ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک لازم برای خرید خدمت سربازی ۱۴۰۳

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در سالیان گذشته آخرین طرح خرید خدمت سربازی در سال 1397 اجرا شد. اما از سال 1398 تا سال گذشته این طرح با توجه به تصمیمات اتخاذ شده حذف شد، اما مجددا در بهمن ماه سال ۱۴۰۳ این موضوع مطرح و به تصویب رسید. بر اساس خبر منتشر شده جدید کمیسیون تلفیق در تاریخ شنبه 9 بهمن ۱۴۰۰، بعد از چندین سال خرید خدمت سربازی برای متقاضیان این امر با لحاظ شرایطی متفاوت موافقت و تصویب شد. خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳ نه تنها برای متقاضیان داخل کشور امکان پذیر می باشد، بلکه متقاضیان خارج از کشور هم می توانند همانند سال های گذشته به لحاظ شرایط خاص و پرداخت هزینه برای خرید خدمت سربازی خود اقدام و کارت معافیت از خدمت سربازی را دریافت کنند.

طرح جدید خرید خدمت سربازی با توجه به شرایط متفاوت متقاضیان در سال جاری قابل اجرا می باشد. متقاضیان گرامی با توجه به آخرین مدرک تحصیلی خود موظف به پرداخت هزینه های متفاوتی می باشند. آن دسته از متقاضیانی که بیش از 35 سال سن دارند و یا متاهل و دارای فرزند قانونی از مادران ایرانی هستند مشمول تخفیفاتی می شوند. برای آگاهی از شرایط و مدارک لازم جهت خرید خدمت سربازی خود در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

شرایط عمومی مشمولان برای خرید خدمت سربازی خود در سال ۱۴۰۳

متقاضیانی که شرایط زیر را دارا باشند می توانند برای خرید سربازی در سال ۱۴۰۳ اقدام کنند.

  1.     داشتن غیبت سربازی، غیبت بیش از 5 سال از خدمت مقدس سربازی
  2.     داشتن 35 ساله به بالا
  3.     متاهل بودن

نکته 1: متقاضیان به منظور آگاهی از مدت زمان غیبت خدمت سربازی خود، می توانند به سایت نظام وظیفه مراجعه و پیگیر مدت زمان غیبت خود باشند.

نکته 2: غیبت سربازی بیش از 6 ماه، یک سال محسوب می شود.

 

خرید خدمت سربازی

مدارک لازم جهت خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳

پس از پنج سال غیبت سربازی، اکنون متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک لازم برای خرید خدمت سربازی خود اقدام کنند. متقاضیان جهت ثبت نام و اقدام به خرید خدمت سربازی خود باید مدارک مورد نیاز زیر را به دفاتر پست الکترونیک انتظامی (پلیس + 10) ارائه دهند.

  1. اصل شناسنامه متقاضی به همراه کپی
  2. اصل کارت ملی متقاضی به همراه کپی
  3. اصل آخرین مدرک تحصیلی متقاضی به همراه کپی

در صورت تاهل، متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه دهند.

  1. اصل شناسنامه متقاضی به همراه کپی
  2. اصل کارت ملی متقاضی به همراه کپی
  3. اصل آخرین مدرک تحصیلی متقاضی به همراه کپی
  4. اصل شناسنامه همسر متقاضی به همراه کپی
  5. اصل کارت ملی همسر متقاضی به همراه کپی
  6. اصل شناسنامه فرزندان متقاضی به همراه کپی
  7. اصل کارت ملی فرزندان متقاضی به همراه کپی

 

مدارک خرید خدمت سربازی

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

مراحل خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳

  1.     در ابتدا متقاضیان باید مدارک خواسته شده را به همراه کپی آن ها آماده کنند.
  2.     سپس باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند و درخواست خود را در خصوص خرید خدمت سربازی ثبت کنند.
  3.     پس از ارائه مدارک لازم توسط متقاضیان نظام وظیفه، درخواست آن ها به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت افراد متقاضی ارسال می شود و در این سازمان وضعیت نظام وظیفه آن ها بررسی خواهد شد.
  4.     در صورتی که با درخواست افراد متقاضی برای خرید خدمت سربازی موافقت شود، به شماره تلفن همراه آن ها یک پیامک مبنی بر میزان مبلغ جریمه ارسال خواهد شد.
  5.     متقاضیان پس از تعیین مبلغ هزینه خرید خدمت سربازی به صورت پیامک، طی 5 روز باید اقدام به تکمیل فرایند خرید و پرداخت مبلغ تعیین شده کنند.

برای مراجعه به سایت نظام وظیفه، بر روی لینک کلیک نمایید.

