختلف نیز پرسیده خواهد شد.

توانایی روخوانی قرآن و همچنین اطلاعات کافی در زمینه احکام از جمله موارد بسیار مهم برای دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله  می باشد که این دانشگاه به آن توجه زیادی خواهد داشت و همچنین در رابطه با آن، سوالات زیادی پرسیده می شود. انجام معاینات جسمانی با توجه به پزشکان مختلف صورت خواهد پذیرفت و دختران باکره امکان تحصیل در این دانشگاه را خواهند داشت.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با شرایط و نحوه پذیرش دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله ارائه نماییم. همچنین به پاسخ کاملی در رابطه با این سوال که آیا دانشگاه بقیه الله دختر می پذیرد؟ نیز پرداخیتم. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می باشید، با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

 

جهت اطلاع دقیق از سوالات مصاحبه برای دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله و همچنین حقوق و مزایای تحصیل در این دانشگاه، از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط

سایت ثبت نام دانشگاه افسری کوثر

رتبه قبولی دانشگاه بقیه الله

شرایط ورود به دانشگاه افسری بانوان

مزایا و معایب دانشگاه بقیه الله

حقوق دانشگاه افسری ارتش چقدر است؟

دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله

3.3/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امکان تحصیل دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله در چه رشته هایی وجود دارد؟

مطابق با نیاز این دانشگاه، امکان پذیرش در رشته های پزشکی و پیراپزشکی وجود خواهد داشت.

آیا دانشگاه بقیه الله دختر می پذیرد؟

بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته، هر ساله در رشته های مختلف مطابق با نیاز این دانشگاه، امکان پذیرش داوطلبان دختر وجود خواهد داشت.

آیا برای پذیرش دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله نیز مصاجبه انجام می شود؟

بله. انجام معاینات پزشکی و همچنین گزینش داوطلبان بر اساس مصاحبه وجود خواهد داشت و چنانچه در این مرحله پذیرفته شوند، امکان تحصیل را خواهند داشت.

ظرفیت پذیرش دانشجویان دختر دانشگاه بقیه الله چگونه است؟

متناسب با نیاز این دانشگاه برای مراکز درمان مختلف هر ساله متفاوت خواهد بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • وام ازدواج دانشجویی

    وام ازدواج دانشجویی 1403 + شرایط، مدارک + مبالغ | راهنما ثبت نام

    زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی آغاز شد. پرداخت شهریه یکی از مهم‌‎ترین دغدغه‌های اغلب دانشجویان می‌باشد. برای رفع و کاهش این دغدغه‌ها، دانشگاه‌ها مبلغی را به عنوان وام دانشجویی برای هر یک از دانشجویان در نظر گرفته‌ است. در...
  • ثبت نام وام دانشجویی

    ثبت نام وام دانشجویی 1403 {مدارک، شرایط} + ورود swf.ir

    ثبت نام وام دانشجویی از طریق سامانه swf.ir امکان پذیر است. این مورد یکی از خدمات مهم اداره رفاه دانشجویان بوده که با هدف کمک به تامین نیازهای اولیه دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شود. از این رو تمامی دانشجویان در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)