  1.     سپس متقاضیان باید با مراجعه حضوری به این دفاتر شناسه واریز، شماره حساب و فرم تعهدنامه محضری را دریافت نمایند.
  2.     متقاضیان تا 10 روز پس از دریافت فرم فرصت دارند تا مدارک را تکمیل و فیش واریزی خود را به همراه فرم تعهدنامه محضری به پلیس +10 تحویل دهند.
  3.     پس از تکمیل مراحل فوق، درخواست متقاضیان جهت بررسی مجدد توسط سازمان نظام وظیفه ارائه و پس از تاییدیه نهایی کارت معافیت سربازی به متقاضیان محترم تعلق می گیرد.
  4.     کارت هوشمند معافیت متقاضیان توسط پست به آدرس داده شده ارسال می گردد.

 

مراحل خرید خدمت سربازی

تعرفه جدید خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳

هزینه خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳ با توجه به آخرین مدرک تحصیلی متقاضیان متفاوت می باشد.

  1.     متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن می باشند موظف به پرداخت مبلغ 250 میلیون تومان می باشند.
  2.     متقاضیان با مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد موظف به پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان می باشند.
  3.     و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان می توانند برای خرید خدمت سربازی خود اقدام و کارت معافیت خود در زمان صلح را دریافت کنند.

در نظر داشته باشید که هر ساله قیمت های متفاوتی از سوی کمیسیون تلفیق بودجه برای خرید خدمت سربازی ارائه می شود. چنانچه و قیمت اعلام شده صرفا برای سال ۱۴۰۳ می باشد. در صورتی که تاکنون کارت معافیت سربازی دائم خود را دریافت نکرده اید باید طبق و مصوبات و طرح جدید با هزینه های متفاوت تری اقدام به خریداری کارت معافیت خود کنید.

بر اساس آخرین اخبار بدست آمده، امسال آخرین فرصت خرید خدمت سربازی می باشد، پس اگر قصد خرید خدمت سربازی خود را با توجه به شرایط اعلام شده دارید تا پایان سال ۱۴۰۳ با ارائه مدارک لازم و واریز هزینه مربوطه به خزانه کشور اقدام به خرید سربازی خود کنید.

با توجه به توجه به شرایط موجود، امکان تقسیط هزینه خرید خدمت سربازی امکان پذیر می باشد. متقاضیان پس از پذیرفته شدن درخواست آن ها می توانند با مراجعه به یکی از بانک هایی که از طرف سازمان نظام وظیفه معرفی می شوند یک سوم هزینه را پرداخت و مابقی آن را تا 36 ماه با کارمزد 4 درصد تسویه کنند. تا زمان تسویه کامل، برای متقاضیان کارت معافیت موقت صادر می شود و چنانچه متقاضیان تا 4 ماه اقساط خود را پرداخت نکنند کارت معافیت آن ها باطل می شود.

 

تعرفه خرید خدمت سرباز

 

تخفیفات در نظر گرفته شده برای متقاضیان خرید خدمت سربازی

با در نظر گرفتن شرایط خاص متقاضیان تخفیفات زیر شامل حال آن ها می شود.

  1.     و همچنین متقاضیانی که دارای فرزند قانونی از مادران ایرانی هستند به ازای هر فرزند ۲۰ درصد تخفیف تا سقف حداکثر ۶۰ درصد برخوردار می شوند.
  2.     متقاضیانی که تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی هستند از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می شوند.
  3.     به فرزندان ایثارگرانی که غیبت سربازی ندارند، بدون در نظر گرفته شدن مدرک تحصیلیشان 50 درصد تخفیف تعلق می گیرد.

 

شرایط اختصاصی خرید خدمت سربازی

شرایط خاص متقاضیان خرید خدمت سربازی در گروه های مختلف

  •         متقاضیان خرید خدمت سربازی دانشجو
  1.     مدت زمان غیبت از خدمت سربازی دانشجویان فارغ التحصیل بعد از تاریخ فارغ التحصیلی آن ها محاسبه می شود.
  2.     مدت زمان غیب از خدمت سربازی دانشجویان اخراجی و یا انصرافی بعد از تاریخ اخراج و یا انصراف آن ها محاسبه می شود.

 

  •         متقاضیان خرید خدمت سربازی خارج از کشور
  1.     متقاضیانی که هم اکنون در حال تحصیلی در خارج از کشور هستند، ملاک غیبت سربازی آن ها از سن قانونی اعزام به سربازی، یعنی از 18 سالگی محاسبه می شود.
  2.     متقاضیانی که در گذشته در خارج از کشور مشغول به تحصیل بودند و اکنون انصراف یا اخراج شده اند و دیگر مشغول به تحصیل خارج از کشور نیستند، تاریخ غیبت آن ها از تاریخ فارغ التحصیلی مقطع تحصیلی آن ها محاسبه می شود. یعنی از زمان اخذ مدرک تحصیلی قبلی.

نکته: هزینه متقاضیان خرید خدمت سربازی ۱۴۰۳، 15 هزار یورو اعلام شد.

  •         متقاضیان خرید خدمت سربازی بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی

آن دسته از متقاضیانی که مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارند و حتی هم اکنون دانشجو نیستند، مدت زمان غیبت آن ها از سن قانونی یعنی از 18 سالگی آن ها محاسبه می گردد که با داشتن 8 سال غیبت سربازی می توانند برای خرید خدمت سربازی خود اقدام و پس از پرداخت هزینه تعیین شده می توانند کارت معافیت خود را دریافت کنند.

  •         متقاضیان خرید خدمت سربازی سربازان حین خدمت

چنانچه سربازان در حال خدمت دارای شرایط عمومی بودند و بیش از 8 سال غیبت داشتند، با گذراندن مراحل مربوطه و پیگیری اوضاع سربازی خود می توانند برای خرید خدمت سربازی خود اقدام کنند و پس از طی بررسی های لازم و موافقت از درخواست آن ها از خدمت ترخیص و معاف شوند.

آخرین اخبار پیرامون خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳

طرح کارت معافیت رایگان برا متقاضیان رد شد.

نمایندگان در جلسه روز چهارشنبه ۲۵/12/۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ را حذف کردند. این بند شامل متقاضیان بالای 30 سال با دو فرزند بود که می توانستند در سال ۱۴۰۳ کارت معافیت رایگان دریافت کنند.

 

خرید خدمت سربازی متقاضیان خارج از کشور با پرداخت هزینه 15 هزار یورو تصویب شد.

در جلسه تشکیل شده در تاریخ 29/10/۱۴۰۳، خرید خدمت سربازی برای متقاضیان خارج از کشور که خدمت سربازی خود نگذرانده اند (یعنی در غیبت سربازی به سر می برند) هم امکان پذیر می باشد تا با داشتن پنج سال غیبت و پرداخت هزینه 15 هزار یورویی بتوانند کارت معافیت خود را دریافت کنند. پس  از دریافت کارت معافیت آن ها می توانند بدون مشکل به کشور تردد کنند.

 

مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور می توانند تا پایان سال 1405 تردد کنند.

سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد که کلیه مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور که ۳ سال در خارج از کشور اقامت داشته و وارد غیبت شده اند، می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۵ حداکثر ۲ بار در سال و در مجموع به مدت ۳ ماه به کشور تردد کنند.

اطلاعیه مهم:

خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳ با توجه به مصوبه جدید دولت در تاریخ ۱۴۰۳/11/11 برای افراد متاهل امکان پذیر نیست.

خلاصه مطلب

متقاضیان خرید خدمت سربازی بعد از سال ها، اکنون می توانند در سال ۱۴۰۳ اقدام به خرید خدمت سربازی خود به شرط داشتن غیبت سربازی 5 ساله کنند. مبالغ در نظر گرفته شده به عنوان جریمه سربازی با توجه به مدراک تحصیلی  متقاضیان متفاوت می باشد. متقاضیان خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳ با مدرک کاردانی و کمتر از آن 250  میلیون تومان، کارشناسی و کارشناسی ارشد با مبلغ 400  میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی، دکترای تخصصی و بالاتر از آن باید 600  میلیون تومان پرداخت کنند.

اما این مبالغ برای هر متقاضی با توجه به شرایط خاص وی شامل تخفیفاتی می باشد. 20 درصد تخفیف به ازای هر فرزند، 50 درصد تخفیف برای متقاضیان متاهلی که تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی هستند و همچنین 50 درصد تخفیف به فرزندان ایثارگرانی که غیبت سربازی ندارند، بدون در نظر گرفته شدن مدرک تحصیلیشان تعلق می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

جهت دانلود pdf این مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا متقاضیان دارای غیبت می توانند در سال ۱۴۰۳ اقدام به خرید خدمت سربازی خود کنند؟

بله، با مطالعه دقیق این مقاله، متقاضیان می توانند با داشتن شرایط خاص اقدام به خرید خدمت سربازی خود کنند. 

هزینه خرید خدمت سربازی دز سال ۱۴۰۳ چقدر می باشد؟

خیر، با توجه به شرایط متفاوت متقاضیان و مدرک تحصیلیشان این مبالغ متغییر می باشد که در این مقاله اطلاعات کامل درج شده است.

حداقل غیبت متقاضیان خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳ چند سال می باشد؟

متقاضیان حداقل باید دارای 5 سال غیبت سربازی باشند. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
تماس با مشاور